Sylvester Stallone: Rambo (2008)
Rambo (2008) (BD+DC) (US)
(Filmer)
|
2
|
(23)
|
Inga priser | |
Rambo (2008) - Widescreen Edition (US) (DVD)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Rambo (2008) - 2-Disc Special Edition (US) (DVD)
(Filmer)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Rambo (2008) (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(53)
|
78:- | |
Rambo (2008) - Limited SteelBook (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(28)
|
Inga priser |
Postad 06 April 2008 - 13:29
Postad 04 May 2008 - 10:47
Postad 04 May 2008 - 11:05
Gärna för mig. Bara han aldrig får en skojig sidekick. Rambofilmerna skall vara humorbefriade och våldsamma.
Postad 04 May 2008 - 11:22
3 an var ju en dåligt film i många stycken då den egentligen speglar en glorifierad usa patrotism...nej detta är ett riktigt bottenapp....att släppa en så dåligt 4...det fattas som sagt rullstolen bara...den krigande pensionären..
//CG-47
Trist snack .. ( jag är också intelligent .. men det får man lägga till sidan )
Film är film.. man tar det för vad det är och speciellt i denna kategori ..
Rambo och Rocky filmerna är nostalgi för den som är uppväxt med dem ..
Jag bryr mig inte om hur dåligt det är idag eller var då ...
Det är som en serietidning för mig ..
Ser fram emot att få se Rambo hemma i blu ray och skulle bli ännu gladare om det kom en Femma också
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 04 May 2008 - 11:23.
Postad 04 May 2008 - 11:36
![]()
Gärna för mig. Bara han aldrig får en skojig sidekick. Rambofilmerna skall vara humorbefriade och våldsamma.
Haha, skulle det inte vara trevligt med en Chris Tucker?
Postad 06 May 2008 - 18:53
Vad säger vi om detta? Rambo V
Jag säger bara UNDERBART!!!!!!!!
Kul att dom ska göra film av original manuset till 4:an där Rambo skulle spöa skiten ur en sekt som kidnappat Rambos dotter. Låter nästan lite som Cobra med sin galna "We are the future" sekt
Och en Cobra 2 vore minsann inte fel heller. En av 80-talets bästa action filmer
Redigerat av Svante Skoog, 06 May 2008 - 18:54.
Postad 07 May 2008 - 19:58
Rambo 1 gillade jag skarp, klart bästa filmen i serien. Skildrar jättebra hur "skadad" en veteran blev efter Vietnamkriget och hur fördomar osv kan förstöra. Även om han bara ville väl i kombination med att hans sociala stabilitet för närvarande inte var så jättebra. En jättebra film som inte alls handlade om att döda egentligen om man SER på filmen med båda ögonen och inte käkar popcorn och dricker bira med polarna under tiden. 5/5
Rambo 2 började spåra ut lite men den hade ändå en "story" som höll på något sätt. Visst han skulle in och rädda alla och röjde alla men det var bra action och man knöt an till honom som karaktär. 3/5
Rambo 3 var ju typ en komedi mer eller mindre. Så ja nej den var verkligen inte bra. 1,5/5
Och så den senaste Rambo då ...
Ja storyn var minst sagt obefintlig. Ingen bakgrundshistoria alls och knöt inte an till karaktärerna alls, inte ens Rambo. Sedan alls onödiga slaktande och filmande av när lemmar flög av på dom mest smaklösa sätt. Nej hela filmen känns hafsigt och stressad på något sätt. Mådde illa halva filmen av det onödiga våldet. Till och med emot barn på ett totalt smaklöst sätt. Så 0,5/5 ifrån mig. Sämsta filmen på länge, fick mig bara att må dåligt.
Hostel t.ex. däremot får lätt 5/5 av mig även om denna var ännu äckligare. Dock var den äcklig av en anledning och baserade på verkliga händelser som fick en att tänka till.
Så jag våld fungerar fast på rätt sätt och i rätt film så att säga.
Postad 08 May 2008 - 14:27
Jag måste säga att jag INTE gillade filmen av flera anledningar.
Rambo 1 gillade jag skarp, klart bästa filmen i serien. Skildrar jättebra hur "skadad" en veteran blev efter Vietnamkriget och hur fördomar osv kan förstöra. Även om han bara ville väl i kombination med att hans sociala stabilitet för närvarande inte var så jättebra. En jättebra film som inte alls handlade om att döda egentligen om man SER på filmen med båda ögonen och inte käkar popcorn och dricker bira med polarna under tiden. 5/5
Rambo 2 började spåra ut lite men den hade ändå en "story" som höll på något sätt. Visst han skulle in och rädda alla och röjde alla men det var bra action och man knöt an till honom som karaktär. 3/5
Rambo 3 var ju typ en komedi mer eller mindre. Så ja nej den var verkligen inte bra. 1,5/5
Och så den senaste Rambo då ...
Ja storyn var minst sagt obefintlig. Ingen bakgrundshistoria alls och knöt inte an till karaktärerna alls, inte ens Rambo. Sedan alls onödiga slaktande och filmande av när lemmar flög av på dom mest smaklösa sätt. Nej hela filmen känns hafsigt och stressad på något sätt. Mådde illa halva filmen av det onödiga våldet. Till och med emot barn på ett totalt smaklöst sätt. Så 0,5/5 ifrån mig. Sämsta filmen på länge, fick mig bara att må dåligt.
Hostel t.ex. däremot får lätt 5/5 av mig även om denna var ännu äckligare. Dock var den äcklig av en anledning och baserade på verkliga händelser som fick en att tänka till.
Så jag våld fungerar fast på rätt sätt och i rätt film så att säga.
Så det som Rambo 4 skildrar om i Burma, har aldrig hänt? Eller vad menar du?
Postad 08 May 2008 - 15:40
WTF?!?!Hostel t.ex. däremot får lätt 5/5 av mig även om denna var ännu äckligare. Dock var den äcklig av en anledning och baserade på verkliga händelser som fick en att tänka till.
Hostel är väl inte baserad på verkliga händleser lr? :S
Postad 08 May 2008 - 18:02
och ja tror att om du tar en kulsputa modell stridsvagn så flyger det delar ur det du träffar..
Postad 08 May 2008 - 18:09
haha hostel verkliga händelser......
och ja tror att om du tar en kulsputa modell stridsvagn så flyger det delar ur det du träffar..
Haha rolig kommentar minst sagt. Så du anser att det i ALLA filmer då ska visas hur inälvorna flyger och ifall någon i någon situation dödar ett barn så MÅSTE detta vara med i filmen? det är en film för guds skull och dom väljer hur våldsam den ska vara. Det är INTE så i några av dom andra Rambofilmerna och så vitt jag kommer ihåg är Rambo 2 och 3 rätt våldsamma.
Onödigt att visa hur dom stabbar en liten vietnamesisk unge medans andra våldför sig på barnets mamma. Eller vad säger du?
Ang verkliga händelser i Hostel så står det i alla fall så om du kollar på Trailern till Hostel. Iofs dom kanske ljuger då, du verkar ha mer information där juh.
Och ja det är säkerligen en rätt lukrativ branch att låta sjuka idioter döda för pengar, speciellt i krigstider (filmen utspelar sig väl i kosovo eller liknande om jag minns rätt). Jag vore mycket förvånad om inte liknande hänt i verkligheten. Därför jag gillade den filmen. De flesta verkar dock tycka att det är någon "splatterfilm" helt utan poäng. Tycker synd om dom då dom missar den psykiska skräcken som imho är det som gör denna filmen riktigt #&¤%" äcklig, och därmed intressant/bra.
Och jo det är klart det är krig i Burma. Kanske inte helt verkligt det som skildrades i Rambo 4 dock att han slaktar 500 personer själv på det sättet han gör.
Aja smaken är som baken, jag tyckte mest Rambo 4 var vidrig och helt utan någon story/bra karaktärer. Men ifall man gillar sådant så finns andra jättebra filmer som "Braindead" t.ex. Den ÄR iofs bra iom att den är självironisk och mer en komedi än annat.
Redigerat av Agathorn, 08 May 2008 - 18:14.
Postad 08 May 2008 - 18:13
Postad 08 May 2008 - 18:19
Men allvarligt... HUR många filmer är VERKLIGA då....?? Det stod ju även att Blair Witch Project var baserade på verkliga händelser... och XXXXXX antal andra filmer...! Och då måste det vara så eller...??? Men våldet i Rambo IV är nog snarare inte på långa vägar i närheten utav verkligheten nere i Burma...
I Blair With så gick dom iofs officiellt ut med på hemsidan sedan att det är skådespelare och att det var ett marknadsföringsknep att säga att det är äkta.
Om jag vill se verkliga händelser så kollar jag på dokumentärer. Ifall jag vill se en bra film så kollar jag just på en film.
Regisören väljer att visa det som skall visas och jag tyckte att detaljnivån på våldet i denna filmen var smaklös. Man behöver inte göra så att publiken mår illa bara för att verkligheten är så. Det är därför detta är film, som skapas för att underhålla en publik.
Jag skrev bara min åsikt. Inte intresserad av att försvara de. Förstår inte varför folk måste hävda sig och "anfalla" ifall dom har en annan åsikt. Typiskt svenskt beteende.
Jag kommer inte svara mer i denna tråden i alla fall.
Postad 08 May 2008 - 18:28
Jag skrev bara min åsikt. Inte intresserad av att försvara de. Förstår inte varför folk måste hävda sig och "anfalla" ifall dom har en annan åsikt. Typiskt svenskt beteende.
Du skrev din åsikt, då har alla andra rätt att ge sin...
Postad 08 May 2008 - 21:33
Lugna ner dig nu Mr Spoiler...
Redigerat av thetias, 08 May 2008 - 21:34.
Postad 15 May 2008 - 21:17
Hur kommer det sig att man hela tiden ger folk som inte förstått konceptet "perspektiv" i uppgift att sätta ihop sådana där omslags-mockup-bilder?
Postad 15 May 2008 - 22:08
Ouch!
Hur kommer det sig att man hela tiden ger folk som inte förstått konceptet "perspektiv" i uppgift att sätta ihop sådana där omslags-mockup-bilder?
Ja det kan ja hålla med om urk..
Postad 22 May 2008 - 20:38
RAMBO Quadrilogy Blu-Ray Box Reg B släpps den 23/6 !!
Snygg, ska helt klart köpa!
Postad 24 May 2008 - 12:21
EDIT: Fick den för några dagar sen, riktigt fin box. Jag blev mycket nöjd.
Redigerat av Unregistered28641812, 30 May 2008 - 21:15.
Postad 25 May 2008 - 20:13
Postad 02 June 2008 - 22:50
Rambo review
Länk
PQ:
AQ:
Postad 12 June 2008 - 13:05
en pluspoäng för omslaget, tycker den är svinigt vacker
ram.JPG 21.43K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tomtefiluren, 12 June 2008 - 21:51.
Postad 12 June 2008 - 18:26
Idag landade min rambo box, orkade inte vänta tills den släpps här.
en pluspoäng för omslaget, tycker den är svinigt vacker.
Din bild är väldigt stor för att vara så liten...
Postad 12 June 2008 - 21:43
Din bild är väldigt stor för att vara så liten...
Sådärja, nu fick jag ordning på den. Va ute och cyklade i tomteskogen lite där
Redigerat av tomtefiluren, 12 June 2008 - 21:51.
Postad 14 June 2008 - 10:09
Hur kan dom ge Rambo 1.5 i betyg? filmen var ju bra.
Filmkritiker har väl alltid sågat Stallones filmer tyvärr. Men smaken är ju delad som tur är, tyckte den var grymt bra faktiskt. Men "First blood" förblir favoriten i serien.
Nu väntar jag bara på att fler filmer med SLY skall släppas på Blu Ray. Cliffhanger är ju suverän
Postad 14 June 2008 - 10:19
Filmkritiker har väl alltid sågat Stallones filmer tyvärr. Men smaken är ju delad som tur är, tyckte den var grymt bra faktiskt. Men "First blood" förblir favoriten i serien.
Nu väntar jag bara på att fler filmer med SLY skall släppas på Blu Ray. Cliffhanger är ju suverän
Cliffhanger är riktigt bra.
Det var min favoritfilm när jag var 8 år. Såg den alltid på VHS med högsta volym!
Postad 14 June 2008 - 12:36
Det är DTS-HD Audio men va klent,jämförelse med tex Hitman.
Är 2&3an bättre någon som vet ?
Postad 18 June 2008 - 12:41
Postad 02 July 2008 - 22:13
Nja, så där blir mitt betyg...vad säger ni...??
Jonas
Postad 06 July 2008 - 13:28
Ojojoj, vilken grej.
Det kändes direkt den stoppats in i dvdn att det är nostalgi det hära.
Rambo är kung!
Härligt att få en uppföljare så pass långt efter dom andra.
Förväntningarna var ganska höga och är rätt så nöjd med filmen.
Den hade gärna fått vara lite längre, det känns att det är nåt magiskt över hela filmen också, Ganska friskt slaktande, man fick valuta för pengarna där i alla fall, inte speciellt mycket dötid i filmen.
Det syns att han börjar va till åren, inte samma hårding som förut riktigt.
Jag tycker att Mr Stallone ska sluta nu med action filmer innan han ska glida runt med en rullator och köra över folk, passar sig nog bättre med actionkomedier där han får spela farfar här framöver.
Jag fick en liten filmidé här också.
Rambo VS Rocky
med lite avp stuk över det hela, skulle vara spännande att få se vem av dom som är hårdast.
Postad 06 July 2008 - 15:30
Är det total idé torka i Hollywood?
Nej ärligt SLY det är dags att hänga in kniven och handskarna i skåpet och sen slänga bort nyckeln!
Postad 06 July 2008 - 21:02
Men herre gud en 5a också nu får dom väl ta och ge sig!
Nej ärligt SLY det är dags att hänga in kniven och handskarna i skåpet och sen slänga bort nyckeln!
Men snälla, tror du inte detta handlar om pengar, eller?
Postad 07 July 2008 - 22:32
Men herre gud en 5a också nu får dom väl ta och ge sig!
4:an gick ju bra, så varför sluta?
Postad 08 July 2008 - 20:09
Riktigt bra var den oxå, men man får se den fler gången för att kunna ta in allt våldet!
Lite för mycket datablod för min smak dock, det var en liten partypooper redan i första scenerna.
Ljudet var ju helt grymt, satt bara o gapade när granaterna började flyga!
Jag blev förvånad över att Sly lyckats göra RAMBO utan att det bara blev parodi, riktigt bra gjort.
Tyvärr är jag så avtrubbad av filmvåld att jag typ behöver ha någon bredvid mig som inte tål det för att förstå hur våldsamt det är.
Betyg 4,5 av 5 iaf!
Postad 10 July 2008 - 13:30
Tror aldrig jag har garvat så mycket på en actionfilm förut.
De var ju helt sanslösa i slutet att jag hade svårt att se för alla tårarna som kom
Snacka om överdrivet visande
Men den var bra får 3/5
Postad 10 July 2008 - 15:50
Har nu sett Rambo jag med och gisses.
Snacka om överdrivet visande
Vad menar du med överdrivet visande?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
86 bilder