Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond2 *

415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Diamond 2 (Mobiltelefoner) 3 8.954544 (21) Inga priser

Postad 23 January 2010 - 19:18

Tipko
  • Tipko
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

En snabb fråga bara, om man aktiverar WLAN och anlsuter till ett nätverk. Går den automatiskt över från 3g till WLAN så det inte drar någon data trafik från sim kortet?

Jag kan inte svara dig med 100% säkerhet men som jag har märkt verkar det vara så. Om du vill vara på den säkra sidan kan du ladda ner ett program som heter NoData. Med den kan du blockera din tfn från att ta ladda ner data via 3g och liknande (beroende på inställning).

Postad 23 January 2010 - 21:02

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Upplever man problem med mottagning på sin HTC bör man testa en ny radio. Skillnaden mellan en gammal radioversion och den senaste är ofta stor, det är inte osannolikt att man vinner 2 pinnar på en uppgradering.

Postad 02 February 2010 - 11:48

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Goda nyheter för er Diamond 2-ägare:

HTC Sense 2.5.2011 avsedd för Topaz/Diamond 2 är på G

HTC har alltså utvecklat Manila 2.5 Landscape för Diamond 2 - således går det att låta diamanten hänga med in i framtiden.

Men man får lägga in en custom ROM för att få det idag, dock lär det väl komma länkar till HTCs egen version framöver.

Postad 03 February 2010 - 09:42

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1651 inlägg
  • 0
Kanske dum fråga, men hur får man smileys i smshanteringen?

Postad 04 February 2010 - 19:38

miffadbanankaka
  • miffadbanankaka
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Tja, har lyckats radera alla mina kontakter på mobilen :/

finns det något sätt att föra in nummer och kontakter via datorn istället för att sitta och knappa på mobilen? Skulle hjälpa mig enormt :)

Tacksam för snabba svar!

Postad 04 February 2010 - 20:17

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Lägg in kontakterna via Outlook och ActiveSync.

Jag kan för framtida misstag rekommendera Microsoft My Phone och säkerhetskopiering den vägen.

Dock är den varianten inte helt bra om man både synkar med Outlook OCH My Phone. Det leder till dubbla kontakter i nalle som dator.

Budgetvarianten om man inte kör Outlook är att installera MyMobile och ta upp nallens skärm på datorn, bygga en kontaktdatabas genom att knappa in allt på nallen och sedan köra My Phone.

Postad 04 February 2010 - 22:50

miffadbanankaka
  • miffadbanankaka
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
ok, testar det :)

Postad 05 February 2010 - 23:17

miffadbanankaka
  • miffadbanankaka
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att fixa dessa saker:

1. Att man kan ställa in så att den gröna lampan som indikerar nytt SMS, blinkar längre än 5min. Nu går det inte att välja.

2. Finns det något skönt tangentbord som man kan smsa med? Har testat alla inbyggda, men ingen har varit optimal. (vill helst att åäö ska finnas med)

3. Går det att ställa in hur mobilen ska vibrera när man får SMS, för som det är nu, så kan den ibland bara vibrera en gång (vilket är svårt att upptäcka).

4. Hur ställer man in bluetooth-namn? Nu har jag mitt mobilnamn som bluetooth-namn.

5. Hur får man att SMS ordlistan funkar? För mig försvinner mina inlagda ord efter en viss tid.

Tacksam för snabba svar :)

Redigerat av miffadbanankaka, 06 February 2010 - 00:22.

Postad 19 February 2010 - 09:47

Joesely
  • Joesely
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Detta problem beror på buggar i ROMen. Enda lösningen är att byta ut ROMen till någon variant som inte har problemet.

Normalt skall My Location fungera problemfritt via GPRS/EDGE/3G.

När det gäller e-postproblem finns en fälla - nämligen att installera ett program/script som stänger av ActiveSync på nallen. Det kan vara lockande att döda den processen med t.ex ASKiller men resultatet är stora problem att ladda ner e-post.

Kör man inget sådant och det ändå krånglar: testa hard reset, hjälper inte ens det är en annan ROM lösningen. I.s.f finns det någon typ av bugg som påverkar uppkopplingen.

Jag hade samma väderproblem, men bockade av proxyinställningen på min gprsuppkoppling...sen funkade det ypperligt!

Postad 24 March 2010 - 10:47

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Min TD2 har börjat krascha när jag laddar den på natten, hänger sig helt och går bara att starta om genom att ta ut batteriet. Någon som upplevt något liknande?

Sen undrar jag om någon uppgraderat till senaste officiella firmwaren (2.53)? Hur funkar den? Bättre/sämre?

Postad 26 March 2010 - 12:01

linand
  • linand
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Min TD2 har börjat krascha när jag laddar den på natten, hänger sig helt och går bara att starta om genom att ta ut batteriet. Någon som upplevt något liknande?

Sen undrar jag om någon uppgraderat till senaste officiella firmwaren (2.53)? Hur funkar den? Bättre/sämre?

Ja, jag har samma problem! Började för ett par månader sedan, och det är väldigt irriterande eftersom jag brukar använda mobilen som väckarklocka. Som tur är har jag en extra väckarklocka som ringer en halvtimme senare, men det har blivit rejält stressigt till jobbet ett par gånger... Har dock bara hänt kanske totalt 5-6 gånger. Jag kör version 2.16 nu.

Någon som vet vilka förbättringar/nyheter som finns i nyaste ROM:en?

Postad 27 March 2010 - 12:00

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
hm, undrar vad det kan bero på. ska slänga på nya romen nu, får se om det löser det hela.

vad jag läst mig till så är det främst rent kosmetiska ändringar i den här versionen, uppgraderat sense till 2.5. förhoppningsvis har de fått med lite buggfixar också, utöver de nya funktioner som sense 2.5 innebär. utlåtandena om romen är lite blandade, vissa säger att den är skitseg, andra säger att den är skitbra.

edit: det har inte hänt igen sedan jag uppdaterade till 2.53. men det är kanske för tidigt för att ge slutgiltigt omdöme. 2.53 är ganska trevlig och smidigt, om det inte varit för att meddelandefunktionen är så ###### seg. men det verkar variera från telefon till telefon.

Redigerat av Unregistered57eff71c, 31 March 2010 - 21:46.

Postad 13 April 2010 - 11:11

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Blåser lite liv i tråden med en fråga :
Har nån av er råkat ut för problemet med att en liten etta (1) fastnat i meddelandeikonen längst ner .. så att det ser ut som man har fått ett nytt sms .. Kan inte bli av med problemet .. varken med omstarter, bortplockat batteri eller borttagning av allt sms/mms innehåll .. Nån som har nåt förslag ?

Postad 19 April 2010 - 12:59

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
japp, hade samma problem, hittade ett prog på xda-developers som löste det, har tyvärr tappat bort direktlänken, men tror att det var den bifigade filen här som fixade det: http://forum.xda-dev...mp;postcount=10

Postad 20 April 2010 - 11:23

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Yes !
Fick köra det där lilla programmet 2 ggr och det gick !
Stort tack ! ;)

Postad 31 May 2010 - 15:39

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Har för ungefär ett år sen installerat tomtom navigator 7 på min lur och det funkade kanon i början, men efter ett tag har jag märkt att den får problem med de flesta instruktionerna då jag är ute och kör. Om den förut sa exempelvis "Om 200 meter, sväng till höger" så säger den nu bara "Om". Rätt irriterande.

Har ingen aning om vad som kan ha gjort att den plötsligt beter sig på det här viset. Har i o f s programmet installerat på minneskortet, och där lägger jag ju en massa andra grejjer också, om det kan störa eller så tänker jag...Har testat att installera om programmet men det hjälper inte.

Nån som känner igen problemet och har en lösning så vore jag tacksam.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.