Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3764 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1051

Postad 09 februari 2020 - 16:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det finns fabriker lite överallt som jag förstått det, men en mycket stor del finns i just Kina. Vi vet dock inte om det kommer påverka, men regeringen i Kina har utlöst mycket strikta regler för att minimera skadan som viruset kan orsaka (genom smitta).

Coronaviruset har nu skördat fler liv än SARS trots mycket rigorösa kontroller, vilket påvisar hur smittsamt det är. Det finns ljuspunkter och dagligen så går det att läsa om framgångar i kampen. Jag tror att vi är rätt många som håller tummarna för att smittan lugnar ner sig och att ett botemedel eller vaccin kan tas fram.

Då inte bara för att jag vill ha min nya konsol i tid.

#1052

Postad 09 februari 2020 - 18:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Vi vet dock inte om det kommer påverka

 

 

Det påverkar ju hur som helst både speltillverkningen och produktionen av hårdvara (t.ex. Nintendos Animal Crossing-Switch) i dagsläget. Men det är ett tag kvar till PS5 etc.

 

Kan kanske vara läge för allas och deras egen skull att sluta med marknader med vilda djur där borta.



#1053

Postad 09 februari 2020 - 18:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Ja det är ju nästan standard att dessa sjukdommarna kommer pga för nära levande mellan djur och människor och jag undrar hur många som stammar från Europa och hur många från asia.....borde ju gå upp ett lys snart kan man tycka.

#1054

Postad 10 februari 2020 - 09:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag får bilden av att viruset kommer från fladdermöss, men hur det smittats till människa är väl lite osäkert? Handlar det om djurhållning eller om någon som blivit biten av en lömsk krabat eftersom det finns fladdermöss där det finns människor?

Det senare alternativet är oundvikligt. Det fanns tom fladdermöss nere i Umeå.

#1055

Postad 10 februari 2020 - 17:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag får bilden av att viruset kommer från fladdermöss, men hur det smittats till människa är väl lite osäkert? Handlar det om djurhållning eller om någon som blivit biten av en lömsk krabat eftersom det finns fladdermöss där det finns människor?

Det senare alternativet är oundvikligt. Det fanns tom fladdermöss nere i Umeå.

 

Fladdermöss var väl sars? Detta verkar vara nåt annat.

 

https://www.nature.c...586-020-00364-2



#1056

Postad 10 februari 2020 - 18:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Reptiler har det skyllt på denna gång

#1057

Postad 10 februari 2020 - 18:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://sverigesradi...artikel=7403004

Det här var säkert en lite äldre artikel, men därifrån fanns likhet med fladdermöss. Oavsett var det kommer ifrån, hoppas att kulmen snart är nådd.

#1058

Postad 10 februari 2020 - 19:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Den artikeln befriar ju fladdermössen helt från alla misstankar.
 

Förutom fisk och skaldjur berättade mannen att det såldes igelkottar, grävlingar, ormar och duvor, både levande och som färdigt kött på marknaden. Inga fladdermöss.



#1059

Postad 10 februari 2020 - 22:01

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Mums, kokt igelkott låter smaskigt.



#1060

Postad 10 februari 2020 - 22:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Mums, kokt igelkott låter smaskigt.

 

 

Oliver med eller utan kärnor.

 

Igelkottar med eller utan taggar.



#1061

Postad 11 februari 2020 - 13:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Haha, är det dött eller är det dött på PS5-nyhetsfronten?

#1062

Postad 11 februari 2020 - 14:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Den artikeln befriar ju fladdermössen helt från alla misstankar.

Förutom fisk och skaldjur berättade mannen att det såldes igelkottar, grävlingar, ormar och duvor, både levande och som färdigt kött på marknaden. Inga fladdermöss.


"Men det forskarna nu kan se är att den nya coronaviruset från Wuhan i väldigt hög utsträckning liknar ett coronavirus som finns just på fladdermöss."

Hur friar detta fladdermössen?

Haha, är det dött eller är det dött på PS5-nyhetsfronten?

Näjj! Imorgon är ju revealen! 😂😂😂

#1063

Postad 11 februari 2020 - 15:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Det är iaf humor. Denna tråd handlar om Fladdermöss och Series X tråden handlar om ping-tider på ADSL.

Hur fasen lyckades de (MS/Sony) hålla allt så vattentätt den här gången? Det enda vi vet är typ sånt som de valt att berätta för oss. Helt otroligt.

#1064

Postad 11 februari 2020 - 16:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Tror du att det bådar illa att de lyckats hålla det hela så tätt? 😳

#1065

Postad 11 februari 2020 - 16:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det är iaf humor. Denna tråd handlar om Fladdermöss

 

Mjaaaaa... glöm inte myrkottarna. 99 % slår 96 %.

 

Sen är vi inte i mål än, det kan läcka innan deras officiella presentationer, men hoppas inte.



#1066

Postad 11 februari 2020 - 18:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Om nu Xbox blir 12TF så visste vi ju det kan man säga :lol: 

"...vi hade ju bild på gpun"

"....insiders sa ju 2x kraften av existerande....."

Det som gör det hela så svårt är ju att läckor pekar mot 12TF, men det är ju ingen grund för MS att feta på så extremt med kraft då 10 (plus SSD och Raytracing) vil ge ett stort lyft det med. SÅ det är ju kostnaden som talar emot.....och igentligen bara hoppet som talar för (plus den lådan med feta fläkten då...). Sen har vi ju jokern med budget-boxen som ingen igentligen vet om den kommer ö.h.t och det kan ju avgöra satsningen på flaggskeppet helt och hållet.

 

Läckorna säger ju också att PS5 är lite kraftigare, men vi vet ju inte om det menas rent TF-mäsigt eller totalt (med världens snabbaste SSD) samt om läckan kommer från Devkit eller faktisk GPU. Sunt förnuft säger 9-10 men hoppet vill ju att dom är liiite närmare MS.

 

Med en pistol mot huvudet skulle jag nog idag kl.18:59 säga 10TF+- på båda 2, men det finns ju inga "läckor" som pekar mot detta - endast kost/kylning och sunt förnuft vilket nästan känns som en superkraft i dessa sammanhang.


Redigerat av Demon Slayer, 11 februari 2020 - 19:02.


#1067

Postad 11 februari 2020 - 19:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Om nu Xbox blir 12TF så visste vi ju det kan man säga :lol:

"...vi hade ju bild på gpun"
"....insiders sa ju 2x kraften av existerande....."

Bild på APU och "2x" har vi ju fått av MS.

Insiders/läckor har vi knappt fått ett dyft av.

#1068

Postad 11 februari 2020 - 19:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Ja det stämmer....blir helt snurrig av all info haha

#1069

Postad 11 februari 2020 - 20:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://youtu.be/dTiJIU4taCI

Vet inte om det här är påkostad fake, men är det officiell trailer så borde den ha skapat lite mer bang. Tycker jag.

Redigerat av Zartok, 11 februari 2020 - 20:25.


#1070

Postad 11 februari 2020 - 21:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

men är det officiell trailer


Vilket det förstås inte är. Då hade vi inte suttit och diskuterat fladdermöss.

Redigerat av pacman, 11 februari 2020 - 21:31.


#1071

Postad 12 februari 2020 - 06:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det blir nog ingen reveal idag. Inte nog med att det inte blir en reveal idag, vi har inte ens fått revealdatumet idag (ännu). Huuuhuhuhu 😭

#1072

Postad 12 februari 2020 - 08:43

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Släppet är ju inte förrän till jul. Varför ha en reveal innan sommaren? Meningslöst ju. 



#1073

Postad 12 februari 2020 - 11:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

https://youtu.be/dTiJIU4taCI

Vet inte om det här är påkostad fake, men är det officiell trailer så borde den ha skapat lite mer bang. Tycker jag.

Videon är fake. Kontrollen är en Microsoft's Xbox Elite Series 2 controller.

https://gamerant.com...k-5-hype-video/



#1074

Postad 12 februari 2020 - 15:40

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 1
Jag jobbar ihop med experter på fladdermöss. (På riktigt gör jag det de.) De har ingen insider info om vare sig ps5 eller corona.

Nu börjar jag bli sugen på riktig info, så att man kan längta till hösten ordentligt.

#1075

Postad 12 februari 2020 - 15:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag jobbar ihop med experter på fladdermöss. (På riktigt gör jag det de.) De har ingen insider info om vare sig ps5 eller corona.

 

Har de insiderinfo om Rocksteadys nya Batman-spel?



#1076

Postad 12 februari 2020 - 17:03

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Har de insiderinfo om Rocksteadys nya Batman-spel?


Mer spekulationer om han nu ska baseras på en barbastell eller en större brunfladdermus.

#1077

Postad 12 februari 2020 - 17:05

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Tydligen så är Corona familjenamnet på virustypen. Vanliga förkylningsvirus är av samma familj. De har helt enkelt inte hunnit ge den ett eget namn ännu.

#1078

Postad 12 februari 2020 - 17:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Tydligen så är Corona familjenamnet på virustypen. Vanliga förkylningsvirus är av samma familj. De har helt enkelt inte hunnit ge den ett eget namn ännu.

 

Covid-19 heter det. 19 eftersom det kom 2019.


Redigerat av hassesolo, 12 februari 2020 - 17:10.


#1079

Postad 15 februari 2020 - 05:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det har poppat upp lite överallt att delarna till ps5 tydligen ska gå på 450 dollar, där en eller flera fläktar kostar ett par dollar istället för ett par cent. Fläktarna satsas på eftersom konsolen behöver hålla sig sval.

Sony sitter tydligen fortfarande på knappen och väntar på ms pris. Frågan är hur stor förlust de är beredda att göra på de första konsolerna. Ps4 blev lönsam redan efter ett halvår.

#1080

Postad 15 februari 2020 - 14:45

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Min hypotes med $450 BOM och tissel tassel att PS5 kan bli "dyr" är att dom kollar vad folk tycker. Alla stora företag använder bigdata och analytics idag.

Jag tror dom vill sätta $499 men baserat på vad "gemene mann" tycker plus om MS kommer med en billig version för $399 så kan dom tvingas til $399. Det blir dumt att måste gå ut med "ja våran är dyrare än MS men deras är dåligare". Tror inte dom vil målas inn i ett hörn på det sättet dvs å måste förklara sig, dom vil leda med stabilt och trovärdigt budskap.


Redigerat av Demon Slayer, 16 februari 2020 - 12:41.


#1081

Postad 15 februari 2020 - 15:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
De vill dämpa chocken när den lanseras för högre pris än konsumenterna är vana vid. All elektronik blir ju dyrare.

#1082

Postad 15 februari 2020 - 15:22

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Viktigt för dom att naila priset såklart men jag ser det som att detta är en premium konsol som vänder sig initialt till dom som vill ha det bästa samtidigt så plockar man in ps4 pro som en budget konsol och prissänker den som endå är en jäkligt bra budget modell 



#1083

Postad 16 februari 2020 - 04:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

om MS kommer med en billig version för $399 så kan dom tvingas til $399. Det blir dumt att måste gå ut med "ja våran är dyrare än MS men den är dåligare".

Varför "dyrare och sämre"?
Möjligen "dyrare eller sämre".

#1084

Postad 16 februari 2020 - 05:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Viktigt för dom att naila priset såklart men jag ser det som att detta är en premium konsol som vänder sig initialt till dom som vill ha det bästa samtidigt så plockar man in ps4 pro som en budget konsol och prissänker den som endå är en jäkligt bra budget modell

Tror de kan skrota Pro iår.

Bättre att köra med PS4 som det riktigt billiga alternativet.

De kunder som bryr sig om prestanda köper PS5.

#1085

Postad 16 februari 2020 - 12:36

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Varför "dyrare och sämre"?
Möjligen "dyrare eller sämre".

Ja det blev lite skrivfel där. Det jag menar är att Sony vil inte måste gå med reklam som:

 "ja våran är dyrare än MS men MS-burken är dåligare och våran PS5 är premium och är därför värd ett dyrare pris".

 

Ingen har lust att släppa en produkt och måste förklara sig, så hotet från en budgetbox fra MS är reelt. Det sitter massa folk som helt fint nöjjer sig med 1080p.

Detta är hypotes då vi inte ens vet om det kommer 2stk Xboxar sammtidigt, men jag tror inte Sony vil att det ska se ut så här:

Budget Xbox: $399
PS5: $499
Premium Xbox: $nånting

 

Det blir ju ett hot oavsett. Men om PS5 nu lägger sig på $399 då finns det ingen ekonomisk grund att välja MS.

Jag tror verkligen att det är en mardröm för Sony att folk väljer MS och så hoppar inn i ekosystemet och "fastnar". Detta har ju ingenting att göra med hur bra produkterna är utan att förhindra lock-in av konkurrent. Inte til vilket pris som helst, men jag tror absolut att det brainstormas med pris. Det är väldigt vanligt att man "köper" kunder i dag och inte bara på denna nivå men även inom telefon, värme, internet osv.
 

Oavsett så tror jag dom hamnar på $499 men skulle inte bli förvånad om det blir $399 OM det kommer en budget xbox. Om det blir $599 eller mer så blir jag mycket förvånad.

 

($499 skulle bli sirka 5 738,- här med MVA)


Redigerat av Demon Slayer, 16 februari 2020 - 12:44.


#1086

Postad 16 februari 2020 - 14:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Jag tror att det är Series X som ev oroar lite. Sony vill nog helst inte hamna på samma prislapp som den - om den har ett prestandaövertag.

#1087

Postad 16 februari 2020 - 15:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det skulle ju vara vansinne att ligga samma i pris. Xbone var svagare och dessutom dyrare, gick åt skogen. Neo geo var bra men asdyr. Gick åt faders. Ps3 var dyrast hittills, enorm uppförsbacke. Saturn bidrog till segas fall.

Hoppas att de tar förlust på nästa generation direkt. Jag menar, Sony har ju ändå dragit in typ 200 biljoners silljarder denna generation eftersom de var väldigt attraktiva i startblocken. Gör samma sak eller torska.

MS hade kunnat muscla ut Sony med pengar, men det vete tusan om de är intresserade av. Vad tror folk?

Själv så börjar jag tänka 6000 för ps5.

#1088

Postad 16 februari 2020 - 16:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

MS hade kunnat muscla ut Sony med pengar, men det vete tusan om de är intresserade av. Vad tror folk?

Att det där är en rätt tröttsam tanke.

MS har inte "musklat" ut någon under xbox 20 år på marknaden. Varför skulle de börja nu helt plötsligt? Det är helt klart så att MS speldivision, precis som alla andra, måste tänka på pengarna oxå.

Är det nån som "musklat" genom åren så är det förövrigt Sony (PS3 första tid), ironiskt nog.

#1089

Postad 16 februari 2020 - 17:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
I f1 finns de många ex på att muskla ur :D

PR vinsten i att vinna konsol
krig är inte lika inkomstgivande.

#1090

Postad 16 februari 2020 - 17:56

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Sant men tror du inte att det idag gäller att tänka flera år framåt med tanke på hur man låser sig med sitt konto och allt som köps digitalt abonnemang mm så det blir svårare och svårare att byta tillverkare. Förra generationen och bakåt så sålde man ju sin konsol med alla spel när man köpte nytt. Jag har ca 100 spel till min ps4 och inget fysiskt så det bär ju emot att byta även om man skulle vilja pga bättre prestanda/spel hos MS, det hade aldrig varit ett problem på ps3 osv. Så kanske man tar en kostnad för det för att vinna så många som möjligt och sen sitter man där, låst fram till pension :-)

Att det där är en rätt tröttsam tanke.

MS har inte "musklat" ut någon under xbox 20 år på marknaden. Varför skulle de börja nu helt plötsligt? Det är helt klart så att MS speldivision, precis som alla andra, måste tänka på pengarna oxå.

Är det nån som "musklat" genom åren så är det förövrigt Sony (PS3 första tid), ironiskt nog.



#1091

Postad 16 februari 2020 - 19:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

MS har inte "musklat" ut någon under xbox 20 år på marknaden. Varför skulle de börja nu helt plötsligt?

 

Beror på hur man tolkar det. Jag skulle säga att de redan har börjat flexa de ekonomiska musklerna i och med att de har köpt en jäkla massa studios inför nästa generation och de är inte färdiga än. Så nog satsar de mycket mer nu än förr.

 

På tal om 20 år så var det gamla ledarskapet inte särskilt intresserat av Xbox. Xbox var en eftertanke och har varit i alla år. När Phil tog över divisionen så fick han i stort sett frågan - vill du försöka innan vi skrotar det? Han svarade att MS i så fall måste gå all in, inga halvmesyrer. Han började med att köpa Minecraft. Så det är ett annat ledarskap nu.

 

Däremot vill de ju såklart tjäna pengar så att subventionera 200 dollar känns kanske inte så aktuellt.



#1092

Postad 16 februari 2020 - 20:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Sant men tror du inte att det idag gäller att tänka flera år framåt med tanke på hur man låser sig med sitt konto och allt som köps digitalt abonnemang mm så det blir svårare och svårare att byta tillverkare. Förra generationen och bakåt så sålde man ju sin konsol med alla spel när man köpte nytt. Jag har ca 100 spel till min ps4 och inget fysiskt så det bär ju emot att byta även om man skulle vilja pga bättre prestanda/spel hos MS, det hade aldrig varit ett problem på ps3 osv. Så kanske man tar en kostnad för det för att vinna så många som möjligt och sen sitter man där, låst fram till pension :-)

Visst tror de sig tjäna på det så lär de subventionera. Men det gäller i lika hög grad Sony som MS.

#1093

Postad 16 februari 2020 - 20:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Beror på hur man tolkar det. Jag skulle säga att de redan har börjat flexa de ekonomiska musklerna i och med att de har köpt en jäkla massa studios inför nästa generation och de är inte färdiga än. Så nog satsar de mycket mer nu än förr.

På tal om 20 år så var det gamla ledarskapet inte särskilt intresserat av Xbox. Xbox var en eftertanke och har varit i alla år. När Phil tog över divisionen så fick han i stort sett frågan - vill du försöka innan vi skrotar det? Han svarade att MS i så fall måste gå all in, inga halvmesyrer. Han började med att köpa Minecraft. Så det är ett annat ledarskap nu.

Däremot vill de ju såklart tjäna pengar så att subventionera 200 dollar känns kanske inte så aktuellt.

Precis, de har inte gjort det som folk menar när de tänker på att använda musklerna. Att ha ett stort hopp mellan BOM+Mfg och retail pris. MS har förvisso kört med lägre retail än Sony men det känns mest som nödvändigt ont medans Sony inte alls behövt det.

Om det är nån som visat det så är det som sagt faktiskt Sony.

Så jag tror inte någon av dem planerar "omöjligt låga" prislappar iaf.

#1094

Postad 17 februari 2020 - 09:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag tänker också att de faktiskt har flexat ordentligt inom ett par områden (eller om det räknas som samma område, men jag gör det inte).

Först så har de som streamingtjänst på g. De säger att de spenderat tiotals miljarder dollars på den. Om jag förstått internet rätt så är ms betastreamingtjänst tom mer uppskattad än Stadia, som då är en renodlad streamingtjänst. Access känns frånsprungen.

Sen så är det ju gamepass. Ojoj så bra den tjänsten är jämfört med Sonys dito.

De har investerat i studios och på marknadsföring. De revealade tidigt medan Sony sitter på knappen.

Jag upplever att de har flexat en del. Däremot ser jag att det jag skrev skulle kunna tolkas som att de kommer släppa nextgen med en brakförlust, och det var väl lite otydligt och olyckligt formulerat från min sida 😅

Det jag saknar hos dem är ju någon sån där... Ja, ett nytt ip eller en uppfräschning av ett gammalt. Sonys division har ju langat otroliga upplevelser både genom gamla ip (Uncharted, gow) men även genom ex Horizon som satt som en snöboll i skrevet.

Jag tror inte att ms borde vara nöjda med Halo och Fable.

#1095

Postad 17 februari 2020 - 10:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Men att "flexa" och "muskla ur" är två olika saker. När det talas om att muskla ut så tänker jag på grep som då Sony köpte Square och snöt FinalFantasy rakt framför näsan på Nintendo. I detta samtal vore det ju f.eks något sjukt som att ge SeX til $299 til eksisterande kunder eller att ge något riktigt bra ihop med konsolen som ett VR-headset, x-måneder gratis online osv....


Redigerat av Demon Slayer, 17 februari 2020 - 10:23.


#1096

Postad 17 februari 2020 - 10:35

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Sant men tror du inte att det idag gäller att tänka flera år framåt med tanke på hur man låser sig med sitt konto och allt som köps digitalt abonnemang mm så det blir svårare och svårare att byta tillverkare. Förra generationen och bakåt så sålde man ju sin konsol med alla spel när man köpte nytt. Jag har ca 100 spel till min ps4 och inget fysiskt så det bär ju emot att byta även om man skulle vilja pga bättre prestanda/spel hos MS, det hade aldrig varit ett problem på ps3 osv. Så kanske man tar en kostnad för det för att vinna så många som möjligt och sen sitter man där, låst fram till pension :-)


Kan man sälja t.ex wow-konton så kan man sälja ps-konton och man kan väl byta namn genom att betala en summa? (Iaf hos MS) så bara kränga kontot med alla spel för en summa.

#1097

Postad 17 februari 2020 - 10:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men att "flexa" och "muskla ur" är två olika saker. När det talas om att muskla ut så tänker jag på grep som då Sony köpte Square och snöt FinalFantasy rakt framför näsan på Nintendo. I detta samtal vore det ju f.eks något sjukt som att ge SeX til $299 til eksisterande kunder eller att ge något riktigt bra ihop med konsolen som ett VR-headset, x-måneder gratis online osv....

 

Muskla ut, då tänker jag: använda sin ekonomiska övermakt för att besegra konkurrensen. Hur man sen gör det är valfritt.

 

I fotboll köper man de bästa spelarna. I spel kan man inte riktigt göra det eftersom de stora spelföretagen inte vill sälja sig, annars hade MS haft finanserna att köpa alla spelföretag, till skillnad från Sony som inte ens hade kunnat köpa Nintendo.

 

Att subventionera konsoler är ett sätt, men att bara göra det skulle inte räcka eftersom många hellre hade köpt en PS för 300 dollar än en Xbox för 150, för att ta ett extremt exempel. Att köpa upp Activision, Rockstar, SE med flera hade definitivt fixat biffen, men det går inte.



#1098

Postad 17 februari 2020 - 11:18

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Ja men då ser vi på det på samma sätt. Men det finns ju andra sjuka saker dom skulle kunna göra som f.eks att "ge konsolen gratis" ihop med ett abb. Ungefär som man idag subventionerar telefoner med låsta abonnemang. Jag tror igentligen inte det kommer fungera i praktiken men något nytt sätt att konsumera på är inte alls omöjligt då boxen inte är målet idag utan en väg til målet.

Vad med en box light utan drive där man alltid har 10% rabatt på alla digitala spel och får billigare ps now-liknande tjänst.

#1099

Postad 17 februari 2020 - 12:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag håller med att jag skrev på ett allt annat än tydligt sätt för att förmedla det jag ville skriva.

På tal om abonnemang så säljer ju tydligen några företag abonnemang och xbox i staterna (länken fanns säkert i xsx-forumet. Det skulle vara ett intressant sätt att köpa men som någon också sa så innebär det ju egentligen bara en avbetalning.

Fungerar nog bättre med mobiler eftersom mobiler är så otroligt högt upp på vår priolista :)

#1100

Postad 17 februari 2020 - 12:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag håller med att jag skrev på ett allt annat än tydligt sätt för att förmedla det jag ville skriva.

På tal om abonnemang så säljer ju tydligen några företag abonnemang och xbox i staterna (länken fanns säkert i xsx-forumet. Det skulle vara ett intressant sätt att köpa men som någon också sa så innebär det ju egentligen bara en avbetalning.

Fungerar nog bättre med mobiler eftersom mobiler är så otroligt högt upp på vår priolista :)

Många betalar ju redan olika abonnemang på Playstation. PS+, PS NOW, EA Access t ex. Varför då inte låta även konsolen ingå som ett dyrare abonnemang om man så önskar?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.