Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny serie från Klipsch - Reference Premiere

1096 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Klipsch Reference Premiere RP-150M (Surroundhögtalare) 1 8 (2) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-160M (Surroundhögtalare) 5 9,47 (16) 4 669:-
Klipsch Reference Premiere RP-240S (Surroundhögtalare) 1 8,6 (4) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-250C (Centerhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-250F (Golvhögtalare) 4 7 (1) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-260F (Golvhögtalare) 4 8,75 (7) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-280F (Golvhögtalare) 7 9,4 (29) 12 909:-
Klipsch Reference Premiere RP-450C (Centerhögtalare) 3 9,29 (13) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-280FA (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
19 relaterade trådar
KLIPSCH-klubben (2388 inlägg) 10 mån sedan
Bästa högtalarna du hört! Lista dina tre favoriter! (78 inlägg) 5 år sedan
Klipsch rc-64 vs klipsch rp-450 (16 inlägg) 5 år sedan
Stativ för center (3 inlägg) 5 år sedan
Bättre högtalare än Klipsch Reference Premiere RP-280F? (26 inlägg) 6 år sedan
Marants SR4003 | Vincent SP-996 (6 inlägg) 6 år sedan
Nya golvare, men vilka XTZ 95.44, Klipsch RP-260P eller Wharfedale Diamond? (6 inlägg) 6 år sedan
Klipsch RP system vilka surround hade ni valt och varför ?? (11 inlägg) 6 år sedan
Klipsch R-26F vs Klipsch RP-260F (10 inlägg) 6 år sedan
Klipsch rp-160 CENTER hemmabio. (0 inlägg) 7 år sedan
Uppgradering utav mina RF-82 II (14 inlägg) 7 år sedan
Klipsch RP-280F eller Canton GLE 496 (8 inlägg) 7 år sedan
Rf82 eller rp160 (8 inlägg) 7 år sedan
Vilken receiver driver ni era klipsch med? (11 inlägg) 7 år sedan
B&W 685 s2 eller Dynaudio Emit M20 (5 inlägg) 8 år sedan
B&W 685s2 eller Klipsch RP-150M för ett 5.1 system? (24 inlägg) 8 år sedan
Högtalare till litet rum (33 inlägg) 8 år sedan
Ska jag byta ner till mindre högtalare? (5 inlägg) 8 år sedan
Problem med nya hemmabiosystem. För klen förstärkare? (33 inlägg) 9 år sedan

#1051

Postad 14 januari 2017 - 12:26

Unregisteredb857a8c2
  • Unregisteredb857a8c2
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

https://youtu.be/JoVzA37qAxU

 

Under CES mässan presenterades nya RF 7 III ;)

Kan bli nått att hålla under uppsikt framöver.

Priset ska tydligen vara samma som dagens RF 7 II.

 

Ska även komma en passande center samt 15" bas till dessa med.


Redigerat av Unregisteredb857a8c2, 14 januari 2017 - 14:16.


#1052

Postad 03 februari 2017 - 13:49

Unregistered8aebfed2
  • Unregistered8aebfed2
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hallå. Läst mycket i recensioner om att klipsch nya serie ska vara super bra. Sålde av mig mitt gamla och behövde ju nytt. Lyssnat på rp 260 på både The Rock och även media markt. Tyckte dom var tunna och saknade bas.men det var fel omständigheter.The Rock med hemmabio förstärkare och media markt i ett stort varuhus. så jag beställa ändå ett par rp-280. Tyckte det fattades något men jag körde ju med en hemmabio förstärkare (pioneer sc-lx75) funkade jätte bra till film och till musik tycker jag man ska ha 2 kanalare.Gillar varmt ljud och alltid varit nöjd med marantz. Men ville testa nytt så blev en rörhybrid förstärkare pga att dom ska vara varma i ljudet så beställde en kora Explorer 150sb(finns på blocket nu) efter att jag lyssnat på rehifi på den. Alltså allt man läser är att dom är bas tunga och hifi rätt osv. Alltså mina är bas klena och skrikiga i toppen så det skär i öronen. Rörig musik som hårdrock blir ännu rörigare, basfattig och skrikig. Pratade med The rock som alltid ger en super bra hjälp,dom sa att dom behöver många timmars inspelning, läste 300timmar på ett forum.Så ska prova att spela in dom längre. Jag har spelat typ några dagar,dom har fått stå och spela i ett bio rum på 16kvm så är rätt litet. Basen har iaf börjat släppa, där är bas men känns som den spelar så fint och inte fläskar på, höjer man kommer basen och diskanten kommer skärande.så dom får stå och dunka 1-2v i biorummet så får vi se. Lite inne på att prova ny förstärkare -marantz pm8005,bladelius tyr,Vincent, naim,Hegel, primare. Köpte även en ny dac (moon 300d finns på blocket nu) och vinyl spelare (rp3 +rega fono 2),hjälpte lite.får vänta lite nu med att bygga vidare med systemet till bio. Ska spela in dom och se om jag blir nöjd annars lutar det åt en marantz 2 kanals stärkare,har en förkärlek till maran.Funkar inte det så hittar ni dom på blocket. Har lite kontakter man skaffat via blocket och ska försöka samverka med dom med lyssning test. Jag bor i Malmö om någon mer är intresserad.

Redigerat av Unregistered8aebfed2, 03 februari 2017 - 14:37.


#1053

Postad 03 februari 2017 - 16:44

Unregisteredb857a8c2
  • Unregisteredb857a8c2
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Att de blir bättre med tiden är helt klart sant, spelar mina rp280 nästan dagligen både musik och film och hör helt klart att basen blir bättre och bättre.

 

Sen så har jag ju dubbla 15" med så de bidrar ju till enormt tryck med.



#1054

Postad 03 februari 2017 - 19:09

philippg
  • philippg
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
All respekt till dem som gillar klipsch. Dock så hade jag hellre gått upp en prisklass och satsat på svs ultra.
Men det är min åsikt :)

#1055

Postad 04 februari 2017 - 01:08

Unregisteredb857a8c2
  • Unregisteredb857a8c2
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

All respekt till dem som gillar klipsch. Dock så hade jag hellre gått upp en prisklass och satsat på svs ultra.
Men det är min åsikt :)

 

SVS ultra ser intressanta ut :) Speciellt nya basen. Men som sagt är ju en helt annan prisklass :/



#1056

Postad 04 februari 2017 - 11:24

Unregistered8aebfed2
  • Unregistered8aebfed2
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Ställt in mina högtalare i mitt hus nu. Stod ute i ett biorum på 16kvm och lät illa.samma utrustning fast inne i huset nu... herregud vad dessa högtalare är bra. Men hur f#n löser man detta.

Redigerat av Unregistered8aebfed2, 04 februari 2017 - 12:16.


#1057

Postad 04 februari 2017 - 21:54

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0

Ställt in mina högtalare i mitt hus nu. Stod ute i ett biorum på 16kvm och lät illa.samma utrustning fast inne i huset nu... herregud vad dessa högtalare är bra. Men hur f#n löser man detta.


Ditt så kallade biorum, hur ser det ut? Har du över dämpat det eller är det bara betong väggar?
Förklara lite skillnaderna på rummen.

#1058

Postad 04 mars 2017 - 10:03

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Ställt in mina högtalare i mitt hus nu. Stod ute i ett biorum på 16kvm och lät illa.samma utrustning fast inne i huset nu... herregud vad dessa högtalare är bra. Men hur f#n löser man detta.

 

Rummet högtalarna står i spelar extremt stor roll hur högtalarna låter.
I mitt vardagsrum lät mina Klipsch hur bra som helst, rejält med bas och bra avvägd diskant. Öppnade upp mellan kök och vardasgrum och nu låter de inte lika bra längre, tunnare bas och något skrikigare.. I hela ens setup så är nog rummet det viktigaste att se till att det är ok för högtalarna, annars låter det illa.



#1059

Postad 14 november 2017 - 04:33

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Hej
Har en fundering på klipsch rp-140sa.?
Ni som köpt den har ni testat att ha den högt upp på väggen mot taket på sidan utav lysnings positionen bakom och framför.? eller använder ni den bara på fronthögtalarna som studshögtalare och funkar bara för atmos på det viset ..?
Testat att fått upp dom i taket..?
Var och hur tycker ni dom Passar bäst..?
Blivit rekommenderad ELAC WS1425 att montera i taket annars vad tror ni om det i hop med klipsch RP-serien..?

Tacksam för alla svar och hjälp.

Mvh

#1060

Postad 14 november 2017 - 12:00

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0

Hej
Har en fundering på klipsch rp-140sa.?
Ni som köpt den har ni testat att ha den högt upp på väggen mot taket på sidan utav lysnings positionen bakom och framför.? eller använder ni den bara på fronthögtalarna som studshögtalare och funkar bara för atmos på det viset ..?
Testat att fått upp dom i taket..?
Var och hur tycker ni dom Passar bäst..?
Blivit rekommenderad ELAC WS1425 att montera i taket annars vad tror ni om det i hop med klipsch RP-serien..?

Tacksam för alla svar och hjälp.

Mvh

Hej! Jag har provat att ha dem som ”studsande” högtalare och det upplevde jag var alltid en kompromiss. Man hörde att det ”läckte” mycket ljud ifrån dem på fel sätt.

Så jag hängde upp dem på väggen så nära taket som möjligt och det blev en stor förbättring.
Dock så hördes inte de främre höjd högtalarna utan bara de bakre pga avståndet.

Så nu har jag hängt dem i taket på rätt plats och nu förstår jag hur det verkligen ska låta. Nu är ljudbubblan komplett.

Redigerat av Crille99, 14 november 2017 - 12:01.


#1061

Postad 14 november 2017 - 14:15

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Okej
Så då funkar dom som tak högtalare också då..? Tänkte om dom var endast framtagna för att fungera som studshögtalare.

#1062

Postad 14 november 2017 - 14:54

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0

Okej
Så då funkar dom som tak högtalare också då..? Tänkte om dom var endast framtagna för att fungera som studshögtalare.

Jodå, de fungerar som surround likaså. De är inte de ”kraftigaste” högtalarna men jag satsade på likadana högtalare för surround och tak, för bästa ljud.
Vet att Klipsch avråder att sätta dem i taket men tror det är endast för att de inte har upphängning till det.

Gjorde en specialare för att sätta dem i taket, så tänk på att det medföljer ingen adapter eller så.

Redigerat av Crille99, 14 november 2017 - 14:56.


#1063

Postad 14 november 2017 - 15:42

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jodå, de fungerar som surround likaså. De är inte de ”kraftigaste” högtalarna men jag satsade på likadana högtalare för surround och tak, för bästa ljud.
Vet att Klipsch avråder att sätta dem i taket men tror det är endast för att de inte har upphängning till det.

Gjorde en specialare för att sätta dem i taket, så tänk på att det medföljer ingen adapter eller så.


Okej tack för svar
Kan du tipsa på hur du fick fast dom i taket..? Bilder kanske..?

Mvh

#1064

Postad 14 november 2017 - 19:44

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0
Här kommer bilder.
Hänger man den bara i nyckelhålet med skruv så faller den ner en bit framåt. Så därav vinkeljärnet som pressar upp den.

Klossen på baksidan har funktionen att den inte ska jobba sig ut ifrån nyckelhålet och håller hela högtalarn på plats.
Det kan säkert göras mycket snyggare men här var det funktion före skönhet.

Bifogad fil(er)



#1065

Postad 14 november 2017 - 20:33

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Här kommer bilder.
Hänger man den bara i nyckelhålet med skruv så faller den ner en bit framåt. Så därav vinkeljärnet som pressar upp den.

Klossen på baksidan har funktionen att den inte ska jobba sig ut ifrån nyckelhålet och håller hela högtalarn på plats.
Det kan säkert göras mycket snyggare men här var det funktion före skönhet.


Tack så mycket..:-)
Du är nöjd med Dolby Atmos då..? Det var värt böckandet att få till med tak högtalare tycker du, det blev det ett lyft i ljudet..?

#1066

Postad 14 november 2017 - 22:43

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0

Tack så mycket..:-)
Du är nöjd med Dolby Atmos då..? Det var värt böckandet att få till med tak högtalare tycker du, det blev det ett lyft i ljudet..?

Ja, absolut. Märker direkt att det blir en helt annan grej med att ha dom i taket. Som jag sa tidigare så hamnar man i en riktig bubbla. Så kan du sätta dem i taket så kör!

#1067

Postad 14 november 2017 - 23:01

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Ja, absolut. Märker direkt att det blir en helt annan grej med att ha dom i taket. Som jag sa tidigare så hamnar man i en riktig bubbla. Så kan du sätta dem i taket så kör!


Tack för info

Ska till och köpa atmos högtalare. Står mellan klipsch rp-140sa eller Elac ws1425 som är 20x20 och bara 9cm tjocka och har montering för tak.
Men känns som man vill köra klipsch när man ändå har det på dom andra högtalarna..:-)
Tack för bilderna man fick lite funderingar på hur man kan sätta upp dom nu.

Mvh

#1068

Postad 24 januari 2018 - 22:03

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Inte bara reference premiere golvarna som blir uppdaterade utan nu har Klipsch även takhögtalare i samma serie.

 

http://www.klipsch.c...eiling-speakers

 

PRO-180RPC.jpg

 

 



#1069

Postad 02 februari 2018 - 13:34

Unregistered3891e39c
  • Unregistered3891e39c
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Nu byts och förbättras hela Klipsch reference och RP serierna. Kommer bli ett riktigt lyft vad jag förstår. 
Blir spännande att se när det kommer hit, och förhoppningsvis kanske det blir en del rea på de gamla :-)



#1070

Postad 06 mars 2018 - 04:46

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Ja, absolut. Märker direkt att det blir en helt annan grej med att ha dom i taket. Som jag sa tidigare så hamnar man i en riktig bubbla. Så kan du sätta dem i taket så kör!

Hej vi diskuterade dessa Klipsch rp-140sa för ett tag sedan. Jag har fått dom nu.
Har en fråga bara hur har du ställt in dom som i din reciver.? Har du dom som dolby atmos enable högtalare eller ställt in i recivern som hight högtalare..? Med tanke på att dom är enable högtalare..?
Vad blir bäst och rätt tro..?
Har satt 4st i taket.

Mvh

Redigerat av jaxon1, 06 mars 2018 - 05:06.


#1071

Postad 06 mars 2018 - 16:32

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0

Hej vi diskuterade dessa Klipsch rp-140sa för ett tag sedan. Jag har fått dom nu.
Har en fråga bara hur har du ställt in dom som i din reciver.? Har du dom som dolby atmos enable högtalare eller ställt in i recivern som hight högtalare..? Med tanke på att dom är enable högtalare..?
Vad blir bäst och rätt tro..?
Har satt 4st i taket.

Mvh

Atmos enabled är detsamma som ”studs”. Height är det rätta om du har de i taket.
Sen vad det gör för skillnaden till ljudet har jag ej koll på.

#1072

Postad 06 mars 2018 - 17:15

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Atmos enabled är detsamma som ”studs”. Height är det rätta om du har de i taket.
Sen vad det gör för skillnaden till ljudet har jag ej koll på.


Okej
Tack för svar..:-)

#1073

Postad 07 mars 2018 - 20:41

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Atmos enabled är detsamma som ”studs”. Height är det rätta om du har de i taket.
Sen vad det gör för skillnaden till ljudet har jag ej koll på.


Min tanke var bara att klipsch rp-140sa är enable högtalare "studs högtalare" och kanske måste ställas in efter det och inte var dom är placerade. Bara en tanke..?.:-)
Men dom kanske inte är byggda så mycket annorlunda än en vanlig surround högtalare..?

#1074

Postad 11 mars 2018 - 17:00

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0

Min tanke var bara att klipsch rp-140sa är enable högtalare "studs högtalare" och kanske måste ställas in efter det och inte var dom är placerade. Bara en tanke..?.:-)
Men dom kanske inte är byggda så mycket annorlunda än en vanlig surround högtalare..?

Jag har hört båda delar, att de fungerar som Surround och att de är utvecklade för "studs" men ska jag själv bedöma så tycker jag de inte alls gör bort sig som surr hgtl.

Snart kommer RF-7 MK III, skulle väldigt gärna vilja provlyssna dessa. Och frågan är om de verkligen är värda 45k?!?

#1075

Postad 11 mars 2018 - 21:17

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag har hört båda delar, att de fungerar som Surround och att de är utvecklade för "studs" men ska jag själv bedöma så tycker jag de inte alls gör bort sig som surr hgtl.

Snart kommer RF-7 MK III, skulle väldigt gärna vilja provlyssna dessa. Och frågan är om de verkligen är värda 45k?!?


Okej..

Har inte hört dom heller skulle vara jäkligt kul och lyssna på dom..:-) ny center är väll på g med som passar dessa rc-64lll.

#1076

Postad 10 juli 2018 - 17:32

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
Ni som kört RP-280F osv ett tag. (Jag har 5.2 dvs 280f, 250s, 450c och 2st R-115SW).

Hur får Ni till ljudet? Har ett nyinköpt 5.2 system hemma och visst, dynamik oxh mäktigt ljud a la grande. Men det är faktiskt så jag lagt ut högtalarna till försäljning redan.. Velar mellan att behålla eller sälja dem.. Särskilt nu medans de bara spelat några timmar och kanske fortfarande är värda ngt..

Men som sagt. Ljud är ju klart personligt. Och bra ljud är ingen skillnad. Vet inte vad jag förväntade mig egentligen. Subbarna är jag dock grymt nöjd med ljudet i så dem får stanna.

Men som sagt. Alla tips på hur man får bättre ljud i sitt system tas tacksamt emot. Kör allt med en Marantz SR6011. Må hända den är för klen för ändamålet även om högtalarna ska vara lättdrivan på pappret. Kör bara ett steg per fronthögtalare oxå. Ingen bi-amp eller ngt sådant. Byglarna bak på frontarna är kvar.

Redigerat av twebbas, 10 juli 2018 - 23:38.


#1077

Postad 10 juli 2018 - 18:28

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

jag kan ju tycka att de måste eka rätt bra i de stora utrymmet utan något på väggar eller tak, samt parkett golv (även om du har en matta)...... är helt övertygad att en bättre rumsakustik skulle sättas som första steg, sedan kan man finlyssna på hur högtalarna låter/ska låta...... Men jag förstår samtidigt vad du menar lite med Klipsch, också lyssnat på dessa hos en polare, förväntade mig bättre ljud (och hans rum var bra akustiskt förberett), som du säger, dynamik, livekänsla, men de saknar något som andra finlir högtalare har, jag tyckte min dali lät bättre, speciellt diskanten och övre mellanregister, allt handlar inte om att bara spela högt....



#1078

Postad 10 juli 2018 - 21:37

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
Jo. Du har nog väldigt rätt i det där med akustiken, att den är usel i mitt vardagsrum. Får se om man tar sig an akustikproblemen eller kapitulerar. Tack för svaret iaf.

Redigerat av twebbas, 10 juli 2018 - 23:35.


#1079

Postad 12 juli 2018 - 14:50

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

ska du sälja allt nu, subbarna skulle du behålla ju, hehe



#1080

Postad 28 juli 2018 - 08:56

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0

ska du sälja allt nu, subbarna skulle du behålla ju, hehe

 

Haha. Velar som tusan mellan att behålla eller sälja.



#1081

Postad 28 juli 2018 - 09:57

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Ni som kört RP-280F osv ett tag. (Jag har 5.2 dvs 280f, 250s, 450c och 2st R-115SW).

Hur får Ni till ljudet? Har ett nyinköpt 5.2 system hemma och visst, dynamik oxh mäktigt ljud a la grande. Men det är faktiskt så jag lagt ut högtalarna till försäljning redan.. Velar mellan att behålla eller sälja dem.. Särskilt nu medans de bara spelat några timmar och kanske fortfarande är värda ngt..

Men som sagt. Ljud är ju klart personligt. Och bra ljud är ingen skillnad. Vet inte vad jag förväntade mig egentligen. Subbarna är jag dock grymt nöjd med ljudet i så dem får stanna.

Men som sagt. Alla tips på hur man får bättre ljud i sitt system tas tacksamt emot. Kör allt med en Marantz SR6011. Må hända den är för klen för ändamålet även om högtalarna ska vara lättdrivan på pappret. Kör bara ett steg per fronthögtalare oxå. Ingen bi-amp eller ngt sådant. Byglarna bak på frontarna är kvar.

Subbarna kan du säkert med all rätt behålla om de ger tillfredsställande bas, delning och nivå kan ju ställas in så dessa bör ju inte vara några problem att få till i de flesta rum och med olika typer av kompletterande högtalarsystem.

 

Förstärkaren skall inte ha några problem att driva högtalarna, skulle väl i så fall vara om de är en olycklig kombination som förstärker egenskap som du ogillar?

 

Skulle om jag var i din situation lånat hem och testat ett annat par högtalare "ett frontpar" några som då lämpligen inte påminner om dina nuvarande, varför inte Dynaudio eller något annat erkänt lätt lyssnat. Tycker du att dessa låter bra så är Klipsch inte rätt för dig och dina förutsättningar.

 

Skulle även dessa skapa problem så kanske akustiken är värd att se över.



#1082

Postad 28 juli 2018 - 16:49

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Hur ser rummet ut? (Svarar på fråge inlägget ovan)

Stort och kalt? Testa lite dämpande åtgärder för då blommar Klipsch ut rejält och det känns som de kan spela hur högt som helst utan att bryta upp.

Detta system du har kan spela otroligt bra vid rätt förutsättningar men som med allt annat bra så måste man ha rummet i tanken.

Själv har jag hört gamla RF82 piska väldigt dyra system men då har det varit rummet som styrt.

 

Marantzen duger på hyffsade volymer men skall du köra referens volymer o liknande så krävs det starkare doningar.



#1083

Postad 10 augusti 2018 - 11:39

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0

Tack för svaren. Antingen är det pga semestertider eller så är högtalarna inte så lättsålda som jag trodde. Om jag inte får dem sålda. Vad tror Ni om att köra högtalarna i annat mindre rum? Har ett mindre rum som inte nyttjas idag på 12m2. Då tänker jag mig en 5.1 uppsättning där jag använder ena subben i vardagsrummet och andra subben i 5.1 uppsättningen i det lilla rummet.

 

Har startat en tråd om detta rum häromåret kring hemmabiosystem i det rummet, men kan inte hitta tråden nu. Men det gällde iofs generellt och inte just Klipsch RP 5.1 =)

 

Bifogad fil  hembiorum.png   104,86K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av twebbas, 10 augusti 2018 - 11:46.


#1084

Postad 14 augusti 2018 - 07:17

Unregistered3891e39c
  • Unregistered3891e39c
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Ett dedikerat rum är alltid att föredra.
Generellt blir ju bio-ljud av förklarliga skäl ganska mycket mer mediokert i ett vardagsrum där allt kompromissas med.
En snabb fråga, köpte du högtalarna olyssnade eller?

#1085

Postad 15 augusti 2018 - 09:27

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0

Ett dedikerat rum är alltid att föredra.
Generellt blir ju bio-ljud av förklarliga skäl ganska mycket mer mediokert i ett vardagsrum där allt kompromissas med.
En snabb fråga, köpte du högtalarna olyssnade eller?

Nej. Jag har hört högtalarna rätt mycket tidigare men låter som sagt inte lika skoj hos mig. Inte alls skoj faktiskt. Sedan om det blir det kanske bättre efter inspelning. Tänkte på rummet jag ev. tänkte använda istället. Det är inte för litet? Är ju bara 12m2.



#1086

Postad 15 augusti 2018 - 18:47

Unregistered3891e39c
  • Unregistered3891e39c
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Du får prova.
Angående inspelning så är det inte något du skall hänga upp dig på... det existerar inte i realiteten..

#1087

Postad 10 december 2018 - 19:21

BikerMike
  • BikerMike
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av centern RC64 mk3? Jag har i dag RP450 C och inbillar mig att den ska ha mer av allt.

Mvh Micke.

#1088

Postad 02 augusti 2019 - 12:48

alex2400
  • alex2400
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 1
RP-280 finns för 7999 på komplett nu, ska man slå till?

#1089

Postad 03 augusti 2019 - 10:09

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

RP-280 finns för 7999 på komplett nu, ska man slå till?


60 dagars öppet köp och fri retur. Nästan så man blir sugen på att testa!

#1090

Postad 03 januari 2021 - 09:59

Unregistered2454b83b
  • Unregistered2454b83b
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Såg också kompletts rea..

 

Funderar på RP - 160 M. MEN, jag sitter idag med Rf 62 mkii, jag vill ha en uppgradering.. är rp 160 en uppgradering mot det jag har nu ???



#1091

Postad 03 januari 2021 - 12:35

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 1

Hej nirov

 

Beror på vad du är ute efter för typ av uppgradering ljudmässigt. Vill du behålla storleken på ljudet är det nog dumt att gå ner på en stativare. Jag skulle isf kolla på dem nyare serierna i reference serien om du vill fortsätta med golvare, typ Klipsch 6000f eller 8000f om du vill fortsätta med Klipsch dvs.

 

Vill du ändå köra med 160m, skulle jag isf titta på länken nedan. Fina priser på efterfäljaren 600m från tyskland bl.a

 

https://www.auspreis...klipsch rp 600m



#1092

Postad 03 januari 2021 - 16:07

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Sitter med den 14 år gamla ref serien med RF-62 som frontar och är sugen på att uppgradera men blir att invänta årets CES om det visas något nytt.



#1093

Postad 17 januari 2021 - 16:38

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 1

Någon som har koll på hur mycket det skiljer mellan rp-8000f och rp-280f ? går ju fått 280 till ett bra pris på komplett nu



#1094

Postad 19 december 2021 - 17:04

Lasse-HIFI
  • Lasse-HIFI
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Någon som har koll på hur mycket det skiljer mellan rp-8000f och rp-280f ? går ju fått 280 till ett bra pris på komplett nu

 

Jag är också intresserad om någon har lyssnat och jämfört dessa två. RP-280F finns fortfarande kvar på Komplett för 7995 kr, de måste ha köpt in ett jättelager :) 



#1095

Postad 07 januari 2022 - 08:50

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0

Jag är också intresserad om någon har lyssnat och jämfört dessa två. RP-280F finns fortfarande kvar på Komplett för 7995 kr, de måste ha köpt in ett jättelager :)

 

Får jag gissa, skulle jag inte tro det skiljer så mycket. Den stora förändringen blev när Reference Premiere serien kom som ny, jämfört med den gamla. Sen har nog en liten finslipning gjorts men det skulle också lika gärna kunna vara mest i designen dem la mest av krutet av själva "updaten" 


Redigerat av Graziano, 07 januari 2022 - 08:51.


#1096

Postad 07 januari 2022 - 19:13

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Verkar finnas en del RP-280F vs. RP-8000F på nätet..

Läste i denna det jag även hört i butik att man bytt diskanten till en ventilerad variant som ger ett softare ljud....  

https://www.soundbox...0f-vs-rp-8000f/



#1097

Postad 08 januari 2022 - 14:24

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Ska tydligen komma en ny Reference serie i vår såg att dom presenterade den på CES.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.