Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil 5

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt (36 medlem(mar) har röstat)

..betyg.

1. 5 (20 röster [55.56%])

Procent av omröstning: 55.56%

2. 4 (11 röster [30.56%])

Procent av omröstning: 30.56%

3. 3 (3 röster [8.33%])

Procent av omröstning: 8.33%

4. 2 (2 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

5. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Resident Evil 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7.61111 (17) 99:-

Postad 06 March 2009 - 22:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm..Som tur är e jag ledig fredag nästa vecka så då lär det bli att hänga på låset till Gamestop igen ;)

Känns som att med både Killzone 2 och RE5 så kommer iaf inte jag att behöva köpa nått nytt spel på rätt länge

Postad 06 March 2009 - 22:30

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Kollade igenom den förut, det är väl mest lite "making of" material, och nån bok etc som ingår va?
jo kanske liiiiite tveksamt om det berättigar runt 900kr eller vad de nu skulle kosta :D
//najkks

Får ju en figur också på Chris Redfield, mycket bra tycker jag. ;)

Postad 06 March 2009 - 22:37

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Lirade första banan idag, 1-1. Samma som i demot. Märkte av grymt mycket screentearing, någon annan som stött på det?

Postad 06 March 2009 - 22:53

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Får ju en figur också på Chris Redfield, mycket bra tycker jag. ;)

Jasså, hade jag ingen aning om :D

den lär ju gå att sälja på nätet om man nu inte vill ha kvar själv dvs.. hehe

//najkks

Lirade första banan idag, 1-1. Samma som i demot. Märkte av grymt mycket screentearing, någon annan som stött på det?

Vänta nu.. har du en prerelease av spelet då eller? Eftersom du anmärkte på "samma som i demot" ?

Jag tänkte inte på det själv i demot.. men, hmm, har låtit det vila i väntan på själva spelet..

//najkks

Postad 06 March 2009 - 22:56

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Hade inget sånt i demot iaf

Postad 07 March 2009 - 00:11

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Hade inget sånt i demot iaf

Samma här.. inte jag heller dvs..

men fattade inte, hade killen en prerelease på spelet eller??

//najkks

Postad 07 March 2009 - 00:14

Ayla666
  • Ayla666
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Samma här.. inte jag heller dvs..

men fattade inte, hade killen en prerelease på spelet eller??

//najkks

kanske har laddat ner det... pirate bay du vet =)

Postad 07 March 2009 - 00:57

stock
  • stock
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

kanske har laddat ner det... pirate bay du vet =)

Går väl inte att köra backups på ps3 än? Så han har väl fått tag på det tidigt, eller har det till 360'n, men då ställer han frågan i lite fel avd.

Postad 07 March 2009 - 01:30

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Går väl inte att köra backups på ps3 än? Så han har väl fått tag på det tidigt, eller har det till 360'n, men då ställer han frågan i lite fel avd.

Precis samma tanke!! Nej det går inte till PS3 som tur e, annars skulle nätet var översvämmat, jag gillar känslan av Originalfodral med omslag och allt.. bättre andrahandsvärde med! ;)

Men undras om han fått tag i ett recensions-ex eller nåt sånt kanske? (eller som du trodde, kanske 360?)

//najkks

Postad 07 March 2009 - 01:48

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0

Tyckte inte alls det är lika mycket i spelet som i demot, avtar allt eftersom.
Det är grymt mycket i dom första videorna.

Postad 07 March 2009 - 01:50

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Tyckte inte alls det är lika mycket i spelet som i demot, avtar allt eftersom.
Det är grymt mycket i dom första videorna.

Alltså, kan du klargöra om det är ett recensions-ex du testat då eller?
Eftersom du skriver att det "inte är lika mycket i spelet, som i demot.." hmm ?

//najkks

Postad 07 March 2009 - 01:53

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0

Alltså, kan du klargöra om det är ett recensions-ex du testat då eller?
Eftersom du skriver att det "inte är lika mycket i spelet, som i demot.." hmm ?

