Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha Nya 2012 - RX-V373, RX-V473, RX-V573, RX-V673, RX-V773

515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Yamaha RX-V373 (Surroundförstärkare) 7 8 (3) Inga priser
Yamaha RX-V473 (Surroundförstärkare) 5 8,25 (11) Inga priser
Yamaha RX-V673 (Surroundförstärkare) 6 8,65 (25) Inga priser
Yamaha RX-V773 (Surroundförstärkare) 6 8,73 (21) Inga priser
Yamaha RX-V573 (Surroundförstärkare) 3 6,5 (1) Inga priser
Yamaha HTR-3065 (Surroundförstärkare) 3 6,5 (1) Inga priser
31 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 1 år sedan
Köp av ny tv med ps4 pro (4 inlägg) 5 år sedan
Hjälp med setup (4 inlägg) 5 år sedan
Receiverns menyer krypterade? (1 inlägg) 6 år sedan
TV Säger "Content displayed in HD,No support HDCP 2.2" men visar 4K (1 inlägg) 7 år sedan
HDMI-ARC/CEC LG <-> Yamaha (19 inlägg) 9 år sedan
Konstigt problem/fel på rx-v773 (9 inlägg) 9 år sedan
Yamaha RX-V773 vs Pioneer VSX-1123 (0 inlägg) 9 år sedan
Val av förstärkare Denon VS Yamaha? (5 inlägg) 10 år sedan
Förstärkare för 3kkr: Onkyo 626 / Pioneer 923 / Yamaha 773 / Denon X1000 (2 inlägg) 10 år sedan
Hur stor ljudskillnad mellan dessa? (5 inlägg) 10 år sedan
Hjälp med kombination av 5.1 högtalare+förstärkare (22 inlägg) 10 år sedan
Inställningar är rena djungeln? (1 inlägg) 10 år sedan
Lyssna på radio (sr play+fm) (1 inlägg) 10 år sedan
Dynavoice DM-6/Challenger M-65 eller något annat? (15 inlägg) 10 år sedan
Råd ny reciever, hdmi-splitter, switch eller matrix (2 inlägg) 10 år sedan
Stativare på tv-bänk? (23 inlägg) 10 år sedan
Yamaha RX-V473 eller V673? Vilken och varför? (6 inlägg) 10 år sedan
Hjälp! Yamaha RX-V673 eller RX-V771? (14 inlägg) 10 år sedan
Denon 2313 eller Yamaha RX-v773 (10 inlägg) 10 år sedan
Bra ljud till rätt pris?! (5 inlägg) 10 år sedan
Ny Reciever till Kef 2005.2 (30 inlägg) 10 år sedan
Pioneer VSX-527 eller Yamaha RX-V473? (6 inlägg) 11 år sedan
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-V673 (3 inlägg) 11 år sedan
Bästa iPhone app bland förstärkarna (6 inlägg) 11 år sedan
Irriterande problem, Yamaha RX-473 (2 inlägg) 11 år sedan
Koppling av kringutrustning till reciver (2 inlägg) 11 år sedan
Valet står mellan 3 recievers. Vill ni tycka till? (23 inlägg) 11 år sedan
sökes receiver budget 3000kr (2 inlägg) 11 år sedan
Yamaha HTR-3065 + SRP 2.5? (12 inlägg) 11 år sedan

#51

Postad 29 september 2012 - 23:07

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

2 - Ännu värre. Har problem med Airplay. Om jag pluggar i nätverkskabeln så kan jag välja Airplay från iphone eller itunes efter några sekunder. Allt fungerar då perfekt.
Men, sätter man inte på Airplay med en gång och väntar några minuter så hittar ej längre iphone eller itunes receivern. Enda sättet är då att plugga i och ur nätverkskabeln.


Undrar om du har slagit på Network Standby (s77 i den svenska manualen). För mig funkar Airplay som det ska men DLNA är lite dummare, kör jag med DLNA från telefonen måste jag sätta receivern i serverläge för att den ska ta emot några anrop.

#52

Postad 30 september 2012 - 12:37

TomTroll
  • TomTroll
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Undrar om du har slagit på Network Standby (s77 i den svenska manualen). För mig funkar Airplay som det ska men DLNA är lite dummare, kör jag med DLNA från telefonen måste jag sätta receivern i serverläge för att den ska ta emot några anrop.


