Alien vs. Predator
Postad 29 November 2004 - 08:40
Och vart beställde du den då?!Beställde just Alien VS Predator - Limited Edition TIN 2-disc.
Postad 29 November 2004 - 09:04
Så, nu har jag med beställt en sådan utgåva. Tack för hjälpen Stefan!Det skulle du allt bra gärna vilja veta va?
![]()
Kolla här.
Postad 05 December 2004 - 10:05
Redigerat av Unregistered962, 05 December 2004 - 11:02.
Postad 06 December 2004 - 23:22
Mina förväntningar var ganska klara:
*En filmatisering av spelet Aliens vs. Predator.
*En variant på 'Resident Evil' med andra och betydligt intressantare monster utan några större skrämseleffekter.
*Intressant grundhistoria om en invigningsritual i en tempelpyramid, lek med historierevisionism, och en logisk sammanknytning av Alien- och Predatoruniversum.
*Minimum av CGI-effekter som används i kombination med robotteknik och folk i kostymer.
*Alienmonstren som är mer trogna Geigers orignialmonster och ganska snygga Predators.
*Inte mycket till karaktärsbeskrivningar och dialog.
Måste säga att min förväntningar besannades på alla punkter, och på vissa punkter övertäffade förväntningarna. Filmen kändes som det utspelades i ett datorspel. Pyramiden var en väldigt genomtänkt konstruktion och det sätt varpå det förändrades enligt ett visst tidsintervall var mycket snyggt och effektivt förmedlat. Man fick verkligen en känsla av att den kunde ta i princip vilken form som helst.
Filmen var bättre än 'Resident Evil', mestadels för att den var mer välgjord, hade snyggare produktionsdesign och betydligt mer intressanta filmmonster. Den dunkla stämningen i pyramiden fångade en atmosfär som tilltalade mig starkt. Skrämseleffekter hade den några stycken som fungerade bättre än i 'Resident Evil'. Alienmonstren är helt enkelt skrämmande i sin egen rätt. De var mycket snyggt konstruerade och jag störde mig inte över någon övertydlig CGI-effekt. Filmen hade en betydlig lindrigare CGI-känsla jämfört med 'Alien Resurrection'. Predatorerna var helt klart coola och slogs snyggt mot Aliens även om de var i hopplöst underläge. Men när Predatorn väl tog av sig masken så försvann en del av hans läskiga aura. De hade gjort om munnen på honom så att han såg "fel" ut jämfört med originalfilmerna. Var det en annan ras av Predatorer eller hade makeup-makarna (som ju gjorde originalmonstret) fått för sig att ändra på designen för att det var kul, eller fick de helt enkelt inte till det att rekonstruera monstret?
Även om handlingen var helt o.k. för denna typ av film så var karaktärerna endimensionella och bleka. Skådespeleriet var generellt sätt ganska tamt. Vissa av skådespelarna var t.o.m. ganska dåliga, i synnerhet den italienske skådespelaren. Lex karaktär var ganska o.k. men kommer inte i närheten av den tidiga Ripley. Bishop är också o.k. men syns inte så mycket som man kunde tro. Sedan fanns det en irländsk skådespelare som stog ut i mängden. Han spelade med ganska bra inlevelse och kunde bära rollen som "lustigkurren" ganska bra, hela tiden på gränsen till överspel fast utan att det störde. Det fanns även en del dialog som kändes konstlad, men den mesta dialogen uppfyllde sitt syfte att föra handlingen framåt och inte mer. Mer dialog och djupa karaktärslodningar är dock inte nödvändiga i denna typ av film. I stället är det monstren som är det intressanta, och i detta har filmmakarna lyckats över förväntan. Predatorerna får karaktär och man sörjer att de stupar i filmen, till skillnad från människorna.
Även om vissa störde sig på chestbursten i slutscenen tycker jag att den följer logiska mönster från de övriga Alien-filmerna. Drottningen var helt makalöst designad och förverkligad på duken.
Filmen var mycket mer spännande än jag hade förväntat mig. Vissa scener tog andan ur en. Den kändes inte så kort som många har beskrivit den. Jag fick känslan av att den fick utrymme att föra handlingen till sin logiska konsekvens och att det inte hastades över.
Det här är en film som definitivt skall inhandlas när den kommer ut på DVD. Jag ger den 5 poäng av 10. Min fru gav den samma betyg. Hon blev bitvis ganska skrämd av filmen. Hon tyckte definitivt att den var underhållande och klart sevärd. Jag kan inte annat än att hålla med henne, trots att den är den svagaste av filmerna i Alien- och Predatorserierna. Dock ganska likvärdig med 'Alien Resurrection'.
Redigerat av Videofilur, 11 December 2004 - 00:56.
Postad 06 December 2004 - 23:49
Postad 11 December 2004 - 00:53
Postad 11 December 2004 - 01:01
Tjena,Man kanske skulle börja spela schack?
Vart hittar du detta schack spel Stefan ?
/Sibbe
Postad 11 December 2004 - 06:18
Det såg riktigt snyggt ut! Är detta en DVD utgåva? Om så, vart hittar man den då?!Man kanske skulle börja spela schack?
Postad 11 December 2004 - 10:01
Postad 23 December 2004 - 21:05
**spoiler**
Av alla mindre bra grejjor så var det liten sak som jag störde mig på och det var de som var "offer" 1904. Inte troligt att de var frivilliga som de verkade framstå då deras kvarlevor låg som de "offer" från tidigare epoker förmodligen hade legat
Redigerat av Unregistereddc3da2df, 23 December 2004 - 21:06.
Postad 23 December 2004 - 21:18
Postad 24 December 2004 - 03:21
Tyckte att slutet kanske var lite väl alltför vågat i alla fall. Samt att människorna dog så snabbt, men sen är det ju förstås också att vi e klena och inte har så mycket att säga eller stå imot med.
Postad 27 December 2004 - 16:34
Postad 27 December 2004 - 18:53
Slår ju inte original filmerna, men denna film bjöd på lite humor.
Slutet är ju rätt komisk.
3/5 får den.
Postad 27 December 2004 - 20:18
Postad 27 December 2004 - 20:27
Förlängd version eller vad menar du?Kan nämna för den intresserade att denna film kommer med stor sannolikhet släppas som en japansk Ultimate Edition för den som vill ha en utgåva med lite mer klös i.
Postad 27 December 2004 - 20:37
Förlängd version eller vad menar du?
Kan jag ej svara på, visste inte att det fanns olika versioner. Det jag menade vara bara att det är troligt att den kommer som UE. Innebär egentligen inget mer än vad som är normalt för UE, snygg förpackning, DTS ljud, oklippt, bra (bäst?) transfer m.m.. Såg nämligen en "teaser" för utgåvan i en booklet över de existerande UE utgåvorna och med tanke på att FOX har gett ut en del av Alien och Predator titlarna som UE tidigare, så är det nog bara en tidsfråga innan vi får se AVP som UE.
Postad 27 December 2004 - 21:03
Postad 27 December 2004 - 21:42
Hade för mig mig detta, därför jag börja undra.. Men man kan alltid hoppas!Malcom, är du säker? Vi avskrev nämligen detta för ett tag sen då det enbart va reklam för den vanliga utgåvan i bookleten. Eller har det kommit ännu en booklet?
Postad 28 December 2004 - 00:57
nu har man sett hur rovdjuret och Alien verkligen ser ut med år 2004s teknik,grymt välgjorda effekter i den här filmen!.
handligen är väl lite tam kanske och storyn kan verka kort men det är ändå action genom hela filmen.
ett extra + för stämningen i filmen!,inte lika krypande dark future som Aliens filmerna men bra nära.
*spoiler*
det kunde ju ha varit ett fräckare slut iofs...ser nästan ut som en uppföljare skulle vara på G
Redigerat av Unregistered1008, 28 December 2004 - 00:59.
Postad 02 January 2005 - 19:04
Blev oerhört överraskad då man på förhand varit tveksam till dessa sammanslagningar av olika filmer. Freddy Vs Jason var ju till och med sämre än dom sista rullarna dom här figurerna deltog i ju ...
Postad 04 January 2005 - 20:34
There will be a R1 exclusive box set of this movie that comes with a bust of an Alien and a bust of a Predator along with the DVD.
Postad 04 January 2005 - 20:47
Postad 04 January 2005 - 20:57
Postad 05 January 2005 - 09:13
25 000ex och släpps 25 Januari.
Redigerat av Unregistered962, 05 January 2005 - 09:20.
Postad 05 January 2005 - 16:22
Postad 05 January 2005 - 16:24
Malcom, är du säker? Vi avskrev nämligen detta för ett tag sen då det enbart va reklam för den vanliga utgåvan i bookleten. Eller har det kommit ännu en booklet?
Det är möjligt att det var den vanliga utgåvan, men jag skulle ändå anse det som troligt att det kommer en UE utgåva. Varför skulle det inte göra det med tanke på att det har släppts massor av FOX titlar som UE och som sagt, några av de tidigare Alien och Predator titlarna? Dock skulle jag tro att det kommer en "vanlig" utgåva först.
Postad 06 January 2005 - 14:49
Hmm frågan är om de har koll på läget. Nåja här är omslaget till 2 Disc Edition.Retailers are also listing a Collector's Edition Tin priced at £34.99.
Bifogad fil(er)
Postad 06 January 2005 - 14:55
Nej dom har ingen koll tyvärr känns det som.R2UK släpps i två versioner den 7/3, en 1 Disc Edition samt en 2 Disc Edition. Dessutom skriver DVD Times följande:
Hmm frågan är om de har koll på läget. Nåja här är omslaget till 2 Disc Edition.Retailers are also listing a Collector's Edition Tin priced at £34.99.
Redigerat av Unregistered962, 06 January 2005 - 14:56.
Postad 07 January 2005 - 12:48
Postad 08 January 2005 - 14:50
Redigerat av MalcolmX7, 08 January 2005 - 14:52.
Postad 08 January 2005 - 15:30
Ja inte kommer man BARA kunna hyra det i alla fall. Ska du hyra ett giftset så du får titta på stayerna men sedan lämna tillbaka dem? Låter bakvänt.Anledningen till att nyhetsjägaren inte hittat någon site som säljer Gift Set:et är att det endast kommer att säljas genom www.blockbuster.com (vilket iofs står på bilden som Stefan postade tidigare), som jag trodde sysslade med uthyrning av DVD filmer. Frågan är om man kan köpa setet eller om det endast går att hyra det?!
Det är väl som att vilken videokedja som helst i Sverige också säljer dvdfilmer samtidigt som de hyr ut filmer.
Skillnaden är den att Blockbuster är så stort att om man inte vet om det så har man svårt att föreställa sig hur den kedjan är.
Blockbuster ligger det ju ett i varje kvarter nästan
Så de har väl en bra deal genom att göra så här. Bra publicitet för dem och för filmbolaget på samma gång.
Postad 08 January 2005 - 16:11
Postad 08 January 2005 - 17:35
Har i Miami saljer i alla fall Blockbuster dvd-filmer i sina butiker.Nej, jag tyckte också att det lät märkligt om man endast skulle kunna hyra setet. Men om du går in på Blockbusters site så hittar man inte många filmer det går att köpa. Dock är jag osäker på om de levererar till Europa.
Postad 12 January 2005 - 03:19
Postad 12 January 2005 - 07:19
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
63 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?