Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Långa och billiga komponentkablar

233 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 mars 2004 - 00:23

Fudge_79
  • Fudge_79
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Hej, undrar bara om detta verkligen kan stämma, denna komponentkabel kostar endast 209 kr och är på 10m :P , är det märkbart sämre kvalitet på den eller är den bara billig helt enkelt??

#2

Postad 14 mars 2004 - 02:29

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0
till det priset är det ju värt att prova..... :D

#3

Postad 14 mars 2004 - 03:42

nox
  • nox
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Skiljer alltid mellan olikt komponentvideokablage (allt kablage egentligen, mer eller mindre)..
Fast det är inte alltid bundet till priset. Ibland kan man säkerligen hitta guldklimpar i dom lägre prisklasserna.

Ett exempel är väl Eichmann Tech. Express 4 (analogt signalkablage) som låter lika bra som Tara Labs Axiom som kostar dubbelt så mycket :-)

Personligen kör jag med Monster Cable M-1000

#4

Postad 14 mars 2004 - 09:21

rillern
  • rillern
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
En polare köpte den kabeln på K&Co och jämförde med Supras (vi satt hela kvällen och skiftade) och på en AE300 var det NOLL skillnad! Kan dock tänka mig att man ser skillnad på dyrare projektorer. Men jag blev verkligen förvånad för ingen av oss såg någon skillnad vid blindtesterna vi gjorde!

#5

Postad 14 mars 2004 - 09:43

Fudge_79
  • Fudge_79
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Låter bra, får ta o köpa en sådan då, synd att man inte såg det innan man köpte en 4-meters för 700 kr, det blir ju friare med placering ju längre man har.

#6

Postad 14 mars 2004 - 10:16

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Märker man inte skillnad på Kjell & Co och Supra då.. Vet jag inte vart världen är på väg. Nåja :D

#7

Postad 14 mars 2004 - 10:29

Fudge_79
  • Fudge_79
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Det kan jag ju testa när jag köpt, men jag hoppas att inte JAG märker nån skillnad.

#8

Postad 14 mars 2004 - 10:45

Neve
  • Neve
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Men jag blev verkligen förvånad för ingen av oss såg någon skillnad vid blindtesterna vi gjorde!

Är det inte helt omöjligt att se nånting överhuvudtaget vid ett blindtest?... :D

#9

Postad 14 mars 2004 - 12:04

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
:D

#10

Postad 14 mars 2004 - 13:32

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

  • 1 119 inlägg
  • 0
Både Supra och Kjell-kablarna använder lödda kontakter (=impedansmismatch och bandbreddsbegränsning) och har extremt klena ledare så jag är inte förvånad att de presterar likartat, vad exakt skulle Supra ha till fördel mer än att det är ett i Sverige bekant fabrikat? :D

Mvh,
Marcus

#11

Postad 14 mars 2004 - 21:59

nox
  • nox
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Både Supra och Kjell-kablarna använder lödda kontakter (=impedansmismatch och bandbreddsbegränsning) och har extremt klena ledare så jag är inte förvånad att de presterar likartat, vad exakt skulle Supra ha till fördel mer än att det är ett i Sverige bekant fabrikat?  :D

Mvh,
Marcus

Vad tycker du om Monster Cable M-1000 (förutom all pseudovetenskap dom gör reklam med)?

Lödda kontakter där med :lol:

#12

Postad 14 mars 2004 - 23:16

Unregistered0ff54576
  • Unregistered0ff54576
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Titta i de flesta apparaterna där samtliga kontakter är lödda, impedansanpassning måste väl gälla hela kedjan.

//Birdie

#13

Postad 15 mars 2004 - 10:59

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

  • 1 119 inlägg
  • 0

Titta i de flesta apparaterna där samtliga kontakter är lödda, impedansanpassning måste väl gälla hela kedjan.

//Birdie

Ja, det är därför många DVD spelare har ett seriemotstånd på komponentvideoutgången för att kompensera för honans impedans, för att komma så nära 75 Ohm som möjligt. Man tjänar ALDRIG på att ha mismatchat kablage, däremot blir bilden BEVISLIGEN bättre av ett perfekt impedansmatchat kablage. Det är ju ingen poäng att ha t.ex. 65 Ohm i honan, 23 Ohm in hanen och sedan 75 Ohm i själva kabeln. Då kommer 65-75-75 att ge bättre prestanda (större bandbredd och lägre VSWR).

Mvh,
Marcus

#14

Postad 15 mars 2004 - 16:53

Neve
  • Neve
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Varför sitter det överhuvudtaget RCA på många apparater när det finns BNC?

#15

Postad 15 mars 2004 - 17:02

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

  • 1 119 inlägg
  • 0
Det är tyvärr en 50-årig historia bakom RCA och konsumenterna förstår sig på den typen av kontakt, trots att den är sämre än BNC. Dessutom är den kompaktare - tänk dig vissa bärbara ljud- och bildprodukter med BNC kontakter. Trots allt är det knepigt att RCA monteras på projektorer och bildsammanhang överhuvudtaget.

Det förekommer mest BNC och XLR i professionella sammanhang så RCA är som sagt en jippoprodukt för konsumentmarknaden.

Redigerat av Unregistered0958527d, 15 mars 2004 - 17:03.


#16

Postad 22 mars 2004 - 16:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Beställde 10 meter av Kjellekabeln. Kostar ju inget så det kan ju vara skoj att prova. :wacko:

Eventuellt kutar jag iväg till medlemmen Sage och hans Sharp z201 dlp innan jag sätter upp kablarna i taket. Där skulle man kunna, så gott det går, ha en lite shoot-out mot Supra AV3. Kanske kan va kul. :D

Om jag orkar, lite osmidigt att testa kablar på projjar... ;)

#17

Postad 22 mars 2004 - 23:44

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0
Pacman---> Om du gör det så är du en hjälte. Har egentligen inget behov av komponentkabel just nu(kör DVI och Svideo)...men det känns som man bör ha en...å då e de ju fint att veta om det duger med en för 209 istället för 1500:-

Är bilden helt kass så får man la köpa en "riktig", men är skillnaden liten då kanske den kan duga(skall bara finnas tillhands...)

#18

Postad 23 mars 2004 - 09:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Pacman---> Om du gör det så är du en hjälte. Har egentligen inget behov av komponentkabel just nu(kör DVI och Svideo)...men det känns som man bör ha en...å då e de ju fint att veta om det duger med en för 209 istället för 1500:-

Är bilden helt kass så får man la köpa en "riktig", men är skillnaden liten då kanske den kan duga(skall bara finnas tillhands...)

Isf gör jag det. :wacko: Sharp z201:an, med dess vassa optik, är ju ett förhållandevis duktigt instrument för att ta fram eventuella skillnader.

Det krångliga är att man varje gång måste skifta kablar på dvd och framförallt projjen. Men, men, det ska väl gå bra ändå.

Några tips av vad man kan tänka sig använda sig av som testmaterial? Har dem inte i skallen, men nog borde det finnas en och annan bra testbild på Avia eller DVE?

Redigerat av pacman, 23 mars 2004 - 09:04.


#19

Postad 23 mars 2004 - 11:04

Fudge_79
  • Fudge_79
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Ser också fram mot detta test :wacko:

#20

Postad 25 mars 2004 - 12:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
"Testet" kommer med största säkerhet utföras ikväll! *spännande*

Får se hur mycket som hinns med och hur noggrant det blir. Ska hinna med en H/K DVD506 vs Philips 963 shootout oxå. :D

Iaf: När det är färdigskrivet så kommer jag länka till det i den här tråden.

#21

Postad 26 mars 2004 - 10:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Hehe, även om jämnförelsen inte blev så noggrann och seriös som man hade hoppats så kom vi iaf fram till ett resultat. Och vi gick iaf genom ett antal testbilder och kritiska scener plus att den använda kombinationen proj/dvd ligger på en relativt hög nivå både prestanda och prismässigt.

Dröjer innan jag hinner skriva ner "minittestet" men man kan ju ge en hint iaf: Kjellekabeln är, i jmf med Supra, ett väldigt bra köp! Inte en chans i världen att jag kommer "byta upp mig" till Supra iaf. Ska det bytas så lär det bli marcus-kabel direkt.

#22

Postad 26 mars 2004 - 10:20

Unregisteredb0624c55
  • Unregisteredb0624c55
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Jag fick min komponentabel från Kjell&Co igår och kopplade genast ihop min NAD 513 och Sanyo PLV-30. Innan körde jag s-video och skillnaden till komponent var stor.

Sedan kopplade jag om dvd:n till progressiv och det blev enormt stor skillnad. All text, som innan stått och vibrerat, var nu helt stilla och hela bilden blev lugn.

Färger och sådant har jag inte justerat men jag kan säga att bilden blev (tror jag) lika bra som när jag hade datorn med XCard inkopplad via VGA.

Undra om en kvalitetskabel skulle göra att bilden blev ännu bättre eller om gränsen är nådd med denna projektor? Jag har nog inte råd att testa. Jag får spara ihop till en nya projektor istället. :)

#23

Postad 26 mars 2004 - 10:45

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0
Alltid lika skoj att höra att folk blir nöjda med sk "kap".... :)

Detta betyder att jag kommer bygga mina egna komponentkablar om/när jag skaffar mig en projje eller tv med komponentingång.... :D

#24

Postad 26 mars 2004 - 10:57

Fudge_79
  • Fudge_79
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Ingen som vill köpa en 4m Supra :) :D Köper mig en 10m Kjell istället så slipper jag kompromissa med placering av dvd o förstärkare, vill ju helst a dom prylarna framme vid frontarna. Sen fattar jag ju att det ändå är skillnad mellan Kjell, Supra o tex Marcus cable, men man får ju fundera på hur mycket man är beredd/ha råd betala för lite bättre kabel.

#25

Postad 26 mars 2004 - 11:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Hmm, ska som sagt försöka ta mig tid att skriva mer ingående och med vilka scener testet utfördes. Men måste jobba lite oxå... :)

Kan säga att både jag och jobbkollegan som vi utförde testet hos, Sage här på prisjakt, är väldigt petiga snubbar och drar oss inte för att leta upp småfel i bilden. Inte minst på utrustning som är vår egen.

Är alltså inte rädd för att såga det jag själv har köpt (se tråden om AverTV tv-tunern t.ex. :D ). Tvärtom, ser det nästan som ett nöje. :D

Kan oxå säga som exempel att skillnaden mellan de dvd:er vi hade vid testtillfället (Phillips 963 och Yamma 540) är MYCKET större än skillnaderna mellan dessa kablar.

Redigerat av pacman, 26 mars 2004 - 11:14.


#26

Postad 26 mars 2004 - 11:17

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0

Kan oxå säga som exempel att skillnaden mellan de dvd:er vi hade vid testtillfället (Phillips 963 och Yamma 540) är MYCKET större än skillnaderna mellan dessa kablar.

Med fördel till...? :)

#27

Postad 26 mars 2004 - 11:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Med fördel till...? :)

OT: Yamman krossade Phillips! Ehm, not... :D

Vad det gäller kabeln. Den e grov som tusan! Supran proppar ju ner de tre ledarna i en "slang". Inte kjelle, den kör med tre "slangar" var och en nästan lika tjocka som en suprakabel. Dvs ska man t.ex. ha mer än komponent+ström i kabelrennor krävs en jäkla mängd kabelrännor. Själv undrar jag var jag ska göra av ett stycke fet vga-kabel?

#28

Postad 26 mars 2004 - 12:22

Unregistered8369b8a4
  • Unregistered8369b8a4
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Jag har precis fått hem denna kabel från Kjell & co och har inte hunnit testa riktigt, men jag ser ingen större skillnad mot min billiga s-video. Jag har båda kopplade mellan dvd:n (sony 730) och projen (pj10) och har suttit och växlat mellan signalerna - märker inget... Ser för övrigt ingen skillnad mellan att köra progressivt eller ej när jag kör komponent, men däremot blir det bättre att köra "progressivt" i projen med s-videokabeln. Jag måste ha dåliga ögon... Kommer aldrig köpa en dyr kabel. Tror t.o.m jag kan köpa ett kompositsnöre för tio spänn och det ser bra ut i mina ögon :)

#29

Postad 26 mars 2004 - 13:18

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Vilken lyx! För mig är det sjukt stor skillnad. S-video till komponent var ett stort kliv, men att sätta på progressiv bild från DVD-spelaren var enormt! Och då kör jag ändå med gratis RCA-kablar som komponentkablage, tills dess att jag får Marcus komponentkabel! Då smäller det :)

#30

Postad 26 mars 2004 - 13:55

Unregistered8369b8a4
  • Unregistered8369b8a4
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Jag kikade bara med Nemo också, det är nog inte så bra film att se skillnader på, ingen text, fina färger osv. Skall kika lite närmre under helgen på andra filmer, typ LOTR och Matrix - hoppas jag ser skillnad :)

#31

Postad 26 mars 2004 - 14:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Kjell o co har helt ok kablar till väldans låga priser, har köpt alla mina digitalkablar där, riktigt feta med bra kontakter.

#32

Postad 26 mars 2004 - 14:17

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Jag skulle inte hoppas om jag var du, blir ju skitbilligt :)

#33

Postad 02 april 2004 - 08:18

nakos
  • nakos
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Fick hem en 15m Clicktronic komponent Clicktronic från kjell o co igår.

Funkar kanon Priset är bara 229:- :)

Har dock inte testat mot andra kablar.

Tyvärr så fungerar inte deras 10m HQ VGA kabel så bra mellan datorn och min projektor Pannasonic 100.
Jag fick en allmänt suddig bild med eftersläpnigar/skuggefekter så det var bara att skicka tillbaka.

Någon som vet en bra/billig VGA kabel (hane-hena)som fungerar
med längden 10m? Skicka ett Pm i så fall

Kommer starta en tråd om detta också.

//nakos

#34

Postad 04 april 2004 - 10:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Sådär. För att bevisa att component och prisjakt kan leva i symbios med varandra :) så ligger "minitestet" nu uppe på den förstnämda sajten. Testförfarandet blev som sagt inte så seriöst som det var tänkt men jag och medtittaren Sage är iaf idag övertygade om vad man ska välja. :)

Supra vs Kjell&Co

Kommentarer på detta?

#35

Postad 04 april 2004 - 11:11

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Väldigt intressant det där med attt ni inte såg någon skillnad.Jag har själv Supra komponent från Panasonic 500:an till H/K25 och är nöjd med bilden fast jag är övertygad att man kan tweaka bilden till det bättre.......

Det som skulle vara intressant för mig är om det är någon skillnad på Supra scart och Kjelles scart som jag köpte för att ha till Sagemboxen.
Är inte så nöjd med bilden då konturer kan bli suddiga eller taggiga tex reklamskyltarna på en hockeymatch.....

Skulle vara kul att veta om det blir någon skillnad desssa emellan så jag inte köper en dyr kabel i onödan.

#36

Postad 04 april 2004 - 14:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Hehe, ja det var nästan irriterande att man inte kunde se nån större skillnad...hade ju varit roligare att skriva om. :)

Det som skulle vara intressant för mig är om det är någon skillnad på Supra scart och Kjelles scart som jag köpte för att ha till Sagemboxen.
Är inte så nöjd med bilden då konturer kan bli suddiga eller taggiga tex reklamskyltarna på en hockeymatch.....

Skulle vara kul att veta om det blir någon skillnad desssa emellan så jag inte köper en dyr kabel i onödan.


Det där LÅTER iofs mera som som en effekt av deinterlaceingen än något som kablar kan bättra på.

Videobaseratmaterial (som hockey) kan ju aldrig bli lika bra som filmbaseratmaterial eftersom projjen då ALLTID måste "gissa" en hel del för att få en progressiv bild. Det kan ju eventuellt vara orsaken till att konturer blir mer suddiga och taggiga (i jmf med dvd-film).

Iofs så kan man ju argumentera om att desto bättre signal/kabel, desto bättre förutsättningar för deinterlacern men, men...

Redigerat av pacman, 04 april 2004 - 14:12.


#37

Postad 04 april 2004 - 17:03

Fudge_79
  • Fudge_79
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Ingen som vill köpa en 4m Supra :) ingen??

#38

Postad 11 april 2004 - 17:14

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Apropå det här med lödda kontakter eller ej , chassie-kontakterna på apparaterna
(DVD o Projektor ) är ju lödda på kretskortet och alla komponenterna däri ?
Det borde ju inte funka alls :)

#39

Postad 12 april 2004 - 14:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Apropå det här med lödda kontakter eller ej , chassie-kontakterna på apparaterna
(DVD o Projektor ) är ju lödda på kretskortet och alla komponenterna däri ?
Det borde ju inte funka alls  :)

Jorå, det funkar. Man hänger nämligen på ett motstånd på utgångskontakterna vilket medför att de håller sig så nära 75 Ohm som möjligt.

#40

Postad 12 april 2004 - 16:53

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Men kompenserar det ej för kabeln och dess kontakter då ?
Klurigt det här !
Är det någon som kan reda ut begreppen så är jag tacksam.

Vanliga antennkablar/kontakter har ju ofta skruvfastsättning av kabeln,sämre eller bättre än lödning ?

#41

Postad 12 april 2004 - 22:33

Unregisteredf40f5859
  • Unregisteredf40f5859
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Nån som vill beställa från Kjell och splitta på frakten?

Kanske rentav någon som vill ha en "scart till komponent"-kabel för exempelvis Yamakawa? Isåfall kan vi ju dela på en 20meterskabel och göra två 10meterskablar med scartkontakt i andra änden.

// Anders

#42

Postad 20 april 2004 - 13:09

Unregisteredf40f5859
  • Unregisteredf40f5859
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Ingen som är sugen på att beställa samtidigt och dela på frakten? Tänkte beställa i dagarna.

// Anders

#43

Postad 31 maj 2004 - 22:50

Unregisterede30d5a3b
  • Unregisterede30d5a3b
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Snackar ni om kabeln som kostar 249:- nu? 10m.

#44

Postad 02 juni 2004 - 11:43

Unregistered07a790b4
  • Unregistered07a790b4
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Den här kabeln från Kjell behöver absolut inte skämmas för sig. Till det priset är den kanon. Jag hade en sådan i fyra månader. Igår fick jag hem min FETA kabel från marcus-cables och det smärtar en smula att säga att jag knappt ser någon skillnad mellan de båda kablarna ;)

Jag jämförde genom att i en timmes tid titta på filmer som Monsters, Inc, Return Of The King, Matrix Reloaded och Gladiator Superbit (alla R2). Min utrustning består av en Pioneer 668 och en Sanyo Z2 och jag har kalibrerat med hjälp av DVE PAL. Jag kör progressivt.

Det är möjligt att det blev lite stabilare och klarare färger med den betydligt dyrare kabeln, men det är precis. Hade det varit ett blindtest är jag tveksam om jag kunnat avgöra vilken som var vilken. Min sambo kunde inte se någon skillnad. Jag jämförde visserligen inte rakt av utan jag fick byta kabel mellan varven och sen se samma snutt från filmen med vardera kabel.

Jag hade nog för stora förväntningar på kabel från marcus-cables och blev därför en smula besviken att inte skillnaden var större (om den ens fanns) eller så är det så att kabeln från Kjell helt enkelt är riktigt bra.

Redigerat av Unregistered07a790b4, 02 juni 2004 - 11:44.


#45

Postad 04 juni 2004 - 18:49

Unregistered42654
  • Unregistered42654
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Jag hade först kjell & Co komponentkabel. men fick små skuggor vid bla textningen. Bytte till supra av3 och detta försvann. Fick dessutom bättre bild överlag. Används mellan en dvd 25 & PLVZ1.

#46

Postad 11 juni 2004 - 20:55

Unregistered2099c85f
  • Unregistered2099c85f
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
MYCKET intressant!

Jag är själv i begrepp att skicka iväg en beställning på både scart och component-kabel från Kjell o co.
Nu ser jag att de har två varianter av component. Den ena är den som är diskuterad här (att döma av bilden). Och den andra är en ny kabel som står angivet att den håller just 75 Ohm.

Är det någon som har erfarenhet av denna nya kabel från Kjell och co?

Jag har tänkt att ha en scart från min Nokia212T till proj och en component mellan dvd och proj. DVD blir en Sony DVD-NS730PS och proj en Panasonic PT-AE500. Någon som har synpunkter på det så är det också välkommet.

Sedan får jag väl säga att det kändes lite trevligt för en snåljåp som jag själv, att höra att skillnaden mellan en dyr Marcus- och en billig Kjell-kabel inte var så stor. :blink:



Stort tack till alla som engagerar sig och skriver ner sina erfarenheter så att alla kan dra nytta av dom! :D

#47

Postad 12 juni 2004 - 19:17

Unregistered20d93ac1
  • Unregistered20d93ac1
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Tjena boys!

Jag gjorde mina egna kablar och jag är ju en väldigt glad amatör hehe men jag hade hem en Supra komponent för att jämföra!
Dra på trissorna jag tyckte att min hemma gjorda kabel slog Supra med ”nästan” hästlängder.. jag har bara testat under rena tittarförhållande (vilket jag tycker är viktigast hehe)
Jag spanade in denna Länk sen så inhandlade jag lite material!

Kabel fixade en polare och kontakterna köpte jag på ELFA

Kontakter

Testade med
Pioneer DV 668 Av
Sharp xv z-201E
15 meters kabel

Men hehe man är nog lite partisk men fasen det var bättre bild med min kabel OCH jäklar det var väldigt enkelt, mäta, kapa, sätta på ”muffar” löda, skruva på…. Sen funka det .. men det blir en massa kabel i rännan men det får man ta hehe

Lycka till grabbs

Redigerat av Unregistered20d93ac1, 12 juni 2004 - 19:20.


#48

Postad 18 juni 2004 - 15:05

Unregistered035505d1
  • Unregistered035505d1
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Hej

Jag har tidigare kört med Tech+Link kablaget som Kjell säljer och det har fungerat bra. Nu böt jag dock till Supra 6 RCA för SACD och med supran så behöver jag inte vrida upp volymen fullt så mycket som tidigare. med Techlink kablaget så brukade jag lyssna på -25 -30db volym. Med supran ligger jag på -35 -40db och det låter lika högt.


Om det var något fel på de andra kablarna vet jag inte. Men det kanske är en viss skillnad trots allt.

#49

Postad 08 juli 2004 - 13:15

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

  • 1 907 inlägg
  • 0

Hej, undrar bara om detta verkligen kan stämma, denna komponentkabel kostar endast 209 kr och är på 10m ;) , är det märkbart sämre kvalitet på den eller är den bara billig helt enkelt??

Vilket artikelnummer har kabeln, länken funkar inte.
Det finns några 10m typer en heter 37752 och garanteras 75 ohm.
Det är klart att med det priset kan man köpa alla och prova :lol:
Tack pacman för ditt test, mycket bra gjort för alla med lite pengar.

Redigerat av Unregisteredafe9e410, 08 juli 2004 - 13:42.


#50

Postad 08 juli 2004 - 20:38

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0
Tja!


Jag beställde ett kit för ett par månader sen...väntade å´väntade´å´väntade....insåg sen efter kolla att lägsta order som expedieras var 300:- exlusive frakt. Kom givetvis ingen kabel.


Denna länk lär fungera:

http://195.67.69.175...y/tom2.asp?1607

Där finns 37898 med. Kanske kan vi(Evert å jag) beställa tillsammans? Såg ioffsg att minsta order nu var sänkt till 150:- så nu kan man faktiskt köpa en kabel och få det att fungera.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.