Jag var lite anti den första Xboxen när den kom, men jag ville ha den för två spel: Shenmue II och Jet Set Radio Future. När jag väl fått den och började kolla vilka spel den hade som inte fanns till de andra maskinerna den generationen blev jag förvånad och det blev faktiskt favoritmaskinen för mig, med favoritmaskin definierad som den klump med plast och elektronik som gett mig mest mängd spelglädje.
Den nuvarande generationen blev det 360:n först för att den kom ut först, men mycket för att förtroendekapitalet den byggde upp förra generationen är mycket värt för mig. Jag har både Wii och PS3 men den första har inte fått nåt "måste ha"-spel för mig än (jag vet att Mario, Metroid och Zelda finns ute, men deras föregångare har "skrämt" mig lite så det får bli köp när de hamnat i realådan, och VC är undantaget från "måste ha"-listan) och till PS3 fick jag med de enda två spel som intresserat mig hittills. Jag räknar dock kallt med att bägge maskinerna kommer komma med massa balla spel.
Det är ju inte maskinerna egentligen som skänker någon spelglädje utan spel som passar en och hittils den här generationen är det Microsofts speltillverkare som bjudit mig på det.