Jo jag kör letter recognizers fullt ut ,funkar kalas bra .
Det är bara det att recognizers ,inte på nått märkligt sätt ligger installerat från början på Svenska p3600 .
Men den filen ligger på qteks hemsida för nerladdning ,som du sen bara överför till telefonen ,å sen ett klick på filen, å programmet är installerat .
HTC P3600
(Mobiltelefoner)
|
2
|
(12)
|
Inga priser |
HTC P3600 eller P4350 (6 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 17 May 2007 - 09:52
Postad 17 May 2007 - 18:39
Fukar alla program som de ska på wm 6 som 5?
EDIT: Nu uppgraderade jag i alla fall, får se hur det slutar. Är det någon som kan rekommendera något annat gpsprogram till trinity än tomtom? tycker deras kartor och menyer är fula och tråkiga, samt att det tar 10 minuter innan den hittar någon satellit.
Fråga 2, finns det något annat bra forum för htc p3600? (bröt jag mot någon regel nu?)
Redigerat av curl, 18 May 2007 - 17:43.
Postad 22 May 2007 - 10:50
Postad 28 May 2007 - 16:48
Försöker läsa på xda-developers.com men det är ju lika lätt som att lära sig grekiska ..
Vad är tex cabs?
Rom är det typ operativsystemet..Wm6 ?
Eller är det olika versioner beroende om man har brandad hos Tre eller telia eller ?
Finns det folk som gjort egna system på nå sätt som man kan install?
Jag är helt lost här
Postad 28 May 2007 - 20:20
Har dock lite frpgor till ni med mer erfarenhet (min första pda/telefon med WM).
Har jag aktiverat gps om den finns under "inställningar/anslutningar/GPS"? Ska den även finnas ute i commanern?
Kör på tomtom navigator 6.0 nånting.
GPS-programport: COM9
GPS-maskinvaruport COM7 - Överföringshastighet 57600
Hantera GPS automatiskt.
Tomtom hittar ingen giltig signal? Någon med mer erfarenhet som kan hjälpa till?
Postad 29 May 2007 - 12:18
Hej, är nybliven ägare till en p3600.
Har dock lite frpgor till ni med mer erfarenhet (min första pda/telefon med WM).
Har jag aktiverat gps om den finns under "inställningar/anslutningar/GPS"? Ska den även finnas ute i commanern?
Kör på tomtom navigator 6.0 nånting.
GPS-programport: COM9
GPS-maskinvaruport COM7 - Överföringshastighet 57600
Hantera GPS automatiskt.
Tomtom hittar ingen giltig signal? Någon med mer erfarenhet som kan hjälpa till?
Tjena.
Den finns inte i commandern, beroende på ROM finns olika sätt att kolla GPS.
Det finns också cabbar att installera för detta.
Köpte du uppgraderad P3600? Annars måste du uppgradera ROM'en själv.
Själv kör jag som tidigare diskuterats i denna tråd Mum's WM6.
Mina settings som funkar för mig.
TRINITY (
softport=GPD1
hardport=COM9
baudrate=115200
automanage GPS = ja
)
TOMTOM (
Inbyggd motagare
)
Det är allt.
OBS, när man startar Tomtom står det ca 7sek
"Ingen GPS enhet!"
Sedan står det.
"Väntar på giltig GPS signal.." Då måste man man vara tålmodig och står under bar himmel, en del har fått vänta upp till 10 min innan den får fix.
Postad 29 May 2007 - 16:52
Hade ju uppdaterat romen själv samt så har jag lite lustiga företagsinställningar (tex. låser sig efter 5min om man inte använder den, någon som vet hur man slår av det?).
Men det största problemet var nog "Då måste man man vara tålmodig och står under bar himmel", just bar himmel var det. Tyckte tydligen inte alls om träd & några väggar
Tyvärr var tomtom lite väl tråkig i mina ögon sett (grafiskt).
/Trevlig kväll
Postad 10 June 2007 - 09:22
Blev väldigt dyrt eftersom frugan krävde en samsung u600 om jag skulle byta mobil igen (4e gången i år).
några frågor ang denna förhoppningsvis underbara lur.
Finns det eller kommer det att komma en officiell uppdatering till wm6?
Om jag "fuluppdaterar" kan jag återställa original rom för ev garantiärende?
Kan jag låsa den till att endast använda 3g nätet?
Hoppas ni kan hjälpa mej med mina undringar
Redigerat av BlinkingLEDs, 10 June 2007 - 09:38.
Postad 12 June 2007 - 10:30
Du kan "nergradera" till WM5 igen om du vill men jag vet inte hur det är
med garantin i så fall. Telefonen kan ställas in till wcdma eller gsm eller auto.
Postad 12 June 2007 - 10:53
Gissar att man gör nån sorts backup??
Jag har ingen susning om hur man gör...Har ingen Htc...Än
Vore kul om nån kunde skriva en guide på svenska...
Finns säkert på engelska på xda developers....
Tycker sidan känns lite rörig...
Är väl jag som inte vant mig
Postad 12 June 2007 - 19:26
Postad 12 June 2007 - 22:08
Finns väl några olika å välja på ,jag har Tomtom å funkar så pass stabilt att jag inte orkat prova nått annat .
på htceuropes hemsida här under, hittar du Tomtom version 6.03 och med en gratis karta att ladda ner ..
HTCEUROPE
Postad 12 June 2007 - 23:18
Någon officiell uppdatering till WM6 tycks tyvärr inte vara på kommande.
Du kan "nergradera" till WM5 igen om du vill men jag vet inte hur det är
med garantin i så fall. Telefonen kan ställas in till wcdma eller gsm eller auto.
bra att det går att låsa till 3g.
E det någon som testat 4gb hcsd i sin p3600? har försökt att forska om de funkar men ej hittat nå defenitivt svar. Har beställt ett trancsend 4gb hcsd så jag får ju se om de funkar.
hoppas bara att mina paket kommer riktigt fort nu
Postad 16 June 2007 - 21:11
Postad 17 June 2007 - 07:29
Har inte testat den själv.
Phoneweaver
Redigerat av Danabe, 17 June 2007 - 07:30.
Postad 17 June 2007 - 10:51
Postad 17 June 2007 - 16:06
Någon som vet om de går att lägga ett samtalsfilter på P3600 så att bara vissa samtal, på tex en lista släpps igenom?
Ja det finns flera program som klarar av detta, tyvärr kommer jag inte ihåg
vad något av dom heter just nu men sök på Google så lär du nog hitta nåt.
EDIT: Här var i alla fall ett: http://call-block.en...onic.com/pocket
Redigerat av aburman, 17 June 2007 - 16:09.
Postad 18 June 2007 - 06:24
Är det bäst kvalitret med mpeg4?
Finns det bra gratis program för att konvertera dvd filmer/filer ?
Postad 19 June 2007 - 08:29
ps. Det verkar fungera utmärkt med mitt "transcend 4gb mini-hcsd" hoppas att det fortsätter lika felfritt
Postad 19 June 2007 - 08:36
Vad är bra/dåligt ?
Postad 19 June 2007 - 08:57
Vad tycker du nu om telefonen när du haft den ett tag blinkingLEDs ?
Vad är bra/dåligt ?
Det första intrycket var ju va snygg och smidig den är.
Är väldigt imponerad av alla features och möjligheterna med windows mobile5.
Kameran suger inte, ljudet vid musiklyssning är helt ok t.om med orginal headset.
Ska beställa en adapter så att jag kan testa med mina "referens-hörlurar".
Oerhört smidigt att synka musik/video med mediaplayer.
batteritiden verkar va riktigt bra, pallar med riktigt bra trots heavy usage (pillar på den hela tiden samt kör wi-fi å gps osv).
Är ju inte lika mkt telefon som vanliga mobiler men inget som stör mej.
Postad 19 June 2007 - 09:05
Skulle vara kul att höra vilken du tycker är bättre
Ähh så länge den går att ringa med så är det bra...Ringa är det jag gör minst med min mobiltelefon
Min lista över viktigaste saker jag gör med telefonen..
Surfa..
Se film..
Lyssna på musik.
Ringa ..
Sms.
Kamera
Har du testat att konvertera dvd eller liknande till telefonen ?
Finns det nått bra program?
Till min P990 så konverterar jag serier å filmer från dvd till mpe4 så jag kan ligga å slappa på jobbet å se film på lunchen
Postad 19 June 2007 - 09:27
mainskin.gif 27.42K
1 Antal nerladdningarProva med PocketMusicPlayer, den funkar utmärkt för det.BlinkingLEDs Postat Idag, 09:29
Är det någon som testat någon musikspelare till sin Trinity som fortsätter spela när man släcker skärmen?
ps. Det verkar fungera utmärkt med mitt "transcend 4gb mini-hcsd" hoppas att det fortsätter lika felfritt
Man måste dock se till att programmera valfri hård-tangent till att dölja skärmen, då går telefonen ner i stand-by, dvs släcker skärmen och låser övruga tangenter.
Har PMP till min TYTn
Det finns en Free download version här http://www.pocketmin...pocketmusic.htm
Postad 19 June 2007 - 15:13
Låter väldigt intressant...Har du testat symbian uiq3 eller series 60 3rd edition ?
Skulle vara kul att höra vilken du tycker är bättre![]()
Ähh så länge den går att ringa med så är det bra...Ringa är det jag gör minst med min mobiltelefon![]()
Min lista över viktigaste saker jag gör med telefonen..
Surfa..
Se film..
Lyssna på musik.
Ringa ..
Sms.
Kamera
Har du testat att konvertera dvd eller liknande till telefonen ?
Finns det nått bra program?
Till min P990 så konverterar jag serier å filmer från dvd till mpe4 så jag kan ligga å slappa på jobbet å se film på lunchen
Jag har tidigare kört med nokia n73 och nokia e61 och tyckte väldigt mkt om s60v3.
Man kan säga att det var som en "gateway drug" till tyngre smartphone missbruk
De enda videon jag kollat på den än så länge är nån anime jag testa synka med mediaplayer.
funka jättebra.
mainskin.gif 27.42K 1 Antal nerladdningar
Prova med PocketMusicPlayer, den funkar utmärkt för det.BlinkingLEDs Postat Idag, 09:29
Är det någon som testat någon musikspelare till sin Trinity som fortsätter spela när man släcker skärmen?
Man måste dock se till att programmera valfri hård-tangent till att dölja skärmen, då går telefonen ner i stand-by, dvs släcker skärmen och låser övruga tangenter.
Har PMP till min TYTn
Det finns en Free download version här http://www.pocketmin...pocketmusic.htm
Nu har jag testat det litegran men har ej fått till knapplås, men det var ju en hel del inställningsmöjligheter så de löser sig bara jag pillar lite mer.
Redigerat av BlinkingLEDs, 20 June 2007 - 15:37.
Postad 20 June 2007 - 22:11
Wiseguy-->Jag har provat alla och använder nu mUn:s senaste SE-version som är stabil och utan buggar. Gps:en får fix mycket snabbare, och det är inget fibbel i registret.
"rappare säger du ...upplevde du med wm5 att den var slö på något sätt "
Ja wm5 var ju inte speciellt snabbt det blir väldig skillnad med WM6 tycker jag.
Shade73a-->Det finns inga negativa bitar allt är bra.
Uppgraderingen går till enligt följande för att få en bombsäker installation:
1. uppgradera bootloadern med hard-spl.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=299659
2. uppgradera gsm-romen till 1.41.00.11
http://www.file-uplo...d-SPL-.rar.html
3. uppgradera os:et med denna rom. http://rapidshare.co....SE_WWE_GPS.exe
Jag har gett er tips om hur jag har uppgraderat, ni kan gärna följa dessa punkter om ni vill MEN om något går åt pipan så vill jag inte höra något gnäll på mig.
kommer wm6 vara på svenska eller är den på engelska med den uppgraderingen?
Funderar på att uppdatera men jag hittar inget svar på frågan om WM6 kommer att vara på svenska eller engelska?
Postad 22 June 2007 - 10:35
Någon som kör wm6 på sin trinity som kan kommentera.
Och så samma fråga som föregående inlägg, typ
Postad 22 June 2007 - 14:57
Postad 22 June 2007 - 15:40
Jag har kopierat in ett par themes till min htc 3600 men hur installerar jag dem?
du lägger exempel.tsk filen i /windows mappen sen e de bara att välja det i inställningsmenyn för idag-skärmen.
Redigerat av BlinkingLEDs, 22 June 2007 - 15:41.
