Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Korten är på bordet - Vilken köper du i jul?

281 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer du köpa till Jul? (187 medlem(mar) har röstat)

Vilken kommer du köpa till Jul?

1. Xbox One (35 röster [18.04%] - Visa)

Procent av omröstning: 18.04%

2. Playstation 4 (138 röster [71.13%] - Visa)

Procent av omröstning: 71.13%

3. Båda (8 röster [4.12%] - Visa)

Procent av omröstning: 4.12%

4. Why? WiiU gäller fortfarande (13 röster [6.70%] - Visa)

Procent av omröstning: 6.70%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 June 2013 - 21:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

http://www.engadget....lshock-4-and-p/

Är det meningen att man inte ska höra vad snubben från Sony säger?

Haha, flummiga saker med kontrollen måste jag säga :)

Redigerat av La Cucaracha, 12 June 2013 - 21:13.

Postad 12 June 2013 - 21:13

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Är det meningen att man inte ska höra vad snubben från Sony säger?

Nej dom missade nog det där med mikrofonen men det går rätt bra iaf.

Postad 12 June 2013 - 21:14

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Trodde PS4 skulle vara billigare än X-benet, men förbokningarna av basenheten ligger ju på samma pris 4.490kr :huh:

Postad 12 June 2013 - 21:18

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
ps4 helt klart

Postad 12 June 2013 - 21:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Trodde du hade spelat en del 360?
Molnsaves finns ju redan nu, på 360:n, och automatiska uppdgraderingar har väl funnits hela tiden på Live, eller?

Färre spel på Live, javisst, men jag tar hellre ett välfungerande Live för just MP-spelande, inklusive cross-game chat (helt otroligt att PS3 inte har det än, förstår det verkligen inte). Party-chat är ju enormt bra.

Har lirat en hel del, men inte alls mycket efter 09 då min 360 såldes. 09 eller möjligen 10 :)
Ja, crossgamechat är någpt jag saknat fett. Blir väldigt trevligt att det dyker upp måste jag säga. Förstår inte heller varför sony vägrat att bara rippa den iden rakt av.

Postad 12 June 2013 - 21:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Trodde PS4 skulle vara billigare än X-benet, men förbokningarna av basenheten ligger ju på samma pris 4.490kr :huh:

Skiljer väl drygt 200:- om man kika billigaste via prisjakt. Vet inte vad som hände med 100€.

Postad 12 June 2013 - 21:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Beställ från amazon så får du den för under 4000 :)
Engelska amazon dvs. Eller amerikanska och få den ännu billigare

Postad 12 June 2013 - 21:24

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Skiljer väl drygt 200:- om man kika billigaste via prisjakt. Vet inte vad som hände med 100€.

4.490kr låter som en ganska klar översättning för 399€. Känns som att MS subventionerar priserna för att inte bli på tok frånåkta.

Edit: Fel av mig gällande priset. Är det så att butikerna plockar åt sig en lusentapp?

Redigerat av Unregistereda299ec85, 12 June 2013 - 21:27.

Postad 12 June 2013 - 21:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Det är nordisk film som förstör som vanligt. Dom trissar upp priset och tar marginalerna själva. Deras marginaler på konsolerna är nog tripplade just nu :/

4.490kr låter som en ganska klar översättning för 399€. Känns som att MS subventionerar priserna för att inte bli på tok frånåkta.

Snarare 3700. Ca.

Postad 12 June 2013 - 22:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

http://www.engadget....lshock-4-and-p/

Såg den. Tyvärr tech demo, vill se spel som ska använda kamerorna.

Får väl se om Microsoft kör någon Kinect show vid ett annat datum.

Edit: Fel av mig gällande priset. Är det så att butikerna plockar åt sig en lusentapp?

Var är logiken att Microsoft skulle säga ett pris och sen subventionera det? Då hade man bara sagt ett lägre pris.

Har lirat en hel del, men inte alls mycket efter 09 då min 360 såldes. 09 eller möjligen 10 :)
Ja, crossgamechat är någpt jag saknat fett. Blir väldigt trevligt att det dyker upp måste jag säga. Förstår inte heller varför sony vägrat att bara rippa den iden rakt av.

För att sådana funktioner måste många gånger vara inbyggt från början. Alltid svårt att lägga till komplexa saker i efterhand då man är behränsad till det utrymme man reserverade för OS i början.

Postad 12 June 2013 - 22:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Om det inte blir party-chat, utan bara cross-game chat en och en eller liknande, på PS4, så lär inte jag och de jag spelar med använda PS4 till MP-spel (som är det jag har en konsol till, mestadels).

Live har ju också cross-game chat, alltså chat mellan två användare, som inte är beroende av vilket spel man spelar. Men detta är ju inte i närheten av ett riktigt party-chat.

Postad 12 June 2013 - 22:56

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Om det inte blir party-chat, utan bara cross-game chat en och en eller liknande, på PS4, så lär inte jag och de jag spelar med använda PS4 till MP-spel (som är det jag har en konsol till, mestadels).

Live har ju också cross-game chat, alltså chat mellan två användare, som inte är beroende av vilket spel man spelar. Men detta är ju inte i närheten av ett riktigt party-chat.

Ps4 kommer innehålla skype som jag förstått det.

Postad 12 June 2013 - 23:32

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Skype till ps4?
Det tror inte jag.

Postad 13 June 2013 - 00:04

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Förstår inte heller varför sony vägrat att bara rippa den iden rakt av.

förmodligen då det inte var tekniskt genomförbart. Resurserna för PS3s OS är väldigt begränsade under spel, typ 24MB tillgängligt. Bland annat därför XMB är så slött när man spelar.

Kommer vara något helt annat på PS4 när det gäller multitasking.

Postad 13 June 2013 - 00:07

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
http://majornelson.c...s/<br /><br />Verkar som att Microsoft redan ändrat sig lite när det gäller DRM-skyddet, eller så var de bara otroligt otydliga på sin presentation! Men tycker de här artiklarna hade många bra nyheter vad gäller detta. Låter väldigt enkelt att en kompis kan låna spel jag köpt direkt från sin egen konsol! och om man ska tro den här artikeln så börjar ju Microsofts regler vad gäller drm likna sony's då de säger att utvecklarna själva kan välja att man ska kunna sälja spel i andra hand. Sony i sin tur har ju sagt att utvecklarna själva kan välja att låsa spel från försäljning i andra hand, vilket vad jag förstått det som gör förutsättningarna ganska lika?
I övrigt tycker jag att Microsoft hade en bra presentation vad gäller spel! I det syftet tyckte jag att Sony's var mer eller mindre sövande tråkig!

Redigerat av TerMinAteD, 13 June 2013 - 00:13.

Postad 13 June 2013 - 00:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Microsofts regler vad gäller drm likna sony's då de säger att utvecklarna själva kan välja att man ska kunna sälja spel i andra hand. Sony i sin tur har ju sagt att utvecklarna själva kan välja att låsa spel från försäljning i andra hand, vilket vad jag förstått det som gör förutsättningarna ganska lika?

Nej, du har missförstått. På PS4 kan utvecklarna inte låsa något, de får inte ens använda online pass. Det enda de får göra är typ att ta betalt för MMO:s likt World of Warcraft.

På Xbox kan du sälja ditt spel till "participating retailers". Det utvecklarna kan bestämma är ifall du INTE får göra det, .t.ex. under en viss tid eller för alltid.

Två väldigt skilda system.

Postad 13 June 2013 - 00:37

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Nej, du har missförstått. På PS4 kan utvecklarna inte låsa något, de får inte ens använda online pass. Det enda de får göra är typ att ta betalt för MMO:s likt World of Warcraft.

http://www.gamereact...s/<br /><br />Verkar dock bara gälla tredjepartsutgivare.

