Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX300 *

614 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 25 oktober 2006 - 19:03

farbrorfrost
  • farbrorfrost
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
ja det verkar ju vara lite som att spela på lotto det här xD

#152

Postad 25 oktober 2006 - 19:54

Unregistered0f16a7c9
  • Unregistered0f16a7c9
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
jag blir galen vill spela å 100 tum ju :)

#153

Postad 26 oktober 2006 - 03:19

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0
Jag beställde min 200a den 15/9!
Men sen då efter 11 dagar så fick jag veta att den inte kunde skickas längre.. Så då beställde jag en 300a den 26/9.....

Vill ha min nu!

#154

Postad 26 oktober 2006 - 10:13

werdin
  • werdin
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
...öppnade nu ett nytt svar från NP24.

"Shipping will be end of next week."

köper han in en i taget och skickar till slumpartad köpare?
ja, ja. Bara den kommer...

#155

Postad 26 oktober 2006 - 11:33

Unregistered0f16a7c9
  • Unregistered0f16a7c9
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag beställde min 200a den 15/9!
Men sen då efter 11 dagar så fick jag veta att den inte kunde skickas längre.. Så då beställde jag en 300a den 26/9.....

Vill ha min nu!

<{POST_SNAPBACK}>



samma här skulle 200 men de kanske kommer i dag vem vet ? :blink:

#156

Postad 28 oktober 2006 - 17:14

John12345
  • John12345
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Sitter här och funderar på om jag ska slå till på en Hitachi PJ-TX300 eller om det är bättre med en LCD-TV. Är bilden snyggare på en LCD-TV i 15000 kr-klassen än Hitachi PJ-TX300:an? Ska mest kolla på film och spela Xbox 360. Kommer sitta ca 2.5-3 meter från bilden, kanske blir jobbigt med för stor bild då?

#157

Postad 28 oktober 2006 - 19:09

farbrorfrost
  • farbrorfrost
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Projektor. Tänk på storleken! :)

#158

Postad 29 oktober 2006 - 02:03

John12345
  • John12345
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Men hur bra är bilden, stor skillnad mot en LCD-TV?

Redigerat av John12345, 29 oktober 2006 - 02:05.


#159

Postad 29 oktober 2006 - 02:26

Turbovin
  • Turbovin
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa min första projektor och TX-300 verkar mycket intressant. Men jag undrar lite hur den står sig mot en Epson TW-600? Har tittat på Epsonen hemma hos en kompis och är mycket imponerad av bilden men TX-300 ska väl ha en uppdaterad version av D5-panelen som jag har förstått det?

Är TX-300 märkbart bättre än TW-600? Jag antar att TW-700 kommer slå TX-300:an men man får ju lägga en hel del mer pengar för Epsonen också.

Redigerat av Turbovin, 29 oktober 2006 - 02:29.


#160

Postad 29 oktober 2006 - 11:25

Unregistered0f96f533
  • Unregistered0f96f533
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt min första projektor och det blev efter mycket om och men en Hitachi PJ-TX300. :)

När jag slog på projektorn märkte jag dock att bilden var flera centimeter mindre i nederkant än i överkant ( kanterna blir sneda och projektorn fyller mer i ovankant) . Har försökt att fibbla med inställningarna men har inte hittat något sätt att rätta till det.

Är detta normalt? Om det är det, finns det något sätt att ställa in så att man får en rak bild. Känns ganska så irriterande. Har inte köpt någon duk än eftersom jag ville kolla hur stor bild som blev bäst. Kan det bli mindre irriterande med en ramspänd duk?

Matar projektorn med HDMI från en LG-DVD och allt fungerar fint i övrigt.

Sorry om det är lite "newbie" frågor, men det är som sagt min första projje.

#161

Postad 29 oktober 2006 - 12:01

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Nej det är inte normalt. Antagligen har du inte projektor i exakt rät vinkel mot projiceringsytan. Den lutar väl lite helt enkelt. Ställ den rakt så försvinner det nog. :)

#162

Postad 01 november 2006 - 18:14

Unregistered0f96f533
  • Unregistered0f96f533
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tack B8!

Du hade rätt förstås, visade sig att både bordet och golvet lutade :huh:

Känns väldigt bra nu när man fått ordning på det. Mycket bra bild och samtidigt mycket bra ljud ur mina kef 2005.2. Är ett ganska litet rum så det blir bra tryck.

