Red Ring Of Death (RROD)
181 svar till detta ämne
Postad 09 April 2012 - 00:23
MTD
-
MTD
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Några timmar i veckan och den har hållit sedan 2005? Inte en chans det tror jag inte ett skit på. Bullfuckingshit.
Varför skulle det bara bull för? Jag har haft min sedan releasedagen här i Sverige och spelar fortfarande runt 3-6 timmar per vecka. Den funkar perfekt! Du vet ju inte vad du pratar om...
Postad 09 April 2012 - 05:45
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Varför skulle det bara bull för? Jag har haft min sedan releasedagen här i Sverige och spelar fortfarande runt 3-6 timmar per vecka. Den funkar perfekt! Du vet ju inte vad du pratar om...
Har du din Xbox i en frys eller sitter du i en 15 gradig källare och spelar? Klart som fan det är bullshit. Sådär säger han bara. Finns ingen 360 som är köpt på realisedagen och som har används flitigt som håller idag. Har läst att nån person här på forumet hade förbrukat fem stycken och såg nått Youtubeklipp där en person som hade förbrukat fyra stycken på två år och har hört av folk på jobbet som har förbrukat ett par stycken. Samt att MS har gått ut med offentligt att 50% fick RROD och det är deras RMA siffror, folk alltså som har hört av sig inom garantitiden och plus det enorma mörkertalet där det är boxar som har rasat efter garantitiden. I USA är det ju somsagt bara tre månaders garanti och där hade de höjt garantin till ett år på RROD medan här i Sverige höjde de till tre år. Så nog fan är det bullshit. Visst om någon enstaka person här och där får det, okej jag hade otur och boxen gick sönder men inte i den utsträckningen att fem 360 får RROD, det är ungefär som att man skulle bli påkörd fem gånger på ett år, att ha sån astronomisk otur. Plus alla kompisar som har en Xbox modell tidigare än Jasper har fått RROD. Finns bara en som jag vet av som har den tjockare modellen som fortfarande håller och han har en Jasper så de luanchex. som finns kvar där ute kan inte användas ofta då de fortfarande mirakulöst håller. Så det är du som inte vet vad du pratar om...
Postad 09 April 2012 - 09:27
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
tro vad du vill min release 360 funkar fortfarande. ska se om jag ka fixa en bild på den sen nån gång när den är igång.
Redigerat av Unregistereddc471864, 09 April 2012 - 09:27.
Postad 09 April 2012 - 10:10
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Om det nu är så att den fungerar så är det en sak som är säkert att den inte används ofta. Och om du säger att den används ofta så har du uppenbarligen ingen koll på hur mycket för om den hade gjort det så hade den haft red ring of death.
Låna ut boxen till en inbiten gamer i en månad så har den rrod det kan jag lova.
Mer eller mindre alla jag känner har fått rrod även falcon versionen den som kom före jasper.
Postad 09 April 2012 - 11:19
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Har aldrig påstått att den använts ofta. Ett par timmar i veckan max.
Skulle gissa på att den gått max 1000 timmar på 6 år.
Redigerat av Unregistereddc471864, 09 April 2012 - 11:20.
Postad 09 April 2012 - 12:04
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Är det verkligen OK att skriva att andra forumdeltagare ljuger om det de skriver?
Postad 09 April 2012 - 12:13
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Tro det eller ej men jag har en gamecube och en ps2 som fortfarande fungerar också och de är 10 år gamla.
Men jag ljuger väl om det också...
Postad 09 April 2012 - 12:52
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Men det är ju lite skillnad på konsoler med normal rma på runt 3% och de första 360 modellerna med 100% failure rate. MS har officiellt gått ut med 50% men då är ju somsagt inte mörkertalet inräknat där så där kan vi lätt räkna med ett enormt mörkertal då många gått sönder efter garantitiden och det är folk som inte bryr sig om att skicka in den på rep och sånt räknas inte in i felstatistiken och där mer eller mindre ALLA jag känner och vet av som har en 360 av tjockare modell har fått red ring of death, det är bara en som fungerar men det är en jasper han har. Så ja, jag menar 100% failurerate då man inte kan räkna in de Xboxar som knappt används utan man måste ju räkna de som används relativt flitigt.
radiozo: Då måste din kompis ha Xboxen väldigt svalt till om den ska fungera än idag, och då är nog någon timma i veckan en stor överdrift för det finns inte en chans att den kan ha överlevt såhär länge i normal rumstemp och ett par timmars användning i veckan.
Postad 09 April 2012 - 12:55
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Är det verkligen OK att skriva att andra forumdeltagare ljuger om det de skriver?
Om det verkar för otroligt för att vara sant, så svar: Ja.
Postad 09 April 2012 - 13:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Nej. Juhan, lägg av nu. Det är okej att komma med saklig kritik, men du kan inte påstå att folk ljuger utan att ha belägg för det. Framförallt är det inte okej att göra det på sättet du gör med kraftuttryck och nedlåtande kommentarer. Diskutera på en lagom nivå och ha grund för det du säger. Jag tänkte argumentera sakligt mot dig för jag håller inte med alls. Du hävdar alltså att det inte går att spela i några timmar i veckan på en launch-360 och att den håller än idag. Några timmar i veckan och den har hållit sedan 2005? Inte en chans det tror jag inte ett skit på. Bullfuckingshit.
Sedan kommer en användare och säger att han spelat på sin 3-6 timmar i veckan och att den håller. Vad skulle han ha för anledning att ljuga? Radiozos påstår 2-3 timmar i veckan. Varför skulle han ljuga? Sedan läser jag dina argument om varför det inte kan stämma: Har läst att nån person här på forumet hade förbrukat fem stycken och såg nått Youtubeklipp där en person som hade förbrukat fyra stycken på två år och har hört av folk på jobbet som har förbrukat ett par stycken. Samt att MS har gått ut med offentligt att 50% fick RROD och det är deras RMA siffror, folk alltså som har hört av sig inom garantitiden och plus det enorma mörkertalet där det är boxar som har rasat efter garantitiden. I USA är det ju somsagt bara tre månaders garanti och där hade de höjt garantin till ett år på RROD medan här i Sverige höjde de till tre år.
Okej, du såg att någon på forumet förbrukat 5 st, på youtube hade någon förbrukat 4, dina kompisar och folk på jobbet har förbrukat några. Vad bevisar det? Vi vet redan att många har gått sönder, det är redan ett känt faktum. Nu handlar det om ifall det finns några som INTE gått sönder. Vidare påstår du att MS gått ut offentligt med att 50 % felat, har du någon länk på det? Såvitt jag vet har MS aldrig gått ut med några offentliga siffror på 50 %. Däremot gjordes en undersökning av en tidning som menade att siffran låg på 54 %. Även andra undersökningar gjordes med lägre resultat. Ett år senare gjordes en undersökning på 500 000 personer (mycket större stickprov än övriga undersökningar) som fick det till 42 %. I samma undersökning visade det sig att 39 % fått lämna in för reparation mer än en gång. Och om vi tittar på exempelvis siffran 42, så innebär ju det att 58 % inte hade gått sönder 2010. Ingen hänsyn tas till hur mycket man spelat men med en sådan siffra ser jag det som ganska självklart att det fortfarande finns launchkonsoler kvar som håller. Det kan varken du eller jag bevisa dock. Visst, jag kan hänvisa till DENNA ARTIKEL som skrevs i mars i år där folk menar att de har hela launchkonsoler, eller så kan man Googla "working launch 360" och hitta ännu fler personer som påstår att deras håller, men du kan alltid hävda att de ljuger utan att jag kan motbevisa det, eller att de inte spelat mer än typ 1 timme om veckan. På samma sätt kan du inte bevisa att det inte finns några som fungerar. Det enda du kan göra är att lägga fram dina argument så som jag nu gjort så får alla bedöma efter vad de själva tror, men jag ser ingen anledning till varför folk skulle ljuga här på forumet, eller i USA - de tjänar inget på det.
Postad 09 April 2012 - 13:35
MTD
-
MTD
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Juhan: Det gick inte att citera ditt inlägg. Men precis som Zoiler skriver ovan så har jag ingen anledning att ljuga. Konsolen funkar än idag! Jag och min sambo spelar flera ggr i veckan. Varför skulle den inte hålla för? Om man behandlar den som den ska behandlas så kommer det hålla. Finns ju för fan NES konsoler som fungerar än idag!
Postad 09 April 2012 - 13:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Varför skulle den inte hålla för? Om man behandlar den som den ska behandlas så kommer det hålla.
Det stämmer dock inte heller. En felprocent på 42 beror ju inte på att folk hanterar den fel, det är inte användarnas fel att så många gått sönder. Hårdvaran var väldigt benägen att gå sönder, du har haft tur helt enkelt  . NES var mycket stabilare.
Postad 09 April 2012 - 14:23
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
MTD: Hur man man behandla en konsol fel om man bara spelar på den som vanligt?
Zoilder: Jag läste det i en länk på FZ för många herrans år sedan och jag tänker inte börja gräva upp länken och sitta och googla en massa för att hitta den. Jag vet att jag har läst siffror på 50% failur rate samt att MS själv har gått ut och sagt att de har skippat säkerhetstestandet för att den skulle ut på marknaden så fort som möjligt.
De luanch konsoler som fortfarande håller spelas väldigt lite på så är det bara. Red ring of death kommer inte över en natt utan när konsolen har gått varm under en längre period då moderkortet börjar bukta inåt så GPUn får sämre kontakt med kylflänsen och går varmare och varma för att till sist gå sönder.
En luanch 360 går sjuhelsikes varma och går CPU/GPUer väldigt varma så förkortas livslängden avsevärt, det är inte bra för dem. Har läste en del på forum olika temperaturer där de går över 80 grader, närmare 90. Hur kan man veta hur varmt en 360 går? När man har Jtagat en konsol så kan man lätt kolla upp hur varmt den går då det sitter tempsensorer i alla konsoler bara det att de aldrig visas för slutanvändaren vilket jag tycker är dumt. Hur som helst går den så varmt under en längre period så går den tillslut sönder och de som håller idag används lite eller så står konsolen helt öppet i väldigt kall rumstemperatur.
Att hävda att man spelar mycket på en luanchkonsol samt att den används i rumstemp och står bland annan elektronik i tvbänken och den har hållit i sju år, tror inte jag ett smack på. Ni får säga vad ni vill så är det bara punkt slut.
Och hur mycket man använder konsolen räknas in i bilden också. Man kan inte säga att min luanch 360 konsol fungerar jättebra, jag har startade upp den en gång och spelade en timma sedan då jag startade upp den igår så var den hel. Det räknas helt enkelt inte.
Jag lovar att samtliga luanch har en 100% failurate. Ta och samla in samtliga luanch konsoler som är hela idag och kör de 24 timmar om dygnet och belasta konsolen med ett krävande spel så kan jag lova att samtliga kommer att sluta fungera inom en väldigt kort period (jo en CPU och GPU håller om man belastar de max 24 timmar om dygnet om man har fullgod kylning).
Det var ett jäkla tjat om detta, de som säger att de har en luanch konsol som håller och används ofta, bullshittar, så är det bara, det finns inge mer att diskutera här.
Postad 09 April 2012 - 17:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Juhan: Så ditt argument är, om jag förstått det rätt, att du lovar (på hedersord?) att du har rätt och du orkar inte leta upp källor som understöd för dina påståenden? Det finns jättemånga som hävdar att de har en fungerande luanchkonsol men dessa ljuger alltså av någon outgrundlig anledning. Och Kotaku och resten av Internet ljuger om att MS aldrig gått ut med officiella siffror?
Postad 09 April 2012 - 17:40
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
MTD: Hur man man behandla en konsol fel om man bara spelar på den som vanligt?
Zoilder: Jag läste det i en länk på FZ för många herrans år sedan och jag tänker inte börja gräva upp länken och sitta och googla en massa för att hitta den. Jag vet att jag har läst siffror på 50% failur rate samt att MS själv har gått ut och sagt att de har skippat säkerhetstestandet för att den skulle ut på marknaden så fort som möjligt.
De luanch konsoler som fortfarande håller spelas väldigt lite på så är det bara. Red ring of death kommer inte över en natt utan när konsolen har gått varm under en längre period då moderkortet börjar bukta inåt så GPUn får sämre kontakt med kylflänsen och går varmare och varma för att till sist gå sönder.
En luanch 360 går sjuhelsikes varma och går CPU/GPUer väldigt varma så förkortas livslängden avsevärt, det är inte bra för dem. Har läste en del på forum olika temperaturer där de går över 80 grader, närmare 90. Hur kan man veta hur varmt en 360 går? När man har Jtagat en konsol så kan man lätt kolla upp hur varmt den går då det sitter tempsensorer i alla konsoler bara det att de aldrig visas för slutanvändaren vilket jag tycker är dumt. Hur som helst går den så varmt under en längre period så går den tillslut sönder och de som håller idag används lite eller så står konsolen helt öppet i väldigt kall rumstemperatur.
Att hävda att man spelar mycket på en luanchkonsol samt att den används i rumstemp och står bland annan elektronik i tvbänken och den har hållit i sju år, tror inte jag ett smack på. Ni får säga vad ni vill så är det bara punkt slut.
Och hur mycket man använder konsolen räknas in i bilden också. Man kan inte säga att min luanch 360 konsol fungerar jättebra, jag har startade upp den en gång och spelade en timma sedan då jag startade upp den igår så var den hel. Det räknas helt enkelt inte.
Jag lovar att samtliga luanch har en 100% failurate. Ta och samla in samtliga luanch konsoler som är hela idag och kör de 24 timmar om dygnet och belasta konsolen med ett krävande spel så kan jag lova att samtliga kommer att sluta fungera inom en väldigt kort period (jo en CPU och GPU håller om man belastar de max 24 timmar om dygnet om man har fullgod kylning).
Det var ett jäkla tjat om detta, de som säger att de har en luanch konsol som håller och används ofta, bullshittar, så är det bara, det finns inge mer att diskutera här.
Mycket text med lite fakta och många egna antaganden. Vi kan nog alla hålla med om att failure-raten på 360 under sina första 2 revisioner var väldigt hög. 100% är att ta till och att påstå folk ljuger blir lite väl mycket. 90 grader är såklart ingen optimal temp men samtidigt inget omöjligt. Att ligga på runt 80 ser jag knappast som farligt. Med dagens VRM och RAM temp så stängs väl saker av först en bit över 100 grader på ett högprestanda kort. Sen har du fel om var källan till felet är, finns många infallsvinklar på det - inte bara en. Du skriver t ex att det inte händer över en natt men samtidigt finns där gott om helt nya konsoler som la av direkt vid uppstarten. Den mest troliga anledningen som man kommit fram till är inte att GPUn gick sönder på grund av höga temperaturer, då temperaturerna inte i sig är skadligt höga, utan att den tappade kontakten med moderkortet. Detta kan man nog anse självbekräftat då Microsoft slängde ut gamla konsoler i omlopp som utbyteskonsoler vilket tyder på att GPUn inte i sig var skadad utan man kunde få igång den igen genom resoldering. Detta styrks ytterliggare då det var vanligt med hemma fix så som att byta ut fästet för flänsen eller klassiska handdukstricket. En polare har kvar sin första generations maskin, han spelar inte ofta men flera gånger i månaden. Inga problem. Troligtvis finns "felet" med i alla maskiner från början, man får väl säga så då konstruktionen som helhet är felet. Sen hur vidare en maskin drabbas, när den drabbas och under vilka omständigheter den drabbas är mer ett kast med mynt. Jag är rätt säker på att nästa maskin inte kommer vara i närheten av dessa problem i början. Men där kommer såklart alltid finnas problem.
Redigerat av PalmiNio, 09 April 2012 - 17:42.
Postad 09 April 2012 - 21:14
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Zoiler: Nej jag tänker inte leta upp källan då jag inte känner för att googla hela kvällen för att övertyga er om att jag har rätt då vad folk tror tycker eller tänker på forum har föga betydelse för mig.