Postad 13 June 2013 - 00:43

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Funktion som inte finns på PSN+:

• All of your games and entertainment to be stored and saved on Xbox Live, so you can instantly access them anytime, from any Xbox One.
Auto update
  • You do not have to wait for a system or application updates. Xbox One will always be up-to-date and ready for you – wherever you left off.
Överigt om Live Gold:

CLOUD STORAGE

All of your content will be available and stored on the cloud, meaning you can access your games, movies, and saves anywhere at anytime.
FREE GAMES TO GOLD MEMBERS

Gold Members to Xbox Live will now be able to download two free games per month - similar to PlayStation Plus. These games will be selected by Microsoft. It has been confirmed for the Xbox 360, but is unknown if this will carry over to Xbox One.
Så kort sagt, väldigt lite skiljer tjänsterna åt under nästa generation.

Sony har redan gått ut med vad PS+-prenumeranter får för spel till PS4 vid releasen. MS är väldigt tysta.

• All of your games and entertainment to be stored and saved on Xbox Live, so you can instantly access them anytime, from any Xbox One.
Det här finns på alla konsoler som har online stores. Det kallas att installera spel, det går på PS3, Wii U, Xbox 360, PC, iPhone, iPad osv. osv.

Postad 13 June 2013 - 02:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

http://www.gamereact...s/<br /><br />Verkar dock bara gälla tredjepartsutgivare.

Nej, det gäller ingen, det har förtydligats sedan dess. Det är som jag säger. Konstigt att GR inte uppdaterar artikeln.

Postad 13 June 2013 - 06:55

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
MS borde komma ut och säga den är 100% bakåtkompatibel med 360n :) Hade nog räckt en bra bit.

Postad 13 June 2013 - 07:03

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Sony har redan gått ut med vad PS+-prenumeranter får för spel till PS4 vid releasen. MS är väldigt tysta.

Det här finns på alla konsoler som har online stores. Det kallas att installera spel, det går på PS3, Wii U, Xbox 360, PC, iPhone, iPad osv. osv.

Du får nog läsa igen vad du svarade på, för ditt svar (ditt sista stycke) är hel fel. Ledtråd "any Xbox One"...

Postad 13 June 2013 - 07:06

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Ps4 kommer innehålla skype som jag förstått det.

1. Tror jag på när jag läser en riktig källa.
2. Kommer man i så fall att kunna vara flera och prata med varandra samtidigt?
3. Kommer man att kunna se vilka som är med?

Så nej, även om Skype kommer, vilket jag inte är säker på, så ersätter det inte party-chat.

Postad 13 June 2013 - 07:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

1. Tror jag på när jag läser en riktig källa.
2. Kommer man i så fall att kunna vara flera och prata med varandra samtidigt?
3. Kommer man att kunna se vilka som är med?

Så nej, även om Skype kommer, vilket jag inte är säker på, så ersätter det inte party-chat.

Antar att inte party chat och t.ex Skype är så intressant för PS4-användare. Överlag verkar många få panik över att behöva använda internet på sin konsol....och SKYPE?!!! Då behöver man väl PS Eye och kan inte Sony spionera isåfall?

Postad 13 June 2013 - 07:34

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Du får nog läsa igen vad du svarade på, för ditt svar (ditt sista stycke) är hel fel. Ledtråd "any Xbox One"...

ja som man loggar in sig med sitt konto på, men man kan bara spela i en timme på dem om man tappar kontakten med interenet

sen kan man installera spelet på any xbox one. samma sak (installera spel) går att göra på i princip alla konsoler, pcs, telefoner, plattor med internettillgång. Det som står där är bara rent marknadsföringstjafs.

MS har skapat en ny sida med restriktioner över xbox one

http://www.xbox.com/...-one/disclaimer

där får vi bland annat veta att xbox one bara kommer fungera i vissa länder, flyttar man till ett annat land så är det kört
Postad bild

plus denna lilla pärla....
Some games not transferable and have no resale value; restrictions on games usage apply.

