När det ringer så vibrerar det men inte vid mail och sms.
Har provat bocka i och ur "Ljud och vibration"
Under ljudnivåer så indikerar "Notifiering" med en symbol som ser ut som att det ska vibrera men det händer inte.
Vad gör jag fel?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 21 October 2012 - 14:31
Skulle vilja att telefonen vibrerar vid mail och sms när ljudnivån på ringsignalen är satt till 0 + vibration.
När det ringer så vibrerar det men inte vid mail och sms. Har provat bocka i och ur "Ljud och vibration" Under ljudnivåer så indikerar "Notifiering" med en symbol som ser ut som att det ska vibrera men det händer inte. Vad gör jag fel? Postad 22 October 2012 - 18:21
Varifrån om man får fråga? Postad 22 October 2012 - 20:21 Svägerska som jobbar på Samsung, så personalpris! Postad 23 October 2012 - 10:31
Har ploppat upp en flik två gånger nu på min Note 2. Typ en rullgardinsflik med genvägar som ligger kvar även när jag kör program. Vet inte hur jag lyckas aktivera den, men den förvinner vid reboot.
Vad är detta, och hur får jag fram/bort den? Postad 23 October 2012 - 15:19
Testa att hålla in backåtknappen, det kan vara multitasking flicken som åker fram. Den kommer fram när du håller in backåtknappen och försvinner på samma vis.
Postad 27 October 2012 - 16:27
Verkar vara mycket surf/film pyssel för många med Note 2 men jag vill gärna veta lite av det övriga produktiva för egen del.
Har själv inte köpte men testade pennan i text osv och den är ju fantastisk. Anteckningar mm måste ju bli en revolution för den tolkar ju allt rätt inte ett fel under 10 min test...och då försökte jag verkligen jäklas. Den behöver ingen som helst inlärning som alla tidigare varianter på mobiler mm. Finns det någon som kört hårt med pennan och funkar den tex lika perfekt med allt tex outlook mm mm? Microsoft surface har ju även den en penna och funkar allt som på Note 2 så kan man ju lägga ner pappersblocken mer eller mindre :-) Kanske en sanning med modifikation men pennorna är här för att stanna. Undrar om man kan sätta pengar på att betta detta? Redigerat av Dämpa, 27 October 2012 - 23:11. Postad 02 November 2012 - 16:45
Då var en grå Note 2 4G beställd på den lokala Telia butiken! Hoppas nu bara att man inte kommer ångra att man tog denna "bjässe"
Postad 02 November 2012 - 23:25
Finns inte en chans att man blir besviken...... Drog själv iväg en beställning - Preliminärt leveransdatum 21:a nov för en titangrå - fan det är som på julafton när man var liten, den olidliga väntan...... ................................................. Hittade detta tillbehör för att kunna se på TV i mobilen - Elgato eyetv micro Mobile TV tuner for DVB-T - drog iväg en beställning, ska bli kul och hur bra det fungerar när man väl får note 2:an.... Sen den den här Smart Docken verkar ju vara en annan kul pryl. Edit: väntar även på att Mugen Power Batteries ska släppa sitt paket extended battery pack, likadant som de släppt till Note 1:an Redigerat av Zakath, 02 November 2012 - 23:26. Postad 03 November 2012 - 16:02
Har den första Note just nu och är väldigt nöjd. Är de någon mening att byta upp sig eller?
Postad 03 November 2012 - 20:44
Har en fråga, pennan. Undrar om det bara är min Note 2 som är trasig eller vad, för pennan är ju super känslig. Så fort jag ska använda den och håller den mot skärmen så börjar den leva sitt egna lilla liv. Det jag menar är att när man håller den vid ett visst avstånd och är lite för snabb i handen så klickar den hit och dit själv och ändrar och har sig. Vågar knappt använda den, hyper känslig. Går det att ändra detta??
Postad 04 November 2012 - 14:43
Tror det kan vara din penna som är trasig. Läste nåt liknande på internet nånstans. Om du känner med spetsen mot nåt ska det vara lite motstånd innan spetsen klickar. Själva spetsen är fjäderbelastad och åker in en millimeter när man trycker mot skärmen. Om din har fastnat intryckt kan det bli så som du beskriver.
Postad 04 November 2012 - 21:30
Aha, kollade nyss och den verkar vara som du beskriver. När man trycker så stannar i ett läge, verkar som fjädern är trasig eller ngt. Postad 11 November 2012 - 17:27
Skrivs inte mycket här nu! Hur går det med era note 2or? Nöjda än? Kommit på nått nytt kul ni kan göra med dom? Väntar fortfarande på min, ca 2 veckor till enligt telia =(
Postad 11 November 2012 - 19:54
det finns inga fel på mobilen alltså är det inget att skriva om
se det positivt Det är ju mest ordbajsare med 20k inlägg som skriver onödiga inlägg,så dom kan man vara utan haha jag får min Note 2 den 25e den här månaden. frågan jag undrar är väl mer när Jelly Bean 4.2 kommer till den. den coola funktionen Sphere Camera (ala Google StreetView) ser jag fram emot http://www.android.com/whatsnew/ Redigerat av Unregistered1008, 11 November 2012 - 19:58. Postad 11 November 2012 - 21:27
Skaffade min Note2a 4G i fredags och jag har lekt runt med den i helgen. Kan bara säga att det är en väldigt trevlig lur. Köp den.
Det ena minuset jag kan se är att baksidan är väldigt hal så en baksida med bättre grepp har inhandlats. Vad vill ni veta? Postad 12 November 2012 - 05:08
Vilket skal är det du har köpt? Postad 12 November 2012 - 20:22
Köpte detta som är lite strävt så att den inte blir så jäkla halkig. Jag har flera gånger varit på väg att tappa luren. Köpte den grå baksidan till min vita N2a. http://www.obostore....ml#.UJvxv3y9KSM Sen köpte jag detta skärmskydd. Ska vara slitstarkt och har fått bra recensioner. http://www.ebay.com/...l-/271078765726 Postad 13 November 2012 - 07:43
Vad skönt att läsa att så många är nöjda med sina Note 2or. Jag har tillslut tröttnat helt på iPhones och bestämde mig i torsdags för att beställa en vit Note 2a från Halebop. Det står fortfarande "Under behandling" på min beställning Aaargh blir galen, jag vill ha den nu
Passade även på att beställa ett läder/metall-flip case på ebay. Vet inte, det kanske bara blir jobbigt med ett sånt men man ska ju testa allt en gång. http://viewitem.eim....1180879482/item Redigerat av Morot, 13 November 2012 - 08:22. Postad 13 November 2012 - 17:43
La åxå en beställning på detta skyddet. Nu fattas bara en Note =/ Redigerat av Unregistered822bc626, 13 November 2012 - 17:44. Postad 14 November 2012 - 08:10
En liten varning till er som tänkt köpa ett fodral med magnetlås, gör inte det. Jag köpte ett, väldigt tunt och smidigt och framför allt väldigt snyggt, MEN upptäckte att magneten som sitter inne i själva skyddet stör pennan.
Jag satt och skulle prova lite olika anteckningsblock och upptäckte att då jag skrev eller ritade på höger sida av skärmen och typ i mitten, där magneten är i skyddet, så blev det väldigt konstigt. Om jag drog ett streck från mitten av skärmen och till höger sida så "bågnade" det, om ni fattar vad jag menar... Tänkte bara säga det ifall nån upplevt liknande problem....Så, håll er borta från skydd med magnetlås är väl kontentan av mitt inlägg.... Annars världens bästa mobil just nu....:-)) Fast fenomenet uppstår bara om man viker framsidan bakom telefonen, så magneten hamnar bakom där jag beskrev att det blir konstigt då man skriver eller ritar....ehh...fattar ni? :-[ Redigerat av sssrlr, 14 November 2012 - 22:19. Postad 17 November 2012 - 12:37
Vill dela med mig av viwa's tips på Swedroid. Det funkar utmärkt och batteritiden med 3G är sjukt bra. Sen när man behöver lite kräm slår jag på 4G och får 40-50 Mbit. Underbar telefon!
http://www.swedroid....ead.php?t=85660 Postad 18 November 2012 - 20:13 Nää... Har också Note - den äldre. Tycker den passar alla appar som jag installerar och använder med den. Vänta in Note3 som kanske presenteras inom ett år. Dessutom kommer Galaxy S4 som kanske får en 4,99-5" skärm. SGS4 kommer antagligen om något halvår. Postad 18 November 2012 - 21:52
Jo du har nog rätt på den punkten. Varför byta när man är nöjd. 2:an är ju inte gratis
Får se vad mer dyker upp inom snar framtid. Postad 19 November 2012 - 01:25
Har klämt på en S3 galaxy och vilken dröm jämfört med min 3,5" touch. Jag har stora händer så man blir ju galen på att försöka klicka på rätt siffra bland sidorna i forum som dessa för att inte tala om hur drygt det är att läsa text på den. Mer attraktiv än användarvänlig. Galaxy S3 var smått abnorm men den fungerade ju absolut i handen. Hoppas få tag på en Note 2 att pilla på också för att se om det skulle fungera. Pennan lär ju göra precisionssurfandet till en dröm om än som sista utväg
Hur finner ni video uppspelningen av film? I affär med väl utvalt demo material såg det ju helt fantastiskt ut med visserligen överdrivna färger som man månne tröttnar på men filmer man sett i diverse recensioner har visat hudfärger som är gröna och att den klipper rejält i mörka scener? Men de har månne bättrat på detta med senare firmwares? Funderar på det här med 4G. Hur är det med det i Umeå. Någon bra hemsida som visar 4G zoner? Krävs det abonnemang för att nyttja detta? eller fungerar det som wifi? Vilka aktörer erbjuder 4G utan att låsa upp dig i 12 månader med astronomiska månadskostnader? Finns det någon vettig refill med surf? Köpa telefon med abonnemang känns meningslöst. Går inte att komma under 10000 i totalkostnad vad det verkar. Det skiljer inte så mycket i pris mellan Note 2 och Note 2 LTE. Vad jag förstått har LTEN också 2 gig RAM vilket gör att den kanske flyter på än bättre än Note 2n? Kör LTE Snapdragon 4 som i USA eller samma chipset som internationella Note 2? Postad 23 November 2012 - 14:30
Nu har jag fått dessa två och jag kan bara rekommendera dem. Skärmskyddet går inte ända ut men det är inget man stör sig på. Det var lite trickigt att få utan att det hamnar damm mellan. Det följer med fyra stickers som hjälper till mycket. Tog ca 15 min att sätta på. Känner ingen skillnad mellan orginalskärmen eller med denna på när jag kör med pennan. Quicksandskyddet var också väldigt bra. Noten är ju så jäkla hal så det känns väldigt mycket mer tryggare med skyddet på. Jag provade den grå o den passade den vita Noten perfekt. Postad 27 November 2012 - 18:20
Finns android 4.1.2 att tanka ner på XDA: lite snabbare och mer nya options:
http://forum.xda-dev...d.php?t=2003653 Postad 04 December 2012 - 03:35
Också fått hem quicksandskalet. Mycket trevligare att hantera. skönare i handen, inga fingeravtryck och tvåleffekten är som bortblåst. högtalarljudet klart sämre dock men det är enkelt få av och på.
Postad 07 December 2012 - 19:08
En riktigt riktigt bra grej är ju att man när som helst kan ta pennan och dra runt en bild och sen skicka den.
Låter som en meningslös grej men iaf för mig grymt bra. Edit Sen batteritiden. Mm den är fantastisk. Aldrig varit nån som direkt brytt mig tidigare."bara ladda när de är slut" Men nu när man är van är det nog fasen de bästa med telefonen :-) Redigerat av moparman, 07 December 2012 - 19:10. Postad 07 December 2012 - 19:15
Så den är exakt nu? ^^ min note 1 var ju ingen höjdare, alltså pennan. Postad 08 December 2012 - 20:45
Klämmde på den idag. Men jag vet inte om jag är helt övertygad till ett byte från Note till Note 2...
Känner mig nöjd, får vänta till nästa Postad 11 December 2012 - 10:08
Det konstiga är ju att Note 2 nästan känns liten nu efter nån månad :-)
Postad 11 December 2012 - 10:48 haha visst är det så. Men märker det när någon annan håller i telefonen eller när man lägger den intill en annan. Postad 11 December 2012 - 19:18
För tidigt. Men vi kan anta att det kommer en 3:a. Note 2 har väl sålt riktigt bra. Redigerat av moparman, 11 December 2012 - 19:18. Postad 11 December 2012 - 21:48
För min del blir de å vänta till 3:an
Känner mig nöjd med min Note 1 Postad 12 December 2012 - 18:23
Var hittar man uppdateringen?? Postad 12 December 2012 - 22:41
Var på MM idag och skulle testa pennan men den hade nån tattare tagit hem redan.
Titanium Gray = sjukt snugg Redigerat av Auxvoice, 13 December 2012 - 12:57. Postad 12 December 2012 - 23:34
Den är OTA så gör en sökning efter uppdateringar i telefonen så kommer den dyka upp där. Postad 13 December 2012 - 16:48
Hur kommer det sig att batteritiden på Note II utan 4g är bättre på Gsm, 3g och 4g?(Enligt Samsung)
Finns det några fördelar med Note II utan 4G? Postad 13 December 2012 - 20:18
Testat googla men inte hittat nått riktigt svar. En del skriver att kretsen drar mer. Andra att den använder mer cpu. Vad jag vet påverkar batteritiden mycket är vilken täckning man har. En gissning är att det ofta är sämre täckning på 4g så telefonen hela tiden letar nät. Hoppar mellan 3g, 4g osv. Nån annan kanske vet mer ? Postad 13 December 2012 - 23:04
Vet inte jag heller men en sak jag läst är att om man har 4G på så kör den på dubbla radionät eller hur man säger. Detta för att det inte finns tal över LTE. Den står på 4G och så fort ett samtal kommer in går den över till 3G. För att det ska ske sömlöst måste bägge sändare vara igång vilket suger mer batteri.
Postad 14 December 2012 - 06:54
Fick denna info från Mobil.se
Kul om det e sant... "Samsung Galaxy Note 3 får 6,3-tums skärm" Ett rykte från sydkoreansk media säger att Samsungs framgångsrika jättemobil Galaxy Note kommer att släppas i en ännu större version under 2013. Edit: Vill påengtera att det ett RYKTE! Redigerat av RobNB, 14 December 2012 - 06:55. Postad 14 December 2012 - 09:42
Note II
Upp till 980h(2G) http://www.samsung.c...7100RWDNEE-spec Note II 4G Upp till 800 tim. (2G) Man får en (1) vecka kortare batteritid när man använder endast gsm (2g) inställt. Allt som silkjer i telefonerna är endast lte-delen som inte används alls när man använder gsm inställt? http://www.samsung.c...7105TADVDS-spec Redigerat av Auxvoice, 14 December 2012 - 09:45. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |