Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

World of Warcraft

177 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2009 - 15:35

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Jag läste i tidningen att World of Warcraft fyller 5 år idag. Och har 11,5 miljoner spelare! Gaaalet!

Postad 09 December 2009 - 15:41

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Nu har jag läst ytterliggare en sak :P Att en spelare har gjort allt som går att göra i WOW!
Nu har jag inte spelat WOW själv men antar att det är quests osv de menar. Hur som helst antar jag att speltiden inte är att leka med :lol:

Postad 10 December 2009 - 10:13

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Nu har jag läst ytterliggare en sak :unsure: Att en spelare har gjort allt som går att göra i WOW!
Nu har jag inte spelat WOW själv men antar att det är quests osv de menar. Hur som helst antar jag att speltiden inte är att leka med :P

går rätt så fort att göra det som finns att göra faktiskt. om man spelar lite seriöst och är med i en bra guild går det ännu fortare.. dock är det väl lite svårt att göra 1-time-only events etc nu såhär i efterhand

Postad 10 December 2009 - 13:17

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Blizzard har infört en massa achievments som man kan göra, och dessa tar minst ett år att göra.

Postad 11 December 2009 - 07:03

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Blizzard har infört en massa achievments som man kan göra, och dessa tar minst ett år att göra.

nja.. var klar med typ alla inom ett halvår.. som fortfarande går att göra...

Postad 23 December 2009 - 17:33

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

nja.. var klar med typ alla inom ett halvår.. som fortfarande går att göra...

Men för en helt ny spelare tar det minst ett år, pga att vissa enbart går att göra under högtider.
Sen finns det ju en del achievments som är nästan helt omöjliga att få.

Postad 23 December 2009 - 21:31

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

går rätt så fort att göra det som finns att göra faktiskt.

Eh? nu snakar vi ashivments va? Går fort va väll till att ta i.

Postad 23 December 2009 - 23:35

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlägg
  • 0
Måste tagit grymt lång tid, + att en del titlar numera inte går att få igen. Väldigt imponerande om en spelare gjort alla uppgifter som funnits/finns att göra!

Är det många av er som spelar WoW fortfarande eller ex någon som nyligen börjat dvs efter Lich King?

Postad 24 December 2009 - 23:44

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Måste tagit grymt lång tid, + att en del titlar numera inte går att få igen. Väldigt imponerande om en spelare gjort alla uppgifter som funnits/finns att göra!

Är det många av er som spelar WoW fortfarande eller ex någon som nyligen börjat dvs efter Lich King?

Jag började i oktober 2006 det var alltså innan den första expansionen TBC (som kom feb 07)
När jag blev 60 så hade folk redan börjat med expansionen så jag upplevde igentligen aldrig "magin" med att dinga 60

Lich king tycker jag var en sämre expantion. Jag drog ner på mitt spelade radikalt genom att i princip bara spela battlegrounds och enstaka 5 mana dungeons. Innan kunde jag spela 20-40 timmar på en vecka, och då hade jag ändå ett heltids jobb. Nu var det ett tag sen jag spelade. Tappa sugen helt. (och tur är väll det)

Postad 28 December 2009 - 23:36

Unregistered58e1bdab
  • Unregistered58e1bdab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Imponerande? Ja kanske, i någon vinkling. Men betänk snarare hur mycket liv och lust han har förlorat på sitt spel. Säkerligen ett eller två års heltidsarbetande till exempel i rent spelande vilket är helt och fullständigt värdelöst i efterhand, om man inte räknar nån tusing för ett sålt konto kanske.

Postad 29 December 2009 - 10:16

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Imponerande? Ja kanske, i någon vinkling. Men betänk snarare hur mycket liv och lust han har förlorat på sitt spel. Säkerligen ett eller två års heltidsarbetande till exempel i rent spelande vilket är helt och fullständigt värdelöst i efterhand, om man inte räknar nån tusing för ett sålt konto kanske.

Värdelöst behöver det inte vara för honom. Han hade säkert väldigt kul medan han spelade. Och fick kanske nya kompisar på köpet? Det är mycket vi lägger tid på i våra liv som kanske inte betyder så mycket i efterhand. Om Den tiden var värt det eller inte kan bara han avgöra.

Postad 29 December 2009 - 23:40

Unregistered58e1bdab
  • Unregistered58e1bdab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Vi får hoppas på det bästa.

Postad 05 January 2010 - 13:22

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Eh? nu snakar vi ashivments va? Går fort va väll till att ta i.

beror på vad man jämför med, med tanke på att 99.5% av alla som spelar wow aldrig skulle klara sig över lvl 20 i everquest 1 så är det inte så svårt.

Redigerat av izikiel, 05 January 2010 - 13:24.

Postad 04 February 2010 - 13:01

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

beror på vad man jämför med, med tanke på att 99.5% av alla som spelar wow aldrig skulle klara sig över lvl 20 i everquest 1 så är det inte så svårt.

Är det verkligen så illa? :)
Alla kan ju komma till lvl 80 i wow, det håller jag med om iofs. det tar bara lite tid.

Postad 06 February 2010 - 01:10

urume
  • urume
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Har missat tråden totalt.. Men kanske inte så konstigt då jag inte är speciellt intresserad av spelet längre!
Men det är ju alltid kul att prata om gamla minnen :).

Började spela WoW med mina polare sedan första dagen den kom ut! Och sen var jag fast totalt!
I 4 år spelade jag ca 6-7tim en vardag och på helgen minst 13 timmar!. Det är riktigt läskigt att tänka nu efterhand att jag har spenderat 4 år av mitt liv på det spelet.
Började självklart raida och var överlycklig att jag kom med i en hardcore guild som raidade 5 dagar i veckan.
Jag klarade dock inte mitt mål att ta Khel'thuzad och c'thun, men nära, sapphiron och twin emperors hann vi med innan TBC släpptes.
Och självklart stod man utanför butiken och köade i timmar för att få nästan expantion. Vår guild splittrades men kom snabbt med en annan bra guild. Lyckades med mitt mål i TBC att ta både illidan och Kil'jaeden.

Slutade äntligen när Lich king släpptes och har hållt det ända hit och det är jag jävligt glad över. :P

Usch vad långt, men där har ni min bakgrund :D

Postad 06 February 2010 - 08:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Har missat tråden totalt.. Men kanske inte så konstigt då jag inte är speciellt intresserad av spelet längre!
Men det är ju alltid kul att prata om gamla minnen :P.

Började spela WoW med mina polare sedan första dagen den kom ut! Och sen var jag fast totalt!
I 4 år spelade jag ca 6-7tim en vardag och på helgen minst 13 timmar!. Det är riktigt läskigt att tänka nu efterhand att jag har spenderat 4 år av mitt liv på det spelet.
Började självklart raida och var överlycklig att jag kom med i en hardcore guild som raidade 5 dagar i veckan.
Jag klarade dock inte mitt mål att ta Khel'thuzad och c'thun, men nära, sapphiron och twin emperors hann vi med innan TBC släpptes.
Och självklart stod man utanför butiken och köade i timmar för att få nästan expantion. Vår guild splittrades men kom snabbt med en annan bra guild. Lyckades med mitt mål i TBC att ta både illidan och Kil'jaeden.

Slutade äntligen när Lich king släpptes och har hållt det ända hit och det är jag jävligt glad över. :D

Usch vad långt, men där har ni min bakgrund :rolleyes:

Känner igen det där. Under åren har jag lagt på tok för mycket tid på MMORPG.
Spelar fortfarande MMORPG då och då men det blir intensivt spelande i en eller två månader.
Guilds å sånt pallar jag inte med. Det tar för mycket tid. MMORPG där man inte kan spela solo går bort då jag itne har tid att spendera hälften av tiden med att vänta på att få ihop en vettig grupp eller vänta på att kompisarna ska behaga dyka upp :)

Mest tid har jag nog lagt på Final Fantasy XI som jag spelade minst 8 timmar om dagen i ca 7 månader. JAg var arbetslös så det fanns inte så mycket annat att hitta på. WOW har jag lirat i perioder fast jag köpte aldrig ngn add-on.

Just nu kör jag Star Trek Online vilket är helt perfekt för mig. Väldigt lätt att levla och man kan göra allt solo.
Tar inte evigheter att nå maxlvl.

Redigerat av Unregistereddc471864, 06 February 2010 - 08:08.

Postad 06 February 2010 - 13:32

urume
  • urume
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Guilds å sånt pallar jag inte med. Det tar för mycket tid. MMORPG där man inte kan spela solo går bort då jag itne har tid att spendera hälften av tiden med att vänta på att få ihop en vettig grupp eller vänta på att kompisarna ska behaga dyka upp :)

Problemet med WoW är att du kan inte spela spelet i 1-2 timmar om dagen, det är omöjligt. Du måste minst lägga 3-4 för att ens komma någonstans. Och ska du raida tar det mycket längre tid!. Även PvP tar mycket tid.

Är som sagt j*vlig glad att jag slutade med skiten, för det är först nu i efterhand som man märker hur sjukt det va. :P

Postad 08 February 2010 - 09:31

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Problemet med WoW är att du kan inte spela spelet i 1-2 timmar om dagen, det är omöjligt. Du måste minst lägga 3-4 för att ens komma någonstans. Och ska du raida tar det mycket längre tid!. Även PvP tar mycket tid.

Är som sagt j*vlig glad att jag slutade med skiten, för det är först nu i efterhand som man märker hur sjukt det va. B)

man kan spela wow 1-2 timmar eftersom det är så lätt och solo vänligt.. nu när man inte ens behöver raid för att få best in slot så finns det ju ingen ide att spela knappt. De hade kunnat göra om wow till en singleplayer lobby ( dalaran ) och sen instanser ala dungeons and dragons online typ :P och ge alla max lvl på en gång. Men finns uppenbarligen folk som gillar det fortfarande så receptet lär ju inte ändras för framtida spel eller expansioner heller :lol: aja

Postad 08 February 2010 - 12:58

urume
  • urume
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

man kan spela wow 1-2 timmar eftersom det är så lätt och solo vänligt.. nu när man inte ens behöver raid för att få best in slot så finns det ju ingen ide att spela knappt. De hade kunnat göra om wow till en singleplayer lobby ( dalaran ) och sen instanser ala dungeons and dragons online typ :P och ge alla max lvl på en gång. Men finns uppenbarligen folk som gillar det fortfarande så receptet lär ju inte ändras för framtida spel eller expansioner heller :lol: aja

Jo, nu är det ju tyvärr så. Spelet har förlorat hela sin charm. Det var mycket därför jag slutade också. Blev sur första gången när tbc släpptes då alla gröna items i lvl 65 var bättra än allt mitt gear som jag kämpade i 1.5 år.
Sen nu igen??? nej, nu får det räcka B).

I lvl 60 och 70 så visst kunde du lvla några bars på 1-2 timmar, men du hade ju ingen chans att geara upp dig, vilket är en stor del av spelet.

Postad 09 February 2010 - 08:14

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Jo, nu är det ju tyvärr så. Spelet har förlorat hela sin charm. Det var mycket därför jag slutade också. Blev sur första gången när tbc släpptes då alla gröna items i lvl 65 var bättra än allt mitt gear som jag kämpade i 1.5 år.
Sen nu igen??? nej, nu får det räcka ;).

I lvl 60 och 70 så visst kunde du lvla några bars på 1-2 timmar, men du hade ju ingen chans att geara upp dig, vilket är en stor del av spelet.

men det räcker ju att köra random dailies osv för att få marks idag för att geara upp dig till tänderna så, nej det är ingen utmaning kvar även fast du bara har 1-2 timmar att spela per dag :(

Postad 09 February 2010 - 21:41

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

men det räcker ju att köra random dailies osv för att få marks idag för att geara upp dig till tänderna så, nej det är ingen utmaning kvar även fast du bara har 1-2 timmar att spela per dag ;)

håller med, det är absolut enkelt att få bra gear. Men dom har ju lyckats på det sätt att det alltid finns någon att göra oavsett hur mycket man spelar. :lol:

Postad 10 February 2010 - 07:13

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

håller med, det är absolut enkelt att få bra gear. Men dom har ju lyckats på det sätt att det alltid finns någon att göra oavsett hur mycket man spelar. :)

det är väl det hela affärsidén bygger på? :blink: Synd att ingen gör ett mmorpg som baseras mer på spelarens skicklighet ( ala eq1 ) och inte hängde så övermycket på gear och lvl som alla nyare spel gör.

Postad 10 February 2010 - 11:27

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Körde sen starten jag med. Raidade allt i en "casualguild" och i stort sätt samma guild från UBRS (sjukt svårt när det begav sig) till Icecrown Citadel nu i WOTLK. Har lagt ned galet mycket timmar så det är skrämmande! Spelade Rogue fram tills slutet av TBC. Med den så farma BGs oxå mellan varven av pvpandet. När vi vi kötta Naxxramas (vanilla) så drog jag även rank 10. Att ha gear från Naxx, BWL och AQ40 underlätta rätt rejält. Körde faktiskt hemo på den tiden det inte fanns en wep-speed limmit. Så hade ett 2.8 speed 1h svärd från AQ40 och det gjorde GALET ont. Minns när jag smekte 2 shamaner i "fet" pvpgear samtidigt med alla CDs som fanns i hela världen. Roliga tider.

Mot slutet av TBC när vi körde sunwell så tröttna jag rejält och hur botar man boredom? Jo med att levla nått nytt. Hade en gammal warlock som jag pressa upp och fick mig lite loot från BWL. Tröttna igen men då hade WOTLK announcat så jag bestämde att jag ska bli MT med en DK för guilden. Farma massa guld för att kunna fixa mount, gear, levla proffs snabbt som fan med DKn.

WOTLK släpptes och jag tokleva min DK och körde med den till Ulduar men boredomen slog till igen. Haha. Köttade upp min warlock igen och körde Tournament-skiten men tröttna igen och bestämde mig att nu får det vara nog. Slutade i OKT och inte varit tillbaka än. Jag bröt med alla jag spela oxå pga. att slippa att bli påmind men som ni märker är man i denna tråd och lortar.

Saker som gjorde mig uttråkad var att jag inte kände att jag fick känna mig speciell som jag gjorde tidigare.
Det var folk som spela casual, de som pvpa och de som pve:a men när jag sluta kunde du åka räkmacka delux utan problem. Såg bara hur äckligt snabbt jag hade samma gear på min warlock som mina warlockvänner hade fast jag hade spelat x-antal timmar mindre än dem.

Hur som livet går vidare. Tur att man har en sambo som är förstående. Håller mig enbart till PS3an nu men kommer nog börja spela Diablo 3 rejält när det väl kommer men det är väl som vanligt i blizzards mått mätt om några år =)

Så på denna tid jag spela blev det:
Rogue - Sunwell-gear
Warlock - Tournament-gear
Death Knight - Ulduar-gear
Druid - Areana S2-gear (horde)
Druid - Molten Core / ZG-gear

Over and out!

Postad 10 February 2010 - 12:19

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
mjo det är ju det som är problemet, alla åker snålskjuts till toppen pga spelen blivit sjukt lättare, rent generellt för mmo, och nu med crossrealm dungeons/bgs osv blir det ingen community känsla på servrarna heller. Och hur man än vrider och vänder på det handlar ju mmorpg om e-peen :)

Postad 06 December 2010 - 19:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kört igång min karriär i wow..
Bättre sent än aldrig :P

Passar mig rätt bra att de är enklare och man kan lira rätt bra solo.
Har inte tid att lägga ner 100000 timmar/månaden ;)

Postad 10 December 2010 - 14:52

Unregistereda0caa9ae
  • Unregistereda0caa9ae
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

mjo det är ju det som är problemet, alla åker snålskjuts till toppen pga spelen blivit sjukt lättare, rent generellt för mmo, och nu med crossrealm dungeons/bgs osv blir det ingen community känsla på servrarna heller. Och hur man än vrider och vänder på det handlar ju mmorpg om e-peen :lol:

Ja jag som bara spelat av och till sedan förra sommaren blir sjukt irriterad på de som får allting mycket lättare än mig nu, jag vågar inte ens tänka på hur det är för de som spelat sen realesen :(

Postad 10 December 2010 - 21:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Enda spelet jag spelar där det var riktigt bra communitykänsla var stickmud och vi var väl kanske 100-200 aktiva spelare eller nå sånt.

Alla viste vem alla var och de var grym sammanhållning.

De hade en stickmud event och träffades i finland..
Var vist grymt skoj att träffa de andra live å parta en helg :lol:

Postad 13 December 2010 - 09:01

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
stickmud har jag hört talas om, men spelade zombiemud mest på den tiden. Det var sjukt mycket bättre communities både i eq1 och i daoc än vad det någonsin kommer bli i wow för övrigt.

Cataclysm var väl sådär... lvl 85 var ju inte precis svårt att fixa utan att ens ta i :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.