Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alien vs Predator II

329 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Alien vs. Predator 2 (DVD) (Filmer) 2 7.031248 (31) Inga priser
Alien Vs. Predator: Requiem - Extreme Unrated Set (US) Blu-ray (Filmer) 1 6.833332 (5) Inga priser
Alien vs. Predator 2 - Requiem (Blu-ray) (Filmer) 2 6.821428 (27) Inga priser

Postad 13 January 2008 - 17:43

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

En enkel fråga till er som sett filmen om de har någon mer fantasi. Såg just Predator 2 igår, om man jämnför med den fösta så fick ju Predator lite mer vapen och "leksaker" med sig. I första AvP så hade den samma som film nr 2, inget nytt alltså (brist på fantasi från skaparna?). Hur är det i den nya AvP 2 har Predator skaffat något nytt än eller?

// Sat

Både ja och nej, har man spelat spelen så kommer man nog inte tycka det men om man inte gjort det kommer man nog upptäcka några saker. Det jag gillar mest med AvP 2 är att man får se en hel del mer av Predators än man fått i tidigare filmer. Det känns som man får följa alla sidor betydligt mer än i den första filmen som iaf jag tyckte koncentrerade sig för mycket på den mänskliga sidan, detta är en stor anledning till att jag tycker AvP 2 mer är likt spelet än den första filmen. Jag ser det så här, gillar man action och blodiga filmer så är nog AvP 2 det bästa som går på bio nu. Jag ångrar inte att jag såg den och jag gillar att man får se mer av alla sidor men jag hade inte heller väntat mig en film där handling och intressanta karaktärer var det som gjorde filmen (visserligen tycker jag Predators är ascola).
-------------------------------------------------------------------
Eftersom jag själv hatar spoilers så har jag försökt ta utdrag ur några recensioner på nätet som inte har det men det kan trots detta vara spoilers för vissa tyvär

Från http://www.fearnet.c...t...1&mid=12210
"So if your ONLY complaint about Alien vs. Predator was that it wasn't graphically violent enough, then you're going to love this movie. As it stands, I'd call this a sci-fi slasher flick that's millimeters more interesting than its predecessor, but honestly, a movie with this sort of premise should really be a lot more FUN."

Från http://movies.nytime...html?ref=movies
"But “Requiem,” as the new film is subtitled, has nothing to be ashamed of. It may not be classic sci-fi like the original “Alien,” which it has in its DNA, but it’s a perfectly respectable next step in the series."

Från http://www.rottentom...s/1699742/1.php
"Despite all its holes in plot and its drive-in theatre shooting style, AVP:R works far better than the first. If you look closely on the end credits, you'll know why. Gone is Paul S.W. X.Y.Z. Anderson, and in his place is Walter Hill. While he isn't the director, he is one of the producers. Hill is simply one of the best in putting together well paced action yarns. If they can convince him to produce and direct the next episode, we might actually have something worth watching."

Från http://www.cinematic...edator-requiem/
"Aliens vs. Predator: Requiem -- what a lumbering title -- falls squarely into the category of 'could have been a lot worse and I liked the part where X, Y, Z.' There are enough good moments sprinkled throughout to keep you from feeling like you've been ripped off and the mega-serving of references -- I kept waiting for Bill Paxton to lean into the screen during the end credits and say "Movie over, man. Movie over!" -- to keep franchise fans moderately entertained. That said, I'm ready to call time on this whole series. There aren't going to be any more stand-alone Predator movies and the Alien doesn't deserve any more stand-alone movies, and the monster battle idea has now been played for all its worth. It's time to put these two franchises to bed for at least the next twenty years, unless someone can somehow get Sigourney Weaver and Arnold Schwarzenegger to agree to co-star in the next installment. If someone can swing that, I might be willing to invest another ten bucks."

Postad 13 January 2008 - 18:25

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Jag var iof rätt intälld på att den skulle vara riktigt dålig.. Men den var nog sämre än det.. :)

Aj, då är det inte rätt!

Men som sagt så får jag se om den under bättre bildförhållande.. Vägrar nog helt enkelt erkänna för mig sjäv att jag tyckte att den sög.. :)

Postad 15 January 2008 - 21:06

RobK
  • RobK
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Såg den på smygpremiären, hade inga förväntningar men blev glatt överaskad, som ní andra har sagt är den bättre än 1:an, men det bästa var nog att de inte överdrev med en massa specialeffekter mer än nödvändidgt som många har förmågan att göra.

Postad 28 January 2008 - 23:09

Unregisteredb0c444f4
  • Unregisteredb0c444f4
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Någon som vet om/när denna film kommer på Blu-ray? Lyckas inte hitta någon info on the google.

Postad 28 January 2008 - 23:17

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Någon som vet om/när denna film kommer på Blu-ray? Lyckas inte hitta någon info on the google.

Fox Entert. släpper en Predator utgåva den 15:e april i alla fall, skulle inte bli förvånad om det dyker upp nånting med AVP2 i samband med det?

Postad 01 February 2008 - 23:12

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Helt klart bättre än första filmen.........
Spoiler

Redigerat av Unregistered36883, 01 February 2008 - 23:12.

Postad 01 February 2008 - 23:24

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Ja det var la typ bara en.

Postad 02 February 2008 - 16:00

Unregistered79206920
  • Unregistered79206920
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
Jag har bara sett 1an och tyckte den va lite ljöligt men endå cool på nått vis. Hur är 2an i jämförelse? Någon som vet när den kommer i dvdr?

Postad 02 February 2008 - 22:52

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Ezydvd släpper en sjysst Collector's TIN den 23 april.
http://www.ezydvd.co...item.zml/797994

Postad 02 February 2008 - 23:13

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Den var riktigt fin.

Postad 03 February 2008 - 23:06

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0
Precis sett den........Får en ....1:a av mig.

Postad 04 February 2008 - 00:22

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har något imot dessa ezy fodralen. Vet inte riktigt varför vissa är schysta men jag vill ha orginal.

Postad 04 February 2008 - 09:11

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har något imot dessa ezy fodralen. Vet inte riktigt varför vissa är schysta men jag vill ha orginal.

Tja, smaken är ju som baken... delad ! :)
Själv gillar jag vissa av dem, och beträffande orginal, så ligger ju orginalfilmen i ezy's plåtboxar. Det är ju inga "SteelBook's", utan mer eller mindre snygga förvaringsboxar till orginalfilmen, om man nu kan säga så !

Postad 04 February 2008 - 22:56

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Ursäkta om någon tar illa upp men denna film var nog något av det roligaste jag sett på hur länge som helst.
Vet inte hur mycket jag skrattade så bara det var värt att se filmen.
Det var faktiskt både skratt på saker som var så dåliga att man bara måste skratta och saker som ger en rolig flashback till tidigare filmer i dom olika grenarna.

Det gick bara inte att hålla sig :P :D

Postad 08 February 2008 - 08:02

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
15:e April släpps den på DVD/Bluray i USA.

Länk

Postad 21 February 2008 - 21:54

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Den andra maj släpper japanerna den här Gift Set Boxen. :)
http://www.amazon.co.....anguage=en_JP

Bifogad fil(er)

Postad 26 February 2008 - 23:21

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Jag tyckte faktiskt ettan var helt ok, men nu sitter jag bara här som en grönsak och undrar vad fan jag precis bevittnade.

Helt klart det sämsta jag sett i filmväg på två år. Och då slukar jag ändå 300 filmer/år...

Postad 27 February 2008 - 00:16

Mr Mäkitalo
  • Mr Mäkitalo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Filmen var köttig och god, ungefär såhär ska en Alien vs. Predator film se ut (Enligt mig då). och helt klart bättre än Paul W.S Andersons.

Tycker en på IMDb uttrycker det bra:

9 stars out of 10 seems pretty ridiculous for a movie that has the most threadbare of plots and the most two-dimensional of characters. Make no mistake: AvP:R is a terrible, terrible film.

But it is an AWESOME movie. Anyone who goes to this expecting anything other than absolute, mindless, relentless carnage deserves what they get. Those of you who really just wanted to see a movie with aliens and predators wrecking crap and each other will have a blast.

The movie is a checklist of clichés, gimmicks, and devices. But more than that, it's a checklist of all the superficial crap fans want to see. Ever wonder if an alien's retractable jaws can punch through a safety helmet? NOW YOU KNOW! There is no logic or sense, rhyme or reason to this movie. But it IS loaded to the gills with violence. It's ridiculously, over-the-top, gloriously violent. Every time you get sick of the plot or characters, something dies. Even if you count JUST kids in the movie, there are still five kills (counting kids in utero at least) alone. Let me be clear: they killed pregnant women and children. It is hilariously, cartoonishly violent.

This is the Looney Tunes of the Alien and Predator franchises. It is modern grand guignol. It is GLORIOUS.

Postad 27 February 2008 - 11:51

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Denna var betydligt bättre än 1:an faktiskt.

Postad 27 February 2008 - 22:21

n1nja
  • n1nja
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag somnade...

Postad 28 February 2008 - 21:34

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
För dem som missat någon del av endera ALIEN eller PREDATOR filmerna kommer ytterligare en "Collection" box, denna gången naturligtvis med AVP-Requiem ! Notera att ena bilden anger 17 Discs, och andra bilden 18 Discs...
Tryckfel eller olika innehål till olika Regioner ?? Ezy har den listad med release i April, och både tyska och engelska amazon har den listad med release under Maj. Om jag kommer att köpa...? Såklart !! :)

Bifogad fil(er)

Postad 28 February 2008 - 21:59

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Kan vi räkna med ett pris runt 2000? :)

Postad 28 February 2008 - 23:33

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Kingman: Den var tuff! :)

Är jag den ända som väntar på Blue-Ray utgåven?

Postad 28 February 2008 - 23:35

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
väntar oxså på blu-ray :)

Postad 28 February 2008 - 23:50

atroxa
  • atroxa
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag tycker då iallafall tvåan inte alls fick samma känsla som ettan. AvPR kändes mer som en college-slasher film a'la Scream än en Sci-Fi. Visst gjorde PG-ratingen på första att det inte blev lika mycket blod som man kunde önska, men Paul Anderson tycker jag verkar förstå genren mycket bättre än Strause-bröderna.

Ettan tycker jag dessutom blir bättre och bättre för varje gång jag ser den. Hoppas bara jag tycker samma med tvåan, har hittills bara sett den på bio och gick hem ganska besviken.

AvP: 7/10
AvPR: 5/10

För övrigt har jag skrivit på en online-petition att David Twohy (Riddick) gärna får regissera en potentiell AvP3.

Postad 29 February 2008 - 17:37

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Vill också ha Alien filmerna på BD! Absolut de filmer jag mest ser fram emot till BD!

Postad 29 February 2008 - 17:51

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Och jag skulle gärna lägga en mindre förmögenhet på typ:
"Alien - Predator: Monsters Of Mayhem 8 disc Ultimate High Definition Collection"

Alla filmerna på Blu-Ray i en limiterad, mäktig, påkostad och numrerad förpackning med en fet Art-Book ála Giger style, samt mycket annat smått och gott.

Något i stil med den japanska "Alien - Predator MonsterBox" fast för tvåtusentalet, högupplöst såklart !! ;)

Postad 01 May 2008 - 17:46

HasseBojSkoj
  • HasseBojSkoj
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Bifogad fil  63351597_1.jpg   47.89K   0 Antal nerladdningar

Va e detta för box?

Postad 01 May 2008 - 21:40

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Det är en Region 3 Gift-Set Box, limiterad till 1000 ex och finns att beställa här: www.topvaluedvd.com

Postad 02 May 2008 - 08:32

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Eller här. http://www.ethaicd.c...w.php?pid=38622

Postad 02 May 2008 - 11:35

HasseBojSkoj
  • HasseBojSkoj
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Tackar, Det är bara att beställa nu, den va rätt fin!!

Finns en på Tradera som redan är över priset i butik!

Postad 02 May 2008 - 22:41

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Och så här ser EZY's Collector's TIN ut, som tog slut redan under förbokningarna. :blink:

Bifogad fil(er)

Postad 07 May 2008 - 12:55

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Idag är det dags, äntligen.
Har sett fram emot den här länge.
Jag tyckte den första va helt ok.
annars så verkar den inte va så populär.
Bara det blir blodigt så är jag nöjd.
Ska ju tydligen va ocensurerad nu så man får se en del som biopubliken missade.
Tack för det, borde va olagligt att censurera filmer.

Blir att intvänta mörkret sedan är det dags att sparka igång filmen.
Man kan ju inte se en film med arga aliens när det är ljust.

Postad 07 May 2008 - 17:50

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Lite flera utgåvor av den andra AVP filmen !

Bifogad fil(er)

Postad 07 May 2008 - 18:52

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Fina utgåvor killar! Finns det någon Blue-Ray utgåva än?

Postad 08 May 2008 - 07:00

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Har funnits sedan 22 April hos www.ezydvd.com som Reg B med svensk text, se specifikationer nedan:

"Special Features:

Prepare For War: The Making of AVP R
Fight To The Finish: The Making of AVP R
AVPR: The Nightmare Returns: Creating The Aliens
AVPR: Primitive Design: Creating The Predator
Crossbreed: The Predalien
Building The Predator Homeworld
AVPR: Science Of The Xenomorph
AVPR: Science Of The Hunter
Deleted Scenes
Still Galleries
Weyland-Yutani Archives
Hitman Trailer
I, Robot Trailer

Released: Tuesday, 22 April 2008
Actors: David Paetkau John Ortiz Johnny Lewis Reiko Aylesworth Sam Trammell Shareeka Epps Steven Pasquale
Director: Greg Strause Colin Strause
Country: U.S.A.
Audio: DTS-HD Master Audio
Aspect Ratio: 2.40:1 Letterbox
Transfer Format: 1080p HD Widescreen
Category: Science Fiction/Fantasy Horror Action
Region: B
Format: Blu-ray (more information)
Year: 2007
Distributor: Fox
Rating: MA15+
Languages: English French German
Subtitles: French German German - HI Danish Dutch Finnish Norwegian Swedish English English - HI
Running Time: 93 mins "

Släpps den 12 Maj hos bl a play.com ( Reg B med svensk text ) och den 28 Maj i Sverige.

Bifogad fil(er)

Postad 08 May 2008 - 07:23

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Ser ut att vara den studio censurerade versionen utan digital copy till alla reg B länder dock. Då känns det som att jag kommer bojkotta även den här AVP filmen...

Postad 08 May 2008 - 09:36

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Ser ut att vara den studio censurerade versionen utan digital copy till alla reg B länder dock. Då känns det som att jag kommer bojkotta även den här AVP filmen...

Visst är det mycket märkligt... Kollar man specifikationerna på Blu-Ray utgåvorna hittar jag ingen över 94 min.
Oavsett region... Sedan är den svenska DVD tvådisc utgåvan på 101 min, där finns de extra 7 minuterna med.
Och den på vanlig DVD Extreme Unrated R1 utgåvan är på 105 min, det är totalt 11 min mer blod svett och tårar !!

Borde det inte vara de mest välmatade utgåvorna som kommer högupplöst, eller...?? :unsure:

Postad 08 May 2008 - 09:40

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Jo man tycker ju det iaf... Mer plats på discarna borde vara lika med MER blod och mindre klipp... men men...!!

Postad 08 May 2008 - 11:33

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Enligt specarna på länken till amazon.co.uk skall Blu-Ray utgåvan vara 101 min, men play.com specar samma utgåva till 94 min...?? Hur skall man tolka det ??

http://www.amazon.co...r...2403&sr=1-2

Postad 08 May 2008 - 13:53

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Så här ligger det till:

I contacted Fox UK to make sure I hadn't been sent an early version of the disc (it does happen), but they informed me that the theatrical version is all we're getting on Blu-ray (at least until the inevitable 'double dip').

UK review

Dvs vi blir lurade på det gottiga.

Postad 08 May 2008 - 18:41

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Bröder och systrar, är det någon som köpt denna på DVD än? Lite nyfiken på ljud/blidkvaliteten, är i tagen att införskaffa en PS3 och lurar på om jag ska avvakta för en Blueray istället.

Någon?

Postad 08 May 2008 - 18:49

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Bröder och systrar, är det någon som köpt denna på DVD än? Lite nyfiken på ljud/blidkvaliteten, är i tagen att införskaffa en PS3 och lurar på om jag ska avvakta för en Blueray istället.

Någon?

Nej det har jag inte, orka håll ut den kommer på bd denna månad

Postad 08 May 2008 - 18:56

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Såg den idag och är inte imponerad (smaken är som baken). F_n, den var t.o.m. sämre än ettan. Jag misströstar. Med ett sådant upplägg borde man kunna få till bra mycket bättre filmer.

DVD-utgåva (5 gradig skala):
Filmen: 2
Bild: 3, något för mörk
Ljud: 4, mycket bra ljud och även surroundhögtalarna får sitt

Postad 08 May 2008 - 19:37

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Blu-ray utgåvan finns tydligen i lager hos dvd.co.uk, http://www.dvd.co.uk...000/product.htm

Postad 08 May 2008 - 21:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Aldrig att jag köper theatrical när jänkarna får uncut. Jag väntartill de släpper uncut på regB eller till jag skaffat en regA-spelare.

Postad 08 May 2008 - 23:40

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Helt enligt min åsikt. Begriper inte allt detta löjliga med de olika utgåvorna.

Aldrig att jag köper theatrical när jänkarna får uncut. Jag väntartill de släpper uncut på regB eller till jag skaffat en regA-spelare.

Postad 10 May 2008 - 20:33

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Måste bara slänga in den hära länken, jämfört med den här så är era boxar inte mycket att hänga i julgran.

http://www.blocket.s...382.htm?ca=11_s

spana in den, hade jag pengar så skulle jag inte tveka en sekund.
Tänk att knacka på hos grannen och ställa den där filuren utanför dörren dom skulle nog dö på fläcken.

Redigerat av tomtefiluren, 10 May 2008 - 20:33.

Postad 10 May 2008 - 20:59

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Shit vilken grym pjäs att ha i entré till biorummet :)

På discshop så står det Extreme Unrated Set på blu-ray versionen.

Postad 11 May 2008 - 16:20

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Kul att dom gör om samma misstag som dom gjorde med DVD formatet! :unsure:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.