Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zappiti 4K HDR (Mini, One & Duo)

604 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Zappiti One 4k HDR (Mediaspelare) 1 7 (1) Inga priser

#151

Postad 29 april 2017 - 12:54

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ja, jag köpte via UK då den inte fanns i lager hos Zappiti (eller annan ÅF).
Är mycket nöjd med hur de hanterat garantin, framför allt då de skickade DHL att plocka upp den sist på deras bekostnad.

#152

Postad 29 april 2017 - 12:56

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

kostar One fortf. 299 euro? rätt saftigt tycker jag


en sak jag måste veta: för er insatta i ljudet, fixar One att decoda DTS hd master och True HD till 7.1 LPCM och skicka ut?



#153

Postad 29 april 2017 - 13:14

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

kostar One fortf. 299 euro? rätt saftigt tycker jag


en sak jag måste veta: för er insatta i ljudet, fixar One att decoda DTS hd master och True HD till 7.1 LPCM och skicka ut?

 

Det finns två val för LPCM output, 2 channel eller multi channel. Jag har testat att spela 7.1 spår med multi channel och får bara stereo så det verkar dessvärre som att den inte klarar flerkanals i nuläget. Vill också minnas att när jag snackade med supporten tidigare i år så nämnde han nåt om att multichannel LPCM inte funkade i dagläget men att dom tittade på en lösning.



#154

Postad 29 april 2017 - 13:49

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Ok, bra att veta....tack.



#155

Postad 03 maj 2017 - 20:00

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

kom på efter ha läst min fråga och svar, kanske en missuppfattning vad jag ville veta, eller rättare sagt, dåligt formulerat av mig, de jag undrade mest var om Kodi i Zappiti kan skicka ut minst 5.1 LPCM? där källan är dts hd master och true hd, precis som det går att göra med Raspberry Pi3 , Nvidia Shield och en dator(htpc)...

 

det var de jag undrade :)


Redigerat av hundrakg, 03 maj 2017 - 20:01.


#156

Postad 04 maj 2017 - 09:11

Unregistered08329b71
  • Unregistered08329b71
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
En snabb fråga, om jag sitter med alla mina mediafiler på en Windows 10-maskin som delar ut aktuella mappar på nätverket, kan då denna spelare plocka upp dessa som nätverksdiskar och hantera i sitt media center? Eller måste jag köra en DLNA-server på Windowsmaskinen för att streama till Zappitin? Vill verkligen slippa DLNA.

Edit: Hittade denna text på deras hemsida, så antar att det funkar som jag vill?

"● Network Player: Connect your Zappiti on your local network and enjoy your content from a PC/MAC or a NAS via SMB."

Visst är det så att Mini 4K HDR är den senaste versionen och att den har samma prestanda som One, minus plats för intern HDD?

Redigerat av Unregistered08329b71, 04 maj 2017 - 09:19.


#157

Postad 04 maj 2017 - 10:38

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ja, Mini är samma som One & Duo förutom en hdd slot.



#158

Postad 04 maj 2017 - 11:03

Unregistered08329b71
  • Unregistered08329b71
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Tack!

#159

Postad 04 maj 2017 - 20:08

Unregistered08329b71
  • Unregistered08329b71
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Recensionen här tar upp en del aspekter kring begränsningar i bildkvaliteten jämfört med andra spelare. Är det nåt att bry sig om? Jag vill förstås ha bästa möjliga bild men förstår att man inte kan få allt för drygt 2000 spänn. Jag är helt och fullt nöjd med bildkvaliteten på min Apple TV 4 när jag kollar nedladdat material. Kommer jag då vara nöjd med denna maskin eller vad tror ni?

http://www.avsforum..../2733001?page=1

Redigerat av Unregistered08329b71, 04 maj 2017 - 20:08.


