"Grandpa, were you a hero in the war?" Grandpa said, "No... but I served in a company of heroes"."
Redigerat av cazz, 19 October 2008 - 18:39.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 19 October 2008 - 18:39
Sista scenen av Band of brothers
"Grandpa, were you a hero in the war?" Grandpa said, "No... but I served in a company of heroes"." Redigerat av cazz, 19 October 2008 - 18:39. Postad 19 October 2008 - 21:00
Kan inte värja mig från million dollar baby, den får mig varje gång..
Sen första gången jag såg Höstlegender ska vi inte prata om.. Postad 19 October 2008 - 21:06
Sagan om Konungens Återkomst - definitivt. Taegukgi Brotherhood of War - definitivt.
De är dom senaste filmerna iallafall. Postad 19 October 2008 - 21:09
Sista säsongen av Tusenbröder tyckte jag var riktigt jobbigt att se innemellan
Postad 19 October 2008 - 22:09
Jag grinar inte heller, men jag är nära en tår när jag ser något underbart i film, men jag kanske bara misstolkar mina signaler när jag får en härlig rysning.
Filmer som lyckats med det är Independence Day, Prestige och The Dark Knight. kanske nån mer.. Postad 19 October 2008 - 22:24 Sagan om Konungens Återkomst - Njae, däremot rysningar när Rohan-riders rider in och mosar orcher eftersom det är så förbannat mäktigt. EDIT: Jag kom på att du antagligen menade i slutet av filmen när
Spoiler
, det var ju faktiskt sorgligt det med Taegukgi Brotherhood of War - Du kan inte ha mer rätt, ta fram STORA näsduken Redigerat av Unregisteredddb310e6, 20 October 2008 - 13:44. Postad 20 October 2008 - 04:55
"The Bucket List" tycker jag var en FIN film. Såg den i min ensamhet, vissa filmer gör sig bäst då.
Annars finns det många fina filmer med bra handling som tex."Lilja Forever" är en grymt sorlig film tyckte jag när jag såg den. "The Green Mile" är en annan. Redigerat av Unregistered665b7df5, 20 October 2008 - 05:00. Postad 20 October 2008 - 08:31
Den senaste filmen jag grina till var Farväl Falkenberg. Lite oväntat men så blev det.
Postad 20 October 2008 - 11:56
Forrest Gump måste ju vara gråtfilm #1. När Forrest står vid Jenny's grav, under "deras" träd och säger:
"... but I miss you, Jenny. If there's anything you need, I won't be far away". Då kryper det alltid fram tårar ur mina ögon. Rent har också väldigt hög gråtfaktor, när Angel dör och alla står vid kistan och sjunger. Så vackert och så sorgligt. Ah, nu känns det bra igen. Postad 20 October 2008 - 16:29
Hehe jo det är i slutet av filmen (Sagan om Ringen). Tycker det är så ###### synd att
Spoiler
Taegukgi i slutet då han är gammal, helt sjuuuuuuuuuuuuuuuuuukt ledsamt ;D Postad 20 October 2008 - 16:46 Vi verkar ha samma smak iaf Många filmer som redan har blivit nämnda men kan ju lista några ändå: Armageddon Pearl Harbour Finding Neverland Big Fish Sista avsnittet av Vänner (efter 10 säsonger var det oerhört smärtsamt att
Spoiler
+att man visste att nu hade man sett allt) tårarna rann i stort sett hela avsnittet Redigerat av Unregisteredddb310e6, 20 October 2008 - 16:47. Postad 20 October 2008 - 16:59
Steel Dawn med Patrick Swayze, grät för att den var så dålig. Åker hellre till Afghanistan och jagar talibaner med min vattenpistol än ser om den.
Postad 21 October 2008 - 08:12
Håller med dig stenhårt på sista avsnittet av Vänner! xD Postad 21 October 2008 - 11:26 Haha, word Tycker dock lite synd om djuren som råkar illa ut. Fast det är nog värre i Cannibal Ferrox... Redigerat av Unregistered4a9b099f, 21 October 2008 - 11:28. Postad 21 October 2008 - 11:33
Ja av den fick man en tendens till allergi/hösnuva i slutet......!! (även jag kollade på den utan sällskap) Postad 24 October 2008 - 14:12
När man var barn och grät var man ju ett barn, inte en man. Nu dock är jag en riktig karl med skägg, tatueringar och navelludd! Och en sådan karl lipar inte när t.ex. Mel Gibson skriker "Freeedoommm!", oavsett hur många ungar han har Redigerat av Unregistered4a9b099f, 24 October 2008 - 14:15. Postad 24 October 2008 - 15:27
http://www.youtube.c...h?v=dYub1neLZmA
http://www.youtube.c...h?v=xeuy_PBlqz8 http://www.youtube.c...h?v=YgJffiGHz7M http://www.youtube.c...h?v=0Yc52NckGLs Inte riktigt en filmer i ordets rätta bemärkelse än dock filmer Men för att återgå till filmer: The Green Mile och sju tusen andra =) Postad 24 October 2008 - 16:51
Dum dummare, rann som bara den första gången jag såg den dock glädjetårar..
Lite rödögd i lite sorgligare form har man väl blivit minns inte på rak arm vilka eller vilken men dansar med vargar har ja för mig bl.a Postad 24 October 2008 - 17:10
Redan nämnd men Grave of the Fireflies är väl den film som fått mig mest sorgsen och känslosam. Kändes som om jag skulle kvävas nästan. Visar den ibland för mina högstadieelever i nian när vi läser om andra världskriget. Inte många av eleverna som klarar av att hålla tårarna borta. De tuffaste killarna är de som sitter tystast under den. Spännande att se hur de reagerar och lever sig in i filmen.
Så som i himmelen fick mig att rejält brista ut i gråt i slutet men det var en konstig sorglig men samtidigt upplyftande gråt..underligt. Den har några andra scener i sig som också är ganska hjärtskärande. Det finns många andra filmer som får mig att gråta men ingen film kommer i närheten av den totala sorg jag känner när jag ser Grave of the Fireflies. Det tar en lång stund innan man återhämtar sig. Ingen annan film är egentligen värd att nämna intill Grave... Postad 24 October 2008 - 18:44
Skrev om Lion King (Lejonkungen) i en annan tråd, då kom jag att tänka på en scen i den. När Simbas pappa dör, då känner man hur det kan rinna i ögat.
Postad 24 October 2008 - 18:48
Sneakers, lite cheesy kanske, men jag älskar slutscenen. Cosmos hinner i kapp Bishop på taket, James Horners musik sväller i bakgrunden, å med ett par meningar förkastar Bishop Cosmos hela livsverk. Blir så lipmild då.
Cosmo: You could have had the power. Bishop: I don't want it. Cosmo: Don't you know the places we can go with this? Bishop: Yeah, I do. There's nobody there. Cosmo: Exactly! The world isn't run by weapons anymore, or energy, or money, it's run by little ones and zeroes, little bits of data. It's all just electrons. Bishop: I don't care. Postad 25 October 2008 - 11:35
Fega kräk!!!!!!! http://www.youtube.c...h?v=h50TR3dWz0k
Postad 25 October 2008 - 12:01 Filmen. Ja, lite sorgligt är det allt. Ett skott borde räcka. Postad 25 October 2008 - 18:43
Nu tänker jag vara en sådan där kaxpelle bakomtangentbordet: Men hade jag varit där hade de fått ge mig ett koppel så skulle jag sätta det på hunden, eventuellt efter en smärre brottninsmatch för att häva min dominans. Men så där beter sig INTE en elak hund. Postad 25 October 2008 - 20:48
Dom kanske inte ville att den skulle kunna ligga och lida på något sätt... Postad 22 January 2009 - 09:27
Det var som sagt många år sen jag lipade till en film, men en av de mest emotionella scenerna någonsin är när Gandalf
Spoiler
i Sagan om Ringen. Musiken är nåt så sjukt väl komposerad så det finns inte. Helt sanslöst.http://se.youtube.co...h?v=Y9FD94wCm0E Postad 22 January 2009 - 14:40
He he he...ja jag är nog rätt lättlurad...engagerar mig rätt mycket i filmerna.
Bl.a. följande filmer har ju lockat fram några tårar: Pay it Forward Green Mile Shawshank Redemption Gladiator Armageddon Braveheart Taegukgi Lonesome Dove Brukar också lätt kunna fastna i nån skönt sentimental söndagsmatine film. Postad 22 January 2009 - 15:11
Young @ Heart. Fast det är ju en dokumentär. Men ack så tårögd man blir.
