Nja... En familj nyttjar väl ett kök eller badrum lite mer än ett biorum va....?
Jag spenderar mycket mer tid i biorummet än i badrummet.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vem har dyrast fronthögtalare på hela minhembioforumet?
Startad av
Unregistered1487
, Sep 30 2009 14:07
188 svar till detta ämne
Postad 03 October 2009 - 18:59
Jag spenderar mycket mer tid i biorummet än i badrummet. Postad 03 October 2009 - 21:49
Det var väl inte det jag frågade eller ??!
Du och jag gör det ja...? Men om man är fyra ? Hur många timmar, om du lägger ihop allas timmar, spenderas i respektive utrymme...? Jag vill helst inte välja, så jag har ett nytt kök och nytt megastort badrum också. Lite fusk kanske eftersom jag är plattsättare.. Postad 03 October 2009 - 22:43
Konstig fråga. Hur många timmar tror du hela familjen använder en segelbåt per år?
Postad 04 October 2009 - 01:14
Postad 04 October 2009 - 01:19 Precis. Och vem i familjen köper en segelbåt.....? Postad 05 October 2009 - 15:51
Du kan skita och dusha lika bra i ett badrum för en billig slant, samtidigt som du kan laga mat ända tills dina kunskaper om matlagning tar slut i ett billigt orenoverat kök. Du kan inte njuta av film med en 20" tv med inbyggda högtalare Postad 05 October 2009 - 16:25
Jag tycker det är dags för lite bilder igen
i Väster. Jag vet ingenting om märket. Nåt att ha? Swans F1.1:
0943dece5ec95e65e9d63b8053b22253.jpg 94.7K
2 Antal nerladdningar
Postad 05 October 2009 - 16:30
Finns det någon på forumet som har ett par Rockport högtalare? Vore intressant.
Postad 05 October 2009 - 16:43
Mina kostade mig 2 månads löner men det är inget att skryta med, däremot låter de bättre än någonsin idag.
Postad 05 October 2009 - 17:28
Beror ju helt på hur välbetald du är Postad 05 October 2009 - 18:33
Varför inte ett par KEF’s MUON Model D system by Steinway Lyngdorf.
Bifogad fil(er)Postad 05 October 2009 - 18:56
Dax att ändra trådnamnet eller? För det verkar som dom flesta tipsen är på högtalare som ingen på forumet har.
Postad 05 October 2009 - 19:06 Ja där var de jag letade efter Mvh Postad 05 October 2009 - 19:13
Sen finns det en på forumet, som är lite anonym, som har ett Ino system som kostar en bra bit över 200 000 kr i nypris.
Postad 05 October 2009 - 19:44
Nej, en som har ett klart större system än mitt (i64s och profundus Y-8).
Postad 05 October 2009 - 19:46
Jo han och ByZan . Postad 06 October 2009 - 12:39
Den här killen knäcker ByZan.... Feta Focal!
Denna .... är nog också bland de värre på forumet. Redigerat av Frostbitaren, 06 October 2009 - 12:41. Postad 06 October 2009 - 12:50
Ja det var inte kattskit!!! När man är tvungen att ta in grejerna med mobilkran då har man vridit hobbyn ett extra varv... Ett par Montana högtalare var bland det enda jag blev sittande extra länge framför på en mässa i Norge för några år sen. Redigerat av Bongo_Mongo, 06 October 2009 - 12:56. Postad 06 October 2009 - 13:15
Ja, det var feta högtalare
Men är det en synvilla eller är rummet väldigt litet på bredden? Postad 06 October 2009 - 13:20
Jag har haft Von Schveikert Db99 som kostade lite över 150tkr nya, tills de körde jag på Audio-Aeros SACD Prestige SE som hade ett nypris på 120tkr. Jag har numera sålt av allt. Cd spelaren gick förra veckan.
Ljudet var fruktansvärt bra men till sist satte akustiken stopp för att få ut max ur utrustningen, detta trots att jag la ner rätt stora pengar på den. Nu har jag ett par JMR Offrande som ligger på straxt under 50 och S,box och en billig dac...... Postad 06 October 2009 - 13:52
Och vad händer när lådan väl är inne? Mobilkranen når ju knappast fram till sweetspot... om man inte lyfter av taket förståss! Jag undrar om inte Crion är värst på forumet? Visserligen ingår förstärkeriet i högtalarna men för 500 kkr/paret så aspirerar man nog ändå på topplaceringen. Postad 06 October 2009 - 13:56
Nice. Jag gillar Meridian, utan att ha hört dem Men gula högtalare??! Postad 06 October 2009 - 14:00
Riktigt grymma högtalare de dära Montana. Har aldrig sett dem innan faktiskt, verkar ju otroligt bastanta. Hade varit sjukt kul att få lyssna på ett par sådana. Är det någon som vet på vad de ligger i pris?
Postad 06 October 2009 - 14:35
Angåeende Montana: (Ni får säga ifrån om jag hänvisar för mycket till Norge
http://www.highend.no/ Hmm, jag anar att vår forumkamrat med Montana handlat i Norge (han kanske till och med bor där?) Butiken i länken säljer även Emm Labbs. Edit: Innehöll inga priser. Golvarna börjar väl på ca 50 - 70000 kr och upp mot halvmiljonen om jag inte minns fel. Det högg till i köptarmen för ett par år sen. Dom brukar med ojämna mellanrum sälja ut demoex.. Redigerat av Bongo_Mongo, 06 October 2009 - 14:39. Postad 06 October 2009 - 16:48
ja jättebra, har visserligen sett både Crions, JM_Mattes och Monatana-HighEnds gallerier förut, men det e svårt att komma ihåg allt. skoj att allt samlas i en tråd nu
mvh Postad 06 October 2009 - 18:14
Håller med, till viss del. Att ha högtalare i den klassen utan en ordentlig förstärkare tyder nog mer på ett intresse för prylarna i sig än ljudet de återger. Menar inte att det skulle låta kass, men högtalarna kommer att spela väldigt långt ifrån vad de är kapabla till, allt enligt fysikens regler som man inte kan komma runt bara för att prislappen på förstärkaren är hög. Dynamiska inspelningar kräver mer effekt än många tror, även om man inte spelar särskilt högt. Man ska inte göra misstaget att mäta förbrukningen i eluttaget. För det första så är de billiga mätarna tämligen värdelösa eftersom de inte hinner med att registrera snabba toppar i förbrukningen, och för det andra så kan nätdelen leverera mer dynamiskt än vad förstärkaren drar från elnätet. Ska man mäta så ska det vara uteffekten med en simulerad högtalarlast med impedansvariationer och fasvridning. Det säger långt mycket mer, och inte helt oväntat presterar små rörförstärkare ofta mycket dåligt vid sådan mätning. Det handlar inte bara om övertonsdist utan variationer med flera dB i frekvensgången pga hög utgångsimpedans. Det är inte hifi... Angående att låna till hifi, så är det väl inget fel med det. Ett lån är ett lån, oavsett om det handlar om bil, båt, hifi eller vad det nu må vara. Jag själv köper bara kontant eftersom jag vill undvika onödiga kostnader (räntor osv). Är man däremot beredd på den extra kostnaden (och kan betala det) så är det bara att handla om man nu vill det. Angående trådens ämne så är jag inte ens i närheten. Ser inte poängen med det heller. Hade hellre köpt ett par 800D än en del av de 2 miljoners "as" som har visats i tråden Postad 07 October 2009 - 00:59
För er som frågade om pris så verkade både Montana KAS2 och Focal Nova Utopia Be ligga på $38 000 respektive 37500 enligt stereophile, så runtomring 250-350K kronor i svenska då.
highend.no och MONTANA-HighEnd är nog en och densamme ska du se. Kollar du på bilderna i galleriet på minhembio återfinns debåde i galleriet och informationstexterna på highend.no, etc. FÖr att inte tala om MONTANA-HighEnd's personliga meddelande i sin forumprofil Postad 07 October 2009 - 08:10
Hehe, där ser man. Skummade igenom hans galleri för snabbt. Hur som
helst var Montanahögtalare (i 150 - 200 tkr klassen) en av dom få bra mässupplevelser jag haft. Intressant tillverkare. Har för mig att konstruktören i USA har norskt blod i ådrorna. Postad 20 June 2010 - 01:41
Hmm... man blir lite avundsjuk nu
Redigerat av Clue3ess, 20 June 2010 - 01:43. Postad 20 June 2010 - 01:54
Har aldrig läst tråden innan så jag vet inte om ni missat detta
Fetaste och bästa anläggningen på minhembio i alla kategorier https://www.minhembio.com/CRION Otroliga högtalare och processorer som man bara drömmer om Redigerat av cedergren, 20 June 2010 - 02:22. Postad 20 June 2010 - 01:58
Bläddrar igenom denna tråd och inser varför jag besöker minhembio forumet mindre och mindre.
Sjukt mycket, rent ut sagt, idiotiska kassa inlägg ifrån folk. Minhembio forumets högtalardel är faktiskt (tyvärr) befolkat av en massa folk som det inte är särskilt kul att diskutera med. Trångsynta inlägg av alla de slag. Jävligt tråkigt, eftersom musik och välljud är en stor passion. Eller så är bara högtalare/hi-fi/-välljud/osv ett så svårt ämne att diskutera.. Redigerat av Unregisteredfb5958ec, 20 June 2010 - 01:59. Postad 20 June 2010 - 02:18
Kan bara hålla med dig i din uppfattning när det gäller avsaknaden av att kunna diskutera andras välljud
och avsaknaden av respekt för riktigt bra grejor Redigerat av cedergren, 20 June 2010 - 02:21. Postad 20 June 2010 - 15:08
Jag tycker det är bra att man inte automatiskt blir imponerad av en prislapp. Hifi och ljud handlar mest om balans och det får man genom att lägga energi där dom största skillnaderna finns. Därför blir jag mesta impad över system där man lagt energi på dom sakerna som gör mest skillnad.
Men om vi ska snacka om vem som har forumets dyraste frontar så är nog Crion ohotad. Väldigt trevlig kille med Postad 09 November 2010 - 22:21
Dra **** vilka fina lådor ni sitter med, skäms nästan att säga att jag sitter på ett 5.1 JM Lab för 72 papp :-/
Men då e det 4 golvare runt om, inga små bakhögtalare. Men dom spelar bra ihop med min lilla PioneerVSX LX60 :-) Jag e nöjd i alla fall. Postad 10 November 2010 - 14:02
Tror också att de flesta utav de som lagt ner enorma summor i sin hobby väljer att vara rätt diskreta på detta forum just på grund av alla som har så ###### svårt att acceptera att vi har olika ljudideal!
Det bara hackas och hackas i oändlighet med diverse pikar konstant! Om ni inte klarar av att nån lägger 3-400k och kanske inte lägger lika mycket på kablar eller dylikt, vänligen HÅLL KÄFT! Om människan är nöjd med sin rigg är det väl bara roligt att han fått valuta för pengarna? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |