Officiell tråd - TizzBird F13
362 svar till detta ämne
Postad 12 April 2013 - 16:06
Sturekanin
-
Sturekanin
-
Rookie
-
5 inlägg
En liten statusrapport efter en månad med Tizzbirden.
Svtplay funkar kanon med webbläsaren som följde med. Svtplayappen och play.se-appen fungerar inte för mig, ljudet är osynkat och det är laggigt.
NEtflix-appen fungerar ok, speciellt den moddade med större undertexter.
Spotify-appen funkar klockrent nu.
Tv4play-appen funkar perfekt.
Filmer och scraping funkar perfekt.
Har inte lyckats flytta appar till sd-kortet, är det någon som vet hur man gör/om det går?
Jag är väldigt nöjd med mitt köp eftersom jag var främst ute efter svtplay.
#299 Med tizzbirdremote-appen blir den väldigt lättstyrd, tycker jag. Det är bara scroll-funktionen som är seg.
Postad 13 April 2013 - 08:38
Ebbot
-
Ebbot
-
Användare
-
-
105 inlägg
Kanske inte så troligt men jag slänger ut frågan ändå: är det nån av er som provat om/hur TwitchTv appen fungerar?
Postad 13 April 2013 - 10:29
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Kanske inte så troligt men jag slänger ut frågan ändå: är det nån av er som provat om/hur TwitchTv appen fungerar?
Har installerat och testat Twitch TV Appen och det verkar funka klockrent. Alla Live Channels jag testat har spelat upp snyggt med bra kvalitet utan antydan till problem.
Postad 15 April 2013 - 07:37
Unregisteredaf75905f
-
Unregisteredaf75905f
-
Rookie
-
5 inlägg
En liten statusrapport efter en månad med Tizzbirden. Svtplay funkar kanon med webbläsaren som följde med. Svtplayappen och play.se-appen fungerar inte för mig, ljudet är osynkat och det är laggigt.
Har inte lyckats flytta appar till sd-kortet, är det någon som vet hur man gör/om det går?
#299 Med tizzbirdremote-appen blir den väldigt lättstyrd, tycker jag. Det är bara scroll-funktionen som är seg.
Har du testat Viaplay?
Postad 15 April 2013 - 09:23
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
NEtflix-appen fungerar ok, speciellt den moddade med större undertexter. .
Var hittar du den "moddade" appen?
Postad 15 April 2013 - 10:54
anders_berken
-
anders_berken
-
Rookie
-
2 inlägg
En liten statusrapport efter en månad med Tizzbirden. Svtplay funkar kanon med webbläsaren som följde med. Svtplayappen och play.se-appen fungerar inte för mig, ljudet är osynkat och det är laggigt.
Jag har lite problem när jag bläddrar bland i innehållet på Netflix. Pop-up öppnar inte alltid när jag klickar på tital-ikonen. Kan du ge mig länk till APK för den moddade versionen som funkar bra för dig? Har du testat Viaplay?
Viaplay funkar bra för mig.
Postad 16 April 2013 - 07:43
Unregisteredaf75905f
-
Unregisteredaf75905f
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har lite problem när jag bläddrar bland i innehållet på Netflix. Pop-up öppnar inte alltid när jag klickar på tital-ikonen. Kan du ge mig länk till APK för den moddade versionen som funkar bra för dig?
Viaplay funkar bra för mig.
Ok. Tack för svar!
Postad 16 April 2013 - 12:59
Unregistered7f5c66f8
-
Unregistered7f5c66f8
-
Rookie
-
4 inlägg
För stor text i netlix måste det väl vara denna de har provat
http://forum.xda-dev...1178425&page=46
nedladdning
http://d-h.st/t1G
Postad 16 April 2013 - 22:20
Sturekanin
-
Sturekanin
-
Rookie
-
5 inlägg
Här adressen till den ändrade Netflix-appen:
http://d-h.st/4ao
Jag har inte testat Viaplay än.
Postad 20 April 2013 - 11:03
SorenR
-
SorenR
-
Rookie
-
2 inlägg
TV Launcher är väldigt enkel och perfekt för detta ändamål
Tack! Verkar i första anblicken som du sa perfekt för endamålet! Provar det just nu på mobilen.. Och bra interface, lätt att se och förstå. Sedan vore det perkt om mediaspelaren starar upp direkt i TVlauncher, vilket den inte gör på min rootade HTC sensastion med costom room. Men det kanske det gör på mediaspelaren.
Postad 23 April 2013 - 10:14
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Det fungerar att streama Spotify och Wimp från tex iPod Touch till TizzBird. Man kan använda mobilen som en fjärrkontroll för musiken som spelas via TizzBird.
Demoklipp:
http://youtu.be/MSha0zth3Rs
Postad 23 April 2013 - 17:55
Unregistered258cb0f1
-
Unregistered258cb0f1
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
När är det meningen att de ska komma in på lager igen?
Postad 25 April 2013 - 21:06
Unregistered258cb0f1
-
Unregistered258cb0f1
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Postad 25 April 2013 - 22:25
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
När är det meningen att de ska komma in på lager igen?
Börjar nästan tro att den aldrig dyker upp igen. Tar ju en j*vla tid iaf...
Postad 27 April 2013 - 14:46
Unregistereda6c02679
-
Unregistereda6c02679
-
Rookie
-
1 inlägg
Helt otroligt, jag beställde den via hembiobutiken i Mars. Sen blev den försenad till början av April, sen till slutet av April, sen till början av Maj och nu är sista budet slutet av Maj  Den hinner bli yesterday's news innan den ens hunnit dyka upp...
Postad 29 April 2013 - 22:14
Unregistered258cb0f1
-
Unregistered258cb0f1
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Egentligen är det inte så mycket barnsjukdomar, men ett par buggar i systemet har fått konsekvenser för olika funktioner. Vi tror att vi har fått kläm på dessa nu och det har åtgärdats. I princip är det samma kod i F13 som i N1 som fungerar stabilt och funnits på marknaden i 6 månader. Fabriken laddar nu med komponenter för nästa produktionsomgång och vi räknar med att kunna fylla på lagerhyllorna hos alla åf om ca 2 veckor.
Hur skulle det vara med en liten update?
Postad 30 April 2013 - 01:28
addeno1
-
addeno1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Själv har man följt denna tråden länge. Men ledsna på att vänta tänkte köpa den när den kommit till inet(nära dit) men har lyst rött på lagersaldo lika länge som denna tråden funnits.
Redigerat av addeno1, 30 April 2013 - 01:34.
Postad 30 April 2013 - 10:40
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
En fågel säger nästa batch är i mitten av Maj.
Postad 30 April 2013 - 20:47
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Vi räknar med att få en rejäl inleverans av F13 den 15-20 Maj
Postad 01 May 2013 - 17:42
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Själv har man följt denna tråden länge. Men ledsna på att vänta tänkte köpa den när den kommit till inet(nära dit) men har lyst rött på lagersaldo lika länge som denna tråden funnits.
Du får gärna skapa en ny tråd och berätta om boxen du beställde. Har kollat lite på hemsidan och den ser riktigt intressant ut!
Postad 02 May 2013 - 20:51
Klyften
-
Klyften
-
Rookie
-
3 inlägg
F13 finns på lager hos Proshop. Se bifogad länk. http://www.proshop.s...paign=pricesite
Postad 03 May 2013 - 10:22
loefaas
-
loefaas
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har ni någon ny info angående HBO/Widevine, något ni jobbar med?
Postad 05 May 2013 - 14:31
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Är de där danska proshop nått att lita på då??  måste fan komma till skott och beställa nån medialåda snart.
Postad 06 May 2013 - 08:37
Goran65
-
Goran65
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Någon som har testat senaste XBMC på F13? http://www.xbmcandro...android-is-out//Göran
Postad 07 May 2013 - 22:28
Unregistered258cb0f1
-
Unregistered258cb0f1
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
F13 finns på lager hos Proshop. Se bifogad länk. http://www.proshop.s...paign=pricesite
Tack för tipset  Tyvärr så stämmer det INTE att de har den på lager, "tyvärr har vi just nu fel på vår lagerstatus, vi har inte fått något leveransdatum från leverantör"...
Postad 07 May 2013 - 22:31
Unregistered258cb0f1
-
Unregistered258cb0f1
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är de där danska proshop nått att lita på då?? måste fan komma till skott och beställa nån medialåda snart.
Så tänkte jag också, i mars. Har fortfarande inte sett röken av någon box, börjar tro att det rör sig om en hörsägen.
Postad 07 May 2013 - 23:24
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Tack fressa. Misstänkte att det var falskt saldo för att locka oss som väntar
Postad 08 May 2013 - 00:55
LeifV
-
LeifV
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Och jag som ville läsa lite spännande nyheter om Tizzbird och så var den lagerslut. Någon som vet om någon butik där den finns och man kan lägga in en slags övervakning och få ett mail när den dyker upp?
Postad 08 May 2013 - 17:27
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Någon som har testat senaste XBMC på F13?
http://www.xbmcandro...android-is-out/
/Göran
Vi släpper uppdaterad firmware med stöd för XBMC appen inom kort
Postad 10 May 2013 - 09:49
prylknas
-
prylknas
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag hörde att det inte kommer komma några F13 alls eller på länge pga strul med tillverkaren i långtbortistan? Kan någon bekräfta att detta?
Redigerat av prylknas, 10 May 2013 - 09:50.
Postad 10 May 2013 - 12:32
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Ja det är flera butiker som tagit ut den ur sortimentet nu ser jag. Kanske en tillfällighet?
Postad 10 May 2013 - 12:57
prylknas
-
prylknas
-
Rookie
-
8 inlägg
Nej, det verkar ha kört ihop sig med tillverkaren så det kommer inte att komma några F13 till Sverige enligt butiken jag pratade med idag. Hade varit intressant med en kommentar från TizzBird nu...
Postad 10 May 2013 - 16:53
Unregistered258cb0f1
-
Unregistered258cb0f1
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nej, det verkar ha kört ihop sig med tillverkaren så det kommer inte att komma några F13 till Sverige enligt butiken jag pratade med idag. Hade varit intressant med en kommentar från TizzBird nu...
Jag har utvecklat en ganska kraftig allergi gentemot företag som är väldigt aktiva när allt går som på räls för att i nästa stund, likt en struts, sticka huvudet i sanden när det kör ihop sig. För någon månad sen var det febril aktivitet på forumet från Tizzbirds sida, det producerades youtube-filmer hejvilt och utlovades ny, förbättrad funktionalitet i kommande firmware. En liten fråga till dig "Tizzbird", punkt 1a borde väl ändå vara att ha något förutom luft och tomma löften att sälja, eller? När ni har det så är ni mer än välkomna tillbaka, innan dess så föreslår jag att ni tar första bästa plan till Kina och reder ut den här röran.
Postad 11 May 2013 - 12:47
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Ja det var s*tan vilken fars detta blev då. Trodde jag hade hittat boxen för mig, men där får man väl tänka om då. Är det strejk i Kina eller har Tizzbird bara packat ihop och stuckit?
Postad 11 May 2013 - 16:37
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Det saknas en komponent för tillverkning av F13 och vi har försenat leveransen 3 gånger redan. Det går inte att lova ny leveranstid hur många gånger som helst, med bibehållen trovärdighet, om man inte kan hålla det. Under tiden vi väntar på leverans går utvecklingen vidare och vi missar för stor del av det tidsfönster marknaden har för den här modellen, med andra ord är det risk att den är gammal redan innan den kommer.
Svenska marknaden ligger längre fram i utvecklingen än i princip alla andra marknader som TizzBird säljs på, så vi riskerar att få väldigt kort livslängd på F13 i Sverige. För att inte göra kunder besvikna över detta väljer vi att dra tillbaka F13, eftersom vi idag inte har ett bekräftat leveransdatum för den. Vi beklagar självklart detta eftersom F13 är en riktigt bra box.
Postad 11 May 2013 - 17:14
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Så då ska man bara glömma denna boxen? Eller kommer ni fortsätta utvecklingen så att det är lönt att investera om en begagnad dyker upp tex.?
Postad 11 May 2013 - 19:20
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Inte mkt update info i f11 tråden och den kom ut förra året.
Så förmodligen är detta sista skriket från f13 försäljningen... förhoppningsvis inte sista updateringen.
Många kräver otroligt mkt mer än vad alla tillverkarna väntat.
De har förmodligen köpt upp hela gamla hårdvarulagret.
Och nu kommit till den fas där nyare hårdvara" läs gammal fast ändå nyare än föregångaren" blivit aktuell och nya versioner kommer.
Jag skulle ge en stor peng för en spelare med senaste HW och många år av mjukvaruförbättringar.
Detta hela tiden av uppdateringar till not up to date HW gör de flesta misstänksamma.
Postad 27 May 2013 - 18:31
loefaas
-
loefaas
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Det saknas en komponent för tillverkning av F13 och vi har försenat leveransen 3 gånger redan. Det går inte att lova ny leveranstid hur många gånger som helst, med bibehållen trovärdighet, om man inte kan hålla det. Under tiden vi väntar på leverans går utvecklingen vidare och vi missar för stor del av det tidsfönster marknaden har för den här modellen, med andra ord är det risk att den är gammal redan innan den kommer.
Svenska marknaden ligger längre fram i utvecklingen än i princip alla andra marknader som TizzBird säljs på, så vi riskerar att få väldigt kort livslängd på F13 i Sverige. För att inte göra kunder besvikna över detta väljer vi att dra tillbaka F13, eftersom vi idag inte har ett bekräftat leveransdatum för den. Vi beklagar självklart detta eftersom F13 är en riktigt bra box.
Vi som lyckades få tag i en F13, gick vi på en nit nu? Är all utveckling nedlagd? Kommer den omtalade firmware-uppdatering med buggfixarna att komma iaf?
Postad 27 May 2013 - 19:30
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Det är på gång en uppdatering, skulle vara släppt i helgen, men de har tydligen inte hunnit bli färdiga. Kontakta [email protected] om du har något problem, så får du hjälp att åtgärda.