Postad 13 June 2013 - 08:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

ja som man loggar in sig med sitt konto på, men man kan bara spela i en timme på dem om man tappar kontakten med interenet

sen kan man installera spelet på any xbox one. samma sak (installera spel) går att göra på i princip alla konsoler, pcs, telefoner, plattor med internettillgång. Det som står där är bara rent marknadsföringstjafs.

Grattis.

Då ska du få förklara för mig hur ett spel som, låt oss säga The Last Of US, går att installera från en skiva och sen kommer jag åt den från vilken PS3 som helst via mitt PSN konto?

Detta var en extrem stor nyhet att man kan göra detta på PS3.

Redigerat av PalmiNio, 13 June 2013 - 08:09.

Postad 13 June 2013 - 08:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1

Får tydligen ta det igen, för du verkade inte förstå. Alla spel kan alltså installeras och lagras i molnet, så du kan spela dem från VILKEN Xbox One som helst, utan att ha med dig skivan.

Och du säger att det kan man på alla konsoler du räknar upp? Humor.

Antar att inte party chat och t.ex Skype är så intressant för PS4-användare. Överlag verkar många få panik över att behöva använda internet på sin konsol....och SKYPE?!!! Då behöver man väl PS Eye och kan inte Sony spionera isåfall?

Antar att du är ironisk i din första mening.

Party chat var inget jag längtade efter innan det kom till 360 (det fanns ju inte direkt, då fanns "bara" game-chat och cross game chat one-to-one). Men nu vill jag inte vara utan det. Har inte PS4 det så är det inte en chans att jag spelar MP-spel på PS4, faktiskt, så stor deal-breaker är det för mig.

Postad 13 June 2013 - 08:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Gråter du för att xbone fått kritik för att man måste vara uppkopplad? Är det så hemskt att man bör få välja det själv? Ochvarför skulle man behöva eye? Det är dina älsklingar som kräver att en övervakningskamerahela titin är inkopplad, och usas regering som har tillgång till all ms data. Sätt ihop två och två. Eye måste man ju tom köpa löst, inget som följer med inte.

Postad 13 June 2013 - 08:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Antar att du är ironisk i din första mening.

Party chat var inget jag längtade efter innan det kom till 360 (det fanns ju inte direkt, då fanns "bara" game-chat och cross game chat one-to-one). Men nu vill jag inte vara utan det. Har inte PS4 det så är det inte en chans att jag spelar MP-spel på PS4, faktiskt, så stor deal-breaker är det för mig.

Haha ja det var ironi över hela inlägget.

Bara det faktum att tycka det är piss att behöva vara online och sen i nästa sekund tycka det är grymt med Skype är lite motsägelsefullt.

Gråter du för att xbone fått kritik för att man måste vara uppkopplad? Är det så hemskt att man bör få välja det själv? Ochvarför skulle man behöva eye? Det är dina älsklingar som kräver att en övervakningskamerahela titin är inkopplad, och usas regering som har tillgång till all ms data. Sätt ihop två och två. Eye måste man ju tom köpa löst, inget som följer med inte.

Jag gråter absolut inte, det är jättebra att man inte behöver vara online med PS4 men det är knappast så jag hade dragit ur nätverkskabeln ändå om man säger så. Jag VÄLJER att tycka alternativet att spela installerade spel utan att behöva skiva istället är bättre, capishe?
Alltså det här övervakningsdravlet börjar ju fan bli pinsamt...tänk lite på vad du antagligen använder för prylar dagligen.

Redigerat av La Cucaracha, 13 June 2013 - 08:37.

Postad 13 June 2013 - 08:41

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

MS har skapat en ny sida med restriktioner över xbox one

http://www.xbox.com/...-one/disclaimer

där får vi bland annat veta att xbox one bara kommer fungera i vissa länder, flyttar man till ett annat land så är det kört
Postad bild

plus denna lilla pärla....
Some games not transferable and have no resale value; restrictions on games usage apply.

'
Du har helt fel och ang länderna så var det precis samma sak på xbox360 och ps3 (där hela europa fick vänta 4 månader på launch dessutom).

Postad 13 June 2013 - 08:59

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

'
Du har helt fel och ang länderna så var det precis samma sak på xbox360 och ps3 (där hela europa fick vänta 4 månader på launch dessutom).

Samt ytterligare ett långsökt "what if...". Om du flyttar utomlands så får du väl sälja Xboxen och köpa en ny i ditt nya land då?

Postad 13 June 2013 - 09:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Samt ytterligare ett långsökt "what if...". Om du flyttar utomlands så får du väl sälja Xboxen och köpa en ny i ditt nya land då?

Om inte det landet också är "Xbox One" godkänt.

Mitt tips: Do not move to Africa.

'

Fast import har ändå fungerat.

Postad 13 June 2013 - 09:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Om inte det landet också är "Xbox One" godkänt.

Mitt tips: Do not move to Africa.

Sant, det faktum att folk inte kan flytta till Afrika gör att XOne kommer säljas i max 50 miljoner exemplar. :)

Postad 13 June 2013 - 09:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Jag gråter absolut inte, det är jättebra att man inte behöver vara online med PS4 men det är knappast så jag hade dragit ur nätverkskabeln ändå om man säger så. Jag VÄLJER att tycka alternativet att spela installerade spel utan att behöva skiva istället är bättre, capishe?
Alltså det här övervakningsdravlet börjar ju fan bli pinsamt...tänk lite på vad du antagligen använder för prylar dagligen.

Installerade spel, vart dök det upp?
På tal om skype, det är självklart qtt det är en fördel. Har du själv suttit i en full mhb-lobby med semipackade spelare? Det äe skitkul. Enda nackdelen är att man ska vara i samma lobby, vilket gör att samtalen ofta riktas av vad som händer på skärmen för dom olika individerna. Skype eller en liknande partychat hade varit skitbra. Sony har dessutom inte sagt eller patenterat någon övervakningsteknik som samlar in data från sånt, så man behöver inte oroa sig över att bli övervakad.

Pinsamt? Har du läst om vad som hände i tyskland eller åtminstone sett filmen dom andra? Där är ett samhälle som vi är pp väg emot. Skulle du acceptera en övervakningskamera i ditt eget hem?

Postad 13 June 2013 - 09:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

På tal om skype, det är självklart qtt det är en fördel. Har du själv suttit i en full mhb-lobby med semipackade spelare? Det äe skitkul. Enda nackdelen är att man ska vara i samma lobby, vilket gör att samtalen ofta riktas av vad som händer på skärmen för dom olika individerna. Skype eller en liknande partychat hade varit skitbra. Sony har dessutom inte sagt eller patenterat någon övervakningsteknik som samlar in data från sånt, så man behöver inte oroa sig över att bli övervakad.

Pinsamt? Har du läst om vad som hände i tyskland eller åtminstone sett filmen dom andra? Där är ett samhälle som vi är pp väg emot. Skulle du acceptera en övervakningskamera i ditt eget hem?

För att avrunda kort. Har du mobil och använder den = klaga inte på andra produkters möjlighet till övervakning.

Vilka är dessa övervakningspatenter du pratar om? Var har de sagt att de ska övervaka?

I frågan om vad Sony har patenterat eller inte:
http://www.inquisitr...s-device-types/

"Sony in its patent request says the data collected from each users would allow it to collect and display context-sensitive content that would be automatically generated based on the user."

Redigerat av PalmiNio, 13 June 2013 - 09:28.

Postad 13 June 2013 - 09:35

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Skulle du acceptera en övervakningskamera i ditt eget hem?

Jag har ca 7 st kameror i diverse devices här hemma (telefoner, tablets, tv, dator) som i teorin alla kan hackas (känns det olustigt njaej inte direkt även om jag ibland gör lite tveksamma saker i lagens ögon).
Mer olustigt att bo i London isf där man har 20000 övervakningskameror och du i praktiken inte kan röra dig ngnstans utan att vara övervakad.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 13 June 2013 - 09:36.

Postad 13 June 2013 - 09:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Min mobil bör inte ha en kamera dom spionerar på mig. Ja, inte för att jag har en mobil, kör en surfplattelösning. Samma sak, typ. Det är väl lite skillnad på att samla in data om tex vad jag köper på psstore och filma mig i mitt hem, är det inte?

Och nej, en eyetoy eller vad kameran nu heter kommer aldrig att komma in här :P

Jag har ca 7 st kameror i diverse devices här hemma (telefoner, tablets, tv, dator) som i teorin alla kan hackas (känns det olustigt njej inte direkt även om jag ibland gör lite tveksamma saker).
Mer olustigt att bo i London isf där man har 20000 övervakningskameror och du i praktiken inte kan röra dig ngnstans utan att vara övervakad.

I london kan du åtminstone inte bli öveervakad hemma. Offentligt har jag mindre problem med att bli filmad eftersom jag inte direkt tror att det jag gör offentligt kommer att kunna användas emot mig på något sätt.
Allt kan bli hackat, absolit. Men när en stormakts regering har företaget på sin lista över företag som man kräver free access till och företaget har en kamera inne hos dig så är dt inte ens fråga om illegal hacking.

Postad 13 June 2013 - 09:42

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Är mer oroad över facebook då om jag ska vara ärlig (även fast jag ägnar mindre än 1 timme om året åt skiten).
Har en kul anekdot ang facebook också.
Hade en polare i Sthlm som ofta körde bakispoker på söndagar och han skickade ut bokningarna via facebook till sina polare ang detta.
En söndag när dom satt och spelade ringde det på dörren där det står 2 redbull brudar med 1 platta redbulls som dom ville komma in och bjuda på (dom tyckte bakiskillarna behövde detta) :-)

Postad 13 June 2013 - 09:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Ja, jag byter icke onlinekrav mot att MS kollar så mina köpta spel inte är piratkopior och därmed låter mig slippa byta skivor i gengäld. Ganska smidigt i mitt tycke.

Jag har haft Xbox360 i drygt 6 år eller nåt, jag har suttit i fulla party chat-rum med kompisar och spelat åtskilliga gånger. Använder funktionen varje gång jag spelar MP i stort sett. Nu kan man ju bara vara 8 pers i ett rum men det är mer än nog. Blir ganska jobbigt mer fler än 5 pers.

Ska jag vara ärlig så kan jag inte sitta och oroa mig för att ständigt vara övervakad, det är lite som att ständigt gå och vara rädd för att bli överkörd av en bil.

Postad 13 June 2013 - 10:15

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Det här med att vara övervakad är rätt löjligt med tanke på att varje ny mobiltelefon och surfplatta har kamera, internet, gps, mikrofon osv. Bärbara datorer har samma saker fast inte gps, likaså många nya tv-apparater.
Det finns förmodligen satellitkameror som kan se dig i ditt hem om dom så skulle vilja.

Postad 13 June 2013 - 10:18

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Bärbara datorer har samma saker fast inte gps,

Flesta nya datorer har gps också, min är snart 3 år gammal och har GPS och 3g.

Postad 13 June 2013 - 10:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Beror på hur mycket alla pratar i ett party :D jag ser då bara fördelar med att man kan bli fler, vill man bara vara ett fåtal så är ju det valfritt. Ungefär som med vänneraccounts, idag får man bara ha 100 på konsolerna, den gränsen tar ju one bort, och det är ju bara fördelar. Typ.

Ng övervakningen av olika saker, igen, inget övervakar dig med bild hemifrån.

