Blade Runner 2049 - betyg 5 av 5
Mina högt ställda förväntningar infriades
Postad 26 maj 2018 - 04:54 Blade Runner 2049 - betyg 5 av 5
Mina högt ställda förväntningar infriades Postad 29 maj 2018 - 17:24 Solo: A Star Wars Story - 3D IMAX
Tips: filmen hade inga som helst minnesvärda 3D-scener, och IMAX-formatet utnyttjades inte alls. Nada, noll, nix!
Spara dina pengar och se den i 2D och köp popcorn och läsk för slantarna istället
2½ av 5 i betyg får filmen av mig, och då är jag ett Star Wars fan! Postad 02 juni 2018 - 13:41 Spionfilm som utspelar sig i Berlin 1989 strax innan muren föll. Musik ock kläder samt miljöer gör detta till en mysig retrotripp (jag var nästan 18 när muren föll). Det känns lite ovant att en tunn medelålders kvinna är hjälte med slagsmål mot stora busar och flera helt nakna scener, men konstigare saker har man ju sett på film. Storyn är tunn men filmen är underhållande och sevärd som helhet. 907B9E4B-2F0F-4F0A-A374-169F78EFD6B3.jpeg 119,85K 0 Antal nerladdningar Postad 04 juni 2018 - 08:20 You were never really here. Ganska segdragen historia. 2 av 5 i betyg. Postad 05 juni 2018 - 16:47 Sista Wolverine-filmen. Klart bättre än föregående. Helt OK underhållning tack vare att den nya mini-Wolverine är rätt cool. Postad 08 juni 2018 - 19:22 Såg Jurassic World:Fallen Kingdom. Genomusel film. Det enda positiva är att Deep blue sea 2 inte känns lika dålig längre. Postad 08 juni 2018 - 21:28 En del annorlunda vändningar på det hela. Bra action och en liten story som håller. 4 av 5 armhävningar. Postad 09 juni 2018 - 21:19 Massa tjatiga småbarn som frågade sina föräldrar vad som hände förhöjde ju inte bioupplevelsen. Postad 09 juni 2018 - 22:56 Postad 10 juni 2018 - 00:37 Tombraider 2/5. Ingen indiana jones direkt tyvärr dock bättre än väntat. Jobbig CGI blandat med live action. Marginellt roligare än att se någon annan lira Tombraider. Postad 10 juni 2018 - 07:42 Terminator på Bluray 5 av 5
Det var ganska många år sen jag såg denna och blev positivt överraskad att den fortfarande håller och hur bra den är i jämförelse all skit som gjorts efter T2. Även att jag gillar T2 väldigt mycket så har denna en hel del som T2 saknar.
Men nåt som störde på denna utgåva var att dom bytt ljudet på Arnolds picka till knallpulver vilket är värre än Greedo shots first.
terminator_blu-ray_nordic-21390425-.jpg 106,8K 2 Antal nerladdningar Postad 15 juni 2018 - 02:16
En jäkligt bra film som berör o många känslor som far förbi i huvudet. Gillar hur filmen är uppbyggd. Det här måste lätt vara årets "bästa" "skräckfilm" när verkligheten tyvärr överträffar fiktionen.
Hur sjuk i huvudet ska man vara för att göra något sådant här, att sedan säga att man skulle göra det igen.
Postad 17 juni 2018 - 09:09 Dark Tower UHD.
Fantastisk bild men förståeligt så lyckas de inte få ihop manuset till en film. Det är tillräckligt flummigt i bokform där fantasin hjälper till bättre.
5/10 Postad 17 juni 2018 - 20:30 Tittade på en gammal 70 tals film som skulle vara Jackie Chan med. Young tiger från 1976. Han var på omslaget och visst var han med men inte så ofta och så var han bad guy Man blev lite fundersam i början när han skulle synas på bild och det tog en liten stund innan man såg vem som var Jackie Chan. Postad 17 juni 2018 - 21:48 Hot Fuzz, Fortfarande en av det bästa action komedi jag har sett (Lite action i alla fall)
5/5 Postad 18 juni 2018 - 01:16 Förstår inte alls varför den har 6,9 i betyg på IMDb. Kan väl få en 4a av mig o då är jag snäll. Tycker den inte alls känns trovärdig.
Den har ett betyg på 4,7 på IMDb. Av mig kan den väl få 5,5. Tycker den är bättre än föregående film. Handlingen känns på något sätt intressantare.
Ett betyg på 6,4 på IMDb. Jag ger den 1,5 mest för att den inte alls var den typen av film som jag förväntade mig. Gillar verkligen rättegångsdramer, men det här var ju inte alls det. Utan bara en rätt usel film som handlar om Romans liv från en viss punkt. Postad 18 juni 2018 - 08:40
Pacific Rim Uprising
Tunn och osammanhängande story med robotar som (troligen) animerats på människor som slåss, vilket får dom att se för mänskliga ut i fajterna. Nästan som om man slängt på en robotkostym på en skådis .... Sen kan man tycka att titeln är missvisande, iom att det inte är så många monster med denna gång. Redigerat av frollic, 18 juni 2018 - 08:41. Postad 18 juni 2018 - 22:43 Blev positivt överraskad av denna film. Fick vibbar av orginalfilmen och även om skådisarna är lite träiga så tycker jag att den håller som underhållning. Betyg 7/10 Postad 20 juni 2018 - 20:27 Den Blomster Tid Nu Kommen på SF Bergakungen. Fasen vad besviken jag blev, de hade världens chans att göra en EPISK film men sjabblade bort det totalt. Jag säger inte mer pga. att jag inte vill spoila...
Betyg 2/10, men en väldigt svag 2:a.
EK Redigerat av Unregisteredcec18524, 20 juni 2018 - 20:28. Postad 21 juni 2018 - 12:16
Kan inte annat än hålla med. Postad 21 juni 2018 - 13:34 For all the money in the world på BD
Hade kunnat bli en bra film om den varit en halvtimma kortare. Ämnet håller helt enkelt inte för 130 minuter utan det blir en massa utfyllnad som inte tillför filmen något vilket i sin tur gör att den tappar rejält i tempo mellan varven.
betyg 4/10 Postad 21 juni 2018 - 13:41
Tycker det är helt ok att tempot går som det går i den iom det är byggt på verkliga händelser... såg en dokumentär på Discovery(tror det va där) som va mycket sevärd också om denna händelse. Ger den väl godkänt... Redigerat av Garrett, 21 juni 2018 - 13:42. Postad 21 juni 2018 - 16:16 Samma som All the money in the world ? I så fall ja, småseg, dock sevärd. Postad 22 juni 2018 - 06:42
B99CA74B-9596-4F17-8DA3-E90EF44C0F53.jpeg 118,5K
0 Antal nerladdningar
Sixteen Candles, BD Oj. Jag är faktiskt lite chockad. Det har hänt lite med värderingar sedan -84... Var jag verkligen med då?? I filmen beskrivs det som helt normalt att våldta medvetslösa tjejer. Den är full av rasistiska och homofoba skämt. Fascinerande. Bildkvalitén är riktigt bra. Storyn är extremt banal. Upplevelsen kan beskrivas som en mix av fasa, skratt, chock och nostalgi. John Cusack har en biroll och ingen hade nog kunnat gissa att han skulle bli en stjärna baserat på detta. Postad 22 juni 2018 - 12:28 Molly Ringwald skrev en rätt intressant artikel kring hennes medverkan i några av John Hughes filmer och lite det du är inne på.
https://www.newyorke...-pretty-in-pink
Kan inte minnas att jag sett Sixteen Candles, men såg om The Breakfast Club för inte så länge sen som jag ändå tycker har åldrats rätt väl och ger den betyget 3/5. Postad 07 juli 2018 - 22:56
De bytte redan när de gjorde om det till DD 5.1 på DVD för länge sedan, låter som en laserpistol och inte en handkanon Är väl inte så realistiskt att en 45'a låter som en handkanon men det gamla ljudet passade bättre till scenerna. Postad 07 juli 2018 - 23:02 Brawl in cell block 99 - 8 / 10 Wind River - 9 / 10
Två filmer från en lista över filmer 2017 som man troligtvis hade missat. Länge sedan man sett två filmer på rad som varit bra.
Brawl: Udda action drama, som blandar välspelat drama och orealistiskt ultravåld, faktiskt rätt märklig rulle Wind River: Kriminaldrama, rätt klassisk i storyn men miljöer, stämning och skådespel är riktigt bra. Postad 10 juli 2018 - 11:14 Grabbarna får det minst sagt tufft och man lider verkligen med dem; trots deras handlingar. Ställer verkligen frågan: vad hade du gjort? Bland det bästa jag sett i thrillerväg på länge. Redigerat av pacman, 10 juli 2018 - 16:45. Postad 10 juli 2018 - 11:54 1/10 får den, inget jag hade behövt se. Postad 10 juli 2018 - 21:08
Tack för Tipset! Riktigt bra! Postad 10 juli 2018 - 21:38 Precis min typ av film. Riktig popcornaction med mycket humor och massa skjutande. Hade inga jättehöga krav på filmen vid start, men förväntade mig i alla fall någon typ av brahet med tanke på att Samuel L Jackson och Ryan Reynolds har hand om huvudrollerna. Klockrena 10/10 för två timmar film som flög förbi! https://m.imdb.com/title/tt1959563/ Postad 12 juli 2018 - 22:32 Muse Drones World Tour, kunde endast ses idag på utvalda biografer. Såg giget i Globen 2015 eller 2016 och var gravt imponerad då, men detta var nästan obeskrivbart bra. Kunde varit lite bättre bild, men 100 av 100 baserat på känsla. **** vad jag grät. #j*vlamäkt Postad 13 juli 2018 - 14:34 Var också i Globen på den konserten Kommer att ses hemma när den släpps på skiva eller stream, ska bli kul. Har deras Live at Rome Olympic stadium sen tidigare, grymt bra den med. Redigerat av frollic, 13 juli 2018 - 14:35. Postad 13 juli 2018 - 16:19
Jag och frugan också, så de hade minst fyra i publiken. Det kan kanske bli något av det här bandet Postad 13 juli 2018 - 17:44 Mysig komedi med Arnold och DeVito. Tyvärr suger bilden rätt hårt. Suddigt och brusigt. Postad 13 juli 2018 - 22:44 How it ends : Netflix Postad 14 juli 2018 - 05:12
Fan... misstänkte detta.. Ska ändå ge den en chans.. Postad 14 juli 2018 - 07:00 Inte sevärd, spara den till hemmabion (om än alls). Mest tragiska var nog ändå Michelle Pfeiffers sönder(skönhets)opererade ansikte. Redigerat av frollic, 14 juli 2018 - 11:10. Postad 14 juli 2018 - 11:08 Gripande och otäck film som kryper under skinnet på en. Köper man bara förutsättningarna fullt ut är den nog ännu bättre. Själv hade jag lite svårt för det men ger den ändå bra betyg då den hänger kvar i sinnet. Betyg 7/10 Postad 14 juli 2018 - 15:39 4/5 Powergloves. Postad 16 juli 2018 - 19:08
Rampage (2018)
Man tar gamla CGI-byggnaderna från San Andreas-filmen, slänger in samma muskelknutte i huvudrollen, och animerar in några stora monster, så har man porterat en gammal TV-spels klassiker till film .... Dessutom castar man Malin Åkerman som bad guy (eh, girl) ..... *suck*. Inte så lyckat, imho .... kunde lika gärna stängt av, för filmen var verkligen skräp. Redigerat av frollic, 18 juli 2018 - 09:40. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |