Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - HTC One **

553 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC One 2GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 9.06923 (129) Inga priser
HTC One Mini 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8.166666 (5) Inga priser
HTC One M8 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8.999998 (54) Inga priser
HTC One M9 3GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8.437498 (15) Inga priser
HTC One M8s 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 11 May 2013 - 19:03

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Har nog aldrig påstått att Jailbreak och Custom ROM är samma sak, utan att man om man jämför en Android med Custom ROM mot en iPhone så bör det vara en Jailbreakad iPhone. Rent konkret är väl Jailbreak och Root mer att jämföra med varandra.

Har faktiskt köpt en licens på Nova Prime men inte orkat ge mig på det än. Tror att en av de sakerna som lockar mig med iPhone faktiskt är att man VET att så mkt inte går att ändra (ens med Jailbreak) och att man därför lättare kan acceptera att "det är som det är". På mina androider (HTC One är inget undantag) håller jag hela tiden på och fixar och ändrar men blir ändå aldrig riktigt nöjd utan fortsätter att ändra och fixa :)

(Om nu nån skulle vara intresserad så sammanfattar denna video sista 1-2 minuterna rätt bra vad jag själv anser vara iPhonens fördelar. Men nog om iPhone nu.) http://www.youtube.com/watch?v=_c9kBHGHoP4

Det här inlägget får mig att avbeställa min One och köpa en I5 istället, när jag ser hur attans stor HTC:n är och att den faktiskt är både slöare och tar sämre bilder så känner jag att det inte är nåt för mig. Kameran är viktigare än höga score i ett benchmark test.
Gillar Android men tycker att alla premium lurarna är väl stora så det får bli Iphone för första gången nu.

Postad 12 May 2013 - 06:02

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hellow! 3 frågor som är viktigt för mig :D (har alltid haft iphone, aldrig ägt android lur och är fortfarande osäker på mellan S4 och one)

Fråga 1:
Kan man ställa in mp3 som sms signal på one?

Fråga 2:
Kan man fixa så att batteriprocenten syns som på iphone,samsungs lurar och som alla andra lurar!?!?!?!?!?

Fråga 3:
Eftersom jag ser lite taskigt med min vänstra öga så är det viktigt för mig att bokstäverna på tagnentbordet har bra space mellan varandra precis som på S4. På iphonen är det gränsfall men på one är bokstäverna galet nära varandra så lite jobbigt då jag testade den i phonehouse igår. Tydligen så går det att ladda ner nån annan tagnentbord från googleplay eller vad det nu än heter men är det bara färg och layouten som påverkas eller är det också mellanrummen som ändras?

Redigerat av Didi1983, 12 May 2013 - 08:50.

Postad 12 May 2013 - 09:30

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Hellow! 3 frågor som är viktigt för mig :D (har alltid haft iphone, aldrig ägt android lur och är fortfarande osäker på mellan S4 och one)

Fråga 1:
Kan man ställa in mp3 som sms signal på one?

Fråga 2:
Kan man fixa så att batteriprocenten syns som på iphone,samsungs lurar och som alla andra lurar!?!?!?!?!?

Fråga 3:
Eftersom jag ser lite taskigt med min vänstra öga så är det viktigt för mig att bokstäverna på tagnentbordet har bra space mellan varandra precis som på S4. På iphonen är det gränsfall men på one är bokstäverna galet nära varandra så lite jobbigt då jag testade den i phonehouse igår. Tydligen så går det att ladda ner nån annan tagnentbord från googleplay eller vad det nu än heter men är det bara färg och layouten som påverkas eller är det också mellanrummen som ändras?

Rent generellt kan man nog säga att på Android går det att göra allt, om man sen själv kan göra det beror på hur duktig och tålmodig man är. Att t.ex. roota och ladda på Custom ROMs (ung som att Jailbreaka på iPhone och lägga på program via Cydia) är nog främst för avancerade användare med intresse, kunskap och inte minst tid nog. Att däremot göra det andra du vill är nog inget problem, handlar främst om att söka runt lite i Google Play (motsvarande AppStore på iPhone).

Ang. tangentbord vidhåller jag att det bästa finns på iPhone, i synnerhet då sett till att det är en klart mindre skärm på även iPhone 5. De på Android börjar dock bli klar bättre. Detta är så klart mkt tycke och smak och skiljer sig säkert en hel del från person till person beroende på syn, handstorlek, fingerstorlek, ålder osv. Men som jag sagt många gånger tidigare, jag kan aldrig riktigt skaka av mig känslan av att touchen verkar mer precis på iPhone, finns gånger då jag är helt säker på att jag tryckt på rätt tangent på Androiden (inte specifikt just one) men ändå fått fel tecken. Det händer även på iPhonen, men inte lika ofta. Autocorrect verkar ha blivit mkt bättre på Android senast året, så trots att man skriver fel så blir det ändå rätt, iaf så länge man håller sig till vanliga ord osv, dock så klart med risken att man istället får ord man INTE ville ha genom att det man skrev liknade ett ord som finns i ordlistan (lite beroende på inställningar)

Personligen tror jag att för en som alltid kört iPhone (och jag tolkar det som att du då inte kört Android parallellt) så är HTC One i mina ögon ett mkt bättre val än S4 om man vill gå över till Android, i synnerhet då om man inte kan, vill, orkar lägga ner en massa tid på att göra egna anpassningar.

Redigerat av Unregistered1413, 12 May 2013 - 09:43.

Postad 12 May 2013 - 09:59

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Det här inlägget får mig att avbeställa min One och köpa en I5 istället, när jag ser hur attans stor HTC:n är och att den faktiskt är både slöare och tar sämre bilder så känner jag att det inte är nåt för mig. Kameran är viktigare än höga score i ett benchmark test.
Gillar Android men tycker att alla premium lurarna är väl stora så det får bli Iphone för första gången nu.

Storleken är väl inte så mkt att säga om, HTC One är ju klart större än iPhone 5, om det sen är en nackdel eller en fördel får nog var och en bestämma. Ang. kamera och prestanda är det nog lite blandat där enligt de recenssioner jag sett, så för att få lite balans länkar jag 2 andra jämförelser som verkar rätt sansade och opartiska (det finns ju tusentals där det är uppenbart att den som gjort dem redan i förväg bestämt resultatet):

http://reviews.cnet....iphone-5-video/

http://www.youtube.c...h?v=DBrPH0xukFs

Min personliga åsikt, HTC One är det bästa Android jag någonsin provat, och den första som på allvar fått mig att överväga att börja använda Android som primärtelefon snarare än som en "teknikleksak" vid sidan om. Återstår dock att se exakt vad det landar när den initiala entusiasmen lagt, sig, och det bara handlar om att använda telefonen i vardagen (jag varken spelar eller ser på filmer osv på telefonen). Samtidigt är det bara erkänna att HTC One på ett mkt tydligt sätt avslöjar en del av de brister som faktiskt finns med iPhone 5 / iOS 6 och det krävs absolut en uppryckning av Apple framöver.

Redigerat av Unregistered1413, 12 May 2013 - 10:09.

Postad 12 May 2013 - 13:27

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Men batteriprocent är viktig för mig. Men är inte så inne i androidvärden så det här med jailbreak android (rot eller vad det nu än heter) har jag ingen aning om hur man gör men om jag har tolkat dig rätt så kan man fixa så att batteriprocent syns!?

Postad 12 May 2013 - 13:34

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Root = Android
Jailbreak = iOS

Procent, ja absolut

Postad 12 May 2013 - 14:17

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
:)

Postad 12 May 2013 - 14:22

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Men batteriprocent är viktig för mig. Men är inte så inne i androidvärden så det här med jailbreak android (rot eller vad det nu än heter) har jag ingen aning om hur man gör men om jag har tolkat dig rätt så kan man fixa så att batteriprocent syns!?

Mycket enkelt med en app.

Postad 12 May 2013 - 14:47

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Får återkomma sen när jag har fått luren så får ni hjälpa mig typ :D

Trodde aldrig att jag skulle lämna äpple........

Postad 12 May 2013 - 15:47

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
När det gäller tangentbord rekommenderar jag följande:

ThumbKeyboard:

https://play.google....ft.keyboardplus

SwiftKey:

https://play.google....ey.phone.trial
feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS50b3VjaHR5cGUuc3dpZnRrZXkucGhvbmUudHJpYWwiXQ..

Detta är utmärkta tangentbord som bygger på olika koncept, ThumbKeyboard är ypperligt för de som skriver med tummarna, SwiftKey handlar om att svepa fram orden. Ett annat alternativ är Swype.

När det gäller Android som vardagstelefon kan jag bara konstatera att det fungerar utmärkt. Det är dock bra om man definierar vardagligt användande för att finna de bästa alternativen.

I mitt fall, när vi talar om kommunikation (samtal/SMS/e-post) kör jag med följande lösningar:

EXDialer - En mycket elegant dialer och kontakthanterare som kan rekommenderas för de som inte är riktigt nöjda med den inbyggda.

https://play.google....C5kaWFsZXIiXQ..

Pure Messenger Widget - Den ger utmärkt översikt över senaste samtal, SMS, e-post o.s.v direkt på hemskärmen.

https://play.google....WVzc2VuZ2VyIl0.

AquaMail - En mycket bra e-postklient med utmärkt gränsnitt och funktionalitet. Att den ger tabletstil med kolumnvy redan på en telefon är mycket bra.

https://play.google....kFxdWFNYWlsIl0.

WidgetLocker - En widgetbaserad låsskärm som gör att det går att lägga upp den information man vill ha direkt på låsskärmen.

https://play.google....XRsb2NrZXIiXQ..

Nova Launcher - En mycket bra launcher som är snabb, effektiv och följer Googles riktlinjer för utseende.

https://play.google....y5sYXVuY2hlciJd

Flipboard - Jag föredrar den före BlinkFeed och rekommenderar det varmt. Det är ett trevligt sätt att samla nyheter, uppdateringar från sociala nätverk etc.

https://play.google....2FyZC5hcHAiXQ..

Det finns alltså många möjligheter att göra Android riktigt kraftfullt och effektivt. För min del finns det ingen iPhone som kommer ens i närheten av den lösning jag själv använder och som är baserad på de program jag länkat här.

Postad 12 May 2013 - 16:40

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Den här videoklippet har skrämt mig rejält för jag har en exakt likadan!!

http://youtu.be/O2ZN60--dT0

Postad 12 May 2013 - 21:26

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Jag har provat nu och kört från 1m till 10 m och på alla ytor allt från trä, glas, plast bakom stängda dörrar av glas och trä. Inte en tillstymmelse till lagg kopplad till en bt högtalare jag har

Postad 12 May 2013 - 21:32

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Schysst!! Har du den här eller?

http://www.webhallen...h_audio_devices

Postad 12 May 2013 - 21:35

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
http://m.clasohlson....TX1200i/38-5345

Denna har jag testat med.

Postad 13 May 2013 - 07:04

Prez
  • Prez
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Tre och telia får in htc one 15/5

Hur kommer det sig att Tre får in telefonerna så sent? Trodde de skulle vara en av de första att få telefonen.

Postad 13 May 2013 - 07:22

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Detta är utmärkta tangentbord som bygger på olika koncept, ThumbKeyboard är ypperligt för de som skriver med tummarna, SwiftKey handlar om att svepa fram orden. Ett annat alternativ är Swype.

När det gäller Android som vardagstelefon kan jag bara konstatera att det fungerar utmärkt. Det är dock bra om man definierar vardagligt användande för att finna de bästa alternativen.

I mitt fall, när vi talar om kommunikation (samtal/SMS/e-post) kör jag med följande lösningar:

EXDialer - En mycket elegant dialer och kontakthanterare som kan rekommenderas för de som inte är riktigt nöjda med den inbyggda.

Pure Messenger Widget - Den ger utmärkt översikt över senaste samtal, SMS, e-post o.s.v direkt på hemskärmen.

AquaMail - En mycket bra e-postklient med utmärkt gränsnitt och funktionalitet. Att den ger tabletstil med kolumnvy redan på en telefon är mycket bra.

WidgetLocker - En widgetbaserad låsskärm som gör att det går att lägga upp den information man vill ha direkt på låsskärmen.

Flipboard - Jag föredrar den före BlinkFeed och rekommenderar det varmt. Det är ett trevligt sätt att samla nyheter, uppdateringar från sociala nätverk etc.

Det finns alltså många möjligheter att göra Android riktigt kraftfullt och effektivt. För min del finns det ingen iPhone som kommer ens i närheten av den lösning jag själv använder och som är baserad på de program jag länkat här.

Tack för info. Även om vi inte alltid är eniga så uppskattar jag (och förhoppningsvis fler) dina informativa inlägg.

ThumbKeyboard har jag testat, tom köpt, men tycker aldrig jag fått det att lyfta sig över mängden, detsamma gäller SwiftKey. Som jag nämnt tidigare känns det som om Android/touchen inte riktigt hänger med när man drar upp tempot i skrivandet, svårt att beskriva, men tydligt när man jämför med iPhonen. Som ingenjör inser jag att det låter otroligt, och att jag som användare borde vara svaga länken, men har ännu inte hittat nån bra förklaring till varför jag skriver mkt mer korrekt på den avsevärt mindre iPhone-skärmen. Båda du nämner tillhör dock de bättre tangentborden på Android.

EXDialer minns jag inte om jag testat, men spontant verkar det påminna mkt om dialern i HTC Sense.

Övriga är jag osäker på om jag testat, får försöka göra det vid tillfälle.

Postad 13 May 2013 - 09:29

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
En REJÄL genomgång och jämförelse mellan Galaxy S4 och Htc One. Filmen är 1 timme långt och är mycket givande då den visar på både för och nackdelar med båda mobilerna, så släng på en kanna kaffe och njut av en timmes mobilsnack om dessa två mobilerna :P

http://www.youtube.c...h?v=QATGs4kzfl4

Postad 13 May 2013 - 11:56

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att Tre får in telefonerna så sent? Trodde de skulle vara en av de första att få telefonen.

Elgiganten Linköping fick in dem i fredags åtminstone.

Postad 13 May 2013 - 13:31

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Någon som kör display skydd? Verkar ha fått en minimal reva på skärmen, kanske ett gruskorn i jackan eller nått. Inte provat att gnugga bort den med microfiberduk dock. Vad tycker ni om copter

Jag kör med Copter. Det är första gången jag har ett displayskydd. I början gillade jag inte den extra friktionen, men nu har jag vant mig antar jag. Utan skydd är dock lite bättre.

Postad 13 May 2013 - 17:26

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Köpte min från elgiganten och haft den nu i 3 timmar. Är riktigt nöjd just nu iallafall :)

Postad 13 May 2013 - 18:52

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Tack för info. Även om vi inte alltid är eniga så uppskattar jag (och förhoppningsvis fler) dina informativa inlägg.

ThumbKeyboard har jag testat, tom köpt, men tycker aldrig jag fått det att lyfta sig över mängden, detsamma gäller SwiftKey. Som jag nämnt tidigare känns det som om Android/touchen inte riktigt hänger med när man drar upp tempot i skrivandet, svårt att beskriva, men tydligt när man jämför med iPhonen. Som ingenjör inser jag att det låter otroligt, och att jag som användare borde vara svaga länken, men har ännu inte hittat nån bra förklaring till varför jag skriver mkt mer korrekt på den avsevärt mindre iPhone-skärmen. Båda du nämner tillhör dock de bättre tangentborden på Android.

EXDialer minns jag inte om jag testat, men spontant verkar det påminna mkt om dialern i HTC Sense.

Övriga är jag osäker på om jag testat, får försöka göra det vid tillfälle.

Intressant med tangentborden. Jag tror att det handlar om hur man skriver. För min del skriver jag snabbare på ThumbKeyboard än de iPhones jag testat, intressant nog får jag även ett bättre resultat än iPad. När jag köpte den sistnämnda ansåg jag att den hade ett utmärkt tangentbord men har tvingats ändra uppfattning senare. När jag skriver med ThumbKeyboard går det snabbt och exakt, däremot på iPaden blir det problem, där upplever jag det där med att "skriva ifrån" enheten.

Något jag noterat är att Apple har en ganska generös "avkänningsyta" på iPhones tangentbord. D.v.s att varje bokstav har en "virtuell yta" som är tämligen stor och att det gör att tangentbordet snabbt gissar rätt på var fingret landar. Detta gör att man får upp skrivhastigheten även på en så liten skärm. Det jag håller med om är att iPhones tangentbord fungerar bra utifrån skärmstorleken, däremot är det inte min erfarenhet att det slår alternativen, framförallt inte på större skärmar.

EXDialer liknar Sense, dock är det i praktiken snarare MIUI den bygger på i stil. Det jag gillar med den är att den är snygg, snabb och smidig, dessutom är kontaktlistan bra. Jag började köra den på Samsung (gillar inte deras dialer) och sedan har det blivit ett standardtillbehör hos mig oavsett mobil. Detta då jag föredrar en enhetlig dialer och kontaktlista även på olika mobiler.

Jag vill även passa på att rekommendera några program till:

Swapps. Mycket smidig programlista och växlare man swipar fram från sidan.

https://play.google....2guc3dhcHBzIl0.

OneQuick:

http://forum.xda-dev...hlight=onequick

Denna ger snabbinställningar som nås genom att svepa vid skärmkanten. Jag väntar på 1.4 som skall hålla den i minnet, på så vis blir det snabbare.

Som det är nu har jag konfigurerat upp att Swapps glider ut då jag svepar längs vänster kant på skärmen och OneQuick när jag gör samma sak till höger.

Postad 13 May 2013 - 19:18

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Kan man på ett bra sätt ta bort en minimal repa i glaset eller är det kört?

Postad 13 May 2013 - 21:11

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Tydligen kommer One med JB 4.1.
När kan användarna vänta sig en uppgradering till 4.2 tro?

Postad 14 May 2013 - 04:48

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Kan man på ett bra sätt ta bort en minimal repa i glaset eller är det kört?

Hur mycket stör du dig på repan? Det finns en massa skräp produkter som lovar att det tar bort/lagar repor, inget som jag rekommenderar dock. Mitt tips är att du sätter på ett displayskydd om du stör dig på repan, på så vis döljer du det värsta (beroende på hur stor skadan är) samtidigt som du får ett extra skydd runt den skadade delen av skyddsbehandlingen som finns på skärmens yta. Om du precis som mig inte gillar displayskydd så är nyckelfrågan hur mycket du stör dig på den "minimala repan"?

Vet du hur du fick den?

Postad 14 May 2013 - 04:52

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Tydligen kommer One med JB 4.1.
När kan användarna vänta sig en uppgradering till 4.2 tro?

Den kommer förmodligen ganska snart, dock så är skillnaden mellan de 2 versionerna inte så stora att det är något att hänga upp sig på...

Postad 14 May 2013 - 07:35

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Då har vi ännu ett utlåtande att begrunda vad gäller HTC ONE.

http://www.anandtech.../htc-one-review

Skriven av en otroligt kompetent skribent som verkligen kan förmedla skillnaden på fakta och hans subjektiva åsikter på ett tydligt sätt.
Det är också skönt att se att han har testat en färdig produkt, till skillnad från de flesta andra som har någon förproduktions-telefon i sina test.

Ja, grym recension helt klart. Inte så att samme snubbe gjort en på S4:an händelsevis. Står och väger mellan dessa, om det nu blir en ny lur.

Edit: svarar på min egna fråga med denna länk: http://www.anandtech...laxy-s-4-review

Redigerat av Moriarty, 14 May 2013 - 07:36.

Postad 14 May 2013 - 08:27

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
fick min svarta igår :-)

Börjat leka lite med den idag, dock är jag sjuk så jag är ganska orkeslös så vi får se hur mycket jag hinner göra.

Postad 14 May 2013 - 09:45

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 1
Jag har en fundering om skal till mobilen och hur många som använder sig av det. Jag tänker därför fråga er om ni använder skal, för att göra det enklast och att alla inte behöver svara med ett inlägg, så kan alla ni som använder ett skal trycka på "plus knappen" uppe till höger på detta inlägg.

Redigerat av Xet, 14 May 2013 - 09:45.

Postad 14 May 2013 - 09:48

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 6

Jag har en fundering om skal till mobilen och hur många som använder sig av det.

Alla ni som INTE använder ett skal kan trycka på "plus knappen" uppe till höger på detta inlägg.

Postad 14 May 2013 - 09:51

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Hur stänger man av email notifiering på denna tråd i detta forum ? Tack någon snälla nu !

Redigerat av halvledaren, 14 May 2013 - 09:51.

Postad 14 May 2013 - 10:02

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Hur stänger man av email notifiering på denna tråd i detta forum ? Tack någon snälla nu !

Kan det vara under "Mina prenumerationer" kanske?

Postad 14 May 2013 - 12:21

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Alla ni som INTE använder ett skal kan trycka på "plus knappen" uppe till höger på detta inlägg.

Räknas displayskydd som skal?

Postad 14 May 2013 - 13:23

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Jahapp då fick man sin ONE

Lekte lite med den låste upp bootloadern och rootade, gick hur fint som helst tyckte jag.
Skulle testa lite addons och vipps så fastnar den på boot skärmen med ONE loggan.
Då jag inte hade testat nån custom rom än så hade jag inte heller gjort någon backup, har TRWP inlagt.
Har hört att det ska finnas sätt att åter ställa den helt till fabriksinställning orootade via windowsprogram?
Någon som har någon erfarenhet av detta?

Redigerat av Darkie, 14 May 2013 - 13:24.

Postad 14 May 2013 - 13:24

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Räknas displayskydd som skal?

Nä, det hade jag inte tänkt... skydd som skydd kan man ju tycka men jag är mest intresserad av att få veta hur stor andel som använder skal eftersom det verkar vara så vanligt och jag personligen inte är ett större fan av det.

Postad 14 May 2013 - 15:36

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jag använder ingen skal. Aldrig gillat det. Telefonen är för snygg för att 'skala" på :D

Postad 14 May 2013 - 15:56

Unregisteredbd7ccdba
  • Unregisteredbd7ccdba
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag använder HTCs Double Dip Flip Case. Gillade det först inte, men nu diggar jag det.
Använde innan en Nokia Lumia 800, den har jag haft i arbetsbyxorna varje dag i ca 14månader, inte en repa =)

Redigerat av Unregisteredbd7ccdba, 14 May 2013 - 15:57.

Postad 14 May 2013 - 18:26

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Haft nu min htc one i 30 timmar och det här är min första android lur. fyfan vad man är friiii! :D
Grym lur men nu behöver jag hjälp. Jag har sparat alla mina kontakter till telefonminnet men hur ska jag säkerhetskopiera alla mina kontakter? Enkelt ska det vara!!

Redigerat av Didi1983, 14 May 2013 - 18:26.

Postad 14 May 2013 - 19:15

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Haft nu min htc one i 30 timmar och det här är min första android lur. fyfan vad man är friiii! :D
Grym lur men nu behöver jag hjälp. Jag har sparat alla mina kontakter till telefonminnet men hur ska jag säkerhetskopiera alla mina kontakter? Enkelt ska det vara!!

Har du gmail så synkar du kontakterna direkt emot det kontot, det kan inte bli enklare!

Postad 14 May 2013 - 20:43

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Tack xet!

fråga 1:

Nån som vet hur man gör så att sms ljudet inte tjuter när konversationen är öppen som på iphone??????????!!!!!??????

Fråga 2:

Hur går man tillväga för att touchknapparna ska lysa?

Fråga 3:

Hur tar man bort favoritvideo i youtube?

Redigerat av Didi1983, 15 May 2013 - 15:30.

Postad 16 May 2013 - 03:54

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Under settings på galaxy S4an hittar du det.
Det finns även en knapp för att ta bort skitsnack om s4an
Men det kanske du vill ha kvar?

Postad 16 May 2013 - 09:56

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Fler än jag som tycker att skärmen är sjukt repkänslig, har den i jeansen och redan blivit många repor på min galaxy 5 blev de aldrig repor

Postad 16 May 2013 - 10:54

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Fler än jag som tycker att skärmen är sjukt repkänslig, har den i jeansen och redan blivit många repor på min galaxy 5 blev de aldrig repor

Usch, inte bra att höra detta! Har du möjlighet att lägga upp en bild på dina repor? Tråkigt på en så pass dyr produkt :(

Postad 16 May 2013 - 11:32

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Ska försöka fota, dom är dock väldigt små men dom finns där. Syns inte vid användning

Postad 16 May 2013 - 11:39

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Någon som har tips på plånboksfodral måste köpa ett nu

Postad 16 May 2013 - 18:13

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Efter att ha läst tråden om Iphone 5 och vart å klämt på båda lurarna i butik så blev det en HTC iaf, var mycket tveksam till kameran efter alla skriverier men tyckte den va helt ok, sjukt snabb för att vara mobil kamera och i lite dämpad belysning så var den helt överlägsen dom andra. I övrigt så är luren riktigt nice. S4 och I5 kommer inte i närheten av den premium känslan som HTC har.
Hoppas inte den har för mycket buggar nu bara..

Postad 17 May 2013 - 12:01

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Halvledaren:

E_post----->alternativ (längst upp till höger)----->inställningar------>aviseringsinställningar

Postad 17 May 2013 - 15:46

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man tar bort den översta meddelandet?? Behöver verkligen hjälp!

Bifogad fil(er)

Redigerat av Didi1983, 17 May 2013 - 15:57.

Postad 17 May 2013 - 15:53

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Funkar det inte att "tapa" på meddelandet och välja "Ta bort meddelande"? Beskriv vad som händer/inte händer.

Postad 17 May 2013 - 16:00

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Håller meddelandet intryckt men händer liksom ingenting. Trycker på alternativ (längst upp till höger men då syns bara....)

Bifogad fil(er)

Redigerat av Didi1983, 17 May 2013 - 19:16.

Postad 17 May 2013 - 17:36

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Du klickar på meddelandet du vill ta bort och sen klickar du dom tre punkterna längst upp till höger brevid gubben , då kommer en meny där du raderar meddelande.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.