* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond2 *
415 svar till detta ämne
Postad 31 July 2009 - 09:23
snuppesno
-
snuppesno
-
Rookie
-
1 inlägg
Är det den vanliga telefon/samtals-hanteraren?
Sparar man kontakterna som +4670XXX och inte som 070XXX i telefonboken, så syns nummret som okänt
Hej, har precis köpt en Diamond2 och har också problem med callerID, har ändrat alla nummer till 070xxxxxx-form och det funkar inte iaf, konstigt nog så funkar några kontakter som dom ska, men de flesta blir "okänt". Har använt Microsoft outlook 2007 under Windows7 för att redigera kontakterna. Ska man verkligen behöva ha ett addon för att callerID ska funka in en wm-mobil (detta är min första wm-mobil)?
Postad 01 August 2009 - 15:21
noling
-
noling
-
Rookie
-
7 inlägg
Nu skiter jag i tomtom 7, ###### mög och skit. Jag som annars gillar tomtom, men nu skiter jag i de.
Det funkar inte till min htc diamond2, även om de verkar funka till många andra runt om på internet, jag har
sökt runt på alla ###### forum både svenska och engelska. och sen tycker jag det var dåligt med support gällande tomtom 7, alltså installation och sånt.
Nu får jag ta och skaffa CoPilot Live 7 och se om de skitet fungerar.
Postad 01 August 2009 - 23:19
Pedant städtant
-
Pedant städtant
-
Användare
-
-
206 inlägg
Nu skiter jag i tomtom 7, ###### mög och skit. Jag som annars gillar tomtom, men nu skiter jag i de. Det funkar inte till min htc diamond2, även om de verkar funka till många andra runt om på internet, jag har sökt runt på alla ###### forum både svenska och engelska. och sen tycker jag det var dåligt med support gällande tomtom 7, alltså installation och sånt. Nu får jag ta och skaffa CoPilot Live 7 och se om de skitet fungerar.
Vad har du för problem ? Jag kör 7:an och det fungerar bra
Postad 02 August 2009 - 10:07
noling
-
noling
-
Rookie
-
7 inlägg
Vad har du för problem ? Jag kör 7:an och det fungerar bra
problemet är jag inte vet hur jag ska installera det, jag har försökt på alla möjliga sätt. och var gång jag har försökt köra igång programmet i mobilen, så säger mobilen: your device is not compitable with tomtom. Mitt tomtom7 är orginal och köpt nytt i butik. Men jag vet ju inte om jag har gjort rätt med installationen, jag har bara lyckats installera programmet på datorn, och sen har jag provat kopiera alla filer som låg på sd-kortet till mobilen, jag har till och med provat att både kopiera till mobilens internminnne och mitt eget minne som sitter i mobilen.
Postad 03 August 2009 - 18:55
noling
-
noling
-
Rookie
-
7 inlägg
hallå
ni som har lyckats installera tomtom7 på era diamond2, kan inte ni beskriva hur ni gjorde?
mvh noling
Postad 07 August 2009 - 08:05
Ampeninjo
-
Ampeninjo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Nu skiter jag i tomtom 7, ###### mög och skit. Jag som annars gillar tomtom, men nu skiter jag i de. Det funkar inte till min htc diamond2, även om de verkar funka till många andra runt om på internet, jag har sökt runt på alla ###### forum både svenska och engelska. och sen tycker jag det var dåligt med support gällande tomtom 7, alltså installation och sånt. Nu får jag ta och skaffa CoPilot Live 7 och se om de skitet fungerar.
Jag fick TomTom utan problem att funka, dock ville inte Co Pilot 7 (som förjer med som en trial) fungera alls. Startade inte ens. Bytte ut TomTom i förmån mot iGO8 som jag nästan blev kär i direkt, rekommenderas! För att installera TomTom7 skall du köra .cab filen PÅ telefonen.
Redigerat av Ampeninjo, 07 August 2009 - 08:08.
Postad 09 August 2009 - 23:49
Unregistered4a1a4d00
-
Unregistered4a1a4d00
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Någon som har uppgraderat till senaste ROMen från HTCs hemsida?
Någon som vet vad den innehåller förut "This upgrade adds the financial information service providers icon in TouchFLOTM Stock tab. " ??
O för er som tankat "hotfixen" för SMS signalen, så tror jag att den riktiga hotfixen är den som ligger ute nu..
Jag tankade min första gången när den kom ut på deras sida, men det har inte funkat som det ska ändå..
Men tankade den igen, o såg då att den gamla hotfixen ligger på ca 600kb o den "nya" ligger på 1.2mb.
Så antar att de har uppdaterat den hotfixen... bara så ni vet.. återkommer om denna hjälper bättre än förra sk. hotfixen!
Någon som vet något om datum på Windows 6.5 o TF3Ds uppgradering?
Postad 10 August 2009 - 10:25
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Version 2.1 av Manilla finns ute, någon som testat om det fungerar med Diamond 2? http://www.fuzemobil.../manila-21-out/
Postad 10 August 2009 - 15:57
Unregisteredc15a8686
-
Unregisteredc15a8686
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hur tycke ni att T9 fungerar?
Jag kan t.ex. inte lägga in order "fan" utan varje gång jag vill använda denna svordom måste jag skriva om det på nytt.
/Marta
Postad 13 August 2009 - 16:21
tekarn
-
tekarn
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har du kollat i Xt9-inställningarna?
Postad 13 August 2009 - 17:02
andersson1
-
andersson1
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hur tycke ni att T9 fungerar? Jag kan t.ex. inte lägga in order "fan" utan varje gång jag vill använda denna svordom måste jag skriva om det på nytt.
/Marta
Jag har samma fel med exakt samma svordom. Har du kollat i Xt9-inställningarna?
Jag hittar inget i XT9-inställningar som skulle kunna lösa det.
Postad 13 August 2009 - 22:23
tekarn
-
tekarn
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag har inte telefonen med mig just nu...och har inte hunnit kolla hur det ser ut i td2:an (just fått den), men på min Samsung Omnia fanns det nånstans i XT9-inställningarna nåt som hette "mina ord" där man manuellt kunde lägga till ord i ordlistan. Har jag för mig:-)
Postad 14 August 2009 - 11:08
Unregisteredc15a8686
-
Unregisteredc15a8686
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag hittar inte någon möjlighet att redigera XT9 varken i telefonen eller någon manual.
Kanske finns något externt program för detta?
Postad 14 August 2009 - 16:45
sven höök
-
sven höök
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Testade för skojs skull, vad man kunde skriva för olika svordomar.
Funkade med "fan" och en diverse andra okvädingsord.
Postad 16 August 2009 - 02:02
tekarn
-
tekarn
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Ang Xt9-ordlista kan jag inte heller hitta någon sådan på TD2:an. Hmm. Dock kan jag skriva "fan" utan problem.
Har även lyckats installera Tomtom7...funkar bra. Installerade på minneskortet pga av platsbrist o det gick.
Frågor:
Hur funkar tomtom med uppdatering av kartor, nån som vet?
Har någon lyckats avända td2 som modem? Funkar inte för mig. Drivrutinera verkar installeras, men som jag sätter igång "internetdelning" på luren står det ty?p "kontrollera att USB-kabel är ansluten". Någon som lyckats?
PS. Otroligt nöjd med telefonen.
Postad 16 August 2009 - 02:10
tekarn
-
tekarn
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
En sak till!
Jag tyckar förvånande lite program har stöd för landscape? Ex Word hade ju tjänat mycket på ett liggande tangentbord...men icke. Eller är det bara min telefon det är så på?
Postad 18 August 2009 - 15:36
lanilani
-
lanilani
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har noterat ett ganska irriterande problem för mig som använder alarmet dagligen. Trots att väckarklocka/alarm är påslaget så ringer det inte på utsatt tid => man försover sig. Har märkt det några gånger nu, men kan inte härleda till när/varför det uppkommer. Är 100% säker på att det hänt (så nej... jag har inte stängt av i sömnen).
Nån mer som upplevt detta?!
Postad 19 August 2009 - 20:58
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Funderar på att testa några "hemlagade" ROMs för att få Manilla 2.5/2.6 samt Windows Mobile 6.5 redan nu.
Vad gäller om man väljer att testa en "cooked ROM" från XDA Developers? Någon här som har erfarenheter?
1. HardSPL behöver först installeras, korrekt?
2. Ska/behöver radion uppgraderas? vad innebär det?
3. Måste jag extracta min befintliga ROM om jag någon gång vill gå tillbaka eller kan jag ta den uppdaterade ROM som finns på HTC.com > Support?
4. Kan jag välja svenska som språk (i telefonen, menyer osv) samt T9/XT9?
5. Vad mer behöver man tänka på, nackdelar, extra anpassningar som behöver göras för att telefonen ska fungera bra med svenska?
6. Gäller garantier efter detta?
Mycket tacksam för hjälp!
Postad 20 August 2009 - 08:58
lanilani
-
lanilani
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har noterat ett ganska irriterande problem för mig som använder alarmet dagligen. Trots att väckarklocka/alarm är påslaget så ringer det inte på utsatt tid => man försover sig. Har märkt det några gånger nu, men kan inte härleda till när/varför det uppkommer. Är 100% säker på att det hänt (så nej... jag har inte stängt av i sömnen).
Nån mer som upplevt detta?!
Hände idag igen, två alarm inställda... 06.55 och 07.05... men inget alarm går. Suck. Idag köper jag mig en riktig väckarklocka.
Postad 20 August 2009 - 11:43
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Installera G-Alarm istället för att använda det inbyggda alarmet. Det löser problemet med att larmet inte fungerar.
Postad 20 August 2009 - 18:46
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
Funderar på att testa några "hemlagade" ROMs för att få Manilla 2.5/2.6 samt Windows Mobile 6.5 redan nu. Vad gäller om man väljer att testa en "cooked ROM" från XDA Developers? Någon här som har erfarenheter?
1. HardSPL behöver först installeras, korrekt? 2. Ska/behöver radion uppgraderas? vad innebär det? 3. Måste jag extracta min befintliga ROM om jag någon gång vill gå tillbaka eller kan jag ta den uppdaterade ROM som finns på HTC.com > Support? 4. Kan jag välja svenska som språk (i telefonen, menyer osv) samt T9/XT9? 5. Vad mer behöver man tänka på, nackdelar, extra anpassningar som behöver göras för att telefonen ska fungera bra med svenska? 6. Gäller garantier efter detta?
Mycket tacksam för hjälp!
1. Ja 2. Nej. Radio = det som styr GSM/3g och wifi samt batteri-"dränage". vissa Rom:ar rekommenderar vissa Radios, andra kommer tillsammans (sällan hemkokta kommer tillsammans med radio). Radion är väldigt personlig, då den baseras på hur du konfigurerat mobilen och vart du bor samt vilken operatör du har - man får helt enkelt testa sig fram ... och jag tycker man borde ge radion en "inkörningsperiod" på 3 dagar innan man kan få ett beslut om det var bättre eller sämre än föregående. och Radio kan man byta fram och tillbaka utan att förlora inställningar och program 3. Nej. Däremot om du ska återgå måste du flasha om hard-SPL till vanliga SPL som fanns innan du började flasha OCH rom:en ( ROM:en är det bara att ladda ner från supportsidan på HTC.com) - garantin ryker i detta fall (även om du installerar om ROM:en men har kvar Hard-SPL så förnekas du service om de märker att du har HARD-SPL). Det måste gå i en viss ordning oxå - vilken vet jag inte hur, men tror det var tvärtom gentemot hur man började flasha t.ex : för att flasha första gången: 1. hardspl 2. rom 3. radio : flasha tillbaka till original (vid service) 1. radio 2. Rom 3. SPL 4. kanske att det går, är osäker på det men jag skulle säga nej (till menyer och det) men skriva på svenska går utmärkt 5. vet faktiskt inte, har inte flashat min diamond2 alls. har bara redovisat hur det var när jag gjorde det med min diamond. 6. Borta med vinden (se punkt 3) enda jag kan rekomendera är: innan du börjar med nåt, lär dig betydelsen av saker (rom, radio, flash, spl) osv. läs igenom saker flera gånger och förstå det... om du lyckas sabba under Hard-spl så har du brickat din telefon (= helt död). men fixar du hard-spl och en rom-flashning går fel gör det inget (där kommer hard-spl in som skydd) Läs, Läs och återigen Läs .... Ett bra ställe att börja på: http://htcdiamond.fo...d-about551.html ) (hoppas det är OK för staff med länken) Hände idag igen, två alarm inställda... 06.55 och 07.05... men inget alarm går. Suck. Idag köper jag mig en riktig väckarklocka.
Hur lyckas du? stänger du av telefonen eller har du det inställt så att när telefonen är tyst så är påminnelser/larm tysta? Testat Hard-reset? (formatera) du kanske vill hålla koll på denna tråd - märkte den precis på XDA: http://forum.xda-dev...ad.php?t=549027Mvh
Redigerat av br3nt, 20 August 2009 - 18:58.
Postad 21 August 2009 - 07:40
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Tack för ett mycket uttömmande svar Br3nt!
Vet inte riktigt om jag förstod punkten gällande garantin dock. Med ny HardSpl så ryker gartantin för att servicen kan se det. Men den går också att återställa så att det går att skicka in den för garantiärenden, eller?
Postad 21 August 2009 - 08:15
Unregisteredc0be16a0
-
Unregisteredc0be16a0
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag har fortfarande problem med att det inte hörs någon signal när man får SMS, detta händer dock bara ibland.
Jag har installerat patchen från HTC som skall fixa detta.
Någon annan som har problem trots patchen ?
Postad 21 August 2009 - 08:18
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Jag har fortfarande problem med att det inte hörs någon signal när man får SMS, detta händer dock bara ibland. Jag har installerat patchen från HTC som skall fixa detta. Någon annan som har problem trots patchen ?
Har du installerat den senaste? Om jag inte minns helt fel kom det först en fix som sedan byttes ut mot en ny version.
Postad 21 August 2009 - 08:46
andersson1
-
andersson1
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har fortfarande problem med att det inte hörs någon signal när man får SMS, detta händer dock bara ibland. Jag har installerat patchen från HTC som skall fixa detta. Någon annan som har problem trots patchen ?
Jag kör med den senaste patchen och tycker att det fungerar bra nu.
Postad 21 August 2009 - 09:56
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
Tack för ett mycket uttömmande svar Br3nt!
Vet inte riktigt om jag förstod punkten gällande garantin dock. Med ny HardSpl så ryker gartantin för att servicen kan se det. Men den går också att återställa så att det går att skicka in den för garantiärenden, eller?
Precis, det går att få tillbaka ALLT till original för att sen kunna skicka in den till service - men det är ju lite surt om t.ex. skärmen är paj, då ser man ju inte vad man gör  Det var så lite så
Postad 21 August 2009 - 13:49
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Hej,
Någon som vet om man kan köpa vilken USB2.0 mini kabel som helst? eller om det måste vara HTC's egna?
Man får ju bara med en kabel.
Ena kabeln vill jag ha på jobbet. Laddaren vill jag ha hemma så då behöver jag en kabel till, för att slippa bära med mej en USB kabel jämnt.
Kan inte hitta kabeln någonstans. Nån som vet?
mvh
Postad 21 August 2009 - 13:58
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hej,
Någon som vet om man kan köpa vilken USB2.0 mini kabel som helst? eller om det måste vara HTC's egna?
Ena kabeln vill jag ha på jobbet. Laddaren vill jag ha hemma så då behöver jag en kabel till, för att slippa bära med mej en USB kabel jämnt.
mvh Hos Webhallen hittar du en kabel som du kan använda. Finns även hos Katching.Dustin HomeSjälv har jag istället alltid en extra laddare liggande på jobbet till mina HTC telefoner.
Redigerat av crest, 21 August 2009 - 14:16.
Postad 21 August 2009 - 14:26
mrbister
-
mrbister
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Svaret på din fråga är att du kan använda vilken usb-kabel som helst (så länge du inte skall använda kabeln för att lyssna på musik). Hej,
mvh
Postad 21 August 2009 - 15:09
Unregisteredc0be16a0
-
Unregisteredc0be16a0
-
Användare
-
-
120 inlägg
Har du installerat den senaste? Om jag inte minns helt fel kom det först en fix som sedan byttes ut mot en ny version.
Jag som var helt säker på att jag hade senaste. Den jag hade installerad hette *.TOP05002.exe 621kb Den som finns att ladda ner nu heter *.TOP05002_1.exe 1238kb Nu borde det funka bra ...  Någon som vet om den nya ROM upgraden (2009-07-21) fixar mer än... "This upgrade adds the financial information service providers icon in TouchFLOTM Stock tab." Finns ju en del saker som är rätt kassa. Tex inget veckonr i kalendern. Allmänt bökigt att hantera sms speciellt när man får bilagor.
Postad 22 August 2009 - 23:57
tekarn
-
tekarn
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hej,
mvh
Som andra redan svarat så funkar vilken USB-sladd som helst. Behöver du en billaddare tex köp bara en adapter USB=>Cigguttag för några kronor. Heder åt HTC och de andra som kör med mini-USB istället specialuttag som tvingar en till dyra tillbehörskostnader...! HAr 2 frågor också (ber om ursäkt om det tagits upp innan i forumet): 1. Mitt batteri laddar ur rätt fort även om jag stängt av alla Push och synkningsgrunkor, dragit ner bakgrundsljuset etc mm. Jag funderar nu på om man verkligen ser alla öppna program i den trevliga lilla aktivitetshanteraren i högra hörnet? (Exvis kan du ju ha hur många Operafönster som heslt öppna utan att det syns?) Procentsiffran på samma ställe, vad står den för? Använd processorkraft eller använt RAM? I vilket fall så ligger denna siffra vid uppstart på runt 50 %, för att efter lite användning ständigt hålla sig runt 75 %, trots att jag stänger ner hela tiden??? Tänkte att detta kan vara anledningen till det dåliga batteriet? Någon som känner igen sig? 2. Har frågat innan men försöker igen: Har någon mer än mig haft problem att få telefonen att fungera som modem? Tack på förhand, forumrävar!:-)
Postad 24 August 2009 - 12:29
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Så nu har man haft sin tfd2 i ett par veckor och måste säga att jag är riktigt nöjd faktiskt, skulle haft en iphone först men ångrar inte en sekund att jag valde denna ist.
Hursomhelst hade jag ett helv.. med att få tomtom att fungera ell jag fick igång det utan problem och drog ner en gratiskarta som funkade den med, men sen skulle jag in med skandinavien kartan och den vägrar hitta den, har gjort som det står överallt att man ska göra men det vill sig inte. installerade garmin ist och det funkar klockrent än så länge, men denna startas från en exe fil i en mapp på minneskortet och det är ju inte så kul. har läst någonstans hur man lägger en genväg så man får upp det i programlistan men kommer fanken inte ihåg var jag såg detta. har Total Commander installerat och testat lägga en genväg i "program" mappen men det funkade inte. Så om någon som vet vill posta lösningen så hade jag varit tacksam.
Postad 24 August 2009 - 15:12
lanilani
-
lanilani
-
Rookie
-
5 inlägg
Hur lyckas du? stänger du av telefonen eller har du det inställt så att när telefonen är tyst så är påminnelser/larm tysta? Testat Hard-reset? (formatera)
du kanske vill hålla koll på denna tråd - märkte den precis på XDA: http://forum.xda-dev...ad.php?t=549027
Mvh
Nix, har ej inställt på ljudlöst. Har dessutom suttit och testat på kvällen på olika sätt, och då går alarmet som det ska. Men inte sedan på morgonen. Hyffsat mysko! Men jag tackar för tipsen, jag har inte testat hard-reset, och länken till tråden gav tips om programmet "G-Alarm" som kanske skulle vara värt att testa.
Postad 24 August 2009 - 15:18
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Så nu har man haft sin tfd2 i ett par veckor och måste säga att jag är riktigt nöjd faktiskt, skulle haft en iphone först men ångrar inte en sekund att jag valde denna ist.
Hursomhelst hade jag ett helv.. med att få tomtom att fungera ell jag fick igång det utan problem och drog ner en gratiskarta som funkade den med, men sen skulle jag in med skandinavien kartan och den vägrar hitta den, har gjort som det står överallt att man ska göra men det vill sig inte. installerade garmin ist och det funkar klockrent än så länge, men denna startas från en exe fil i en mapp på minneskortet och det är ju inte så kul. har läst någonstans hur man lägger en genväg så man får upp det i programlistan men kommer fanken inte ihåg var jag såg detta. har Total Commander installerat och testat lägga en genväg i "program" mappen men det funkade inte. Så om någon som vet vill posta lösningen så hade jag varit tacksam.
Det finns program som Link Manager som sköter genvägar men enklast är att koppla nallen till datorn i Active Sync-läge, gå till mappen där Garmin ligger, markera programmets exe-fil och välj "skapa genväg". Öppna sedan ett andra fönster för nallens filer och ta fram Windows/Start Menu/Programs/ och den önskade mappen, hoppa tillbaka till det förra fönstret för Garmin-mappen, välj "klipp ut" för genvägens del, växla tillbaka till Startmenymappen och välj klistra in. Döp sedan om genvägen från "Genväg till..." till "Garmin". Klart.
Postad 25 August 2009 - 08:54
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Det är faktiskt riktigt enkelt: 1. Leta reda på programfilen du startar TomTom med (exe-filen). Klicka på den och håll nere fingret till snabbmenyn kommer upp. Välj "Kopiera". 2. Starta Utforskaren och navigera till Windows\Start-meny\Program. 3. Klicka på Meny-knappen nere till höger och välj Redigera -> Klistra in genväg
Postad 25 August 2009 - 09:51
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Hej,
Min display visas "stående" bild. Det händer inget när jag vrider den till "liggande". I början funkade det men nu händer ingenting. Har jag av misstag petat på nåt som stängt av denna funktion? Hur slår man på den funktionen igen?
mvh
Postad 29 August 2009 - 22:26
HTCDiamond2
-
HTCDiamond2
-
Rookie
-
1 inlägg
Nu kanske inte detta besvarar din fråga.........men med det här programmet kan man välja vilka program som ska rotera http://forum.xda-dev...ad.php?t=487991Det funkar för mig
Postad 02 September 2009 - 10:01
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Jag installerade Gyrator2 och det funkar bra. Nu kanske inte detta besvarar din fråga.........men med det här programmet kan man välja vilka program som ska rotera
http://forum.xda-dev...ad.php?t=487991
Det funkar för mig
Batteritiden suger! Det funkar knappt en dag och jag har kört med fullständig urladdningsknepet (blev lite bättre). Nu har jag stängt av 3G och kör bara GPRS och nu är det drägligt. Outlook-synk mm funkar bra med GPRS så det känns inte som att man lider av att inte ha 3G igång.
Postad 02 September 2009 - 11:32
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Kan bara tillägga att Clas Ohlssons iPhone fodral för 98 sek funkar väldigt bra med denna
Postad 07 September 2009 - 09:39
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Det är faktiskt riktigt enkelt:
1. Leta reda på programfilen du startar TomTom med (exe-filen). Klicka på den och håll nere fingret till snabbmenyn kommer upp. Välj "Kopiera". 2. Starta Utforskaren och navigera till Windows\Start-meny\Program. 3. Klicka på Meny-knappen nere till höger och välj Redigera -> Klistra in genväg
Tackar, funkade ju kanon:)
Postad 08 September 2009 - 10:49
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Någon som hört något om när nya uppdatering från HTC kommer, alltså den med winmo 6.5. och kanske någon mer info om manilla 2.5 kommer att finnas med i denna uppdatering?
Enl MS så ska operativet släppas den 6 oktober, men det återstår ju att se om htc får ut den då med eller om vi måste vänta ytterligare.
(Winmo 6.5 finns ju redan finns att tanka hem från XDA, men jag vill vänta på den "riktiga" från HTC så man behåller garanti och support)
Postad 08 September 2009 - 11:13
laika
-
laika
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej,
Min display visas "stående" bild. Det händer inget när jag vrider den till "liggande". I början funkade det men nu händer ingenting. Har jag av misstag petat på nåt som stängt av denna funktion? Hur slår man på den funktionen igen?
mvh
Det kan vara så att g-sensorn har fått fnatt men den går att kalibrera igen med nått av programmen som kommer med mobilen (kommer inte ihåg vad den heter) testa om det hjälper.
Redigerat av laika, 08 September 2009 - 11:14.
Postad 08 September 2009 - 11:46
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Det kan vara så att g-sensorn har fått fnatt men den går att kalibrera igen med nått av programmen som kommer med mobilen (kommer inte ihåg vad den heter) testa om det hjälper.
Märkte en konstig sak igår, HTC har ju stängt av liggande läge för i stort sett allt utom bilder och opera typ. Men igår när jag kollade lite bilder i horisontalläge och tryckte "lur av/stäng" så kom startmenyn upp i horisontalläge i kanske en en sekund för att sedan återgå till normalt:)
Postad 08 September 2009 - 18:43
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Nu har jag ytterligare en fråga.
Jag installerade SPB Shell som jag fö tycker är riktigt bra, och när jag klickade på "visa idag" så hoppade den fint tillbaka till TF3D, men så gick jag in i aktivitetshanteraren och avslutade alla program inkl något som hette "start".
Kan ha varit TF3D, för nu är det bara svart när jag klickar på visa idag, jag får alltså inte igång tf3d igen, har letat som en tok efter någonstans att sätta igång den men kan inte hitta, har även testat soft reset, men det fungerade inte heller. tänkte även att om jag avinstallerar SPB så kanske den kommer igång men jag vågar inte det om det blir så att jag kommer att stå utan någon av dem...
Så är det någon som vet hur jag får igång tf3d igen?
Tacksam för hjälp.
Postad 08 September 2009 - 20:58
sven höök
-
sven höök
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Provat inställningar -> fliken personligt -> idag?
Postad 09 September 2009 - 08:55
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Den är verkligen skum. Ibland funkar liggande i Opera Ibland funkar liggande för bildvisning igår helt plötsligt hoppade den till liggande när jag kollade e-mail detta utan att Gyrator2 var startat. ganska opålitlig
Postad 09 September 2009 - 09:08
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Provat inställningar -> fliken personligt -> idag?
Jag gick in på inställningar för "idag" i SPB och där kunde man ju välja vilken bakgrund samt program som skulle köras på idag skärmen, där fanns tf3d avklickat. Jag klickade i den och testade igen och nu när jag går in på idag så står det touchFLO 3D startas (innan var det bara svart), men sen händer inget mer har även testat soft reset och provat sätta på och av den flera ggr, men det står bara likadant?? Nu är ju detta inte hela världen eftersom jag kommer att köra uppdateringen från HTC när den kommer, vilket inte borde vara så långt borta nu, men det är bara irriterande att det inte fungerar, dessutom så saknar jag musikspelaren som finns i htc. Jag har ett stereobluetooth headset kopplat till den och när jag klickat på play innan så har den automatiskt börjat spela upp min musik från musikspelaren. med SPB så öppnas mediaplayer när jag gör samma sak, men inga låtar laddas utan jag måste gå in i telefonen och först uppdatera musikbiblioteket för att sen börja spela... lite frustrerande.
Postad 09 September 2009 - 09:37
sven höök
-
sven höök
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Skumt, likadant på min också
Föredrar iofs Spb före tf3d. Betydligt snyggare
Postad 17 September 2009 - 21:35
sven höök
-
sven höök
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Nu finns det en update på svenska HTC.comMen den gäller tydligen bara för rom-version 1.75.xxx.x Men den svenska versionen är ju på 1.39.xxx.x Fattar ingenting
Postad 20 September 2009 - 19:19
Unregisteredfb432952
-
Unregisteredfb432952
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej boys,
Jag har fått en repa i ca 1cm stor på min display, vad fan kan jag ta mig ill för att få bort den? dyrt? Har ingen aning hur den kom dit , har inte tappat telefonen eller något sådant.
Tack
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|