Palminio: Jag hade ett passivt kylt 7900gt som gick en bra bit över 100 grader vid belastning den toppade 114 grader och det grafikkortet höll ett halvår.
Och 80, 90 grader är inte hälsosamt i längden, ett tag är det absolut ingen fara.
Du säger också det själv att en polare som inte spelar ofta har en luanch maskin som håller. Och det är just det jag har sagt hela tiden, spelar man inte speciellt ofta så självklart att maskinen klarar sig längre. Men skulle man behandla alla maskiner lika så skulle varenda en vara död där ute.
Och som jag sa kan man ju inte säga, jag har en luanch 360 som fungerar, jag spelar en gång i månaden i en timma och den håller. Klart som korvspade att den håller om man aldrig använder den! Men skulle de maskiner som fungerar än idag, låna ut dessa till inbitna gamers som spelar flera timmar om dan så skulle inte maskinen hålla särskilt länge. Dessa maskiner kommer att dö av rrod, det inte frågan om utan när.
Det där att moderkortet buktar inåt är nått jag har läst och så finns det gått om sidor som säljer kit där det är en metallplatta man sätter dit mellan kylflänsarna som kompensation för det tappade glappet. Nu vet jag inte hur bra fix det här är men jag vet att det är helt meningslöst att laga rrod iom. att den håller bara någon månad sen så går den sönder igen då jag har hört det av folk som jobbar mycket med 360.
Självklart så kommer nästa maskin ha problem i början det är därför jag kommer att vänta i ex. antal år innan jag köper en för att slippa få en maskin som går sönder.
Jag säger aldrig direkt att alla ljuger som säger att de har en maskin som fungerar så sluta stoppa orden i munnen på mig, jag säger att säger de att de spelar ofta och har gjort det sedan luanch så finner jag det föga trovärdigt att de talar 100% sanning utan att överdriva. Det är ju allmänt känt att folk överdriver, det vet ju alla. Radda man upp ett led med folk och en längst ut på ena sidan släpper en fis och så viskar de till varandra att han fes så har det slutat med att personen har skitit ner sig i slutet av ledet.
Postad 09 April 2012 - 21:34
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Jag säger aldrig direkt att alla ljuger som säger att de har en maskin som fungerar så sluta stoppa orden i munnen på mig, jag säger att säger de att de spelar ofta och har gjort det sedan luanch så finner jag det föga trovärdigt att de talar 100% sanning utan att överdriva.
Vilket är samma sak som att säga att de ljuger. Och det heter "launch". Kanske ingen idé att envisas med engelska uttryck när du inte kan skriva på det språket?
Postad 09 April 2012 - 21:40
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Du säger också det själv att en polare som inte spelar ofta har en luanch maskin som håller. Och det är just det jag har sagt hela tiden, spelar man inte speciellt ofta så självklart att maskinen klarar sig längre. Men skulle man behandla alla maskiner lika så skulle varenda en vara död där ute.
Är det inte samma sak med allt man köper? Ju mer man brukar det desto snabbare går det sönder!  Visst var det dålig kvalité på launch-konsolerna men man kan ju inte säga till 100% att alla borde vara trasiga idag utan nåt som helst stöd för det man påstår.
Postad 09 April 2012 - 21:48
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Vilket är samma sak som att säga att de ljuger.
Och det heter "launch". Kanske ingen idé att envisas med engelska uttryck när du inte kan skriva på det språket?
Alltså snälla kan du sluta bete dig som Anderswillhelmson. Nej det är inte samma sak som att säga att de ljuger. Det är inte ok att säga att en person snackar skit men det är helt ok att be om källa om minsta lilla uttalande? Ni säger ju att jag ljuger då ni ber om källa om felprocentstatistiken. Vad fan är folks problem som hela tiden ska klaga på folk som stavar fel? Det är väl förfan inte hela världen, för mig får folk stava hur fel de vill jag bryr mig inte. Är det inte samma sak med allt man köper? Ju mer man brukar det desto snabbare går det sönder!  Visst var det dålig kvalité på launch-konsolerna men man kan ju inte säga till 100% att alla borde vara trasiga idag utan nåt som helst stöd för det man påstår.
Jag köper att rörliga delar kan gå sönder i en dator eller konsol men däremot saker som inte är rörliga ska aldrig gå sönder, finns ingen anledning till det och om det gör det så är det dålig kvalitet. Så klart man kan säga att det är fel på alla då varenda kotte man vet av, känner whatsoever har en 360 som har fått rrod. Behandlar man alla lika och belastar de till 100% 24 timmar per dygn så kommer var enda en gå sönder. En konsol eller dator håller lätt om man belastar de 24 timmar per dygn om man har fullgod kylning.
Redigerat av Juhan, 09 April 2012 - 21:51.
Postad 09 April 2012 - 23:20
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag säger aldrig direkt att alla ljuger som säger att de har en maskin som fungerar så sluta stoppa orden i munnen på mig, jag säger att säger de att de spelar ofta och har gjort det sedan luanch så finner jag det föga trovärdigt att de talar 100% sanning utan att överdriva
Du säger att en kille som spelar 3-6 timmar i veckan inte kan ha en fungerande launchkonsol och att han bullshittar. Vet du vad ordet bullshit innebär? I nedan citat säger du "snacka skit" istället för ljuger, och i allas våra andras verklighet så är uttrycket "snacka skit" synonymt med "ljuga". Det är inte ok att säga att en person snackar skit men det är helt ok att be om källa om minsta lilla uttalande? Ni säger ju att jag ljuger då ni ber om källa om felprocentstatistiken.
Jag påstår att du ljuger, men jag har ju belägg för det. Där är skillnaden. I de länkar jag postade står att MS aldrig gått ut med officiella siffror, jag utgår från att Internet har rätt - det brukar vara så. Det här är fakta som du kan googla fram om du vill motbevisa, till skillnad från den andra diskussionen vi har som inte går att bevisa. Men det är bara en sidodiskussion som spelar mindre roll. Min poäng är fortfarande: ska du anklaga någon för att ljuga, vilket du gör, så ska du ha belägg/stöd för det. Annars ska du inte göra det alls.
Redigerat av Zoiler, 09 April 2012 - 23:21.
Postad 10 April 2012 - 01:10
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Du säger att en kille som spelar 3-6 timmar i veckan inte kan ha en fungerande launchkonsol och att han bullshittar. Vet du vad ordet bullshit innebär? I nedan citat säger du "snacka skit" istället för ljuger, och i allas våra andras verklighet så är uttrycket "snacka skit" synonymt med "ljuga".
Jag påstår att du ljuger, men jag har ju belägg för det. Där är skillnaden. I de länkar jag postade står att MS aldrig gått ut med officiella siffror, jag utgår från att Internet har rätt - det brukar vara så. Det här är fakta som du kan googla fram om du vill motbevisa, till skillnad från den andra diskussionen vi har som inte går att bevisa.
Men det är bara en sidodiskussion som spelar mindre roll.
Min poäng är fortfarande: ska du anklaga någon för att ljuga, vilket du gör, så ska du ha belägg/stöd för det. Annars ska du inte göra det alls.
Såklart det är bullshit att han överdriver sitt spelande en aning om den fortfarande fungerar efter alla dessa år. Skillnaden är att jag bryr mig inte ett piss om ni tror att jag ljuger men ni verkar ta det på hur stort allvar som helst så fort jag inte tror på allt ni säger. Dessutom så har jag hur mycket belägg som helst för det jag säger. Öppna ögonen och se dig omkring så har varenda Xbox av tidigare revitioner i stort sett som används normalt rasat. Det är inte att ljuga. Skulle någon våga satsa emot att om man hårdkörde alla fungerade launch konsoler så kommer var enda en att rasa? Skulle inte tro det. Edit: Här har du dina förbannat jävla länkar som du har gnällt om så mycket. http://kotaku.com/53...lure-rate-claimhttp://www.engadget....re-rate-report/De två första bästa jag hittade, den ena står det 54,2% på och den andra 54,6% och då glömmer vi bland de viktigaste av allt i statistiken. Mörkertalet. Varför talas det aldrig något om det? Kom igen och sluta var så naiv och öppna upp ögonen. 50% felprocent er en grov underdrift. Jag skulle nästan kunna sätta vad som helst att de första Xboxarna har 100% om de utsattes för samma förhållande som de andra som rasade utsattes för nämligen att personen spelade och använde konsolen regelbundet. Kul att tråden om "nextbox" handlar om hurvida X360 gick sönder eller inte.....
Det är ju alla andra som gör en hönsgård av en fjäder för att jag inte trodde på vad EN person sa vid ett tillfälle. Snacka om löjligt, alla tror inte på vad alla säger hela tiden, lär er att leva med det.
Redigerat av Juhan, 10 April 2012 - 01:17.
Postad 10 April 2012 - 01:38
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Edit: Här har du dina förbannat jävla länkar som du har gnällt om så mycket.
Det var inte det jag efterfrågade. Det är inte officiella siffror. De där har jag redan postat. Edit: Det ska sägas också att jag har vidtagit mindre åtgärder mot Juhan, den här typen av beteende var inte acceptabel under 360/PS3-kriget, är det inte nu, och kommer aldrig vara det framöver.
Redigerat av Zoiler, 10 April 2012 - 01:42.
Postad 10 April 2012 - 02:04
jojye
-
jojye
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Finns inga officiella siffror från msft de sa hela tiden att felmarginalerna låg på 3-4% för den som bryr sig. Att säga de riktiga siffrorna vore väll att skjuta sig ajälv i foten för de var trots allt högre. Men alla seriösa xbox spelare hade ju en backup xbox ifall den första mot förmodan skulle gå ner
Postad 10 April 2012 - 08:57
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Dagens datorer kan man väl räkna med håller i 2-5 år (två underkant, fem överkant) om man använder dem flitigt. Min nuvarande stationära dator från 2008 har jag fått byta ramminne, grafikkort, samt dvd-läsare på under åren. Och nu låter fläkten till nätaggregatet med jämna mellanrum. Min laptop från 2007 har också varit inne på lagning en gång. Fast det var för att den föll i backen.  Så den har faktiskt hållit bra, ta i trä. Min förra stationära som jag hade från 2004-2009 (överlapp med den nya) hade två hårddiskkrascher, ramminnesproblem etc.
Vad jag vill ha sagt är att dagens tv-spelskonsoler är ju datorer. Visst är det trist att de lägger av, men det känns inte som att man kan förvänta sig att de ska hålla så länge, iaf inte om man inte kan reparera dem på egen hand. Man kan ju iofs argumentera att man förmodligen använder en dator oftare, men ändå. Antingen får man acceptera att det är så här, eller så får man inse att dagens konsoler inte är vad de var och därmed strunta i att köpa dem och spela på pc istället. För en dator måste man ju ha ändå.
Postad 10 April 2012 - 11:12
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Sorry för OT, men jag bara måste nämna det faktum att han är en härlig kille den där Juhan.
EDIT: Det var absolut inte meningen att göra narr av Juhan, därav redigeringen.
Redigerat av MrSpokk, 10 April 2012 - 14:56.
Postad 11 April 2012 - 00:12
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Sorry för OT, men jag bara måste nämna det faktum att han är en härlig kille den där Juhan.
EDIT: Det var absolut inte meningen att göra narr av Juhan, därav redigeringen.
Håller med. En riktig solstråle!
Postad 12 April 2012 - 15:41
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Zoiler: Nej jag tänker inte leta upp källan då jag inte känner för att googla hela kvällen för att övertyga er om att jag har rätt då vad folk tror tycker eller tänker på forum har föga betydelse för mig.
Enligt SAOL är ett forum "En plats för debatt el. framförande av ideér". Känns konstigt att hänga på sådana om man har ovanstående inställning...
Postad 12 April 2012 - 17:04
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Dagens datorer kan man väl räkna med håller i 2-5 år (två underkant, fem överkant) om man använder dem flitigt. Min nuvarande stationära dator från 2008 har jag fått byta ramminne, grafikkort, samt dvd-läsare på under åren. Och nu låter fläkten till nätaggregatet med jämna mellanrum. Min laptop från 2007 har också varit inne på lagning en gång. Fast det var för att den föll i backen. Så den har faktiskt hållit bra, ta i trä. Min förra stationära som jag hade från 2004-2009 (överlapp med den nya) hade två hårddiskkrascher, ramminnesproblem etc.
Vad jag vill ha sagt är att dagens tv-spelskonsoler är ju datorer. Visst är det trist att de lägger av, men det känns inte som att man kan förvänta sig att de ska hålla så länge, iaf inte om man inte kan reparera dem på egen hand. Man kan ju iofs argumentera att man förmodligen använder en dator oftare, men ändå. Antingen får man acceptera att det är så här, eller så får man inse att dagens konsoler inte är vad de var och därmed strunta i att köpa dem och spela på pc istället. För en dator måste man ju ha ändå.
Det där stämmer nog rätt bra, i de flesta fall. Problem uppstår dock om man hävdar att det ALLTID stämmer. Min PC från slutet av 2005 tuffar på fortfarande utan något bytt.
Postad 13 April 2012 - 04:38
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Ber om utsäkt om jag har utrykt mig starkt i mina inläg och använt mig utav mycket svordomar men jag har varit på ganska dåligt humör på sistone men ska försöka vara lite mindre arg utav mig. Men tycker också att ni har gjort en hönsgård av en fjäder. För mig är det ingen big deal om jag eller någon anan inte tror på vad någon säger på ett forrum. Det fins ingen personangreps tråd där man kastar skit på varan där man kan avreagera sig på  Dagens datorer kan man väl räkna med håller i 2-5 år (två underkant, fem överkant) om man använder dem flitigt. Min nuvarande stationära dator från 2008 har jag fått byta ramminne, grafikkort, samt dvd-läsare på under åren. Och nu låter fläkten till nätaggregatet med jämna mellanrum. Min laptop från 2007 har också varit inne på lagning en gång. Fast det var för att den föll i backen. Så den har faktiskt hållit bra, ta i trä. Min förra stationära som jag hade från 2004-2009 (överlapp med den nya) hade två hårddiskkrascher, ramminnesproblem etc.
Använder man sig av kvalitets komponenter så håller grejerna. Min nuvarande dator som är från 2006 fungerar felfritt (dock så har jag fått byt ut grafikortet samt nätaget som gik sönder men alt fick på garantin så jag fick ett nyt grafikort et XFX samt pengarna tilbaka för nätagget men anars inga problem. Min andra dator från 2003 fungerar också. Enligt SAOL är ett forum "En plats för debatt el. framförande av ideér". Känns konstigt att hänga på sådana om man har ovanstående inställning...
enligt mig är det helt friviligt ifal man vil ägna sin tid åt att bevisa att man har rätt på ett forum som nu i efterhand har gett mindre och mindre. Det är altid en masa gnäbb och den ena försöker övertyga den andra at den har rät och i slutändan har dom inte komit någonstans.
Postad 16 April 2012 - 17:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Flertalet inlägg dolda; om ni tror något bryter mot reglerna - rapportera det.
Postad 17 April 2012 - 15:48
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
Om man behandlar den som den ska behandlas så kommer det hålla.
Det här inlägget måste jag motsätta mig ganska hårt. Mina 360in jag haft genom åren har sammanlagt gått sönder 5 gånger, och jag otroligt pedant när det kommer till elektronik, men dom har gått sönder ändå. Men dom två slimmen jag har idag har inte ens en tendens att gå sönder. edit: Redigerade quoten
Redigerat av Unregistered710b3906, 17 April 2012 - 15:50.
Postad 07 May 2012 - 15:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
En sådan här tråd letade jag efter under diskussionen (se tidigare i tråden), det var lite av ett sammanträffande att de gjorde en sådan nu.
http://www.neogaf.co...ad.php?t=473141
Många där med hela launch-360:s. Vilket ju är obvious men för sakens skull
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|