Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Välkommen till Prisjakt Version 5

171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 06 oktober 2008 - 22:16

agakhan
  • agakhan
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Äntligen släpps Prisjakt version 5
Läs mer här

Skriv gärna era kommentarer här :blush:

Buggar samlar vi här: https://www.minhembi...howtopic=211871

//Jonas

Varför står det 26 september? Ni lanserade den idag inte 26 September.

#52

Postad 06 oktober 2008 - 22:16

kronofogden
  • kronofogden
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Öhh.. det är inte ändrat.

//Jonas

Sorry! Jag blandade ihop sidorna med enstaka produkt och flera olika produkter.

Redigerat av kronofogden, 06 oktober 2008 - 22:19.


#53

Postad 06 oktober 2008 - 22:20

LV-426
  • LV-426
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Feedback på Version 5.

Säkert jättebra med över 100 nyheter men det viktigaste kvarstår...

Produktsidan har blivit groteskt rörig och svår att leta på, man får ingen överblick på produkterna som tidigare.
När man väl kommer in på en kategori blir det ännu värre, snälla, ta bort funktionen att bilderna envist dröjer sig kvar trots att man inte markerat något...

Användarvänlighet nästan på noll tyvärr. Märkligt med tanke på att en uppgradering är gjord. Är den inte "pilotad" eller testad???

Instämmer motvilligt i att Pricerunner känns bättre än Prisjakt nu.

Tråkigt!

Mvh den lille Xenomorph

#54

Postad 06 oktober 2008 - 22:25

agakhan
  • agakhan
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Jag tycker faktiskt det är rätt hyfsat och funkar bra. Skäll inte ut stackarna som gjort siten direkt låt dem få lite feedback så de kan ändra det vi tycker inte är bra.Allt nytt behöver lite tid eller?

Redigerat av agakhan, 06 oktober 2008 - 22:27.


#55

Postad 06 oktober 2008 - 22:26

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Som alla andra påpekat, har blivit mer grötig och svår att hitta i, men har fått några klara förbättringar.

#56

Postad 06 oktober 2008 - 22:28

Unregistered6f142a3b
  • Unregistered6f142a3b
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Vilken försämring! Försämringen är så omfattande att jag inte kan ge konstruktiv kritik! Jag är aldrig så här upprörd över en ny version av nåt i överhuvudtaget. Jag tyckte verkligen om Prisjakt förut men nu ska jag använda Pricerunner tills detta fel åtgärdas.

#57

Postad 06 oktober 2008 - 22:33

Novablue
  • Novablue
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag uppskattar att prisjakt försöker förändra sidan, men snälla, ändra färgen eller gör det möjligt att ha teman. Mina ögon (och säkert andras) klarar inte riktig av den blåa,vita och gula texten mot den ljusa bakgrunden, blir svårt för åtminstone mig att läsa vad det står. Tyvärr gör det sidan nästan oanvändbar för mig :blush:

Redigerat av Novablue, 06 oktober 2008 - 22:36.


#58

Postad 06 oktober 2008 - 22:37

AlbinAV
  • AlbinAV
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Jag uppskattar att prisjakt försöker förändra sidan, men snälla, ändra färgen eller gör det möjligt att ha teman. Mina ögon (och säkert andras) klarar inte riktig av den blåa och vita texten mot den ljusa bakgrunden, blir svårt för åtminstone mig att läsa vad det står. Tyvärr gör det sidan nästan oanvändbar för mig :blush:


Kan bara helt hålla med. Hade allt det blåa gjorts i mörkblåfärg istället för ljusblå hade säkert sidan rent utseendemässigt blivit ok. Fast det hade fortfarande varit alldeles för mycket blått.

Ljusblå text mot vit bakgrund är direkt riktigt dåligt.

Redigerat av AlbinAV, 06 oktober 2008 - 22:38.


#59

Postad 06 oktober 2008 - 22:41

firefreak
  • firefreak
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Lustigt att man kan bli så upprörd över något så enkelt som en hemsida.

Inte förrän nu insåg jag hur bra och praktisk den gamla designen var. Den fungerade precis så som man förväntade sig. Kanske det som stör mig nu. Den fungerar inte alls som man förväntar sig.

Visst kanske man vänjer sig vid det nya men med tanke på hur mycket jobbigare den blev att använda så är det inte helt omöjligt att man slutar använda den helt.

Som andra säger så tror jag starkt på att ta bort allt lull-lull som standard men är du inloggad kan du slå på det om du vill.

Nästan så jag fäller en tår...

#60

Postad 06 oktober 2008 - 22:56

Unregistered1544
  • Unregistered1544
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Öhh.. det är inte ändrat.

//Jonas


Men, i listorna går det ju inte längre att sortera efter pris inklusive frakt?

Eller har jag blivit fullständigt förvirrad?

I väntan på att jag undersökt detta och min hjärna kvarstår dock min övriga kritik. :D

Edit: Mycket riktigt, min hjärna som inte riktigt funkar för tillfället. :P

Redigerat av Unregistered1544, 06 oktober 2008 - 22:58.


#61

Postad 06 oktober 2008 - 23:00

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Överlag verkar det hela bättre, även om man är lite konservativ.

#62

Postad 06 oktober 2008 - 23:10

Faffe
  • Faffe
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Har surfat runt lite nu och måste säga att sidan är mycket segare (att scrolla i, inte så mycket i laddtider). Tycker inte riktigt om färgerna, men det vänjer man sig väl vid.

Den största bristen tycker jag är att popup-rutorna med diverse information har tagits bort, den extremt enerverande och meningslösa "expansions"-funktionen stängdes av snabbare än kvickt eftersom jag höll på att få epilepsi, och de små små graferna om t.ex. prishistorik inte kunde användas till något (vad är det för mening med en jätteliten graf när man inte vet om hacket i grafen betyder 1 kr eller 1000kr?). Mer popuprutor åt folket!

Tyvärr hjälpte det inte mot segheten att stänga av expansionsfunktionen.

Att hota att gå över till Pricerunner känns dock som ett hån mot allt intelligent liv, deras filtreringsfunktioner är ju bara en nyss påbörjad kopia av vad Prisjakt har haft i åratal.

Så göm inte allt det goa i er databas bakom en massa rörig grafik. (Jag svär att byta till Pricerunner eller Kelko om Prisjakts-loggan börjar snurra :D)

#63

Postad 06 oktober 2008 - 23:17

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
En del lättnad for igenom mig när jag märkte att jag kunde stänga av "expansions"-funktionen. Tack för det.

Textfärgen (ljusblå) är ju dock som många andra också sagt under all kritik. Byt denna till svart det första ni gör imorgon bitti.

#64

Postad 07 oktober 2008 - 00:03

Squalo
  • Squalo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Fruktansvärt värdelöst.

Ingen kan kolla på prisjakt och anse att sidan är varken användbar eller användarvänlig.

http://img505.images...prisjaktjo5.png

#65

Postad 07 oktober 2008 - 00:53

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 0
Nej, måste tyvärr säga att detta inte blev bättre...

Det skulle krävts en paralell hemsida ett tag, så man kunde utvärdera den innan den kom upp...

Just nu är det alldeles för mycket ljusblått! Man vet inte vart man ska kolla på sidan, det är info överallt och den mest relevanta sticker inte ut något ur mängden.

Graferna som dyker upp när man för musen över dem är jättestöriga och hjälper inte ett dugg (stängde av dessa fort när jag sökte efter "gamla läget", men de kom tillbaka lika fort igen).

Ännu fler sorteringsval innan man kommer till produkterna (skulle vilja ha dem helt "dolda").

Oh! coolt! Där var faktiskt ramar mellan rutorna med info, dessa är i så ljus ljus grå ton att jag inte såg dem...

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! *sliter sig i håret och hoppas på att detta bara är en mardröm*

#66

Postad 07 oktober 2008 - 01:59

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Jag håller med många andra här. Väldigt rörigt och plottrigt. I mina bevakningar dyker en massa diagram upp som förvirrar, dels genom att alla dyka upp alla på en gång utan att man bett om dem, dels genom att putta övriga rader upp och ner så att man varje gång måste läsa om var gång för att hitta bland dessa eftersom de ofta inte längre är på samma ställe. Riktigt irriterande. Förut var bevakningarna dessutom kategoriserade. Överlag en massa (trögt) smink och lite substans. Tråkigt när ni lagt ner så mycket arbete men måste tyvärr säga att det var mycket bättre innan. :D

Nyhet 10-12: även om pop-upperna kunde vara i vägen ibland gick de att leva med. det var åtminstone bättre än den förhatliga expansionsraden

Redigerat av Seron, 07 oktober 2008 - 02:10.


#67

Postad 07 oktober 2008 - 03:48

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Nej, tyvärr tycker jag att den nya designen blev en riktig flopp. Allt känns väldigt rörigt och plottrigt, och det blir bara jobbigt att navigera runt på sidan i jämförelse med hur det var innan. Produktinfo, länkar och grafer trängs om vartannat, och överblicken man hade med föregående design är nu som bortblåst.
Färgvalet är också, milt uttryckt, horribelt. På tok för mycket ljudblått och kontrasten är riktigt låg på vissa textområden, vilket resulterar i huvudvärk när man anstränger ögonen för att läsa.
Att Prisjakt har blivit otroligt segt nu också gör ju inte upplevelsen bättre. Man hinner ju nästan gå iväg och brygga kaffe innan man hittar rätt produkt som man är ute efter.
Gå tillbaka till den gamla designen, snälla, för det här var verkligen inte bra. Jag tror ni förlorar en hel del användare om ni inte gör något så snart som möjligt.

Redigerat av Unregistered9a177c31, 07 oktober 2008 - 03:51.


#68

Postad 07 oktober 2008 - 05:20

crisun
  • crisun
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
fungerar inte korrekt i FF 2.x (den gamla prisjakt fungerardet perfekt i FF)
fattas columner ser bara till chipset ( på moderkort te.x)
och inte hela namnet på produkten syns heller fattas början på produkt namnen (som te.x Asrock, syns bara då ock )
ni borde ju testa lite mera innan ni släppte det live att det ser ok ut i andra browser's också som FF
Postad bildPostad bild

och den räknar fel också sidan (i IE också så inte browser som påverkar)
1 person har lämnat 10 som omdöme men står
7.50/10
Totalt 1 omdöme av
Prisjakts användare

kolla på denna länk te.x
https://www.prisjakt...kt.php?o=243746
så hur databasen / sidan får det att bli 7.5 förstår jag inte
stappeln är rätt där visar det 10 men är te.x på fliken omdömme som är fel och

fel
************
Användarbetyg: 7.50
Totalt har Gigabyte GA-MA790X-DS4 fått 1 omdöme, läs dem nedan.
Staplarna är färgkodade efter betygens ålder enligt följande:
Betyg från de senaste 3 mån
Betyg från 3 mån till 1 år sedan
Betyg äldre än 1 år

*********


och går ju inte flitrera heller
typ väljer moderkort och sen vill filtrera på typ Chipset:AMD 790FX
så visar han 0 även det solklart finns moderkort med chipset typ AMD 790FX
eller så visar han alla moderkort =blir inget filter även jag har valt olika saker så visar han allt
så inget verkar knappt fungera längre blir pricerunner istället om dom inte fixar dettta snabbt

Redigerat av crisun, 07 oktober 2008 - 06:40.


#69

Postad 07 oktober 2008 - 06:07

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Håller med det blåa, lite grönt vore skönt :D

#70

Postad 07 oktober 2008 - 06:47

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
Vi använder viktade betyg nu, det är ingen bugg.
Innan var det så att en butik som hade 1 (en) 10 (tia) kom före butiker som hade tre 10:or och en 9:a. Vilket naturligtvis inte känns rätt

//Jonas

#71

Postad 07 oktober 2008 - 06:58

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

ni borde ju testa lite mera innan ni släppte det live att det ser ok ut i andra browser's också som FF
Postad bildPostad bild


Vi har utvecklat Prisjakt i Firefox :D (Däremot inte i FF2)
Vi skall vi titta på felet.


Fruktansvärt värdelöst.

Ingen kan kolla på prisjakt och anse att sidan är varken användbar eller användarvänlig.

http://img505.images...prisjaktjo5.png


Vilken Browser kör du?

Som andra säger så tror jag starkt på att ta bort allt lull-lull som standard men är du inloggad kan du slå på det om du vill.


Ändringar kommer under dagen

Redigerat av jonasbonde, 07 oktober 2008 - 06:59.


#72

Postad 07 oktober 2008 - 07:05

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Ljusblå text mot vit bakgrund är direkt riktigt dåligt.


Vi fixar det under dagen

#73

Postad 07 oktober 2008 - 07:40

Squalo
  • Squalo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Vilken Browser kör du?

Firefox 2.

Jag utgår från att ni använt trean som varit släppt ett tag nu.. Men många är vi som inte bytt än när alla tillägg ännu inte är anpassade till trean.

Som du ser så buggar sidan rätt mycket. Texten med produktens namn där början faller bort är mest uppenbar, men titta också på den andra killens bild ( http://img257.images...isjaktffke6.jpg ), högst upp, så ser du att dom skriptade knapparna (Nollställ filtret, etc.) går in i varandra.

#74

Postad 07 oktober 2008 - 09:41

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Under dagen kommer layouten på sidan att arbetas om, ljusblå text mot vit bakgrund är som sagt inte optimalt (som nämnts tidigare).

Vidare har expansionerna korrigerats så de bara kommer upp när man klickar på den aktuella produkten eller priset. Detta är för tillfället, vi kommer att fortsätta utveckla denna funktion för att få den så bra som möjligt.

Flera av era rapporterade buggar, t.ex. att produktnamnen saknar bokstäver i början är nu korrigerade.

Håll gärna uppsikt under dagen på nya förändringar och tyck till!
Tack för all hjälp och synpunkter!

#75

Postad 07 oktober 2008 - 10:34

s0kkiplast
  • s0kkiplast
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Gillade iofs sidan innan, men jag antar att det är en vanesak innan man vet exakt vart allt står osv. Men en sak stör mig och jag vet att den alltid kommer göra det: Populära i samma kategori, visas inte direkt. Det är kanske den mest använda funktionen på prisjakt av mig. Nu måste jag trycka på "Visa fler" eller vad det står.

#76

Postad 07 oktober 2008 - 10:36

Ahrpha
  • Ahrpha
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag vet att det kan vara svårt att välja vilka parametrar som är viktiga.

Men i kategorin chassie t ex Varför är det viktigare att kunna välja vilka och hur många av de olika dimensionerna av fläktar man vill ha eller vilken leverantör än ytterdimensionerna på lådan.

#77

Postad 07 oktober 2008 - 10:45

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Jag saknar en "hem" länk, skulle vilja att det skulle finns en bredvid produkter, funktioner, om prisjakt. Sen så funktionen gillar och gillar inte så fick jag upp en produkt från 3G modem och valde då att jag inte gillar den kategorin så att den skulle försvinna men det gjorde den inte. Tycker inte den borde visas när jag inte tycker om den. Så skulle jag vilja att man kunde sätta gillar och inte gillar på spel utvecklare så att spel från en viss utvecklare kommer upp på första sidan.

Redigerat av New Player, 07 oktober 2008 - 10:46.


#78

Postad 07 oktober 2008 - 10:47

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Nu kan vi meddela att färgerna på hemsidan ändrats enligt önskemål.

#79

Postad 07 oktober 2008 - 11:10

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Nu kan vi meddela att färgerna på hemsidan ändrats enligt önskemål.

Det ni borde göra vore att ta bort denna nya version och be användarna om ursäkt!

SEDAN införa mindre och VÄL genomgångna ÖNSKADE förändringar på VÅR FAVORITSIDA!!!

Det största problemet med Prisjakt före denna NEDGRADERING var inte designen och alla nya "finesser" utan att det fortfarande fanns småbuggar här och där som skulle behövts åtgärdas istället... DET hade nog uppskattats mycket mer än denna kaos.

#80

Postad 07 oktober 2008 - 11:13

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Hemlänk finns uppe i vänster hörn där den aktuella kategorin/produkten är angiven. Där kan man även klicka sig till en överordnad kategori.

Gilar/gillar inte räknas enbart som omdöme.

#81

Postad 07 oktober 2008 - 11:46

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Om man t.ex. vill söka på grafikkort och trycker på + på geforce och sedan markerar 8500GT så blir resultatet INTE bara 8500GT-produkterna utan en hel del annat kommer med åxå. Dessa funktioner var bättre i förra versionen, men fungerade inte alltid som det skulle i alla fall...

Det är denna typ av saker som BEHÖVS ändras i Prisjakt INTE att flytta runt allting varje halvår så att man ska behöva lära sig alltihop på nytt varje gång någon hos er fått för sig att ni måste ändra på 101 saker!

Är det någon som LYSSNAR??? :D :P <_<

#82

Postad 07 oktober 2008 - 11:53

han med husvagnen
  • han med husvagnen
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Håller med det allmänna tonläget.

Försöker förjäves jämföra produkter, ibland lyckas jag få upp kanppen för att jämföra efter ett urval, men jag kan inte hitta logiken som visar den. Saknar den dynamiska urvalshanteringen som fanns förut, allt eftersom urval gjorden som kunde man välja att visa produkter.

Bort med alla digram, vil jag se prisutvekling eller annan utveckling går jag "dit" för att se dem, som det är nu expanderas det senaste valet iträfflistan, och detfinns inget logist sätt att återställa till en ren datalista.

Såg på ett stället en kommentar från moderator att det bara var att vänja sig (som svar på ett begärna om återställning till prisjakt R4), vilket jag tycker är en märkligt inställning.
Som alltid vid förändringsarbetet så måsta man fråga användarna. Här känns det som om man antingen glömde att fråga användarna, eller så är det inte vi som är användarna, utan någon annan kategori (tex leverantörerna).

En portal som inte förändrar sig är i och för sig dömd att dö, men en portal som förändrar sig på fel sätt kommer att gå samma öde tillmötes. Om det är några som röstar med fötterna så är det web-användarna. I går var det pricerunner, idag prisjakt, imorgon någon annan...

Edit Det verkar som om man väljer Visa Produkter först så har man chans att få upp menyraden för att Jämföra mm, klickar man på Sök är man däremot rökt...

Redigerat av han med husvagnen, 07 oktober 2008 - 12:50.


#83

Postad 07 oktober 2008 - 12:14

Unregisterede4733947
  • Unregisterede4733947
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Usch, alla färger, alla stora ikoner, alla stora knappar, överinformationen! :D
Blev ni uppköpta eller fick ni hjärnsläpp?

#84

Postad 07 oktober 2008 - 12:28

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Jag sällar mig till klagokören. Sidan blev ful, plottrig och buggig. Vi får hoppas ni kan fixa till den så den åtminstone blir uthärdlig att använda igen. Tyckte förra versionen var närmast perfekt med några få buggar undantagna. Nu är den bara hemsk. Ser ut som ett lapptäcke. Gör om gör rätt.

Redigerat av mcfreak, 07 oktober 2008 - 12:29.


#85

Postad 07 oktober 2008 - 12:28

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
jag måste säga att det blivit en aningen bättre nu när ni ändrat lite under dagen. Fortfarande ganska segt och småbuggigt, men iaf bättre.

#86

Postad 07 oktober 2008 - 12:50

PsyDuck
  • PsyDuck
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Är det bara min laptop som har en usel kontrast eller är den grå/beige färgen (som används under rubrikerna) för ljus?

Har samma problem med den grå bakgrunden här på forumet vilket leder till att man snabbt blir trött i ögonen.

#87

Postad 07 oktober 2008 - 12:55

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Nu är texten svart iallafall - då kan jag bocka av en punkt på listan.

#88

Postad 07 oktober 2008 - 13:00

Hennas
  • Hennas
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
+
En hel del nya bra funktioner
Gillar de 3 nya flikarna högst upp på startsidan
Mycket tydligare sedan ni har fixat med färger under dagen

-
Första intrycket gav lite Pricerunner-vibbar vilket inte är ett gott betyg...
Känns inte längre lika integrerat mellan prisjakt-minhembio som tidigare nu när designen är omgjord
Mer prestandakrävande än tidigare version
Fortfarande lite buggigt

Har dock fullt förtroende för att prisjakt-folket kontinuerligt kommer förbättra såväl design som funktionalitet.
Om inte får man invänta Ver 6! :D

#89

Postad 07 oktober 2008 - 13:03

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
När jag trycker på kategorin "DVD-filmer" får jag inte upp någon lista med produkter bara " Mest omtyckta filmerna just nu" och "Senast uppdaterade filmalbum på MinHembio.com". Buggfixardags?

#90

Postad 07 oktober 2008 - 13:16

F.A
  • F.A
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Nej, vad har hänt!
Det här var ju inget bra alls.

#91

Postad 07 oktober 2008 - 13:19

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Som många (snarare väldigt många) tidigare nämt så är sidan otroligt rörig och ogenomtänkt. Frågan är ju vad alla testpersoner hade för åsikt om den nya layouten egentligen? Verkar väldigt konstigt att ingen av dem klagade på den nya layouten då det var det första folk (jag inkluderad) reagerade på när ni släppte den nya versionen? Brukar vara inne på prisjakt varje dag men nu vet jag inte vilken sida jag ska använda för om inte denna sida ändras så vägrar jag använda den. Helt sjukt dåligt!

Som någon nämnde tidigare så borde man få välja den gamla versionen om man vill. Den borde vara standard och att man kan välja den nya om man nu råkar föredra den röriga och otroligt korkade varianten. Längtar till v.6 men helst vill jag ha tillbaka v.4!

#92

Postad 07 oktober 2008 - 13:20

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Förklara varför ett företag som missköter sig såpass att dom fått kommentar "Åtskilliga klagomål att varor ej kan levereras till angivet pris " ska få en (EGEN*) prisangivelse som totalt stör den övriga designen... är det släktingar som har butiken?

När får vi tillbaka version 4 av Prisjakt? :D

#93

Postad 07 oktober 2008 - 13:27

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
NÄR FÅR VI TILLBAKA VERSION 4 AV PRISJAKT?

#94

Postad 07 oktober 2008 - 13:27

Bråkis
  • Bråkis
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Hej!

Senaste veckorna harj ag blivit tokig på att på varje sida ploppar hela varukorgen upp om man har några saker i den, dvs listan längst ned med artiklar i varukorgen.

Oavsett om jag väljer dölj innehåll eller göm dyker den upp igen på nästa sida jag visar. Det är sjukt jobbigt att behöva klicka bort den varje gång. Det vore bättre att behöva klicka fram den igen när jag vill se den.

Dvs som det var förut.

#95

Postad 07 oktober 2008 - 13:34

AlbinAV
  • AlbinAV
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Visst är det stökigt men det största problemet jag har med den här versionen är att det går så sanlöst segt.

Att förflytta sig från andra hemsidor till prisjakt äör för mig som att helt plötsligt få en skärm med varierande input lag på 40-400 ms från att tidigare inte haft någonting. Det måste vara någon bug eller så är sidan så fullmatad med info att den inte fungerar.

#96

Postad 07 oktober 2008 - 13:40

Loumark
  • Loumark
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Jag som såg fram emot nya versionen! Hemskt rörigt, många saker som är helt uppåt väggarna också.
Går inte ens att ta bort en produkt som man har valt att jämföra! Färgerna när man jämför är alla likadana osv.
Att hitta så många irriterande saker på 5 minuters surfande är illa...

Håller med ovanstående, hade varit finfint om man kunde välja vilken version man vill använda...

#97

Postad 07 oktober 2008 - 14:01

unik
  • unik
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Så här tycker jag är överskådligt. Påminner nog rätt mycket om den förra, har redan börjat glömma den gamla versionen :/
Idé...

Kan väl tänka mig att första sidan ser ut som den gör för att det lättare ska gå att lägga upp nya kategorier och underkategorier utan att behöva flytta så mycket grafik.

#98

Postad 07 oktober 2008 - 14:07

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

BestRip Oct 7 2008, 12:46
Om man t.ex. vill söka på grafikkort och trycker på + på geforce och sedan markerar 8500GT så blir resultatet INTE bara 8500GT-produkterna utan en hel del annat kommer med åxå.


Detta är en bugg och är noterat. Det sker tyvärr ingen filtrering alls.


mcfreak Oct 7 2008, 14:03
När jag trycker på kategorin "DVD-filmer" får jag inte upp någon lista med produkter bara " Mest omtyckta filmerna just nu" och "Senast uppdaterade filmalbum på MinHembio.com". Buggfixardags?


Detta fungerar precis likadant som för version 4 och du får alltså klicka på "Visa alla filmer" i högra scroller-rutan.

#99

Postad 07 oktober 2008 - 14:45

kronofogden
  • kronofogden
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Måste säga att det nya färgvalet gjorde en hel del! Tack för att ni lyssnade. Bra att ni tog bort automatiskt expansion också. Men det skulle vara bra om man klicka en gång för att ta bort expansionen, det skulle kännas mer naturligt att ha den möjligheten.
Sedan så ser jag inte meningen med att ha en stor ruta med "Vad tycker du om denna kategori" på varje sida? Vad får vi användare ut av att veta vissa tycker 3 av 4 tycker det är intressant med kaffekokare medan 16 av16 tycker det är intressant med datordelar? Detta skulle kunna skötas mycket mer diskret. Det största problemet med den nya sidan är att informationsmängden är på tok för stor. Jag vet att det är kul som utvecklare att skriva snitsiga moduler och inte lämna något utrymme oanvänt, men ni måste tänka på att 95% av användarna använder endast sidan till att jämföra priser och information.

Här är en lista moduler som kan tas bort eller omarbetas så de endast visas när användare väljer att göra så.

  • X av Y personer gillar den här kategorin ( Totalt överflödig information)
  • All statistik (grafer) med popularitet, antal bilder i forumen, prissänkningar osv (Behöver man verkligen se allt detta varje gång man klickar på en produkt? - Borde ligga under "Avancerat".
  • Högst upp är det en scrollbar med nyheter? - Säkert "fräck" gimmick men nödvändigt på prisjakt?
  • Behöver alla kopplingar till forumsinlägg på sweclockers och minhemmabio synas hela tiden? Detta skulle kunna komma fram om man väljer "visa ytterligare information".
V4 var redan en avancerad prisjämförare, jag hade hoppas på V5 skulle lägga tonvikten på användarvänlighet istället för 101 nya funktioner. Prisjakt var redan populär bland teknikintresserade och early-adpoters, men om ni var ute efter mer användare så borde ni rikta in er mot vanlige Svensson istället.

Grundtanken borde vara att endast ha mycket enkel och översiktlig information, men endast om man vill så man kunna komma åt utökad information.

Ett annat tips på att få ner informationsmängden är göra en sållning av de filteringsalternativ som visas. Ni skulle kunna göra så att endast de fyra statistiskt mest valda visas.

Redigerat av kronofogden, 07 oktober 2008 - 16:15.


#100

Postad 07 oktober 2008 - 14:55

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Så här tycker jag är överskådligt. Påminner nog rätt mycket om den förra, har redan börjat glömma den gamla versionen :/
Idé...

Kan väl tänka mig att första sidan ser ut som den gör för att det lättare ska gå att lägga upp nya kategorier och underkategorier utan att behöva flytta så mycket grafik.

Förslaget ovan är 100 gånger... nej 1.000 gånger... nej 100.000 gånger bättre!

Varför byter man inte tillbaka till version 4 när nu uppenbarligen detta är en jätteflopp... känns som att behöva bevittna sin älskade lillasyster bli besudlad av någon lågt stående varelse utan att kunna göra någonting åt det... fy er!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.