TV10 - Ny kanal från MTG
Postad 07 September 2010 - 18:33
Postad 07 September 2010 - 18:45
Postad 07 September 2010 - 18:54
Läste precis på Canal Digitals hemsida:
Viasat äger rättigheterna för matchen mot San Marino den 7 september och väljer att sända matchen i samband med lanseringen av TV10. Canal Digital för pågående diskussioner med Viasat men i dagsläget har vi inte rättighet att sända kanalen. Det innebär också att vi inte kan ange något datum för en eventuell lansering av TV10, men håll ögonen på vår hemsida för senaste nytt.
Nästa landskamp mot Holland sänds den 12 oktober via TV4 som ingår i Canal Digitals utbud. TV4 har även tecknat avtal för samtliga hemmalandskamper under 2011-2015.
Avspark 20:00När börjar matchen? Är inte sugen på att kolla på försnack.
Postad 07 September 2010 - 18:59
Postad 07 September 2010 - 19:04
Postad 07 September 2010 - 19:14
TV10 tillsammans med Canal Digital kan dra åt h*lvete..
Postad 07 September 2010 - 19:19
Postad 07 September 2010 - 19:25
Postad 07 September 2010 - 19:40
Ludde76: Kanalen ligger i det analoga utbudet för dom orter som har det. Finns även digitalt den digitala versionen vet ja inte riktigt vad man behöver för abb för att kunna titta. Jag själv sitter med large och har den.
Det behövs inget abbonemang just nu, sänds gratis som sagt. Jag har iaf inte beställt den i mina 8 favoriter, men kan se ändå.
Postad 07 September 2010 - 19:41
Postad 07 September 2010 - 20:29
Klart godkänd kvalitet över marknätet och en 47-tums Philips iallafall ser jag nu. Loggan ful som stryk men bra placerad långt upp i hörnet för att störa så lite som möjligt.
Jag får vita blockbildningar vid sidorörelser mellan loggan och TV-kanten. Detta fenomen uppstår oavsett kanal (TV-10 eller Viasat HD) och oavsett loggans placering (höger eller vänster kant) eller utseende. Någon annan som kan verifiera så att det inte är fel på min nya TV
Postad 09 September 2010 - 15:08
Sänd Rivstart i 6: an igen annars ska jag bajsa på Viasat.
Postad 09 September 2010 - 17:53
Nu har jag iofs Boxerabb, och i vilket fall hör jag nästan hellre Rivstart på radion, men nog känns det som om 6:an blivit ganska fattig efter den här omstuvningen. Nästan bara urgamla avsnitt av mer eller mindre bra serier, det som är nåt att ha flyttades till TV10. Blev dock lite förvånad att sammandraget av Formel 1 skulle sändas i 6:an på söndag, men det är kanske bara ett olycksfall i arbetet.Sänd Rivstart i 6: an igen annars ska jag bajsa på Viasat.
Postad 09 September 2010 - 18:47
Redigerat av Leatherface, 09 September 2010 - 18:47.
Postad 09 September 2010 - 18:55
Nu har jag iofs Boxerabb, och i vilket fall hör jag nästan hellre Rivstart på radion, men nog känns det som om 6:an blivit ganska fattig efter den här omstuvningen. Nästan bara urgamla avsnitt av mer eller mindre bra serier, det som är nåt att ha flyttades till TV10. Blev dock lite förvånad att sammandraget av Formel 1 skulle sändas i 6:an på söndag, men det är kanske bara ett olycksfall i arbetet.
Ja, champions league var ju esset i rockärmen för både gamla ZTV och sedan tv6 när den startade. Så det suger att den nu sänds i en betalkanal istället för gamla goa sexan. Men, men, sånt är livet..
Postad 09 September 2010 - 20:09
Nu har jag iofs Boxerabb, och i vilket fall hör jag nästan hellre Rivstart på radion, men nog känns det som om 6:an blivit ganska fattig efter den här omstuvningen. Nästan bara urgamla avsnitt av mer eller mindre bra serier, det som är nåt att ha flyttades till TV10. Blev dock lite förvånad att sammandraget av Formel 1 skulle sändas i 6:an på söndag, men det är kanske bara ett olycksfall i arbetet.
Kan tyvärr inte få in Rivstart med Bandit på radion där jag bor
Postad 09 September 2010 - 20:15
Kan tyvärr inte få in Rivstart med Bandit på radion där jag bor
Kan du visst om du har Internet, vilket jag antar att du har, däremot sänds inte TV10 över Internet...
Postad 10 September 2010 - 09:20
Ömsom vin ömsom vatten kan jag tycka, men nog tusan har de avsnitt som visas där redan visats ett par omgångar på "huvudkanalerna". En hel del av serierna är ju klassiker och relativt tidlösa så de kan för all del vara lika sevärda idag som den första gång de sändes. Själv offrar ja gärna en stund då och då på hjälten Al Bundy.6an är den kanal bland dom vanliga kanalerna som har dom bästa serierna enligt mig.
Men det förändrar inte att det mesta som var unikt för 6:an och som skapade en hel del värde (inte minst för de som bara har frikanalerna i marknätet) har nu plockats bort. Kanalen är devalverad.
Postad 10 September 2010 - 16:19
Redigerat av Leatherface, 10 September 2010 - 16:20.
Postad 10 September 2010 - 19:02
Postad 11 September 2010 - 08:21
TV6 ska vara kvar. Det är bara att betala om man vill ha TV10. Bara bra att man slipper fotbollen.TV6 kan man lägga ned utan sporten. Det är ju bara repriser på lågprisprogram. Så nog önskar man att man kunde få tillgång till TV10 utan att teckna Viasat eller Boxer.
Redigerat av jan_bananberg, 11 September 2010 - 08:23.
Postad 11 September 2010 - 09:49
Problemet är att man inte kan betala för TV10 om man inte köper Boxer Mix för 3.042 för ett år eller Viasat Sport, men där är Viasats hemsida så usel att man inte får fram vad det kostar eftersom man hänvisar priset till en paket som inte innehåller TV10 och Viasat Sport får man inte välja utan att lägga till ytterliggare paket. Så, givetvis vill jag ha tillbaka sporten på TV6 då den reklamfinansierade kanalen med lågprisserier inte har något egenvärde utan sport.TV6 ska vara kvar. Det är bara att betala om man vill ha TV10. Bara bra att man slipper fotbollen.
Men det är märkligt att EU:s direktiv bara körs över av Viasat då viktiga landskamper förmenas av delar av den svenska befolkningen. Viasat, SvFF och Lagrell borde skämmas när de stoppar landslagsfotbollen från oss som inte kan betala tusentals kronor för att få den förmånen.
Postad 11 September 2010 - 10:16
Postad 11 September 2010 - 10:27
Kan väl vara nåt annat sevärt ibland med men ofta är de fotboll och det spyr jag åt.
Redigerat av Leatherface, 11 September 2010 - 10:31.
Postad 11 September 2010 - 11:22
Postad 11 September 2010 - 11:39
TV6 är en frikanal och måste sända reklam för att kunna sända nånting.
Vill man slippa reklamen så kan man skaffa Viasat Sport som sänder matcherna utan reklamen.
Då har du också din fotboll.
Redigerat av Leatherface, 11 September 2010 - 11:43.
Postad 11 September 2010 - 11:56
Postad 11 September 2010 - 12:03
Sen att du inte vill betala är ju varken Viasats eller EU's fel.
I princip hela befolkningen kan se TV10 på nåt sätt.
Boxer, Viasat, IPTV och kabeltv leverantörer bara och välja.
Redigerat av Leatherface, 11 September 2010 - 12:08.
Postad 11 September 2010 - 12:16
jag vill inte ha Viasat då de är lurendrejare, utan den viktiga landslagsfotbollen som EU lovat alla medborgarna i alla medlemsstaterna. Sedan kan jag givetvis betala för att se TV10 och fotbollslandskamperna som kan föra oss till EM och om fyra år VM om det gick, men det går inte för Viasat vill att jag skall betala för en massa underhållningskanaler/dokumentärkanaler i olika paket samt ett dyrt sportpaket med en massa ishockey som jag ändå inte tittar på.
Inte för att gå i polemik, men du har fel angående EU. De har sagt att nationer har rätt att förklara att ett sportevenemang är av nationellt intresse och ska därmed vara tillgänglig för hela befolkningen. Det är alltså upp till varje land att bestämma vilka dessa är. Vad jag vet så har vi i Sverige inte instiftat någon sådan lag.
Postad 11 September 2010 - 12:21
Jag tror nog inte att det var EU:s direktiv att det skulle kosta tusentals kronor för att se viktiga sportevenemang, utan att de skulle vísas i public servicekanaler eller fria kanaler utan att binda sig för abonnemang.Man behöver inte ha Viasat för att ha Viasat Sport.
Sen att du inte vill betala är ju varken Viasats eller EU's fel.
I princip hela befolkningen kan se TV10 på nåt sätt.
Boxer, Viasat, IPTV och kabeltv leverantörer bara och välja.
Boxer tar drygt 3000 per år för att kunna få se några landskamper via TV10, Viasat antagligen ännu mer (som jag tidigare skrev tecknar jag inte några avtal med dessa ohederliga människorna förräns de betalat tillbaka vad de blåst mig på) och kabel är inget alternativ då jag inte har 1.000 meter kabel att koppla in i ett kabet-tvhus.
Postad 11 September 2010 - 12:40
Hos Tele2 ligger den helt fritt tillsvidare men om den blir kodad så lär den hamna antingen i nöjes eller sportpaket där och 1 intressepaket eller mixpaket ingår ofta i hyran.
Redigerat av Leatherface, 11 September 2010 - 12:41.
Postad 11 September 2010 - 12:44
Men jag kan inte få IP-telefoni då jag bor för långt ifrån telestationen, så inte heller är det ett alternativ.Finns IPTV leverantörer som precis Tele2 erbjuder mindre paket så man bara betalar för det man är intresserad av.
Hos Tele2 ligger den helt fritt tillsvidare men om den blir kodad så lär den hamna antingen i nöjes eller sportpaket där och 1 intressepaket eller mixpaket ingår ofta i hyran.
Postad 11 September 2010 - 12:47
Hos Telia t.ex kan du iaf få TV10 för 99:-/mån tillsammans med alla andra vanliga kanaler.
http://www.telia.se/...analpaket_lagom
Redigerat av Leatherface, 11 September 2010 - 12:55.
Postad 11 September 2010 - 12:56
Söderut? Det satsas mer på fiber ute på landet än här i Stockholms kranskommuner. Nej, jag bor tio minuters gångväg från Stockholm och har en ledning av koppartrådar 3.6 km från telestationen i Tullinge och Telia nekar mig IP-TV då stationen ligger för långt från. Det är den verklighet jag och mina vänner i kranskommunerna kring Stockholm har att leva med. Vi får nog sist av alla i Sverige fiber kan jag tänka mig, för jag kan inte tänka mig att de skall ta ned telestolpar och luftledningarna i brådrasket.Har ni inga fiber dragna där söderut? Här har nästan hela stan och orter runtomkring möjlighet att ha fiber indraget in i kåken och alla lägenheter har redan fiber.
Postad 11 September 2010 - 13:01
Dem köpte in sig på ett wildcard för ca: 5 mille genom pokerspelaren "TonyG" (som härstammar från Litauen), då dem missade att kvalificera sig till VM. Nu har dem gått obesegrade fram till semi (värt att notera är att dem fullkomligt körde över Argentina i kvarten).
Kan vara kul och se om dem kan rubba jänkarna.
Redigerat av Bigrauk, 11 September 2010 - 17:01.
Postad 12 September 2010 - 18:49
Det finns ingen viktig sport, så de som vill se det kan betala för det, precis som de som vill se film utan reklam på teve betalar för det.
Postad 12 September 2010 - 21:01
Jag betalar gärna för en reklamfinansierad kanal som visar svenska landslagets få matcher i kvalet till EM, men att betala 3.000-4.000 är rena rånet. Då kan TV6 lika gärna läggas in i något kanalpaket och sluta vara en fri kanal som också är reklamfinansierad.Skönt att sporten försvinner från tv6.
Det finns ingen viktig sport, så de som vill se det kan betala för det, precis som de som vill se film utan reklam på teve betalar för det.
Postad 12 September 2010 - 22:56
mjo, för bantarsåpor, pantade lyxfruar och amerikanska sitcoms är ju definitivt livsavgörande saker... då kan väl ni som gillar sånt lika gärna betala för det? (även om jag iofs gärna betalar för att slippa åtminstone de två första...)Skönt att sporten försvinner från tv6.
kul att du vet vad som är viktigt iaf, good for you. skumt dock om du hittar något som liknar det på kanaler 3,5,6,4+,9 eller liknande.
Postad 13 September 2010 - 06:36
Clipboard01.jpg 286.98K
2 Antal nerladdningarSen har t ex Aftonbladets Tv-tidning delat upp Tv10s tablå på två olika ställen i tidningen.
Dels under SPORT, dels under FAKTA.
Klart jobbbigt, och så är det ju t ex inte med Tv4 Sport, som ju också kör dokumentärer, men ändå bara har en enda tablå, under SPORT.
Redigerat av anderswillhelmsson, 13 September 2010 - 10:02.
Postad 13 September 2010 - 07:48
Jag betalar gärna för en reklamfinansierad kanal som visar svenska landslagets få matcher i kvalet till EM, men att betala 3.000-4.000 är rena rånet. Då kan TV6 lika gärna läggas in i något kanalpaket och sluta vara en fri kanal som också är reklamfinansierad.
Visst, det är mycket pengar, men då får man väl avstå från något annat eller så får man väl leva med att inte se varenda match?!
Det finns alldeles för få fria kanaler, så 6:an kan gott fortsätta vara fri.
