Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinnare i Prisjakts stora Jultävling

337 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 14 december 2005 - 19:22

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Nu är det dax att spurta för de som tänker knipa någon eller några placeringar i listan.
Tävlingen slutar inatt kl 23:59 så det gäller att ligga i om man vill gå förbi den som ligger precis ovanför dig.

#302

Postad 14 december 2005 - 19:39

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Nu är det dax att spurta för de som tänker knipa någon eller några placeringar i listan.
Tävlingen slutar inatt kl 23:59 så det gäller att ligga i om man vill gå förbi den som ligger precis ovanför dig.

<{POST_SNAPBACK}>


He, he...det är ju så väldigt lätt att skaffa snabba poäng i detta läge... :)

Mvh JB

#303

Postad 14 december 2005 - 20:07

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0
När kommer poängen att presenteras?

#304

Postad 14 december 2005 - 20:46

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Nu är det dax att spurta för de som tänker knipa någon eller några placeringar i listan.
Tävlingen slutar inatt kl 23:59 så det gäller att ligga i om man vill gå förbi den som ligger precis ovanför dig.

<{POST_SNAPBACK}>


He, he...det är ju så väldigt lätt att skaffa snabba poäng i detta läge... :)

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>


du kan väl knapra ihop 200 poäng eller så kanske :)

#305

Postad 14 december 2005 - 21:05

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

  • 753 inlägg
  • 0

När kommer poängen att presenteras?

<{POST_SNAPBACK}>



Svårt att svara på då vi inte vet hur långt tid det tar att rätta klart felanmälningarna. Förhoppningsvist ska det inte ta allt för långt tid :)

#306

Postad 14 december 2005 - 21:53

Unregisteredf39ca3d2
  • Unregisteredf39ca3d2
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Kommer man att få se den preliminära poängställningen efter 23:59 eller väntar ni med att visa poängen tills den är 100%-ig ?

#307

Postad 14 december 2005 - 23:03

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
I morgon kommer vi att rätta färdigt alla felanmälningar och jag kommer skicka ut frågor till alla om "önskelistor" :)

Poängen kommer också att presenteras i morgon (Efter att alla rättningar är klara).

//Jonas

#308

Postad 15 december 2005 - 00:24

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
får ta och säga grattis till alla som har vunnit priser, vet inte om alla kom på den placeringen de hade tänkt sig men alla i toppen har bjudit på ett rejält motstånd iaf och jag vet att alla har lagt ner väldigt mycket tid :)

ställningen är väl fortfarande lite preliminär men jag kan inte tänka mig att den kommer ändras i dom högre placeringarna.. ska bli intressant att se poängen immorn iallafall..

#309

Postad 15 december 2005 - 01:22

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Stort grattis till alla pristagare...och extra stort grattis till infonerd & yaadayaada. HUrra, hurra, hurra...

Mycket roligare att komma 1:a eller 2:a denna gång... :)

Vore oxå kul om det fanns en timräknare som kunde redovisa hur mkt tid var och en lagt ner... :rolleyes:

jonasbonde - bra jobbat med så snabb redovisning av den rätta slutställningen, men det är nog inte lika komplicerat denna gång.
Kan väl tyvärr inte hoppas på samma tur en gång till?... :)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 15 december 2005 - 01:29.


#310

Postad 15 december 2005 - 01:42

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Stort grattis till alla pristagare...och extra stort grattis till infonerd & yaadayaada. HUrra, hurra, hurra...

Mycket roligare att komma 1:a eller 2:a denna gång... :rolleyes:

Vore oxå kul om det fanns en timräknare som kunde redovisa hur mkt tid var och en lagt ner... :huh:

jonasbonde - bra jobbat med så snabb redovisning av den rätta slutställningen, men det är nog inte lika komplicerat denna gång. 
Kan väl tyvärr inte hoppas på samma tur en gång till?... :)

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>


tack, och grattis till dej med :)

#311

Postad 15 december 2005 - 10:15

Unregisteredddc34f44
  • Unregisteredddc34f44
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Tack för tävlingen :)
Håller tummarna för att jag ligger kvar på min 11:e plats efter alla rättningar :)

#312

Postad 15 december 2005 - 10:40

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
Nu är PM skickade om önskelistor :)
Skicka in svaren så fort ni kan så att ni får veta vad ni har vunnit och vinsterna kan skickas snabbare :)

//Jonas

#313

Postad 15 december 2005 - 11:19

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0
Vilken beslutsångest man har. Vad skulle ni välja först? Projektorn eller Plasman? Jag har redan en hygglig 32" 100Hz med ett par år på nacken men jag kanske säljer den nu. Det jag funderar mest över är hur lätt det är att få inbränningar på plasman, eftersom det spelas ganska mycket TV-spel här hemma (och då främst äldre spel, typ Nintendo och Sega). En annan fundering är plasmans livslängd, har hört att de inte håller så länge. En projektor är det ju bara att köpa ny lampa till. Sen borde väl priset på plasma (eller motsvarande teknik) gå ned kraftigt inom 1-2år? Denna plasma är ju inte HD-ready vilket projektorn faktiskt är.

#314

Postad 15 december 2005 - 13:41

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Vilken beslutsångest man har. Vad skulle ni välja först? Projektorn eller Plasman? Jag har redan en hygglig 32" 100Hz med ett par år på nacken men jag kanske säljer den nu. Det jag funderar mest över är hur lätt det är att få inbränningar på plasman, eftersom det spelas ganska mycket TV-spel här hemma (och då främst äldre spel, typ Nintendo och Sega). En annan fundering är plasmans livslängd, har hört att de inte håller så länge. En projektor är det ju bara att köpa ny lampa till. Sen borde väl priset på plasma (eller motsvarande teknik) gå ned kraftigt inom 1-2år? Denna plasma är ju inte HD-ready vilket projektorn faktiskt är.

<{POST_SNAPBACK}>


tycker att du besvarar frågan själv ganska bra! projektor självklart! helt överlägsen plasmor i allt!
och grattis!
hur mycket jobb blev det?

själv verkar man komma på topp 30 i varje fall trots bara en dags jobbande, men man drog ju i varje fall sitt strå till stacken! :-)

#315

Postad 15 december 2005 - 13:57

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

tycker att du besvarar frågan själv ganska bra! projektor självklart! helt överlägsen plasmor i allt!
och grattis!
hur mycket jobb blev det?

själv verkar man komma på topp 30 i varje fall trots bara en dags jobbande, men man drog ju i varje fall sitt strå till stacken!  :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar! :)

Det blev nog säkert 250-300 timmar, sen var väl inte alla timmar så effektiva, speciellt på slutet. Så jag har i princip inte haft något liv de senaste 3 veckorna. :)

Det lutar mer och mer åt projektorn...

#316

Postad 15 december 2005 - 14:07

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Vilken beslutsångest man har. Vad skulle ni välja först? Projektorn eller Plasman? Jag har redan en hygglig 32" 100Hz med ett par år på nacken men jag kanske säljer den nu. Det jag funderar mest över är hur lätt det är att få inbränningar på plasman, eftersom det spelas ganska mycket TV-spel här hemma (och då främst äldre spel, typ Nintendo och Sega). En annan fundering är plasmans livslängd, har hört att de inte håller så länge. En projektor är det ju bara att köpa ny lampa till. Sen borde väl priset på plasma (eller motsvarande teknik) gå ned kraftigt inom 1-2år? Denna plasma är ju inte HD-ready vilket projektorn faktiskt är.

<{POST_SNAPBACK}>


Att du inte taktiskt blev tvåa...tänk så mkt lättare det hade blivit... :)
Ångest är inge kul att få...:)

Råder oxå att du ska välja projektorn...en plasma har inte ens chans att skapa en bioupplevelse...har kvar min projje jag vann, även om jag var 100% säker att sälja den innan jag väl fick den och gjorde en första test...!

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 15 december 2005 - 14:34.


#317

Postad 15 december 2005 - 17:30

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Grattis till alla. Ja klart du ska ta projjen, du kan ju ha en sketen TV till tvprogram. Projjen använder man till Film och Spel :D. Har legat rätt mycket på latsidan i slutet av tävlingen och hade inte tid att va med i spurten, men som tur var hade jag endå dragit ifrån 6an så jag klarade mig :D.

#318

Postad 15 december 2005 - 17:32

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
haha nu ligger poänglistan uppe och jag kan inte tro att det är sant att det skiljer så extremt mycket mellan mig och 3an.. skål på dig infonerd :D

#319

Postad 15 december 2005 - 17:38

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

haha nu ligger poänglistan uppe och jag kan inte tro att det är sant att det skiljer så extremt mycket mellan mig och 3an.. skål på dig infonerd :D

<{POST_SNAPBACK}>

hehe, jag trodde det skulle vara jämnare i toppen. Nu inser man att man varit orolig i onödan. Vi hade ju kunnat slappa de sista dagarna. :D

Men jag måste iaf tacka dig yaada för jag fick en hel del poäng på dina misstag :lol:

Skål, yaadayaada :P

#320

Postad 15 december 2005 - 18:18

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Grattis till alla. Ja klart du ska ta projjen, du kan ju ha en sketen TV till tvprogram. Projjen använder man till Film och Spel :P. Har legat rätt mycket på latsidan i slutet av tävlingen och hade inte tid att va med i spurten, men som tur var hade jag endå dragit ifrån 6an så jag klarade mig :D.

<{POST_SNAPBACK}>


He, he...var det inte mer som skiljde till dig Slater, trodde tyvärr det var lite mer... :lol:

Infonerd & yaadayaada - var HELT säker på att ni två minst hade dubbelt så mkt poäng som trean...! Ni måste ju ha suttit typ 15 timmar per dygn ALLA dagar tävlingen pågick? :D

Förra tävligen räckte 30 000 p till 1:a plats och då vare även mkt lättare att skaffa poäng, eftersom hela Prisjakts produkbank skulle egenskapsmärkas + att man fick mer poäng för produktlänkarna...!

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 15 december 2005 - 18:20.


#321

Postad 15 december 2005 - 18:33

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

Grattis till alla. Ja klart du ska ta projjen, du kan ju ha en sketen TV till tvprogram. Projjen använder man till Film och Spel :lol:. Har legat rätt mycket på latsidan i slutet av tävlingen och hade inte tid att va med i spurten, men som tur var hade jag endå dragit ifrån 6an så jag klarade mig :D.

<{POST_SNAPBACK}>


He, he...var det inte mer som skiljde till dig Slater, trodde tyvärr det var lite mer... :lol:

Infonerd & yaadayaada - var HELT säker på att ni två minst hade dubbelt så mkt poäng som trean...! Ni måste ju ha suttit typ 15 timmar per dygn ALLA dagar tävlingen pågick? :D

Förra tävligen räckte 30 000 p till 1:a plats och då vare även mkt lättare att skaffa poäng, eftersom hela Prisjakts produkbank skulle egenskapsmärkas + att man fick mer poäng för produktlänkarna...!

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, nog har man suttit närmare 15 timmar per dygn. Men man hade ju ingen aning om hur man låg till.

Fast sist så hade ni väl inga datorprodukter? Jag tycker iaf det är mycket lättare att skaffa poäng på datorprodukter eftersom de har relativt lika egenskaper. Tex många moderkort kunde man ju utantill och de gav typ runt 50p/st och det gick ibland på mindre än en minut. Runt hälften av mina poäng kommer nog från moderkorten. Jag hade nämligen planer på att dra igång en site om just moderkort för ett tag sen så jag var ganska påläst. Men jag väljer nog att dela med mig av dom idéerna till prisjakt.... Tänkte komma med en lista på förslag till förbättringar, man har ju upptäckt en del saker under tävlingens gång. :P

#322

Postad 15 december 2005 - 18:42

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Jo, nog har man suttit närmare 15 timmar per dygn. Men man hade ju ingen aning om hur man låg till.

Fast sist så hade ni väl inga datorprodukter? Jag tycker iaf det är mycket lättare att skaffa poäng på datorprodukter eftersom de har relativt lika egenskaper. Tex många moderkort kunde man ju utantill och de gav typ runt 50p/st och det gick ibland på mindre än en minut. Runt hälften av mina poäng kommer nog från moderkorten. Jag hade nämligen planer på att dra igång en site om just moderkort för ett tag sen så jag var ganska påläst. Men jag väljer nog att dela med mig av dom idéerna till prisjakt.... Tänkte komma med en lista på förslag till förbättringar, man har ju upptäckt en del saker under tävlingens gång. :D


Jag tyckte det var mkt lättare med kameror och objektiv, som var helt nytt då, eftersom jag är lite fotograf...+ att nästan hela övriga produktgalleriet var tomt på egenskaper. Den här gången tog de helt "tomma" produkter slut mkt snabbare.

Jag har väl suttit totalt lite drygt 30 timmar, men då har man ju lite gratis tack vare att man var med förra gången. Förstod rätt snabbt när ni två körde igång att det inte var lönt att förska tävla om de två finaste priserna denna gång + att jag inte hade så mkt tid.

Är rätt nöjd ändå....även om det hade kunnat ha varit en Ipod Nano istället...har redan en iRiver MP3...men med mindre minne.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 15 december 2005 - 18:50.


#323

Postad 15 december 2005 - 18:51

Unregisteredf39ca3d2
  • Unregisteredf39ca3d2
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hehe infonerd och yaadayaada ni var verkligen outstanding och förtjänar verkligen priserna ni har vunnit med tanke på allt jobb ni har lagt ner, stort grattis. :D

Jag hade som mål när jag började tävlingen att komma på en av de 2 första platserna och trodde att ca 1000p per dag skulle räcka med tanke på förra tävlingen. Insåg dock rätt snabbt att jag skulle vara chanslös mot infonerd och yaadayaada när tävlingen väl startade. Jag fick ihop 22391p, får nog ändå vara nöjd med det, kom ganska nära mitt mål på 22000p :D

#324

Postad 15 december 2005 - 18:55

Adis
  • Adis
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Som du säger infonerd. Jag började med hårddiskarna. Gick sen över till grafikkorten och där fick man ###### massa poäng. Man fick in en rutin hur man skulle fylla i så man kunde nästa titta bort och låta handen sköta ifyllningen :D

#325

Postad 15 december 2005 - 19:34

Unregistered767432b4
  • Unregistered767432b4
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tack för tävlingen Prisjakt -. Och grattis till er på toppen - jag är riktigt imponerad av de höga poängen !

Kämpade på (det var riktigt tålamodskrävande ibland) och är glad över lurarna jag vann-då mina nuvarande lurar gått sönder .

Måste säga att Prisjakts layout och nya funktioner är riktigt bra /snyggt .
Och med nästan alla (?) produktegenskaper ifyllda så blir det hela komplett . :D

Ok mvh ! /Evers

#326

Postad 15 december 2005 - 20:23

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
Skulle vilja passa på att tacka alla som har deltagit i tävlingen, ni har gjort ett fantastiskt jobb!!
I morgon sammanställer jag listan och börjar ta kontakt med de som har skänkt vinsterna :D

//Jonas

#327

Postad 15 december 2005 - 20:53

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0
Jisses! Sjukt bra jobbat av 1:an o 2:an , Gratttis till fina nya prylar i juletider!

Blev många sköna öl på läktaren iaf :D :D

#328

Postad 15 december 2005 - 22:21

Unregistered8e461241
  • Unregistered8e461241
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
Gah, 13:e plats, kunde ju fått ett par hörlurar om jag jobbat lite :D
Grattis grabbs, hade aldrig haft en chans att komma på top5 med eran takt.

#329

Postad 15 december 2005 - 23:20

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
grattis till er vinnare, kommer ni ihåg i början av tråden när det spekulerades om hur många poäng som krävs för att vinna. det var ju betydligt mer än dom 30.000 som var sist :D

grattis igen och välj projjen, det hadde jag gjort :D

#330

Postad 15 december 2005 - 23:43

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Grattis till alla! Lite extra grattis till er 2 överlägsna :D Bra kämpat!
Helt sjukt vad mycket tid ni måste lagt ner...

#331

Postad 16 december 2005 - 01:24

yaadayaada
  • yaadayaada
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Hehe infonerd och yaadayaada ni var verkligen outstanding och förtjänar verkligen priserna ni har vunnit med tanke på allt jobb ni har lagt ner, stort grattis. :D

Jag hade som mål när jag började tävlingen att komma på en av de 2 första platserna och trodde att ca 1000p per dag skulle räcka med tanke på förra tävlingen. Insåg dock rätt snabbt att jag skulle vara chanslös mot infonerd och yaadayaada när tävlingen väl startade. Jag fick ihop 22391p, får nog ändå vara nöjd med det, kom ganska nära mitt mål på 22000p :D

<{POST_SNAPBACK}>


Jag blev minst sagt smått förvånad när jag såg poängställningen, jag har i stort sett bara försökt hålla 2a platsen de senaste 2 veckorna och inte brytt mig så mycket om när infonerd skrev in egenskaper, jag har bara försökt hålla uppe takten med dig och Jocke_Bergmaster så gott jag kunnat, har ju inte kunnat slita mig från datorn när ni har lagt in egenskaper iom att jag trodde det skilde betydligt mindre mellan oss. Blev väldigt förvånad att jag var såpass nära infonerd också eftersom det känns som att han har hållt på en hel del mer än mig, men det är inget jag bryr mig om så mycket eftersom jag förmodligen hade valt plasmatvn om jag hade vunnit tävlingen också, men förvånad blev man ju minst sagt..

Får väl passa på och tacka prisjakt/minhembio för en väldigt fint genomförd tävling, och grattis till de som har kommit på prisplaceringar!


BTW: _Jonte_ du bjöd på ett rejält motstånd även fast det skilde mer i slutändan än vad jag hade förväntat mig, man kunde ju tagit det ganska lugnt den sista veckan. :lol:

#332

Postad 16 december 2005 - 02:13

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Ett stort grattis till alla vinnare!

Som en av huvudansvariga för rättningar av felanmälningar har jag en del insyn i hur pass mycket jobb ni faktiskt lagt ner. Ni är väl värd all beröm ni fått och får, och priserna har ni verkligen förtjänat!

Ett tack även till de som deltog men inte vann något eller ens kom med på topplistan. Varje bidrag i form av inmatning av egenskaper har varit och är uppskattat, av såväl oss bakom Prisjakt som dess användare.

Än en gång, ett stort grattis till vinnarna!

#333

Postad 16 december 2005 - 11:02

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
Vinstlistan finns nu i nyheten ( https://www.minhembio.com/nyheter/210 )

//Jonas

Redigerat av jonasbonde, 16 december 2005 - 11:28.


#334

Postad 16 december 2005 - 11:27

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

  • 753 inlägg
  • 0
Då passar jag på att gratulera alla vinnare.

Som det flesta av er redan vet deltog jag inte i tävlingen eftersom jag numera arbetar på prisjakt. Tillsammans med bl.a. Joakim har jag ägnat mycket tid till att rätta felanmälningar och kan bara instämma med Joakim. Ni har gjort ett jätte jobb!

Innan tävlingen börjat kändes det lite tråkigt att behöva bli av med mästertiteln till kanske inte den värdigaste vinnaren men nu efteråt kan jag inget annat än att bugga och bocka till den nya mästaren Infonerd.

Värdigare vinnare än ni finns inte!

#335

Postad 16 december 2005 - 16:50

Freddan.G
  • Freddan.G
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Vet inte om jag letar på rätt ställe, men jag skulle vilja se vinstlistan med antalet poäng som
skrapades ihop. Ser bara vad personerna har vunnit!

Men bra jobbat allihopa!

#336

Postad 16 december 2005 - 18:06

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

  • 753 inlägg
  • 0
Poängställningen ser du här

https://www.prisjakt...tavling0512.php

#337

Postad 17 december 2005 - 07:46

AquaStealth
  • AquaStealth
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0
Bara att gratulera boys riktigt starkt jobbat :rolleyes:

#338

Postad 19 december 2005 - 17:39

Adis
  • Adis
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Finns det ingen möjlighet att se hur många fel samt rätt rättningar man gjort? Alltså +5p och -5p på oss på toppen :angry:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.