Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil 5

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt (36 medlem(mar) har röstat)

..betyg.

1. 5 (20 röster [55.56%])

Procent av omröstning: 55.56%

2. 4 (11 röster [30.56%])

Procent av omröstning: 30.56%

3. 3 (3 röster [8.33%])

Procent av omröstning: 8.33%

4. 2 (2 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

5. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Resident Evil 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7.61111 (17) 99:-

Postad 25 March 2009 - 11:11

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Men Badge`n som följer med då? Den har du sytt fast på jackan nu lr? ;)

hehe nej, inte än. har du gjort det? :P

Slänger även in en bonusfråga, stämmer det att man måste klara allt på veteran för att få tillgång till högsta svårighetsgraden? - Så sades det nämligen i KZ2 också, (men inte här såvitt jag vet), och det visade sig ju senare att man inte alls hade behövt sitta och svära på veteran där för att få elite. :lol:

Jag vet inte, men jag tror det. Håller på och kör igenom det nu första gången på Normal. Får se när man är klar med det hur det ser ut.

Postad 25 March 2009 - 11:20

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Nääe fan =)
Den ligger kvar i kartongen o myser :P

Postad 27 March 2009 - 15:15

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Då har man klarat spelet!

SKulle bara testa o lära Sheeva engång på medel! Sen sparade den =(.. Finnst det något sett man kan starta om ett spel ? eller måste man spela genom det hela innan det går?

Postad 28 March 2009 - 14:41

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Klarade det igår på Normal, riktigt kul var det. Börja lite smått idag på Veteran, körde igenom första kapitlet. :)

Postad 28 March 2009 - 17:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har blivit lite sugen på de här spelet,, tänkte spela co-op med en kompis i så fall, men efter att ha spelat demot när det kom ut så ville jag inte ha det längre pga styrningen,, är det något man kommer snabbt in i eller är det svårt/jobbigt hela vägen? är det läskigt? jag vill att det ska vara läskigt

Postad 28 March 2009 - 20:27

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

har blivit lite sugen på de här spelet,, tänkte spela co-op med en kompis i så fall, men efter att ha spelat demot när det kom ut så ville jag inte ha det längre pga styrningen,, är det något man kommer snabbt in i eller är det svårt/jobbigt hela vägen? är det läskigt? jag vill att det ska vara läskigt

Tyckte också styrningen var "mindre bra" efter demot, och var inte alls sugen på fullprodukten. När jag efter en del tjatande från en kompis om att köpa fullprodukten väl gjorde det, blev jag inte besviken, snarare tvärtom. Styrningen är mycket riktigt en vanesak. Jag som undertiden jag spelade demot till RE5 huvudsakligen höll på med MGS4 tyckte såklart styrningen sög då, men när man inser att det helt enkelt ska vara "krångligt och hackigt", och att det inte är menat att vara något precisionsspel, då är det plötsligt riktigt kul. Spelet ska vara intensivt, och eggande, det är själva idén med spelet. Öva headshots och duellera, (mot zombies...), är inte vad detta spel går ut på helt enkelt.

Läskigt är en överdrift, men allting är ju relativt. Det har sina moment, men eftersom en så stor del av spelet utspelar sig i dagsljus blir det sällan riktigt läskigt, det är inte som forna tiders Silent Hill direkt, t ex.

Om man istället tar spelet för vad det är, en slags tredjepersonsshooter med faktiskt förvånansvärt mycket "pussleinslag" och liknande, är det ett riktigt bra spel, särskilt i co-op där det är utomordentligt skoj, och spelet verkligen lever upp på riktigt!. Ett slags Uncharted, fast med co-op, mer monster, och en med vilje sämre styrning. Avgjort ett av de bästa spelen 2009 kan sägas redan nu. Fast vill man ha ett rent skräckspel bör man hålla sig undan från RE5, det är det helt enkelt inte, och avskydde man verkligen demot kan nog inte heller fullprodukten pigga upp nämnvärt, trots att demot självklart inte kan framhålla hurpass bra spelet faktiskt är.

Postad 28 March 2009 - 20:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
hur 17 gör man för att spela co-op med en polare över internet? förstår inte hur man gör..

Postad 28 March 2009 - 21:13

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

hur 17 gör man för att spela co-op med en polare över internet? förstår inte hur man gör..

du går ut i kompislistan i XMB väljer din kompis tryck triangel å invita

Postad 28 March 2009 - 22:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lite slött att dom inte har en flik där man direkt kan bjuda in vänner..

är inte helt logiskt gjort som det är nu tycker jag

Postad 28 March 2009 - 23:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

du går ut i kompislistan i XMB väljer din kompis tryck triangel å invita

när man är inne i spelet? ut i ps3 menyn alltså? låter konstigt,, jag startade ett spel där alla kunde gå in i,, sen letade min kompis upp mig i listan där alla spel fanns,, det funkade de med

Postad 29 March 2009 - 02:26

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Avgjort ett av de bästa spelen 2009 kan sägas redan nu.

Håller med om det.

Postad 29 March 2009 - 02:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
f-n va tiden sprang iväg då :) började spela lite efter nio och kollar på klockan nu när vi stängde av, 6 timmar gameplay i sträck,, måste tyda på ett väldigt bra spel,, förstår inte varför jag har varit så skeptisk,, kontrollen sitter som handsken på handen efter typ 10min

riktigt kul är det att spela co-op och riktigt stressigt ibland eftersom man aldrig har ammo :)

älskar graiken och miljöerna, gillar skarpt alla spel med afrikamiljö, tex far cry så detta passar mig perfekt

Redigerat av andreassofus, 29 March 2009 - 03:00.

Postad 29 March 2009 - 19:01

efterfest
  • efterfest
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Då har man klarat spelet!

SKulle bara testa o lära Sheeva engång på medel! Sen sparade den =(.. Finnst det något sett man kan starta om ett spel ? eller måste man spela genom det hela innan det går?

klarade du spelet på 2 dagar ?
fan då kan de inte va långt. hur många speltimmar hadde du ?

Postad 29 March 2009 - 19:04

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
är spelet väldigt långt eller? spelade 6 timmar igår med en polare och vi ska precis börja på kapitel 3

Postad 29 March 2009 - 19:32

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

är spelet väldigt långt eller? spelade 6 timmar igår med en polare och vi ska precis börja på kapitel 3

Hmm, jag spelade det ensam på Normal och det tog mig lite mer än 10 timmar. Det är 6 kapitel i spelet, jag tycker det är perfekt längd på spelet.

Postad 29 March 2009 - 19:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ok då spelar du nog snabbare än va vi gör i alla fall :) men jag tycker det är riktigt bra men det blir nog svårare sen misstänker jag :D

Postad 29 March 2009 - 21:10

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

ok då spelar du nog snabbare än va vi gör i alla fall :) men jag tycker det är riktigt bra men det blir nog svårare sen misstänker jag :D

Man missar ju mycket också om man springer bara igenom det...:P Nån som klarat det på svåraste?

Postad 29 March 2009 - 21:33

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Man missar ju mycket också om man springer bara igenom det...:) Nån som klarat det på svåraste?

jo vi springer omkring och letar överallt efter saker,, hittade förresten ett ägg uppe på ett tak som jag inte vet va ja ska ha till,, omelett på gång eller? :D

Postad 29 March 2009 - 21:46

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

jo vi springer omkring och letar överallt efter saker,, hittade förresten ett ägg uppe på ett tak som jag inte vet va ja ska ha till,, omelett på gång eller? :D

Haha okej! :) Finns ju 2 trophies som har ägg inblandade. Hitta 4 olika sorters och så ska du döda en sån där Majini med ett ruttet ägg. Jag har inte klarat nån av dom, jag har hittat 2 olika ägg bara.

Redigerat av Unregistered28641812, 29 March 2009 - 21:47.

Postad 29 March 2009 - 21:51

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Ägg ger även liv, (iaf de vita), men rätt dumt att äta upp dom om man vill ha trophies, vad jag har hört måste man ha alla "ihopsamlade" för att det ska räknas. (Å andra sidan får man vita ägg, tja, hela tiden). :)

Sedan måste jag även säga att om man vill ha precis allt i spelet lär man få ligga i ordentligt. Replay-valuet är även det högt, så även om inte själva spelet som sådant är sådär extremt långdraget på lägre svårighetsgrader kan man ändå räkna med bra många fler timmar framför RE5 om man har lust med det. Är verkligen som olika spel på de olika svårighetsgraderna.

Postad 29 March 2009 - 21:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Haha okej! :) Finns ju 2 trophies som har ägg inblandade. Hitta 4 olika sorters och så ska du döda en sån där Majini med ett ruttet ägg. Jag har inte klarat nån av dom, jag har hittat 2 olika ägg bara.

aha på så vis, då får ja leta efter dom andra då :D

Postad 29 March 2009 - 21:54

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Mitt förra inlägg kan nog misstolkas: man måste ha ett av varje, ihopsamlat för att det ska räknas, inte "alla" man får. :)

Postad 30 March 2009 - 08:44

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Ja är på god väg emot Platiunum nu iaf :)
Men är rätt mkt tidskrävande kvar..

Spoiler

Postad 30 March 2009 - 09:19

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Jag och en polare satt i helgen och spelade RE5. Måste nog säga att jag aldrig haft så ###### roligt någonsin i ett CO OP spel.
Klar 10 poängare. Mina förväntningar va ganska låga efter demot men ******** va kul det va.

Postad 01 April 2009 - 10:33

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Har stora onlinerelaterade problem med RE5.

Har testat att köra online någon dag då och då sedan jag köpte det, och tiden jag spenderat på att krångla med spelet har nästan varit större än tiden jag faktiskt spelat. Jag och en kompis försökte spela online både idag och igår, med rätt usla resultat. Allt gick OK någon timme eller två igår, sedan gick det åt skogen. Femtielva "error occured" under en och samma bana gjorde att det garanterat tog bortåt två timmmar att klara en bana som egentligen är gjord på en halvtimme. Nästa bana gick inte ens att spela. Blev alltid problem med uppkopplingen direkt när vi var i "lobbyn", om vi ens kom så långt. Testade igen idag, exakt samma grej. Kan inte ens spela en bana längre tillsammans. Det är dessa felkoder som kommer upp:

"8002233A" - denna har efter lite googlande endast kommit upp i sammanhang som rör RE5, och alla har de samma problem som vi.

"80710736" - "network connection timed out", jodå, men varför? - Denna kommer dock inte upp i närheten lika mycket.

Vi har aldrig haft sådana här problem med att spela online förut, (i t ex Warhawk eller Killzone 2). Jag kan bara tala för mig själv nu, men visst har jag haft en del småproblem med PSN, men absolut inget som ens är i närheten före detta. Som sagt kört en del online tidigare, även med samma person, och även om det kan vara något fel här och där, så är det utan att överdriva 100ggr fler fel när vi försöker köra RE5. Därav är jag tveksam till att det är någon enkel inställning, eller t ex kassa routers som är problemet. (Även om både min och hans är värsta sortens "få med på köpet"-grejer). Inbillar mig kanske nu, men problemet verkar även blivit värre sedan senaste patchen som släpptes i veckan. Någon som varit med om liknande, eller kanske kan ge något råd? - Skulle verkligen uppskattas, det suger att inte kunna köra ett såpass bra spel, (när det väl fungerar!), online.

Postad 01 April 2009 - 17:12

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Har stora onlinerelaterade problem med RE5.

Har testat att köra online någon dag då och då sedan jag köpte det, och tiden jag spenderat på att krångla med spelet har nästan varit större än tiden jag faktiskt spelat. Jag och en kompis försökte spela online både idag och igår, med rätt usla resultat. Allt gick OK någon timme eller två igår, sedan gick det åt skogen. Femtielva "error occured" under en och samma bana gjorde att det garanterat tog bortåt två timmmar att klara en bana som egentligen är gjord på en halvtimme. Nästa bana gick inte ens att spela. Blev alltid problem med uppkopplingen direkt när vi var i "lobbyn", om vi ens kom så långt. Testade igen idag, exakt samma grej. Kan inte ens spela en bana längre tillsammans. Det är dessa felkoder som kommer upp:

"8002233A" - denna har efter lite googlande endast kommit upp i sammanhang som rör RE5, och alla har de samma problem som vi.

"80710736" - "network connection timed out", jodå, men varför? - Denna kommer dock inte upp i närheten lika mycket.

Vi har aldrig haft sådana här problem med att spela online förut, (i t ex Warhawk eller Killzone 2). Jag kan bara tala för mig själv nu, men visst har jag haft en del småproblem med PSN, men absolut inget som ens är i närheten före detta. Som sagt kört en del online tidigare, även med samma person, och även om det kan vara något fel här och där, så är det utan att överdriva 100ggr fler fel när vi försöker köra RE5. Därav är jag tveksam till att det är någon enkel inställning, eller t ex kassa routers som är problemet. (Även om både min och hans är värsta sortens "få med på köpet"-grejer). Inbillar mig kanske nu, men problemet verkar även blivit värre sedan senaste patchen som släpptes i veckan. Någon som varit med om liknande, eller kanske kan ge något råd? - Skulle verkligen uppskattas, det suger att inte kunna köra ett såpass bra spel, (när det väl fungerar!), online.

Har exakt samma problem här och fattar ej varför. Har funkar bra tills nu idag.

Postad 01 April 2009 - 18:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har iof. inte spelat idag men jag har spelat 6timmar gameplay med en polare innan och då körde vi i ett sträck utan missöden
hoppas det funkar nästa gång jag spelar för spelet är riktigt bra och framförallt riktigt underhållande

Postad 01 April 2009 - 19:42

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem här och fattar ej varför. Har funkar bra tills nu idag.

Riktigt surt detta! - Däremot, provade vi igen någon timme eller två efter det föregående inlägget skrevs, och då fungerade det två nivåer i sträck, (tills vi slutade spela m ao), utan missöden. Mycket märkligt. Enda som skiljde sig mot föregående krångelsessioner var att allt gick väldigt snabbt, det la jag särskilt märke till. (Snabbt att "skapa server", "invita", etc).

har iof. inte spelat idag men jag har spelat 6timmar gameplay med en polare innan och då körde vi i ett sträck utan missöden
hoppas det funkar nästa gång jag spelar för spelet är riktigt bra och framförallt riktigt underhållande

Jaa, det är synd när det inte fungerar som det ska, underbat co-op som sagt!. - tiden flyger verkligen iväg när man spelar.

Postad 02 April 2009 - 20:45

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Någon som vet när "slayers" och "survivors" kommer som downloadable content?

Postad 02 April 2009 - 21:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Någon som vet när "slayers" och "survivors" kommer som downloadable content?

va e de för nåt? nåter intressant

Postad 02 April 2009 - 21:29

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

va e de för nåt? nåter intressant

2 nya spellägen som kommer att kunna laddas ner. Finns även 10st troféer som man kan plocka där :)

http://gamerlimit.co...petitive-modes/

Postad 02 April 2009 - 21:46

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

2 nya spellägen som kommer att kunna laddas ner. Finns även 10st troféer som man kan plocka där :)

Jaså? Har funderat länge vart man har kunnat spela dom, för troféerna finns ju med i listan redan.

Postad 02 April 2009 - 22:03

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Jaså? Har funderat länge vart man har kunnat spela dom, för troféerna finns ju med i listan redan.

Jo jag satt också och funderade över det där. Jag trodde först att det var i Mercenaries som man plockar dem troféerna.

Postad 07 April 2009 - 18:53

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Någon skämta Aprillo?

Vet ej om Fejk eller äkta.. Men något nytt VS mode till RE5

Finns lite bilder

http://www.epicbattl...esident-evil-5/

Postad 07 April 2009 - 19:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ja just, var ju jag som startade denna tråd... :)

Har ordnat till första posten lite och lagt till en röstningsfunktion.

Postad 10 April 2009 - 16:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Versus finns nu att ladda ner för 45 spänn..

Slayer
Survivor

team slayer
team survivor

Inte tråkigt men de känns lite surt att det redan fanns i Re5...
De enda som laddades ner var typ 350bk data...Tog en sekund typ

Postad 10 April 2009 - 18:09

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Trevligt, får se när det blir att köpa det.

Postad 11 April 2009 - 08:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har du bara en god vän med headset så är det guld :-)

Helst om du gillar upplägget på merc..

Den stora nackdelen som jag ser det är att man har inget att sträva efter.
Dom borde ha lagt till lite nya vapen/nya gubbar som man får låsa upp..

Nu har man ju så mycket poäng att man köper alla gubbarna på en gång.

Postad 11 April 2009 - 14:33

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Den stora nackdelen som jag ser det är att man har inget att sträva efter.

Du har ju trophies att fixa ju, det är väl nåt att sträva efter? :P

Postad 11 April 2009 - 18:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jo det har du ju rätt i men iaf :P

Edit
Nån som klarat det på svåraste än utan fusk ?
Kör med en polare nu och vissa sekvenser är sjukt jobbiga när fasen inte tål en träff *muttrar*

Edit
Såja nu är svåraste fixat utan fusk :D

Inte såå farligt svårt utom all dj*la knapptryckningar på bossarna..
Förstör verkligen spelet..Sen att man typ dör på en träff är ju djäkligt störande

Redigerat av moparman, 13 April 2009 - 11:37.

Postad 15 April 2009 - 11:38

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Har nu kört igenom detta med en polare, vi började med amatör och sedan körde vi igenom normal.
Igår började vi på Hard. Så ###### kul. Men nu kommer min fråga.
Hörde av en anna kille att han hade infinitiv ammo på sina vapen.
Kan man ha det när man kör dom "vanliga" banorna? och hur fan skaffar man det i så fall.

Hade ju underlättat liiiite.
Vore tacksam om nån har ett svar på detta eller om denna killen bara snackar skit för att reta upp mig :)

Postad 15 April 2009 - 11:43

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Slayer
Survivor

team slayer
team survivor

Inte tråkigt men de känns lite surt att det redan fanns i Re5...
De enda som laddades ner var typ 350bk data...Tog en sekund typ

Jäkligt snålt, nästan pinsamt...

Postad 15 April 2009 - 16:41

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Har nu kört igenom detta med en polare, vi började med amatör och sedan körde vi igenom normal.
Igår började vi på Hard. Så ###### kul. Men nu kommer min fråga.
Hörde av en anna kille att han hade infinitiv ammo på sina vapen.
Kan man ha det när man kör dom "vanliga" banorna? och hur fan skaffar man det i så fall.

Hade ju underlättat liiiite.
Vore tacksam om nån har ett svar på detta eller om denna killen bara snackar skit för att reta upp mig :P

Finns lite olika:

Infinite Ammo till Rocket Launchern får man om man klarar spelet under fem timmar. (Inte särskilt svårt på amateur, då man kan springa igenom många banor). Definitivt värt det, då man inte behöver spela allt i en följd, går utmärkt att välja bana under "chapter select", och sedan finputsa de tider man behöver. Det enda som gäller här är att man håller sig till en och samma svårighetsgrad, spelet lägger alltså inte ihop dina bästa tider under olika svårighetsgrader. Totaltid står hela tiden även det i "chapter select". Mitt första under fem timmar var ungefär 10 min ifrån, och då hade jag två nivåer kvar att "finputsa", och är långtifrån någon toppspelare. Nu ligger min totaltid på amatör på 3.07h efter en del poängjakter etc. senare, så även om man inte satsar på det lär man troligen ta det senare ändå när man väl får andra vapen med infinite ammo - det underlättar tiderna så otroligt mycket.

Till de andra vapnen gäller det att man först och främst klarar spelet en gång på valfri svårighetsgrad, då det låster upp möjligheten till just infinite ammo. Sedan är det bara att uppgradera vapnet i fråga till sitt max, och köpa infinite ammo för sina "poäng" ute i spelmenyn. Ett gott råd är att köpa en magnum, (just sort är egentligen en smaksak, många verkar föredra hawken, själv har jag den kraftfullaste), som första upgrade. Hur effektiv som helst på allt egentligen, och dessutom så är AI'n gudomligt bra på att sikta med den om man kör själv. Skaffar man dessutom infinite till rocket launchern i samma veva är man så gott som ostoppbar sedan redan här.

RE5 är förövrigt det första spel jag skaffat platinum till, helt klart en rolig utmaning utan att bli för svår för oss hobbyspelare. ;)

Postad 15 April 2009 - 18:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Måste man klara alla Trophys för att få platinum ?

Postad 15 April 2009 - 18:46

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Måste man klara alla Trophys för att få platinum ?

Yepp!

Postad 15 April 2009 - 19:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lät ju grymt jobbigt ;)

Postad 16 April 2009 - 10:15

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Körde med Infinite Ammo på hagelbrakaren igår, men stängde av det efter endast en checkpoint.
Det förstörde hela spelet, det är ju en av sakerna att man hela tiden letar ammo och blir stressad av att sätta skotten så bra som möjligt på FI.

Jag och polaren körde fram till 5-2 på Hard igår, saaatan va bossarna är sega.
Men fortfarande ett grymt spel efter att ha spelat Co-op i över 27 timmar ;)

Fick fram minigun igår, så nu gäller det att spara ihop 50 000 så att man kan köpa den :P

Postad 16 April 2009 - 11:36

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
moparman: Det är helt klart ganska tidskrävande, men ej särskilt svårt, iallafall inte så länge man kör med infinite ammo samt co-op med en kompis så mycket som möjligt, (med tanke på att AI'n inte alltid är den bästa. Sikta kan den, men tänka "smart" - njae). Ungefär 40 timmars speltid tog det för mig, och jag är inte någon naturbegåvning när det gäller dessa spel direkt. ;) (Fast visst följde jag guider hur man t ex letar upp alla emblem etc etc, sparar självfallet en hel del tid där).

PBateman: Förstår absolut om du tycker det är spelförstörande, och utmaningen blir nog helt klart roligare utan. Men ifall du vill klara professional längre fram, (man får den svårighetsgraden efter att ha klarat veteran), är infinite ammo nästan ett måste i mitt tycke, det bör man veta i förväg så man inte spenderar alla sina poäng på figurines om det snart är dags för professional, det är mitt råd iaf. Men det är klart, klarar man sig utan är det grymt imponerande. :P (Gatling gunnet har infinite ammo redan från början BTW, så även Sheva's longbow).

Postad 16 April 2009 - 12:22

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
okej, då blir att spela ihop 50 000 idag så att man kan braka runt med Gatling gun ;)
Kommer garanterat starta om på professional direkt när vi är klara på veteran.
Varsin gatling känns ju som om man vore ostoppbar

Postad 16 April 2009 - 15:05

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

okej, då blir att spela ihop 50 000 idag så att man kan braka runt med Gatling gun :D
Kommer garanterat starta om på professional direkt när vi är klara på veteran.
Varsin gatling känns ju som om man vore ostoppbar

Yes, den är väldigt effektiv, särskilt mot vanliga "zombies" och dylikt som kommer i mängder :) -men den har samtidigt några grejer man kanske bör veta om den före man skaffar den: (Kör en spoilervarning på det då en del kanske vill upptäcka detta själva antar jag).

Spoiler

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.