Och ALLTID så får den eller de program man följer flyttas eller skjutas upp pga något ointressant sportevenemang.
mjo, för bantarsåpor, pantade lyxfruar och amerikanska sitcoms är ju definitivt livsavgörande saker... då kan väl ni som gillar sånt lika gärna betala för det? (även om jag iofs gärna betalar för att slippa åtminstone de två första...)
kul att du vet vad som är viktigt iaf, good for you. skumt dock om du hittar något som liknar det på kanaler 3,5,6,4+,9 eller liknande.
JA, jag VET vad som är viktigt för MIG, och det är INTE sport.
Att se ett gäng vuxna män springa omkring och jaga en boll som om det vore lunchrast i årskurs 6, känns lite fjantigt.
Sport kan gott vara i dedikerade sportkanaler, så kan de som vill se sport betala för det och se sport hela dagarna.
Så kan vi andra få följa våra serier och program.
Postad 13 September 2010 - 07:52
Visst, det är mycket pengar, men då får man väl avstå från något annat eller så får man väl leva med att inte se varenda match?!
Och ALLTID så får den eller de program man följer flyttas eller skjutas upp pga något ointressant sportevenemang.
Att se ett gäng vuxna män springa omkring och jaga en boll som om det vore lunchrast i årskurs 6, känns lite fjantigt.
Sport kan gott vara i dedikerade sportkanaler, så kan de som vill se sport betala för det och se sport hela dagarna.
Så tycker jag också, fast det är väl så att landslagsmatcherna ska kunna ses av så många som möjligt och då kan man ju inte lägga in dom sändningarna på Viasat sport som kanske 30% av befolkningen har tillgång till.
Postad 13 September 2010 - 09:33
Så tycker jag också, fast det är väl så att landslagsmatcherna ska kunna ses av så många som möjligt och då kan man ju inte lägga in dom sändningarna på Viasat sport som kanske 30% av befolkningen har tillgång till.
Det är ett smart sätt att "tvinga fotbolls tittare" in till Viasat . Rent affärsmässigt förstår jag dom . Tyckte det var konstigt att dom inte gjorde något liknande långt tidigare med VM i is hockey . Det är ännu djävligare att vi som betalar licens (skatt på TV bildskärmar) inte kan se det på svt istället för allt skit dom bränt pengar på SVT 24 som ett prakt exemplar på super fiaskon Ett bland otaliga andra
Postad 13 September 2010 - 11:22
Vi som vill se sport skall betala för det och de som ser annat skall få det serverat gratis? Snacka om cyniskt resonemang. För övrig t är det inte sport hela dagarna det handlar om, utan fotbollskval till VM och EM det handlar om. Det är ju mediamässigt det största som trots allt sänds på TV och slutar med en final med en miljardhövdad publik, till skillnad mot Norska Hollywoodfruar, biggest loser eller något annat sjukt mobbingprogram.Visst, det är mycket pengar, men då får man väl avstå från något annat eller så får man väl leva med att inte se varenda match?!
Nej, ta bort alla frikanaler frånsett SVT och låt alla betala för de vi vill se så blir det lika för alla. Vill folk se sport får de se det mot en smärre avgift per program och vill folk se mobbingprogram så skall de få se det också för en smärre avgift per program.
Postad 13 September 2010 - 12:27
Många blir irriterade för att program utgår pga fotboll eller andra löjliga sportevenemang.
Det är ju inte bara vad ni kallar mobbingprogram, diverse hollywoodfruar och amerikanska sitcoms på tv utöver sporten...
Så vi som vill se annat än sport, betalar faktiskt redan för det...då kan de med ett smalt sportintresse få betala lite mer för att få se sin sport.
Det finns ju typ 16 dedikerade sportkanaler att välja på, varav ett par brukar ingå i diverse grundutbud.
Gå ihop med fotbollsälskande kompisar och skramla ihop till kanalerna och se matchen hos den som har abonnemanget och gör ett socialt evenemang av det.
Kan man inte se varje lilla match?! Tough luck!
Postad 13 September 2010 - 12:38
Apropå smalt intresse så är sveriges fotbollslandskamper tillsammans med ishockeyns som de flesta svenskar tittar på.
Redigerat av Huddingebo, 13 September 2010 - 12:41.
Postad 14 September 2010 - 10:29
Huddingebo
Följande löser ju på inget sätt situationen som diskuteras men då jag själv för sent insåg att TV10 låg i ett "köpepaket" så tvingades jag se matchen på nätet och döm av min förvåning att det var trevligare än de vanliga sändingarna.
Visst, sämre bildkvalité men bättre kommentatorer och ingen reklam eller "live odds"-manglande.
Så gäller det ett ett par få matcher om året så hade jag nog rekat dig att se dem på nätet istället för att böta tusentals kronor.
Postad 06 October 2010 - 14:23
Kom igen nu Viasat och Canal Digital. Fixa så kabeltv kunderna får tillgång till TV10
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
400 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?