#160

Postad 04 maj 2017 - 20:24

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Innan jag skaffade min One hade jag föregångaren till den spelaren och gjorde då flera jämförelsetester mellan Zappiti och min tidigare Oppo 93. Det jag kom fram till var att Z hade likvärdig bildkvalite som Oppon och jag tycker personligen kvaliten är riktigt bra för dessa pengar. Deras uppskalningsmotor Magic Pixel har dessutom uppdaterats i de nya spelarna så kvaliten borde i alla fall vara bättre även om jag inte haft möjlighet att göra den jämförelsen.
Har även gjort lite test mot min nya Oppo 203 och den kommer nära men inte riktigt lika bra.

Har svårt och se att du skulle bli missnöjd med bildkvaliten på denna spelare.

#161

Postad 05 maj 2017 - 04:58

Unregistered08329b71
  • Unregistered08329b71
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Tack Mentos, var precis något sådant jag ville läsa. Den enda anledningen till att jag vill komplettera min Apple TV är egentligen för att kunna se material med 24p skickat till TVn. Jag är trött på att låta TVn försöka konvertera ATVns 60p tillbaka till 24p. Visserligen gör den det helt okej, men man får ryckningar och liknande lite slumpmässigt här och där. Jag är dessutom trött på att manuellt växla mellan 50/60 Hz beroende på material. Men allt sånt slipper jag väl med denna maskin?

#162

Postad 05 maj 2017 - 17:10

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Innan jag skaffade min One hade jag föregångaren till den spelaren och gjorde då flera jämförelsetester mellan Zappiti och min tidigare Oppo 93. Det jag kom fram till var att Z hade likvärdig bildkvalite som Oppon och jag tycker personligen kvaliten är riktigt bra för dessa pengar. Deras uppskalningsmotor Magic Pixel har dessutom uppdaterats i de nya spelarna så kvaliten borde i alla fall vara bättre även om jag inte haft möjlighet att göra den jämförelsen.
Har även gjort lite test mot min nya Oppo 203 och den kommer nära men inte riktigt lika bra.

Har svårt och se att du skulle bli missnöjd med bildkvaliten på denna spelare.

Menar du att den inte är lika bra som Oppon i bildkvalite på mediafiler eller tvärtom? Tyvärr är ju 203 begränsad hittills vad gäller filuppspelning mot vad 93/103 är idag då de verkar satsat helhjärtat på diskuppspelning och inte smb/dlna osv vilket är trist då jag vill ha allt.



#163

Postad 05 maj 2017 - 21:53

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Menar du att den inte är lika bra som Oppon i bildkvalite på mediafiler eller tvärtom? Tyvärr är ju 203 begränsad hittills vad gäller filuppspelning mot vad 93/103 är idag då de verkar satsat helhjärtat på diskuppspelning och inte smb/dlna osv vilket är trist då jag vill ha allt.

 

Hur menar du att SMB inte fungerar med 203an? Jag delar mappar från min PC och externa diskar och det funkar perfekt att spela media därifrån, i mitt fall är det nästan uteslutande MKV remuxes med externa subs.

 

Det jag menar är att Oppon ger en något mer naturlig bild än Zappitin men det är så obetydligt lite att de flesta inte ens hade lagt märke till det. Bilden från Zappitin känns lite mer processed med som sagt, det är ytterst lite. Skärpa och detaljnivå är likvärdigt från mina observationer.



#164

Postad 05 maj 2017 - 22:00

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Tack Mentos, var precis något sådant jag ville läsa. Den enda anledningen till att jag vill komplettera min Apple TV är egentligen för att kunna se material med 24p skickat till TVn. Jag är trött på att låta TVn försöka konvertera ATVns 60p tillbaka till 24p. Visserligen gör den det helt okej, men man får ryckningar och liknande lite slumpmässigt här och där. Jag är dessutom trött på att manuellt växla mellan 50/60 Hz beroende på material. Men allt sånt slipper jag väl med denna maskin?

 

Det slipper du tänka på med Zappiti, den känner av framerate och skiftar automatiskt om du ställt den i autoläget. Det går också att tvinga en viss frekvens om man vill.

För övrigt håller jag med dig ang. ATVn och begriper inte varför Apple inte lägger till ett 24p läge.



#165

Postad 05 maj 2017 - 22:56

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Hur menar du att SMB inte fungerar med 203an? Jag delar mappar från min PC och externa diskar och det funkar perfekt att spela media därifrån, i mitt fall är det nästan uteslutande MKV remuxes med externa subs.

 

Det jag menar är att Oppon ger en något mer naturlig bild än Zappitin men det är så obetydligt lite att de flesta inte ens hade lagt märke till det. Bilden från Zappitin känns lite mer processed med som sagt, det är ytterst lite. Skärpa och detaljnivå är likvärdigt från mina observationer.

Ah okej då är det bara online funktioner som netflix mm som försvunnit så i övrigt är den lika bra? Läst detta och undra hur det påverkar då fler o fler titlar har cinavia idag Cinavia is more strictly enforced, applying to USB hard drives and DLNA, SMB and NFS networking,



#166

Postad 06 maj 2017 - 12:13

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ah okej då är det bara online funktioner som netflix mm som försvunnit så i övrigt är den lika bra? Läst detta och undra hur det påverkar då fler o fler titlar har cinavia idag Cinavia is more strictly enforced, applying to USB hard drives and DLNA, SMB and NFS networking,[/size]


Cinavia kommer man tyvärr inte från med 203an och har själv stött på det med nån enstaka titel. Kanske finns nåt jailbreak som tar bort det?
Här har Zappitin en stor fördel mot Oppon där man slipper Cinavia helt.

#167

Postad 25 maj 2017 - 04:55

Unregistered28787da3
  • Unregistered28787da3
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Fick min spelare igår.

Har lite strul med att lägga till mappar i biblioteket, jag har ju en Tv serie mapp, en film mapp och en download mapp.

Allt nytt hamnar i download mappen och det som är värt att spara på hamnar i antingen tv serier eller film. När jag lägger till alla 3 mappar för sökning så fastnar den i download mappen, först trodde jag att det var en specifik film för man såg vilken det var så jag döpte om den men det hjälpte inte. Tillslut tog jag bort den filmen men då vart det en annan film den fastnade på. Tar man bort download mappen så söker den igenom allt utan problem men så fort man lägger till den igen blir det samma strul. Har inte lyckats knäcka det.

Går det bara ha en mapp av varje?

 

Angående spelaren i sig så tycker jag att allt förutom Zappiti player är under all kritik. De skulle kört android tv istället för vanlig android (telefonversion), ingen inbyggd cast möjlighet? Fjärren är bland de sämsta jag varit med om. 

Jag hade en Nvidia Shield tidigare och den hade också sina problem, största problemet med den var att spela upp filmer via Plex, fick det aldrig att funka 100%. Fördelen med den var dock att den körde android tv och hade netflix, svtplay,viaplay app osv som faktis gick att använda. Jag kommer nog köra denna med en chromecast kopplat till tvn för att det är en pina att använda Aptoide tv för att titta på netflix.

 

Edit 1: Nu har jag flyttat över allt innehåll till Movie och då fastnar den ändå på en specifik film, har döpt om den till enbart titel på filmen alltså tagit bort allt som har med grp namn och codec typ osv men ändå fastnar den på den filmen.

 

Edit 2: Nu tog jag bort ytterligaren en film som den stannar upp på och då fastnar den istället på nästa. Gud vad tröttsamt.

Fattar inte varför det gick jätte bra med allt innehåll som fanns i de andra mapparna men inte det som finns i download mappen. Helt galet.


Redigerat av Unregistered28787da3, 25 maj 2017 - 05:14.


#168

Postad 25 maj 2017 - 12:38

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1

@PhR34k

 

För media centret ska du bara peka på två mappar, Movies & TV shows. Finns guide på hemsidan för detta.

Om du har en download mapp på datorn med annat så får du istället dela den med t.ex SMB och spela från Zappiti Explorer.

 

Vad är det specifikt du inte gillar med fjärren?

 

Zappiti spelarna är inte första hand för streaming appar utan istället lokal uppspelning, det tror jag dom flesta är överens om. Om streaming är ditt primära användningsområde så hade jag nog behållt Shield:en som gör detta bättre. Men för lokal uppspelning är Zappiti bättre på det mesta från mina erfarenheter.



#169

Postad 25 maj 2017 - 12:51

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

@PhR34k

 

För media centret ska du bara peka på två mappar, Movies & TV shows. Finns guide på hemsidan för detta.

Om du har en download mapp på datorn med annat så får du istället dela den med t.ex SMB och spela från Zappiti Explorer.

 

Vad är det specifikt du inte gillar med fjärren?

 

Zappiti spelarna är inte första hand för streaming appar utan istället lokal uppspelning, det tror jag dom flesta är överens om. Om streaming är ditt primära användningsområde så hade jag nog behållt Shield:en som gör detta bättre. Men för lokal uppspelning är Zappiti bättre på det mesta från mina erfarenheter.

 

Bra att du har haft bägge... som jag nämnt innan så har jag en shield... men tycker bilden på hemmastreamat material blir bättre på gamle Boxeen än shielden... vet inte varför, men känns mer tryck i bilden och bättre skärpa från boxeen... så om jag köper denna vill jag inte bli besviken, hoppas bildkvaliten är lika bra/bättre än boxeen... :ph34r:  :)

Hittar inte Sverige eller sweden förresten när man ska regga sig på deras hemsida... :ph34r: 


Redigerat av Garrett, 25 maj 2017 - 12:57.


#170

Postad 25 maj 2017 - 13:23

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

@PhR34k

För media centret ska du bara peka på två mappar, Movies & TV shows. Finns guide på hemsidan för detta.
Om du har en download mapp på datorn med annat så får du istället dela den med t.ex SMB och spela från Zappiti Explorer.

Vad är det specifikt du inte gillar med fjärren?

Zappiti spelarna är inte första hand för streaming appar utan istället lokal uppspelning, det tror jag dom flesta är överens om. Om streaming är ditt primära användningsområde så hade jag nog behållt Shield:en som gör detta bättre. Men för lokal uppspelning är Zappiti bättre på det mesta från mina erfarenheter.


Hej!

Gillar min Zappiti den spelar allt utan problem hittils.

Sen så håller jsg med Phr3ak att operativsystemet är absolut det sämsta jag någonsin stött på!!

Och fjärren också vidrigt dålig!! Plastig,svampiga tryck ja helt enkelt bedrövlig!

Jag har min i läget att den loggar in i mediaspelaren direkt så jag slipper se androidsystemet.

//Micke

#171

Postad 25 maj 2017 - 13:44

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ja, jag hoppas också att dom går över till Android TV OS istället eftersom detta OS är helt mobilanpassat. 



#172

Postad 25 maj 2017 - 13:50

Unregistered28787da3
  • Unregistered28787da3
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

@PhR34k

 

För media centret ska du bara peka på två mappar, Movies & TV shows. Finns guide på hemsidan för detta.

Om du har en download mapp på datorn med annat så får du istället dela den med t.ex SMB och spela från Zappiti Explorer.

 

Vad är det specifikt du inte gillar med fjärren?

 

Zappiti spelarna är inte första hand för streaming appar utan istället lokal uppspelning, det tror jag dom flesta är överens om. Om streaming är ditt primära användningsområde så hade jag nog behållt Shield:en som gör detta bättre. Men för lokal uppspelning är Zappiti bättre på det mesta från mina erfarenheter.

 

Jag har nu återställt spelaren 2 ggr. 

Jag har tagit bort download mappen och lagt allt innehåll i Movies mappen. Så nu har jag enbart Movies och TV mapp. 

Jag har gjort om scrapingen men lik förbannat fastnar den på de filmer som låg i download mappen. Jag har även provat att ta bort alla mappar, fabriksåterställt och lagt endast in Movie mappen och då igen, fastnar i sökandet.

Jag har provat att ladda ner en helt ny film i movies mappen, då fastnar den också i sökandet.

 

Jag provade att ladda ner windows programet och där funkande allt. Jag lyckades göra sökningen färdigt och då fick jag upp alla filmer även i spelaren. Men som sagt, provade att ladda ner en helt ny film och då med samma resultat i spelaren.



#173

Postad 25 maj 2017 - 16:25

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Väldigt konstigt faktiskt!

Haft andra problem med spelaren i början som nu är löst men aldrig det du beskriver.
Kanske är ett måndagsex!;)

Be dom skicka en ny.

#174

Postad 25 maj 2017 - 16:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Jag har nu återställt spelaren 2 ggr. 
Jag har tagit bort download mappen och lagt allt innehåll i Movies mappen. Så nu har jag enbart Movies och TV mapp. 
Jag har gjort om scrapingen men lik förbannat fastnar den på de filmer som låg i download mappen. Jag har även provat att ta bort alla mappar, fabriksåterställt och lagt endast in Movie mappen och då igen, fastnar i sökandet.
Jag har provat att ladda ner en helt ny film i movies mappen, då fastnar den också i sökandet.
 
Jag provade att ladda ner windows programet och där funkande allt. Jag lyckades göra sökningen färdigt och då fick jag upp alla filmer även i spelaren. Men som sagt, provade att ladda ner en helt ny film och då med samma resultat i spelaren.


Har du även provat att radera din samling/collection som är knuten till ditt konto och sen lägga till en ny samling och därefter göra en ny scrape?

#175

Postad 25 maj 2017 - 18:04

Unregistered28787da3
  • Unregistered28787da3
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Har du även provat att radera din samling/collection som är knuten till ditt konto och sen lägga till en ny samling och därefter göra en ny scrape?

 

Yes, har raderat den och skapat en ny, döpt om den spelar ingen roll. Samma resultat.

Det skumma är att den verkar lagra lösenordet och användarnamn till min Qnap för jag har inte behövt ange den igen trotts att jag fabriksåterställt 3 ggr.



#176

Postad 27 maj 2017 - 07:00

Unregistered28787da3
  • Unregistered28787da3
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Jag fick det att funka.
Supporten tjatade om mapp behörighet men allt var lugnt där för alla gamla filmer scannades men inte de nya. Så jag skulle testa att kopiera över en av de nya filmera till ett usb minne. Men det gick inte, jag fick inte och då började jag förstå att det var något med Nasen.
Jag gick igenom alla inställningar i min Qnap och tillslut hittade jag något som hette "Aktivera avancerad foldertillgång" jag avaktivera det och då funkade allt! 🤣😂

#177

Postad 08 juni 2017 - 15:06

KingPong
  • KingPong
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

@Mentos : Mentos, får jag fråga vad du använder Zappitin till om du har Oppo 203? Finns det några filformat Oppon inte klarar? Eller är det streaming-appar?



#178

Postad 08 juni 2017 - 15:25

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

KingPong, hade du frågat mig hade jag sagt: för att man kan ha det och det finns hdmi plats i receivern bak :)

 

Jag har själv 7 bluray spelare, 4 media spelare, 7 datorer, 3 receivers, 5 subbar, 1 xbox one,,, osv osv, , men visst, kan man ha en spelare som klarar allt så är de väl biff för en del, men sen finns de galningar som mig , hehe


Redigerat av hundrakg, 08 juni 2017 - 15:26.


#179

Postad 08 juni 2017 - 15:41

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

@Mentos : Mentos, får jag fråga vad du använder Zappitin till om du har Oppo 203? Finns det några filformat Oppon inte klarar? Eller är det streaming-appar?

 

Zappitin används för att spela upp blu-ray samlingen eftersom jag har hela den rippad till hårddisk. Oppon skaffade jag uteslutande för att kunna spela UHD blu-ray men så fort det kommer en lösning som möjliggör skivlös uppspelning av UHD blu-ray så kommer Zappitin även att få hantera dessa.

Lär väl behålla Oppon oavsett eftersom det är alltid bra med en reserv spelare som hundrakg säger.

 

Det enda filformat jag vet att Oppon inte klarar är ISO vilket Zappiti fixar men annars tror jag de flesta vanliga filformat stöds på båda spelarna. Dock slipper man inte Cinavia på Oppon vilket kan ställa till det om man spelar mycket från hårddisk eller över nätverk.



#180

Postad 09 juni 2017 - 11:28

KingPong
  • KingPong
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

KingPong, hade du frågat mig hade jag sagt: för att man kan ha det och det finns hdmi plats i receivern bak :)

 

Jag har själv 7 bluray spelare, 4 media spelare, 7 datorer, 3 receivers, 5 subbar, 1 xbox one,,, osv osv, , men visst, kan man ha en spelare som klarar allt så är de väl biff för en del, men sen finns de galningar som mig , hehe

 

Haha, jag förstår dig. Själv har jag lite andra viljor hemma, med krav på användarvänlighet och inredning. Det begränsar något :)



#181

Postad 09 juni 2017 - 11:33

KingPong
  • KingPong
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Zappitin används för att spela upp blu-ray samlingen eftersom jag har hela den rippad till hårddisk. Oppon skaffade jag uteslutande för att kunna spela UHD blu-ray men så fort det kommer en lösning som möjliggör skivlös uppspelning av UHD blu-ray så kommer Zappitin även att få hantera dessa.

Lär väl behålla Oppon oavsett eftersom det är alltid bra med en reserv spelare som hundrakg säger.

 

Det enda filformat jag vet att Oppon inte klarar är ISO vilket Zappiti fixar men annars tror jag de flesta vanliga filformat stöds på båda spelarna. Dock slipper man inte Cinavia på Oppon vilket kan ställa till det om man spelar mycket från hårddisk eller över nätverk.

 

Ok, jag förstår. Jag trodde att Oppon kunde spela upp det mesta, och det tillsammans med UHD-spelaren skulle räcka. Har du några synpunkter på bildkvalitén hos Zappitin jämfört med Oppon? Jag var på väg att välja Popcorn Hour A500 då den ska ha bättre bild, men insåg plötsligt att den inte klarar HDR.


Redigerat av KingPong, 09 juni 2017 - 11:35.


#182

Postad 09 juni 2017 - 20:48

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1

Ok, jag förstår. Jag trodde att Oppon kunde spela upp det mesta, och det tillsammans med UHD-spelaren skulle räcka. Har du några synpunkter på bildkvalitén hos Zappitin jämfört med Oppon? Jag var på väg att välja Popcorn Hour A500 då den ska ha bättre bild, men insåg plötsligt att den inte klarar HDR.

 

Likvärdig bildkvalite enligt mig, bilden från Zappiti ser lite mer "processed" ut men det är ytterst lite. Värt att nämna är att Zappiti inte har ett source direct output val som Oppo har så bilden kommer alltid att behandlas med deras Magic Pixel processing.



#183

Postad 22 juni 2017 - 13:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

Ser att minin(som jag inte fått tummen ur att beställa än! :blush: ​) också har hdmi in... är det nåt man skulle kunna köra chromecasten genom?

Alla hdmi anslutningarna är upptagna på förstärkaren nämligen...


Redigerat av Garrett, 22 juni 2017 - 13:24.


#184

Postad 25 juni 2017 - 10:18

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Slängde iväg en beställning nu på en 4K mini, kunde inte vänta längre, shielden är i sovrummet, använder den till netflix, och Casta tv kanaler till den, och boxeen som vi har till film/serier i vardagsrummet hänger sig ibland, och kan ändra hz mitt i en film ibland, och ljudet försvinner ibland... den börjar bli trött... :ph34r:

Betalade med paypal, och tog den lite snabbare leveransen... borde komma innan nästa helg då..? :)

Beställde från deras hemsida.

Hoppas nu den är lika smidig som boxeen att snabbspola fram och tillbaks i filmer... tänkte mest för har massa konserter jag lagt in på server, och det kan bli rätt mycket spolande fram och tillbaks mellan låtar... :) 


Redigerat av Garrett, 25 juni 2017 - 11:17.


#185

Postad 26 juni 2017 - 08:57

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Sen, när man använder zappiti mediacenter, och nån film inte blivit "igenkänd" från imdb eller vart den plockar ifrån, kommer mapen upp iaf, så man kan se den i mediacnter iaf? 



#186

Postad 26 juni 2017 - 14:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Sen, när man använder zappiti mediacenter, och nån film inte blivit "igenkänd" från imdb eller vart den plockar ifrån, kommer mapen upp iaf, så man kan se den i mediacnter iaf? 

 

 

Du kan se under inställningar om det är någon/några titlar som den inte lyckats identifiera och i så fall är det troligtvis nåt med stavningen på titeln som strular. Du kan då rätta till eventuella fel med titel och sen göra en ny scrape eller så kan du också manuellt söka upp titel och lägga till.

Det kan även hända att den väljer fel film för en viss titel och då gör du på samma sätt som ovan, dvs manuellt ändra till rätt film.



#187

Postad 26 juni 2017 - 14:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Du kan se under inställningar om det är någon/några titlar som den inte lyckats identifiera och i så fall är det troligtvis nåt med stavningen på titeln som strular. Du kan då rätta till eventuella fel med titel och sen göra en ny scrape eller så kan du också manuellt söka upp titel och lägga till.
Det kan även hända att den väljer fel film för en viss titel och då gör du på samma sätt som ovan, dvs manuellt ändra till rätt film.


Ok... för har ju massa klipp, och no name konserter och musikvideos under egendöpta kategorin musikvideor/ konserter... där är mycket som inte tex kodi hittar... tänkte bara om maparna syns ändå, fast dom inte hittas av själva zappiti mediaserver, eller vad det nu heter på denna.


Redigerat av Garrett, 26 juni 2017 - 14:26.


#188

Postad 26 juni 2017 - 14:26

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ok, kan hända att du får göra en del ändringar då. Jag minns inte exakt vilka källor som finns för hämtning men vill minnas att man kan ändra detta under inställningar också. Jag hade många titlar som blev fel första gången jag gjorde en scrape men det berodde främst på att jag inte döpt dom rätt. 



#189

Postad 26 juni 2017 - 14:28

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Annars går man genom explorer om jag fattat det rätt, och letar upp mapparna som är utdelade från PC/NAS?

Hoppas den kommer innan helgen... :rolleyes: 


Redigerat av Garrett, 26 juni 2017 - 14:29.


#190

Postad 26 juni 2017 - 14:30

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Japp, alla andra mappar du delar ut kommer du åt från Explorer.



#191

Postad 27 juni 2017 - 07:55

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Japp, alla andra mappar du delar ut kommer du åt från Explorer.

 

Och det är smidigt, som i boxee, eller kodi? :)

 

Står fortfarande bara "payment accepted" i order history på deras hemsida, betalade med paypal, och tog den lite dyrare shipping, den för 27euro... tänkte att det skulle gå fortare, men den verkar inte blivit behandlad/skickad ännu, beställde och betalade i söndags...  :unsure:

Edit: Den blev skickad idag, stod shipped vid middan... hoppas den kommer innan helgen, betalade den leveransen för 9euro extra, och där står det 1-3 dar i Europa, men bor ju i en småstad, så tar la 5 dar iaf... :ph34r:  :P  :lol: 


Redigerat av Garrett, 27 juni 2017 - 19:53.


#192

Postad 28 juni 2017 - 08:48

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Förresten, när den scannar filmer/serier, går den på mapnamnen då, så som kodi? Hoppas det... har ju 100tals filmer som heter vad det heter när man ripat dom, bara döpt maparna rätt...  :ph34r:  :P



#193

Postad 30 juni 2017 - 10:04

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Ursäkta jag brötar ner tråden... men en leveransfråga, för ni som beställt från deras hemsida, och fått levererat genom chronopost, fått ett mail där det står nu"  is being delivered. It will be delivered today. " Och följer man trackingen står det "out for delivery". Menas det att det kommit till postombud? Fanns ju inget ställe man kunde fylla i mobilnummer, så kommer ju knappast få nåt msss med kollinummer... innebär detta att jag kommer få vänta tills efter helgen med avi på posten? Rätt retligt isf, då jag har flera postombud bara några hundra meter från hemmet, postnord, pressbyrån mm.. :mellow:  :P 

Eller kommer det till dörrn?? Vore ju bra, för är hemma hela dan from nu :P



#194

Postad 30 juni 2017 - 10:11

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Min kom levererad till dörren. 



#195

Postad 30 juni 2017 - 10:47

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Det va som f-n :)



#196

Postad 30 juni 2017 - 13:57

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Fått hem den, reggat och allt, grym bild blir det från den! :)

Men får inte srt texterna att funka, kan välja dom, men det kommer ingen text... har jag missat nåt?

Edit: Funkade efter en omstart

Edit2: nu hände likadant igen :blink:

Smiter in några asiatiska tecken ibland på ÅÄÖ.. men det va nog för att där stod fel i textkodning... vilken ska det va ?


Redigerat av Garrett, 30 juni 2017 - 15:56.


#197

Postad 01 juli 2017 - 17:13

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Är riktigt nöjd med prestandan av bild och ljud! Det enda är att texten vill inte visas om den stått på ett tag, räcker med omstart så funkar det... är det en vanlig grej?

Sen i mediacenter, hur rensar man biblioteket? tog bort en map med serier, gjorde en ny, men den visar fortfarande dom serier som låg i den gamla mapen... tryckt töm cache... finns det inget clear libary som i tex kodi? :)



#198

Postad 01 juli 2017 - 17:54

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

@Garrett

 

Kör du med extern .srt undertext till dina filmer? För i så fall ska dessa autostarta utan att du behöver göra nåt annat. Ifall du kör med inmuxad text istället så finns ett val under Menu-->Advanced-->Default Subtitle Language där du kan ställa in önskat språk.

Kör med standardvalet UTF-8 för textkodning.

 

Sen ang. mediacentret, du måste också radera filerna för dina serier som du tagit bort i mediacentret eftersom dom ligger annars kvar där. Så kolla ifall dom ligger kvar på din hårddisk annars ta bort och gör sen en ny scrape. Då ska dom vara borta från mediacentret.


Redigerat av Mentos, 01 juli 2017 - 17:54.


#199

Postad 01 juli 2017 - 18:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

@Garrett

 

Kör du med extern .srt undertext till dina filmer? För i så fall ska dessa autostarta utan att du behöver göra nåt annat. Ifall du kör med inmuxad text istället så finns ett val under Menu-->Advanced-->Default Subtitle Language där du kan ställa in önskat språk.

Kör med standardvalet UTF-8 för textkodning.

 

Sen ang. mediacentret, du måste också radera filerna för dina serier som du tagit bort i mediacentret eftersom dom ligger annars kvar där. Så kolla ifall dom ligger kvar på din hårddisk annars ta bort och gör sen en ny scrape. Då ska dom vara borta från mediacentret.

 

 

Kör alltid med extern undertext srt. som heter exakt samma som filmen, har blivit ett par gånger att den inte läser in texten, och jag ser ju den när jag går in testknappen Aa, men även om jag väljer den kommer den inte fram, men startar jag om spelaren så funkar den...

 

Måste jag radera filerna... det va ju lite dumt... vill ha kvar dom , men inte med i mediacentret... va en hel del den inte ville logga där+ att där va massa serier vi inte kommer kolla på ett tag... går det inte bara radera dom från mediacentert helt och hållet? Va därför jag gjorde ny map, och bara ville ha med bara den, det som är aktuellt för oss, men dom andra serierna ligger kvar som jag ville raderat, och har plockat bort från där man lägger till serier/filmer i zappitin...

Kommer nog mest använda explorer, men gillar mediacenteret ändå... lite som en förenklad kodi :)

Hittade kodi i playbutiken med... hade funkat bra, men får ej till autorefreshrate där, trots ställt in det i kodi...  tyvärr... men skitsamma... är grymt nöjd med kvaliten den skickar ut! :)



#200

Postad 01 juli 2017 - 18:36

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Så länge filerna ligger i TV-shows mappen som du pekat på till mediacentret så kommer dom ju alltid att synas där så länge mediacentret identifierar dom.

Enklast borde väl vara att lägga allt sånt du inte vill ska hamna i mediacentret i en annan mapp som du spelar från Explorer.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.