Redigerat av Unregistered0f96f533, 01 november 2006 - 18:14.


#163

Postad 02 november 2006 - 16:54

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0
Denna vecka har jag fått samma svar från Markus som de senaste veckorna..

"Shipping beginning of next week."


:)

#164

Postad 02 november 2006 - 17:22

Unregistered0f16a7c9
  • Unregistered0f16a7c9
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
ja vet samma här men varför kan don inte skicka dom nu . jag är så förbanad :) :P

#165

Postad 02 november 2006 - 17:27

farbrorfrost
  • farbrorfrost
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
fick exakt samma svar idag.. gissar att han kör lite copy-paste numera utan att ens läsa igenom frågorna, jag frågade nämligen vad som gjorde att dom kunde skicka en enhet (till forsberg) som beställde efter en del andra, och sedan hävda att hitachi inte levererar till dom. Den frågan resulterade i samma svar som ovan. :)

#166

Postad 02 november 2006 - 17:44

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0

fick exakt samma svar idag.. gissar att han kör lite copy-paste numera utan att ens läsa igenom frågorna, jag frågade nämligen vad som gjorde att dom kunde skicka en enhet (till forsberg) som beställde efter en del andra, och sedan hävda att hitachi inte levererar till dom. Den frågan resulterade i samma svar som ovan. :)

<{POST_SNAPBACK}>



Jag ställde också den frågan, att dom hade skickat en 300a iaf.. Men det svarade han inte på utan skrev bara att den skickas i början på nästa vecka..

Sedan så skrev jag tillbaka och frågade hur han kunde vara 100% säker på det?! Då svarade han som förut...
"It always depends on Hitachi!"

#167

Postad 02 november 2006 - 22:34

Unregistered0f16a7c9
  • Unregistered0f16a7c9
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
men forsberg belstälde ju 26 sep men jag beställde 5 sep. så då borde dom som har bestält tidigare fåt sina :)

#168

Postad 03 november 2006 - 21:24

Mordecai
  • Mordecai
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Slog till på en 300:a häromdagen och måste säga att jag är mycket nöjd. Nu ska jag takmontera den tänkte jag men jag vet inte vad det ska vara för skruv. Hittar inget om det i manualen och jag har inte sett att det följde med några. Någon som är säker på sin sak?

Edit: Det ska vara M6...

Redigerat av Mordecai, 04 november 2006 - 16:57.


#169

Postad 05 november 2006 - 22:05

Unregistered16caa04f
  • Unregistered16caa04f
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Gött Mordecai, är också mycket nöjd med min, jag försökte takfästa den först med en Universal Multibrackets men det gick åt skogen, gick inte spänna på den mot projektorn på något vettigt sätt.
Fick bli en OmniMount PMD-2 för min del. Kanske lite overkill men känns stabilt.

#170

Postad 07 november 2006 - 15:55

soder
  • soder
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen köpt en projektor (tx300). Jag funderade länge på om jag skulle ha en 42 tums lcd tv eller en projektor, men så är i efterhand så är jag grymt nöjd med mitt val. 100 tum är mäktigt.

#171

Postad 07 november 2006 - 18:44

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Hejsan. Jag har precis fått upp min 300:a på en hylla fäst i väggen. Fick använda en hel del lensshift för att få ner bilden till duken och minsta zoomen. Det jag har märkt är att auto iris 1 låter väldigt mkt. Så pass att man inte vill använda den och att kvaliten i bilden blir försämrad.

Så mina funderingar är

* Har någon annan märkt att bilden blir sämre av lensshift. (bl.a. störande rundning kring svarta remsan längst ner i sagan om ringen)

* Auto irisen låter mkt

* Ett svagt tjutande ljud från projektorn som hörs när bilden kommer, dvs inte från fläkten (liknande det vid start av gamla crt tvapparater) panelerna?

för övrigt en underbar projektor :blink:

#172

Postad 07 november 2006 - 20:46

forsberg_80
  • forsberg_80
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
* När jag har lyckats montera projektorn helt plant så sår jag inga konstigheter med bilden, men när projektorn lutade lite-lite blev det inte bra med lite "skev" bild.

* Jag tycker också att lensshiften har ett störande ljud. Jag har inte märkt det förrän jag flyttade projektorn 40cm närmare. Nu har jag gissningsvis 120-130cm mellan öronen och projektorn. Det hörs ett bzzt-bzzzt när den ändrar läge vilket sker i stort sett hela tiden. Jag kommer att flytta projektorn längre bort igen, mycket störande att höra lensshiften.

* Jag hör inget pipande ljud när projektorn startar.

#173

Postad 08 november 2006 - 07:50

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0
Ingen som hört något nytt om våra projjar från tyskland???

Jag hoppas faen att den kommer innan jul!!!!!!!!!!!!

#174

Postad 08 november 2006 - 16:02

Unregistered0f16a7c9
  • Unregistered0f16a7c9
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
net power har fåt dom ju se på deras hemsida :)

#175

Postad 08 november 2006 - 16:29

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

* Jag hör inget pipande ljud när projektorn startar.

<{POST_SNAPBACK}>



Kanske bara är jag som gör :) Men det är lite störande ibland, när det är riktigt tyst. Då märks ljudet. det liksom ligger på som ett tinitus liknande tjut. kanske har känsliga öron och hör en extra oktav ;)

#176

Postad 08 november 2006 - 16:35

farbrorfrost
  • farbrorfrost
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Ingen som hört något nytt om våra projjar från tyskland???

Jag hoppas faen att den kommer innan jul!!!!!!!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hi;
It will leave today or tomorrow.

Markus

#177

Postad 08 november 2006 - 17:45

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0

Ingen som hört något nytt om våra projjar från tyskland???

Jag hoppas faen att den kommer innan jul!!!!!!!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hi;
It will leave today or tomorrow.

Markus

<{POST_SNAPBACK}>



SKIT bra :)
Längtar som faaaaaaaaaaaaaaaaan

#178

Postad 08 november 2006 - 19:10

BeeR
  • BeeR
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Ingen som hört något nytt om våra projjar från tyskland???

Jag hoppas faen att den kommer innan jul!!!!!!!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>


Kanske snålheten bedrar visheten ?!?
vänta så lääääänge för att tjäna nåra kronor :)

#179

Postad 08 november 2006 - 20:44

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0

Ingen som hört något nytt om våra projjar från tyskland???

Jag hoppas faen att den kommer innan jul!!!!!!!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>


Kanske snålheten bedrar visheten ?!?
vänta så lääääänge för att tjäna nåra kronor :)

<{POST_SNAPBACK}>



Undra om du läst något i tråden tidigare..... men tycker du att 2500kr är några kronor så?!?!?!
För det är vad jag fick min billigare INKL frakt.... Lägger jag hellre dom 2500 på fler filmer!!

Sedan så kan man fan inte veta hur länge man ska behöva vänta heller när man gjort beställningen... sen så är det endast förskottsbetalning till denna butik... blir en massa problem säkert om man tar tillbaka pengarna....

Redigerat av geggen, 08 november 2006 - 20:46.


#180

Postad 08 november 2006 - 21:56

BeeR
  • BeeR
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Ingen som hört något nytt om våra projjar från tyskland???

Jag hoppas faen att den kommer innan jul!!!!!!!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>


Kanske snålheten bedrar visheten ?!?
vänta så lääääänge för att tjäna nåra kronor ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Undra om du läst något i tråden tidigare..... men tycker du att 2500kr är några kronor så?!?!?!
För det är vad jag fick min billigare INKL frakt.... Lägger jag hellre dom 2500 på fler filmer!!

Sedan så kan man fan inte veta hur länge man ska behöva vänta heller när man gjort beställningen... sen så är det endast förskottsbetalning till denna butik... blir en massa problem säkert om man tar tillbaka pengarna....

<{POST_SNAPBACK}>


2500 e inte mkt pengar om man betänker hur länge man skall behöva vänta..
bara hoppas för eran skull att projjarna inte krånglar oxå så dom behövs skickas tebaka,
då kan man bara spekulera i hur länge det skall ta tidsmässigt innan dom e tebaka hos er :)

#181

Postad 09 november 2006 - 07:31

Unregistered610e2837
  • Unregistered610e2837
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Det jag har märkt är att auto iris 1 låter väldigt mkt. Så pass att man inte vill använda den och att kvaliten i bilden blir försämrad.

* Auto irisen låter mkt

<{POST_SNAPBACK}>


Låter ju inte så roligt. När rör sig autoirisen? Ändras den flera gånger under en film?