Standby är aktiverat. Jag kan ju även starta den från standby med telefonen även om den varit avstängd länge så jag tror inte det är problemet.

Börjar misstänka att min router har något med det att göra. Googling på Thomson TG784 och airplay visar att många har problem. Förstår dock inte varför det fungerar klockrent en stund....

Störningarna på SVT kommer om jag har HDMI inkopplad mellan receiver och sagem-boxen. Kör så länge coaxialljud till receivern och scart till TV'n. Störningarna är nog inget bekymmer om man har hygglig antennmottagning.

#53

Postad 01 oktober 2012 - 09:40

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Jag har nu bestämt mig för att behålla Yamaha RX-V671 och lämna tillbaka RX-V473 till Elgiganten. Den dyrare 671:an känns helt enkelt mer gedigen och strulfri. 473:an duger säkert bra för de flesta men det var några par småsaker jag inte var nöjd med så den åker tillbaka. Det jag förlorar är airplay och byte av HDMI-ingång i standby men det kan jag leva med.

Intressant är att priset på 473 legat på 3388 kr en månad men efter att elgiganten sänkte till 2490 kr förra veckan så har nu sju andra butiker hängt på. Marginalen när den låg på 3388 kr var nog ganska hög! :)

Redigerat av daddydj, 01 oktober 2012 - 09:41.


#54

Postad 01 oktober 2012 - 10:14

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Ville ha airplay för att det skulle vara lätt för tjejen att spela musik när jag inte är hemma.
(slippa starta asrocken och välja hdmi 1 på tv:en och hdmi 2 på 773:an osv)

Men måste säga att jag älskar smidigheten jag med, så använder det mycket själv nu. :-)

#55

Postad 01 oktober 2012 - 10:35

Jeppe_K
  • Jeppe_K
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Har denna att sälja!

https://www.minhembi.../marknad/331466

#56

Postad 10 oktober 2012 - 10:34

Lasse-HIFI
  • Lasse-HIFI
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Lite av priskrig pågår just nu på RX-V673... Ligger runt 3800 kr.

#57

Postad 10 oktober 2012 - 13:08

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Testade RX-V473 men tycker att både ljudet och bilden är bättre i min HK AVR 156 som jag köpte billigt för 1990:- för nån vecka sen, så nu åker 473:an tillbaks till Elgiganten igen.

#58

Postad 11 oktober 2012 - 20:47

Oblic
  • Oblic
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
3 korta frågor på RX-V473 :)

Har komponent+spdif/optical(borde bli AV1 utgången på Yamahan) på en digitalbox och undrar om det går att köra HDMI out till TV efter det? Med andra ord digitalbox(komponent) -> yamaha komponent in -> yamaha hdmi out -> tv hmdi?

Har kollat igenom manualen men står inget om just denna kombinationen.

Undrar även fjärkontrollen, kommer stänga in förstärkaren så att den inte är synlig. Hur löser jag det här på bästa sättet?

Baslåda som har RCA (left/right), visst ska den anslutas till audio ingången på förstärkaren?

/Robin

#59

Postad 12 oktober 2012 - 08:49

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

3 korta frågor på RX-V473 :)

Har komponent+spdif/optical(borde bli AV1 utgången på Yamahan) på en digitalbox och undrar om det går att köra HDMI out till TV efter det? Med andra ord digitalbox(komponent) -> yamaha komponent in -> yamaha hdmi out -> tv hmdi?

Har kollat igenom manualen men står inget om just denna kombinationen.

/Robin


På sida 23 i manualen står det att om du vill titta på video som matas in till AV1-2 ska du ansluta TV:n till Monitor out (Component Video) - jacken på receivern.

#60

Postad 13 oktober 2012 - 14:38

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Klart med Spotify för modell RX-V673 och uppåt under November.
http://www.ljudochbi...aha-far-spotify
/M

#61

Postad 13 oktober 2012 - 21:29

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Äntligen en bekräftelse på detta!
Kan nu oxå priset på en 773 ramla ner några hundringar så får det bli en.


#62

Postad 17 oktober 2012 - 15:08

Unregistered28922
  • Unregistered28922
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Hej.

Har precis köpt en 673:a, verkar bra hittills. det jag dock inte blir klok på är var jag anger min säkerhetsnyckel till routern, så att jag kan koppla in recievern och komma åt den via nätverket. Jag kör på kabel. Behöver jag ange säkerhetsnyckeln?

En mysko sak; testade spotify via airplay, och då kom förstärkaren upp i Ipaden. Jag valde den, men direkt därefter försvann airplaysymbolen och inget ljud hördes. Är det för att jag inte angett säkerhetsnyckeln till recievern?

Någon som vet?

#63

Postad 17 oktober 2012 - 15:18

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
säkerhetsnyckel har man ju trådlöst för att inte grannar och andra ska kunna komma åt ens nätverk.

Men det är ju inte så stor risk att någon granne kommer åt ditt nätverk med en kabel utan din tillåtelse :) (därav behövs inte säkerhetsnyckel vid trådanslutning).

Redigerat av Kimme, 17 oktober 2012 - 15:19.


#64

Postad 18 oktober 2012 - 13:53

Soederstroem
  • Soederstroem
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Skillnad på RX-V673 och RX-V673BL.....om det nu är någon?

#65

Postad 18 oktober 2012 - 13:56

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
BL står nog för Black.

#66

Postad 18 oktober 2012 - 14:00

Soederstroem
  • Soederstroem
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

BL står nog för Black.

Haha ja det bör det ju nästan göra. Vilken idiot man är =)

#67

Postad 18 oktober 2012 - 17:45

Unregistered28922
  • Unregistered28922
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Hej igen. Jag har samma problem som tidigare skribent, mitt AirPlay funkar bara om jag startar om nätverksuppkopplingen. Även jag sitter på ett Thomsonmodem från Telia. Någon därute som kommit runt det hela?

Det jag får göra är att gå in i setupmenyn och ändra DCHP från on till off, vänta några sekunder och därefter ändra tillbaka igen. Då funkar det. Känns lite kass att behöva göra det varje gång, förtar liksom meningen och smidigheten med AirPlay.

Sedan har jag laddat hem appen som jag kör från min HTC Desire Z, funkar inte alls. Recievern svarar inte alls, någon som vet där?

Till sist undrar jag över musicplay, det ska tydligen finnas parallellt med AirPlay. Gör det det - hittar inget i manualen om det - och hur funkar det? Borde jag inte kunna köra spotify via musicplay från min HTC iså fall? Vid AirPlay använder jag en iPad.

Tacksam för svar!

Ps. Kimme: TACK!

#68

Postad 18 oktober 2012 - 20:11

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Hej igen. Jag har samma problem som tidigare skribent, mitt AirPlay funkar bara om jag startar om nätverksuppkopplingen. Även jag sitter på ett Thomsonmodem från Telia. Någon därute som kommit runt det hela?

Det jag får göra är att gå in i setupmenyn och ändra DCHP från on till off, vänta några sekunder och därefter ändra tillbaka igen. Då funkar det. Känns lite kass att behöva göra det varje gång, förtar liksom meningen och smidigheten med AirPlay.

Sedan har jag laddat hem appen som jag kör från min HTC Desire Z, funkar inte alls. Recievern svarar inte alls, någon som vet där?

Till sist undrar jag över musicplay, det ska tydligen finnas parallellt med AirPlay. Gör det det - hittar inget i manualen om det - och hur funkar det? Borde jag inte kunna köra spotify via musicplay från min HTC iså fall? Vid AirPlay använder jag en iPad.

Tacksam för svar!

Ps. Kimme: TACK!


Inga problem!

Att airplay inte fungerar beror troligen på din router från telia.

Vet att många med pioneer VSX-921/922 har samma problem.

Tror den bästa lösningen är att byta router tyvärr.
(kör själv med Asus RT-N66U och det fungerar perfekt)

Hittade dock detta inlägget i tråden för 921 som kanske kan vara värt att testa.

"Telia har stängt av WPS på Thomson pga någon säkerhetsrisk. Man ska tydligen kunna be dem slå på det om man vill"

/Kim

#69

Postad 19 oktober 2012 - 12:02

TomTroll
  • TomTroll
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej igen. Jag har samma problem som tidigare skribent, mitt AirPlay funkar bara om jag startar om nätverksuppkopplingen. Även jag sitter på ett Thomsonmodem från Telia. Någon därute som kommit runt det hela?

Det jag får göra är att gå in i setupmenyn och ändra DCHP från on till off, vänta några sekunder och därefter ändra tillbaka igen. Då funkar det. Känns lite kass att behöva göra det varje gång, förtar liksom meningen och smidigheten med AirPlay.

Sedan har jag laddat hem appen som jag kör från min HTC Desire Z, funkar inte alls. Recievern svarar inte alls, någon som vet där?

Till sist undrar jag över musicplay, det ska tydligen finnas parallellt med AirPlay. Gör det det - hittar inget i manualen om det - och hur funkar det? Borde jag inte kunna köra spotify via musicplay från min HTC iså fall? Vid AirPlay använder jag en iPad.

Tacksam för svar!

Ps. Kimme: TACK!


Jag trasslade i veckor med min Thomson för att få airplay. Har den via Glocalnet. För att utesluta receivern så tog jag den till mina föräldrar och där fungerade allt klockrent.

För två veckor sedan köpte jag en d-link router för 269:-, bryggade Thomson och kopplade routern via en LAN-port. I början hade jag lite svårt att alltid nå receivern via airplay men efter att ha slagit på "Multicast streams" i routern har allt gått helt perfekt.

För Glocalnet kan man brygga själv. Telia tror jag har låst vissa ändringsmöjligheter så där kanske supporten måste göra bryggningen.

#70

Postad 19 oktober 2012 - 13:49

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Skulle aldrig använda Thomsons modem.
Har Glocalnet (med Thomson till internetuttaget) men har anslutit en ASUS RT-AC66U router, till en LAN-port.

Finfin connection, snabb som tusan både tråd och trådlöst.

#71

Postad 19 oktober 2012 - 14:07

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Kanske ska förtydliga att jag kör liknande som putte.

Har BBB och en inteno AP från dem till "internet uttaget" men har kopplat in en ASUS RT-N66U
till en av lan portarna på intenon.

Precis som Putte säger så går det undan både trådat och trådlöst (95 Mbit trådlöst till mina laptops)
och dessutom stabilt.

Så rekommenderar som sagt att investera i en ny router.

#72

Postad 22 oktober 2012 - 07:28

Myrkrig
  • Myrkrig
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hur kopplar jag ihop ljudingången AV1 och HDMI1? Hjälp mig gärna med råd! :)

Jag har RX-V673 och har kopplat datorbild med DVI-HDMI1 och datorljud optiskt till AV1. Jag hör att det finns ljud på AV1 om jag byter till den ingången, men jag lyckas inte koppla ihop min hdmi1 och AV1 så att receivern förstår att de hör ihop... När jag går in i Setup och försöker ändra ljudet till AV1 när datorns bild visas ändras allt ljud till AV1, exempelvis TVns ljud.

Redigerat av Myrkrig, 22 oktober 2012 - 12:38.


#73

Postad 22 oktober 2012 - 11:20

Unregistered28922
  • Unregistered28922
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Skulle aldrig använda Thomsons modem.
Har Glocalnet (med Thomson till internetuttaget) men har anslutit en ASUS RT-AC66U router, till en LAN-port.

Finfin connection, snabb som tusan både tråd och trådlöst.


Ja, då får det väl bli en ny router, Asus enl ovan, eller en D-Link. För den Zyxelrouter jag hade liggande ville inte vara med och leka. Bryggning mm gick fint (via Telia), men Zyxelns trådlösa var kass. Mina trådlösa apparater hittade routern, men ingen uppkoppling gavs.

Jaja...

#74

Postad 22 oktober 2012 - 13:03

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Ja, då får det väl bli en ny router, Asus enl ovan, eller en D-Link. För den Zyxelrouter jag hade liggande ville inte vara med och leka. Bryggning mm gick fint (via Telia), men Zyxelns trådlösa var kass. Mina trådlösa apparater hittade routern, men ingen uppkoppling gavs.

Jaja...


Tänk på, att det bästa är gott nog vid trådlöst!

#75

Postad 22 oktober 2012 - 13:26

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Hur kopplar jag ihop ljudingången AV1 och HDMI1? Hjälp mig gärna med råd! :)


Nu gissar jag bara att 673 och 473 är lika i detta avseende (om dom inte är det så strunta i detta råd). Välj "HDMI1" som ingångskälla tryck sedan på knappen OPTION välj "Audio In" med hjälp av pilarna upp/ner, tryck på "ENTER", välj sedan "AV1" som ljudkälla med hjälp av pilarna höger/vänster, tryck på "ENTER"

Redigerat av MumboJumboMike, 22 oktober 2012 - 13:33.


#76

Postad 22 oktober 2012 - 18:44

Myrkrig
  • Myrkrig
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Nu gissar jag bara att 673 och 473 är lika i detta avseende (om dom inte är det så strunta i detta råd). Välj "HDMI1" som ingångskälla tryck sedan på knappen OPTION välj "Audio In" med hjälp av pilarna upp/ner, tryck på "ENTER", välj sedan "AV1" som ljudkälla med hjälp av pilarna höger/vänster, tryck på "ENTER"


Konstigt, jag får inte upp någon Audio In-alternativ när jag trycker Option med hdmi1 som ingångskälla... Det hade ju varit ett logiskt sätt att lösa problemet på.

Jag lyckades till slut lösa det, men på ett krångligare sätt: OSD --> Input --> Bläddra till hdmi1, tryck uppåt --> Voila, där är Audio in! :)

Tack för hjälpen!

Redigerat av Myrkrig, 22 oktober 2012 - 18:45.


#77

Postad 30 oktober 2012 - 09:58

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
673:an vann nyligen Whathifi:s "Product of the year - Home cinema amplifiers"

För de som vill läsa mer finns länken nedan :)

http://www.whathifi..../yamaha-rx-v673

#78

Postad 05 november 2012 - 15:58

Unregistered54244a00
  • Unregistered54244a00
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Klart med Spotify för modell RX-V673 och uppåt under November.
http://www.ljudochbi...aha-far-spotify
/M


Hur fungerar detta? Jag måste väl koppla internet till recivern för att få igång spotify? Hittade inte så mycket info om det

#79

Postad 06 november 2012 - 21:34

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Vet inte om uppdateringen med spotify har släppts ännu.
Spotify kommer med en uppdatering under november är det sagt.
Uppdatering kan göras antingen via usb eller via nätverket. Är det spotify som du vill åt så antar jag att du har internet kopplat till din stärkare.

#80

Postad 06 november 2012 - 23:34

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Spelar 773 upp musik från digitalkälla även i zone 2 vid "partyläge"?
Ex. kan en Bluraykonsert spelas i Main zone via hdmi och även spelas upp i zone 2.
Läste nämligen i bruksanvisningen till en Onkyo att där endast kunde spelas upp från analoga källor vi "hela huset inställning", detta gjorde mig lite fundersam på hur det var på Yamaha. Det står inte något uttryckligen om att det inte skulle fungera så antar att det gör det, men vill gärna ha det verifierat.

#81

Postad 07 november 2012 - 20:11

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Spelar 773 upp musik från digitalkälla även i zone 2 vid "partyläge"?
Ex. kan en Bluraykonsert spelas i Main zone via hdmi och även spelas upp i zone 2.
Läste nämligen i bruksanvisningen till en Onkyo att där endast kunde spelas upp från analoga källor vi "hela huset inställning", detta gjorde mig lite fundersam på hur det var på Yamaha. Det står inte något uttryckligen om att det inte skulle fungera så antar att det gör det, men vill gärna ha det verifierat.


Vad jag vet har party mode hos Yamaha alltid tillåtit vilken källa som helst (även HDMI). :)

#82

Postad 08 november 2012 - 09:29

Unregisterede7525a33
  • Unregisterede7525a33
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Jag köpte en pioneer 922 och har nu efter en del testande upptäckt att jag internetradio i zone 2 hade varit bra att ha. Är det någon som vet om det fungerar i yamaha 673?

#83

Postad 08 november 2012 - 11:39

general1
  • general1
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Någon som vet:
Ps3 på hdmi in 1 och vidare ut på hdmi ut 2. Då skickas även ljudet vidare, men det är en surround signal verkar det som. Frågan är då om man kan justera i yamahan eller jag kanske måste ställa om i ps3:t? Blir ju segt att behöva hoppa in i ps varje gång man vill lira i sovrummet.

#84

Postad 08 november 2012 - 21:54

Unregistered28922
  • Unregistered28922
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Hej. Har skaffat en 673a o har några frågor. Jag får nämligen inte till vare sig ljudet eller uppskalningen.

Ljudet låter dåligt separerat när jag ser på tv med flerkanal igång. Först trodde jag att jag hade den inställd på 7ch stereo, men den är inställd på dpl2 och tv-viewing. Det ekar märkbart o låter burkigt, trots att jag har använt kalibreringsmiken. Några tips där?

Hur får jag till uppskalningen? Jag märker ingen som helst skillnad på bilden när jag valt processing och 1080p som upplösning eller inte. Några tips där?

Tackar!

Redigerat av Unregistered28922, 09 november 2012 - 16:51.


#85

Postad 09 november 2012 - 16:54

Unregistered28922
  • Unregistered28922
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Någon som vet:
Ps3 på hdmi in 1 och vidare ut på hdmi ut 2. Då skickas även ljudet vidare, men det är en surround signal verkar det som. Frågan är då om man kan justera i yamahan eller jag kanske måste ställa om i ps3:t? Blir ju segt att behöva hoppa in i ps varje gång man vill lira i sovrummet.


Vad spelar det för roll vilken ljudsignal du får ut? Tolkar det som att du kör i stereo i sovrummet, och då borde den bara använda stereo, oavsett hur många kanaler den blir matad med. Eller?

#86

Postad 10 november 2012 - 13:56

migge1
  • migge1
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Jag uppdatera min i dag, men inget spotify hittas! Vet någon om det blir av..

#87

Postad 10 november 2012 - 14:58

jonatannn
  • jonatannn
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Går det att döpa om ingångarna på V673:an?

#88

Postad 10 november 2012 - 15:14

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
det fungerar på 773 så bör fungera även på 673.

#89

Postad 11 november 2012 - 13:32

general1
  • general1
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Vad spelar det för roll vilken ljudsignal du får ut? Tolkar det som att du kör i stereo i sovrummet, och då borde den bara använda stereo, oavsett hur många kanaler den blir matad med. Eller?


Tycker det med, men när jag lirar lite fifa så skickas 5.1 ut till förstärkeren som skickar rak signal ut till tv:n i sovrummet. Skule behöva ställa in 773 på stereo i passive mode, men det går nog inte :(

#90

Postad 13 november 2012 - 19:59

jonatannn
  • jonatannn
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Har tröttnat på min Harman Kardon avr 255 som måste in på lagning för andra gången. Även denna gång behövs hdmi växeln bytas ut då det inte går att byta mellan olika källor, den tappar signalen.....

Har nog fastnat för Yamaha men undrar lite till er som har valt RX-V773:

Vad var det som gjorde att ni valde denna istället för RX-V673, vilka fördelar hittade ni som argument?

#91

Postad 14 november 2012 - 07:30

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Har tröttnat på min Harman Kardon avr 255 som måste in på lagning för andra gången. Även denna gång behövs hdmi växeln bytas ut då det inte går att byta mellan olika källor, den tappar signalen.....

Har nog fastnat för Yamaha men undrar lite till er som har valt RX-V773:

Vad var det som gjorde att ni valde denna istället för RX-V673, vilka fördelar hittade ni som argument?


Jag bestämde mig för 773 pga mina positiva intryck av 673 men valde 773, pga dubbla hdmi ut och full preout.
Behöver inget av dem i dagsläget men eftersom det då bara skilde 1000 kr så tänkte jag kan vara bra att ha i framtiden.

Kanske flyttar man om något år och har större vardagsrum så man vill ha projektor (perfekt med dubbla hdmi ut)
Funderar även på att köpa lite värre högtalare framöver och då känns det bra att ha möjlighet att koppla in ett slutsteg.

Mvh

Kim

#92

Postad 14 november 2012 - 22:19

migge1
  • migge1
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 1

Jag uppdatera min i dag, men inget spotify hittas! Vet någon om det blir av..


Jag svarar mig själv! http://www.lydogbild...tt-til-desember

#93

Postad 15 november 2012 - 10:56

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Ang de nya modellerna: Kan man välja att stänga av OSD med volym och input-info eller är den alltid på?

#94

Postad 15 november 2012 - 11:26

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
har inte sett någonstans i menyerna att det går att stänga av men har iofs inte letat, då jag tycker det är skit bra.

#95

Postad 17 november 2012 - 12:43

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Japp det skall gå att stänga av. Åtminstone enligt sidan 100 i bruksanvisningen Ang. "short message". Jag har ju inte någon själv så kan inte kolla hur det fungerar men det låter som att det är just detta den styr.

#96

Postad 17 november 2012 - 12:44

jonatannn
  • jonatannn
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Slog till på en v673 för 3790:- på Media Markt - Torpavallen(Gbg). Har inte hunnit greja så mycket med den än. Gjorde autokalibreringen som i mitt tycke fungerade bra. Har en fråga angående hur displayen visar vilken typ av ljudkälla den spelar. Har kopplat upp den mot en PS3:a som levererar True Hd med vissa blueray skivor. Hur ser man på displayen att det är just True HD som spelas upp och inte vanlig pro logic??

Sen har jag en apple tv 3 som jag endast får ut 2.0 PCM ur.. Hur skall jag göra rätt inställning där?

#97

Postad 17 november 2012 - 13:57

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Slog till på en v673 för 3790:- på Media Markt - Torpavallen(Gbg). Har inte hunnit greja så mycket med den än. Gjorde autokalibreringen som i mitt tycke fungerade bra. Har en fråga angående hur displayen visar vilken typ av ljudkälla den spelar. Har kopplat upp den mot en PS3:a som levererar True Hd med vissa blueray skivor. Hur ser man på displayen att det är just True HD som spelas upp och inte vanlig pro logic??

Sen har jag en apple tv 3 som jag endast får ut 2.0 PCM ur.. Hur skall jag göra rätt inställning där?


på 773 kan man trycka på knappen "display" då kommer det upp en ruta (liknande ps3 när du trycker "select") där följande info visas. ingång, volym, ljudformat samt ljudläge t.ex. adventure.

Du kan även välja vad som visas på displayen på recievern genom att trycka på knappen "info".

Observera att du måste ha ps3 slim samt köra ljudet bitstream för att det ska stå t.ex. DD true hd på recievern.
annars står det bara pcm.

Mvh Kim

#98

Postad 19 november 2012 - 02:09

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Jag bestämde mig för 773 pga mina positiva intryck av 673 men valde 773, pga dubbla hdmi ut och full preout.
Behöver inget av dem i dagsläget men eftersom det då bara skilde 1000 kr så tänkte jag kan vara bra att ha i framtiden.

Kanske flyttar man om något år och har större vardagsrum så man vill ha projektor (perfekt med dubbla hdmi ut)
Funderar även på att köpa lite värre högtalare framöver och då känns det bra att ha möjlighet att koppla in ett slutsteg.

Mvh

Kim


Även jag har kollat på 773an just av samma anledningar som dig! Har idag en H/K AVR 360 som strular, men jag undrar om det blir någon skillnad på ljud och bildkvalitet? Har en del problem med min nuvarande så tänkte göra slag i saken och byta "upp" mig.
Kan nog endast jämföra med siffrorna i specifikationerna eftersom yamaha inte anger någon om strömdelen.. den är ju viktig.
Så att den kan driva någorlunda stora högtalare.

Återkom med lite feedback på 773an eftersom jag är lite sugen på den. Några nackdelar/problem än så länge som du själv stört dig på?
finns det någon belysning på fjärren? går det att lyssna på vanlig FM-radio samtidigt som du använder en hdmikälla typ en dator?
fungerar autokalibreringen bra? på min H/K är det lite si och så med den biten.. helkonstiga värden som jag får :)

#99

Postad 19 november 2012 - 17:09

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Jag har inte hittat en enda sak jag är missnöjd med hittills och jag kan hänga upp mig på små grejer så det får anses som ett mycket bra betyg. :-)

Fjärren har bara någon/några belysta knappar (kommer tyvärr inte ihåg vilken vilka, är inte hemma nu annars hade jag kollat)
Jag lyssnar aldrig på radio så det vet jag tyvärr inte.

Eftersom jag först köpte en pioneer 922 och deras autokalibrering var totalt värdelös.
Så gjorde jag ingen kalibrering på 773 förrän några veckor efter köp då min bror tyckte jag skulle ge det
en chans och jag tycker den fick ungefär samma världen som jag själv manuellt ställt in..
Ljudet blev faktiskt ännu bättre efter så nog fungerar den bra, iaf enligt min uppfattning.

Bilden var jag orolig för att den skulle bli sämre då den går genom en apparat till och inte direkt till tv:en.
(hade en gammal reciever innan utan hdmi)
Men ser ingen som helst skillnad mellan direkt till tv och genom 773.

Jag kan dock inte jämföra med HK då jag aldrig haft en.

Jag är hur som helst super nöjd.

#100

Postad 19 november 2012 - 18:24

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Tack för dina synpunkter, detta bådar ju gott. Även jag stör mig på småsaker när det främst gäller teknik. Har du valt svart eller titanfärg? Vad tycker du om osd-menyn? Lättnavigerat? Jag kan komma på många frågor :) bäst att va påläst.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.