Postad 01 June 2013 - 09:44
Sturekanin
-
Sturekanin
-
Rookie
-
5 inlägg
Vad innehåller uppdateringen? Vilka förändringar? Jag hittar inget om det på er hemsida elle på nätet.
Postad 01 June 2013 - 09:55
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Förutom stöd för XBMC video-plugin;
[Changes at 3.16.13051x]
1. Changes in SYSTEM / MEDIA PLAYBACK
1) Fixes network server searching failure problem on some AP.
2) Fixes the weather location problem. (Allows selection of location, if multiple cities are found under
same name)
3) Adds independent vertical & horizontal screen-resizing.
[Known HW & SW Issues]
1) Some TV does not provide enough power thru USB to make it work properly for N1. We strongly
recommend use of AC adapter in that case.
2) N1 does not support BD ISO.
3) Multiple background applications may cause un-reliable behavior of N1M, because of memory
shortage. You need to use N1G (1G version) in this case.
Postad 01 June 2013 - 11:19
Sturekanin
-
Sturekanin
-
Rookie
-
5 inlägg
Tack! Otroligt snabbt svar. Vilken bra service och det dessutom på en lördag!
Postad 24 June 2013 - 08:13
loefaas
-
loefaas
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Förutom stöd för XBMC video-plugin;
[Changes at 3.16.13051x] 1. Changes in SYSTEM / MEDIA PLAYBACK 1) Fixes network server searching failure problem on some AP. 2) Fixes the weather location problem. (Allows selection of location, if multiple cities are found under same name) 3) Adds independent vertical & horizontal screen-resizing.
[Known HW & SW Issues] 1) Some TV does not provide enough power thru USB to make it work properly for N1. We strongly recommend use of AC adapter in that case. 2) N1 does not support BD ISO. 3) Multiple background applications may cause un-reliable behavior of N1M, because of memory shortage. You need to use N1G (1G version) in this case.
Jag har ett irriterande problem, vet inte om det kom av senaste firmware-uppdateringen eller är gammalt? Det gör att massa appar inte fungerar iaf. Det verkar som när man sätter i ett SD-kort i F13 så hamnar det under /mnt/ext_sdcard, usb-stickor hamnar under /mnt/usb_sda etc. Men det finns fortfarande en katalog som heter /mnt/sdcard som är omonterad vilket gör att spotify vägrar starta (no sd-card found), det går inte ladda hem filer från inbyggda webläsaren eller dropbox eftersom den inte hittar något sd-card? Är det här något som går att lösa?
Postad 24 June 2013 - 14:29
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Det går att lösa, kontakta [email protected] så får du hjälp.
Postad 04 July 2013 - 12:24
Unregistered9a2220f8
-
Unregistered9a2220f8
-
Användare
-
-
147 inlägg
Vad händer nu då? Kommer det en ny variant, och isf när?
Jag var själv inne på att köpa f13, vad är närmaste alternativet för mig istället?
Postad 04 July 2013 - 12:33
Unregistered9a2220f8
-
Unregistered9a2220f8
-
Användare
-
-
147 inlägg
Är f20 uppdaterad till ics?
Postad 05 July 2013 - 07:17
JockeSve
-
JockeSve
-
Användare
-
-
130 inlägg
Är f20 uppdaterad till ics?
Nope, och det kommer den aldrig att bli heller...  Det enda som kommit på sista tiden är haldassigt stöd för XBMC.
Postad 03 August 2013 - 19:50
Unregistered7b901feb
-
Unregistered7b901feb
-
Amatör
-
-
77 inlägg
När kommer uppdateringen till f13? Min står bara och dammar till ingen nytta då den är för jobbig att använda.
Postad 04 August 2013 - 06:50
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Nästa uppgradering kommer i nästa vecka, men F13 fungerar även med befintlig firmware, så det finns ingen orsak att du skall behöva ha den stå och samla damm. Nyheter i version 3.20 är framförallt stöd för den nya TizzRemote Appen som nu finns i Play-butiken. (iOS App beräknas finnas i Q4)
[chane log]
Supports TizzRemote2.0
- TizzRemote 2.0 is already on the Google Play-store. You can download it freely.
- Share phone contents (movie/ music/ photo) on TV.
- Browse all PC/ NAS contents on phone/tablet and share them on TV.
- Browse You-Tube contents on phone and cast them to TV.
- Browse Tizzbird device contents on phone and playback at TV.
- Use “Share” button on the Android app and cast the link to TV.
- iOS version will be available sometime at Q4.
2) Supports XBMC plug-in for 1080p & BD playback
- Install the latest version of XBMC from web then install this plug-in
- Tizzbird Media-core player will playback the HD video contents instead of slow native engine.
- We DO NOT GUARANTEE the playback & behavior of XBMC itself. Users should install it at
their own responsibility.
[
Postad 04 August 2013 - 09:12
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Vad menas med
Supports XBMC plug-in for 1080p & BD playback ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|