Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung HW-K960

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 november 2018 - 19:40

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Hur är denna Soundbar i dagsläget? Har samsung fixat många av problemen som fanns på den? Hur funkar det från Apple TV, klarar den vanlig 5.1 som den tydligen hade problem med frånn Apple TV 4K?
Och det viktigaste: Har den fortfarande problem med att den tappar bakhögtalare och sub titt som tätt?

Funderar på lämna tillbaka min nyköpta LG-SJ9 då jag tycker den är lite klen i subben.

Det som kommer vara inkopplad är Apple TV 4K, Xbox One X.
Skulle man byta, kommer man byta till sig problem ist?

Redigerat av Turbo-Danne, 01 november 2018 - 21:05.


#2

Postad 04 januari 2019 - 09:41

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 1

Hej,

 

Hoppas du redan har fått svar på dina frågor från annat håll, om inte så får du en kort sammanfattning här.

 

Hur är denna Soundbar i dagsläget?

 

Om du helst tittar på film med Dolby-ljud eller spelar på en nyare Xbox One-konsol så är K960 ett hyggligt köp. Ljudet med Dolby Atmos är riktigt kraftfullt och bra, för att vara en soundbar i alla fall. Tänker du titta på filmer med DTS:X eller LPCM 5.1 så faller K960 helt platt.

 

Har samsung fixat många av problemen som fanns på den?

 

Nej. Jag skulle vilja påstå att enda vettiga fixen de har gjort var att lägga till stöd för DTS 5.1 året efter produktens lansering. Inga bra buggfixar eller liknande har släppts (vad jag vet) efter det. Varje ny uppdatering har löst problem för en person, men skapat nya för andra.

 

Hur funkar det från Apple TV, klarar den vanlig 5.1 som den tydligen hade problem med från Apple TV 4K?

 

Ingen direkt kunskap om Apple TV. Google ;) 

 

Har den fortfarande problem med att den tappar bakhögtalare och sub titt som tätt?

 

Om du har otur så – ja. Min K960 gör det inte vad jag märkt. Många andra är dock fortfarande drabbade. Det spekuleras om huruvida det trådlösa nätverket är boven i dramat för de som påverkas, men det verkar inte finnas någon klarhet i skrivande stund.

 

Skulle jag rekommendera K960 idag?

Nej. Tveklöst nej. Det är för många problem med K960 och Samsung har i princip övergivit modellen för N960. Visst har priserna gått ner rejält, men det är en soundbar som verkligen kan svänga i humöret, så jag hade undvikit den idag.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.