Maximum T-8000 CX-CI PVR 320GB
288 svar till detta ämne
Postad 18 May 2009 - 07:57
Edis
-
Edis
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Låter era boxar också högt? Eller har jag fått ett måndagsexemplar?
Tja, nog låter boxen högre än vad Dilog DT-550 gör, men jag har ställt den på en tjock musmatta för att dämpa vibrationerna till bänken den står på och då tycker jag inte att det är besvärande längre. Någon som kan förklara lite hur man gör för att streama från datorn via VLC ? ... VLC startar upp i datorn och filmen börjar spelas där , men i Boxen så är det bara svart och det hänger sig.
Jag har inte haft problemet du beskriver för när det väl kommit så långt att det spelas upp på datorn har det också visats på TV:n. Har du kollat att du har rätt version av VLC (version 0.8.6.c) och inte en senare?
Postad 28 May 2009 - 22:00
Brinke
-
Brinke
-
Beroende
-
-
1372 inlägg
Verkar vara en intressant box. En fråga jag inte hittat något svar på är om man kan A-B redigera en inspelad film? Alltså "klippa" bort reklam. En långfilm på TV4 är väl minst dubbelt så lång som själv filmen pga reklam och nyheter. På min nuvarande DVD-recorder kan man markera "start" och "stopp" och klippa bort innehållet däremellan på ett enkalt sätt.
En extern USB-hårddisk kan användas på samma sätt som den interna och spela in på respektive spela av från om jag fattat rätt?
Postad 29 May 2009 - 13:37
mmm
-
mmm
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Ja, det går bra att klippa i inspelningarna.
Saknar dock möjlighet att spela upp eller bläddra bild-för-bild så man får klippet på rätt ställe. Men i övrigt fungerar det bra.
Postad 29 May 2009 - 21:46
Brinke
-
Brinke
-
Beroende
-
-
1372 inlägg
Tack mmm!
Samma gäller ju DVD-recordern. Perfekt blir det ju inte men det värsta "skräpet" kan man bli kvitt. Går det att spela normal fart bakåt och 2X fram eller bak?
Sony DVD-recordern har också en slags indexering som ofta fixar att lägga in ett "bookmark" när reklamen slutar respektive börjar för att enkalt kunna hoppa. Den funktionen har inte T-8000 om jag fattat specen rätt?
Postad 30 May 2009 - 18:23
mmm
-
mmm
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag tror inte det går att spela normal fart bakåt. Men man har 2x, 4x. 8x, 16x och 24x både framåt och bakåt.
Den skapar inga index för reklam och sånt. Har det på vår dvd-recorder också, och det är ju smidigt, men tyvärr inte på den här boxen.
Det finns också andra spolmöjligheter. Man har t.ex en knapp som gör hopp på en halvminut, håller man in den knappen så spolar man längre, man ser tiden spola och släpper knappen när man tycker det är lagom. Brukar använda den för att spola förbi reklam, fungerar rätt så bra.
Postad 01 June 2009 - 20:54
Patrik Elf
-
Patrik Elf
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Fick hem denna idag och har pillat runt lite och kommit till VLC.
VLC kan ju spela upp dom flesta formaten. Men jag verkar bara kunna spela upp avi filer. Finns det något sätt så man kan spela upp andra format också?
Det verkar inte direkt gå att spela upp avi filer heller om dom inte är runt 10 MB stora.
Testade en på 10 MB och det gick men det blev svart i en överdrivet lång tid (30 sek) innan den börja och några sekunder i början försvann.
Sedan testa jag en avi fil på ca 700 MB och det verkar inte gå alls. Har väntat i någon minut.
Redigerat av Patrik Elf, 02 June 2009 - 10:21.
Postad 06 June 2009 - 12:25
Brinke
-
Brinke
-
Beroende
-
-
1372 inlägg
Nån som vet om kodade (TV3, TV5 osv) program lagras avkodade på hårddisken? Jag tänker på att plocka ut tex en film via USB, redigera den i PC'n och bränna en DVD för att kunna spela i en annan DVD spelare. Nått krångel med detta?
Postad 07 June 2009 - 08:54
Ray_Ban
-
Ray_Ban
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag startade en tråd för jag hade missat att denna även handlade om 160Gb.
1. Jag har oxå problem med att den låter mycket. Det skrapar ordentligt från hårddisken. Blir det partier med låga ljudnivåer så kan jag höra disken. Irriterande.
2. När jag spelar in via EPG så börjar den spela in ca 6 min innan programmet och slutar sedan spela in 6 min innan programmets slut så man missar slutet. händer framför allt om jag spelar in på tv4. De andra kanalerna funkar ok.
Robinsonfinalen var värst, där står det att jag har spelat in 1:24 men det är bara ca sista 30 minuterna som är med, men inte de absolut sista 5 minuterna!!! Tittar jag på tidmätaren när jag spolar så ska den flytta 2 sek men flyttar ca 10 sek!
3. Har fått någon gång att den laddar epg 2400%, känns som lite väl mycket, och man får stänga av den manuellt!
Är det någon mer med dessa problem?
Annars är jag nöjd med boxen än!
Postad 07 June 2009 - 10:26
Patrik Elf
-
Patrik Elf
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Testa lägga boxen på något mjukt som absorberar vibrationerna.
Själv hör jag inte ens spelaren
Postad 08 June 2009 - 18:22
Patrik Elf
-
Patrik Elf
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Vill bara skriva att jag har startat ett engelskt forum (större marknad) för maximum användare, då min finska inte är den bästa  Ni kan nå forumet på maxibox.eu. Det är helt 100% nystartat så villiga administratörer, moderatorer, programmerare etc. välkomnas. Så känner du att du kan bidra med något (all kunskap är nödvändig), dra iväg ett mail till [email protected].
Postad 08 June 2009 - 20:34
Brinke
-
Brinke
-
Beroende
-
-
1372 inlägg
Ja, det går bra att klippa i inspelningarna. Saknar dock möjlighet att spela upp eller bläddra bild-för-bild så man får klippet på rätt ställe. Men i övrigt fungerar det bra.
Jag lekte lite med en box och som någon nämnde saknas en del av instruktionstexten för redigeringen. Jag kunde ange startpunkt och stoppunkt med röda knappen. Röda knappen klippte också men avslutade och hoppade tillbaks till menyn. Inte så smart, det är fler reklamavbrott. Ska det va så här? Texten "pratar" om röd knapp både för att klippa och avsluta. Eller i alla fall, något som början med R. Övriga knappar är Blå, Gul eller Grön så....
Postad 15 June 2009 - 21:30
keffooo
-
keffooo
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hejsan
Har precis suttit och scannat igenom tråden.
Går i köpartankar här då min gamla force-box nu är stendöd (äntligen).
Tanken från början var att köpa en digitalbox, samt en popcorn hour eller tvix eller liknande.
Nu verkar det ju dock som att den här klarar av/kommer klara av det mesta med lite hjälp av en stationär dator.
Hur har det gått med den sedan länge utlovade firmware-uppdateringen?
Har det kommit någon och har det i så fall hjälpt?
Jag är speciellt intresserad av hur smidigt det nu fungerar med streaming, speciellt mkv-containern.
Är det fortfarande så att man måste köra via någon gammal vlc-variant från en extern dator?
Vilka format klarar den att spela upp själv utan hjälp från extern vlc?
Kommer den någonsin att klara av att själv spela upp hd-material alla det som idag läggs i mkv-formatet? Eller är den helt enkelt inte tillräckligt kraftfull för det?
Finns det några övriga alternativ som klarar av både digital-tv (boxer/marknät) samt musik, bilder och film via streaming från extern resurs (kanske rentav direkt från en nätverksdisk?)
Postad 16 June 2009 - 14:35
Patrik Elf
-
Patrik Elf
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hur har det gått med den sedan länge utlovade firmware-uppdateringen? Har det kommit någon och har det i så fall hjälpt?
Så vitt jag vet så har det inte kommit någon än. Senaste är från sommaren 2008 har jag för mig. Maximum T-8000 CX-CI v1.16 Maximum T-8000 CX-CI v1.04 PVR Manager v2.0.0.2 ( maximum.fi) Jag är speciellt intresserad av hur smidigt det nu fungerar med streaming, speciellt mkv-containern. Är det fortfarande så att man måste köra via någon gammal vlc-variant från en extern dator?
Ja. VLC v0.8.6c Vilka format klarar den att spela upp själv utan hjälp från extern vlc?
(har jag inte testat) Med VLC klarar den dock ändå att bara spela upp *.avi då det är endast dessa filer som visas. Förhoppningsvis kommer det en uppdatering där den visar alla filer. Borde för övrigt inte vara så svårt att koda själv då det är öppen källkod. Kommer den någonsin att klara av att själv spela upp hd-material alla det som idag läggs i mkv-formatet? Eller är den helt enkelt inte tillräckligt kraftfull för det?
Jag har spelat upp ett videoklipp i 720p via VLC utan större problem. Dock ska den klara 720p och 1080i har jag hört. Finns det några övriga alternativ som klarar av både digital-tv (boxer/marknät) samt musik, bilder och film via streaming från extern resurs (kanske rentav direkt från en nätverksdisk?)
Inte som är godkänd av Boxer vad jag vet www.maxibox.eu - snack om maximum
Redigerat av Patrik Elf, 16 June 2009 - 14:40.
Postad 17 June 2009 - 08:10
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Jag har spelat upp ett videoklipp i 720p via VLC utan större problem. Dock ska den klara 720p och 1080i har jag hört.
Fast jag antar att boxen själv inte klarar de format man normalt använder för HD-material så det i allmänhet handlar om MPEG4 som boxen inte stöder, och det kommer ingen uppdatering att råda bot på.
Postad 24 June 2009 - 09:11
Runo
-
Runo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
[quote name='Patrik Elf' date='Jun 16 2009, 15:35 ' post='2469054'] Så vitt jag vet så har det inte kommit någon än. Senaste är från sommaren 2008 har jag för mig. Maximum T-8000 CX-CI v1.16 Maximum T-8000 CX-CI v1.04 PVR Manager v2.0.0.2 ( maximum.fi) Det är väl 0.99c som är den nyaste firmwaren till boxer?
Postad 24 June 2009 - 19:25
lalabobo
-
lalabobo
-
Rookie
-
4 inlägg
Det är väl 0.99c som är den nyaste firmwaren till boxer?
Idag gjordes en automatisk uppdatering av firmware till ver V1.01C 27/04/2009 på min box! Lätt chockad över att ngn verkligen har utvecklat & releasat korrigeringar, och inte minst att den automatiska uppdateringen fungerade (förutsätter att boxen har tillgång till nätverk/internet så klart). Tyvärr hann jag inte notera vilka rättningar som ingår, ska googla vidare om v1.01C... "Följande fel är korrigerade: 1. Periodiskt grafisk fel på undertexter vid uppspelning. 2. Inspelning av repriser genom navigator funktion."
Redigerat av lalabobo, 24 June 2009 - 19:53.
Postad 24 June 2009 - 21:09
Runo
-
Runo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Idag gjordes en automatisk uppdatering av firmware till ver V1.01C 27/04/2009 på min box! Lätt chockad över att ngn verkligen har utvecklat & releasat korrigeringar, och inte minst att den automatiska uppdateringen fungerade (förutsätter att boxen har tillgång till nätverk/internet så klart). Tyvärr hann jag inte notera vilka rättningar som ingår, ska googla vidare om v1.01C...
"Följande fel är korrigerade: 1. Periodiskt grafisk fel på undertexter vid uppspelning. 2. Inspelning av repriser genom navigator funktion."
Jo jag såg det också nu när jag slog på boxen. Tyvärr stod min bara still när jag valde ja på frågan om jag ville uppdatera. Är det bara de två sakerna de fixat är det ju bedrövligt med tanke på hur många problem vi listat här i tråden!
Postad 28 June 2009 - 10:32
linge
-
linge
-
Rookie
-
5 inlägg
Köpte en Maximum T-8000 CX-CI PVR 320GB häomdagen
Läste genom denna långa tråd och har nu fått en box som jag är ganska nöjd med
Firmwaren är uppdaterad PVR Manager 2.0.0.2 installerad, RMC aktiverad, VLC 0.8.6c installerad.
Nästa steg jag är nyfiken på är applikationer som skall gå att installera
Läser installations instruktionerna. Verkar vara så att man skall kompilera programmen själv innan man kan installera. Vad krävs det för att kunna kompilera?
"Linux Server - FC 4.0 or above"
Jag är ingen riktig hejare på alla distributioner av Linux så jag googlar FC 4.0 och konstaterar att den heter Fedora Core 4. Feodora är nu uppe i version 11 så då blir jag lite fundersam om jag hittat rätt.
Någon som har lyckats kompilera? I så fall varför inte lägga upp .img filen(som skall bli slutresultatet) eller en liten guide om vad som idag krävs för att kunna kompilera själv.
/Linge
Postad 29 June 2009 - 09:48
linge
-
linge
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har lyckats att installera ltris Vet inte om någon är nyfiken hur jag gjorde, men här kommer det Eftersom kompileringen krävde Linux och jag har windows på min dator installerade jag Virtualbox för windows ( http://www.virtualbo.../wiki/Downloads) Jag ladda ner en ISO fil(Fedora-11-i386-DVD) från http://torrent.fedoraproject.org/Skapa en ny virtuell maskin i Virtualbox och pekea ut ISO filen. När den virtuella maskinen är uppe logga jag in i den och Ladda ner SDKtools från http://stb.marusys.c...c.php?f=39&t=16Packa upp SDK:n i /opt och ändrade path enligt instruktionerna Ladda ner ltris från http://stb.marusys.c...c.php?f=41&t=23 till /home Följde instruktionerna och fick en img fil Flytta över img filen till min windows dator och öppna PVR-Manager Klickar på spel/insticks, leta upp img filen klicka på start Nu finns spelet i boxen Bifogar img filer för ltris och lbreakout för er som inte vill göra alla dessa steg Filen är packad med zip /Linge
Redigerat av linge, 29 June 2009 - 10:20.
Postad 29 June 2009 - 13:01
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Någon mer än jag som har fått en massa strul med menyer m.m. efter uppdateringen?
inforutan försvinner inte efter att jag slagit över till ny kanal, utan jag måste trycka exit vare gång.
När jag spelar upp ett inspelat program måste jag trycka 2 ggr på play för att samma inforuta skall försvinna, dessutom kan jag inte bli av med ikonen uppe till höger som visar en 'play-ikon' med en snurrande aktivitetsmätare. Den hänger kvar under uppspelning oavsett vilken knapp jag trycker på.
Postad 30 June 2009 - 09:08
Edis
-
Edis
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har lyckats att installera ltris Vet inte om någon är nyfiken hur jag gjorde, men här kommer det ... Bifogar img filer för ltris och lbreakout för er som inte vill göra alla dessa steg Filen är packad med zip /Linge
Äntligen! TACK! Jag har väntat länge på att någon med lite mer kunskaper än jag skulle göra detta, och nu är det gjort! Jag har också installerat Tetris och LBreakout på min box från img-filerna du bifogade och det gick bra, frånsett att jag ännu inte hittat något sätt att mata in namn/spara highscore. Visserligen inte världens roligaste spel direkt - speciellt inte med fjärren som kontroll - men det visar på att det går, och än viktigare är att du nu har visat på en fungerande utvecklingsmiljö. Hade jag bara mer tid själv skulle jag gärna börja experimentera. Nu får vi se när jag hinner med det...
Postad 30 June 2009 - 09:13
Edis
-
Edis
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Någon mer än jag som har fått en massa strul med menyer m.m. efter uppdateringen? inforutan försvinner inte efter att jag slagit över till ny kanal, utan jag måste trycka exit vare gång. När jag spelar upp ett inspelat program måste jag trycka 2 ggr på play för att samma inforuta skall försvinna, dessutom kan jag inte bli av med ikonen uppe till höger som visar en 'play-ikon' med en snurrande aktivitetsmätare. Den hänger kvar under uppspelning oavsett vilken knapp jag trycker på.
Jag har inte fått detta strul efter uppdateringen. Har du provat att gå in i menyn, välja alternativ 6 och 4 och sedan ställa in inställningar för inforutan igen? Kanske "tar de skruv" då.
Postad 30 June 2009 - 09:19
Edis
-
Edis
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Idag gjordes en automatisk uppdatering av firmware till ver V1.01C 27/04/2009 på min box! Lätt chockad över att ngn verkligen har utvecklat & releasat korrigeringar, och inte minst att den automatiska uppdateringen fungerade (förutsätter att boxen har tillgång till nätverk/internet så klart). Tyvärr hann jag inte notera vilka rättningar som ingår, ska googla vidare om v1.01C...
"Följande fel är korrigerade: 1. Periodiskt grafisk fel på undertexter vid uppspelning. 2. Inspelning av repriser genom navigator funktion."
Kan inte hålla med dig mer! Jag är också mycket förvånad över att det överhuvudtaget kommit en uppdatering efter så lång tid, men än mer förvånande är att den knappt verkar innehålla några buggfixar överhuvudtaget (utöver de två som de nämner förstås av vilka jag bara märkt av den andra). Hur kan det komma sig att de lägger månader på godkännande av Boxer för en ny version UTAN att ens ha åtgärdat de kosmetiska (och därmed lättfixade!) buggarna? Det finns många listade i denna tråd och de har även fått dessa mailade till sig! Bedrövligt! Är det någon av er andra som överhuvudtaget märkt någon bugg som åtgärdats? Jag har kollat de som jag rapporterat in och INGEN av dessa är åtgärdade.
Postad 30 June 2009 - 11:49
Runo
-
Runo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har inte märkt att någon av den långa listan med buggar och förbättringar som jag kopierade härfrån tråden och mailade kjerulff har blivit fixad. Tycker att det är bedrövligt! Det enda sättet är väl om vi alla fortsätter att bombardera de med mail.
Redigerat av Runo, 30 June 2009 - 11:50.
Postad 02 July 2009 - 01:59
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Jag har inte fått detta strul efter uppdateringen. Har du provat att gå in i menyn, välja alternativ 6 och 4 och sedan ställa in inställningar för inforutan igen? Kanske "tar de skruv" då.
Provade detta, men hjälpte inte, i så fall får jag välja bort inforutan och aktivitetsmätaren helt och det vill jag inte. Fattar inte vad som hänt med den. Får kanske ta ner uppdateringen från hemsidan och uppdatera igen med hjälp av PVRManagern. Tackar för svaret i alla fall.
Postad 07 July 2009 - 10:43
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Har upptäckt ännu ett 'fel' efter uppdateringen. Om det är EPG:n eller uppdateringen vet jag inte, men nu går det inte att spela in 'hela serien' av program. Till och med serier av program som varit programmerade sedan tidigare slutade att spelas in efter uppdateringen. Är detta det som de menar med att de har fixat en bugg med 'Inspelning av repriser genom navigator funktion'? det var en funktion som jag tyckte var underbar. Får nog leta upp den gamla firmwaren och försöka att lägga tillbaka den istället, för det här fungerar ju inte alls.
Postad 12 July 2009 - 21:44
Patrik Elf
-
Patrik Elf
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Om jag förstått detta rätt så är inte mjukvaran som används i Danmark, Tyskland, Finland och Sverige samma? Sveriges senaste är: "Maximum T-8000 CX-CI Boxer Software - version 1.01C" Tysklands senaste är: "Maximum C-8000 CX-CI software 1.04, Germany - version 1.04" En nordisk version: "Maximum C-8000 CX-CI software, Nordic - version 1.03" Samt: "Maximum T-8000 CX-CI software - version 1.15" Varför har dom flera olika för samma box? (källa kjaerulff 1) Och för er som vill ha allt på samma ställe så skulle jag varit glad om vi kunde sammanställa alla program, spel, information och dylikt på http://maxibox.euJag är lite förvirrad angående mjukvaruversioner och tillverkare vid tillfället.
Redigerat av Patrik Elf, 12 July 2009 - 21:50.
Postad 12 July 2009 - 21:58
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Att det skiljer mellan modeller för kabelnät och marksänt är väl inte så konstigt, att den svenska har en egen för T-8000 beror på Boxer Navigator antar jag.
Postad 12 July 2009 - 23:26
Patrik Elf
-
Patrik Elf
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Att det skiljer mellan modeller för kabelnät och marksänt är väl inte så konstigt, att den svenska har en egen för T-8000 beror på Boxer Navigator antar jag.
Ah jo det är sant.
Postad 13 July 2009 - 07:08
Edis
-
Edis
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Om jag förstått detta rätt så är inte mjukvaran som används i Danmark, Tyskland, Finland och Sverige samma?
Sveriges senaste är: "Maximum T-8000 CX-CI Boxer Software - version 1.01C" Tysklands senaste är: "Maximum C-8000 CX-CI software 1.04, Germany - version 1.04" En nordisk version: "Maximum C-8000 CX-CI software, Nordic - version 1.03" Samt: "Maximum T-8000 CX-CI software - version 1.15"
Varför har dom flera olika för samma box? ...
Och en annan sak som skiljer dem åt är förstås själva språket, eller? Sedan heter väl boxen i Tyskland inte Maximum T-8000/S-8000 utan ElanVision EV-8000S, eller finns även Maximum som märke i Tyskland?
Postad 13 July 2009 - 12:50
Patrik Elf
-
Patrik Elf
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Och en annan sak som skiljer dem åt är förstås själva språket, eller? Sedan heter väl boxen i Tyskland inte Maximum T-8000/S-8000 utan ElanVision EV-8000S, eller finns även Maximum som märke i Tyskland?
Men angående språket så borde dom isf ha samma grund os med ett språk ovanpå det.
Postad 13 July 2009 - 13:36
Edis
-
Edis
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej! Jag har nu roat mig med att försöka byta hårddisk i min box till en lite större. Jag har satt in en på 500 GB och det ser ut att fungera utmärkt. Jag har skrivit fler detaljer i ett annat forum, men här är en direktlänk till mitt inlägg där (på engelska för att nå en bredare användarskara): Maxibox.euKlart billgare än att köpa 320 GB-varianten  och större varianter än så säljs inte i Sverige såvitt jag vet (men 500 GB är tillgängligt i Tyskland under märket ElanVision EV-8000S). Observera att jag inte rekommenderar andra att göra som jag eftersom det säkerligen inte är förenligt med garantivillkoren...
Postad 17 July 2009 - 21:54
peppe56
-
peppe56
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har upptäckt ännu ett 'fel' efter uppdateringen. Om det är EPG:n eller uppdateringen vet jag inte, men nu går det inte att spela in 'hela serien' av program. Till och med serier av program som varit programmerade sedan tidigare slutade att spelas in efter uppdateringen. Är detta det som de menar med att de har fixat en bugg med 'Inspelning av repriser genom navigator funktion'? det var en funktion som jag tyckte var underbar. Får nog leta upp den gamla firmwaren och försöka att lägga tillbaka den istället, för det här fungerar ju inte alls.
Det är samma för mig, helt värdelöst. Hoppas att de ändrar tillbaka som det var tidigare.
Postad 18 July 2009 - 09:27
limeburner
-
limeburner
-
Rookie
-
1 inlägg
Samma problem för mig :-( Har du hittat den gamla firmwaren?
Postad 22 July 2009 - 10:14
larka742
-
larka742
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nån som kan förklara varför mina filmer från Digitalkameran visas utan via VLC?
Andra filmer är helt ok så nåt med filformat inställningar bör det vara...
Postad 23 July 2009 - 15:06
Patrik Elf
-
Patrik Elf
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Nån som kan förklara varför mina filmer från Digitalkameran visas utan via VLC? Andra filmer är helt ok så nåt med filformat inställningar bör det vara...
Boxen kan (vad jag vet) endast visa *.avi filer vid tillfället
Postad 29 July 2009 - 18:10
Marti65
-
Marti65
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Nykommling här och nybliven ägare till en T-8000 cx-ci 160GB.
Har fått igång på nätverket och streaming efter "lite" strul.
Nu undrar jag om det kan gå på något vis att få spotify att funka på boxen och i så fall hur?
Antar att det är för bra för att vara sant men ställer frågan ändå, det finns ju så mycket kunniga människor här.
Postad 31 July 2009 - 14:44
Unregistered2d66ec6a
-
Unregistered2d66ec6a
-
Rookie
-
2 inlägg
Har kört min box i et halvår snart, och funkat ok men nu blinkar var 10.e sekund ungefär texten:
"formaterar modulen på plats 1"
och kodade kanaler visas inte heller, står:
"kanal kodad"
när man byter till en sådan, annars fungerar allt, inspelat materiel mm..
Har pratat med boxer, startat om från strömlös, väntat några dagar mm...:-(
Någon som vet vad det kan vara?
mvh
/Hans
Postad 31 July 2009 - 21:50
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
hur är ljudnivån på den här? är det någn fläkt i den här? surrar hårdisken ofta? blir boxen väldigt varm?
Postad 08 August 2009 - 20:17
Unregisterede8729a39
-
Unregisterede8729a39
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Samma problem här med nya mjukvaran. Dessutom verkar inga av de rapporterade buggarna fixats. Riktigt besviken på denna box. Har väntat över 1 år på ny mjukvara och när den väl kommer är den sämre än den gamla. Om nån har en länk till gamla mjukvaran, posta den gärna här (på www.kjaerulff1.com finns bara den nya).
Postad 10 August 2009 - 11:19
ulvbane
-
ulvbane
-
Rookie
-
5 inlägg
Aldrig aldrig aldrig mer en Dilog!Frågan är, vågar jag köpa en Maximum istället?Jag är elektroingenjör, jag jobbar med datorer, jag har en hel del hemelektronik. Jag kan inte komma på att jag ägt någonting sämre än min Dilog box. Buggarna är så allvarliga att de kraftigt drar ner användbarheten, den startar inte, den spelar inte in, den spelar inte upp, den tappar bort inspelningar, den hänger sig så kraftigt att man måste dra ur sladden. Den blir så varm att man kan steka ägg på den, inte konstigt att disken nu slutligen totalhavererat. Dags för nåt nytt alltså, men jag är lite bränd. Vet inte om jag vågar satsa på något "okänt" igen. Läst tråden här och den verkar ju inte helt stabil, ändå verkar ägarna ganska nöjda. Kan nån sticka ut hakan och ge mig ett råd. Ska jag slå till eller finns det bättre, devs säkrare och stabilare, val?
Postad 11 August 2009 - 09:44
makkan_x
-
makkan_x
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hur är det med PIP funktionaliteten nuförtiden? Går det att se tex 3:n och 5:n samtidigt? Hur får man upp PIP bilderna? En liten ruta i den stora eller kan man köra hälften-hälften?
Postad 12 August 2009 - 07:59
elp
-
elp
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Aldrig aldrig aldrig mer en Dilog! Frågan är, vågar jag köpa en Maximum istället?
Kan nån sticka ut hakan och ge mig ett råd. Ska jag slå till eller finns det bättre, devs säkrare och stabilare, val?
Är inne på min TREDJE T-8000 nu och ALLA har strulat! Genomgående fel har varit missade inspelningar, klockan som visar fel varpå inspelningar via EPG inte stämmer. Sk "polska resetter" har tillhört den dagliga rutinen. Så efter ett långt snack med min lokala tv-nisse så kom vi fram till han beställer hem en Topfield TF5720PVRt 250GB istället då jag vägrar pröva ytterligare en T-8000. Har läst lite om den och den VERKAR ju åtminstone vara stabil (peppar, peppar)... Det blir aldrig(!) mer en Maximum i mitt hem!!
Postad 12 August 2009 - 08:43
Brinke
-
Brinke
-
Beroende
-
-
1372 inlägg
Jag har haft boxen i snart två månader. Valde mellan en DVD-recorder med DVB-T tuner och en "boxer box" när Comhem la ner analog kabel TV. Lockelsen efter dubbla tuners osv blev för svår och valet föll på en T-8000. Ingen katastrof men väldigt mycket buggar jämfört med en produkt från de Japanska gigantena (Pioneer, Sony osv).
Bra: Bilden är suverän. Fjärren skön. Smarta och rätt lättanvända funktioner. Filmer går att "tanka" ut via LAN eller USB. Min är tyst eller i alla fall inte besvärande bullrig. EPG'n är bra.
Anus: Har hängt sig ett par gånger (hard reset). Spelat in dubbelt ett par gånger. Varit allmänt mysko ett par gånger. Fjärren har snäv vinkel. Text TV hamnar lite utanför bild. Vissa meny-texter på Svenska hamnar utanför bild (inte Engelska).
Kan inte påstå att jag ångrat mig ännu. Mycket är bra trots allt. Betalade 990.- med 24 månaders Boxer. Mer krångel och det blir retur i och för sig. Kjaerulff DK har konkat så frågan är om det finns något support längre.
Tyvärr verkar "alla" boxar krångla och det finns inte någon DVD-recorder med dubble tuners av någon anledning.
Postad 25 August 2009 - 12:39
jongae
-
jongae
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! (Väldig mycket nybörjare här i forumet..)
Är sedan ngn vecka tillbaka ägare till denna box som på pappret verkar fantastisk men just nu blir jag tokig. Den klarar inte av att komma ihåg klockan! Är det någon som har någon lösning på detta eller är det bara att lämna in den?
Har även problem med att den kräver att jag inte har access till video eller ngt liknande undertiden som den visar t.ex TV3 i bakgrunden och sedan fungerar allt utmärkt..??!?
Tillägg till ovanstående ett par dagar senare:
Var och bytte mot en ny box som jag har kört och testat i ett dygn nu. Den nya fungerar fin vad det verkar. Jag har dock en tanke, tar boxen tiden från ngt nätverksmeddelande? Jag upptäckte nämnligen att min router som den är inkopplad till hade fel tid?? Någon som vet?
mvh
Jonas
Redigerat av jongae, 27 August 2009 - 10:18.
Postad 09 September 2009 - 21:58
roharr
-
roharr
-
Rookie
-
6 inlägg
Har kört min box i et halvår snart, och funkat ok men nu blinkar var 10.e sekund ungefär texten:
"formaterar modulen på plats 1"
och kodade kanaler visas inte heller, står:
"kanal kodad"
när man byter till en sådan, annars fungerar allt, inspelat materiel mm..
Har pratat med boxer, startat om från strömlös, väntat några dagar mm...:-(
Någon som vet vad det kan vara?
mvh
/Hans
Jag köpte nyss en Maximum på NetOnNet lagerbutik och den har liknande problem. Den säger "Kanal kodad" fast det sitter ett kort i. Samma kort direkt i TVn funkar utan problem. Vad berodde ditt problem på "hansgus" och hur löstes det?
Postad 10 September 2009 - 19:48
tlq
-
tlq
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag köpte nyss en Maximum på NetOnNet lagerbutik och den har liknande problem. Den säger "Kanal kodad" fast det sitter ett kort i. Samma kort direkt i TVn funkar utan problem. Vad berodde ditt problem på "hansgus" och hur löstes det?
Jag köpte min för ett tag sedan, och nu ikväll råkade jag ut för samma sak - Det står "Formaterar modulen på plats 1" (eller "plats 2" om jag flyttar kortet till kortet till den andra platsen) - och det går inte att titta på några kodade kanaler. Hur har ni andra som fått samma problem löst det?
Postad 10 September 2009 - 22:08
roharr
-
roharr
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag svarar på min egen fråga här. Det verkar som att jag blev straffad för att jag (som alla riktiga män :-) inte läser manualen ordentligt när jag installerar. Den lilla antennkabelstumpen som skall kopplas rätt mellan antennutgång1 och antenningång2 kopplade jag INTE rätt. Det verkade vara det som orsakade problemet. Nu sitter den rätt och problemen verkar ha försvunnit. Dessutom ska man ju ställa vissa val i menyerna beroende på precis hur man kopplar. Bäst att ställa dom rätt när man ändå är på gång öven om jag inte direkt såg vad problemet var om man inte ställde precis som det rekommenderades. Hursomhelst, i fortsättningen ska jag nog börja läsa manualerna ordentligt...
Postad 23 September 2009 - 22:15
vurpen
-
vurpen
-
Rookie
-
1 inlägg
En fråga av den kanske lite dummare arten men jag hittar ingen lösning på vad jag anser som ett problem...
Jag sitter på en samsung Le40r8-tv och en maximum t-8000 box. Har för första gången kopplat in boxen i tv:n med en HDMI kabel och nu funkar det inte att höja eller sänka volymen med boxens fjärrkontroll. Det står i manualen att man skall ändra "AV-inställningar till HDMI" i tv:ns meny, men jag hittar inget ställe att göra detta på. Tacksam för svar...
Postad 24 September 2009 - 12:47
mickeyzfr1
-
mickeyzfr1
-
Rookie
-
2 inlägg
Varje morgon står det "Loading EPG" på boxens display och jag tvingas trycka på "av-knappen" 3-4 ggr för att boxen ska gå över i Stand By läge. När jag startar boxen ser det ut som att EPGn är uppdaterad.
Jag har inte hittat någon inställning som löser detta. Jag har även formaterat inspelningarna (eller vilken term nu Kjearullf använder för att ta bort alla inspelade program) och gjort en fabriksinställning av boxen. Ändå avslutas EPG-laddningen inte på rätt sätt. Jag kommer inte ihåg exakt när detta började men det var i alla fall efter senaste firmware-uppdateringen.
Är det någon som råkat ut för samma sak och löst problemet?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|