//najkks

ingen aning fktiskt, men det är hur som haver inget som sänker spelets spelbarhet.
Jag gillar detta bättre än 4.an kan jag iaf säga.
Är det bekräftat vad collectors edition kommer innehålla? på discshop står det bara extra disc och steel case, onödigt dyrt för det lilla.

Redigerat av Unregistered8b1dd9ee, 07 March 2009 - 01:55.

Postad 07 March 2009 - 01:55

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

ingen aning fktiskt, men det är hur som haver inget som sänker spelets spelbarhet.
Jag gillar detta bättre än 4.an kan jag iaf säga.

Följdfråga: är det till ps3 du spelat resident evil 5?
Är det demot nedladdat från Storen?

//najkks

Postad 07 March 2009 - 11:10

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Den verkar iaf vara släppt på nätet för xbox360 hehe.. asså 2:a spelet som hinner ut på nätet innan officiella releasen, först streetfighter nu den här. Inte mycket som motiverar folk att vara laglig asså.

Ps3 verkar dock vara den enda konsolen som inte har det problemet... än sålänge. Verkligen otroligt hur de lyckats hålla alla kryphål täppta såhär länge. Eller är det kanske hackarna som inte har något intresse för PS3? ;) Man kanske prioriterar MS som vanligt :lol:

Postad 07 March 2009 - 15:39

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Eller så har det att göra med att PS3 kör med Bluray och inte många har sådana brännare. Men visst är det imponerande att ingen lyckats knäcka möjligheten att köra backup på den.

Postad 07 March 2009 - 16:12

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Eller så har det att göra med att PS3 kör med Bluray och inte många har sådana brännare. Men visst är det imponerande att ingen lyckats knäcka möjligheten att köra backup på den.

Bara jag som tycker det e skönt att ps3an är "oknäckt" ? ;)

Hade en 360 förut, den marknaden översvämmades ju typ av förklarliga skäl,
sålde till slut - i slutänden så hade jag för många spel för att orka spela :lol:

Med ett fåtal spel till Ps3an så är det lättare att få favoriter också!

Som RE5 lär bli dvs..

//najkks

Postad 08 March 2009 - 03:57

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Bara jag som tycker det e skönt att ps3an är "oknäckt" ? :(

Visar ju bara att det är en skitbra konsol. ;) Nej men, även om det gick att spela spel på olagligt sätt så skulle jag inte göra det. Jag vill ha fodralen i hyllan och betala 600-700:- och svära över att det är dyrt. ;)

Postad 08 March 2009 - 07:22

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Visar ju bara att det är en skitbra konsol. ;) Nej men, även om det gick att spela spel på olagligt sätt så skulle jag inte göra det. Jag vill ha fodralen i hyllan och betala 600-700:- och svära över att det är dyrt. ;)

Hehe, precis samma åsikt! :lol:

Dessutom e det lättare att byta in spel med fodral hos gamestop, än det vore utan :(

//najkks

Postad 08 March 2009 - 10:59

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Oj förlåt ja. Meningen med frågan var egentligen - Jag har spelat RE5 på 360 och har massor av screentearing, främst i filmerna som postaren ett par steg ovan, men även i spelet. Tycker det är grymt störande och förstör väldigt mycket av upplevelsen. Undrar om ni på PS3 har samma problem som jag på min 360. O yes, har sån rec-ex, lite får man väl skryta ;)

Postad 08 March 2009 - 12:22

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Oj förlåt ja. Meningen med frågan var egentligen - Jag har spelat RE5 på 360 och har massor av screentearing, främst i filmerna som postaren ett par steg ovan, men även i spelet. Tycker det är grymt störande och förstör väldigt mycket av upplevelsen. Undrar om ni på PS3 har samma problem som jag på min 360. O yes, har sån rec-ex, lite får man väl skryta ;)

Jag har upplevt screentearing i 360 demot, men det försvann när jag körde spelet i 720 upplösning istället för 1080. Prova ändra det, ja tror det blir på grund av någott fel när 360 skalar up.

Edit: Har inte upplevt det på ps3, därav min slutsats att det blir något knas när 360 skalar up.

Redigerat av bazookajoe_83, 08 March 2009 - 12:34.

Postad 08 March 2009 - 12:27

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Hehe, rec-ex, tänkte väl det :(

Nej inget på demot för Ps3 iaf.. release nu kommande fredag, kan kolla då.. men överlag har jag inte märkt problem med screantearing.. fast jag kanske inte är lika uppmärksam som andra? ;)

//najkks

Postad 08 March 2009 - 12:46

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Dessutom e det lättare att byta in spel med fodral hos gamestop, än det vore utan ;)

Haha ja, det är nog lite lättare med fodral. :(

Postad 08 March 2009 - 12:56

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Tack för alla svar, ska prova ändra upplösningen till 720p istället för 1080 då, hoppas det hjälper. Kan ju vara samma på PS3, fast PS3an tycks ju tvinga ner alla spel till 720p, dvs den kan inte skala upp dem oavsett.

Postad 08 March 2009 - 13:04

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Tack för alla svar, ska prova ändra upplösningen till 720p istället för 1080 då, hoppas det hjälper. Kan ju vara samma på PS3, fast PS3an tycks ju tvinga ner alla spel till 720p, dvs den kan inte skala upp dem oavsett.

ps3an skalar väl upp de flesta spelen är så vitt bara cod4 jag vet som man måste tvinga upp och diverse skitspel som inte går alls iofs

Postad 08 March 2009 - 13:36

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

ps3an skalar väl upp de flesta spelen är så vitt bara cod4 jag vet som man måste tvinga upp och diverse skitspel som inte går alls iofs

Visst kör ps3an dom flesta spelen i native upplösning? Men pga att det i stort sett inte är någon skillnad mellan 720p native och 1080p uppskalat.

Postad 08 March 2009 - 14:44

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Enda nackdelen mot 360n när PS3an inte skalar upp är att projjen får spasmer när den tvingas byta upplösning hela tiden. Som om PS3an stängde av sig 10 gånger innan en film rullar igång.

Postad 08 March 2009 - 16:47

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Enda nackdelen mot 360n när PS3an inte skalar upp är att projjen får spasmer när den tvingas byta upplösning hela tiden. Som om PS3an stängde av sig 10 gånger innan en film rullar igång.

Nu när du säger det så brukar den blinka till i början på filmer. Ser du någon skillnad när du kör spel i native 720p eller uppskalat 1080? Jag ser ingen skillnad alls :)

Postad 11 March 2009 - 14:41

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Åhh! nu har det börjat komma till butiker ! ska hämta direkt efter jobbet sen bär det hemmåt

Postad 11 March 2009 - 14:50

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
En annan som beställt Collectors Edition får väl vänta tills nästa vecka :)

Postad 11 March 2009 - 17:35

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Åhh! nu har det börjat komma till butiker ! ska hämta direkt efter jobbet sen bär det hemmåt

Eeh.. var kan man köpa detta spel innan fredagen? Såg iof att elgiganten har det i lager, men dom ställer väl knappast ut det i butiken innan fredagen?!

Postad 11 March 2009 - 17:37

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Eeh.. var kan man köpa detta spel innan fredagen? Såg iof att elgiganten har det i lager, men dom ställer väl knappast ut det i butiken innan fredagen?!

Garanterat inte!

De brukar vara benhårda med sånt.. men säkert e det nån som jobbar i dylik butik och kan plocka ex i förväg :D

//najkks

Postad 11 March 2009 - 18:30

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Axelmusic har min Collector's Edition på Packing. Så denna vecka kan jag glömma att få den.

Redigerat av Unregistered28641812, 11 March 2009 - 18:32.

Postad 11 March 2009 - 18:39

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Jag har har förbokat från spelbutiken.se dom skickade den idag, har man tur så kommer det imorn :D Fy fan va kul det kommer att bli, en back staropramen, en polare och lite Resi 5. Blir att koppla ihop två ps3or och lira på en 50 pio och en 40 sony.

Postad 11 March 2009 - 18:50

zonco
  • zonco
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
I stort sett klarat spelet, har 1 delkapitel kvar. Kul att spela på 106" i 1080p med riktigt snygg grafik men eftersom man spelat alla RE-spel i serien så är jag inte jätteimponerad, som på 4an. Bra action som fasen, många vapen. Därimot väldigt dåligt med pussel och tanke bakom saker och ting, och sen är det ju fortf resident evil så man blir stressad och skraj men inte på samma sätt som i de andra spelen, saknar framför allt de här med att man får tänka till då och då. 4an tycker jag är absolut bäst hittills. Det här med flimmer som en del pratar om, det hade jag mängder av i demot men inte märkt det en enda gång nu.

Ett givet köp alltså.

Postad 11 March 2009 - 18:54

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

I stort sett klarat spelet, har 1 delkapitel kvar. Kul att spela på 106" i 1080p med riktigt snygg grafik men eftersom man spelat alla RE-spel i serien så är jag inte jätteimponerad, som på 4an. Bra action som fasen, många vapen. Därimot väldigt dåligt med pussel och tanke bakom saker och ting, och sen är det ju fortf resident evil så man blir stressad och skraj men inte på samma sätt som i de andra spelen, saknar framför allt de här med att man får tänka till då och då. 4an tycker jag är absolut bäst hittills. Det här med flimmer som en del pratar om, det hade jag mängder av i demot men inte märkt det en enda gång nu.

Ett givet köp alltså.

Har du kört ps3 eller 360 versionen? hur är bruden man måste dras med, tänkte om hon blir i vägen eller?

Postad 11 March 2009 - 19:13

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Resident Evil 5 allegedly adding competitive modes

Thanks to a tip from one of our community users, it seems like Resident Evil is adding some competitive modes in addition to the friendly “Mercenaries” game. 2v2 Competitive play in a Resident Evil? Yes please! So far it’s only been confirmed for the PS3, but something tells me it will be announced for both soon (Thanks to Basic Elite).

New Mode: Slayers

Plays very similar to Mercenaries, but with players competing against each other to get the highest score from kill infected souls and B.O.Ws. A handicap system helps the player with the lowest points by doubling the amount of points they are awarded (though this doesn’t apply to combo bonuses). Time Bonus and Combo Bonus rules apply as before, with enemy types and item locations remaining the same (as in Mercenaries).

If any player dies during a game, they lose points and will reappear elsewhere on the map to carry on playing (note: you may sometimes spawn in the heat of a battle, or next to a boss). There is no limit to the amount of times you can die, though you shouldn’t expect much of a score if you do too often. Most players will encounter enemies on difficulty grade level 6 (Normal/Veteran), but the leading player must battle enemies on Grade level 10 (Pro level).

New Mode: Survivors

This game variant is all about Player VS Player action. There are still aggressive creatures present, making the arenas more challenging, but their frequency has been reduced. Combos no longer play a role, as the points you score are directly received from dealing damage to other players. There are no points for killing monsters. You must also strive from taking any damage from the monsters yourself.

Each player starts with just a basic firearm, with powerful weapons littered about the arena. Every map has different combinations of weapons, and you may wish to acquire weapons from bosses by killing them.

Both modes include 2 vs 2 team combat, as well.

http://gamerlimit.co...petitive-modes/

Ingen aning om det stämmer, känns lite utanför residents stil. Men det alltid kul med lite mer saker, man får vänta och se om det stämmer eller inte.

Postad 11 March 2009 - 19:17

zonco
  • zonco
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Har du kört ps3 eller 360 versionen? hur är bruden man måste dras med, tänkte om hon blir i vägen eller?

Ah glömde nämna det ja, sorry. 360 är det jag kört på. Bara demot än så länge på ps3. Blir att köpa det framöver också! Jag tycker att det funkar ganska bra endå, hon är med verkligen hela tiden. Man kan ju sätta henne som Attack eller Cover, vilket är ganska bra. Vill man att hon ska hålla sig bakom och bara hålla ryggen fri för mig så går det, vill man att hon ska springa iväg o kötta, hämta skott mm. så går det. Av mina 7-8h spelande så har hon inte varit märkbart ivägen. Ganska smidigt också att sköta bådas vapen/skott/herbs. Kan ju byta vapen med henne mitt under spelets gång mm. Om du håller på att dö så kommer hon och kör en herb i dig mm. Så nae, jag tycker det fungerar riktigt bra. Kanske är det väll dock detta som gör att det inte är lika läskigt som andra spel i serien, men fortf. så är det stressigt ibland :D som sagt.

Postad 11 March 2009 - 19:27

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Ah glömde nämna det ja, sorry. 360 är det jag kört på. Bara demot än så länge på ps3. Blir att köpa det framöver också! Jag tycker att det funkar ganska bra endå, hon är med verkligen hela tiden. Man kan ju sätta henne som Attack eller Cover, vilket är ganska bra. Vill man att hon ska hålla sig bakom och bara hålla ryggen fri för mig så går det, vill man att hon ska springa iväg o kötta, hämta skott mm. så går det. Av mina 7-8h spelande så har hon inte varit märkbart ivägen. Ganska smidigt också att sköta bådas vapen/skott/herbs. Kan ju byta vapen med henne mitt under spelets gång mm. Om du håller på att dö så kommer hon och kör en herb i dig mm. Så nae, jag tycker det fungerar riktigt bra. Kanske är det väll dock detta som gör att det inte är lika läskigt som andra spel i serien, men fortf. så är det stressigt ibland :D som sagt.

Okey, man tackar. Nått som jag kände i demot var just det att det inte var lika läskigt som tidigare spel, men dock väldigt stressigt ibland. Ja tror att det blir riktigt kul att köra med en kompis B)

Postad 11 March 2009 - 20:22

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
hehe jag kikade lite på zoncos bilder. Föreställ dig honom sitta framför den där STORA DUKEN en mörk vinter kväll, med maffig surround ljud, ljuset släkt, ingen annan hemma, ensam i vardagsrummet och det enda han ser är 106´ duken med resident evil spelet, desutom verkar det som att det är runt 3-4 meters avstånd mellan duken och soffan heheheh... jag skulle nog bli lite skraj ändå :D.

Postad 11 March 2009 - 20:45

zonco
  • zonco
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

hehe jag kikade lite på zoncos bilder. Föreställ dig honom sitta framför den där STORA DUKEN en mörk vinter kväll, med maffig surround ljud, ljuset släkt, ingen annan hemma, ensam i vardagsrummet och det enda han ser är 106´ duken med resident evil spelet, desutom verkar det som att det är runt 3-4 meters avstånd mellan duken och soffan heheheh... jag skulle nog bli lite skraj ändå :D.

Haha, rolig läsning! :D Ja man sitter absolut inte och slöspelar det här, inte så jag menar =) Man sitter givetvis på helspänn hela tiden och får lite svettningar och nervsammanbrott då och då, som det ska vara. Duken och ljudet gör helt klart sitt, t.om förra veckan satt jag exakt som du skrev, 3,5m ifrån 106", men har gjort om i hela vardagsrummet så nu sitter jag på ungefär 6m istället, vilket gav betydligt bättre ljud och framför allt så vart 106" duken alldeles lagom stor. Ska jag vara helt ärlig har jag inte spelat många minuter helt själv, antingen har jag tvingat damen sitta i soffan och kolla på, (haha). Eller så har jag haft polare/brorsan på besök. Sitter man själv som du skriver så blir det ju helt annat, får ju rysningar o såntdär lustigt.. B) Testade lite COOP också faktiskt, med brorsan. Funkar ju riktigt bra men njae, även på 106" så vart det betydligt svårare att spela 2 pga. att man inte såg så mycket, och alla ni vet ju att styrningen är ganska så seg (som är charmen med RE) så njae, föredrar nog att spela själv.. Därimot lira COOP online sen när det är möjligt, det kommer nog bli hur grymt som helst! Det blir de att testa så fort jag köpt det till PS3.

Kika gärna in i mitt galleri lite senare iveckan, då har jag nog tagit bilder på mina prylar och hela vardagsrummet.. Mycket bättre nu än det du såg i tidigare album!

Hoppas du får några jobbiga timmar ihop med RE sedan :D Själv, mörkt och full volym 8)

Postad 11 March 2009 - 22:51

Grillas
  • Grillas
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Fick tyvärr inte mitt RE5 skickat från webhallen idag.
Har alltid fått förbokade spel en dag tidigare annars men inte den här gången, kanske beroende på deras RE5 event ?
En dag till gör väl kanske inte så mycket ändå :D
Längesen man va så taggad på ett spel.. va nära att köpa projektor också endast för att få slippa dela skärm med polaren som ska få kontrollera Sheva men tog förnuftet till fånga och kom på att det kanske inte är sån superbra idé nu när man blir varslad.

Ni som hunnit få och lirat.. är normal för lätt ?
Såg att man behöver lira igenom Veteran för att låsa upp Professional och som den trophyjägare man är så kommer man ju bli tvungen att lira på svåraste till slut.
Men är Normal alldeles lagomt så vill man ju köra på de första rundan och inte behöva fokusera på trophys.

Postad 11 March 2009 - 23:02

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Haha, rolig läsning! :D Ja man sitter absolut inte och slöspelar det här, inte så jag menar =) Man sitter givetvis på helspänn hela tiden och får lite svettningar och nervsammanbrott då och då, som det ska vara. Duken och ljudet gör helt klart sitt, t.om förra veckan satt jag exakt som du skrev, 3,5m ifrån 106", men har gjort om i hela vardagsrummet så nu sitter jag på ungefär 6m istället, vilket gav betydligt bättre ljud och framför allt så vart 106" duken alldeles lagom stor. Ska jag vara helt ärlig har jag inte spelat många minuter helt själv, antingen har jag tvingat damen sitta i soffan och kolla på, (haha). Eller så har jag haft polare/brorsan på besök. Sitter man själv som du skriver så blir det ju helt annat, får ju rysningar o såntdär lustigt.. B) Testade lite COOP också faktiskt, med brorsan. Funkar ju riktigt bra men njae, även på 106" så vart det betydligt svårare att spela 2 pga. att man inte såg så mycket, och alla ni vet ju att styrningen är ganska så seg (som är charmen med RE) så njae, föredrar nog att spela själv.. Därimot lira COOP online sen när det är möjligt, det kommer nog bli hur grymt som helst! Det blir de att testa så fort jag köpt det till PS3.

Kika gärna in i mitt galleri lite senare iveckan, då har jag nog tagit bilder på mina prylar och hela vardagsrummet.. Mycket bättre nu än det du såg i tidigare album!

Hoppas du får några jobbiga timmar ihop med RE sedan :D Själv, mörkt och full volym 8)

6 meter på 106" är inte det lite för långt ifrån jag kör på stadiga 1,8 meter ifrån 86 "

Postad 11 March 2009 - 23:21

zonco
  • zonco
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Fick tyvärr inte mitt RE5 skickat från webhallen idag.
Har alltid fått förbokade spel en dag tidigare annars men inte den här gången, kanske beroende på deras RE5 event ?
En dag till gör väl kanske inte så mycket ändå :D
Längesen man va så taggad på ett spel.. va nära att köpa projektor också endast för att få slippa dela skärm med polaren som ska få kontrollera Sheva men tog förnuftet till fånga och kom på att det kanske inte är sån superbra idé nu när man blir varslad.

Ni som hunnit få och lirat.. är normal för lätt ?
Såg att man behöver lira igenom Veteran för att låsa upp Professional och som den trophyjägare man är så kommer man ju bli tvungen att lira på svåraste till slut.
Men är Normal alldeles lagomt så vill man ju köra på de första rundan och inte behöva fokusera på trophys.

Normal är alldeles för lätt, det är det jag kör på nu och tycker att det är för lätt. Med tanke på att de är i stort sett bara slakt som gäller. Inte många tänkuppdrag och uppdrag på tid, så kör på veteran du =)

Postad 11 March 2009 - 23:26

zonco
  • zonco
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

6 meter på 106" är inte det lite för långt ifrån jag kör på stadiga 1,8 meter ifrån 86 "

Tycker jag inte, tycker det är ganska ultimat. Upplevelsen blev ju betydligt bättre. Visst, kul med jättestort ett tag men tennismatcher är jobbiga, om du förstår vad jag menar. 1,8m på 86" är ju galenskap :D alldeles för nära, 1,8m så är ju en 50" riktigt stort. njae, vart sitter du bäst i biosalongen? mitten och uppåt, enligt min mening.

Postad 11 March 2009 - 23:33

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Tycker jag inte, tycker det är ganska ultimat. Upplevelsen blev ju betydligt bättre. Visst, kul med jättestort ett tag men tennismatcher är jobbiga, om du förstår vad jag menar. 1,8m på 86" är ju galenskap :D alldeles för nära, 1,8m så är ju en 50" riktigt stort. njae, vart sitter du bäst i biosalongen? mitten och uppåt, enligt min mening.

tycker jag har perfekt uppsyn över hela skärmen genom att titta rakt fram. lite onödigt att se väggen bakom den har jag ingen nytta av

Postad 12 March 2009 - 09:51

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0

Axelmusic har min Collector's Edition på Packing. Så denna vecka kan jag glömma att få den.

Fan när du skriver sådär blir ja nervös.
Ja la beställning på en i måndags kväll, i samma veva så
fick de in dem i lager. Men hos mig står de bara Not released yet.
Räknade med att de hade skickat den iaf.
Fan har addat dem på msn för o höra va de är frågan om.

Postad 12 March 2009 - 13:04

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Fan när du skriver sådär blir ja nervös.
Ja la beställning på en i måndags kväll, i samma veva så
fick de in dem i lager. Men hos mig står de bara Not released yet.
Räknade med att de hade skickat den iaf.
Fan har addat dem på msn för o höra va de är frågan om.

Jag beställde den i början på februari. Då stog det att dom skickar den några dagar innan release så man har den på samma dag som den släpps. Men dom verkar fått in många bokningar av den, så några av oss kommer i kläm.

Postad 12 March 2009 - 13:08

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Men asså ni som sitter så nära tv/projektorn... får ni inte huvudvärk? Jag tror hjärnarn får det svårare att bearbeta bilden som man ser .. när man sitter aldeles för nära.

SJälv kör man på en 42 tums plasma med stereo ljud och 3-4 meters avstånd, hahaha får hoppas på att det blir lika bra upplevelse ändå :D

Det här är min första resident evil spel sm jag ska lira, så jag har inte många förväntningar. Får hoppas på att hypen på spelserien lever upp. T.ex så tyckte jag att killzone 2 var riktigt överhypad :o

Postad 12 March 2009 - 13:23

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Men asså ni som sitter så nära tv/projektorn... får ni inte huvudvärk? Jag tror hjärnarn får det svårare att bearbeta bilden som man ser .. när man sitter aldeles för nära.

SJälv kör man på en 42 tums plasma med stereo ljud och 3-4 meters avstånd, hahaha får hoppas på att det blir lika bra upplevelse ändå :D

Det här är min första resident evil spel sm jag ska lira, så jag har inte många förväntningar. Får hoppas på att hypen på spelserien lever upp. T.ex så tyckte jag att killzone 2 var riktigt överhypad :o

Resident evil är ett spel som har bytt skinn kan man säga. Första Resident Evil spelen var mer ett skräck/äventyrs spel och innehöll väldigt roliga pussel o svårigheter som var mäserligt. Sen blev man skrämd när man tex gick i en liten korridor och helt plötsligt hoppar en blodtörstig hund in genom fönstret, eller en zombie kunde helt plötsligt hoppa fram ur en dörr och bita ditt skinn. Musiken var även den helt otrolig och kuslig.

RE5 är som sagt ett helt annat Resident Evil spel, där allt det magiska som var så bra har blivit utbytt mot ett vanligt action spel där det går ut på att du ska bara skjuta så mycket det går med de skotten du har, tar dem slut så får du kasta granater. Näe, trist men that is life, är mer sugen på att köpa alla gamla Resident evil spel och spela igenom.

Postad 12 March 2009 - 13:56

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0

Jag beställde den i början på februari. Då stog det att dom skickar den några dagar innan release så man har den på samma dag som den släpps. Men dom verkar fått in många bokningar av den, så några av oss kommer i kläm.

Jo men då ska de ju inte skriva att de har den i lager och att de skickar den inom 0-48timmar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.