Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pruta - Lönar sig (inte, för mig iaf)

42 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 december 2002 - 12:56

Lokpest
  • Lokpest
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
-

Redigerat av Lokpest, 23 februari 2011 - 01:28.


#2

Postad 06 december 2002 - 13:02

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Lite har du ju tjänat ...

#3

Postad 06 december 2002 - 13:10

Unregistered9b769e78
  • Unregistered9b769e78
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
de vill testa dig maila tillbaka och säg 6900:- så slår jag till direkt annars så köper jag från Tyskland där som jag fått det priset...

Tack och förhoppningsvis på återseende

MVH
Lokpest....

#4

Postad 06 december 2002 - 13:12

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Det är inte summan i sig som avgör om man kan pruta eller inte utan de marginaler som butikerna har. Är det relativt vanliga produkter som säljs utav många butiker är marginalerna små och då finns det inget utrymme för prutning.

#5

Postad 06 december 2002 - 13:16

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Rasmus©
de vill testa dig maila tillbaka och säg 6900:- så slår jag till direkt annars så köper jag från Tyskland där som jag fått det priset...

Om butikens eget pris är 7.000:- så lär det inte fungera så bra...[;)]

#6

Postad 06 december 2002 - 13:22

Unregistered9b769e78
  • Unregistered9b769e78
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Nej det har du rätt i... Men nu vet vi inte vad det han skall köpa... Så vi kan inte ha en aning om marginalen i detta ärende... Nu ville han ha tips i att pruta... eller?

#7

Postad 06 december 2002 - 13:23

Unregistered9b769e78
  • Unregistered9b769e78
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Och det finns alltid utrymme för prutning... Sen om butiken godtar det är en annan fråga...

#8

Postad 06 december 2002 - 13:39

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Det finns inte alltid utrymme för prutning! En del produkter har man låga priser på för att locka kunder med och på dessa går det inte att pruta en spänn för då går butiken back.

#9

Postad 06 december 2002 - 13:40

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Jag brukar, som jag har nämnt tidigare, shoppa på [url="http://"http://www.klintons.se"]Klintons[/url]. När jag handlade där senast så fick jag över 10% rabatt som tack för att jag är en trogen kund. Så ska det vara tycker jag! Dessutom bjöd dom på ett par meter högtalarkabel (supra) när jag sa att jag behövde det till min center.

#10

Postad 06 december 2002 - 13:42

Unregistered9b769e78
  • Unregistered9b769e78
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Det finns alltid utrymme att pruta.... Gratis leverans gratis sladd på köpet. extra batterier... visst finns det lockvaror som skall få kunden in i butiken och visst är de på 0 marginal men det går att pruta på dem med....

#11

Postad 06 december 2002 - 13:52

Unregistered427a397c
  • Unregistered427a397c
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Om man är ute efter billigaste priset så ska man antagligen köpa från tyskland, då slipper du pruta eftersom priset antagligen redan är mycket mindre än i sverige.

Förstår att affärer som redan är billigast i sverige, typ apparat och hembiobutiken inte kan pruta så mycket. Vill man pruta mycket i sverige ska man nog vända sig till sin lokala handlare men slutpriset blir nog högre iaf.

#12

Postad 06 december 2002 - 13:56

Unregistered9b769e78
  • Unregistered9b769e78
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ingen säljer produkter utan att vilja tjäna pengar på det. Det viktigaste är att sälja , näst viktigaste att sälja så man tjänar mycket pengar. Så många företag 'är villiga att sänka priset bara du handlar. Även om det är en lågprisbutik på nätet eller en butik i Tyskland... Försök att pruta i allafall sen om du du inte få bestäm därefter om det är värt priset i allafall.

#13

Postad 06 december 2002 - 14:01

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Vet nån hur det liger till på prutmån för olika fabrikat? T ex Harman Kardon som nästan alltid säljs till riktpriset i de svenska butikerna, alltså ej t ex Apparat och Hembiobutiken. Hur mycket kan de t ex sänka priset på en H/K AVR-5500 för att få en rimlig vinst?

#14

Postad 06 december 2002 - 14:03

mjensen
  • mjensen
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Det viktigaste är inte att pruta utan vad man får betala. Betala 400 kr för en kabel på 800 kr och få 50% rabatt eller betala 350 kr utan rabatt. Välj själv eller som min gamle far sade när kunderna ville ha rabatt: "Hur mycket rabatt vill du ha?" sedan sade han priset och de fick alltid betala lite mer än vad andra fick, men alla blev nöjda. [;)]

//Mikael

#15

Postad 06 december 2002 - 14:10

Unregistered9b769e78
  • Unregistered9b769e78
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Visst kan man använda rabatt som ett säljknep. Hoppas när man är utomlands är man gladare och mer nöjd med sitt inköp om man fått bråka med säljaren då man pruta än om man inte fått det...

#16

Postad 06 december 2002 - 14:17

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Rasmus©: Av dina inlägg att döma så driver du ingen butik eller har någon större erfarenhet om hur det går till.

Du får det att låta som att butikerna alltid kan pruta och det är inte sanningen. Hembiobutiken och Apparat, för att nämna några, har redan så låga priser på vissa produkter att det inte finns några marginaler att spela på om det ska bli någon vinst. Sen kan vem som helst räkna ut att det är mycket lättare att pruta ner överpriserna som vissa fysiska butiker har på sitt sortiment.

#17

Postad 06 december 2002 - 14:25

Unregistered9b769e78
  • Unregistered9b769e78
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag har jobbat i eran favvisbutik i fem år... Så visst har jag koll på butik... Butiker kan alltid pruta det är min bestämda åsikt. Sen skall du förståss som handlare säga att det inte går. Men min åsikt är att det går och alltid kommer att gå.... Det man förlorar på karusellen tar man igen på att många vill åka kärleksbåten...

#18

Postad 06 december 2002 - 14:47

TM
  • TM
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
"Favvisbutik"? vilken är det? Är det ironiskt menat (Reference, LarsBengtsson)?

/TM

#19

Postad 06 december 2002 - 14:57

Unregistered9b769e78
  • Unregistered9b769e78
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Var ironiskt menat. De med rödgröna slipsar....

#20

Postad 06 december 2002 - 16:02

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Rasmus: Tänker inte hetsa upp mig men att jag skulle ljuga är helt fel.

Sen kanske du kan upplysa oss olärda om vilken butik som klär ut sina anställda i röd/gröna slipsar?

#21

Postad 06 december 2002 - 16:15

Unregistered8e461241
  • Unregistered8e461241
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
On Off?

#22

Postad 06 december 2002 - 16:16

Unregisteredc128dd9c
  • Unregisteredc128dd9c
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by sandstream71
Sen kanske du kan upplysa oss olärda om vilken butik som klär ut sina anställda i röd/gröna slipsar?


OnOff?

#23

Postad 06 december 2002 - 16:18

Unregisteredc6a6a6ca
  • Unregisteredc6a6a6ca
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Men om dom är svåra kan man ju alltid fråga om man får kablar med på köpet iaf, det är ju ett par hundralappar där ändå.

#24

Postad 06 december 2002 - 16:19

Unregisteredc128dd9c
  • Unregisteredc128dd9c
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
[:0]

#25

Postad 06 december 2002 - 16:33

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

  • 1 119 inlägg
  • 0
Att ni orkar...i näst senaste numret av AudioVideoInteriors skriver man följande om prutning (det är fult att pruta i USA, däremot är det ok med "sweeteners"):

"If you have to bargain on a product, it's likely that product is above your budget."

Alltså, betala vad det kostar och passar inte priset, titta då i nästa butik eller välj något du har råd med istället. Den enda prutmetod jag tycker är seriös är prismatchning. Rabatt är inget man FÅR, det är något man FÖRTJÄNAR (t.ex. köper en komplett anlägging för en större summa pengar, eller är stamkund).

Det är alltid kul att se att ni har lite Västgöta-takter men låt det inte gå till överdrift och var beredda på att någon gång i livet betala för er. Har ni inte råd - köp något billigare eller titta på fler butiker om du kan få bättre pris där för att få pengarna att räcka längre.

/Marcus

#26

Postad 06 december 2002 - 16:51

Lokpest
  • Lokpest
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
-

Redigerat av Lokpest, 23 februari 2011 - 01:30.


#27

Postad 06 december 2002 - 17:25

Unregisterede3f8bcb4
  • Unregisterede3f8bcb4
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Försöker "alltid" själv pruta men är inte den tillfrågade butiken intresserad så är det ju bara att välja om man ändå vill handla där för att dom är schyssta och har bra service eller om man försöker någon annanstans.

Man kan ju inte gärna börja klaga på butiken för att dom inte prutar, valet är ju fritt från både butiken om dom vill/kan pruta på sitt pris samt från köparen om han vill handla till det slutgiltliga priset butiken erbjuder.

Men det är klart att man "alltid" försöker[:D][;)]

#28

Postad 06 december 2002 - 18:33

Unregistered9b769e78
  • Unregistered9b769e78
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
ONOFF är rätt... jag sa aldrig att du ljög jag bara sa att jag hade en annan uppfattning...
skulel aldrig säga till nån som kan kasta ut en från hembiosajten en lögnare...
vi hara bara olika uppfattning...
visst kan allt om ONOFF fråga på!

#29

Postad 06 december 2002 - 19:15

Unregistered2c16da49
  • Unregistered2c16da49
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Klart ni skall pruta. Det är ju upp till försäljaren att avgöra om han accepterar priset. Ni som inte prutar och tycker det är ofint: börja pruta och skänk mellanskillnaden till t.ex. Frälsningsarmen som säkert har större nytta av övervinsterna än aktuell radiohandlare. Till sist ett gammalt känt prut-tips: se till att få med kablar, stativ, frakt, postförskott och andra tillbehör gratis. Det är oftast väldigt enkelt, kanske för att handlarna har extremt höga marginaler på dessa produkter. Det är oftast högtalare, dvd:s och recievers som är lockvaror med redan pressade priser.

#30

Postad 06 december 2002 - 19:28

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
marcus: Antar att du jobbar i ngn HiFi affär, låter så på resonemanget..
Det brukar gå att pruta.. Varför betala mer än man behöver. Skall man betala onödigt mycket bara för man har råd? Nej jag vill ha så mycket som möjligt för mina pengar. USA är ett lustigt land.. Där är det tillochmed så att många affärer inte lämnar ut priser per telefon!!! Går man dit då? Nej....

#31

Postad 06 december 2002 - 20:30

Unregisteredf9364581
  • Unregisteredf9364581
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Marcus angående seriös prismatchning. Räcker inte pengarna för att köpa nytt i Sverige återstår att köpa begagnat eller importera. Alternativt att fortsätta spara tills pengarna räcker.
quote:Det brukar gå att pruta.. Varför betala mer än man behöver. Skall man betala onödigt mycket bara för man har råd? Nej jag vill ha så mycket som möjligt för mina pengar.
En intressant slutsats: "Nej jag vill ha så mycket som möjligt för mina pengar". Den som kommit en bit väg och lämnat budgetstadiet inser värdet av service. Något den lokala hifi-butiken kan ge vilket minskar risken för felköp vid uppgraderingar. Det kan långsiktigt spara en del pengar jämfört med att hela tiden jaga lägsta pris.
Köpte ny digitalkamera med tillbehör i somras efter prisjämförelse. Priset reducerades ca 15% till 11.000kr och den köptes i en etablerad fotobutik som säljer svensksålda kameror. Prismatchade först kameran (lägsta pris i butik)
och fick ett bra pris per telefon. Väl inne i butiken tillkom extra minne, väska och extra batteri. Kan tillägga att det lägsta priset var på direktimporterade kameror och inte svensksålda. Slog till samma dag som kameran släpptes i Sverige och det bidrog förmodligen till ett bättre pris.

#32

Postad 07 december 2002 - 01:39

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

  • 1 119 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Prylbögen
marcus: Antar att du jobbar i ngn HiFi affär, låter så på resonemanget..


O nej, jag är "bara kund" precis som ni andra. Men jag besparar säljaren svett och tårar genom att inleda köpet med mitt utgångsläge. T.ex. "jag är på jakt efter en Yadepion SX55, och har fått ett pris på 5000kr från Ljud AB, kan ni matcha det är jag även intresserad av en EX22 på samma gång". Med detta utgångsläget vet säljaren exakt vad han skall göra för att få sälja till mig. Fattar han inte galoppen handlar jag hos Ljud AB. Så enkelt är det. Det är du som får göra din hemläxa och sedan attackera en grupp handlare med dina skamliga prisförslag. Jag har lätt sparat tiotusentals kronor på det sättet. Kolla först - matcha sedan.

Tänk efter hur du själv som säljare skulle agera mot olika prutförsök. Vem vill du ge bättre pris till, den som står och gnäller och vill ha rabatt eller den som på ett trevligt sätt visar att han är påläst om marknaden och den specifika produkten?

Att skicka med en sweetener (kabel etc) är upp till säljaren. Det är ganska anstötande att tigga saker man inte är beredd att betala för. Känner säljaren att "här gör jag godkänd marginal, killen får en kabel så kanske han handlar här nästa gång". Det blir ju lite dumt när säljaren känner "nu har jag 30 kronor nettomarginal på den här 5000kr förstärkaren, och idioten tror att jag skall ge honom en 600kr kabel på köpet". Vad jag menar är att det finns bra och dåliga tillfällen att pruta.

Du hittar "fat cat" marginalerna genom att kolla flera butikers priser, tyvärr förstår många inte den enkla logiken att den billigaste butiken förmodligen inte har marginal att pruta, utan erbjuder ett "one off" pris för att istället sälja större volymer. Den lilla marginal de har skall täcka omkostnader och visst behöver butikerna vinst för att betala hyran med när omsättningen inte är på topp vissa månader.

Det handlar inte om att jag försvarar butikerna, utan för att jag vet vad som krävs.

/Marcus

#33

Postad 07 december 2002 - 02:27

Unregistereda889d623
  • Unregistereda889d623
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Bra tips Marcus. Själv sitter jag och lusläser olika butikers hemsidor och jämför priserna på olika produkter dememellan. Det skrämmande med svenska "high-end" butiker (reference, best sound, pause, ljudmakarn) är att konkurrensen dememellan är obefintlig, de kör ju enbart på MSRP. Som jag har förstått det av tidigare trådar så är de mer eller mindre tvingade att hålla tillverkarens priser, annars blir de utan prylar. Det jag kikar på är främst Rotelprodukter (vars generalagent är xlfidelity), och de (Rotel) har som uttalad policy att inte sälja över internet "för att kunderna ska kunna få den service som krävs", vilket ju verkar ädelt, men som egentligen betyder "för då kan vi (Rotel) hålla hur j-la höga priser vi vill, för vi bestämmer vem som för sälja våra grejer och vem som blir utan" Jag blir så ledsen...

#34

Postad 07 december 2002 - 13:21

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Hej, nej självklart måste butiken fortfarande tjäna på affären.. Oftast brukar det gå att pruta när man köper flera saker samtidigt, sk "paketpris". Vissa märken som Sony & Infocus tycks kosta mer eller mindre exakt lika mycket i alla affärer. Vad jag förstått så får man inte vara åf om man marknadsför produkterna under listpriset. Därmed borde alla affärer ha bra marginaler på dessa produkter.
Håller även med k98_jbn att det är förjävligt att vissa tillverkare vill bestämma vad som är bäst för kunden. Jag förstår att det blir problem för butiker att tillhandahålla service och täcka lokalkostnader när nätbutiker dumpar priserna.. Men ta då betalt för servicen istället. 500:- för en demo...

#35

Postad 07 december 2002 - 14:16

Unregistereda889d623
  • Unregistereda889d623
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Prylbögen: Precis! Den service jag behöver när jag handlar är i princip att få lyssna på den hemma, det andra (alla specar och dylikt) läser jag in mig på innan jag handlar. Best Sound har faktiskt en variant på "betald service"; man får låna hem en pryl för 300:- (vet inte hur länge), som sedan dras av när man köper den. Det är ju det ultimata, att lyssna i en butik som inte alls liknar ens eget rum, med högtalare man inte har hemma (om man vill provlyssna ett slutsteg som jag) ger ju inte så mycket. Dessutom behöver man inte skämmas om man efter hemlånet bestämmer sig för att köpa prylen någon annan stans, man har ju pröjsat 300:- för servicen

#36

Postad 07 december 2002 - 15:47

Unregistered3d4401bf
  • Unregistered3d4401bf
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
marcus>> Självklart är det det bästa sättet att få ner priset på, och det är väl egentligen det enda rätta. Men någontstans måste ju "karusellen" börja. Hur gör man då på ett fint sätt så att man inte verkar vara en snål kund som bara vill ha billigare pris?

Du kan ju inte gärna ge en referens till en annan butik eftersom du inte fått nåt pris än.

#37

Postad 07 december 2002 - 18:14

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

  • 1 119 inlägg
  • 0
quote:Hur gör man då på ett fint sätt så att man inte verkar vara en snål kund som bara vill ha billigare pris?

Du kan ju inte gärna ge en referens till en annan butik eftersom du inte fått nåt pris än.


Så här fungerar det: Du kan inte räkna med att butiken går lägre i pris än någon annan, det är ju helt onödigt för butiken. Din hemläxa är alltså att scanna av alla butiker där du KAN handla, inkl. utländska butiker du vågar handla från. Det lägsta pris du hittar är det pris som blir ditt mål med prutningen. Det är naivt att pruta under lägsta "on-line pris", det kräver nästan att du är god vän eller släkt med säljaren, vilket sällan är fallet.

Eftersom du vet att du kan handla för detta pris, får du därmed stärkt självförtroende när du går in i butiken. Säg lugnt och hövligt som det är, jag letar efter den och den produkten, butiken Allanballan säljer den för det priset och jag undrar om ni matchar det. Svarar de "nej" så ringer du Allanballan och köper där. Det finns en anledning att butiker har olika pris, eftersom de har olika affärsideer. Du kan inte pruta lika mycket hos en näthandlare som en butik med enbart rekommenderade utpris på prislapparna. Det som får dessa säljare att mjukna något är när du säger var du sett varan för det och det priset, och fråga om de vill matcha.

Då kan du räkna med att få rabatt om du framstår som genuin att du verkligen kommer att slutföra köpet i butiken och inte bara står och pladdrar. Det är inte kul för säljaren om du får ett bra pris och du sedan går iväg, det blir lite som du vill bjuda en tjej på krogen på en drink och hon svarar "jag tar hellre pengarna". [:)]

/Marcus

#38

Postad 07 december 2002 - 20:20

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
är det bara jag som frågar vad det är för priser på produkten i fråga? jag har förmodligen inte betalat ett standardpris någon gång utan har alltid blivit "erbjuden" bättre pris. iof de högtalare som jag har idag är väl de jag betalat närmast riktpris för.

MVH Samuel Rönnqwist

#39

Postad 07 december 2002 - 20:41

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
quote:Originally posted by marcus
Att ni orkar...i näst senaste numret av AudioVideoInteriors skriver man följande om prutning (det är fult att pruta i USA, däremot är det ok med "sweeteners"):

"If you have to bargain on a product, it's likely that product is above your budget."

Alltså, betala vad det kostar och passar inte priset, titta då i nästa butik eller välj något du har råd med istället. Den enda prutmetod jag tycker är seriös är prismatchning. Rabatt är inget man FÅR, det är något man FÖRTJÄNAR (t.ex. köper en komplett anlägging för en större summa pengar, eller är stamkund).

Det är alltid kul att se att ni har lite Västgöta-takter men låt det inte gå till överdrift och var beredda på att någon gång i livet betala för er. Har ni inte råd - köp något billigare eller titta på fler butiker om du kan få bättre pris där för att få pengarna att räcka längre.

/Marcus



Bra talat! Visst, jag vill gärna köpa saker billigt men jag vill inte förnedra mig hur mycket som helst!

#40

Postad 07 december 2002 - 22:06

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
klart att det fins gränser.

de på butiken vet min ekonimiska situation och de är ganska vänliga mot mig vad gäller priser. antar att jag förtjänat det också..

#41

Postad 08 december 2002 - 19:45

Unregistered3d4401bf
  • Unregistered3d4401bf
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
marcus >> Ok, så du matchar alltså vanliga butiker mot onlinebutiker då också? Det var det jag ville veta.

En fråga till.

Om du är intresserad av en produkt och gärna vill provlyssna den innan du slår till. Detta blir ju lite svårare då eftersom du inte kan provlyssna på internet utan blir beroende av försäljaren i butiken. Om han då inte vill matcha det lägre priset går du bara därifrån då, trots att du vill ha produkten eller slår du till på priset han erbjuder (även om det är ordinarie pris).

#42

Postad 12 december 2002 - 01:36

Unregistereda3b1b087
  • Unregistereda3b1b087
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Det går alldeles utmärkt att pruta på saker som butiker har svårt att bli av med, tex dåliga inköp. Sämre är det med populära saker som säljarna vet går ändå, tex Sony kv-32fx66, playstation etc.

#43

Postad 12 december 2002 - 04:29

Unregistered8ae0fd6a
  • Unregistered8ae0fd6a
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Konsumenterna glider på en våg som kommer resultera i ett helt nytt handlande... Eller inte...[?]

Det går hur bra som helst att "utnyttja" butikerna när det gäller att kolla,känna,lyssna etc på produkterna. É du nöjd med varan i butiken som oftast ligger lite högre i pris än på nätet och den butiken inte kan matcha det, så har du tagit upp 1 timma i onödan för säljaren = mycket kräng som kunde gått under den timman istället...

É du nöjd med varan så ligger den alltid billigare på nätet, MEN varför beställa den på nätet när man får bättre service, oftast bättre villkor(garanti etc), du har fått mer info om produkten, du har med dig produkten hem samma dag mm..

Om man inte handlar i butiker så kommer det inte finnas tillfälle att varken kolla eller lyssna på grejerna i framtiden.. Istället får man beställa TV:n på nätet och vänta en vecka eller två på leverans och kolla in den hemma, é du inte nöjd med den kan du ju alltid returnera TV:n (70kg), stå för frakten själv mm..[xx(]

Det é ju självklart att butiker inte kan hålla samma prisklass som en nätbutik = Stor industrilokal ute på landet = samma hyra som en butik inne i city mm..

Detta kommer att resultera i att om 5 år så lider 50% av alla invånare av SOCIAL FOBI och FETTMA för fan......Alla kommer sitta hemma och sköta allt..

Däremot om man nu inte vill lägga de extra pengarna i just den butiken så é det inte mer än rätt som MARCUS skrev att man börjar direkt med ett pris, då får ju säljaren ta ett ställningstagande direkt om man vill matcha eller inte...

Att priserna kan skilja hyfsat mycket beror ju på inköpens volymer.. en butik som köper in 100 st stereo kan knappast matcha en annan butik som köper in 1000 st.. Ganska logiskt!!!! Men däremot é det nog bättre service,villkor hos den "lilla" butiken..

Tillslut så kommer det bara vara robotor som springer lös i stora industrilokaler som plockar våra varor som vi inte ens sett eller lyssnat på i verkligheten...

Inget emot dagens teknik men fasar för framtidens scenarie!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.