Tackar så hemskt mycket
* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond2 *
HTC Touch Diamond 2
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(21)
|
Inga priser |
Postad 02 November 2009 - 21:36
Postad 03 November 2009 - 17:29
Som det är nu kan jag bara uppdatera vädret på min plats med wifi och inte internetanslutningen.
Övriga orter/ städer fungerar med internetanslutningen.
Är det meningen att det ska vara så?
Postad 03 November 2009 - 19:19
Nån som vet hur my location/min plats fungerar?
Som det är nu kan jag bara uppdatera vädret på min plats med wifi och inte internetanslutningen.
Övriga orter/ städer fungerar med internetanslutningen.
Är det meningen att det ska vara så?
Detta problem beror på buggar i ROMen. Enda lösningen är att byta ut ROMen till någon variant som inte har problemet.
Normalt skall My Location fungera problemfritt via GPRS/EDGE/3G.
När det gäller e-postproblem finns en fälla - nämligen att installera ett program/script som stänger av ActiveSync på nallen. Det kan vara lockande att döda den processen med t.ex ASKiller men resultatet är stora problem att ladda ner e-post.
Kör man inget sådant och det ändå krånglar: testa hard reset, hjälper inte ens det är en annan ROM lösningen. I.s.f finns det någon typ av bugg som påverkar uppkopplingen.
Postad 04 November 2009 - 15:35
precis som herr höök har jag också problem med internet efter uppdateringen. det går väldigt hackigt, för det mesta långsamt. eposten fungerar inte alls, tar jag "skicka/ta emot" får jag upp "det går inte att ansluta". förutom det konto som är ett exchangekonto, det fungerar utmärkt. color me förvirrad. jag har telia, har gått igenom dataanslutningsguiden som laddar hem inställningar, och när den är kopplad till dator fungerar det. någon som har ett tips på vad som kan vara snett?
Har 6.5 och använder vädret med "my location" och andra städer. Har uppdaterat med både wi-fi och 3g utan problem.
Postad 04 November 2009 - 16:10
Avvaktar lite med rom-byte.
Får testa en hardreset och se om det fungerar först.
Som sagt, övriga städer fungerar med internetanslutningen.
Postad 04 November 2009 - 16:27
Jag skulle rekommendera att på din telefon gå till start/inställningar/mer/anslutningar/anslutningar/Avancerat/välj nätverk/Om det står Telia Online på den första lista, tryck på redigera precis under.
Du kommer nu få upp tre stycken flikar, gå in på Proxy inställning. Se till att endast första rutan är markerad och att ruta nummer två är avmarkerad. Tryck OK.
Nu skulle jag vilja att du går tillbaks till din inkort för e+post och försöker att skicka och ta emot igen.
Kan vara värt att starta om telefonen också efter ändringar av inställnignar.
Om du har fler frågor eller om det fortfarande inte fungerar var god kontakta oss ige
Postad 04 November 2009 - 19:04
Kan man läsa pdf filer i mobilen? Och isf hur?
Har Windows Proffesional 6.5
Postad 07 November 2009 - 10:47
Har lösts sej med uppkopplingen för min del. Så gott som iaf....
Var tydligen bara strul med mottagningen, eller rättare sagt är.
Befinner jag mej i en annan del av min kommun så funkar allt utan problem, men knappt hemma/inomhus eller inte alls.
Ändå så har jag fullt på mottagningen i telefonen (pinnarna)
Vilket jag inte hade på version 6.1 (1-2 pinnar), men ändå fungerade uppkopplingen betydligt bättre och utan problem.
Postad 08 November 2009 - 14:02
Postad 09 November 2009 - 10:21
Det första jag gjorde efter att ha packat upp luren var att uppgradera till 6.5. Kan konstatera att Footprinnt saknas, fanns den i 6.1:an?
Nej det gjorde den inte. Finns från och med Sense 2.5. I den officiella uppgraderingen är der Sense 2.1. (Sense = HTCs gränssnitt, förut kallat Manila)
Postad 09 November 2009 - 10:55
Postad 17 November 2009 - 11:12
Postad 17 November 2009 - 11:17
Nej det gjorde den inte. Finns från och med Sense 2.5. I den officiella uppgraderingen är der Sense 2.1. (Sense = HTCs gränssnitt, förut kallat Manila)
Tack för svaret. Kan tipsa om några registertweaks jag hittade på http://wiki.xda-deve...Registry_Tweaks för att bl a göra geotagging tillgängligt:
- To Enable 'Burst': HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P6 -> change the value "enable" from 0 to 1
- To Enable 'Sport': HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P8 -> change the value "enable" from 0 to 1
- To Enable 'Video Share': HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P9 -> change the value "enable" from 0 to 1
- To Enable 'GPS Photo' (Geotagging): HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P10 -> change the value "enable" from 0 to 1
Postad 22 November 2009 - 11:36
Försökte idag(och igår) att uppdatera min Diamond 2 till htc:s 6.5 rom men det går inte??
Telefonen startar om (den går från procent mätaren till den blå röda skärmen) vid 9% sen går den vidare
till 18% och där hänger den sig.
Efter ett tag vill RUU programmet göra en återställning, och jag följer det, men det blir samma visa.........
Som tur är gick det att installera den andra rom:en (6.1) så jag kunde rädda telefonen.
Någon som har samma problem eller vet varför den gör så här???
/ Fredrik
Postad 22 November 2009 - 12:24
1. Packa upp HTCs uppgradering (det går med t.ex PeaZip). D.v.s låt programmet packa upp .exe-filen i sina beståndsdelar.
2. Ur den uppackade .exe-filen, ta RUU_Signed.nbh och döp om till TOPAImg.nbh och kopiera till minneskortets rot.
3. Stäng av nallen.
4. Starta nallen med volym nedknappen nedtryckt.
5. Nallen går in i bootloaderläge och känner av ROM-filen, tryck på strömbrytaren för att starta uppgradering.
6. När den är klar, starta om. Gär gärna en hard reset först dock.
Detta är den s.k microSD-metoden och den är betydligt mer pålitlig än att ha en dator inblandad.
Postad 27 November 2009 - 17:33
1. Det första kanske redan finns en fix för, men jag antar att fixen för att fixa problemet med att man inte hör någon signal när man får sms/mms endast gäller om men kör gamla OS'et (dvs för WM6.5) Eller ska man köra fixen igen?
2. Displayen tänds upp efter nån sekund efter att jag släckt den (med powerknappen). Den har oxo en förmåga att tändas upp i väskan jag har den i (Iphone väskan från CO)
Detta händer oavsett om jag har knapplåset på.
Det händer dock inte alltid, känns som om det skulle kunna vara glapp i powerknappen.
Nån som har samma problem ?
Postad 28 November 2009 - 22:24
Dutty borta på Xda har, efter lite tjat och donationer från min sida, kokat ihop denna rom:
http://htcpedia.com/...om#comment10098
Hoppas den smakar!
Bifogad fil(er)
Redigerat av pbv302, 30 November 2009 - 17:29.
Postad 04 December 2009 - 23:20
Svensk 6.5 manilla 2.5 (Leo) rom
Dutty borta på Xda har, efter lite tjat och donationer från min sida, kokat ihop denna rom:
http://htcpedia.com/...om#comment10098
Hoppas den smakar!
provade att installera romen men det misslyckades , den står och stampar på 0% i ca 5 min och sedan kommer det fram ett errormeddelande..
Postad 06 December 2009 - 19:15
provade att installera romen men det misslyckades , den står och stampar på 0% i ca 5 min och sedan kommer det fram ett errormeddelande..
Har du läst instruktionerna och installerat HardSPL 1.83?
Använder TESS Leo 1 och min Topaz är nu riktigt snabb, klart snabbare än med stock ROM:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=587119
Postad 11 December 2009 - 13:54
Använder TESS Leo 1 och min Topaz är nu riktigt snabb, klart snabbare än med stock ROM:
Har du någon uppfattning om mottagning och batteri är bättre än hos stock-ROMen? Är lite besviken över att inte kunna använda telefonen i vardagsrummet längre
Postad 12 December 2009 - 19:56
Har du någon uppfattning om mottagning och batteri är bättre än hos stock-ROMen? Är lite besviken över att inte kunna använda telefonen i vardagsrummet längre
Tror inte att mottagningen påverkas av vilken ROM du kör, däremot gör batteriet det. För att experimentera med mottagningen kan du testa olika RADIO-versioner för att hitta en som passar dig. Har dock inte själv testat så mycket.
Postad 19 December 2009 - 11:42
Postad 20 December 2009 - 20:01
Någon som vet om man kan fixa så man få fysiska Å,Ä,Ö tangenter på telefonen?
Har inte testat själv. Återkom gärna om den funkar
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=548785
Postad 24 December 2009 - 22:05
Ska köpa ny mobil och tänkte först köpa HTC Tattoo. Såg dock att denna mobil, HTC Touch Diamond 2 kommer säljas ut på mellandagsrean för ett pris strax under tattoons.
Vilken skulle ni välja?
Postad 25 December 2009 - 11:59
Postad 26 December 2009 - 08:05
Har en lite fundering. Om man köper en TD2 nu, får man gratis uppdatering till wm 6,5?
Postad 26 December 2009 - 11:33
Hejsan!
Har en lite fundering. Om man köper en TD2 nu, får man gratis uppdatering till wm 6,5?
Japp bara att dra ned från htc och installera.
Postad 26 December 2009 - 17:09
Jag var bara tvungen att slå till på en TD2 till det pris elgiganten säljer den för nu! Som hittat 2790!
Då jag inte har testat denna lur så blir det kanon. Väntar med spänning.
Är det denna jag ska ladda hem för att uppdatera till wm6.5?
http://www.htc.com/e...l...ct=sd&cat=2 ------------>
ROM upgrade(WM6.5) for HTC Touch Diamond2
Redigerat av nixxz, 26 December 2009 - 17:57.
Postad 26 December 2009 - 19:20
Läste att elgiganten hade ett bra pris på den här, men så läste ja att många klagade på batteritiden. Vad tycker ni om den? Blir den bättre när man uppdaterar till 6.5?
Postad 26 December 2009 - 20:04
Hej!
Läste att elgiganten hade ett bra pris på den här, men så läste ja att många klagade på batteritiden. Vad tycker ni om den? Blir den bättre när man uppdaterar till 6.5?
Beror helt på hur du använder den, min måste jag ladda dagligen men då kör jag en hel del schemalagda saker typ mail och kalender.
Postad 26 December 2009 - 20:18
Postad 27 December 2009 - 22:39
Har tänkt uppdatera till wm 6.5 men jag kan inte ladda ner rom:en via HTC:s hemsida, får felmeddelandet: Sorry, this software download is not suitable for your device. Läste på deras forum att det har att göra med att telefonen är "branded" dvs att de inte sålts direkt av HTC. Min fråga är därför om någon annan lyckats ladda ner rom:en från deras hemsida?
*Löste problemet, var tvungen att ladda ner från HTC:s svenska hemsida, då fungerade det.
Kan tillägga att efter en massa pillande och utforskande så har jag kvar 50% av batteriet efter en dag. Jag använder inte mail/internet funktionen i så stor utsträckning och då verkar batteriet hålla riktigt bra.
/Mvh Mikael
Redigerat av nrj, 27 December 2009 - 22:57.
Postad 27 December 2009 - 22:54
Jag var och införskaffade en HTC td2 igår, lyckades deala till mig telefonen på elgiganten för 2900kr, dvs 100kr mer än via internetshoppen. Riktigt schysst av säljaren faktiskt.
Har tänkt uppdatera till wm 6.5 men jag kan inte ladda ner rom:en via HTC:s hemsida, får felmeddelandet: Sorry, this software download is not suitable for your device. Läste på deras forum att det har att göra med att telefonen är "branded" dvs att de inte sålts direkt av HTC. Min fråga är därför om någon annan lyckats ladda ner rom:en från deras hemsida?
Kan tillägga att efter en massa pillande och utforskande så har jag kvar 50% av batteriet efter en dag. Jag använder inte mail/internet funktionen i så stor utsträckning och då verkar batteriet hålla riktigt bra.
/Mvh Mikael
Laddade ner och uppdaterade min utan problem.
Postad 30 December 2009 - 17:11
Postad 31 December 2009 - 00:41
Närmast?
Är nog ingen skillnad i dl-tid.
Postad 02 January 2010 - 22:25
Postad 07 January 2010 - 21:34
Postad 11 January 2010 - 23:25
köpte en HTC td2 för ngn dag sen. Är i det stora hela väldigt nöjd men det finns ett par grundfunktioner som jag saknar eller förhoppningsvis inte lyckats klura ut hur de fungerar än.
1. När man gör en påminnelse/anteckning går det då även att ställa in ett larm i samband med detta?
2. Själva larmet (väckarklockan) ljuder väldigt kort. Det verkar som om den kör sin slinga på 2-4 sekunder
och sen kör den ingen repetition. Det måste väl gå att ställa in så att den ringer längre?
3. I telefonboken verkar det bara gå att skriva in ett mobilnummer per namn. Problemet uppstår i samband när jag ska skicka SMS. När jag ska leta upp ett namn från tfnboken kommer bara det numret som är inknappat under "mobiltelefon" som alternativ. Vill jag då skicka till en persons mobilnr2 innebär det att jag måste knappa in detta manuellt.. Finns det ngn lösning? Eller är det ngn inställning jag missat?
Jag ska även nämna att jag köpt tfnen på italienska, så det kan vara en simpel inställning jag missat pga språket..
Tack på förhand för hjälpen
Tipko
Postad 12 January 2010 - 09:13
Hej,
köpte en HTC td2 för ngn dag sen. Är i det stora hela väldigt nöjd men det finns ett par grundfunktioner som jag saknar eller förhoppningsvis inte lyckats klura ut hur de fungerar än.
1. När man gör en påminnelse/anteckning går det då även att ställa in ett larm i samband med detta?
2. Själva larmet (väckarklockan) ljuder väldigt kort. Det verkar som om den kör sin slinga på 2-4 sekunder
och sen kör den ingen repetition. Det måste väl gå att ställa in så att den ringer längre?
3. I telefonboken verkar det bara gå att skriva in ett mobilnummer per namn. Problemet uppstår i samband när jag ska skicka SMS. När jag ska leta upp ett namn från tfnboken kommer bara det numret som är inknappat under "mobiltelefon" som alternativ. Vill jag då skicka till en persons mobilnr2 innebär det att jag måste knappa in detta manuellt.. Finns det ngn lösning? Eller är det ngn inställning jag missat?
Jag ska även nämna att jag köpt tfnen på italienska, så det kan vara en simpel inställning jag missat pga språket..
Tack på förhand för hjälpen
Tipko
1. Ja, efter att du sparat en uppgift kan du redigera och ställa in påminnelse
2. Larmet suger purjo. Installera 3e partsprogram. Personligen rekommenderar jag G-Alarm
3. När du är inne i kontaktdetaljer finns det en ikon vid raden meddelande. Där kan du ändra till vilket av numren du vill SMSa. Bökigt, men kanske ändå lättare än att slå in numret manuellt
Postad 12 January 2010 - 10:13
Är det någon som har en bra lösning för att ringsignalerna ska höras i bt headsetet. Jag tycker det är lite synd att det bara kommer 3 blipp i bt headsetet. JÄTTE tacksam för hjälp
Postad 12 January 2010 - 23:13
1. Ja, efter att du sparat en uppgift kan du redigera och ställa in påminnelse
2. Larmet suger purjo. Installera 3e partsprogram. Personligen rekommenderar jag G-Alarm
3. När du är inne i kontaktdetaljer finns det en ikon vid raden meddelande. Där kan du ändra till vilket av numren du vill SMSa. Bökigt, men kanske ändå lättare än att slå in numret manuellt
Tack ska du ha svaren!
1. Jag får det inte riktigt att fungera. Jag har testat både med "Note" som med Uppgift men kan inte se att det skulle finnas ngt alamt där. Det måste finns något program att ladda ner.
2. Jag testade G-alarm. Inte illa!
3. Blir jättebra det här. Långt mindre bökigt än att försöka komma ihåg namn utantill
Tack igen för hjälpen
Tipko
Postad 13 January 2010 - 09:14
Om du klickar på en uppgift/task så har du nere till vänster en meny "redigera". Där kan du ställa in påminnelse.1. Jag får det inte riktigt att fungera. Jag har testat både med "Note" som med Uppgift men kan inte se att det skulle finnas ngt alamt där. Det måste finns något program att ladda ner.
Om du synkar med Outlook kan du naturligtvis göra det där istället.
Postad 15 January 2010 - 21:36
Postad 17 January 2010 - 15:17
Postad 17 January 2010 - 16:29
En snabb fråga bara, om man aktiverar WLAN och anlsuter till ett nätverk. Går den automatiskt över från 3g till WLAN så det inte drar någon data trafik från sim kortet?
Ja, men jag har också en fråga:
Jag får felmeddelandet "kan inte skicka sms" flera gånger när jag försöker skicka sms. Först efter jag väntat i 5minuter kan jag skicka. Vad beror det på?
Postad 20 January 2010 - 20:34
Ja, men jag har också en fråga:
Jag får felmeddelandet "kan inte skicka sms" flera gånger när jag försöker skicka sms. Först efter jag väntat i 5minuter kan jag skicka. Vad beror det på?
Sådär blir det bara när jag har dålig mottagning... har du provat sim-kortet i någon annan telefon?
Jag tycker att telefonen generellt har ganska dålig mottagning, kan ju kanske vara det som är orsaken till ditt problem? Vet att det finns uppgraderingar av radion på t.ex. xda-developers men har inte orkat kolla närmre på det
Firman bytte från Telenor till Tele 2 och det blev en märkbar skillnad i mottagning och möjlighet att skicka sms. Om du har möjligheten så tycker jag att du ska testa med ett sim-kort från någon annan operatör och se om telefonen blir bättre.
Annars kan du ju alltid göra en "Hard Reset" då återställs allt till original och windows installeras om.
Start > Inställningar > System > Rensa lagrat
Glöm inte att göra backup!
Redigerat av gelavvo, 20 January 2010 - 20:36.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
20 filmer

5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?