/Andreas

#182

Postad 09 november 2006 - 09:35

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Jag har svårt att se att kvaliteten på film skulle försämras med iris påslagen. Då faller ju hela idén med funktionen. Jag har en TX200 och visst kan man i vissa fall, då det är helt tyst i filmen och ljusförhållandet i en film ändras, höra att irisen kort ändrar läge. Inget som jag normalt hör och då ör jag riktig känslig för störande ljud. I vissa filmer kan man även visuellt märka att irisen arbetar en hel del men man får ta det då bildkvaliten blir lidande med funktionen avslagen.

#183

Postad 09 november 2006 - 15:15

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Jag har svårt att se att kvaliteten på film skulle försämras med iris påslagen. Då faller ju hela idén med funktionen. Jag har en TX200 och visst kan man i vissa fall, då det är helt tyst i filmen och ljusförhållandet i en film ändras, höra att irisen kort ändrar läge. Inget som jag normalt hör och då ör jag riktig känslig för störande ljud. I vissa filmer kan man även visuellt märka att irisen arbetar en hel del men man får ta det då bildkvaliten blir lidande med funktionen avslagen.

<{POST_SNAPBACK}>



Du har helt rätt, kvaliten blir inte sämre av irisen, jag som skrev konstigt. :)

Har du projjen framför, bakom eller ovanför dej? Jag testade med projjen på ett bord och då märktes inte irisen av. Det är först nu, när den står på en hålla ovanför mig jag hör den. Den ändras också väldigt mkt. Så ljudet hörs tydligt.

#184

Postad 09 november 2006 - 18:03

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Jag har den ovanför mig på hylla sedan någon dag och jag upplever ingen skillnad jämfört när den stod på bordet framför mig. Det som jag nu upplevt är att hyllan(trä) ger resonans från fläkten. Lyfter jag projjen så försvinner "brummandet". Ska prova att lägga något ljuddämpande mtrl på hyllan under projjen. Det är ruskiga i-landsproblem man har :)

När det gäller Iris så kolla så att du inte har den på "Auto2" för då jobbar den frenetiskt. Visst kan "Auto1" märkas med men det är som jag skrev tidigare beroende på film. Kollade på nyheter häromdagen via full-RGB och jösses vad irisen jobbade. Då slog jag av den för Jarl Alfredius ser lika trist ut i låg "kontrast". (Tror att Tx300 har samma benämning på de olika Black-inställningarna)

#185

Postad 09 november 2006 - 22:52

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Något auto 2 är den inte inställd på. Det märktes så pass tydligt att irisen arbetade att jag inte stod ut med det. Auto 1 fungerar fint men låter som sagt en del. Har funderat på om mitt hyllplan fungerar som resonans, då den är av trä som stitter stenhårt fast i konsollerna (metall) som i sin tur sitter som gjutet i väggen. Får avvakta och se, ska göra om rummet lite först innan allt ska ställas in :)

#186

Postad 10 november 2006 - 10:23

Mordecai
  • Mordecai
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag håller med om att det här med autoiris i bägge lägena är ett problem. Har den takhängd i princip rakt ovanför sweetspot och stör mig mycket på ljudet som irisen ger ifrån sig.

Var dessutom med om en grej häromdagen när jag kolla film och det plötsligt knäppte till i projjen och bilden försvann. Shit! lampan, blev ju första tanken (ca 25 lamptimmar!?!?). Visade sig att strömmen gått i projjen. Förmodligen överhettningsskyddet som slog ifrån. Funkade bra senare när jag provade. Phew! Måste man ha fläkten på högsta effekt när man har den upp och ner eller vad kan det ha berott på? Hade väl kollat en timme på filmen ungefär.

#187

Postad 10 november 2006 - 12:01

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0
WOOHOOO!!!

Ringde precis på dörren.... blev väckt efter att sovit endast 2 timmar.. och känner mig heeelt utvilad nu...
Äntligen så kom min 300a :wub: ;)
Nu blir det till att montera upp den!!!!


Hoppas ni också får era idag!!!
Snabb leverans... Skickades igår!

Ha en trevlig helg pojkar! För det ska jag ha!

Redigerat av geggen, 10 november 2006 - 12:54.


#188

Postad 10 november 2006 - 17:03

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Grattis till en fin fin projektor :wub: Många goa timmar väntar ;)

#189

Postad 10 november 2006 - 17:15

Unregistered16caa04f
  • Unregistered16caa04f
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Jag håller med om att det här med autoiris i bägge lägena är ett problem. Har den takhängd i princip rakt ovanför sweetspot och stör mig mycket på ljudet som irisen ger ifrån sig.

Var dessutom med om en grej häromdagen när jag kolla film och det plötsligt knäppte till i projjen och bilden försvann. Shit! lampan, blev ju första tanken (ca 25 lamptimmar!?!?). Visade sig att strömmen gått i projjen. Förmodligen överhettningsskyddet som slog ifrån. Funkade bra senare när jag provade. Phew! Måste man ha fläkten på högsta effekt när man har den upp och ner eller vad kan det ha berott på? Hade väl kollat en timme på filmen ungefär.

<{POST_SNAPBACK}>



Har min också i taket och kört min nu i 98 timmar utan konstigheter i whisper.
Jag kör min i auto1 och anledningen jag tror man upplever ljudet ifrån iris är just pga fläktljudet är numera obefintlig, i sin tur så har man dessutom ljudutrymme att sänka volymen från receivern ännu mer vilket framhäver det ännu mer. Jag stör mig inte.

Kan tillägga att ja jag är ljudkänslig, ljuddämpat datorn för 4-5000kr med vattenkylning fläktlösa nätagg, tystare diskar osv, därav valet TX-300. Men visst har någon otur så kan en ha fått ett måndags ex

Redigerat av Unregistered16caa04f, 10 november 2006 - 17:19.


#190

Postad 10 november 2006 - 18:33

Unregistered0f16a7c9
  • Unregistered0f16a7c9
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
min kom ochså idag spel spela

#191

Postad 11 november 2006 - 16:36

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0
Någon som hittat svensk manual på nätet??

Redigerat av geggen, 11 november 2006 - 16:36.


#192

Postad 11 november 2006 - 20:19

forsberg_80
  • forsberg_80
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Är det någon som kan bekräftas att "whisper mode" är bättre för lcd-panelernas och lampans livslängd?
När jag läser här på forumet så verkar alla överens att whisper mode är skonsammare mot projektorn.

Men spontant så känns det som att projektorn borde få betydligt högre intern värme i whisper mode pga. fläktens väldigt mycket lägre hastighet än i "nomal-mode", medans projektorn bara är marginellt ljussvagare. Så är det värmen som "dödar" lampan och lcd-paneler så borde normal-läget vara betydligt skonsammare för projektorn än "whisper-mode"!?

Står inte i instruktionsboken heller att whisper mode är skonsammare.

Någon som ligger inne med fakta!?

#193

Postad 11 november 2006 - 20:45

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0

Är det någon som kan bekräftas att "whisper mode" är bättre för lcd-panelernas och lampans livslängd?
När jag läser här på forumet så verkar alla överens att whisper mode är skonsammare mot projektorn.

Men spontant så känns det som att projektorn borde få betydligt högre intern värme i whisper mode pga. fläktens väldigt mycket lägre hastighet än i "nomal-mode", medans projektorn bara är marginellt ljussvagare. Så är det värmen som "dödar" lampan och lcd-paneler så borde normal-läget vara betydligt skonsammare för projektorn än "whisper-mode"!?

Står inte i instruktionsboken heller att whisper mode är skonsammare.

Någon som ligger inne med fakta!?

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har faktiskt tänkt precis samma sak som du beskriver... Därför valde jag även att köpa 300an istället för sanyo eller pannan.. Lampan är billig till 300an så man kan köra på full mode utan att känna att det är svin dyrt att byta lampa... Sen att denna 300a är en utav de bästa i sin prisklass är inte helt fel heller...

#194

Postad 12 november 2006 - 12:23

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
forsberg: i whisper mode så går lampan ner i intensitet (med största sannolikhet eftersom alla andra gör det iaf :P) och blir således inte lika varm, därför behöver fläktarna inte gå lika hårt heller.

Därför håller lampan också ett längre antal timmar om den körs i whisper mode.

#195

Postad 12 november 2006 - 16:07

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Jag märker ingen större skillnad mellan "Normal" och "whisper" ljusmässigt. Fast jag har iris läget på 4:a. Kanske om man har högre irisvärde så kan man nog märka skillnad.

#196

Postad 12 november 2006 - 23:33

forsberg_80
  • forsberg_80
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Jag håller med dig shrimpi!
Det är inte så stor skillnad på ljusintensiteten mellan normal och whisper-mode. Men däremot blir det stor skillnad på fläkthastigheten. Så kan det inte vara så att whisper-mode just bara ger en tystare projektor och inte längre livstid åt lampan och lcd-panelerna, utan snarare tvärtom?

