Postad 24 March 2008 - 22:10
Postad 24 March 2008 - 23:29
Och det blir värre. Nu verkar Gustafsson känna av sina ljumskar också. Han var inte stabil idag. Men det var å andra sidan inte försvarets markeringsspel heller.Starkt av FBK att vinna när de har skador på halva laget.
LHC vann helt rättvist idag, men det var en konstigt match. 2-1 till LHC om man räknar på spelövertag och perioder. Första 11½ minuterna i andra var inte LHC inne i FBKs zon, FBK sköt 11-12 skott på den tiden. Visst, LHC var mycket utvisade den tiden, men det var de för att de inte hängde med. I första hade LHC varit klart bättre och så även i tredje.
Hoppas att Gustafsson håller, inte kul om FBK tvingas sätta in en 17-åring i nästa match (och vem f-n ska då vara andramålvakt? Flytta ner Mattsson ett steg till?
Postad 25 March 2008 - 00:02
Var aldrig orolig
Känns lite som att FBK kan gå hela vägen.
MVH Kribban
Sorry, inte en chans.
Nähä
Vem tror du har störst chans att ha rätt.
Du. Linköping har det bättre laget men att säga att FBK inte har en chans tycker jag är för mycket
MVH Kribban
Postad 25 March 2008 - 00:29
Du. Linköping har det bättre laget men att säga att FBK inte har en chans tycker jag är för mycket
Det finns alltid en chans!
MVH Kribban
Ja är man med och spelar om det så har man såklart en chans.
Men idag fick man se det jag tyckt hela tiden, Gustavsson håller inte, är inte tillräckligt bra. Tyvärr var Frölunda så dåliga på att komma till skott så de fick aldrig bevisat det.
Postad 25 March 2008 - 00:35
Inte en chans! Hur mycket FBK fantast man än är så visste jag innan serien började att det blir inget Guld med det här laget. Wikegård har för en gångs skulle fullständigt rätt, bäst före datum har gått ut . Bara att hoppas att Looben inser det också, annars är nästa säsong också åt skogen.Var aldrig orolig Känns lite som att FBK kan gå hela vägen.
Postad 25 March 2008 - 16:23
Postad 28 March 2008 - 22:02
blir som sagt bara 4 matcher !
Det är väl bäst av sju?
Härligt av FBK!!!!
Postad 29 March 2008 - 03:12
Skönt med en vinst åtminstone. Men FBK får en gnutta svårt att matcha LHCs förstakedja lika hårt när det är LHC som byter sist.
Fernholm borde få några matchers avstängning. Så dj-a fegt! Skitstövel.
Lärking borde återgå till division 5.
Postad 29 March 2008 - 06:30
Postad 29 March 2008 - 11:03
Robbazz: Inte mycket rätt du har haft nu, va?
![]()
Skönt med en vinst åtminstone. Men FBK får en gnutta svårt att matcha LHCs förstakedja lika hårt när det är LHC som byter sist.
Fernholm borde få några matchers avstängning. Så dj-a fegt! Skitstövel.
Lärking borde återgå till division 5.
hahaha nää har ju inte det SC-Zap.
Div 4 är väl den lägsta serien i hockey, så han kan tyvär inte återgå till div 5
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 29 March 2008 - 11:03.
Postad 29 March 2008 - 13:20
Viking75: Ja, Jämtin verkar inte vara skarpaste kniven i lådan.
Postad 30 March 2008 - 14:58
Postad 30 March 2008 - 22:45
Men Pihl får åtminstone en match, obligatoriskt. Såg inte slashingen själv, har bara sett stillbilder.
Tror det är kört för både FBK och Timrå nu. Blir 4-1 i båda matchserierna.
Redigerat av SC-Zap, 30 March 2008 - 22:46.
Postad 30 March 2008 - 23:28
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 30 March 2008 - 23:29.
Postad 30 March 2008 - 23:31
Givetvis fick inte Fernholm något extra straff. Resultatet blev alltså att FBK-spelaren som han var så ful mot fick fler utvisningsminuter i den sekvensen. Logiskt? Nja.
Men Pihl får åtminstone en match, obligatoriskt. Såg inte slashingen själv, har bara sett stillbilder.
Hmmm jag tror inte du hänger med riktigt.. det står redan 2-2 i matcher mellan Timrå vs HV71 ...
Hoppas på Timrå
Postad 30 March 2008 - 23:34
Postad 31 March 2008 - 06:21
Sen vad Pihl menar med att det skulle vara en "ren och skär olyckshändelse" har jag svårt att förstå?!?!
Första gången jag såg reprisen tänkte jag att hans klubba kanske styrdes högre upp än han tänkt, men ju fler gånger jag ser det tror jag mindre och mindre på det.
Möjligt att han håller på att tappa balansen, men det ser inte så ut heller tycker jag, då skulle det inte vara sån kraft bakom slaget.
Usch!
Postad 31 March 2008 - 16:08
Jag tar på mig dumstruten och ställer mig här borta i hörnet. Är det OK för er?Givetvis fick inte Fernholm något extra straff. Resultatet blev alltså att FBK-spelaren som han var så ful mot fick fler utvisningsminuter i den sekvensen. Logiskt? Nja.
Hmmm jag tror inte du hänger med riktigt.. det står redan 2-2 i matcher mellan Timrå vs HV71 ...
Hoppas på Timrå
Postad 31 March 2008 - 16:15
Nä det blir HV71 som går segrande ur dettaHmmm jag tror inte du hänger med riktigt.. det står redan 2-2 i matcher mellan Timrå vs HV71 ...
Hoppas på Timrå
Tror på en finalserie där det går till 7:e match mot Linköping.
Postad 31 March 2008 - 20:23
Förhoppningvis slipper HV möta Andreas Pihl i finalspelet.
Postad 01 April 2008 - 08:41
Grattis linköping och tack! Hade två loppor satsade på linköping...
Easy money, så gjorde jag i sista matchen som VF mötte FBK när FBK tog guld sist.
Postad 01 April 2008 - 23:15
Postad 02 April 2008 - 08:55
Ja, så borde ju även jag ha gjort. Men nog bär det emot lite att satsa pengar mot "sitt" lag?
Inte när man är 100% säker på förlust i en final, då värmer pengavinsten rätt bra som plåster på såren.
Postad 02 April 2008 - 12:15
Ja, så borde ju även jag ha gjort. Men nog bär det emot lite att satsa pengar mot "sitt" lag?
Inte när man är 100% säker på förlust i en final, då värmer pengavinsten rätt bra som plåster på såren.
För en gångs skull är jag benägen att helt hålla med thetias i en hockeytråd...
Känns inte speciellt jobbigt att betta mot sitt eget lag när de är såpass mycket sämre än motståndaren som de faktiskt var.
FBK har varit för dåliga denna säsongen. Även om man skulle haft det överlägset bästa laget så hade det iaf inte varit värt något när man har en klant som gustavsson i målet...
Jag tror inte heller att linköping är så starka som de verkar tack vare att de spelat mot fbk. Tror de får stora problem när de möter (förmodligen) HV71 som är ett betydligt bättre lag som spelar mer fysiskt och har en stabil målvakt. Hoppas att timrå vinner hemma dock. Då har man nämligen ett safebet på hv i sista hemmamatchen...
Postad 02 April 2008 - 13:39
Problemet är imho snarare att de tongivande stjärnorna blivit griniga gamla gubbar. Okej, Jönsson är fortfarande hyffsad men långt ifrån den klass han hade när han var som bäst. Rhodin gnäller mer på domaren än dominerar powerplay från blå. Tror de var för överlägsna när de var som bäst så att generationsväxlingen blev försenad. Blir intressant att se hur det nu går att fylla luckorna efter gamlingarna med unga oerfarna talanger. De kanske klarar sig något år till om en ev. värvning av Kenny kan nytända Jörgen och kanske några fler gamlingar, men sen blir det nog magra år för FBK. Det är i alla fall vad jag tror och hoppas!
På tal om att hoppas så vore det kul om Timrå kunde vinna idag och sen spela likadant borta som de gör hemma i sista matchen så blir det nog en spännande avslutning på semifinalen. Tror att övriga matcher fram till sm-guldet är utdelat kommer att bli jämna, oavsett vilka linköping får möta. HV dominerar inte längre.
Postad 02 April 2008 - 13:54
Postad 02 April 2008 - 14:04
Postad 02 April 2008 - 14:23
Dock så har Gustavsson varit riktigt usel, förutom någon enstaka match i slutspelet. Han har fått ta på sig minst 1-2 mål per match. Bla har han släppt in flera skott nästan rakt framifrån med fri sikt hela vägen till skytten på plockhandssidan. För en normalbra målvakt är det ett utmärkt tillfälle att stila lite då det är tämligen enkelt att rädda såna skott men med Gustavsson i målet blir varje puck mot mål en fara.
Tror som sagt att Linköping inte är så bra som de verkar just nu. De får det tufft mot det mer fysiska hvlaget (om det nu blir dem de för möta) samt kan glömma att få 1-3 riktigt billiga mål per match.
Postad 18 April 2008 - 20:14
Postad 18 April 2008 - 20:19
Gnällspik.
??? Kan du något om hockey eller?
EDIT: eller är du elitseriedomare kanske?
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 18 April 2008 - 20:23.
Postad 18 April 2008 - 20:31
Postad 18 April 2008 - 22:55
Jag hopas på HV i alla fall trots att man är FBK:Are
Okej? Dom har redan vunnit.
Postad 18 April 2008 - 23:03
Postad 19 April 2008 - 14:24
Domaren kan inte se allt. Tycker hellre man ska kräva två domare istället för att kritisera felaktiga domslut.
Överlag tycker jag som "opartisk" att de skötte sig bra. Den "kastade" klubban var dålig att missa, men det bad ju domaren om ursäkt för i efterhand.
Förlorar man med 4-2 i matcher är det sällan domarnas fel imho.
"Hejade" på Linköping i finalen, men respekt till HV, väl värda guldet!
Redigerat av JeppeN, 19 April 2008 - 14:25.
Postad 20 April 2008 - 22:30
Har för mig att Ledin inte dricker alkohol.
Postad 20 April 2008 - 22:42
Har för mig att Ledin inte dricker alkohol.
Jag vet, men jag tycker ändå det är tragiskt att inte kunna ta ett skumpaglas när man vunnit SM!
Postad 06 March 2009 - 00:31
För en värmlänning boende i Göteborg blir det inte direkt tungt att gå till jobbet imorgon. Gissar att det är tyngre för thetias. :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
235 filmer
36 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?