Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

46 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 augusti 2018 - 15:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

http://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=4iTbUGItU0s

 

Släpps ju snart. Hela 89 på Metacritic just nu  :) 

 

Första traditionella Dragon Quest till konsol sedan åttan på PS2. Nån mer än jag som är sugen på lite traditionellt JRPG?



#2

Postad 29 augusti 2018 - 19:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Jag är sugen :)
Är evigheter sen jag spelade ett Dragon Quest spel, så känns som att det är dags nu.

#3

Postad 30 augusti 2018 - 10:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Tror det var åttan jag spelade på PS2. Grindathon!

#4

Postad 30 augusti 2018 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Grindathon!

 

Bara farma metallslajmarna lite  ;)



#5

Postad 03 september 2018 - 17:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Spelet dök upp i brevlådan idag, och jag har spelat i ca 5 timmar.

Till skillnad mot Final Fantasy, så har Dragon Quest lyckats behålla sin klassiska identitet genom tiderna, och detta är jag glad för.
Jag har saknat ett modernt JRPG, som har samma känsla som på NES/SNES tiden, utan en massa överflödigt tjafs.
Storyn är, än så länge, rakt på sak, och gjord med glimten i ögat.
Striderna är precis som jag vill ha dom i ett JRPG, turn-based av old-School mallen.
Systemet är smidigt och lätt att förstå sig på, till skillnad mot de flesta moderna spel i genren, som gärna vill överkomplicera det hela.
Rösterna är lite väl överdrivet brittiska, till den gräns att det känns smått Monty Python emellanåt, men dom går att stänga av, om man inte gillar detta.
Personligen är jag mycket nöjd över att slippa höra japanska tjejer som skriker, stönar, och piper ut sin dialog, tills man vill köra en skruvmejsel genom trumhinnorna ;)

Kameran är inte den bästa, speciellt inte när trädgrenar m.m. täcker bilden, samt att kontrollerna är lite stela. Men det är ändå ganska så väntat i dom här spelen.

Jag har mycket svårt för moderna japanska rollspel, då det är för mycket trams, och överkomplicerade system. Men det här passar mig som handsken. Det är brutalt old-school, vilket vissa kanske ser som ett stort minus, men för mig ger det den där mysiga nostalgiska känslan, som jag inte känt av sen 90-talet :)

#6

Postad 03 september 2018 - 23:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Låter bra  :)

 

Själv hade jag gärna fått mitt nån vecka tidigare, med tanke på att det kommer "några" spel man vill lira framöver.



#7

Postad 04 september 2018 - 16:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vad kör du för svårighetsgrad förresten och hur upplever du den? Läste att man kunde göra monstren svårare när man startar spelet, och sedan sänka vid behov (men då inte kunna höja igen).



#8

Postad 04 september 2018 - 16:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Hmm... jag var tvungen att googla detta, för jag såg inget om att man kunde ställa in svårighetsgraden i början.

Så antar att jag spelar på normal.

 

Är ca 11 timmar in i spelet nu, och jag hade inte förlorat en enda strid (så kan nog va värt att köra svårare i början). Men nu börjar det ändligen bli lite kämpigare och längre fighter :)

 

Spelet blir bara bättre och bättre :)


Redigerat av Svante Skoog, 04 september 2018 - 16:18.


#9

Postad 06 september 2018 - 13:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hmm... jag var tvungen att googla detta, för jag såg inget om att man kunde ställa in svårighetsgraden i början.

Så antar att jag spelar på normal.

 

Ja kan vara lätt att missa. Kollade upp det och det ger inga fördelar som t.ex. extra exp så kändes ganska meningslöst att aktivera.

 

Jag testade på PS4 Pro först, mycket snyggt. Tyvärr har min Pro problem med JRPG verkar det som då den frös i Ni No Kuni 2 och nu även i detta, så jag bytte till att spela på den vanliga PS4:an. Jäklar vilken skillnad, vanliga PS4 körs i 900p, plötsligt såg det ut som 3DS i jämförelse, och då har jag bara en FHDTV. Pro kör 1700 nånting tror jag och CB upp till 4K. Med downsampling blir det en massiv skillnad i aliasing, särskilt märkbart när det är så mycket gräs i början.



#10

Postad 06 september 2018 - 13:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag gillar random encounters men det är det vel inte i DragonQuest?

 

Men det er altså turbaserat? Är det med tid eller stoppar tiden när det är din tur?



#11

Postad 06 september 2018 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Jag gillar random encounters men det är det vel inte i DragonQuest?

 

Men det er altså turbaserat? Är det med tid eller stoppar tiden när det är din tur?

 

Fienderna går omkring och du kan gå på dem för att slåss. Övergår då till en turbaserad fight, tiden stoppas så man kan tänka.



#12

Postad 06 september 2018 - 14:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Är ungefär 25 timmar in nu :)

Mötte en boss som gav mig brutalt med pisk, gång på gång, att jag va nära att ge upp. Är lätt att man glömmer grinda upp sig i level, när man rusar vidare till nästa storymoment.

Men jag fann en liten ö, där man snabbt kan håva in extra XP, och då åkte den på stryk direkt.

 

Rekommenderar ändå att man väntar med att grina upp sig rejält i levels, tills man fått ihop alla följeslagarna.

Annars kan det lätt bli att de som joinar sist, hamnar rejält efter med detta.

 

Är omöjligt att sluta spela :D

Men får kanske bli en paus i morrn, när Spider-Man dyker upp ;)



#13

Postad 07 september 2018 - 15:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Annars kan det lätt bli att de som joinar sist, hamnar rejält efter med detta.

 

Hamnar inte alla efter om man inte grindar då =P?

 

Måste säga att UE4 gör sig riktigt bra i detta. Ta en stund och kolla in detaljerna. För en som är van vid typ Tales-grafik så är det här på nästa nivå när det gäller tecknad JRPG-grafik. Slår även Ni No Kuni 2 utan problem.



#14

Postad 07 september 2018 - 15:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Hamnar inte alla efter om man inte grindar då =P?

 

 

De sista karaktärerna som joinar, ligger på runt 20 i level.

Så har man vid det laget grindat upp de gamla karaktärerna, till 40 i level, så halkar dom nya rejält efter.

Alla karaktärerna får lika mycket i experience efter en fight, vilket gör att dom hamnar på ungefär samma nivå.

 

Hela gruppen ligger på ca 25 just nu.

Man kan bara använda sig av 4 under striderna, men när nån stuper, så kan man plocka in från reserven, och då är det inte kul om nån av dom ligger efter rejält i level, då det blir som att kasta in en tandpetare i striden ;)



#15

Postad 07 september 2018 - 16:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

De sista karaktärerna som joinar, ligger på runt 20 i level.

Så har man vid det laget grindat upp de gamla karaktärerna, till 40 i level, så halkar dom nya rejält efter.

Alla karaktärerna får lika mycket i experience efter en fight, vilket gör att dom hamnar på ungefär samma nivå.

 

Hela gruppen ligger på ca 25 just nu.

Man kan bara använda sig av 4 under striderna, men när nån stuper, så kan man plocka in från reserven, och då är det inte kul om nån av dom ligger efter rejält i level, då det blir som att kasta in en tandpetare i striden ;)

 

Jo jag förstår. Men om du inte grindar upp dina gubbar innan så blir det väl bara att du får fler tandpetare? Då fienderna inte verkar skala efter ens maxnivå ändå.

 

Men jag ska försöka att inte grinda förrän jag fått alla, behövs inte so far ändå.



#16

Postad 07 september 2018 - 17:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Nej det behövs inte.
innan man fått ihop hela gruppen, så är spelet väldigt enkelt. Men sen blir det äntligen svårare. Men är glad att jag inte valde Hard mode, för då hade jag nog aldrig kommit förbi en av bossarna :D

#17

Postad 07 september 2018 - 18:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Men är glad att jag inte valde Hard mode, för då hade jag nog aldrig kommit förbi en av bossarna :D

 

Om du väljer det, kan du sänka nivån när du vill. Men sedan inte höja den igen.



#18

Postad 08 september 2018 - 09:41

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Man får ju mer och mer XP för nya fiender (eftersom dom blir svårare) och dom som redan är hög level får mycket längre til nästa level. Min erfarenhet av jrpg är att det är bara att köra på med storyn och sidequests så jämnar det ut sig av sig själv.



#19

Postad 08 september 2018 - 15:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Min erfarenhet av jrpg är att det är bara att köra på med storyn och sidequests så jämnar det ut sig av sig själv.

 

Då bör du inte spela Octopath Traveler och ta dig an hemliga bossen  :D

 

Jag har spelat många JRPG där vissa karaktärer blir jätteklena så att man inte använder dem. Värst är ju spelen där de utanför partyt inte får exp.



#20

Postad 08 september 2018 - 16:15

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Ja men dom kommer snabbt upp i levlar bara man använder dom, men ja det är ofta en cutoff när det blir svårt att byta men vafan, hur mycket velar ni med partyt? =P

#21

Postad 08 september 2018 - 17:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja men dom kommer snabbt upp i levlar bara man använder dom

 

Bara man grindar i mååånga timmar i vissa spel  ;)

 

Men i det här spelet får ju alla utanför partyt exp så borde inte vara något större problem.



#22

Postad 19 september 2018 - 18:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MHB:s recension



#23

Postad 19 september 2018 - 18:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Verkar vara ett stabilt JRPG som levererar der det ska.



#24

Postad 19 september 2018 - 19:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja fast byt ut stabilt mot grymt, budgeten är "genom taket" jämfört med de flesta JRPG  :) .

 

Däremot vet jag inte om försäljningen går så bra. Lyckat i Japan med 3 mille, men i väst var det nog inte någon bra tajming. De planerar ingen DLC heller.



#25

Postad 20 september 2018 - 17:27

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Kändes bra att sponsra detta spel på releasen, ser ju riktigt härligt ut. Nu måste jag bara klara Spider-Man och Shadow of the Tomb Raider för att få tid att spela det.

#26

Postad 22 december 2018 - 07:53

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
DQ11-Switch_12-21-18.jpg

https://youtu.be/XWFzRPymJ8c

#27

Postad 14 februari 2019 - 14:08

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://gematsu.com/...nches-this-fall

Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age: Definitive Edition launches this fall

by Sal Romano at 05:12 PM EST, February 13, 2019.

2D Mode, Japanese voice-overs, and more added.

Here is the Square Enix Japan’s overview of today’s newly revealed features:

Switch Between 2D and 3D Graphics – Choose between playing with nostalgic pixelated 2D graphics and beautiful 3D graphics.

Orchestra Music Added – Switch between the newly added orchestra music and the existing synthesizer music.

New Stories Added – New stories have been added where each character becomes the protagonist and sets off on an adventure.



https://youtu.be/h6dsxCfdZlk

#28

Postad 14 februari 2019 - 16:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det är ju lite lustigt att den heter "definitive edition". Innehållsmässigt så visst, men inte med den grafiken.

 

Jag hoppas verkligen de patchar in orkestermusiken i övriga versioner. Att man ska leva med hemsk MIDI på PS4 och sen släpper de orkestralt på en annan plattform bara ett halvår senare smakar illa annars.

 

Vad vi har just nu är bra musik, dålig grafik på Switch och dålig musik, bra grafik på PS4 (Pro). Det finns ingen definitiv version tills de patchar det. Eller släpper på PS5.



#29

Postad 21 augusti 2019 - 14:24

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://youtu.be/o7XSn1DLMkw

Demo ute idag

https://twitter.com/...7023456256?s=12

Begin your quest as the Luminary with the #DRAGON QUESTXI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition demo, out now!

Download now from #NintendoSwitch #eShop and carry your progress to the full game.

#30

Postad 22 augusti 2019 - 22:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Tydligen är demo versionen till Switchen 10 timmar långt.

 

https://www.youtube.com/watch?v=x5VFjIBTyws



#31

Postad 26 augusti 2019 - 21:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Nån som har tänkt att köpa det til switch? Ser att man får lite rabatt om man köper vouchers och ändå ska köpa 2 spel inom 12månader.

#32

Postad 26 augusti 2019 - 21:54

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Började lira spelet på PS4 Pro men musiken lät ju bedrövligt dassigt. Grafiken såg väl okej ut, men jag hade räknat med betydligt bättre grafik med tanke på den förhållandevis enkla grafiken (vi snackar inte om Uncharted: The Lost Legacy eller Horizon: Zero Dawn här). Jag testade nyligen demot på Switch och här lät ju musiken underbart i sin orkestrala tappning. Dock var ju grafiken tyvärr betydligt sämre än på PS4 Pro. Nä, jag kommer nog vänta på en eventuell patch eller en ny komplett utgåva till PS4 eller rent av PS5 innan jag ger mig på detta spel. Finns ju ingen "definitiv" utgåva av spelet, även om Nintendo vill påskina det med sin utgåva.



#33

Postad 26 augusti 2019 - 22:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Finns ju ingen "definitiv" utgåva av spelet, även om Nintendo vill påskina det med sin utgåva.

 

Jag sa samma sak några inlägg ovan. Musiken är klart bättre på Switch, förstår inte varför det inte bara kan patchas in. Eller varför det inte gjordes från början.

 

Men grafiken, jag klarade inte ens att spela på vanliga PS4 efter att ha spelat på Pro så Switch hade inte funkat för mig. Däremot är det inte så konstigt att det inte ser ut som Uncharted/Horizon, helt olika budgetar. Detta är ändå ett av de snyggaste JRPG-spelen, en genre som sällan har bra grafik såvida det inte heter Final Fantasy.



#34

Postad 26 september 2019 - 16:41

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

Switch recensioner, ser bra ut :)

 

https://www.metacrit...initive-edition

 

 

https://youtu.be/8XBtZT0g598

 



#35

Postad 04 november 2019 - 10:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Ja fast byt ut stabilt mot grymt, budgeten är "genom taket" jämfört med de flesta JRPG  :) .

 

Däremot vet jag inte om försäljningen går så bra. Lyckat i Japan med 3 mille, men i väst var det nog inte någon bra tajming. De planerar ingen DLC heller.

 

Er färdig med Persona så vi vurderar detta eller Fire Emblem som nästa spel vi spelar ihop. Vi testade DQ XI demot till switch igår och jag måsta säga att jag är otroligt chockerad över hur dåligt det verkar vara.

 

F.eks:
* Layouten i byn var helkt bedrövlig, man får ingen känsla av att det är en riktig by. Stelt, tråkigt, dålig design. "hemlisarna" som lyser på taken eller de fina skattkistorna som bara stär där helt normalt...hallå.
* Huvudkaraktären ser helt idiot ut när han hoppar, det är ju komiskt.
* Även om man byter rustning så syns inte detta live?
* När man ska klättra til toppen så finns det små "hemliga" extra vägar som inte är ett dugg hemliga, dom leder också bara til en enda sak som glittrar i marken och syns med en gång.
* Fysiken är skrattretande när man ska gå och ibland kan ramla ner för en kant och ibland inte?
* Striderna ser helt livlösa ut med tom dålig grafik runt om, ingen direkt påverkan hur man springer runt och skittråkig info när man klarat fighten.
* Damen som man tydligen aldrig har setts utan, hon har otroligt irriternde röst, dessutom håller hon aldrig käft, jag hoppades hon skulle dö när hon ramlade ner, och jag blev skitglad när det verkar som att vi skal på vårat äventyr utan henne.

Asså, ja budgeten är inte samma som FF, men sammtidigt är Dragon Quest otroligt stort i Japan och har i vissa installationer sålt mer än FF har det ryktats om, jag vet inte om detta stämmer men jag hade förväntat mig mycket mer än detta. Det är svårt att förklara vad jag menar, men det känns bara platt, stelt, ihopklistrat och B.

 

Är spelet såhär eller är det bara demot?


Redigerat av Demon Slayer, 04 november 2019 - 10:57.


#36

Postad 04 november 2019 - 11:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Switchbudgeten är inte genom taket i alla fall  ;)

 

Men man ska gå efter vad man själv tycker och DQ-stilen verkar inte var för dig, den är lite speciell.

 

Även om man byter rustning så syns inte detta live?

 

 

Jo för vissa rustningar.

 

Sen tog jag de vanliga striderna istället för de där man springer runt, det är bara fake då spelet är turbaserat.



#37

Postad 04 november 2019 - 12:29

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag gillar stilen, men tycker det är dåligt gjenomfört. Vänjer man sig.....blir det bättre?



#38

Postad 04 november 2019 - 13:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Jag gillar stilen, men tycker det är dåligt gjenomfört. Vänjer man sig.....blir det bättre?

 

Om du inte gillar det du fick i demo versionen, så kommer du inte att gilla resten heller.

 

Spelet är väldigt old-school, och känns mer som ett spel från PS2 eran.

Men det var också varför jag gillade spelet, då jag har oftast har svårt för moderna JRPG spel.



#39

Postad 04 november 2019 - 13:08

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag ska sluta tjata, men bara som sista sak så spelar jag mycket retro, och det finns massvis med JRPG til ps1 som jag menar är bättre gjenomförda (men sämre grafik osv såklart) så det handlar inte om tekniken, utan mer om designen och arkitekturen.



#40

Postad 04 november 2019 - 14:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja alltså stilen.. designen... du verkar inte gilla det du sett och lite svårt för oss att veta om du kommer vänja dig? Är spelet såhär? Ja, han har samma hoppanimation hela tiden och striderna är lika "livlösa" rakt igenom etc. Det finns andra riktiga städer som är större såklart, men jag tyckte första byn var mysig. Layouten vet jag inte vad du menar, det finns några hus, kullar, en flod... jag kommer ihåg den ur minnet typ. Men det är lite skillnad på PS4 Pro och Switch också. Jag tyckte redan det såg dassigt ut på PS4.



#41

Postad 04 november 2019 - 14:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Ok.

 

Men för att utdjupa så är grafikstilen dvs hur figurerna ser ut och hur husen ser ut helt ok och ganska mysigt om man tar varje karaktär eller hus för sig, men jag tycker inte dom lyckats med helheten dvs jag får inte känslan att det är ett organiskt sammhälle där folk bor och jobbar, och detta har inte med teknik att göra då det gick att få til på ps1. Detta heter kanske något annat och när jag nämner "design/arkitektur" så blev det möjligtvis missvisande. Varför jag postar många poster om detta är för att jag gillade det jag såg i trailern väldigt mycket, där såg det ut att vara en mer komplett värld, men blev besviken då jag testade demot. Jag vill gärna gilla det.

 

Ja demot finns ju bara til Switch även om jag hade planer på att spela det på pspro. Det kan säkert vara det lilla extra i grafiken på en pspro som gör att man får lite mer godkänsla, jag får helt enkelt se om det kommer demo til ps4 eller köpa det på en rea. Black friday kanske?



#42

Postad 04 november 2019 - 14:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tänk dock på att det bara är startstället, det positiva kanske överväger det negativa i slutändan.

 

Men jag gillade att det fanns förhållandevis många städer i DQ11, efter att ha spelat FFXV där det i stort sett inte fanns någon. Sen kanske de inte är överfulla med bybor direkt, men de försöker i alla fall. Städer känns ju rätt viktigt i JRPG trots allt.



#43

Postad 11 april 2020 - 08:12

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Jag håller på och kör genom demot på switchen, vilket tydligen skall vara den bästa versionen av spelet. Har kommit till den punkt då jag tagit mig genom Manglegrove träsket och är tillbaka i Cobblestone.

 

Mitt stora klagomål på spelet såhär långt är att det känns ganska småskaligt, de områden man rör sig i är väldigt begränsade och det känns inte så episkt och stort (jämfört med t.ex Ni No Kuni). Dock brukar ju JRPG's öppna upp sig och ta större skala längre in i spelen. Hur upplevs Dragon Quest XI längre in?



#44

Postad 11 april 2020 - 14:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag håller på och kör genom demot på switchen, vilket tydligen skall vara den bästa versionen av spelet.

Det finns ingen bästa version, du offrar det visuella med Switchversionen. Annars är det ett särdeles snyggt spel. Medan Switch har orkestral musik och lite mer innehåll.

 

Det finns större kartor än Manglegrove men de flesta är inte enorma. Däremot är det stor skillnad på Cobblestone och huvudstaden t.ex.



#45

Postad 23 juli 2020 - 21:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det finns ingen bästa version, du offrar det visuella med Switchversionen.

Men nu finns det en bästa version! Nu när de tänker släppa S-innehållet till Xbox och PS4, äntligen!

 

Förutom det faktum att de portar Switch-versionen, så om man köper spelet på PS4 (igen) så får man en Switch-port med sämre grafik.

 

Är det så svårt att ge extrainnehållet gratis till de som redan har köpt spelet en gång, Square? Eller att erbjuda det som DLC?

 

https://www.resetera...release.254034/

 

 

Ser fram emot Series X-versionen 2021, så kan de sälja det en tredje gång.



#46

Postad 25 juli 2020 - 18:36

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Men nu finns det en bästa version! Nu när de tänker släppa S-innehållet till Xbox och PS4, äntligen!

 

Förutom det faktum att de portar Switch-versionen, så om man köper spelet på PS4 (igen) så får man en Switch-port med sämre grafik.

 

Seriöst! Är det den lågupplösta switch versionen dom ska släppa till PS4 och Xbox One? Riktigt ruttet, switch versionen ser ju bedrövlig ut jämfört med PS4 versionen på PS4 Pro. Skulle dock vilja ha det orkestrala soundtracket från switch versionen. Som det är nu så kommer nog min PS4 version stå i hyllan ospelad tills det man förhoppningsvis får någon patch så man får det orkestrala soundtracket.



#47

Postad 25 juli 2020 - 18:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Som det är nu så kommer nog min PS4 version stå i hyllan ospelad tills det man förhoppningsvis får någon patch så man får det orkestrala soundtracket.

Jag hade klarat av det sedan länge om inte Pro gick sönder så spelet fryser lite här och var, även om jag hade föredragit Switch-musiken. Men tyvärr är man ju låst till plattformen då sparfilen finns där så det är bara att hoppas att det går att spela på PS5, gärna med vissa förbättringar.


Redigerat av Zoiler, 25 juli 2020 - 18:50.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.