Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

konvertera mellan hddvd och bluray

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 december 2007 - 00:12

zlatan
  • zlatan
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jag undar om det går på något sätt att konvertera hddvd till bluray? Typ att flytta information från hddvd till hårdisken och sen bränna det på bluray. dvs utan att förlora kvalite.
Jag har några hddvd skivor som inte finns till bluray, men vill köpa en bluray spelare eftersom framtiden pekar åt det hållet. LG plastiga multispeelare är inget för mig.

Går det att göra så och finns det mjukvara som fixar det? Rent teoretisk burde inte vara någon problem.

#2

Postad 17 december 2007 - 08:24

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Jag undar om det går på något sätt att konvertera hddvd till bluray? Typ att flytta information från hddvd till hårdisken och sen bränna det på bluray. dvs utan att förlora kvalite.
Jag har några hddvd skivor som inte finns till bluray, men vill köpa en bluray spelare eftersom framtiden pekar åt det hållet. LG plastiga multispeelare är inget för mig.

Går det att göra så och finns det mjukvara som fixar det? Rent teoretisk burde inte vara någon problem.


Framtiden pekar åt det hållet? Kan du säga nästa veckas stryktipsrad till mig är du bussig?

Rent teoretiskt borde det gå, visst. Men rent praktiskt går det inte.

#3

Postad 18 december 2007 - 09:32

zlatan
  • zlatan
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Framtiden pekar åt det hållet? Kan du säga nästa veckas stryktipsrad till mig är du bussig?

Rent teoretiskt borde det gå, visst. Men rent praktiskt går det inte.


Visst det kan jag men den det blir inga överaskningar och många kommer att ha 13 rätt, så du får inga stora pengar.

Alvarigt nu, kan du förklara varför går det inte, finns det inte programvara, är det annan kodning osv? På tourent finns det redan HD filmer, de kan man ju bränna på blu-ray eller? Varför ska det inte gå med egna filmer?

#4

Postad 18 december 2007 - 13:54

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Framtiden pekar åt det hållet? Kan du säga nästa veckas stryktipsrad till mig är du bussig?

Rent teoretiskt borde det gå, visst. Men rent praktiskt går det inte.


Visst det kan jag men den det blir inga överaskningar och många kommer att ha 13 rätt, så du får inga stora pengar.

Alvarigt nu, kan du förklara varför går det inte, finns det inte programvara, är det annan kodning osv? På tourent finns det redan HD filmer, de kan man ju bränna på blu-ray eller? Varför ska det inte gå med egna filmer?


Som jag sa, i teorin låter det enkelt men i praktiken är det alltså inte det. Vad jag tror så är det tom. omöjligt idag. Vet inte riktigt vad forumet säger om att diskutera piratkopiering? Men de HD-utgåvor du hittar på fildelarsajter är ju strippade och inte direkt avsedda för att brännas på en HD vad jag har förstått? Sen är ju frågan om du har tillgång till en Blu-Ray brännare?

#5

Postad 18 december 2007 - 16:52

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0
tydligen är t.ezx. videoströmmarna flaggade på olika sätt, vilket innebär att filen måste "rensas" (fpörmodligen mha en hexeditor) innan den ens går att muxa om för det andra formatet. sen verkar det funnas ungefär 7000 andra problem oxå (finns massor av trådar på tex avsforum). man kan som sagt tycka att det borde vara enkelt - att authora en mpeg2ström till giltig hd dvd tex är ju inget stlörre problem - men det verkar vara oerhört struligt att genomföra i verkligheten.

#6

Postad 20 december 2007 - 23:11

zlatan
  • zlatan
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
LG GGW-H20L klarar att bränna blu-ray och spela hd-dvd och den kommer att kosta bara 3200 kr.
Så brännare är ingen problem
Tack för länken till avsforum.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.