Postad 22 January 2009 - 16:19 Menade mer att det är sorgligt att någon tar sig för att avliva en hund, när han är så pass dålig på att skjuta att han behöver bränna av 15 skott. Om de inte ville att den skulle lida, hade de sett till att den första (eller åtminstone sjunde, åttonde) kulan satt där den skulle.Dom kanske inte ville att den skulle kunna ligga och lida på något sätt... Men för att glida in på trådens ämne igen, får jag väl nämna en film som jag hoppas fler än jag gråtit som en liten flicka till, nämligen Cyborg Girl. Annorlunda, men förbannat bra. Redigerat av Thuyner, 22 January 2009 - 16:24. Postad 22 January 2009 - 18:01
Räcker med att titta på en välgjord Reklam film så börjar det komma några droppar.
Postad 22 January 2009 - 22:16
huga, tack för den länken. Sen jag blev far till 3 fullständigt galna ungar så vetefan, nåt hände och jag som så många andra började fälla tårar till film vid en sådär 28 eller så. 34 nu och det vägrar ge med sig! Frun har skitroligt åt det iaf Den gröna milen Seven Höstlegender (den är nog allra värst för mig iaf) Meet Joe Black Letters from Iwo Jima Gladiator Saving private Ryan The Crow!!.. fattar det inte men.. så är det Bichunmoo Hero Armageddon i slutet.. Brotherhood of the wolf
Spoiler
Oldboy plus en dröse andra filmer som andra redan nämnt och säkert en dröse filmer till.. helt hopplöst numera. Postad 22 January 2009 - 22:27
tack för den länken, den var skitbra ju, musiken är klockren till den Postad 23 January 2009 - 04:24
När jag såg Terminator 2 för första gången när den släpptes som nyhets film på videoteket så börja jag storböla rätt så rejält på slutet där.
Postad 23 January 2009 - 08:29
Utan tvekan Pay It Forward, satt med en klump i halsen hela filmen igenom, vägrade gråta i det sällskapet!...
Postad 23 January 2009 - 08:42
Alien vs Predator.
Filmen är ju bara så dålig att jag nästan börjar tjuta nu. Vad har ni gjort med mina älsklingar, buhuhuuuuääääääää Postad 23 January 2009 - 09:21 Haha, slutet var ju bäst Förövrigt var den hemsk (men inte så att jag lipade) Postad 24 January 2009 - 22:14
Inget fegt med det Polisen gjorde. Man försökte först att kuva djuret genom att spreja tårgas i dess ögon. När detta inte gick avlossade man skott för att avliva. Det är inte som på film som många tror, att ett skottet dödar när det träffar kroppen, utan det var först det sista skottet mot huvudet som gjorde sitt. En hund är en förhållandevis liten "måltavla" och dessutom i rörelse så det är svårt att pricka rätt. Hunden hade angripit människor så det är med all rätt att man valde att avliva den. Vanligtvis så tillkallas jägare men eftersom hunden var allt annat än vänlig så hade man inte tid att vänta. För att återgå till tråden så grät jag när jag såg dokumentären/intervjuerna om Band Of Brothers. Postad 25 January 2009 - 18:25
Säger bara Seven Pounds Fy f_n vad jag grinade i natt när jag såg den. Will Smith gör sin livs roll i denna.
Postad 26 January 2009 - 17:00
Kul ( Postad 29 January 2009 - 20:51
Håller med föregående talare strax ovan mig angående seven pounds, det är en riktig bölafilm, även Band of brothers-dokumentären är en tårdrypande sak.
DÄR grinar Ordeith som en skolflicka som tappat bort sin hundvalp! Med darrande underläpp, snor och hela paketet! Jag blir lite våt i ögonen av att bara tänka på den scenen. Redigerat av Unregistered8147b14e, 29 January 2009 - 20:54. Postad 29 January 2009 - 21:58
Liknande smått patetiska saker gör att jag får flashbacks till en nära polares bortgång och tårögdhet/gråtskvätt är ett faktum. I alla fall då man kikar på film själv. Postad 29 January 2009 - 23:10
Bron till Terabithia
Inte ett öga är torrt.. Redigerat av Lo-Fi Heroes, 29 January 2009 - 23:14. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |