Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Slutspelsdags i Elitserien!

447 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 March 2009 - 10:48

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Härlig start på detta slutspel. Hoppas det håller hela vägen för FBK ;)

Postad 06 March 2009 - 11:02

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Sådär, nu har årets slutspel börjat.

För en värmlänning boende i Göteborg blir det inte direkt tungt att gå till jobbet imorgon. Gissar att det är tyngre för thetias. :-)

Haha, nu passar du på va? ;)

Det här ska Lule få äta upp på lördag, om inte domaren får frispel igen förstås.

Armbågstackling mot huvudet= OK! Ingen utvisning!

Vispa lite med klubban på pucken framför motståndare=Inte ok tydligen, utvisning!

Solklar tripping= OK! Ingen utvisning!

Kamp om pucken och förlora den kampen= Inte ok tydligen. Utvisning!

Osv, osv.

Postad 06 March 2009 - 16:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Men inte f-n kan du skylla på domaren när ni får stryk med 5-1?

Skulle inte ni ha Sveriges bästa målvakt, förresten? Han stod i går (klev av efter andra perioden, när de 5 målen var gjorda), han stod och släppte in de första 6 av målen när VF var uppe i Karlstad senast. Verkar lite darrigt, faktiskt. Kan ju i och för sig ha att göra med att försvaret är VFs svagaste del också.

Jag tror att det var ett misstag av VF att välja Luleå.

Postad 06 March 2009 - 18:56

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Men inte f-n kan du skylla på domaren när ni får stryk med 5-1?

Skulle inte ni ha Sveriges bästa målvakt, förresten? Han stod i går (klev av efter andra perioden, när de 5 målen var gjorda), han stod och släppte in de första 6 av målen när VF var uppe i Karlstad senast. Verkar lite darrigt, faktiskt. Kan ju i och för sig ha att göra med att försvaret är VFs svagaste del också.

Jag tror att det var ett misstag av VF att välja Luleå.

Jodå! Domarn gjorde en av säsongens svagaste insatser! 2 st 5 mot 3 för lule i samma period, nästan 1,5-2 min? Kom igen! Ingen utvisning för armbågstackling i ansiktet på Dipenta, kom igen. Sen missade han att en VF spelare gjorde en solklar tripping, men tog en utvisning för något ingen såg varför, kom igeen! Inte fan hade det blivit 5-1 annars. Usel var han, men är han lika enögd imorgon så är det förlåtet.
Ja, Holmqvist sög igår, han har gjort plattmatcher sen match nr 1 i elitserien i år mot HV. Dags att han får höra det och att det ställs krav på honom.

Det här ska de få äta upp på lördag dock.

Postad 06 March 2009 - 19:29

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Thomas andersson inte hade någon av sina bästa dagar MEN han missade lika mkt åt båda håll..

Visst ni lyckades göra ett mål igår, grattis det var bra kämpat. Men hur många målchanser till hade ni ? Noll skulle jag säga, var det också domarens fel ?

Luleå hade minst 3 ramträffar....

Jaja, ny match imorgon. Blir inte lätt att knipa poäng nere i göteborg...

Men rond ett till luleå, på knock out !

Punkt Slut.

Postad 06 March 2009 - 19:31

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Det är alltid domarens fel när man förlorar ;)

Postad 06 March 2009 - 22:12

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Säger bara: Jonas Gustafsson har ännu en gång bevisat att han är sveriges bästa målvakt i nuläget!!

Färjestad kommer vinna SM-guld i år!!

Vi ses på torget!!

;) :D :P :P

Redigerat av Z-man75, 06 March 2009 - 22:13.

Postad 06 March 2009 - 22:16

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Thomas andersson inte hade någon av sina bästa dagar MEN han missade lika mkt åt båda håll..

Visst ni lyckades göra ett mål igår, grattis det var bra kämpat. Men hur många målchanser till hade ni ? Noll skulle jag säga, var det också domarens fel ?

Luleå hade minst 3 ramträffar....

Jaja, ny match imorgon. Blir inte lätt att knipa poäng nere i göteborg...

Men rond ett till luleå, på knock out !

Punkt Slut.

Nej det var uddlöst efter första perioden, men som sagt, det blir det lätt när man åker på fem mot tre, 2 gånger.

Risk dock att VF är för rädda för utvisningar för att spela ut, det är det enda de kommer prata om inför matchen.

Men jag tror på seger, annars är det gonatt.

Det är alltid domarens fel när man förlorar ;)

Nejdå

Postad 07 March 2009 - 02:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Men det låter så på dig, thetias. Alltså att det är domarens fel.

Dåligt att skylla allt på domaren, när du egentligen ska skylla allt på er egen ledning som väljer Luleå att spela mot. Korkat val, ett val som gör att jag tror att ni inte kommer att ta er till semifinal. Om ni ändå gör det, grattis. Men jag tror att VF då kommer att vara så slutkörda att de inte kommer att ha en chans i semifinalen. Tyvärr (jag vill ju att FBK ska slå VF i finalspelet).

Postad 07 March 2009 - 10:52

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Men det låter så på dig, thetias. Alltså att det är domarens fel.

Dåligt att skylla allt på domaren, när du egentligen ska skylla allt på er egen ledning som väljer Luleå att spela mot. Korkat val, ett val som gör att jag tror att ni inte kommer att ta er till semifinal. Om ni ändå gör det, grattis. Men jag tror att VF då kommer att vara så slutkörda att de inte kommer att ha en chans i semifinalen. Tyvärr (jag vill ju att FBK ska slå VF i finalspelet).

Jag kan inte ens fatta hur VF kunde komma 3:a i serien, de har spelat uselt hela säsongen. Inget hopp om SM guld alls i år. Jag säger bara att domaren var kass och jag inte sett många lag som vinner matcher när motståndaren utan anledning får spela 2 fem mot tre i samma period. Sen visade VF dålig disciplin när det gick emot med domsluten.

Postad 07 March 2009 - 13:45

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

• 1191 inlägg
  • 0
Färjestad tror jag kommer ta hem det här i år! Utan en bra målvakt vinner man sällan guldet, men de har FBK!

Frölunda har de alltid svårt mot Lule, Timrå tar HV, och LHC har för dåliga målvakter för att lyckas i år! Mot sedan de kvarstående lagen är FBK helt enkelt bättre, dessutom har FBK fördel av en extra hemmamatch oavsett motstånd, det fäller avgörandet!

;)

Postad 07 March 2009 - 15:11

spleendid
  • spleendid
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Som Djurgårdare känns det förstås tungt och omotiverande att se slutspelet. Men det skulle förvåna mig om inte Färjestad i vanlig ordning blir ett av finallagen. Hoppas dock på något nytt! Japp, nu håller jag på Skellefteå.

Postad 07 March 2009 - 19:11

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Hoppas kan man ju alltid, men jag tror inte att Skellefteå vinner en serie mot Linköping.

Jisses, så HV verkar ha tvålat dit Timrå idag!

Brynäs håller emot bra, men nu är det 2-0 i matcher till FBK.

VF kan nog klara sin matchserie mot Luleå med lit flyt och hjälp av hemmaplan, men det blir tufft. Tror det blir tuffaste kvartsfinalserien.

Postad 07 March 2009 - 19:12

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Tias eller vad du nu heter.
Idag vann ni rättvist, inget snack om saken... Luleå kom knappt ut ur zoon på 2 perioder.
Men var ganska nära att kung omark fick in 3-3 där i slutet... jaja grattis tilll segern, passa på och njut !

Postad 07 March 2009 - 20:43

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Idag ser man vad hemmaplan har för fördel, speciellt bland dom tippade topplagen, dvs. Färjestad, HV, Linköping och Frölunda. Har vädligt svårt att se några riktiga skrällar i kvartsfinalerna nu faktiskt. Dom förväntade topplagen kommer att ta sig förbi kvartsfinalen, även om det kan bli lite problem för bl.a HV, Linköping o Frölunda på bortaplan men som sagt hemmaplan avgör. Färjestad kör på så det ryker och avgör snabbt detta mot Brynäs . Bara mina tankar boys....Och vill se Färjestad - Frölunda i final..ger såna fina minnen...speciellt om Frölunda vinner ;)

Postad 08 March 2009 - 15:26

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Tias eller vad du nu heter.
Idag vann ni rättvist, inget snack om saken... Luleå kom knappt ut ur zoon på 2 perioder.
Men var ganska nära att kung omark fick in 3-3 där i slutet... jaja grattis tilll segern, passa på och njut !

Stenis eller vad du nu kallas, ja det var en "hyffsat" välförtjänt vinst...
Höll på att bli tokig på domarn i första perioden dock, fem mot tre igen! Och ännu en gång var den första av utvisningarna väldigt tveksam. När Niklas rensar ut pucken för nr 2 kan man inte säga mycket dock, hehe.

Förutom dessa fem mot tre så har domarna vart lika usla åt båda håll dock.

Men det blir tufft nästa match uppe i Lule. Sen har VF 2 hemmamatcher i rad, brukar nästan aldrig vinna 2 raka mot samma lag på hemmaplan i slutspel.

Rätt kul matcher ännu så länge, rent händelsemässigt.

Postad 09 March 2009 - 20:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Hej då, Brynäs. Tack för den här kvartsfinalserien.

Brynäs har gjort bra motstånd, men nu är det kört. Inte en chans att de vinner tre matcher i Karlstad (inte två heller). Brynäs har inte vunnit i Karlstad sedan 2002...

Skulle Sveriges bästa målvakt i Sverige finnas i Göteborg? Nä, det tycker jag inte, med de dippar han har gjort i år. Kolla in Gustafsson, ******** vilken match han gör idag (och hela säsongen)!

Postad 09 March 2009 - 22:25

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Jaha, idag vann frölunda rättvist igen.
Håller inte att omark och harju ska göra alla luleås mål. Sen att dom bara får till det i 5 mot 4 gör det inte bättre.

Vaknar inte dom andra femmorna till liv nästa match så är det bara att gratulera frölunda till semi platsten !

Postad 09 March 2009 - 22:26

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Hoppas på HV71.

Postad 09 March 2009 - 22:38

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Holmqvist var väl bara typ 6:a i målvaktsstatistiken, så jag fattar inte heller hur han kan rankas som bäst.

Ja det var en fin seger idag i Luleland!

Postad 09 March 2009 - 23:14

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
De nämnde på SVT-sporten att han blivit utbytt i 8 matcher. Fattar inte hur han kan väljas. Jaja, det är ju ingen stor sak egentligen.

Nu verkar VF ha tagit greppet på Luleå. Grattis, thetias.

Postad 09 March 2009 - 23:21

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

De nämnde på SVT-sporten att han blivit utbytt i 8 matcher. Fattar inte hur han kan väljas. Jaja, det är ju ingen stor sak egentligen.

Nu verkar VF ha tagit greppet på Luleå. Grattis, thetias.

FBK har ett starkare grepp om Brynäs dock, grattis tillbaka.

Tror ändå att det blir tufft att vinna båda hemmamatcherna på ons-tors, men all press ligger på Luleå och jag tror att det kan gå.

Postad 10 March 2009 - 04:35

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Timrå ser farliga ut också... De kan skrälla i år...

Postad 10 March 2009 - 08:09

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Timrå ser farliga ut också... De kan skrälla i år...

För svaga på bortaplan tror jag, ren tur vinst igår.

Postad 11 March 2009 - 21:56

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Jag säger ju att svenska domare är helt totalt urusla, 3 man står o diskuterar men gör en sån tabbe att frölunda får extra powerplay och avgör matchen!

Lika usla var dom i första matchen men utan regelbrott, då straffades Frölunda för det.

Postad 11 March 2009 - 22:08

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

För svaga på bortaplan tror jag, ren tur vinst igår.

:D

Postad 11 March 2009 - 22:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Nu såg jag inte mer än sista halvan av VF-Luleå och där var ju VF helt överlägsna. Men en sån domar-/sekretariatmiss som tydligen skedde i första perioden får ta mig f-n inte ske!

Men inte blir det väl omspel? Hittills har det känts som om det krävts något som närmar sig naturkatastrof för att en slutspelsmatch ska spelas om. Nä, jag tror att resultatet står sig.

Timrå? Ja, jisses!

Skellefteå överraskar också, men det kan väl inte hålla?

Redigerat av SC-Zap, 11 March 2009 - 22:36.

Postad 11 March 2009 - 22:39

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Jag säger ju att svenska domare är helt totalt urusla,

Japp, tyvärr är det så. NHL-domare håller en helt annan klass.

Postad 11 March 2009 - 22:54

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

B)

Jag vidhåller att alla sudden segrar är lite turliga. :D

Men bra jobbat av Timrå!

Nu såg jag inte mer än sista halvan av VF-Luleå och där var ju VF helt överlägsna. Men en sån domar-/sekretariatmiss som tydligen skedde i första perioden får ta mig f-n inte ske!

Men inte blir det väl omspel? Hittills har det känts som om det krävts något som närmar sig naturkatastrof för att en slutspelsmatch ska spelas om. Nä, jag tror att resultatet står sig.

Blanda inte in sekretariatet nu, det där måste du ha läst på expressen.

Domarna och ingen annan är att klandra här.

Grattis till semin förresten, läskigt bra försvarspel FBK verkar ha.

Nej det blir inte omspel.

Postad 11 March 2009 - 23:18

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Kanske är domarna. Nej, har inte läst om sekretariatet någonstans alls. Men skit samma, klumpigt är det.

Postad 12 March 2009 - 10:24

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Riktig domartabbe! Får ju inte hända. Men jag är "glad" att det hände, kanske något bra kommer fram pga denna händelse? Förhoppningvis som kommer domarstaben nu äntligen se över sin verksamhet och titta lite hur det funkar på andra sidan atlanten?

Om vi bortser från den händelsen så är det skönt att se att Frölunda ånga på. Får hoppas att dom lägger all fokus på att vinna matchen idag och att det kommer handla om kvartsfinal nr 5 idag, inte gårdagens match.

Redigerat av DennisA, 12 March 2009 - 10:26.

Postad 12 March 2009 - 22:31

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Märkligt att det alltid händer såna här grejer när Frölunda har hemmamatcher... Elitserien börjar kännas lite grann som Serie A nu... konspirationsteoretikerna har härliga tider...

Postad 13 March 2009 - 16:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Det där med att de låter tiden gå några sekunder när VF leder med ett mål i slutminuten var ju FBK med om ifjol. Märkligt att det händer igen, just i Göteborg. Dags att byta ut folket i sekretariatet?

Postad 13 March 2009 - 16:21

klevman
  • klevman
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
VF? Det var länge sedan jag hörde det. Håller med om att det varit en katastrof men tydligen så händer det på fler ställen men när det händer under slutspelet så är det lite mer uppmärksammat.
Sedan är det ju helt otroligt att domarna inte kan reglerna och inte vet hur man ska döma vad gäller utvisningar och mål!

Postad 14 March 2009 - 18:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Jisses! En tappad skena avgör matchen! Har aldrig sett att det hänt förut.

Postad 14 March 2009 - 19:43

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Ja det var minsan bland det jävligaste jag har sett. Men oj vad glädjen var total här hemma.

Helt otroligt att HV finner matchen tillslut.

Postad 14 March 2009 - 21:27

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Som Djurgårdare känns det förstås tungt och omotiverande att se slutspelet. Men det skulle förvåna mig om inte Färjestad i vanlig ordning blir ett av finallagen. Hoppas dock på något nytt! Japp, nu håller jag på Skellefteå.

Slutspel? Ishockey? Vad är det :) nu har fotbollssäsongen så smått börjat så vem bryr sig om gummitrisse-spel nu.

/Henke. "DIF - Alltid, oavsett".

Såg inte hockeyn men koolt att det händer "stora pojkarna" med =)

Att skenan gått av har man ju upplevt själv. Antar att ni menade att plasten som håller stålet gick av? Så blev det för mig fast den gick bara av i hälen och hängde liksom där i fram. Tuuk Custom + skenor var det, inte alls de dyraste men inte värsta skiten heller men gick ju att byta =)

Redigerat av HenkeEdge, 14 March 2009 - 21:35.

Postad 15 March 2009 - 12:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Det var svårt att se om plasten gick sönder, men det verkar ju rimligt. Klart är att metallbiten (dvs skenan) inte var kvar på skridskon. Killen hade lite problem med balansen när det hade hänt...

Postad 15 March 2009 - 14:17

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Det var svårt att se om plasten gick sönder, men det verkar ju rimligt. Klart är att metallbiten (dvs skenan) inte var kvar på skridskon. Killen hade lite problem med balansen när det hade hänt...

I Expressen vad det bild på skrillan och dom förklarade lite vad som hänt. I uppehållet före sudden hade visst materialaren bytt skena åt honom, utvändigt såg plasten hel ut men infästningen inuti där det sitter en skruv eller mutter som håller stålet trodde dom kunde ha gett med sig.

Postad 16 March 2009 - 23:09

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Andreas Pihl gör bort sig och Skellefteå har slagit Linköping!

En sån som Andreas Pihl ska INTE försöka dribbla, framförallt inte på egen blå linje.

Postad 16 March 2009 - 23:22

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Andreas Pihl gör bort sig och Skellefteå har slagit Linköping!

En sån som Andreas Pihl ska INTE försöka dribbla, framförallt inte på egen blå linje.

Var det inte en artikel om hur revansch-sugen han var...detta kanske var hans försök att fixa sitt misstag förra året?:)
Skönt att Hv vände serien och vann...underbart!!! :)

BTW...Deja-Vu?

Postad bildPostad bild

Kanske har svårt att se vita tröjor mot isen och därmed vevar på? ;) :)

Redigerat av Dum-Dan, 16 March 2009 - 23:35.

Postad 17 March 2009 - 00:03

croft
  • croft
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Faktiskt riktigt kul att AIK gick vidare, kula att se underdogs vinna :)
Är själv HF71 fan i hjärtat och hoppas att vi går vidare mot frölunda med 2-4 i matcher till hååvees favör :)

Postad 17 March 2009 - 00:18

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ja, bland annat av den där anledningen är det riktigt skönt att svinet Pihl blev syndabock. Hur dum får man vara om man är en sån spelartyp (nåja, typ i alla fall) och försöker dribbla i ett sånt här läge på egen blå? Antingen är han dum på riktigt eller riktigt ordentligt trött. Jag tror på en kombination.

Postad 17 March 2009 - 09:46

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Frölunda får se upp för HV:s egen Lloyd, från dum dummare. :)

Tedenby i HV71

Postad bild

Lloyd i dum dummare

Postad bild

Ännu mer lik skådisen från dum dummare 2 :)

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad 19 March 2009 - 20:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Känns ganska avgjort i Jönköping, men större under än en Frölunda-vändning har ju hänt. Det är ju inte så att Frölunda är särskilt underlägsna. Får nog hålla med kommentatorerna att Honken såg tveksam ut på tredje målet. Man kan inte stå kvar så långt in i målet. Men å andra sidan var det 3-5, så jag kan förstå tveksamheten och det är ju egentligen Di Pentas fel, som tar en (för mig solklar) onödig utvisning när de redan är 4-5.

Dj-a Comhem! Det gick inte att köpa FBK-matchen på ppv. Att gå till krogen och titta är nog inte aktuellt, jag bor i Göteborg...

Verkar som om FBK tryckt på ordentligt, framförallt i andra perioden där skotten var 20-4 till FBK:s fördel. Måste ju bli mål snart?

Postad 19 March 2009 - 21:20

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Sitter och lyssar på radion och FBK gör mål 19:46 in i tredje! Och ytterligare ett i öppet mål. Gôtt!

Frölunda gjorde ett tröstmål på slutet, tydligen.

Postad 20 March 2009 - 13:43

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
HV71-FRÖLUNDA, vilken tråkig match! Kunde tro att det var omg 23 en regnig tisdag mellan två elitserielag som inte har någon derby eller rivalitetskänsla. Hade förväntat mig mer slutspelskaraktär, men det kommer väl.....hoppas jag.
Frölunda gör om kvartsfinal Nr1, dvs dra på sig massor med onödiga utvisningar. Släppa in mål när man är en man mer är väl inte heller så begåvat. Första perioden såg ok ut för FRÖ, resten kan vi hoppa över.

Nya tag på lördag! HAr man tur kanske man kan få se en tackling av en FRÖ spelare på lördag! Hemmafördelen hoppas jag kan avgöra detta, dock brukar HV spela respektlöst i Scandinavium. Kan bli tufft att avansera till final för FRÖ.

Postad 21 March 2009 - 17:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Tyckte faktiskt också att HV-Frölunda kändes lite avslagen.

FBK har väl 2-0 i matcher nu, för det här tror jag inte att SAIK tar igen. Första målet får målvakten ta på sig, där ska inte en puck slinka igenom (i övrigt har han varit bra). Backen gjorde väl inte heller något kanonjobb. I övrigt har ju matchen varit jämnare än 4-0, men det verkar vara en aning svårt att göra mål på Gustafsson. Snygga mål, om man undantar det första. Riktigt snygga. Jisses vilka sistapassningar på mål 2, 3 och 4!

Tycker att det här med kompensationsutvisningar är riktigt fånigt. Den utvisningen Norda råkade ut för var ta mig f-n ingen utvisning. Framförallt inte när domaren sedan släpper en helt tydlig fasthållning som Sevc gör. I övrigt har Vinnerborg varit bra.

Postad 21 March 2009 - 18:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
6-0!

Nu har FBK spelat 6 slutspelsmatcher i år. I hälften av dem har Gustavsson hållit nollan och FBK har ännu inte släppt in något mål i spel 5 mot 5. Helt otroligt egentligen.

Säger väl en del när Skellefteås bäste spelare enligt min mening är målvakten. Förutom på första målet var inte målen hans fel. Visst, en riktigt het dag hade han kanske tagit åtminstone det sista, men var ju inte direkt det viktigaste målet i matchen.

Postad 23 March 2009 - 19:17

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Om Skellefteå ska få hål på Gustavsson kan de inte fortsätta att missa öppet mål gång efter gång...

Längsta nollan nu, inte bara i slutspel utan i hela Elitserie-historien. Och det gjort i ett slutspel. Jisses! Verkar ju som om Skellefteå är rädda för att skjuta mot Gustavsson.

3-0 inför tredje och jag tror matchen och matchserien är avgjord. Inte tar Skellefteå tre matcher nere i Karlstad.

6-0 igen. Inga insläppta idag heller. 5 av 7 slutspelsmatcher utan att släppa in ett mål. Inget mål insläppt i spel 5 mot 5.

Ska bli kul med final, för att se hur bra FBK är, för det här går lite väl lätt.

Redigerat av SC-Zap, 23 March 2009 - 21:20.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.