Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alien vs Predator II

329 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Alien vs. Predator 2 (DVD) (Filmer) 2 7.031248 (31) Inga priser
Alien Vs. Predator: Requiem - Extreme Unrated Set (US) Blu-ray (Filmer) 1 6.833332 (5) Inga priser
Alien vs. Predator 2 - Requiem (Blu-ray) (Filmer) 2 6.821428 (27) Inga priser

Postad 31 December 2007 - 12:22

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Läs den här recensionen. :)
Han verkar tycka att det är den sämsta filmen någonsin.

länk

Postad 31 December 2007 - 12:25

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Här är ju du riktigt på topic :)
Skriv lite om dina intryck på AvP2 när du sett den. Har svårt att komma loss då det dräller av ungar i huset!
Läska oss med lite intryck Chris för jag vågar inte se den själv.

Sant, sant... Nu vill jag bara ha en fullmatad box med Alien-filmerna på BD! Men vad ska man då göra av VHS-boxen och de 2 DVD-boxarna? Hehe

Gör det. Det är mer action och skrämselmoment än den 1:a filmen.

Det där sista verkar bra!

Alien Box på BD ligger högst upp på min önskelista faktiskt! Hoppas verkligen fox får tummarna loss o släpper denna grymma filmserie på BD.

Aliens (alien 2) är bara såååå grymm!!!! Bästa filmen någonsin!

Yes, ska ge intryck efter jag sett den mrs smisker :lol:

Redigerat av Chris Ya, 31 December 2007 - 12:26.

Postad 31 December 2007 - 13:28

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Ingen höjdare enligt recensionen, men vem bryr sig? Man måste ju se den ändå!
Gott nytt alla! Chris, inte för mycket skumpa nu, vet att du lätt blir darrig och flörtar med fel killar om du dricker för mycket :)

Postad 31 December 2007 - 17:57

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Ingen höjdare enligt recensionen, men vem bryr sig? Man måste ju se den ändå!
Gott nytt alla! Chris, inte för mycket skumpa nu, vet att du lätt blir darrig och flörtar med fel killar om du dricker för mycket :)

Som du då eller :lol:

Gott nytt år alla!

Postad 01 January 2008 - 15:52

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Så här var en AVP2 tråd.. Vad trevligt.. ;)

Någon som ska se den på smygpremiär/premiären?? Reserverade själv biljetter till Premiären på Fredag.. Ska bli kul.. AVP var ju en riktigt cool film.. Får hoppas att 2an blir lika cool.. SKa bli kul att se hur de får ihopa storyn efter 1ans slut.. :lol:

Redigerat av Darth Tojayz, 01 January 2008 - 15:52.

Postad 01 January 2008 - 19:30

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Så här var en AVP2 tråd.. Vad trevligt.. ;)

Någon som ska se den på smygpremiär/premiären?? Reserverade själv biljetter till Premiären på Fredag.. Ska bli kul.. AVP var ju en riktigt cool film.. Får hoppas att 2an blir lika cool.. SKa bli kul att se hur de får ihopa storyn efter 1ans slut.. :lol:

Ja jag ska se den på torsdag :)

Ska bli skoj!

Postad 01 January 2008 - 19:35

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Gottegris.. ;)

Hade det inte varit för jobb så hade jag också sett den då.. Nu får man vänta en dag extra.. Svider nästan lite.. :lol:

Postad 01 January 2008 - 20:17

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Skriv en rad när ni sett filmen och för höge farao, snygga till recensionen lite om ni är missnöjda. Ljug en smula för all del. Har så höga förhoppningar (mot bättre vetande) att det nästan värker i äggstockarna!

Postad 01 January 2008 - 23:05

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Det blir natt bion på lördag för mig. ;)

Jag tror inte man skall ha för höga förhoppningar på den här filmen. :)

Postad 02 January 2008 - 00:26

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Nä, med låga förväntningar kan den nog bli hysad he he blir fredag för mig.

Postad 02 January 2008 - 09:41

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Ja slipper man anabolas preds och att en människa och en predator ser varandra djupt i ögonen och springer ut hand i hand så måste det i alla fall bli lite bättre än AVP. :)

Postad 02 January 2008 - 21:55

Unregistered8f4a4b7a
  • Unregistered8f4a4b7a
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Var och såg denna på en förhandsvisning idag.

Kan nog inte påstå att jag tyckte att den var så bra. Ni som vill ha action kommer att få det, så ni kan va lugna. Men mycket mer är det inte.

Får :) :lol: :) av fem.

Postad 04 January 2008 - 14:46

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Såg den igår.

Hade inte så stora förväntningar men den var faktiskt ganska bra.

Mycket action och blod! Så det ska vara :lol:

Helt klart en film som hamlar i BD hyllan ;)

Postad 04 January 2008 - 19:41

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Nja jag tyckte inte den var någon höjdare tyvärr. För kort och för lite skräck bara massa snabb action. 2 av 5

Postad 05 January 2008 - 08:33

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
3 av 5? Ganska bra? Snackar vi om samma film?
AVP var cool, riktigt cool, och med en helt OK story.. Men AVP2.. Skojar ni??
93minuter har ju aldrig känts så långt..

Riktigt besviken. Men action var den full av..

Något betyg får den inte va mig.. Måste se om den känner jag.. Misstänker att den dåliga skärpan på projektorn kan ha förstört mitt helhetsintryck eftersom action scenerna blev väldigt röriga och mörka.. Ibland visste man inte ens vad som hände..
Men knappast kommer det rädda filmen så att det blir någon 3 av 5 från min sida.. :)

Postad 05 January 2008 - 11:19

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Så filmen är ok om man nollställer förväntingarna helt och ställer in sig på 93 minuter kötta? Inga problem :)

Postad 05 January 2008 - 13:56

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Jag var iof rätt intälld på att den skulle vara riktigt dålig.. Men den var nog sämre än det.. :)

Men som sagt så gjorde nog förhållandena lite också.. Bättre skärpa så man sett allt bättre hade ju inte skadat..

Jag var iof rätt intälld på att den skulle vara riktigt dålig.. Men den var nog sämre än det.. :)

Men som sagt så gjorde nog förhållandena lite också.. Bättre skärpa så man sett allt bättre hade ju inte skadat..

Postad 05 January 2008 - 15:02

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

3 av 5? Ganska bra? Snackar vi om samma film?

Något betyg får den inte va mig.. Måste se om den känner jag.. Misstänker att den dåliga skärpan på projektorn kan ha förstört mitt helhetsintryck eftersom action scenerna blev väldigt röriga och mörka.. Ibland visste man inte ens vad som hände..
Men knappast kommer det rädda filmen så att det blir någon 3 av 5 från min sida.. :)

Där ser man. :)

AVP1 är en film jag med glädje skulle elda upp, så kass tyckte jag att den var.

Ikväll ska jag se AVPR, skall bli intressant att se om jag tycker att den här är lika kass.

Postad 06 January 2008 - 02:00

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Så har man sett den då.... :huh:

Jag ger den 3,5 av 5.

Helt klart godkänt, sämre story men mer vuxen underhållning än AVP.

Cool film, det är ju faktiskt en VS film, och det här var mer vad jag förväntar mig av en sådan jämfört med AVP1.

Tyvärr var den för kort, men det kommer ca 6-8 minuter till på DVD/Bluray versionen.

Hade gärna sett en längre fight mellan militärerna och aliens.

Hade jag inte varit nyfiken nog att se varenda bild och filmsnutt som läckt ut/visats på nätet så hade jag gett filmen 4 av 5 lätt, nu var alla överraskningsmoment förstörda för mig tyvärr.

Slutsats, im happy B)

Postad 06 January 2008 - 03:26

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
"Hade jag inte varit nyfiken nog att se varenda bild och filmsnutt som läckt ut/visats på nätet så hade jag gett filmen 4 av 5 lätt, nu var alla överraskningsmoment förstörda för mig tyvärr."

själv så har jag sluta att titta på trailers för oftast så visar dom till och med slutet av filmen i trailern vilket gör en grymt besviken när man väl sitter där med popcornen och slutscenen är och man redan känner ingen den. :)

Postad 06 January 2008 - 03:50

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

"Hade jag inte varit nyfiken nog att se varenda bild och filmsnutt som läckt ut/visats på nätet så hade jag gett filmen 4 av 5 lätt, nu var alla överraskningsmoment förstörda för mig tyvärr."

själv så har jag sluta att titta på trailers för oftast så visar dom till och med slutet av filmen i trailern vilket gör en grymt besviken när man väl sitter där med popcornen och slutscenen är och man redan känner ingen den. :)

Ja det där var riktigt surt, hade ingen aning om att det var ok att visa så mycket från filmen i förväg.

Helt klart en partypooper.

Postad 06 January 2008 - 07:15

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
4 av 5???

Snart börjar jag känna att jag måste ha missat något i filmen.. :)
Får nog verkligen ta och se om den hemma i lugn och ro..

Postad 06 January 2008 - 14:37

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

4 av 5???

Snart börjar jag känna att jag måste ha missat något i filmen.. B)
Får nog verkligen ta och se om den hemma i lugn och ro..

Nej det är inte säkert, tror bara vi har olik filmsmak, du gillade ju ettan och jag avskydde den tex. :)

Men ljudet gjorde mycket skall erkännas, tyckte de hade lyckats nästan 100% med Pred och alien ljuden och det var bra ös i biografen. Så bra ös så man knappt hörde de sedvanliga idioterna som vill förstöra under en bioföreställning. :blush:

Postad 06 January 2008 - 14:40

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Så har man sett den då.... :blush:

Jag ger den 3,5 av 5.

Helt klart godkänt, sämre story men mer vuxen underhållning än AVP.

Cool film, det är ju faktiskt en VS film, och det här var mer vad jag förväntar mig av en sådan jämfört med AVP1.

Tyvärr var den för kort, men det kommer ca 6-8 minuter till på DVD/Bluray versionen.

Hade gärna sett en längre fight mellan militärerna och aliens.

Hade jag inte varit nyfiken nog att se varenda bild och filmsnutt som läckt ut/visats på nätet så hade jag gett filmen 4 av 5 lätt, nu var alla överraskningsmoment förstörda för mig tyvärr.

Slutsats, im happy :)

Håller med både på att den var för kort och att det skulle varit mer fight mellan militärerna och aliens.

Ser fram emot Blu-Ray releasen B)

Postad 06 January 2008 - 15:11

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

När man läser detta är det bara jag som hör ljudet av någon som skulle käka sina kalsoner??

Övrigt, nej har inte sett filmen och kommer inte att se den på bio heller.

// Sat

Postad 06 January 2008 - 15:19

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

När man läser detta är det bara jag som hör ljudet av någon som skulle käka sina kalsoner??

Övrigt, nej har inte sett filmen och kommer inte att se den på bio heller.

// Sat

Nej det var jag som skulle äta upp nån annans fillingar om jag tyckte den var sämre än AVP1, men den var 10 gånger bättre så det blir inget med det.

Jag hatar ettan. B)

Postad 06 January 2008 - 16:00

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
thetias, det var tur då. Läste inte och minnet är kort. Väntar tills filmen kommer på dvd sedan är min protest över. Klarar fortfarande inte av ideen om en Aipre.

För det andra tycker jag bilden och ljudet oftast suger på bio, iallafall här i Norrland.

// Sat

Postad 06 January 2008 - 16:10

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

thetias, det var tur då. Läste inte och minnet är kort. Väntar tills filmen kommer på dvd sedan är min protest över. Klarar fortfarande inte av ideen om en Aipre.

För det andra tycker jag bilden och ljudet oftast suger på bio, iallafall här i Norrland.

// Sat

Nä man hade ju hellre sett en ny Aliens film av den gamla skolan, det här är bara underhållnings våld. Men det är bättre än PG13 iaf.

De har rätt schyssta salonger på Bergakungen i Göteborg, nybyggt som det är.

Postad 06 January 2008 - 16:21

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Ja jag måste berömma killarna på bergakungen för bilden var riktigt bra i fredags.

Postad 06 January 2008 - 17:21

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
fattar inte vad sf gör här i umeå dom visar avp i en 92 platsers salong som varit full sen filmen kom ut,samtidigt visar dom Arn i dom två största salongerna,bägge är i princip tomma på sena föreställningen samt några få i dom tidigare.....

Postad 06 January 2008 - 21:41

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

fattar inte vad sf gör här i umeå dom visar avp i en 92 platsers salong som varit full sen filmen kom ut,samtidigt visar dom Arn i dom två största salongerna,bägge är i princip tomma på sena föreställningen samt några få i dom tidigare.....

Sickna sopprötter!

Postad 09 January 2008 - 04:04

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Såg den på bio i måndags i Kristianstad. Biosalongen var fylld till en fjärde-del.
Varför ska folk alltid sitta och prata under en bio-film?? Jag betalade 160:- för mig och en kompis. Då vill vi sitta och se filmen utan en massa prat från folk som ska kommentera hur dålig filmen är. Och det är verkligen inte första gången det har hänt. Är det någon här som haft turen att slippa sådana här människor? Jag ska aldrig mer se film på bio mer!

Filmens handling var inte den bästa. Det fanns ju ingen direkt koppling med 1:a filmen förutom PredAlien... Iofs finns ju ingen direkt koppling mellan Predator-filmerna. Man såg inte allt som hände pga det var för mörkt. Ibland fick jag tankar som... "vad är det för film jag tittar på?"

Tror ni det kommer bli en 3:e AvP? Det är ju helt klart upplagt för en 3:e film. Men jag vill ha Alien 5 istället!! Grrr

Postad 09 January 2008 - 05:19

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Ja den va riktigt dålig, Gå inte på bio på den för det e den inte värd. lika dålig som nya Resident evil.

Postad 09 January 2008 - 13:42

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Ahhh.. Skönt att få läsa att även andra tyckte att filmen var kass.. ;)

Men misstänker skarpt att det är en film som blir bättre när man sitter hemma och tittar på den..

Postad 09 January 2008 - 15:16

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Så ni säger att det är inte värt att kolla på denna? synd, den kunde blivit riktigt bra ;)

Postad 09 January 2008 - 15:18

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Kunde blivit ja.. Men blev inte..

Tipset är som sagt, se den hemma.. Lägg inte pengarna på att se den på bio.. Verkar som att majoriteten av biosalonger i Sverige kör med kass bild vilket försämrar filmen ännu mer.. ;)

Postad 09 January 2008 - 17:06

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0

Så ni säger att det är inte värt att kolla på denna? synd, den kunde blivit riktigt bra ;)

Eller så bildar du dig en egen uppfattning! B)

Jag har inte sett den än, vilket beror på att här i stan så kör dom den filmen på den minsta salongen för att visa Arn (Fortfarande!) i dom 2 stora salongerna! Så jag får flatt vänta tills DVD-släppet!

Postad 10 January 2008 - 15:44

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Såg den på bio i måndags i Kristianstad. Biosalongen var fylld till en fjärde-del.
Varför ska folk alltid sitta och prata under en bio-film?? Jag betalade 160:- för mig och en kompis. Då vill vi sitta och se filmen utan en massa prat från folk som ska kommentera hur dålig filmen är. Och det är verkligen inte första gången det har hänt. Är det någon här som haft turen att slippa sådana här människor? Jag ska aldrig mer se film på bio mer!

Filmens handling var inte den bästa. Det fanns ju ingen direkt koppling med 1:a filmen förutom PredAlien... Iofs finns ju ingen direkt koppling mellan Predator-filmerna. Man såg inte allt som hände pga det var för mörkt. Ibland fick jag tankar som... "vad är det för film jag tittar på?"

Tror ni det kommer bli en 3:e AvP? Det är ju helt klart upplagt för en 3:e film. Men jag vill ha Alien 5 istället!! Grrr

Ja det är det som gör att jag börjat gå mindre och mindre på bio och ser numera bara filmer som jag på förhand vet kommer vara bra efter att ha kollat olika trailers och liknande. Jag stör mig allt mer när jag går på bio på folk som ska fördärva filmen med en massa tjöt, kan inte dessa istället då se den på dvd med polarna eftersom de ändå inte verkar vara intresserade av den? Jag har sagt till några gånger till de som stör men nu är det slut med det, nästa gång någon fördärvar min upplevelse så kommer jag kräva pengarna tillbaka. Om filmbolagen undrar varför inte mång går på bio längre så har de svaret här och jag är väldigt säker på att detta är anledningen till att många hellre ser den i annan form hemma.
Filmer jag helt klart kommer se på Bio i år är Indy 4, National Treasure 2 och Hitman kommer nog bli fler senare i år men än så länge är det dessa jag kommer gå på. Ska kolla AvP 2 imorgon, ska bli intressant och se ifall den är så dålig som många tycker.

Redigerat av Jack of all trades, 10 January 2008 - 15:47.

Postad 11 January 2008 - 00:25

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Ja det är det som gör att jag börjat gå mindre och mindre på bio och ser numera bara filmer som jag på förhand vet kommer vara bra efter att ha kollat olika trailers och liknande. Jag stör mig allt mer när jag går på bio på folk som ska fördärva filmen med en massa tjöt, kan inte dessa istället då se den på dvd med polarna eftersom de ändå inte verkar vara intresserade av den? Jag har sagt till några gånger till de som stör men nu är det slut med det, nästa gång någon fördärvar min upplevelse så kommer jag kräva pengarna tillbaka. Om filmbolagen undrar varför inte mång går på bio längre så har de svaret här och jag är väldigt säker på att detta är anledningen till att många hellre ser den i annan form hemma.
Filmer jag helt klart kommer se på Bio i år är Indy 4, National Treasure 2 och Hitman kommer nog bli fler senare i år men än så länge är det dessa jag kommer gå på. Ska kolla AvP 2 imorgon, ska bli intressant och se ifall den är så dålig som många tycker.

Trodde först det bara var sådant som hände mig.
När jag såg Star Wars 3 på bio så satt det några och skrattade under begravnings-scenen bakom mig. Jag var inte speciellt road då jag ibland kan bli känslomässigt insatt i filmer och en kompis till mig precis hade gått bort. Tänker inte folk på sådant?
Hursomhelst... Indy 4 kommer jag också se. Helt klart!
Vad tyckte du om AvP2 efter att ha sett den? Jag kommer nog köpa den på BD bara för att jag har AvP på BD... och Ricky (Johnny Lewis) är ett litet ögongodis :-) Sedan hoppas jag filmmakarna inser att dessa varelser inte var skapta för att dela plats på film-duken.

Postad 11 January 2008 - 20:20

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Aj, då är det inte rätt!

Postad 11 January 2008 - 21:53

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

. . . Trodde först det bara var sådant som hände mig.
När jag såg Star Wars 3 på bio så satt det några och skrattade under begravnings-scenen bakom mig. Jag var inte speciellt road då jag ibland kan bli känslomässigt insatt i filmer och en kompis till mig precis hade gått bort. Tänker inte folk på sådant? . . .

Så var det för mig när två fjortiskillar och den enes flickvän satt bakom migh och snackade en massa och slängde popcorn på varandra under förtexterna och scenen på kyrkogården i början av Saving Private Ryan - Av någon anledning kom de av sig och var lugna 20 minuter senare... :)

Postad 11 January 2008 - 21:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Postad bild

:)

Postad 12 January 2008 - 10:53

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Bra bild martin - den snor jag ;)

Back on topic. Jag var inte direkt impad av ettan och hade inga som helst förväntningar inför tvåan. De blev dock infriade...

Postad 12 January 2008 - 17:32

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Bra bild martin - den snor jag ;)

Back on topic. Jag var inte direkt impad av ettan och hade inga som helst förväntningar inför tvåan. De blev dock infriade...

Håller med, AvP 2 var helt klart bättre än den första AvP. Del två påminner också betydligt mer om spelet med samma namn än den första filmen gjorde och gillade man Avp eller Avp 2 på datorn så kan jag inte se att man inte skulle gilla även den här filmen. Filmen var helt klart betydligt mer blodig än den första AvP och jag skulle nog vilja klassa den som den blodigaste filmen där antingen Aliens eller Predators är med.

I första filmen hände saker så snabbt att det var svårt att se vad som hände och detta har inte helt försvunnit i den andra delen men det har däremot blivit en klar förbättring mot den första Avp. Väntar man sig en film som Alien kommer man nog bli rätt så besviken, väntar man sig däremot en blandning av Aliens och Predator filmerna i småstadsmiljö så kommer man nog inte bli lika besviken. Jag både gillade och ogillade AvP och som tur var så innehåller AvP 2 mer av det jag gillade. AvP 2 är enligt mig en bättre film än den första och jag är rätt så säker på att detta inte är den sista filmen i serien. Jag hade visserligen hellre sett en Predator 3 eller Alien 5 men eftersom detta nog inte kommer ske så får jag hoppas på att AvP 3 blir ännu bättre än föregångarna=).

Redigerat av Jack of all trades, 12 January 2008 - 17:34.

Postad 12 January 2008 - 22:15

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Kom just på varför jag nästan slutat gå på bio när jag såg denna. Bilden var så mörk och grådaskig att man knappt såg vad som hände på duken. Detta fenomen drabbar mig konstant när jag går på bio och är det en mörk film så blir det verkligen hopplöst. Skärpning SF! Filmen var väl sådär. Som förväntat ungefär. Billig och snabbproducerad med mkt cgi ungefär i klass med Resident Evil-filmerna. Trist att Fox har schabblat bort ett så bra koncept. 2.5/5 får den. Den duger som underhållning för stunden, men inte mkt mer.

Postad 12 January 2008 - 23:28

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
kom just tillbaka från denna,tycker den var mycket över förväntan!
kanske inte den bästa handlingen men våldet älskade jag :mellow: och predatorn är ju så jäekla cool ;)
den får 4/5 våldspoäng,som sagt lite för mörk bild på sina ställen dock

Postad 13 January 2008 - 02:28

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Jag menar det!

Kan inte bara varit jag som tyckte det var ett framsteg jämfört med den usla AVP1. :mellow:

Det är bara att inse att vi aldrig får se någon fortsättning på alien och predator var för sig, tyvärr.

Postad 13 January 2008 - 08:57

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
En enkel fråga till er som sett filmen om de har någon mer fantasi. Såg just Predator 2 igår, om man jämnför med den fösta så fick ju Predator lite mer vapen och "leksaker" med sig. I första AvP så hade den samma som film nr 2, inget nytt alltså (brist på fantasi från skaparna?). Hur är det i den nya AvP 2 har Predator skaffat något nytt än eller?

// Sat

Postad 13 January 2008 - 11:03

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Jajjemen, men känns som spoiler att berätta vad för leksaker pred har med sig.

Redigerat av thetias, 13 January 2008 - 11:04.

Postad 13 January 2008 - 11:16

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Dom andväder en mängd roliga vapen :mellow:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.