Medal of Honor (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Medal of Honor - Tier 1 Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 01 October 2010 - 10:28
Postad 01 October 2010 - 10:41
Jo, för skadeglädje är den enda sanna glädjen, eller hur är det man säger?Rangwald: Jo visst, men de ja njuter utav är att de är PS3 exklusivt
I en värld där många utgivare pissar på oss ps3 ägare så känns de riktigt trevligt.
Postad 01 October 2010 - 10:45
Postad 01 October 2010 - 11:46
Postad 01 October 2010 - 19:08
Visst är det delvis olika utvecklare för SP och MP?
Postad 02 October 2010 - 05:43
Ja, det är EA Los Angeles som gör SP och Dice som gör MP.Visst är det delvis olika utvecklare för SP och MP?
Postad 06 October 2010 - 22:37
Like it or not, as a gamer, you’ve probably heard of Jack Thompson. The outspoken and now disbarred Florida attorney who has made it his life’s mission to stop the sale and production of violent video games.
Well, as you may know, his latest crusade was against EA’s controversial Medal of Honor. The game which was to include the Taliban as a playable side in it’s multiplayer. Jack sent a letter outlining his opposition to Robert Gates, the U.S. Secretary of Defense. He also criticized the U.S. military who took part in the design of the game. Part of his letter reads:
With all respect for everything else on your plate, but as someone who has represented the surviving family members of such video game-caused massacres, I personally urge you, as Secretary of Defense, to do what is necessary, proper, and legal to stop the release of Medal of Honor on October 12 on the basis that it poses a demonstrable danger to our troops by providing a training tool for those who wish to kill them.
I would also strongly suggest that the Defense Department find out who these Special Ops people are who have acted so foolishly in this regard.
Finally, I believe the full weight of the federal government should come down upon Electronic Arts and the video game industry’s Entertainment Software Association for their allowing, presently and fraudulently, despite promises to Congress, the widespread pre-sale of this adult game to minors throughout the country and around the world.
No response was made to Thompson’s letter or actions, yet after much debate and heated argument, including opposition from Liam Fox, the U.K. defense minister, segments on Fox News and the game itself being banned from U.S Military bases, EA finally decided to change the name of the Taliban within the game to the Opposing Force.
Here is part of the statement from the game’s Executive Producer, Greg Goodrich:
We have also received feedback from friends and families of fallen soldiers who have expressed concern over the inclusion of the Taliban in the multiplayer portion of our game. This is a very important voice to the Medal of Honor team. This is a voice that has earned the right to be listened to. It is a voice that we care deeply about. Because of this, and because the heartbeat of Medal of Honor has always resided in the reverence for American and Allied soldiers, we have decided to rename the opposing team in Medal of Honor multiplayer from Taliban to Opposing Force.
So therein lies the reasoning behind the changes in Medal of Honor. Upon learning of this change, for some reason or another I decided to reach out to Thompson, who I’ve previously spoken with about games like Mafia II and Grand Theft Auto, to see what he had to say on the matter. In a simple e-mail, I said the following:
Hey Jack,
I’m sure you’ve heard by now that EA changed the name of the Taliban in Medal of Honor. Care to comment?
And this was his response:
Sure. I win again, as usual. Any gamers who don’t think so and who don’t appreciate what I do to protect our culture can go to Hell.
Wow. I had expected perhaps a long diatribe about gamers and the industry as a whole, as is common in Jack’s emails, but I was not expecting a statement like that. Yet, as I was still in near shock from the audacity of his previous statement, a follow up email arrived …
and please add: Any gamers that don’t know how to get to Hell on an expedited basis, let me know, and I’ll send along the cheat code to get there more quickly.
So EA claims to have removed the Taliban due to the outcry of the families of fallen American soldiers, and yet Jack Thompson claims a personal victory and tells us to go to hell. Bravo Jack, you have proven once again that you are a world class asshole.
*The views expressed in this article are not necessarily the views of the RipTen staff, although we all pretty much agree that Jack Thompson is an ass.
Jack Thompson:Says Gamers Can, “Go To Hell”
Postad 07 October 2010 - 05:02
Lyckligtvis så är han så blåst att han har blivit fråntagen rätt att verka som advokat.
Postad 07 October 2010 - 18:10
Detta är ju fint.
154166_980.png.jpg 96.92K 0 Antal nerladdningar
Rolig text eller förstår du inte? Förklaring följer ändå. Nån har tryckt på "log out". Denna nån är inte inloggad. Med andra ord kan han/hon inte logga ut. Detta pga att han/hon inte är inloggad. Därav texten. Uppfattat?
Postad 07 October 2010 - 18:17
Hahaha!Detta är ju fint.=96896:154166_980.png.jpg]
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 October 2010 - 18:17.
Postad 07 October 2010 - 19:28
It was inevitable: according to user “lineX7″ over at the PSX-Scene forums, the PS3 version of Medal of Honor requires firmware 3.42 to play. This, of course, is the same firmware that renders all forms of the PSJailbreak hack inoperable.
Given how quick the 3.42 update itself was released to prevent those with jailbroken units from accessing PSN resources, Sony’s swift response comes as little surprise.
Said user also confirms that simple workarounds, such as modifying the game’s SFO file to reference an earlier firmware, simply result in the PS3 throwing a “80010019″ error. Unless a custom firmware a la the PSP’s M33 or equivalent materializes, it seems those on 3.41 holding out for homebrew are stuck at a crossroad at this point.
Postad 07 October 2010 - 19:33
Rolig text eller förstår du inte? Förklaring följer ändå. Nån har tryckt på "log out". Denna nån är inte inloggad. Med andra ord kan han/hon inte logga ut. Detta pga att han/hon inte är inloggad. Därav texten. Uppfattat?
Jag förstår inte, kan du förklara igen?
Postad 07 October 2010 - 21:33
Nej, jag förstår inte.Rolig text eller förstår du inte? Förklaring följer ändå. Nån har tryckt på "log out". Denna nån är inte inloggad. Med andra ord kan han/hon inte logga ut. Detta pga att han/hon inte är inloggad. Därav texten. Uppfattat?
Men om man vill logga ut varför skall man då logga in så att man kan kan logga ut?
//Polly
Redigerat av Hampuz, 07 October 2010 - 21:34.
Postad 08 October 2010 - 14:24
Nej, jag förstår inte.
Men om man vill logga ut varför skall man då logga in så att man kan kan logga ut?
//Polly
Jävligt mkt OT:
Om man trycker på en knapp som de står logga ut på fast att man inte är inloggad,'varför finns då denna knapp?! Jag är ju lite av en realist och tycker att man inte kan logga ut om man aldrig loggat in. Men de kanske bara e jag.....
Postad 08 October 2010 - 15:34
ja e nöjd..
Haha vadå menlös uppackning på ett vanligt exemplar
Hur som helst säg vad du tycker sedan, tror inte det blir något för mig, inte ännu iaf. håler mig till bad company 2 och CoD black ops vinter.
Postad 08 October 2010 - 19:13
värt de 200kr jag gav för det..Haha vadå menlös uppackning på ett vanligt exemplar
kändes lite som................. Wow han öppnar fodralet NU
![]()
Hur som helst säg vad du tycker sedan, tror inte det blir något för mig, inte ännu iaf. håler mig till bad company 2 och CoD black ops vinter.
Postad 08 October 2010 - 19:30
Postad 08 October 2010 - 19:48
värt de 200kr jag gav för det..
har 2 spel jag kom över billigt så jag får det för 129:- men helt ärligt tror jag att jag lägger dom spelen på någon annan inbytesdeal, men som sagt säg gärna vad du tycker sedan.
Postad 08 October 2010 - 20:10
har 2 spel jag kom över billigt så jag får det för 129:- men helt ärligt tror jag att jag lägger dom spelen på någon annan inbytesdeal, men som sagt säg gärna vad du tycker sedan.
då är det ju värt!,) vad ska säga om spelet... jo det är en blanding mellan cod serien och bad company.. Ea har tagit sin läran av modern warfare och gjort en egen version av det, och om du inte har problem (battlefield bad company) med *kontrollen* att vapnet känns segt svårt att sikta etc så ser jag ingen anledning att inte köpa spelet... en sak e att jag jävligt trött på cod å medal of honor var svaret på det, får se om man fixar black ops men tänker vänta tills det kostar 3-400kr för mer är det inte värt
Redigerat av Unregistered9dec5957, 08 October 2010 - 20:22.
Postad 08 October 2010 - 22:09
Kan inte du kolla om vapnen är exakt samma i singleplayer som i multiplayer?
Altså.. om de ser exakt likadana ut eller om de ser ut såhär: http://www.youtube.c...h?v=3Fx8PKKQN_4 i multiplayer?
Postad 09 October 2010 - 09:47
De har väl använt betan för att rätta till saker?Detta spel skulle jag kunna tänka mig för single player. Multiplayer är jag inte ett dugg intresserad av efter att ha kört betan. Men för mig får det bli ett reabacks-spel.
Vart köpte du det? Har du hunnit prova mp?värt de 200kr jag gav för det..
Postad 09 October 2010 - 11:13
http://www.youtube.c...h?v=pmiBvIoAMDE titta i description, och ja har spelat mp, men ea servrarna stängs av ibland.. antar att det fixas senare, senast gången jag spela var 15 stycken som var onlineDe har väl använt betan för att rätta till saker?
Vart köpte du det? Har du hunnit prova mp?
Postad 12 October 2010 - 12:23
Launch trailer: http://www.youtube.c...h?v=STi79QpD7mI
Verkar onekligen lite coolt!
Ja lite sug får man allt! Undrar när det dimper ner i brevlådan då hmm.
Postad 12 October 2010 - 12:35
Multiplayer gameplay med en hyggligt duktig spelare.
Postad 12 October 2010 - 13:50
Så får bli att skaffa detta och se hur det är.
Gillar att Dice står för MP delen för battlefiels krossar ju alla CoD spelen i MP så detta kanske kan bli något ändå.
Postad 12 October 2010 - 13:56
Gillar att Dice står för MP delen för battlefiels krossar ju alla CoD spelen i MP så detta kanske kan bli något ändå.
Smaken är som baken och tittar man på siffror/statistik så har du fel.
Postad 12 October 2010 - 14:15
So whilst the single player offers plenty of entertainment, it’s in the game’s multiplayer mode that things really shine. Medal of Honour’s online portion is an entirely seperate beast (literally, it doesn’t even carry over your Invert setting), developed by DICE (Battlefield) and using their own Frostbite engine rather than Epic’s, it not only looks different but plays a little differently too, even if it sticks to the same basic core principles (such as setting and control) as the single player game. If you’re familiar with Bad Company 2, you’ll be right at home here.
Redigerat av Unregistered50fe2819, 12 October 2010 - 14:23.
Postad 12 October 2010 - 14:24
För att spela det max 10ggr och sen går det samla damm i en låda.
Postad 12 October 2010 - 14:46
Smaken är som baken och tittar man på siffror/statistik så har du fel.
Statistik skiter jag fullkomligt i
Bryr mig inte vad någon annan än jag själv tycker om ett spel, visst frågar jag innan vad andra tycker som har lirat det men i slutändan är det vad JAG gillar. och enligt mig så äger Bad company serien CoD serien i MP.
Postad 12 October 2010 - 14:57
DICE är grymma på att göra battlefield-spel, men när DICE försöker göra COD av BF så blir det pannkaka av det. IMO.Gillar att Dice står för MP delen för battlefiels krossar ju alla CoD spelen i MP så detta kanske kan bli något ändå.
Postad 12 October 2010 - 15:48
Här kan ni se första timmen av singleplayer;
Kanske är för att killen som spelar är fruktansvärt dålig, men SP verkar inte speciellt upphetsande heller.
//Mr negativ.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 12 October 2010 - 15:50.
Postad 12 October 2010 - 16:08
Nej självklart lär slutprodukten vara bättre än betan, men jag har inga förhoppningar av att det ska vara något mer än en blek cod-kopia efter det jag kört av betan.
Kanske är för att killen som spelar är fruktansvärt dålig, men SP verkar inte speciellt upphetsande heller.
//Mr negativ.
Jag blir mer förbannad över det där ###### långsamma siktandet, hela tiden handlar siktet utanför, lite ovanför, eller helt åt fanders, han blir beskjuten och står kvar på samma ställe eller kryper åt ett håll som inte erbjuder ngt skydd, är killen som spelar tokdålig eller ser det alltid ut sådär på konsol?
Postad 12 October 2010 - 16:13
Nej självklart lär slutprodukten vara bättre än betan, men jag har inga förhoppningar av att det ska vara något mer än en blek cod-kopia efter det jag kört av betan.
//Mr negativ.
Ja det är väl lite vad man föredrar, CoD eller BC....... BC är ju enligt mig bättre på MP men om det är vissa saker annorlunda så gör det mig inget, tycker ju inte CoD suger helt
Singelplayer tror jag kommer bli kanon, har sett massa "filmer" av det nu i ett par dagar. denna banan verkar dock ruskigt tråkig som han spelar, sedan hade han ingen fart eller var vidare bra + allt snack från dom "kommentatorerna" sabbade ju en del.
Blir iaf att byta in 2 spel imorgon. så 129:- kan det nog vara värt, annars får jag mer i inbyte/sälja det.
Postad 12 October 2010 - 17:04
Eller så väljer han medvetet att vara dålig för att inte visa mer under den timmen som vi får se spelet. En bra spelare hade nog kommit ett uppdrag till eller två, kanske ville EA inte visa så mycket?Nej självklart lär slutprodukten vara bättre än betan, men jag har inga förhoppningar av att det ska vara något mer än en blek cod-kopia efter det jag kört av betan.
//Mr negativ.
Postad 12 October 2010 - 17:58
Redigerat av Unregistered1232, 12 October 2010 - 17:59.
Postad 12 October 2010 - 18:18
http://www.gameranki...onor/index.html
IGN - 6/10 men sedan är ju dom lite kände för att vara CoD-nerds
Postad 12 October 2010 - 18:44
Statistik skiter jag fullkomligt i
![]()
Bryr mig inte vad någon annan än jag själv tycker om ett spel, visst frågar jag innan vad andra tycker som har lirat det men i slutändan är det vad JAG gillar. och enligt mig så äger Bad company serien CoD serien i MP.
+1
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
59 bilder
303 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?