Postad 25 June 2007 - 11:32
Någon som vet var man kan få tag på drivrutin till Windows för att använda mobilen som 3G modem?
Postad 25 June 2007 - 14:27
Är det mycket program som ej funkar i wm6 och märks det någon prestandardförlust på tinity i wm6?
Får min Trinity på onsdag så jag försöker läsa på mig så mkt som möjligt tills dess
Redigerat av woodo, 25 June 2007 - 14:28.
Postad 29 June 2007 - 00:01
Är det helt dött här nu?
undrar jag med.
mm
Flera här hade god kunskap om Trinityn.. synd att dom inte är aktiva i denna tråd längre
Får hoppas att dom kommer tillbaka.
Postad 04 July 2007 - 22:28
EDIT: Det löste sig när jag provade att lägga musiken i underkataloger.
Redigerat av weedow, 08 July 2007 - 15:43.
Postad 04 July 2007 - 22:49
Har tydligen löst en del som har haft problem på andra htc iaf....
Står massor om minneskort problem å olika trixs på www.xda-developers.com
lycka till
Postad 07 July 2007 - 18:16
Postad 07 July 2007 - 18:46
Postad 08 July 2007 - 08:25
Uppdaterade efter att jag blivit less på ljudkvaliten i när man använder bluetooth-stereo.
Sagt och gjort nu är ljudkvaliten riktigt bra.
Har hittat en musikspelare som funkar med "släckt" skärm plus att den fungerar utmärkt när man kör bt-stereo.
Musikspelaren som rekomenderades tidigare i denna tråd var ju jättebra men med den fick jag ett konstigt klipp i ljudet när jag körde bt-stereo.
Installerade även en idag-plugin från htc touch som visar en stor digital klocka, väder, egna genvägar plus indikering för missade samtal, sms ect.
Är riktigt nöjd hittils, hoppas det håller i sig
hoppsan glömde visst att skriva vilken spelare det är jag kör med.
Det är iaf mortplayer, en freeware spelare.
Redigerat av BlinkingLEDs, 08 July 2007 - 08:48.
Postad 10 July 2007 - 11:28
Om man lägger in den engelska versionen av wm6. Kan man då få svenska tecken att fungera korrekt?
Är det mycket program som ej funkar i wm6 och märks det någon prestandardförlust på tinity i wm6?
Får min Trinity på onsdag så jag försöker läsa på mig så mkt som möjligt tills dess
Ja, du kan installera t.ex. Resco Keyboard och får då välja layout helt fritt, mycket behändigt.
WM6 är mycket snabbare än WM5 och använder lite mindre av Program-minnet om du frågar mig.
Hittills har allt jag hade att fungera med WM5, fungerat lika bra eller bättre med WM6.
Däribland TomTom, iGo, Gps-tuner, Office, SPB Mobile Shell, m.m. m.m.
Kom ihåg att det är skillnad mellan olika WM6-rom:er så läs på lite innan du väljer vilken du vill ha.
Själv kör jag med LVWS 2.0.1.1 och är helnöjd. HTC i Asien har släppt WM6 som gratis uppdatering
men HTC Europa kommer inte att göra detta enligt svenska supporten, surt sa räven. Alltså om man
uppdaterar till WM6 så ryker garantin i Europa men inte i Asien. Frågan återstår, kan man nergradera
till WM5 och sopa igen alla spår av WM6 vid eventuella garantiärenden?
Redigerat av aburman, 10 July 2007 - 11:33.
Postad 10 July 2007 - 14:51
Om man lägger in den engelska versionen av wm6. Kan man då få svenska tecken att fungera korrekt?
Ja, du kan installera t.ex. Resco Keyboard och får då välja layout helt fritt, mycket behändigt.
WM6 är mycket snabbare än WM5 och använder lite mindre av Program-minnet om du frågar mig.
Hittills har allt jag hade att fungera med WM5, fungerat lika bra eller bättre med WM6.
Däribland TomTom, iGo, Gps-tuner, Office, SPB Mobile Shell, m.m. m.m.
Kom ihåg att det är skillnad mellan olika WM6-rom:er så läs på lite innan du väljer vilken du vill ha.
Själv kör jag med LVWS 2.0.1.1 och är helnöjd. HTC i Asien har släppt WM6 som gratis uppdatering
men HTC Europa kommer inte att göra detta enligt svenska supporten, surt sa räven. Alltså om man
uppdaterar till WM6 så ryker garantin i Europa men inte i Asien. Frågan återstår, kan man nergradera
till WM5 och sopa igen alla spår av WM6 vid eventuella garantiärenden?
Jo resco keyboard funkar finfint.
PocketSNES funkar mkt bättre på wm6 nu kan jag köra super metroid
Har läst på xda developers forum att det ska gå att sopa igen alla spår efter nedgradering.
Ska försöka leta upp tråden igen.
har du märkt av nå "battery draining" med wm6? jag läste nåt om det men har ej märkt av nå sånt själv. kanske bara gäller vissa roms
Redigerat av BlinkingLEDs, 10 July 2007 - 14:52.
Postad 11 July 2007 - 07:26
Jo resco keyboard funkar finfint.
PocketSNES funkar mkt bättre på wm6 nu kan jag köra super metroid, det funkade inte när jag körde wm5.
Har läst på xda developers forum att det ska gå att sopa igen alla spår efter nedgradering.
Ska försöka leta upp tråden igen.
har du märkt av nå "battery draining" med wm6? jag läste nåt om det men har ej märkt av nå sånt själv. kanske bara gäller vissa roms
Ok, fint om du kan hitta länken till den tråden angående nergradering.
I början tyckte jag den slukade mycket ström med WM6 så jag flashade den
med samma radio-rom (1.41) en gång till och efter det tycker jag nästan batteriet
håller bättre än med WM5. Laddade igår eftermiddag kl.14 och nu följande dag
kl. 09:30 är den fortfarande på 100% (lyssnat ca 30min. på mp3 och ringt ett antal
samtal). Problemen tycks vara för många att strömförbrukningen är hög efter en
gprs-session och jag kan se en viss ökning då också.
Före gprs/3G session
98mA vid idle med belysningen på och 34mA vid idle med nertonad belysning.
Efter gprs/3G session
145mA vid idle med belysningen på och 70mA vid idle med nertonad belysning.
Om man aktiverar "Flight mode" för ett par sekunder så återgår den till normal förbrukning
så det är nog någon typ av bugg där. Tur att man inte är ensam om det så man kan räkna
med en fix inom en snar framtid förhoppningsvis.
Postad 12 July 2007 - 22:26
Kan inte någon sno ihop en guide om hur man uppdaterar till WM6? Skall/kan man göra backup av romen som är i telefonen nu, så att det går att återställa den om något skulle gå åt pipan?
Postad 13 July 2007 - 06:34
När du skall uppdatera till WM6 så följer du dessa steg:
1) Uppdatera SPL: Hard-SPL
2) Uppdatera GSM: GSM 1.41.00.11
3) Uppdatera ROM: WM6_v2.0.1.1 (LSVW)
Ladda ner de tre filerna och packa upp dem till skilda mappar, kör ROMUpdateUtility.exe
som finns i varje mapp, i den ordning som jag skrev här ovan. Tar totalt ~20min.

Redigerat av aburman, 13 July 2007 - 06:38.
Postad 13 July 2007 - 08:30
Postad 13 July 2007 - 08:32
Jag blir sugen på att lägga in WM6. hur funkar det med åäö i tex sms och i kalendern?
Svaret på din fråga hittar du lite högre upp på sidan...
"Du kan installera t.ex. Resco Keyboard och får då välja layout helt fritt."
Redigerat av aburman, 13 July 2007 - 08:33.
Postad 13 July 2007 - 10:11
Postad 13 July 2007 - 12:58
Men funkar det även om man kör med block recognizer resp. letter recognizer?
Tyvärr så tror jag inte det fungerar men det kanske går att installera HTC:s svenska block/letter recognizer som går att ladda ner från deras hemsida...har dock ej testat detta ännnu eftersom jag normalt inte använder block eller letter recognizer.
Postad 14 July 2007 - 16:45
Hur får man bort bakstycket för att kunna lägga i batteriet. Det framgår inte av handboken och nu vågar jag inte använda mer våld.
MF
Postad 14 July 2007 - 23:06
Men funkar det även om man kör med block recognizer resp. letter recognizer?
testade idag å det funka
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
HTC P3600 eller P4350
6 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?