Är det npgon som sitter inne på fakta? Havocsi eller något annat proffs kanske vet.

#197

Postad 12 november 2006 - 23:46

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Märkte ikväll att det var lite trubbel med bilden. I svarta scener så kunde man se en grönaktig cirkel i mitten av bilden nära den vänstra kanten. Min första tanke var att det är något skumt med panelerna, eftersom den inte gått mer än 25 timmar så borde dammet inte vara något problem. Om ni har upplevt liknande eller vet vad detta kan bero på så skulle svar uppskattas.

MVH Räkan

#198

Postad 12 november 2006 - 23:58

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Jag håller med dig shrimpi!
Det är inte så stor skillnad på ljusintensiteten mellan normal och whisper-mode. Men däremot blir det stor skillnad på fläkthastigheten. Så kan det inte vara så att whisper-mode just bara ger en tystare projektor och inte längre livstid åt lampan och lcd-panelerna, utan snarare tvärtom?

Är det npgon som sitter inne på fakta? Havocsi eller något annat proffs kanske vet.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag håller med dig shrimpi!
Det är inte så stor skillnad på ljusintensiteten mellan normal och whisper-mode. Men däremot blir det stor skillnad på fläkthastigheten. Så kan det inte vara så att whisper-mode just bara ger en tystare projektor och inte längre livstid åt lampan och lcd-panelerna, utan snarare tvärtom?

Är det npgon som sitter inne på fakta? Havocsi eller något annat proffs kanske vet.

<{POST_SNAPBACK}>


Det behöver man inte vara proffs för att veta. :P Det räcker med att kolla produktegenskaper här på prisjakt. 1200 ansi respektive 960 ansi i whisper mode=lägre intensitet.

Som sagt, whisper=lägre lampintensitet, lägre fläktvarvtal samt fler timmar på lampan (mindre slitage). Borde det inte stå i era manualer också? Hittade inte just timuppgiften om 300:an här, men 200:an går längre i whisper mode (precis som alla andra projektorer också), så det vore bra märkligt om det plötsligt var tvärtom på 300:an.

#199

Postad 13 november 2006 - 08:39

Unregistered8fa926fc
  • Unregistered8fa926fc
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej..

Jag har en fråga gällande plasering av projektorn.

Vilket är att föredra?

Upp och ner vänd i ett takstativ eller stående på en ngt lutande hylla?
Avståndet mellan proj och duk ca 3,5m
Avståndet mellan proj och golv ca 2,2m
Jag vill gärna ha en ca 1,8-2m bred bild som har nederkanten på ca 60cm ovan golvet.

Kommentera gärna med för och naktdelar på de olika sätten...

Tack på förhand!

#200

Postad 13 november 2006 - 08:53

kusen
  • kusen
  • Forumräv

  • 714 inlägg
  • 0

Hej..

Jag har en fråga gällande plasering av projektorn.

Vilket är att föredra?

Upp och ner vänd i ett takstativ eller stående på en ngt lutande hylla?
Avståndet mellan proj och duk ca 3,5m
Avståndet mellan proj och golv ca 2,2m
Jag vill gärna ha en ca 1,8-2m bred bild som har nederkanten på ca 60cm ovan golvet.

Kommentera gärna med för och naktdelar på de olika sätten...

Tack på förhand!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har nästan exakt de siffrorna med min Tx-200 och de funkar kanon.

Upp och ner.
Avståndet mellan proj och duk: 3,4m
Avståndet mellan proj och golv: 2.1m
Duk: 95 tum (Bildyta: 2,10 i bredd, 1,18 i höjd)
69 cm från golvet.

Funkar kanon för mig och familjen!!! Några bilder kan du hitta i mitt galleri.

Födelen med attt ha projjen upp och ner är att du lätt kommer åt knapparna. I mitt fall har jag soffan precis nedanför och det är bara att resa på r_va lite och så "är du framme" :) Nackdelen är att den är bökigare att ställa in så. Men då man gör detta endast en gång så är det ju knappast någon större grej att klanka ner på. Väl rätt inställd så är hänger han stadigt och rör sig inte ur fläcken, även när tjejen är och dammar på den :blink:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Hemmabiotidningen nr.10 2024
    Elias
    2024-09-25 19:37:23
  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.