Postad 13 June 2013 - 10:40

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Beror på hur mycket alla pratar i ett party :D jag ser då bara fördelar med att man kan bli fler, vill man bara vara ett fåtal så är ju det valfritt. Ungefär som med vänneraccounts, idag får man bara ha 100 på konsolerna, den gränsen tar ju one bort, och det är ju bara fördelar. Typ.

Ng övervakningen av olika saker, igen, inget övervakar dig med bild hemifrån.

Sitter med bärbar nu och har en kamera riktad mot mig. Vem som helst skulle kunna "övervaka" mig...

Postad 13 June 2013 - 12:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
wmadoss: jag är faktiskt inte orolig över facebook av en anledning. jag vet att allt jag lägger ut där mer eller mindre är offentligt, vilket innebär att jag är lite återhållsam med vad jag faktiskt lägger upp och vad jag skriver på facebook. där har jag rätt oskyldiga samtal med mina vänner, lägger ut åsikter och trollar en del. det har jag inget emot att någon regering har koll på, så därför oroar jag mig inte över fb. hade jag däremot lagt ut saker av känslig natur eller något sådant på fb så hade jag nog vara betydligt mer orolig.
jag ska för övrigt också fixa bakispoker. redbullbrudar ftw! :D

jag kan ärligt säga att jag mer än gärna hade kunnat installera alla mina spel på ps3 och kommande ps4. det ser jag som något positivt, inte som negativt som många sagt. nu beror det lite granna på hur stora spelinstallationerna är, men om man räknar på 10 gb så blir det fortfarande massa spel som man kan ha installerade samtidigt. det är en fet fördel som bara delvis finns till ps3 i dagsläget. vet ej hur det ser ut på 360, men misstänker att det är ungefär samma sak där.

alltså, det där med att jäkla tv-apparater ska ha kamera fattar jag inte. dafuq!? nu har jag ingen tv, men när jag hade en tjockis för många år sen eller en smalis som jag haft i perioder så var det då varken kamera eller internet på dom. fungerade skitbra tycker jag. allt ska vara så smart, och det kommer att sluta att allt bara är varianter på datorer. det är negativt. jag avskyr datorer. detta eftersom dom kan bråka med mig och måste ominstalleras och annat bajs. det är därför jag spelar konsol. mindre bråk ^^

sthlm: ja, nu krävs det en brottslig handling för att övervaka dig, det krävs det inte om regeringen vill övervaka dig via kinect. utöver det så har jag bilden av att man kan göra fler saker framför tv'n, vilket innebär att mer information kan samlas in. jag är själv inte orolig för webkameror, även fast jag inte har en. dom går att koppla ur lätt om man känner för det. min "mobil" är en 10 tum surfplatta, så den ligger alltid på rygg eller pekar neråt med kameran, så ingen fara där heller. sen när jag går ut så får det gärna övervakas hur mycket det vill, det ser jag ungefär som samma sak som på fb. det är offentligt, så jag gör inte speciellt förargelseväckande saker där ^^

Postad 13 June 2013 - 12:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Undrar en sak, kan jag spela på PS4 om jag flyttar till månen? Ganska dåligt annars =/.

Postad 13 June 2013 - 13:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1

Undrar en sak, kan jag spela på PS4 om jag flyttar till månen? Ganska dåligt annars =/.

Bara på månens framsida.

Postad 13 June 2013 - 13:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har du ström, tv och en atmosfär som apparaterna fungerar i så bör du kunna spela på månen

Postad 13 June 2013 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Kan ta med mig ström och TV, men månen har ingen atmosfär så hur ska PS4:an kunna andas =/?

Postad 13 June 2013 - 14:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hur ska du kunna andas?
Btw, jag tror inte att ps4 behöver syre för att fungera, så den klarar nog atmosfären på den punkten iaf. Bra va? Då kan du spela ps4 på månen.

Postad 13 June 2013 - 14:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Hur ska du kunna andas?

Not sure if serious.

Postad 13 June 2013 - 14:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Rinse and repeat :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.