Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Game pass och Live Gold samt köpa spel online ?

9 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 mars 2019 - 17:14

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Ok, detta kan lÄta som sjÀlvklarheter för mÄnga som sysslat med detta en tid.
Men för mig Àr detta helt nytt och behöver dÄ lite info.

SĂ„ ha lite överseende för en amatör som jag ;) 

Game Pass:

Hur funkar detta ?
Är det liksom att det finns dĂ„ vissa spel som man kan ladda ner gratis om man har gamepass ?

Samt som man dÄ har hela tiden ?
Men vad hÀnder om man bytar konsoll osv ?

Tex sÄ fick jag 14 dagars prov av game pass nÀr jag köpte mitt One X ( men har inte aktiverat det )

Gick dÄ in pÄ Store för att kolla lite och sÄg dÄ att tex Shadow of the Tombraider sÄ stod det att det ingick med game pass.
Betyder detta dÄ att om jag aktiverar min gratis prov tid, sÄ kan jag ladda ner spelet helt gratis ?

men som sagt, vad hÀnder om jag tex bytar konsoll.... kan jag dÄ ladda ner det igen eller ?

Live Gold :

Om jag skaffar Live gold, sÄ betyder det att man kan gÄ online och spela mot andra. ?
Och mÄste man ha Live Gold för att kunna uttnyttja Game pass ?


Köpa spel online:
 

Om man köper ett spel via store, laddar ner det sĂ„ man kan köra det frĂ„n HD istĂ€llet för skiva.... 
Men vad hÀnder om jag tex bytar konsoll och vill ladda ner det till den nya, mÄste jag dÄ köpa nytt eller hur funkar det ?

 

Puh blev en del, men jag Àr helt grön pÄ detta, sÄ vill gÀrna ha lite mer info om hur allt detta funkar.



#2

Postad 23 mars 2019 - 18:53

appel_
  • appel_
  • ForumrĂ€v

  • 501 inlĂ€gg
  • 0
SÄ lÀnge du har Game pass sÄ kan du ladda ner och spela de spel som ingÄr frÄn vilken Xbox du vill. Dessutom kan alla spela dem pÄ den Xbox som Àr instÀlld som din hemma Xbox.

Live Guld krÀvs för att spela online. Dessutom fÄr du tvÄ 360 spel och tvÄ Xbox One spel i mÄnaden, Xbox One spelen kan du dock bara spela sÄ lÀnge du betalar för guld.

Spel du har tillgÄng till, köpta pÄ ditt konto, ingÄr i Game pass eller som du fÄtt via guld, kan du alltid spela sÄ lÀnge du Àr inloggad eller pÄ den Xbox som Àr satt som hemma Xbox för ditt konto.

#3

Postad 23 mars 2019 - 19:05

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlĂ€gg
  • 0

SÄ lÀnge du har Game pass sÄ kan du ladda ner och spela de spel som ingÄr frÄn vilken Xbox du vill. Dessutom kan alla spela dem pÄ den Xbox som Àr instÀlld som din hemma Xbox.

Live Guld krÀvs för att spela online. Dessutom fÄr du tvÄ 360 spel och tvÄ Xbox One spel i mÄnaden, Xbox One spelen kan du dock bara spela sÄ lÀnge du betalar för guld.

Spel du har tillgÄng till, köpta pÄ ditt konto, ingÄr i Game pass eller som du fÄtt via guld, kan du alltid spela sÄ lÀnge du Àr inloggad eller pÄ den Xbox som Àr satt som hemma Xbox för ditt konto.

Tack sÄ mycket för info.

SÄ om jag har förstÄtt detta......

SÄ lÀnge jag har game pass kan jag spela dom spel jag laddat ner gratis dÀrifrÄn.
Men vad hÀnder om jag bestÀmmer mig för att INTE ha game pass lÀngre, kan jag dÄ inte spela dom spelen jag laddat hem ?

Sen nÀr det gÀller dom jag har köpt via store..... Jag mÄste dÄ vara inloggad med mitt konto för att kunna spela dom,( lite som en licens nyckel ).
Men vad hÀnder om jag tex bytar konsoll..... kan jag dÄ ladda ner dom pÄ nytt utan att behöva betala för dom igen ?



#4

Postad 23 mars 2019 - 19:20

appel_
  • appel_
  • ForumrĂ€v

  • 501 inlĂ€gg
  • 0
Du kan bara spela de spel som ingÄr i Game pass för tillfÀllet och bara medans du betalar. Som Netflix ungefÀr.

Du mÄste antingen vara inloggad med ditt konto eller spela pÄ den Xbox du har satt som hemma Xbox.

NÀr du byter konsol sÄ Àr det bara att ladda ner dem igen sÄ lÀnge du loggat in med ditt konto. För att lÄta andra spela pÄ din nya Xbox sÄ stÀller du om sÄ att den nya blir din hemma Xbox.

#5

Postad 23 mars 2019 - 19:21

Dalex
  • Dalex
  • AnvĂ€ndare

  • 103 inlĂ€gg
  • 0
What he said...

Redigerat av Dalex, 23 mars 2019 - 19:22.


#6

Postad 23 mars 2019 - 23:20

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlĂ€gg
  • 0

Kanon tack alla dĂ„ fattar jag lite mer :) 

SÄ egentligen Àr det bÀttre att köpa spelen digitalt via Store, pga att man dÄ slipper ha skivor i nÀr man ska spela samt slipper riskera repiga eller knÀckta skivor.

OcksÄ lite smidigare om man vill byta spel... dvs man slipper gÄ upp och byta skiva hela tiden.

NÄgot som skulle varit bra Àr att man skulle kunna fÄ en kod nÀr man tex köper ett spel pÄ skiva, som man sedan kan anvÀnda för att ladda ner samma spel eller pÄ nÄgot sÀtt aktivera sÄ man slipper anvÀnda skivan.



#7

Postad 24 mars 2019 - 10:04

appel_
  • appel_
  • ForumrĂ€v

  • 501 inlĂ€gg
  • 0
MS hade en idé om att skivor bara behövdes anvÀndas vid installation nÀr de lanserade Xbox One. Men presentationen av det sköttes sÄ dÄligt att de fick skrota idén pga för mycket kritik och sÀkert för att de internt inte ens var överens om hur det skulle fungera eller om det var en bra idé. Att dÄvarande Xbox chefen inte tyckte spel konsoler var en bra idé hjÀlpte nog inte heller.

#8

Postad 24 mars 2019 - 10:26

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlĂ€gg
  • 0
Kanske ocksÄ skall tillÀggas att du kan dela pÄ alla digitala spel och gold live med en kompis tex.

https://www.ubergizm...share-xbox-one/

Redigerat av genstruktur, 24 mars 2019 - 10:26.


#9

Postad 24 mars 2019 - 11:21

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlĂ€gg
  • 0

MS hade en idé om att skivor bara behövdes anvÀndas vid installation nÀr de lanserade Xbox One. Men presentationen av det sköttes sÄ dÄligt att de fick skrota idén pga för mycket kritik och sÀkert för att de internt inte ens var överens om hur det skulle fungera eller om det var en bra idé. Att dÄvarande Xbox chefen inte tyckte spel konsoler var en bra idé hjÀlpte nog inte heller.

Ja det var ju dumt att det inte gick igenom....

För om man tÀnker efter.... Du installerar spelet pÄ HD, MEN du behöver ju skivan nÀr man ska spela.
Dvs Skivan agerar som en licensnyckel bara ...eller ?

Hade man istĂ€llet kunnat ange en nyckel  frĂ„n skivan man köper, sĂ„ hade man kunnat spela UTAN skiva....rĂ€tt enkelt kanske.
 

Kanske ocksÄ skall tillÀggas att du kan dela pÄ alla digitala spel och gold live med en kompis tex.

https://www.ubergizm...share-xbox-one/

Det Ă€r ju kanonbra...speciellt om man Ă€r fler i hushĂ„llet :) 



#10

Postad 23 juni 2019 - 20:05

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlĂ€gg
  • 0
Gamesharade med grabbens konsol idag, trevligt att vi kan dela pĂ„ guld o gamepass samt spel 👍👍



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.