*Klassisk musik (gärna Dvorak, Strauss, Janacek, Erik Satie m.m)
*Ragtime (Scott Joplin)
*Gospel och lovsång
*Country
*Folkmusik (tysk, irländsk, skotsk m.m)
*50/60/70/80-tals populär/rockmusik
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vilken typ av musik är det som gäller?
Startad av
METAL FOREVER
, Oct 05 2004 12:07
282 svar till detta ämne
Postad 29 April 2008 - 15:53
Trevlig omröstning men kategorierna passar inte så bra på mig. Här kommer i.a.f en del som jag lyssnar på:
*Klassisk musik (gärna Dvorak, Strauss, Janacek, Erik Satie m.m) *Ragtime (Scott Joplin) *Gospel och lovsång *Country *Folkmusik (tysk, irländsk, skotsk m.m) *50/60/70/80-tals populär/rockmusik Postad 04 May 2008 - 19:51
Mest blir det hårdrock bandit 106,3 är oftast på.
Ibland kommer det in lite the voice . Postad 04 May 2008 - 20:48
Jag lyssnar allra mest på klassiskt, som väl egentligen är mitt stora intresse. Det är ju för övrigt min profession också - jag är utbildad klassisk pianist och pianopedagog. Men det slinker väl ner en del annan musik också. Lite jazz och lite pop&rock - framför allt från 60 och 70 - talen.
Postad 09 May 2008 - 20:41
Oj blir mycket blandat men lite Dj tiest ibland, lite Highwaymen ibland.
65% Techno/Trance 25% Rap/RNB 10% blandat Postad 31 May 2008 - 11:40
Absolut övervägande Metal. Men med många olika variationer/subgenrer. Man skulle kunna ha en egen omröstning för vilken typ av metal man mest lyssnar på också. Finns de typer som jag aldrig skulle lyssna på iaf. Dock är det överhängande sådant som på ett eller annat sätt kan gå under progressiv metal. Jag har också vissa böjningar åt klassisk musik samt brittisk välproducerad poprock. Sjukt kräsen där dock.
Postad 15 June 2008 - 23:58
Hårdrock, Metal och allt annat i "skrik och ylväg" går bort direkt. Här hemma spelas mest Death Cab For Cutie.
Edit: Stavfel Redigerat av Maniak, 16 June 2008 - 00:00. Postad 24 June 2008 - 10:49
RAP, HIPHOP, R&B. Finns sjukt mkt bra, sjukt mkt dåligt med, men då man hör en låt med sköna rytmer eller text, vill bara släppa lös. Genre som Chris Brown, Jordin Sparks går under är bra med. Sköna beats, underbar text samt vilka röster...Men lyssnar annars på allt..
Postad 05 July 2008 - 18:24
Mest mindre vanliga former av trance såsom goa, psytrance och progressive trance. Det händer också att jag spelar rock, pop, hip-hop osv.
Postad 09 July 2008 - 01:37
Framför allt Metall och Rock, men lyssnar på det mesta faktiskt. Undantag klassisk musik, jazz och blues. Inte min grejj, känns för händelselöst på något sätt.
Postad 10 July 2008 - 23:57
Är som många andra här allätare. Från början var det mest Techno och Trance. Sen kom Pop, RnB samt Rapp och nu några år senare är det istortsett bara Metal och Hårdrock som gäller. Har dock inga problem att falla tillbaks lite då & då till tidigare stilar under korta perioder.
Postad 31 July 2008 - 22:44
Lyssnar nog på det mesta utom dansband och elektronisk musik. Husgudarna är Hellacopters, men allt beror på humör och sinnesstämning!
Postad 06 October 2008 - 15:51
pirate-themed irländsk SKApunk, varför var inte det med i listan tro;)
Postad 02 November 2008 - 02:05
Jag lyssnar på så mycket musik, då menar jag allt! Allt som passar mig förstås
Jag kan skriva lista hela dagen, men tar det som spelades nu i veckan: The Clash Atreyu Sonic´Syndicate The Rolling Stones Red Hot Chili Peppers NOFX Foo Fighters Linkin Park Korn Pendulum Prodigy Audio Bullys The Chemical Brothers Infected Mushroom /Tim! Postad 02 November 2008 - 02:12
Dum fråga !!
Den musiken som låter bra i dina öron just nu borde vara musiken som gäller i alla fall för dig, vad som fungerar i mina hörselgångar måste inte fungera i dina och så vidare, jag kan förstå trådskaparens fråga men den är ändå dum att ställa, behöver man ställa en sån fråga har man förmodligen ingen egen vilja eller smak (IMHO). Är frågan ställd för att se vad folk här på detta forum lyssnar på ? Själv lyssnar jag på allt ifrån metal och hårdrock till lugn new age, allt beroende på mitt humör Postad 02 November 2008 - 22:56
Jag tolkade frågan som vilken musik som jag lyssnar på /Tim! Postad 12 November 2008 - 08:57
Vad yrar du om? Postad 12 November 2008 - 10:28
Klassisk musik händelselös? Lol jag lyssnar på progressiv rock (flower kings), folk-rock(Jethro tull, Runrig) och typ allt annat som finns (klassiskt, jazz, blues, pop, metal, "dunkadunka" (techno å trance å sånt), viss hiphop, reggae, körmusik, folkmusik, mm. mm.) men inte deathmetal, står inte ut med growlande, framförallt inte eftersom dom flesta dödsmetalbandsångare gör det så dåligt. (vid närmare eftertanke har jag nog skrivit i denna tråden förut Redigerat av snowspace, 12 November 2008 - 10:29. Postad 15 January 2009 - 23:44
Madchester, Twotone, Old School Reggae, Indiepop & Oi! punk
Redigerat av Toffolo, 15 January 2009 - 23:46. Postad 15 January 2009 - 23:52
Allt från metal (inne på progmetal typ Opeth och Meshuggah nu) till goa/psytrance. Sålänge det låter bra i mina öron OCH högtalare
Postad 03 February 2009 - 10:34
rolling stones och beatles bob dylan , patti smith, johnny cash, tom waits, john lee hooker, buddy guy,keith richards and x-pensive winos.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |