Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lovefilm.se

296 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 June 2013 - 14:35

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Nu spekulerar jag bara, men efterfrågan på taskig streamad mainstreamfilm är säkert högre än kvalitetsfilm som man kunde hyra från lovefilm som var deras huvudsakliga affärsidé. Amazon har väl insett detta och filmnördar med höga krav väger inte upp detta då vi inte är tillräckligt många. Många sitter ju med 32 tums tv och kör med tv-ljudet och har på sin höjd dvd-spelare och kör allt i SD format. Det är ju klart att för dom är det ju bara en fördel att streama då man slipper vänta på ett kuvert utan istället bestämma samma kväll att man vill se en film. Bluray har väl heller inte blivit så vanligt utanför de med hembiointresse.

Redigerat av Unregistered6df60672, 13 June 2013 - 17:18.

Postad 13 June 2013 - 20:18

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0

För oss film-nördar som fortfarande ser och hör bra och som vill njuta av välgjorda lååånga filmer med hög bitrate på våra Full-HD plasmor och maffigt bioljud genom våra välljudande Hi-Fi-system är det fortfarande Blu-ray som gäller.
Fy fan, skäms på er Lovefilm och Amazon... det ligger en hund begraven här!

Håller med, här ligger en gravad hund någonstans. På frågan varför de lägger ned tjänsten svarar de i sin FAQ att de inte kan röja det eftersom de ingår i en börsnoterad koncern. Ha ha, vilket skämt! Fram med sanningen nu tack.

Kan någon ordna en privat BD filmklubb är jag intresserad. Ser ca 4 filmer per månad.

Postad 13 June 2013 - 20:51

Johan_81
  • Johan_81
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Har för första gången provat Lovefilms egna streaming eftersom jag har tillgång till obegränsat utav denna.
Helt otroligt dåligt. Känns som om upplösningen är max 320x240 px, människor på lite avstånd har huvuden som utgörs av endast 4 pixlar. Provade flera olika filmer och samma resultat på alla, även på högsta kvalitén.

Postad 13 June 2013 - 23:21

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1679 inlägg
  • 0

Håller med, här ligger en gravad hund någonstans. På frågan varför de lägger ned tjänsten svarar de i sin FAQ att de inte kan röja det eftersom de ingår i en börsnoterad koncern. Ha ha, vilket skämt! Fram med sanningen nu tack.

Sanningen är troligen att det inte räcker att tjäna pengar utan man vill tjäna kopiöst med pengar, precis som de flesta börsbolag med aktieägare som vill ha utdelning. Det hela är en ond spiral där man trampar på den lilla människan i jakten på mer vinst.

Postad 14 June 2013 - 05:49

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Sanningen är troligen att det inte räcker att tjäna pengar utan man vill tjäna kopiöst med pengar, precis som de flesta börsbolag med aktieägare som vill ha utdelning. Det hela är en ond spiral där man trampar på den lilla människan i jakten på mer vinst.

Precis, om det hade varit lönsamt hade det säkert fortsatt. Snart försvinner väl köpskivan också...:( Det blir rätt komiskt. Vi har full-hd apparater och sen kommer väl 4k men utvecklingen i bra bildkällor går mer mot vhs-kvalité.

Postad 14 June 2013 - 07:13

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1679 inlägg
  • 0

Precis, om det hade varit lönsamt hade det säkert fortsatt. Snart försvinner väl köpskivan också... :( Det blir rätt komiskt. Vi har full-hd apparater och sen kommer väl 4k men utvecklingen i bra bildkällor går mer mot vhs-kvalité.

Ja, det är beklagligt... kapaciteten på nätet skulle behöva vara betydligt högre om den skulle hänga med utvecklingen på bild- och ljudfronten. Alla skulle behöva fiber in i hushållen. Men samtidigt bryr sig inte de flesta ironiskt nog, eftersom intresset för TV-apparater verkar väldigt stort. Ingen skulle väl drömma om att tanka sin nya fina bil med nån ful-etanol som man hittat på soptippen. ;)

Postad 14 June 2013 - 10:55

PeterPlysch
  • PeterPlysch
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Vi körde i princip bara nya blurayfilmer, DVD endast i undantagsfall (lite mer udda filmer, t.ex. rysare, som inte släpptes på bluray). Vi körde det största abonnemanget med tre filmer hemma åt gången och obegränsat antal. Vi brukade se dessa tre på helgen så totalt blev det alltså 12+ filmer i månaden. Om man fick en film direkt eller inte berodde så klart på hur pass populär den var, ibland fick man den samma vecka, ibland kunde det ta flera veckor men sällan mer än en månad generellt skulle jag påstå. Och för min del kunde jag gärna vänta på det. Det absolut bästa med Lovefilm var det stora utbudet och att det var snabba leveranser, returnerade man en eller flera filmer fick man alltid samma antal tillbaka två dagar senare i 99 fall av 100.

För mig stämmer ovanstående också. Denna typ av abonnemang kostade 179:-/mån. Att jämföra med att hyra BD-filmer i videobutiken för 50:-/st, det skulle bli ca 600:-/mån. Lovefilm var väldigt prisvärt, mao.

Postad 14 June 2013 - 10:58

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
Dom var även prisvärda med mindre paket tex 4 filmer i månaden för 79kr.

Postad 14 June 2013 - 13:56

Unregistered29931a9b
  • Unregistered29931a9b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har försökt att få hyra ifrån Lovefilm England ist. Var villig att betala en dyrare frakt samt acceptera längre ledtider. Bara jag får tillgång till BD-skivor. Men jag fick blankt nej...
Vad är det för fel i huvudet på de som driver Lovefilm?

Om någon startar en BD-filmklubb i Sverige så posta på denna tråden!

Postad 14 June 2013 - 14:10

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Riktigt tråkigt som sagt men det är ju fullt förståeligt att dom lägger ner. Fysisk filmuthyrning sjunker hela tiden och de har sett en tydlig nedgång för varje år. Finns ingen framtid i det så varför inte lägga ner innan konkurs?

Postad 14 June 2013 - 14:13

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1679 inlägg
  • 0

Riktigt tråkigt som sagt men det är ju fullt förståeligt att dom lägger ner. Fysisk filmuthyrning sjunker hela tiden och de har sett en tydlig nedgång för varje år. Finns ingen framtid i det så varför inte lägga ner innan konkurs?

Jag tycker det har varit bra aktivitet på hemsidan och jag vet flera på jobbet som har abonnemang, och då snackar vi inte hemmabionördar som jag själv, så jag tror faktiskt det gått hyffsat bra. I synnerhet då de verkar ha varit ensamma spelare på marknaden för hemskickad hyrfilm.

Postad 14 June 2013 - 14:15

Unregistered29931a9b
  • Unregistered29931a9b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag har försökt att få hyra ifrån Lovefilm England ist. Var villig att betala en dyrare frakt samt acceptera längre ledtider. Bara jag får tillgång till BD-skivor. Men jag fick blankt nej...

Efter fått nej från Lovefilm Sverige skrev jag precis följande till Lovefilm UK:

Hi,
I have just read several forum threads regarding Lovefilms shutdown in the nordic countries. I can say, there is a lot of angry people. We have no alternative on the market. Streaming services is not an alternative if you are used to BlueRay-quality and have decent home theater equipment. (Which a lot of people have in Sweden).

I promise you that you have a lot to win by opening a "abroad service" so people from the nordic countries will be able to rent BlueRay disks from UK. I understand that the rental package will be a bit more expensive than the UK version, but I am convinced that the majority of us are willing to pay the extra shipping cost.

Please forward this message to the management team or other relevant decision maker who can give us true film lovers in the nordic countries an positive answer.

Locking forward for your reply, BR / Peter

Om fler än jag skriver till deras kundtjänst så kommer de garanterat öppna ett sådant abonnemangs-alternativ. Man ska inte underskatta konsumenternas krafter som man agerar tillsammans!
Kom igen allesammans, skriv till Lovefilm UK!

Postad 14 June 2013 - 14:53

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Man kan ju undra om bolaget legat ute till försäljning, vore najs om Hemmakväll (ett exempel på bolag i samma branch) köpte upp det och fortsatte.

Detta kanske är priset på den ökade illegala nerladdningen.

Redigerat av Lactoferrin, 14 June 2013 - 14:54.

Postad 14 June 2013 - 15:17

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Jag tycker mig ändå se att Hemmakvällsbutiker öppnar lite här och var men jag har ingen aning om de går runt. Det kanske går runt för att de säljer mkt godis ;)

Redigerat av Unregistered6df60672, 14 June 2013 - 15:19.

Postad 14 June 2013 - 15:28

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Man kan ju undra om bolaget legat ute till försäljning, vore najs om Hemmakväll (ett exempel på bolag i samma branch) köpte upp det och fortsatte.

Detta kanske är priset på den ökade illegala nerladdningen.

Fast tjänster some lovefilm lär ju garanterat minska illegal nedladdning eftersom det är en av de absolut få tjänsterna som gör det mer eller mindre onödigt att ladda ner.

Jag tycker det har varit bra aktivitet på hemsidan och jag vet flera på jobbet som har abonnemang, och då snackar vi inte hemmabionördar som jag själv, så jag tror faktiskt det gått hyffsat bra. I synnerhet då de verkar ha varit ensamma spelare på marknaden för hemskickad hyrfilm.

Många kunder innebär inte per automatik vinst. Det kostar trots allt att driva en sådan verksamhet de gjort också. Porto på alla filmer samt kostnad för inköp på filmerna som ligger mkt högre än en vanlig köpfilm såklart.

Redigerat av Sgart, 14 June 2013 - 15:28.

Postad 14 June 2013 - 15:51

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Många kunder innebär inte per automatik vinst. Det kostar trots allt att driva en sådan verksamhet de gjort också. Porto på alla filmer samt kostnad för inköp på filmerna som ligger mkt högre än en vanlig köpfilm såklart.

Men när Amazon tog över sänkte de priset något. Fattar inte det. De hade lätt kunnat ha kvar samma pris eller t.o.m. högre.

Redigerat av Unregistered6df60672, 14 June 2013 - 15:53.

Postad 14 June 2013 - 15:54

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Fast tjänster some lovefilm lär ju garanterat minska illegal nedladdning eftersom det är en av de absolut få tjänsterna som gör det mer eller mindre onödigt att ladda ner.

Hönan eller egget?

Lovefilm behöver ekonomi för att fungera, ingen välgörenhet för att minska nerladdning.

Postad 14 June 2013 - 15:56

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Dom var även prisvärda med mindre paket tex 4 filmer i månaden för 79kr.

Knappt 55 kr per månad för detta paket om man förskottsbetalade. Väldigt prisvärt.

Postad 14 June 2013 - 17:51

iott
  • iott
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Efter fått nej från Lovefilm Sverige skrev jag precis följande till Lovefilm UK:

Hi,
I have just read several forum threads regarding Lovefilms shutdown in the nordic countries. I can say, there is a lot of angry people. We have no alternative on the market. Streaming services is not an alternative if you are used to BlueRay-quality and have decent home theater equipment. (Which a lot of people have in Sweden).

I promise you that you have a lot to win by opening a "abroad service" so people from the nordic countries will be able to rent BlueRay disks from UK. I understand that the rental package will be a bit more expensive than the UK version, but I am convinced that the majority of us are willing to pay the extra shipping cost.

Please forward this message to the management team or other relevant decision maker who can give us true film lovers in the nordic countries an positive answer.

Locking forward for your reply, BR / Peter

Om fler än jag skriver till deras kundtjänst så kommer de garanterat öppna ett sådant abonnemangs-alternativ. Man ska inte underskatta konsumenternas krafter som man agerar tillsammans!
Kom igen allesammans, skriv till Lovefilm UK!

Jag har också skrivit, och fått nej till svar. Nu funderar jag på att gå via en mail forwarder som också hyr ut en fysisk mailbox, eller en street address (utan PO box number). Lägsta hyrpris per film blir 71 kr (finns kanske ännu billigare alternativ). Då ingår Lovefilm.co.uk månadskostnad för 3 filmer åt gången, och forwarding avgiften samt portot från Sverige direkt till Lovefilm i UK. Jag har räknat ut att man hinner med cirka 3 utskick a 3 filmer i månaden (dvs 9 filmer). Man får ju ljuga och säga att man är i UK på affärer och att man pendlar till Sverige varje vecka (underförstått att filmerna ses inom UK:s gränser). Detta har hänt för att rättighetsinnehavarna nyligen ändrade visningsfönstret för uthyrning via post. Lovefilm fick ett senare visningsfönster, efter fysiska videobutiker och VOD. Första fönstret är fortfarande biograferna, en kvarleva från 1800-talet. Jag är väldigt intresserad av att gå med i en filmklubb som enbart köper Blu-ray filmer med påkostade amerikanska produktioner och kända skådespelare (helst Sci-Fi), dvs inget mästrande kulturskit.

Håller med. Lovefilm var enda orsaken till att jag aldrig fildelat en film. Jag kommer nu hyra Sci-Fi Blu-ray filmer från Lovefilm.co.uk, resten tänker jag se gratis, och lagligt (att titta på olaglig streaming är lagligt), på swefilm.com. Varför de inte höjde priserna, är något jag aldrig kommer förstå. Jag är bredd att betala 399kr för 3 filmer åt gången. Snart kommer det mobila bredbandet, via kontantkort, att bli tillräckligt snabbt, och ha en tillräckligt stor nedladdningspott, för att det ska löna sig att fildela även Blu-ray filmer. Jag tänker aldrig betala för VOD. Det är helt otroligt att man ska tvingas till att välja mellan olagligheter eller en återgång till 90-talets spring till den lokala videobutiken. Detta är valet vi ställs inför, åtminstone om man vill ha bästa bild och ljudkvalitet, dvs Blu-ray.

Postad 14 June 2013 - 18:48

Johan_81
  • Johan_81
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
..de har väl inte uttalat sig om varför de lägger ner? Det står ingenstanns att det är pga dålig lönsamhet.

Postad 14 June 2013 - 18:59

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Väldigt tråkigt besked att de lägger ner, har själv varit med Lovefilm i perioder sedan 2003, tror jag, de hette först Brafilm. Nu blir det turer ner till närmaste butik för att hyra blu-ray, o de lär bli ganska sällan.

Vad finns det för alternativ till Lovefilm, där man tar emot/returnenar skivor med post?

Postad 14 June 2013 - 19:01

iott
  • iott
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

..de har väl inte uttalat sig om varför de lägger ner? Det står ingenstanns att det är pga dålig lönsamhet.

Det stämmer att de inte uttalat sig, men jag tror att orsaken är det ändrade visningsfönstret. Tjänster som säljer abonnemang, såsom Lovefilm och Netflix VOD, har fått ett senare visningsfönster jämfört med tjänster som tar betalt per hyrd film, såsom videobutiker och de flesta VOD. Jag har för mig att denna förändring gäller hela Europa, så det är väl bara en tidsfråga innan de lägger ner i UK också.

Väldigt tråkigt besked att de lägger ner, har själv varit med Lovefilm i perioder sedan 2003, tror jag, de hette först Brafilm. Nu blir det turer ner till närmaste butik för att hyra blu-ray, o de lär bli ganska sällan.

Vad finns det för alternativ till Lovefilm, där man tar emot/returnenar skivor med post?

Finns inga.

Postad 14 June 2013 - 20:28

limpet
  • limpet
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Hade LoveFilm med tre filmer hemma åt gången. Till en början blev det många filmer typ tre i veckan men sedan trappades det ned lite, jag hade inte tid. Å ena sidan gillade jag utbudet med en hel del filmer som köpmässigt är OOP. Och det var väldigt prisvärt. Å andra sidan tyckte jag det var frustrerande att inte kunna välja exakt vilka filmer jag ville se just nu. Efter ett tag hade jag också stora problem att få filmer från prio 1 och även prio 2. Därför har jag lite blandade känslor nu.

Förr i tiden köpte jag i princip allt. Det blev en hel del chansningar och bottennapp och såklart väldigt dyrt. Mitt primära behov är att kunna se nya filmer till ett för mig rimligt pris, samt att jag kan ha filmerna hemma ett tag så att jag inte behöver se dem på direkten. Äldre filmer kan jag se på Netflix eller köpa för de är inte lika dyra.

Tills vidare går jag nog över till vanlig hyrbutik. Hittade en relativt nyöppnad Filmkedjan i Vällingby där jag hade tänkt svänga förbi en gång i veckan. Årsavgiften för medlem var 50 kr och då får jag hyra filmer lite billigare (?) och ha dem hemma i en vecka, oavsett hur många jag hyr. Den butikens prismodell just nu var att ju fler filmer du hyrde på en gång desto billigare blev det per film. Kommer inte ihåg exakta priser, minns något om 3 st för 90 kr men kom inte ihåg om det var medlemspris eller inte. Att jag är lite luddig när det gäller priser beror på att nu var det någon slags rea/kampanj så jag hyrde 3 filmer för 20 kr styck (även nya). Dom hade några TV-serier också t ex True Blood och Game of Thrones, men det var nog inte lika prisvärt. Tror det var 180 kr för en box/säsong och då fick man ha den hemma i två veckor.

Inte lika prisvärt som LoveFilm men skönt att veta vad jag får. Har dom inget jag är intresserad av endera veckan så kostar det mig ju inget eller. När jag hade LoveFilm kändes det som ett slöseri om jag inte omedelbart kollade igenom filmerna och skickade efter nya. Girig är man. :rolleyes:

Postad 14 June 2013 - 20:28

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Hårdvarutillverkarna satsar på OLED, 4K, dyra projektorer och stora TV-apparater.
Innehållsleverantörerna dissar BD och satsar istället pengarna på streaming som i bästa fall ser bra ut på en 42-tums apparat....
Snacka om att många medlemmar på hembioforumen i Skandinavien kommer i kläm.

Uppenbarligen älskade Lovefilm inte film tillräckligt mycket för att fortsätta leverera sin premiumtjänst. Inte ens en prishöjning övervägdes. Tror därför inte det omedelbart handlar om lönsamhetsproblem utan någon form av strategiskt beslut. Man ser säkert en stagnerande eller vikande marknad för hyrfilm kombinerat med moderat lönsamhet, och en starkt uppåtgående utveckling för streamingtjänster med mycket hög lönsamhet. Någon smart höjdarchef bestämmer att man ska investera slantarna där de ger högst avkastning och får applåder av jasägarna runt bordet. Kvaliteten skiter man i. Nä, jag é inte bitter B)

Postad 14 June 2013 - 21:52

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Mitt filmtittande kommer gå ner betydligt nu. Varför lägga pengar på streaming när det ändå förmodligen kommer på vanlig tv med liknande kvalité eller t.o.m. bättre kvalité senare? På tv kan man ju t.o.m få 5.1 ljud och högre bitrate. Fram tills nu har jag hyrt allt möjligt från lovefilm. Nu blir det bara de allra mest efterfrågade bd-filmerna jag kommer hyra från en butik. Hyra tv-serier från de man missat eller som gått på andra kanaler blir ju nästan omöjligt. tänkte se "the walking dead" som kommer i slutet av augusti på bd. Men då måste jag köpa den för 399 kr eller se den streamad med en åttondel av bitraten och 2.0 ljud :( så j-vla dåligt.

Redigerat av Unregistered6df60672, 14 June 2013 - 21:56.

Postad 14 June 2013 - 22:36

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Bättre kvalité på nedladdat än på streaming. De får inte ett öre till av mig när det gäller att hyra. Mina pengar duger uppenbarligen inte.

Postad 15 June 2013 - 07:02

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Vudu har jag provat några gånger, en streamingtjänst som faktiskt håller en bildkvalitet i närheten av blu-ray. De accepterar bara kunder inom USA's delstater, så vill man använda den får man göra sig mödan att via en del "fusk" ta sig runt detta. Även med det "bredaste" bredband kommer man inte ifrån problemet att filmvisning hakar upp sig och står o buffrar i väntan på att data skall tas emot. Något man slipper med blu-ray.

Postad 15 June 2013 - 08:52

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1679 inlägg
  • 0

Mm givetvis. Men som någon skrev, de hade lätt kunna höja priserna. De sänkte ju till och med priset när Amazon tog över.

Redigerat av d00m, 15 June 2013 - 08:58.

Postad 15 June 2013 - 09:54

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Folket är en fårskock...
Marknaden sa; 3D måste ni ha... hur ser det ut idag?
http://www.dn.se/eko...te-langre-hett/

Marknaden säger; Smart-TV måste ni ha... hur Smart kan en TV va?
http://www.radron.se...t-tvn-blir-dum/

Fy fan, skäms Lovefilm och Amazon!
I ärlighetens namn borde ni (någon insider) säga (läcka) hur det egentligen ligger till med orsakerna till nedläggningen.

Postad 15 June 2013 - 10:36

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Folket är en fårskock...
Marknaden sa; 3D måste ni ha... hur ser det ut idag?
http://www.dn.se/eko...te-langre-hett/

Marknaden säger; Smart-TV måste ni ha... hur Smart kan en TV va?
http://www.radron.se...t-tvn-blir-dum/

Fy fan, skäms Lovefilm och Amazon!
I ärlighetens namn borde ni (någon insider) säga (läcka) hur det egentligen ligger till med orsakerna till nedläggningen.

Ja 3D har aldrig intresserat mig då jag fokuserar på en bra bild och ljud i kombination med bra film istället. Skönt att 3D är så ute som det är. Det är bara märkligt att tala om 4K då det endast är lönt att ha det på filmduk eller tv-apparater på 60" och större. Men om ingen längre köper/hyr skivor så finns det ju ingen mening med att gå över till 4K. Känns motsägelsefullt. Blir bara löjligt att prata 4K upplösning och köra stream i 360p på en 110" duk. Vart är världen på väg?

Redigerat av Unregistered6df60672, 15 June 2013 - 10:38.

Postad 15 June 2013 - 13:39

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Jag tycker också det är tråkigt att Lovefilm lägger ned, men det faktum att det inte finns några konkurrenter tyder på att det inte är särskilt lönsamt för dem.

Jag hoppas dock att något annat företag upptäcker denna marknad!

Postad 15 June 2013 - 15:10

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Lönsamt?
De sänkte ju priset utan anledning, jag hade kunnat betala mer istället!

Postad 15 June 2013 - 15:32

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Lönsamt, va fan dom var ensamma aktörer! Dom hade kunna höja priserna rejält å ändå haft kvar sina nöjda kunder.
Är någon business lönsam så är den lönsam, om inte så går det antingen jämt upp eller så går det med förlust.
Jag kan sätta en slant på att Lovefilm varken gick jämt upp eller med förlust.

Men sen vill Lovefilm å Amazon kanske vara ännu mer lönsamma och styra/tvinga sina kunder in i streaming träsket.
Vänta bara, snart kommer en ny streaming-tjänst lanseras...

Men där skjuter dom sig jävlar-i-mej i foten!
Jag har två trevliga uthyrare i stan där jag bor, 3 filmer för 100 pix i en vecka.
Dyrare men fysiska Blu-ray skivor med bästa möjliga kvalitet och många titlar att välja på.

Fy fan, skäms Lovefilm och Amazon, mig äger ni inte!

Postad 15 June 2013 - 15:36

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 1

Fy fan, skäms Lovefilm och Amazon, mig äger ni inte!

Humor

/Fredrik

Postad 15 June 2013 - 16:06

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
http://www.allabolag...film_Sverige_AB
Kanske inte så lukrativt trots allt?

Postad 15 June 2013 - 16:25

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

de kanske inte fick en ökad kundtillströmning senaste året så då är det väl bara att lägga ner.:-( men taskig streaming det ökar säkert.

Postad 15 June 2013 - 18:20

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Bättre kvalité på nedladdat än på streaming. De får inte ett öre till av mig när det gäller att hyra. Mina pengar duger uppenbarligen inte.

Starta ett upprop mot Streaming!

Postad 15 June 2013 - 18:30

Putz
  • Putz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag blev chockad när jag fick beskedet, blev alldeles kall inombords. Jag har varit medlem under flera år och har hyrt strax över 900 filmer. Jag hade vant mig vid smidigheten. Ska jag kuta ner till videobutiken nu som man gjorde på 80-talet? Varför går utvecklingen bakåt?

Jag har bara hyrt DVD från Lovefilm, aldrig BD. Om jag hyrt en sci-fi eller fantasy (effektfilm) som jag verkligen gillat så har jag köpt den på BD senare och på så sätt utökat filmsamlingen.

Att man kunde hyra gamla och lite obskyra filmer var toppen, många filmer skulle man aldrig annars ha sett om man inte hade Lovefilm.

En annan fördel med att få hem en fysisk skiva var ju att man fick tillgång till extramaterialet. Jag antar att det materialet inte finns tillgängligt hos streamingtjänster?

Jag har aldrig provat någon streaming, men nu blir jag väl tvungen. Min PC suger och det blir nog ingen streaming där, men jag har en PS3 där man tydligen har tillgång till Netflix, Viaplay och något som heter "Mubi".

Hur är tillgången när det gäller nya filmer? Lovefilm hyrde ju ut filmerna så fort de släpptes.

Postad 15 June 2013 - 21:04

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Ju mer jag tänker på det ju mer desperat blir jag.

Vart finns det utbudet, till det priset, någonstans?

Priset hade förövrigt lätt kunnat justeras uppåt för min del.

Postad 15 June 2013 - 21:31

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Mer 360p på våra full hd plasmor och stereoljud. Återgång till VHS-kvalité. :'(

Postad 17 June 2013 - 06:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag tycker mig ändå se att Hemmakvällsbutiker öppnar lite här och var men jag har ingen aning om de går runt. Det kanske går runt för att de säljer mkt godis ;)

Uthyrning är bara en del av verksamheten. De har lika mycket köpfilm som hyrfilm, både nya köpfilmer och beg hyrfilmer som de säljer billigt. Godiset är inte att förakta då det är det bästa som går att köpa som plockgodis.
Sen har de ofta bra deals. Som gratis film på måndagar i juni.

Postad 17 June 2013 - 12:27

Unregistered29931a9b
  • Unregistered29931a9b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Omsättningen ligger stabilt och vinst 2010. Förmodligen givit koncernbidrag 2011 till UK eller Tyskland. Med en omsättning på nästan 50.000.000:- så hade de en del kunder i Sverige....
Riktigt sjukt att de lägger ner!

Postad 17 June 2013 - 12:59

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
För de som tycker att den engelska verksamheten är snål när de inte vill skicka hyrfilm till Sverige så beror det troligen på licensavtal med filmbolagen. Har man rätt att hyra ut en film i England betyder inte det att man automatiskt kan hyra ut samma film i Sverige.

Postad 17 June 2013 - 15:09

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Omsättningen ligger stabilt och vinst 2010. Förmodligen givit koncernbidrag 2011 till UK eller Tyskland. Med en omsättning på nästan 50.000.000:- så hade de en del kunder i Sverige....
Riktigt sjukt att de lägger ner!

Ja, de kanske ger upp för lätt. Är man i en svår situation försöker man väl lösa den. De var ju ensamma med att hyra ur på det här sättet. Konkurrensen var liten då det enbart var butiker som man kunde hämta fysiska skivor från. Frågan är om nån startar nån liknande uthyrningstjänst...tror inte det :/ Vi blir hänvisade till videohyllan på pizzerian eller i bästa fall hemmakväll istället.

Redigerat av Unregistered6df60672, 17 June 2013 - 15:10.

Postad 17 June 2013 - 19:10

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Förlusten kom ju när de sänkte priset helt utan anledning.

Postad 17 June 2013 - 22:06

Putz
  • Putz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hemmakväll har en butik i min stad, jag gick in idag och blev glatt överraskad. Fräsch lokal, seriös verksamhet, bra utbud av filmer, många exemplar av varje film. Perfekt att man kan hyra 3 eller fler filmer och ha en hel vecka på sig att lämna tillbaka.

Jag har kollat lite på olika streamingtjänster och vad jag har förstått så är det svårt att hitta nysläppta filmer, de "senaste" filmerna verkar ha något år på nacken. Så jag kan inte förstå hur streaming skulle vara mer populärt än att hyra fysiska skivor! Vill folk inte se nya filmer? Går de på bio istället?

För min del blir det Hemmakväll nu när Lovefilm lagt ner.

Och om Hemmakväll också bestämmer sig för att sluta, då kommer jag att gå facking apeshit alltså!
Husbykravallerna kommer att blekna i jämförelse med vad jag kommer att ställa till med, det kan jag garantera.

Redigerat av Putz, 17 June 2013 - 22:07.

Postad 18 June 2013 - 06:30

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Det blir nog hemmakväll för mig med men enstaka streaming för att se någon tv serie jag missat och skivboxen är för dyr. Kollade att SF Anytime har streaming där man kan köpa enstaka avsnitt. Abbonemang hos någon med streaming blir nog inte aktuellt. Det känns inte så lockande. Vi får hoppas hemmakväll går bättre snart p.g.a ökade intäkter annars kommer ju allt ligga online.

Redigerat av Unregistered6df60672, 18 June 2013 - 06:32.

Postad 18 June 2013 - 18:42

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Hemmakväll it is...

Postad 18 June 2013 - 18:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Hemmakväll it is...

De har just nu en gratis film när man hyr 3 st på måndagar, den ska dock lämnas tillbaka dagen efter. Efter den tredje filmen får man hyra fjärde osv för 30kr..

Postad 19 June 2013 - 07:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hemmakväll har en butik i min stad, jag gick in idag och blev glatt överraskad. Fräsch lokal, seriös verksamhet, bra utbud av filmer, många exemplar av varje film. Perfekt att man kan hyra 3 eller fler filmer och ha en hel vecka på sig att lämna tillbaka.

Jag har kollat lite på olika streamingtjänster och vad jag har förstått så är det svårt att hitta nysläppta filmer, de "senaste" filmerna verkar ha något år på nacken. Så jag kan inte förstå hur streaming skulle vara mer populärt än att hyra fysiska skivor! Vill folk inte se nya filmer? Går de på bio istället?

För min del blir det Hemmakväll nu när Lovefilm lagt ner.

Och om Hemmakväll också bestämmer sig för att sluta, då kommer jag att gå facking apeshit alltså!
Husbykravallerna kommer att blekna i jämförelse med vad jag kommer att ställa till med, det kan jag garantera.

Det går att streama nya filmer samma dag som de släpps att hyra på tex iTunes eller SFAnytime. Jämför inte med tjänster som kör med månadshyra, (tex Netflix), det är ett helt annat koncept.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.