På SVT 1 och SVT2 har jag inget ljud via tv´n men alla andra kanaler fungerar med ljud. Dock har jag ljud när jag kör med förstärkaren. Kopplat med HDMI och Digital utgången till förstärkaren.
Vad är det som kan göra detta? Några förslag?
Mvh
Strato
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 26 September 2009 - 15:00
Fråga ang ljud.
På SVT 1 och SVT2 har jag inget ljud via tv´n men alla andra kanaler fungerar med ljud. Dock har jag ljud när jag kör med förstärkaren. Kopplat med HDMI och Digital utgången till förstärkaren. Vad är det som kan göra detta? Några förslag? Mvh Strato Postad 27 September 2009 - 09:27
Samma har hänt mig. Gick in under opt och ändrade ljudinställning. Valde bort automatsik och ljudet kom tillbaka.
Postad 27 September 2009 - 16:34
På menyn går du in under "4 Systeminställningar", väljer "1 TV-inställning" och därefter "1 AV inställningar". Där kan du ändra TV-typ till "HDMI". Postad 14 October 2009 - 12:50
Hej!
Jag vet att frågan har ställts innan, men jag förstod inte riktigt hur man skulle göra. Det kommer upp en ruta där det står "Formaterar modulen på plats 2" ungefär var tionde sekund, och nästan alla kanaler är kodade och går inte att se, förutom kanal 1, 2, 6 osv, dom vanliga. Någon som vet hur man åtgärdar problemet? Postad 14 October 2009 - 13:17
Hej Jag hade samma problem, och efter att ha varit i kontakt med tillverkaren och återförsäljaren verkar det som om det är CA-modulen (där du sitter i Boxer-kortet) som är trasigt. Min modul är nu iväg på lagning, och jag har inte fått tillbaka den än så jag avvaktar med spänning resultatet..... och om det verkligen var den som är problemet. Postad 14 October 2009 - 16:14
Aha, tack så mycket! Postad 14 October 2009 - 17:17
.... men nu fick jag precis besked om att det nog inte verkar var det ändå (efter över en månads felsökning av CA-modulen) så jag skall få en helt ny box. Känns sådär. Postad 14 October 2009 - 17:37
Jag har också ett väldigt konstigt problem med min box, kanske någon känner igen och har en lösning på det.
Ungefär 1 gång per vecka inträffar det att boxen typ hänger sig, oavsett kanal så står det KODAD KANAL eller kanalen är inte inställd, det enda som råder bot mot detta är att dra ur sladden vilket är lagomt roligt om man har boxen i inspelningsläge. Om jag vet att boxen spelar in när det händer och inte vill avbryta inspelningen med att dra sladden så är det bara att vänta,, för inspelat blir det ändå trots attt jag inte kan se någon bild på någon kanal, och om jag inte minns helt fel så är det "bara" bilden som saknas, jag har alltså ljud och ovanstående nämnda felmeddelanden. Mycket märkligt fel och jobbigt när det inträffar, någon som vet vad det kan bero på ? Mvh ! J Postad 20 October 2009 - 19:40
Har oxå en 8000 box och min erfarenhet av den är följande: fungerade kanon i 1,5 månader men har nu börjat strula med formatteringsrutan som nämts tidigare i tråden! Kontaktade Netonnet som sa att det var bara att uppdatera programvaran! Visst, ästa problem! Datorn och boxen pratar inte med varandra! Åter till kundservice; lämna in för rep! Jaha, och då får jag låna en enkel digitalbox under tiden? Nope, tar 3 veckor att fixa, minst! Vi skickar folk till månen och tar hem dom fortare än det!
Nej, jag hade nog inte köpt boxen om jag vetat att den skulle börja strula så tidigt! Men.......gör JAG något fel? Har korskopplad kabel och allt det där men icke! Har prövat med tre olika bärbara men inte lyckats (jo, jag har några stycken) men i den stationära syns i alla fall boxen i programvaran men detta hjälper ändå inte....... Postad 21 October 2009 - 07:07
Låna en router med dhcp av någon så du kan koppla in boxen "på riktigt". Sen kommer jag inte ihåg, men jag har för mig att du ska kunna uppdatera boxen via ett usb-minne oxå, eller minns jag fel? Postad 22 October 2009 - 08:36
Det är väldigt enkelt att uppgradera med hjälp av USB-pinne följ bara anvisningarna i den bifogade pdf-filen .
1. Skapa en folder som heter maximum på ditt USB-pinne 2. skapa en ny folder i denna folder som heter t-8000 3. Kopiera softvaran till denna folder och flytta usb-pinnen från datorn till burken på baksidan 4. Stång av burken på baksidan. 5. Samtidigt som du sätter på burken tryck in Menu knappen 6. Håll MENU knappen inne tills burken visar UPDATE i displayen 7. Släpp MENU knappen , uppdatyeringen börjar. 8. Vänta tills dispalyen visar END 9. Burken startar om sig själv , uppdateringen klar. /Bop Redigerat av Unregistereda3f38cc7, 22 October 2009 - 08:41. Postad 25 October 2009 - 22:41
Har precis köpt en sån här box och har lite frågor:
1. Jag får in väldigt få kanaler, bara nät 1 och nät 3 (enligt denna tabell: http://www.teracom.se/?page=5883) 2. Ibland blir bilden riktigt dålig, dvs den hackar lite och upplösningen verkar inte så bra. (Kör från boxen till Sony Bravia 40" via HDMI.) 3. Jag hade tänkt att uppdatera boxen, men vet inte riktigt till vilken version (den senaste verkar dålig). Kortfakta: Använde tidigare en inbyggd box i min TV. Den funkade prima för det mesta, fick in alla näten (alla kanalerna) och bilden var i princip alltid bra. Men nu när jag kopplar in den nya boxen, med samma antenn som jag hade till TVen så får jag som sagt bara in nät1 o 3. Slutligen: Jag har en sån där gammal antenn på taket (har suttit där i säkert 20 år) och undrar då om dem flesta av mina problem kan åtgärdas med att köpa en ny antenn (en så där pilformad sak)? Postad 26 October 2009 - 08:30
Gjorde en ominstallation av boxen och nu fick jag bara in nät 3 o 4, fast bilden är väldigt hackig. Dvs, jag har inte ens 1,2,4,6
Jag behöver seriös hjälp nu! Postad 26 October 2009 - 20:13
Hej på er!
skall berätta vad som hände mig, I lördag var jag och köpte en ny Maximum T-8000. på Expert. kom hem och provade mottagaren, allt fungerade bra, förutom en sak, när jag stäng av till standby, så gick det inte att starta med fjärrkontrollen. jag var tvungen att bryta strömmen med knappen på baksidan, för att den skulle starta igen. provade hela lördagen, men det blev lika varje gång. dagen där på packade jag ner mottagaren och skulle åka tillbaka med den, men jag stannade först på Media mark och kollade, där hadde dom en M.. T-8000 uppe och jag provade den, men den var lika dan, frågade en försäljare, och han sa att den var nog trasig. åkte vidare till Expert och reklamerade mottagaren, dom bytte till en ny direkt, men jag bad dom kolla, att den ny funkade. trot om ni vill, men den gick inte den heller.(samma fel på den). så försäljaren fick hämta ytterligare en ny mottagare, och den funkade faktiskt. så nu har jag kör felfritt i 2 dygn. Hälsningar Digi Tal Postad 27 October 2009 - 00:06
Jag åkte till NetonNet och lämna tillbaka skiten, denna box är skrot. Mjukvaran sabbar hela idéen med den.
Postad 27 October 2009 - 10:43
Hua! Vad körde du för version av mjukvaran? Jag kör fortfarande på den som levererades med (kommer inte ihåg versionsnumret) och min box funkar kalasbra (TA I TRÄ!!)... Postad 28 October 2009 - 18:32
Nu skulle jag behöva hjälp här, angående PVr manager, eller närmare bestämt att flytta över filer från datorn till boxen.
Den upptäcker inte filerna när jag ställer in mapp, måste man ha ett speciellt filformat? kan det bero på en gammal version? och vars hittar jag den senaste? har typ 1.1.0.8 Vad Är fel? har någon liknande problem? jag behöver hjälp... Postad 30 October 2009 - 10:04
Den senaste. 1.01C tror jag. Postad 09 November 2009 - 09:49
Hej.
Nu har jag fått det problem som några av er skrivit om tidigare. Det står "Formaterar modulen på plats 2". Hittade ni någon lösning på problemet? I så fall hur? Är det inlämning av boxen som gäller? Hoppas någon har en bra lösning. Postad 22 November 2009 - 16:44
Hej!
Sen jag installerat WIndows 7 har jag fått problem med att konfigurera MF-server. Det fungerar till jag startar om Windows. Sen säger MF-servern att jag inte delat några mappaer, vilket jag gjort. Nån som har liknande problem? Postad 27 December 2009 - 11:08
Efter mycket om och men har jag lyckats hitta datorns filer, genom att avinstallera PVR-managern, välja UpNp och senaste versionen av PVR 2.0.0.0 på Kjaerulffs hemsida. Men, när jag ska spela upp visas filmen enbart på datorn. Jag antar att jag ska nedgradera VLC, men till vilken??
Hittar förslag om 0.8.6c, men den verkar inte gå att installera i XP, som jag använder. Någon som vet? Postad 03 January 2010 - 19:41
"formaterar modulen på plats 1" dök upp igen bara några veckor efter den varit på verkstaden för detta fel innan! Eftersom jag inte kunde göra något själv för att åtgärdaproblemet blev det verkstad igen! Inte heller fick jag låna en billig dekoder av Netonnet, vilket jag tyckte borde gå, så lite putt är jag! Behöver jag lämna in den en tredje gång får dom behålla den för gott! Ångrar nu att jag köpt den, helt klart! Dock har jag inte haft de andra problemen ni andra beskrivit men detta är ändå nog!
Postad 09 January 2010 - 17:24
Riktigt dålig box det här. Fortfarande 1.01C som är senaste mjukvaran och den fixade ju inga av de buggar som rapporterats i denna tråd. Jag mailade kjaerulff för över 1 år sen och de lovade att ny mjukvara skulle komma, men det händer ju inget alls, så detta verkar vara ett blufföretag. Har också börjat få problem med att den tappar kodade kanaler hela tiden. Längtar bara till att denna box ska gå sönder helt, så jag kan köpa något bättre.
Postad 25 January 2010 - 18:06
Jaha, denna gång hade jag apparaten hemma i 18 dagar innan felet med formatteringen uppstod igen! Denna gång får affären behålla maskinen och jag skall ha pengarna tillbaka! Sorgligt men sant! Förutom detta så var ju apparaten bra men.........
Postad 11 February 2010 - 20:09
Jaha, fick ett meddelande att maskinen var klar för avhämtning igen! Gick i taket, hade ju reklamerat den och ville inte ha den tillbaka. En ny eller pengarna tillbaka var det som gällde! Väl framme vid Netonnet var det inga problem! Dom hade full förståelse och jag fick pengarna tillbaka! Apparaten sålde dom inte ens längre! Undrar varför??!! Hehehe
Men jag är "bränd", eller rättare sagt Kjärulfs prylar! No more....... Postad 08 April 2010 - 16:06 Har de lyckats med att ställa till nåt eller var det slumpen att boxen rasat? Vad kan man göra? Postad 30 October 2010 - 13:47
Någon som vet hur i **** man gör en total återställning på boxen.
Jag har försökat med alla metoder jag kan hitta, allt verkar bli rätt, man får ställa in språk, söka kanaler m.m. men när man är klar så finns så ta mig fan alla gamla epg-inspelnings-inställningar m.m. kvar. Jag vill radera ALLT och börja om från början. Den gör inget annat än hänger sig, meddelar att kanalen är kodad (givetvis på kanalerna jag abbonerar på, annars hade det ju inte varit så konstigt), struntar i att spela in programmerade program, spelar in samma program på samma tid dubbelt ibland m.m. Snälla hjälp mig någon.... Postad 28 December 2010 - 11:28
Hehe, gammal fråga som jag inte sett, men svarar bättre sent än aldrig..!..: Det var Ca-modulen som gett upp då. bytte den på NON och sedan fungerade det ganska bra, förutom alla de i tråden nämda buggar av mer eller mindre allvarlig karaktär... Sista månaderna har det dock förmodligen börjat ge upp något i boxen, nu fryser bilden ofta 10-15 sek efter kanalbyte, så du får byta ett par gånger till, sen kan det fungera. Den är även mycket skum med uppspelning av nispelade program, då den kan stå med bilden helt svart i 4-5 minuter efter att du trycker på play, för att sedan spela upp inspelningen utan problem, boxen är dock totallåst innan den börjar spela upp.. mm.mm. 24 månaders-abonemanget går nog ut snart, och då åker den nog ut, om man bara hittar något som verkar stabilare, dock vill man ju gärna ha kvar HDMI-uppskalningen, nätverkskopplingen, dubba tuners mm, som ju är ok.. får se vad som händer! Postad 17 January 2011 - 18:22
Jag har nu avverkat två stycken Maximum 8000 CXi. Jag har inte fått nätverket att funka så att den spelar upp filerna från datorn. Supporten är mycket mager/obefintlig.
Dessutom funkar inte snabbspolningen för det mesta på någon av dem. Men maskinen är väldigt finessrik och funktionsrik och TV-navigatorn är väldigt bekväm. Postad 14 March 2011 - 20:33
Lånar tråden lite gran. Jag har en Maximum T-8000 160G. Den har funkat bra hela tiden tycker jag men nu har den börjat uppföra sig lite konstigt. Den byter kanal själv. Oftast är det neråt som det byts. Den har även börjat att spela tillbaka när man tittar på inspelade program. Är det någon som har upplevt samma problem?
Postad 15 March 2011 - 17:21 Hej! Nej, jag har inte upplevt de problemen. Kan det vara så enkelt som en smutsig/klibbig fjärrkontroll som "tjuvsänder" ibland när knappen "fastnat" i nedtryckt läge? Fast då borde den förstås inte bara byta kanal en gång utan mer kontinuerligt när det väl inträffar... Jag hade tidigare problem med att boxen ibland misslyckades att påbörja programmerade inspelningar, men de problemen blev jag av med i samband med att jag 1) stängde av kontinuerlig inspelning av det program som visas och 2) formatterade hårddisken (den var rätt full). Jag misstänkte att hårddisken var kraftigt fragmenterad, och oavsett om jag hade rätt eller inte försvann problemen med mina två åtgärder. Postad 24 June 2011 - 11:59
Någon som bytt hårddisk i denna box? Den funkar men i preventivt syfte. Inspelningar hänger sig ibland.
Postad 28 June 2011 - 17:38
I tråden hänvisas på flera ställen till http://maxibox.eu/ men den länken fungerar inte längre. Nån som känner till om det nu ligger under nån annan adress?
Redigerat av ansgar, 28 June 2011 - 17:41. Postad 29 June 2011 - 06:52 http://www.google.co...l...p;aq=f&aqi= Postad 30 June 2011 - 09:01
Jaha, en söklänk på Google! Nån annan som vet var informationen finns? (Om den finns?)
Redigerat av ansgar, 30 June 2011 - 09:03. Postad 01 July 2011 - 22:41 Ja, jag har bytt hårddisk i min box och det har fungerat utmärkt. Jag skaffade en hårddisk av samma märke men jag tror inte ens det behövs. Den partitioneras och formateras med automatik när man startar upp boxen första gången och sedan får man starta den en andra gång. Skulle något krångla kan man bara sätta tillbaka den gamla. Är du bara van att mecka i en dator så... Jag får själv hängningar emellanåt (det står ofta "Saknas" i displayen) och jag har tyckt mig se ett mönster i att det börjar hända när hårddisken börjat bli full. Jag gissar att det hänger samman med att hårddisken blivit kraftigt defragmenterad och enda sättet att åtgärda det är såvitt jag vet att formatera om den. Oavsett om jag har rätt eller inte har jag blivit av med hängningarna direkt efter omformattering och en rätt lång tid framöver. När problemen väl återkommer efter kanske ett halvår blir det snabbt helt ohållbart. Det fanns aldrig särskilt mycket info på den siten såvitt jag minns. Det fanns mer på de finska sidorna (maximum.fi) som man dock behövde översätta, men tyvärr verkar de också lagt ner. Men, du skulle kunna prova att PM:a Patrik Elf som var den som startade "maximum.eu". Han kanske har kvar en kopia. Postad 02 July 2011 - 04:57 http://www.google.co...o...mp;aqi=&oq= Här finns sidor man kan klicka på Translate till höger om dem (klickar alltså INTE direkt på själva sidans adress, för då hamnar man ju på en finsk sida...), och sen på de översatta sidorna läsa om andra länkar till förhoppningsvis nu fungerande sidor. www.kjaerulff1.com verkar ha en del om Maximum. Postad 03 July 2011 - 10:57
Tack för värdefull info "Edis". Då är det ju bara att byta/testa. 1T kostar klart under 500.- Jag tror man ska hålla sig till 5400 rpm för förbrukningen. Visst ¨är det SATA....? Håller också med om att det mesta krånglet med boxen visar sig när disken är nästan full. Något som räddar boxen är att bilden är riktigt bra.
Postad 04 July 2011 - 07:11 Nej, det är IDE-disk så du kommer inte undan riktigt så billigt tyvärr - om du inte har någon hyfsat stor liggande sedan tidigare eller köper på Blocket. Jag har precis tömt och formatterat min hårddisk och håller på att kopiera tillbaka de "nödvändiga" inspelningarna så förhoppningsvis blir jag av med hängningarna nu för något halvår eller så. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |