Sony VAIO
279 svar till detta ämne
Postad 06 March 2008 - 18:17
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Det där att bränna recoveryskivorna är ett gissel, fungerade för mig efter jag uppdaterat recovery programmet innan dess fick jag massor av felmeddelanden (sidan är denna) sedan anger ni er modell etc.) "VAIO Recovery Center Patch 1.1.4.7" "VAIO Recovery Center Patch 1.1.4.8" Vet inte om ni kan installera v 1.1.4.8 direkt, testa. Om någon av er vet hur man kan göra en nyinstallation utan alla medföljande program skriv gärna det här. Registrera er på Sony Vaio Forum och kolla runt där, glöm inte att ordna så ni får den medföljande Blu-Ray filmen, jag kommer få vänta i totalt 2mån (redan väntat 1mån) på den, lite surt.
Redigerat av TheSwede86, 06 March 2008 - 18:19.
Postad 06 March 2008 - 22:32
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Registrera er på Sony Vaio Forum och kolla runt där, glöm inte att ordna så ni får den medföljande Blu-Ray filmen, jag kommer få vänta i totalt 2mån (redan väntat 1mån) på den, lite surt.
Vart hittade du den möjigheten? Kollade runt men såg inget....
Postad 06 March 2008 - 22:45
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Registrera er på Sony Vaio Forum och kolla runt där, glöm inte att ordna så ni får den medföljande Blu-Ray filmen, jag kommer få vänta i totalt 2mån (redan väntat 1mån) på den, lite surt.
Vart hittade du den möjigheten? Kollade runt men såg inget....
Trodde (?) det gällde alla som köpte en Sony Vaio (FZ eller AR modellerna iaf.), det kom iaf. flera lappar i min kartong där det stod "registera dig hos Club Vaio och få Spindelmannen 3 på Blu-ray" etc. men antar om du inte fått den i kartongen kanske det inte gäller längre? När jag registrerade min dator på Club Vaio idag så kom det efter registreringen upp en bild på Spiderman 3 Blu-ray och någon text, kom inte ihåg vad det var. Jag registrerade mig via telefon samma dag som jag fick datorn för att den j*kla länken på skrivbordet fungerade inte (som lappen sa man skulle klicka på). Registrera dig här och se om du får något liknande. Vilken modell samt när köpte du den? Här kan du se lappen jag talar om:
Postad 07 March 2008 - 11:17
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag köpte en SONY VAIO VGN FZ 31z, med T8300 Penry processorn, 4GB minne o 300 GB HDD den 23/2 på Dustin.
Jag har inget filmerbjudande i min låda. Tittade inte ens på manualerna då, öppnade plastpåsen nyss. ..
När jag reggade mig igår kunde jag inte hitta nåt erbjudande alls, det hänger säkert ihop med vilket serinummer man har..
Men tack för hjälpen!
Postad 09 March 2008 - 16:45
Unregisteredb3410fbf
-
Unregisteredb3410fbf
-
Amatör
-
-
62 inlägg
tjena har tänkt köpa FZ31Z. Tänkte koppla hdmi från datorn till projektorn. Har ingen hdmi i recievern. Hur får jag ut ljudet från datorn till recievern?
mvh
Postad 14 March 2008 - 17:07
Unregistered36e10e06
-
Unregistered36e10e06
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Köpte min första blu-ray film... men får inte min ar51j att spela upp filmen! någon som haft liknande problem?
Min WindDVD BD for VAIO öppnars men sen "Svarar Inte" och jag måste avbryta... Fan vad irriterande!
Redigerat av Unregistered36e10e06, 14 March 2008 - 17:22.
Postad 22 March 2008 - 15:58
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Hur är det med Sony Vaio VGN-AR61ZU? Har sett väldigt lite diskussioner, åsikter och recensioner om den (dvs, inga alls), vad beror det på? Den är visserligen ny men ofta brukar ju produkter talas om långt innan de finns? Eller är den kanske lite dyr för att vara intressant för medelsvensson? Tycker det verkar vara en kanonmaskin för mig som vill ha en rejäl laptop för systemutveckling och liknande, men som ändå ska gå att bära runt någorlunda. Dessutom är den inte lika otroligt ful som Dells XPSM1730.
/pJ
Postad 23 March 2008 - 02:17
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Köpte min första blu-ray film... men får inte min ar51j att spela upp filmen! någon som haft liknande problem? Min WindDVD BD for VAIO öppnars men sen "Svarar Inte" och jag måste avbryta... Fan vad irriterande!
