Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Airplay till Marantz tillgängligt i Sverige?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 maj 2011 - 18:17

Townes
  • Townes
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag har just köpt en Marantz SR7005 hemmabioreceiver och en starkt bidragande orsak till att jag valde just denna modell var att man kan köpa en Airplay licens och sedan strömma musik trådlöst från tex en iPad och få ut ljudet ur hemmbiosystemet. Men den enda sida jag hittat som säljer Airplay licenser är denna: http://shop.marantz....Upgrade-W1.aspx

Jag har matat in mina uppgifter mängder av gånger och får felmeddelande hela tiden. Det går helt enkelt inte. Jag har kollat mina uppgifter löjligt många gånger och de stämmer. Men så läser jag det finstilta och där står det: "This offer is only valid in the United States and Puerto Rico".(!!!) Vad fan, har jag blivit grundlurad eller är jag inne på fel sida?

Jag har sökt som en idiot men hittar ingen annan sida som säljer Airplay licenser för Marantz. Är denna funktion inte tillgånglig i Sverige ännu eller vad är det frågan om. Och om det är så illa, är det någon som vet när/om funktionen kommer till Sverige?

Känner mig som sagt väldigt besviken och lurad. Jag såg verkligen fram mot denna funktion och säljaren sa inte ett ord om att Airplay inte finns i Sverige. Jag ska naturligtvis ta kontakt med butiken och fråga varför de undanhöll mig denna viktiga information. Väldigt dålig stil.

När jag ändå skriver vill jag passa på att fråga om det finns något annan möjlighet att spela upp muiken man har på iPaden eller datorn i hemmabion? Naturligtvis gör det det men jag är väldigt okunnig. Jag köpte en Marantz UD7006 BluRay-spelare samtidigt och båda appraterna är anslutna till nätverket via kabel och jag kan lyssna på internetradio så anslutningen är korrekt. Men hur gör jag för att kunna sitta i soffan och spela upp musik, se på filmer samt kolla på bilder som jag har lagrade på datorn.

Behöver jag en separat mediaspelare eller en NAS eller går det med Marantz inbyggda mediaspelare? Tar mycket tacksamt emot information om vad jag behöver för att kunna göra detta. Är totalidiot på detta område. Ber om ursäkt att jag tar upp detta i fel forumdel men jag tänkte att jag slänger in frågan när jag ändå skriver. Det kanske finns någon vänlig person här som kan hjälpa mig lite på vägen om jag har tur.

Men min huvudfråga gäller alltså Marantz SR7005 och Airplay och det har ju i alla fall hamnat rätt.

Tack på förhand!

//Lars

#2

Postad 08 maj 2011 - 18:22

HakanBerg
  • HakanBerg
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
https://airplay.marantz-upgrade.eu/en/

#3

Postad 08 maj 2011 - 18:43

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Ett förslag: Apple tv 2.

Vet inte om Marantz airplayfunktion även tar bilder m m

Redigerat av macman, 08 maj 2011 - 18:44.


#4

Postad 08 maj 2011 - 18:52

HakanBerg
  • HakanBerg
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Marantzen har väl DLNA-funktion, så vilken DLNA-server som helst på NAS eller dator borde väl fungera?
Vad är vinsten med att blanda in en Apple TV 2?

#5

Postad 08 maj 2011 - 19:48

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Du har inte blivit lurad. Har själv en SR7005 och har köpt AirPlay licensen via den länken som nån skrev här. Funkar helt perfekt att strömma ljudet....

Jocke

#6

Postad 08 maj 2011 - 20:05

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0

Marantzen har väl DLNA-funktion, så vilken DLNA-server som helst på NAS eller dator borde väl fungera?
Vad är vinsten med att blanda in en Apple TV 2?


Han skrev ovan att han är totalidiot i frågan, så atv2 är enkelt.
dessutom så jobbar väl inte airplayfunktionen mot en nas?
jag skaffade själv en atv2 just för att slippa sitta med mediaserverprogram mm via dator för mitt fotobibliotek.
Fast jag har ju ett gäng macar, ipad o iphone, samt att min Integra inte stödjer airplay.
Apple tv kan ju lite mer,internetradio, youtube mm även om hyra film inte är igång i sverige. En apple tv har inte lika mycket funktioner i sverige som i usa, ännu i alla fall.

Redigerat av macman, 08 maj 2011 - 20:36.


#7

Postad 09 maj 2011 - 08:28

HakanBerg
  • HakanBerg
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Han skrev ovan att han är totalidiot i frågan, så atv2 är enkelt.
dessutom så jobbar väl inte airplayfunktionen mot en nas?


Ok, jag köper att den är enkel (dessutom jäkligt läcker) :-)
Men det går utmärkt att köra Airplay mot en nas, det gör jag från min Netgear ReadyNas. Iofs så behöver man installera ett program på den, men sedan funkar det fint.

#8

Postad 07 augusti 2011 - 13:33

8ohm
  • 8ohm
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Går det bara att streama ljud, inte bild?

Mvh

#9

Postad 07 augusti 2011 - 15:59

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Går det bara att streama ljud, inte bild?

Mvh

Airplay-protokollet stöder video, men det är möjligt att förstärkarna inte gör det.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.