Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmnet ny online tjänst från tv4, cmore och bonnier

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 september 2012 - 15:23

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
Massor av film och serier via nätet

För både barn och vuxna. Du ser hur mycket du vill. När du vill.
Svenska och utländska succéfilmer. Aktuella serier och klassiker.



http://www.filmnet.se/

Redigerat av Rumpnisse, 18 september 2012 - 15:23.


#2

Postad 18 september 2012 - 16:23

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Ingenstans står det ett ord om bildkvalitet, så risken är nog stor att det är väldigt långt från HD...

Jaja, lansering redan nästa vecka, så det är väl bara att avvakta tills man vet mer och fått höra några utlåtanden.

#3

Postad 18 september 2012 - 17:59

alewi
  • alewi
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
De har nämnt ett fåtal TV-serier men inte hur långt efter USA som TV-programmen kommer publiceras. Filmerna kommer samtidigt som DVD.

#4

Postad 18 september 2012 - 18:04

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Är det inte samma sak som Cnow.se? Nästan så man undrar om de bara tänker byta namn? Har själv testat Cnow i några veckor nu och det kan nog bli bra på lite sikt, men nu är det på tok för mkt tekniska problem

#5

Postad 18 september 2012 - 19:16

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Äntligen är namnet FilmNet tillbaka!
Ni borde dock ha behållit den tidigare loggan för den nya ser inte klok ut!

Redigerat av tony97, 18 september 2012 - 19:59.


#6

Postad 19 september 2012 - 13:32

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Det finns hopp om att det kan bli en bra tjänst. Citat från Filmnets Facebook-sida: "Mycket av innehållet kommer vara HD i 720p. Ljudet är stereoljud."

#7

Postad 19 september 2012 - 13:39

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det finns hopp om att det kan bli en bra tjänst. Citat från Filmnets Facebook-sida: "Mycket av innehållet kommer vara HD i 720p. Ljudet är stereoljud."

Själv tycker jag inte det är så mycket "hopp" när det idag 2012 inte ens har full hd och inte ens nåt så basalt som 5.1 ljud eller bättre.

#8

Postad 19 september 2012 - 14:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
För mig skulle det vara viktigare med 5.1-ljud än att höja från 720p till 1080p (även om båda vore önskvärt).

#9

Postad 19 september 2012 - 15:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Uppfattar det redmeat skrev som mer sarkastiskt än allvar faktiskt :)

#10

Postad 19 september 2012 - 16:50

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Uppfattar det redmeat skrev som mer sarkastiskt än allvar faktiskt :)

Nja, med tanke på att bildkvalitet inte omnämndes alls i pressreleasen hade jag befarat en tjänst som inte ens skulle komma upp i vanlig SDTV-kvalitet, så utifrån det är det ju goda nyheter som inger hopp, även om det självklart borde vara 5.1-ljud. Nu kan jag tänka mig att prova för 49:-, vilket inte hade varit aktuellt annars.

När det gäller TV-serier är det ju kvaliteten och väntetiden jämfört med det olagliga alternativet som är relevant. Mig veterligen kan ingen ens i USA se nya TV-serier i 1080p.

#11

Postad 19 september 2012 - 19:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

När det gäller TV-serier är det ju kvaliteten och väntetiden jämfört med det olagliga alternativet som är relevant. Mig veterligen kan ingen ens i USA se nya TV-serier i 1080p.

Jag anser att det är i huvudsak bild och ljudkvaliteten, samt lättillgängligheten som är helt avgörande för att välja lagliga alternativ framför de mycket mer tillgängliga och kvalitetsmässigt ofta överlägsna olagliga sådana.

Den dan man kan köpa film och eller tv-serier på samma sätt som tex Spotify eller iTunes med full Blu-Ray kvalitet på både bild och ljud kommer jag inte längre känna nåt behov eller lockelse att leta efter gratisalternativ.

#12

Postad 22 september 2012 - 20:15

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

När det gäller TV-serier är det ju kvaliteten och väntetiden jämfört med det olagliga alternativet som är relevant. Mig veterligen kan ingen ens i USA se nya TV-serier i 1080p.


Nä, men 1080i och 5.1 och det är inte kattskit.

#13

Postad 26 september 2012 - 12:49

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Nån som har någon mer info? Har ingen facebook men förstår att de har lagt ut info där. Det ska väl startas nu denna vecka?

#14

Postad 27 september 2012 - 13:56

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Sen ungefär 3 dygn möts man på http://www.filmnet.se bara av en inloggningsruta. Ingen information alls, bara blankt.

Att en tjänst som ska starta denna vecka, och erbjuda något så komplext som streamad video, inte ens kan få upp en temporär webbsida med information inger ju inte direkt förtroende. Hade tänkt prova tjänsten dag 1, men nu lär jag nog avvakta...

#15

Postad 27 september 2012 - 14:11

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
inlogg är nog för de gör klart sidan i bakgrunden man får vänta på lansering

#16

Postad 27 september 2012 - 14:23

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

inlogg är nog för de gör klart sidan i bakgrunden man får vänta på lansering

Ja, självklart är det på det viset. Men att inte ens peka om filmnet.se mot en temporär webbsida med information tills allt är klart känns amatörmässigt för att uttrycka sig milt...

T o m den gamla klassiska "Under construction" med en bild på en grävande man hade ju varit bättre... ;-)

#17

Postad 27 september 2012 - 14:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
inte riktigt så man gör heller.. de bygger ju sidan offline eller mot en test server att de inte gör det är ännu värre så håller med dig

#18

Postad 28 september 2012 - 07:40

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Otroligt!
Känns mer som de avvecklar i stället för lanserar.

Nu vill man ju veta mer om deras tjänst, men det håller de hemligt.

För övrigt så inte HBO inte så mycket bättre.

//Pryzze

#19

Postad 28 september 2012 - 08:42

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Sabla oproffsigt att inte ha en infosida och nada information. Det är ju A och O.

#20

Postad 28 september 2012 - 08:51

Bror Kantarell
  • Bror Kantarell
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Får en känsla av att när Netflix lanserade sitt nordicupplägg, så blev det panik bland övriga aktörer att inte hamna i bakvattnet och dessa lanserade således blixsnabbt sina egna upplägg trots att inget var på plats systemmässigt.

Räknar med stökig uppstart, med saker som inte funkar, laggande streaming etc etc.

#21

Postad 28 september 2012 - 08:59

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Otroligt!
Känns mer som de avvecklar i stället för lanserar.

Nu vill man ju veta mer om deras tjänst, men det håller de hemligt.

För övrigt så inte HBO inte så mycket bättre.

//Pryzze

HBO lanseras "I mitten av oktober" och har åtminstone en spartansk webbsida med lite bilder och möjlighet att fylla i sin e-postadress för kommande information.

Filmnet ska starta "den här veckan" och har ingen information alls.

Det känns mer och mer som att TV4-gruppen dragit igång Filmnet i ren panik för att inte missa tåget när HBO och Netflix lanseras. Som det ser ut nu verkar resulatet kunna bli därefter också...

#22

Postad 28 september 2012 - 14:07

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
är online nu!

#23

Postad 28 september 2012 - 17:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
"Kampanjen som lanserar Filmnet":
http://www.dagensmed...icle3548778.ece
"Filmnet går idag upp i en betaversion för PC och Mac. I mitten av oktober kommer även en version för Ipad. Tjänsten ska framöver också kunna användas i Iphones och smart-tv."

#24

Postad 28 september 2012 - 18:58

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Så, hur står sig detta mot Cnow.se? Verkar ju vara typ samma sak (är ju samma bolag bakom) minus sporten

#25

Postad 28 september 2012 - 21:55

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Jag vill ju att detta skall bli bra.

Men första intrycket av deras hemsida var mycket dåligt.
Den funkar mycket dåligt på min Samsung surfplatta.
Tycker det är ett klent utbud på filmer och serier.

Jag är mest intresserad av serier. Det fanns 17 stycken.
Vad jag kunde se så fanns det bara en säsong per serie
att se, den senaste säsongen eller nån mitt i.

Sen vill jag att det skall vara så smidigt somm möjligt att
Kunna se deras material. För mig skulle det enklaste
vara att kunna se filmerna via min PS3

#26

Postad 30 september 2012 - 17:24

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
nån som hoppat på ännu ? bild? ljud? ....någon ? ?

#27

Postad 02 oktober 2012 - 21:54

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Ha! Jag visste väl att jag kände igen namnet :)

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Filmnet

#28

Postad 02 oktober 2012 - 23:16

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Jodå Filmnet har man haft via StjärnTV.



#29

Postad 03 oktober 2012 - 07:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det finns hopp om att det kan bli en bra tjänst. Citat från Filmnets Facebook-sida: "Mycket av innehållet kommer vara HD i 720p. Ljudet är stereoljud."

På filmnet.se, under Frågor och Svar står det att "det mesta är SD, en del i HD" samt "ljudet är stereo". De använder sig av Silverlight, vilket som bekant bara kan hantera stereo. Finns inga appar så det är bara pc/mac som gäller.
Låter lite som liknande teknik och kvalitet som Lovefilm använder sig av. Vilket suger, då det är så låg bitrate att även 720p-filmerna ser sämre ut än vanlig SD-tv.

#30

Postad 03 oktober 2012 - 19:24

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jodå, var med från början, var inte så länge sen jag slängde alla Filmnet-tidningar man hade sparat, glansigt papper i färg, påkostat värre. Kom varje månad med kommande utbud och massor av artiklar om skådisar , filmer m.m..............något va bättre förr :rolleyes:

Redigerat av Stagger Lee, 03 oktober 2012 - 19:34.


#31

Postad 04 oktober 2012 - 07:05

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jodå, var med från början, var inte så länge sen jag slängde alla Filmnet-tidningar man hade sparat, glansigt papper i färg, påkostat värre. Kom varje månad med kommande utbud och massor av artiklar om skådisar , filmer m.m..............något va bättre förr :rolleyes:

Nu snackar vi analog satellit. Jag var med när det sändes otextat (från Holland har jag för mig) på 80-tal. Man var populär när man hade spelat in Alien och Aliens på VHS och visade polarna. :)

#32

Postad 04 oktober 2012 - 16:43

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Sedan tidigare finns Csports för C Mores sportutbud, Cnow för C Mores samlade utbud av sport och film/serier (där man kan välja bara film/serier att abbonera på) samt nu Filmnet som erbjuder C Mores utbud av film/serier.

Cnow har varit med något längre än Filmnet, men varför båda uppläggen av samma huvudman? Hur har de tänkt?

Redigerat av kenta2, 04 oktober 2012 - 16:43.


#33

Postad 06 oktober 2012 - 16:07

Low Fidelity
  • Low Fidelity
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag var med i en tävling och vann en månad gratis på Filmet. Har testat i ett par dagar nu och kan säga att jag inte kommer att vara kvar som kund efter att gratismånaden är slut. Anledningen till detta är att det nästan inte finns något att se på samt att merparten av materialet är i SD, även om det finns en "del" i HD. För att inte tala om ljudet, allt är i stereo.

Ser man på HD så är bildkvaliteten trots det högst medioker.

Utbudet på film och serier är riktigt skralt. Listar alla serier som finns:

True Blood, Solsidan, Boardwalk Empire, Treme, The Newsroom, Strike Back, Falling Skies, Girls, Game Of Thrones, XIII, Luck, Mad Men, The Borgias, Ricky Gervais Show, Weeds, Veep, Eastbound And Down, Angry Boys.

Det var ju många...

Merparten av alla serier börjar på säsong 2, andra så sent som säsong 5, så har man inte sett säsongerna innan är det kört.

Finns fler filmer än serier men utbudet är fortfarande skralt.

Nä, gör om och gör det rätt. Inväntar HBO och Netflix. Ska bli intressant att se vad dessa aktörer kommer att erbjuda.

Edit: Kör ni som jag med Mac så måste man installera Silverlight. Lämnar systemfiler som inte är sökbara via Spotlight utan man måste själv leta upp filerna i systemet och rensa. Typisk Microsoft skit. Fan vad jag hatar Microsoft.

Redigerat av Low Fidelity, 06 oktober 2012 - 16:30.


#34

Postad 07 oktober 2012 - 14:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Inte för att försvara dom nu men man man ska nog inte räkna med att allt finns där från början då det knappt kommit igång.
Ja Silverlight och liknande skit är anledningen till varför inte jag kommer kunna köra nån av OnDemand tjänsterna.
Jag kör Linux och kommer inte byta OS för att dom inte vill supporta Linux.

Redigerat av Leatherface, 07 oktober 2012 - 14:39.


#35

Postad 07 oktober 2012 - 16:22

Low Fidelity
  • Low Fidelity
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Inte för att försvara dom nu men man man ska nog inte räkna med att allt finns där från början då det knappt kommit igång.


Ett brett utbud är ju det som lockar kunder. Finns väl ingen som blir lockad av att se serier där man börjar visa säsong 2 eller i vissa fall säsong 5, eller gamla filmer som har visats på TV om och om igen?

#36

Postad 08 oktober 2012 - 07:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag var med i en tävling och vann en månad gratis på Filmet. Har testat i ett par dagar nu och kan säga att jag inte kommer att vara kvar som kund efter att gratismånaden är slut. Anledningen till detta är att det nästan inte finns något att se på samt att merparten av materialet är i SD, även om det finns en "del" i HD. För att inte tala om ljudet, allt är i stereo.

Ser man på HD så är bildkvaliteten trots det högst medioker.

Utbudet på film och serier är riktigt skralt. Listar alla serier som finns:

True Blood, Solsidan, Boardwalk Empire, Treme, The Newsroom, Strike Back, Falling Skies, Girls, Game Of Thrones, XIII, Luck, Mad Men, The Borgias, Ricky Gervais Show, Weeds, Veep, Eastbound And Down, Angry Boys.

Det var ju många...

Merparten av alla serier börjar på säsong 2, andra så sent som säsong 5, så har man inte sett säsongerna innan är det kört.

Finns fler filmer än serier men utbudet är fortfarande skralt.

Nä, gör om och gör det rätt. Inväntar HBO och Netflix. Ska bli intressant att se vad dessa aktörer kommer att erbjuda.

Edit: Kör ni som jag med Mac så måste man installera Silverlight. Lämnar systemfiler som inte är sökbara via Spotlight utan man måste själv leta upp filerna i systemet och rensa. Typisk Microsoft skit. Fan vad jag hatar Microsoft.

Det är just Silverlight som begränsar ljudet till Stereo. MS saknar licens att använda DD!

#37

Postad 08 oktober 2012 - 07:28

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det är just Silverlight som begränsar ljudet till Stereo. MS saknar licens att använda DD!

Sanslöst. Visste inte om denna begränsning i Silverlight - trodde faktiskt Silverlight gjorde saker bättre, inte sämre.
Microsoft är giriga och vill väl inte betala ett utomstående företag för något de inte själva kan lägga beslag på genom köp eller hot.

#38

Postad 08 oktober 2012 - 12:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Gör som jag låt bli att skaffa tjänster med såna begränsningar och Microsoft produkter.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.