Uppdatera drivrutinerna för WinDVD BD via Sony VAIO's hemsida det borde lösa problemet, alt. att du uppdaterar drivrutiner för Blu-Ray läsaren (CD-enheten) om det finns på samma sida.
Postad 24 March 2008 - 08:56
sergr
-
sergr
-
Rookie
-
5 inlägg
Hur är det med Sony Vaio VGN-AR61ZU? Har sett väldigt lite diskussioner, åsikter och recensioner om den (dvs, inga alls), vad beror det på? Den är visserligen ny men ofta brukar ju produkter talas om långt innan de finns? Eller är den kanske lite dyr för att vara intressant för medelsvensson? Tycker det verkar vara en kanonmaskin för mig som vill ha en rejäl laptop för systemutveckling och liknande, men som ändå ska gå att bära runt någorlunda. Dessutom är den inte lika otroligt ful som Dells XPSM1730.
/pJ
Jag har haft min AR61ZU i 3 veckor nu och är grymt nöjd! Den inbyggda DVB-T mottagaren är väldigt bra, med en antenn får jag in Boxer. Den har ingen inbyggd CAM modul så det går inte att se kodade kanaler, men det löste jag med en extrn FireDTV mottagare. Den har börjat bli min favorit PVR istället för min Ubuntu Mythtv. Den är väldigt snabb, jag kan se SVT HD 1080p utan problem. Även filmer i 720p och 1080p klarar den utan problem. Bilden kör jag ut på min projetor via HDMI och DTS ljudet optiskt till förstärkaren. Köpte en BluRay film, gick att se på utan problem. Har köpt DvbViewer efter att tröttnat på Windows Media Centers videoformat som inte går att göra något vettigt med. Installerade Eclipse för att se hur snabbt den startade upp, tar ca. 4 sekunder, grymt bra! I övrigt så är den i största laget för att bära runt på. Jag har den mest hemma så det är inget problem för mig, men det går väl att ta med den någonstans ibland. /gs
Redigerat av sergr, 26 March 2008 - 09:29.
Postad 05 April 2008 - 22:54
Unregistered23751
-
Unregistered23751
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag va på Dustin home mässan i Globen idag och fick syn på Sony Vaio VGN-AR61ZU.
Jag fall för den direkt och tyckte den var fantastisk.
Den har ju en 17" tft skärm, inbyggd kamera, inbyggd tv-mottagare och blue-ray läsare och brännare.
Men jag såg någon brvid som var väldigt lik men med lite mindre skärm och så.
Men jag kommer inte ihåg vad den heter.
Någon som har en aning?
Isåfall skulle jag gärna villa veta vad som skiljer dem åt förutom skärmen.
Joerlo!
Redigerat av Unregistered23751, 05 April 2008 - 22:55.
Postad 05 April 2008 - 23:17
Biohazard
-
Biohazard
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Det går väl aldrig få ut de nya HD-ljud från en Vaio FZ till en reciever som kan avkoda dessa eller?
Postad 08 April 2008 - 12:51
Sicken
-
Sicken
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Det går väl aldrig få ut de nya HD-ljud från en Vaio FZ till en reciever som kan avkoda dessa eller?
"And since select FZ notebooks feature an HDMI™ output, you can view all your HD video and audio content, including your Blu-ray Disc movies, in full 1080 HD on your compatible HD TV7." Saxat från; http://b2b.sony.com/...books/fz-seriesJag tolkar det som att du kan få ut HD-ljud genom en HDMI-kabel till en förstärkare som klarar av att plocka ut ljudet och inte bara switcha vidare det. Någon som har en Vaio FZ och som skulle vilja bekräfta (eller dementera)?
Postad 08 April 2008 - 20:58
sergr
-
sergr
-
Rookie
-
5 inlägg
Ett tips för AR61ZU.
I manualen står det att H.264 stöd endast finns för den Franska modellen.
Men jag har lyckats ta emot SVT HD 1080p H.264 genom den inbyggda dvb mottagaren genom att installera
CoreAVC Video Decoder och sätta den som default för H.264 i DvbViewer/options/DirectX/H.264
Postad 13 April 2008 - 21:27
Unregistered15805724
-
Unregistered15805724
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Köpte min VGN-AR61M
för lite över en vecka sedan, och är grymt nöjd.
Den fyller upp platsen för min numer döda stationära riktigt bra.
Det enda nackdelen är väl bristande batteritid, och att klistermärket "full-hd 1080" inte stämmer då skärmen bara stödjer 1440x900. Lite ljug där från Sonys sida.
Lyckades heller inte finna var man kan få sin Spindelmannen Bluray film då man registrerar sig på Club Vaio.
Men i övrigt är jag väldigt nöjd med datorn. Den klarar av 1080p material till TVn utan större problem, och är snabb i uppstart och i Vista.
Redigerat av Unregistered15805724, 13 April 2008 - 21:28.
Postad 14 April 2008 - 13:19
olis025
-
olis025
-
Rookie
-
9 inlägg
Köpte en FZ31M förra vecka och är väldigt nöjd. Har en liten fundering bara, tycker att batteriet glappar lite när man har satt fast det. Är det någon som känner igen problemet?
Postad 15 April 2008 - 07:51
Hampan
-
Hampan
-
Användare
-
-
123 inlägg
Hej,
Jag har en Sony VAIO VGN-FZ31Z
När jag kopplar den till min Onkyo TX sr-705 via HDMI och från recivern till plasman ( Pioneer PDP508XD ) så visar den bild, men jag får inget ljud.
När jag går in på Kontrollpanelen->Ljud så ser jag att den skickar ljud på hdmi men jag får f'n inget ljud.
har även satt hdmi ljudet som 'standard'
Någon som har ett tips?
Ligger felet i onkyon eller sonyn?
Mvh,
Hampus
Postad 16 April 2008 - 21:52
efterfest
-
efterfest
-
Användare
-
-
232 inlägg
Hej!
har spanat in Sony Vaio VGN-AR61M som verkar vara en riktigt schyst laptop att både ersätta stationära datorn o ha som multimediacenter. såg att några som skrivit här i forumet hadde inskaffat den. är de nån som testat o lira några spel på den, tex crysis eller vegas 2 som är skapligt krävande ? hur funkar dom med grafik o prestanda ? såg att grafik kortet va lite halvdant. vet dock inte hur stor skillnaden är på NVIDIA® GeForce® 8400M GT o 8600 GT är.
nån som är insatt ?
Postad 17 April 2008 - 18:58
pierko
-
pierko
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
´Hej.
Jag har precis inföskaffat en FZ31Z.
Tycker dock att bilden rycker när man kollar på film genom datorn till min plasma tv.
Har testat både DVD och Blue-ray, och både VGA och HDMI, utan någon märkbar skildnad.
Är dt någon som haft liknande problem eller har någon lösning??
//Pierre
Postad 21 April 2008 - 11:26
griphon
-
griphon
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
hej,
jag är grymt sugen på en FZ31Z, men går det att köra XP på den, med tanke på drivrutiner etc? Skall ha den främst som arbetsmaskin och då är det inget annat än XP som gäller.
Någon som blåst den och kört in XP?
åh, en sak till. Docka? Dockningslösningar tex usb portreplikator etc, någon som har erfarenhet av det? Behöver docka till jobbet men hittar inget som det uttryckligen står skall fungera till FZ-serien..
Redigerat av griphon, 21 April 2008 - 11:36.
Postad 22 April 2008 - 07:30
soda666
-
soda666
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Minnen till FZ31M.Någon som har uppgraderat sin VAIO? Vilka minnen har ni använt, från vilken tillverkare..?
Postad 27 April 2008 - 18:16
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hej undrar också lite om denna Sony vaio "SONY VGN-AR61M". Någon mer som har goda kunskaper och hur funkar den? Läste någonstans att den skulle vara seg, stämmer det?
Postad 01 May 2008 - 12:11
tugger
-
tugger
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hej undrar också lite om denna Sony vaio "SONY VGN-AR61M". Någon mer som har goda kunskaper och hur funkar den? Läste någonstans att den skulle vara seg, stämmer det?
Är du ute efter AR så vänta på AR7-serien istället då AR6 är mer eller mindre en serie som hann komma innan penryn släpptes, i USA försvann denna serie relativt snabb och förändringarna är inte många, visserligen är highend varianten av serien en penry men fortfarande gamla chipsetkretsar.
Postad 04 May 2008 - 21:50
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Fankens!! Nu när jag fixat en VGN-AR61m.  Jag hade inte en ANING om nummer 7 i serien. Men ändå, datorn är riktigt bra. Är tyst, krånglar inte. Jag är alltså inte van vid en dator, som inte kraschar. Började nästan vänja mig vid HP (Krasch) DV9244eu som aldrig gick att få att fungerar. Till slut så tog HP tillbaka min Dv9244eu, och Jag fick ta en SONY Vaio istället. ÄNTLIGEN säger då ja. Det är som natt å dag. Den blir för fankens INTE ens varm. Rekommenderas, även om det inte är en penrydator.
Postad 06 May 2008 - 17:10
phog
-
phog
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej
Ska köpa mig en dator som jag vill kunna spela lite spel på och annat man använder en dator till.
Funderar på två olika vaios:
Sony VGN-FZ31M eller Sony Vaio VGN-AR61M
Vilken är att föredra? fördelar/nackdelar med dessa?
AR61M har en något snabbare processor men ett sämre grafikkort, eller?
Tacksam för vägledning i djungeln
Postad 19 May 2008 - 23:01
alexson
-
alexson
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
Jag är på jakt efter min första bärbara dator och det lutar åt en Sony, men vilken ska det bli?
Den kommer användas till 95% i hemmet till internet, multimedia och en del spel (första hand mmorpg och strategi, men även lite racing och fps).
Min budget ligger runt 10 000 kr och de modeller jag kollat på är:
VGN-FZ31M
VGN-FZ38M
VGN-AR51J
VGN-AR61M
Det jag gillar med AR modellerna är att man får en 17" skärm, men jag läste på Sonys hemsida att hårddisken är på 4200 rpm, att jämföra med 5400 rpm på FZ modellerna. Hur påverkar det prestandan?
Tacksam för hjälp då jag är hopplöst ouppdaterad på vad som är bra/dåligt inom datorer nu för tiden.
Postad 20 May 2008 - 20:57
Unregistered15805724
-
Unregistered15805724
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har nu haft min VGN-AR61M i ett par månader och är riktigt riktigt nöjd.
Den matar ut 1080p material till TVn utan problem, den är skapligt snabb i vista, den är tyst och den är snygg.
Ett par nackdelar är dock att skärmen endast stödjer 1440x900, till skillnad från de dyrare modellerna som har 1080p upplösning, samt att hårddisken är lite långsam.
Men måste säga att jag skitnöjd!
Postad 03 June 2008 - 18:11
Brandy
-
Brandy
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Är du ute efter AR så vänta på AR7-serien istället då AR6 är mer eller mindre en serie som hann komma innan penryn släpptes, i USA försvann denna serie relativt snabb och förändringarna är inte många, visserligen är highend varianten av serien en penry men fortfarande gamla chipsetkretsar.
Har du något datum när AR7-serien kommer till europa? Funtar på att inhandla en ar61m.. men om ar7 kommer snart kanske man kan vänta  edit: hittade den på prisjakt nu.. var tydligen blind för en timme sen
Redigerat av Brandy, 03 June 2008 - 19:16.
Postad 28 October 2010 - 10:55
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Nu vet jag att jag använder en jättegammal tråd, men jag hittade ingen bättre. Jag skulle vilja veta hur ni upplever era VAIOS. Jag har nämligen problem med min VAIO och har varit i kontakt med både SONY, Infocare och OnOff. Problemet med min dator är att den bara läser BD-skivor ibland och jag har sett en del klagomål på denna enhet som sitter i min VAIO VGN-FZ21M: MATSHITA BD-CMB UJ-120 ATA-Device Enligt OnOff så betalar de reperationer upp till 3 år efter inköp om det är ursprungligt fel. Infocare trodde precis som jag att det finns en möjlighet att BD-läsaren klassas som en utslitningsprodukt från OnOffs hemsida samt att enheten börjar bli utsliten. De föreslog att jag lämnade in datorn hos OnOff så att de kunde göra en kontroll av datorn. Detta kan ju kosta 495:- Därefter kunde jag få ett kostnadsförslag och det varnades om att det kan bli ganska dyrt om jag får betala det och då kanske det inte är värt att kosta på sig det. Datorn är inköpt 2007-11-09 så det brinner i knutarna. Den har dessutom varit inne på service redan en gång då de bytte både moderkort och hårddisk samt uppdaterade BIOS som gick på garantin. Kanske också är ett tecken att köpa en ny dator och använda denna som en backupdator. Isåfall tänker jag mig denna: SONY VAIO VPCF12M1E/HHur hade ni gjort? Betalat 495:- för att få den undersökt för att sedan kanske få ett riktigt dyrt kostnadsförslag som troligtvis inte täcks av garantin eller sparat och köpt en ny efter jul?
Postad 28 October 2010 - 11:18
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Den datorn har bra pris på Dustin nu maestro http://www.dustinhom...5010447961.aspx
Postad 28 October 2010 - 11:25
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Den datorn har bra pris på Dustin nu maestro http://www.dustinhom...5010447961.aspx
Tackar, tackar! Fast jag brukar försöka köpa sådana här saker i fysiska butiker nära mig och Nacka är ganska långt ifrån... Tror jag ska åka ner till SONY i Malmö i eftermiddag och kolla på den om de har den inne.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|