Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 28 maj 2011 - 20:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Om PlayStation 4 ska matcha nyare datorer idag/imorgon blir den nog ganska dyr så man ska inte ha förhoppningar på monster prestanda. Vad tror ni andra?

Normalt sett brukar konsolerna vara kraftfullare än nya datorer när de släpps sen kommer datorerna ikapp inom något år. Och de brukar kosta mellan 2500-3500.

#102

Postad 28 maj 2011 - 20:41

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Min referenspunkt är framförallt traditionen, ända sen 90-talet har grafik och systemutveckling rasat framåt och producerat spel som såg helt fantastiska ut, nu har den biten gått i stå, utvecklarna lär sig klämma fram lite till, men det räcker inte.
LA Noire har bra ansikten men resten ser sådär ut, vill utvecklarna öht berätta en story såpass bra så måste det vi ser från en konsol komma närmare det vi ser på bio, konsolerna har nått sitt tak och det är tom långt ifrån uncanny valley.

Det största problemet är att det inte spelar lika stor roll vad en PC klarar längre när de stora vinsterna finns i att sälja 10 miljoner ex av spelet till konsolspelare, förut fanns iaf incentivet för konsoltillverkarna att de ser vad som finns på PC och att det hela tiden standardiseras och blir nya lägstakrav, nu verkar de mest tänka "jo, det är ju fint, men vi tjänar ju ändå multum, vi har inget att förlora på att PC-spelen ser bättre ut"

Redigerat av simulacra, 28 maj 2011 - 20:44.


#103

Postad 28 maj 2011 - 21:07

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Finns ingen konsol som ens sniffar en dator med ett nytt grafikkort som kostar som en konsol. Inte ens min gamla dator som jag gav bort med Dual Coe Duo och Nvidia 8800 som idag tillsammans kostar mindre en än konsol.

Om PlayStation 4 ska matcha nyare datorer idag/imorgon blir den nog ganska dyr så man ska inte ha förhoppningar på monster prestanda. Vad tror ni andra?

Då utnyttjas hårdvaran på ett helt annat sätt på konsoler eftersom att man skriver inte mot något API som på PC och då tappar man ruskigt mycket prestanda utan man skriver direkt mot hårdvaran. Systemkraven skuter i höjden och ökar hela tiden på PC men samma spel finns till 360 & PS3an fast än kraven är skyhöga på PC. Bara det säger hur pass mycket bättre man utnyttjar hårdvaran som finns på en konsol.

Det enda jag minns från den tiden man spelade på PC var att man var tvungen att uppgradera datorn stup i kvarten för att kunna spela dem senaste spelen på högsta grafik. Sedan känns det ganska surt när man har köpt åter en gång har köpt dator för 15k och så efter två år så måste man dra ner på grafiken för man kan inte spela på högsta inställningarna. Efter tre år måste man dra ner järnet och efter fyra år är spelen knappt spelbara på lägsta. Det släpps också nya socklar stup i kvarten så när man väl ska uppgradera grafikkort så visade sig att ens CPU är flaskhalsen och då måste man köpa nytta moderkort, processor och ramminne bara för att kunna utnyttja det där grafikkortet. Sedan är det samma visa om och om igen.

Nej tack, jag tror jag håller mig till konsol.

Även fast man än idag skulle köpa en datorn idag med en i7a på 3.4ghz och ett GTX 570 så skulle det bli precis samma sak igen.

#104

Postad 28 maj 2011 - 21:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Det enda jag minns från den tiden man spelade på PC var att man var tvungen att uppgradera datorn stup i kvarten för att kunna spela dem senaste spelen på högsta grafik. Sedan känns det ganska surt när man har köpt åter en gång har köpt dator för 15k och så efter två år så måste man dra ner på grafiken för man kan inte spela på högsta inställningarna. Efter tre år måste man dra ner järnet och efter fyra år är spelen knappt spelbara på lägsta. Det släpps också nya socklar stup i kvarten så när man väl ska uppgradera grafikkort så visade sig att ens CPU är flaskhalsen och då måste man köpa nytta moderkort, processor och ramminne bara för att kunna utnyttja det där grafikkortet. Sedan är det samma visa om och om igen.


Mjo, men det lider du av än idag, skillnaden är att spelutvecklarna skruvar ner grafiken åt dig, samt använder lite smoke and mirrors för att du inte ska se det, det kan vara att större objekt har ruskigt låg skuggupplösning, objekt långt bort inte har ngn textur alls, att banan i princip bara existerar där du kan gå etc etc etc.
Det är inget jättestort hot mot de exklusiva spelen idag, men multiplattformspel börjar se lite risiga ut tyvärr, och orsaken till att spelen börjar lida är för att spelen även börjar se bättre ut, ökar man på A måste man minska på B.

#105

Postad 28 maj 2011 - 21:39

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
PlayStation: $300
PlayStation 2: $300
PlayStation 3: $600
PlayStation 4: $900?

DS: $150
3DS: $250
NGP: ??

#106

Postad 28 maj 2011 - 22:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

LA Noire har bra ansikten men resten ser sådär ut, vill utvecklarna öht berätta en story såpass bra så måste det vi ser från en konsol komma närmare det vi ser på bio, konsolerna har nått sitt tak och det är tom långt ifrån uncanny valley.

Det blir intressant när vi kommit så långt att spelgrafiken = verkligheten. Då måste verkligen spelutvecklarna börja tänka till för att differentisera sig :)

#107

Postad 28 maj 2011 - 22:22

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen på mer ram minne i nästa generations konsoler, tror Nintendo är den konsol som kommer vara svagast på pappret. Hade gärna sett minst 4GB ram till nästa generation, 2GB på grafikkortet, minst 3 Ghz CPU i quad core eller mer.Kanske är att hoppas på för mycket men komponenterna har ju blivit betydligt billigare nu. Blu-ray kommer troligen vara standard i nästa generation hos samtliga utvecklare, DVD formatet kommer inte räcka till i höga upplösningar som 1080p. Kolla LA Noire som ligger på 3 skivor till 360n. Alternativet som jag ser det är att man kan köpa spelen över nätet, det vore smidigt och inte heller omöjligt med stora hårddiskar. Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att köpa nya spel online även om det oftast fungerar smidigt med posten också. MS är nog den som ligger närmast i games on demand tjänster, frågan är om utvecklarna går med på det. Idag tycker jag det är onödigt med manualer och lådor, det är smidigare att kunna spela spelen direkt på hårddisken, det är framtiden tycker jag!
Sen lär det iofs ta en 4-5 timmar att ladda hem spel på 10GB och uppåt, men det kan jag stå ut med.

#108

Postad 28 maj 2011 - 22:56

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Alternativet som jag ser det är att man kan köpa spelen över nätet, det vore smidigt och inte heller omöjligt med stora hårddiskar. Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att köpa nya spel online även om det oftast fungerar smidigt med posten också. MS är nog den som ligger närmast i games on demand tjänster, frågan är om utvecklarna går med på det. Idag tycker jag det är onödigt med manualer och lådor, det är smidigare att kunna spela spelen direkt på hårddisken, det är framtiden tycker jag!
Sen lär det iofs ta en 4-5 timmar att ladda hem spel på 10GB och uppåt, men det kan jag stå ut med.


Ja, det skulle kanske ta dig 4-5 timmar att ladda ner, felet är att vi har blivit vana med snabba billiga linor i skandinavien, jag trot inte att de drygt 50 miljoner möjliga kunder som finns i USA och Kanada skulle vara så nöjda över att behöva vänta i 24 timmar på en nedladdning som kanske kommer att tömma den maxdata som de kan dra ner, fler och fler isps i USA och Kanada börjar införa såna begränsningar.

Men jag skulle gärna se att både MS och Sony tar efter Valve med Steam, köp spelen i box eller online, problemet är ju iofs att de boxade spelen är billigare och ibland släpps tidigare pga tidsskillnader i butikerna.

#109

Postad 28 maj 2011 - 23:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Finns ingen konsol som ens sniffar en dator med ett nytt grafikkort som kostar som en konsol. Inte ens min gamla dator som jag gav bort med Dual Coe Duo och Nvidia 8800 som idag tillsammans kostar mindre en än konsol.

Om PlayStation 4 ska matcha nyare datorer idag/imorgon blir den nog ganska dyr så man ska inte ha förhoppningar på monster prestanda. Vad tror ni andra?


Du kommer inte behöva lika mycket kraft i en konsoll pga TV inte får högre upplösning nu på mycket länge. IAf inte förän man börjar köra TV i högre än 1080.
Tror tiden är över då nya konsoller var snabbare eller likvärda PC.
Nästa generation kommer inte vara inärheten av en PC tror jag.

#110

Postad 28 maj 2011 - 23:47

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Du kommer inte behöva lika mycket kraft i en konsoll pga TV inte får högre upplösning nu på mycket länge. IAf inte förän man börjar köra TV i högre än 1080.
Tror tiden är över då nya konsoller var snabbare eller likvärda PC.
Nästa generation kommer inte vara inärheten av en PC tror jag.


Kraften behövs ju knappast bara för upplösning.

#111

Postad 29 maj 2011 - 01:02

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Mjo, men det lider du av än idag, skillnaden är att spelutvecklarna skruvar ner grafiken åt dig, samt använder lite smoke and mirrors för att du inte ska se det, det kan vara att större objekt har ruskigt låg skuggupplösning, objekt långt bort inte har ngn textur alls, att banan i princip bara existerar där du kan gå etc etc etc.
Det är inget jättestort hot mot de exklusiva spelen idag, men multiplattformspel börjar se lite risiga ut tyvärr, och orsaken till att spelen börjar lida är för att spelen även börjar se bättre ut, ökar man på A måste man minska på B.

Precis, utvecklarna lär sig att utnyttja kraften som finns i konsolerna bättre och lär sig att optimera mer och mer och kommer på nya saker som gör så att spelen kan se snyggare ut. Själv så har jag ingenting emot det så länge det ser bra ut vilket det gör idag. Ta tex. God of War till PS2an som kramar ur varenda droppe ur konsolen. På det spelet renderas bara det du ser på skärmen vilket i sig är väldigt smart då de kan få till snyggare grafik på så gammal hårdvara.

Sedan om konsol versionerna har lägre textur upplösning är ingenting jag lider av iom. att jag brukar inte stirra på inzoomade texture.

#112

Postad 29 maj 2011 - 09:49

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Ofta använder jag Xbox 360 kontrollen med sladd i min PS3 men då har jag också en liten dosa för 500-hundring mellan. Online känns det dock lite fuskigt med 360 kontrollen men har nu CFW 3.55 så något online är inte att tänka på tills jag uppdaterar till officiella men då tappar jag Linux stödet for ever. Just stöd för Linux var anledningen till att jag inte inte valde 360 men blev ju lurad av Sony.

Lite OT men var får man tag i den dosan du nämner för att köra 360 kontroll på PS3 ????

#113

Postad 29 maj 2011 - 10:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Kraften behövs ju knappast bara för upplösning.


Nej men det behövs på PC. Du har högre upplösning på PC idag än på en TV så det kommr behövas mer kraft där generellt. Ja du fattar nog vad jag menar. Tar du en vanlig PC idag så skulle det räcka länge att göra en konsoll av den hårdvaran. De nya konsollerna kommer om ett par år dessutom och då kommer den hårdvaran vara gammal jämfört med PC.

#114

Postad 29 maj 2011 - 18:39

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att köpa nya spel online även om det oftast fungerar smidigt med posten också. MS är nog den som ligger närmast i games on demand tjänster, frågan är om utvecklarna går med på det. Idag tycker jag det är onödigt med manualer och lådor, det är smidigare att kunna spela spelen direkt på hårddisken, det är framtiden tycker jag!
Sen lär det iofs ta en 4-5 timmar att ladda hem spel på 10GB och uppåt, men det kan jag stå ut med.

Jag förstår mig verkligen inte på folk som tycker att det skulle vara bra med nerladdningsbara spel. Med nerladdningsbara spel så äger du ju inte ens spelen. Du kan inte sälja dom vidare när du är klar med dom och få tillbaka en stor del av pengarna (i vissa fall hela summan), utan du gör en brakförlust på precis varje spel du köper. Du kan inte byta spel med andra och du kan inte köpa begagnade spel av andra till kraftigt nedsatta priser jämfört med nya spel osv.

Redigerat av belzebubb, 29 maj 2011 - 18:50.


#115

Postad 29 maj 2011 - 20:41

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Jag förstår mig verkligen inte på folk som tycker att det skulle vara bra med nerladdningsbara spel. Med nerladdningsbara spel så äger du ju inte ens spelen. Du kan inte sälja dom vidare när du är klar med dom och få tillbaka en stor del av pengarna (i vissa fall hela summan), utan du gör en brakförlust på precis varje spel du köper. Du kan inte byta spel med andra och du kan inte köpa begagnade spel av andra till kraftigt nedsatta priser jämfört med nya spel osv.


Nej, men å andra sidan så slipper du vänta på att posten ställer till det och levererar dem 3 dar sent, och du slipper gå upp ur soffan för att få dem ;)

#116

Postad 29 maj 2011 - 21:08

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Nej, men å andra sidan så slipper du vänta på att posten ställer till det och levererar dem 3 dar sent, och du slipper gå upp ur soffan för att få dem ;)


Ja fy fan, man kanske får motion då och så kan vi ju inte ha det!

#117

Postad 29 maj 2011 - 21:11

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Ja fy fan, man kanske får motion då och så kan vi ju inte ha det!


Precis, it's an outrage! Vad ska spelnördar med motion till? ;)

#118

Postad 29 maj 2011 - 21:17

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen att dom gör en ny kontroll nu som inte bara är anpassad till japaner med pygmehänder. Vi är många som inte står ut med skiten och det är en stor anledning till att jag aldrig skulle vilja skaffa en PS3. Dessutom är den ju så gammal och föråldrad så det behövs verkligen något nytt nu känner det som.


Vad då har du missat handkontrollens evolution? ;)

PS1 (1994)
Postad bild

PS2 (2000)
Postad bild

PS3 (2006)
Postad bild

Någon som vågar gissa hur handkontrollen kommer se ut...? ;)

#119

Postad 29 maj 2011 - 22:01

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Lite OT men var får man tag i den dosan du nämner för att köra 360 kontroll på PS3 ????


Tror det var på http://www.maxfps.se/ men de har den inte nu. Fortfarande har de Bannco Scorch Wireless (PC/XBOX360) för oss som inte gillar att spela med mus och tangentbord på vissa PC-spel. Köpte 360 varianten fast jag har PS3 men använder den bara till datorn som är kopplad til samma 42 tummar som min konsol. Därför jag kan påstå att grafiken på konsol är skräp jämförelse med PC om man räknar bort vackra Gran Turismo 5 (ingen aning om grafiken i Forza).

Redigerat av ruva, 29 maj 2011 - 22:01.


#120

Postad 29 maj 2011 - 23:48

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Vad då har du missat handkontrollens evolution? ;)

PS1 (1994)
Postad bild


Den stämmer inte, den fösta PSX-kontrollen hade inga analoga spakar ;)

#121

Postad 30 maj 2011 - 05:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag förstår mig verkligen inte på folk som tycker att det skulle vara bra med nerladdningsbara spel. Med nerladdningsbara spel så äger du ju inte ens spelen. Du kan inte sälja dom vidare när du är klar med dom och få tillbaka en stor del av pengarna (i vissa fall hela summan), utan du gör en brakförlust på precis varje spel du köper. Du kan inte byta spel med andra och du kan inte köpa begagnade spel av andra till kraftigt nedsatta priser jämfört med nya spel osv.


Du äger inte spel du köper i butik heller. Du äger rätten att spela dem. En nerladdad kopia förbrukas inte heller dvs kan inte gå sönder. Går din butiksköpta skiva sönder så måste du köpa en ny.
Att tanka ner 10GB är inget problem. De kan tex göra som STEAM där man laddar ner spelet ett par dagar tidigare men man kan itne spela det förän releasedatumet.
De måste dock sänka priserna rejält på nerladdningsspelen. De måste bli rejält billigare än i butik.

Redigerat av Unregistereddc471864, 30 maj 2011 - 06:22.


#122

Postad 30 maj 2011 - 07:35

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Den stämmer inte, den fösta PSX-kontrollen hade inga analoga spakar ;)

Hehe, misstänkte nästan att den kommentaren skulle komma ;)

#123

Postad 30 maj 2011 - 08:34

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Sony förnekar allt ;) http://www.ripten.co...n-playstation-4

#124

Postad 30 maj 2011 - 09:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Den som lever får se ;)

#125

Postad 30 maj 2011 - 09:52

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Hehe, misstänkte nästan att den kommentaren skulle komma ;)


Onödigt att ta upp det om du visste att det inte stämde redan innan!

#126

Postad 30 maj 2011 - 10:00

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Det var mer tänkt som ett humorinslag, men det kanske inte gick fram ordentligt?

#127

Postad 30 maj 2011 - 11:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Jodå, jag missade bara att lägga in ;) -smileyn!

#128

Postad 30 maj 2011 - 23:22

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

hårda ord radiozo. Dock så kan vi konstatera att sony blev denna generations förlorare.

Det hindrar inte mig från att utse PS3 till den bästa tekniska pryl jag någonsin köpt iallafall...

#129

Postad 31 maj 2011 - 00:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Det hindrar inte mig från att utse PS3 till den bästa tekniska pryl jag någonsin köpt iallafall...

Pfft, den står sig slätt i jämförelse med den automatiska potatisskalaren.

#130

Postad 31 maj 2011 - 14:17

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Det där tror jag inte ett ord på. Sony har inga pengar längre. Skulle inte förvåna mig om de börjar sälja av sin speldivision snart. Rätt säker på att PS3 blir det sista de gör.



Jo, så är det nog, lol!<:)

#131

Postad 02 juni 2011 - 00:06

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Såg denna tråd i Sweclockers forum då en användare va uppmärksam på att Webbhallen la ut Playstation 4.

Kom sedan över detta inlägg.

Som anställd på Webhallen IT kan jag avslöja att vi har nära sammarbete med Sonys utvecklingsgrupp och bistår med med både teknisk och designmässig hjälp. Vi sitter inte enbart och utvecklar webbsidan utan liksom google har vi 20% av vår arbetstid där vi kan jobba med vad vi vill och några hundra av oss har sen 2000 jobbat med både Apple,Sony och naturligtvis Microsoft med att ta fram både processorer och GPUer.
De specifikationer som är gällande till PS4 (Codename Gravitaar) är :

FlowGate CPU där delar av processorn är klocklösa och datan som ska behandlas "streamas" igenom de olika delarna. Då delar av processorn är omkonfigurerbara i realtid (tänk FPGA) så kan processorn transformeras till det bästa tänkbara för den koden som ska köras just precis vid tillfället. Och eftersom den kan transformeras så kan man välja nästan vilken aktitektur som helst och även antalet kärnor så länge man håller sig till det begränsade antalet gates som finns på chippet. Intel har liknande produkter för sin Atom-processor men inte i samma skala och inte med realtidsomkonfigurering.
Detta gör processorn både otroligt svårprogrammerad samtidigt som en är otroligt lättprogrammerad. Utvecklaren kan helt enkelt själv lägga nivå på ribban. APIer kan kommunicera med varandra oavsett vilken arkitektur dom är kompilerade för då de hamnar på olika delar på det omkonfigurerbara området. Tänk huvudkod för spelet i x86, tredjepartsbibliotek i ARM, legacykod i MIPS och en gameboyemulator i z80. Fyra olika områden skapas i processorn och dessa kan köras *samtidigt* (därav behovet av hög minnesbandbredd och låg latens).

Då antalet pinnar på CPUn är så pass hög (på grund av interface till ett nytt slags minne med extremt låg latency och hög bandbredd) så följs inte persondatortrenden med GPU inflyttad i CPUn. En liknande design som processorn är implementerad i GPUn men här har vi lagt krutet ännu mer på prestandan och slopat realtidsomkonfigureringen. Separat minnesbuss mot grafikminnet finns samt naturligtvis även en snabb buss till CPUn.

Gravataar-interface är ett tactile feedbacksystem där det fullt konfigurerad ska kunna ge känslouplevelser över (nästan) hela kroppen. Får du en pungspark i spelet så kan du beroende på hur hög "volym" du har på kunna ligga på golvet och kvida alternativt bara känna en liten kittling. Men mer info om det släpps senare.

Lagring kommer vara en HD/SSD-hybrid samt ett nytt optiskt lagringsutrymme som är bakåtkompatibelt med både DVD och BluRay.


*host*


Nu vet jag iof. inte hur mycket sanning det är i detta då jag själv är skeptisk men man ska aldrig säga aldrig. Om det är sant så låter det onekerligen intressant då hårdvaran är skalbar för olika kod.

#132

Postad 02 juni 2011 - 00:32

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Finns du på riktigt lr? Har du läst vad som står ens? :D

#133

Postad 02 juni 2011 - 02:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Finns du på riktigt lr?

:D

Sarkasm är inte allas bästa kort.

Redigerat av Zoiler, 02 juni 2011 - 02:12.


#134

Postad 02 juni 2011 - 02:43

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Finns du på riktigt lr? Har du läst vad som står ens? :D

Jag tvivlar väldigt starkt på att det ens är sant och andra sidan så har jag ingen aning om vad som föregår bakom stängda dörrar hos Sony.

Iof. så lovordade Sony PS2ans och PS3ans processor då PS2an kunde visa känslor eller någonting sånt läste jag om.

Sedan har ju Webhallen listat PS3an så de kanske vet mer än vad vi tror?

#135

Postad 02 juni 2011 - 10:57

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Är det sant att det är Chuck Norris som är lead architect för PS4? :D

#136

Postad 02 juni 2011 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

andra sidan så har jag ingen aning om vad som föregår bakom stängda dörrar hos Sony.

Det har inte Webbhallen heller om han nu mot förmodan skulle jobba där =P.

Om man inte förstod det av texten så blir det ju 150 % övertydligt av host + smileyn.

#137

Postad 02 juni 2011 - 13:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Det hindrar inte mig från att utse PS3 till den bästa tekniska pryl jag någonsin köpt iallafall...

Menade inget om hur bra produkten är eller inte utan att vara den klara giganten på marknaden till skall vi säga delad andraplats. Ett rejält steg bakåt medans både ms och nintedo har fått mer marknadsandelar. Fast snart börjar ju nästa rond. Skall bli roligt och se vem som blir bäst. För mig är det absolut inte omöjligt att jag byter märke.

#138

Postad 02 juni 2011 - 14:43

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Roligt att folk påstå sig jobba på Webhallen IT, var ju nån Youtube-film där nån påstod det samma. Finns ens Webhallen IT eller är det nåt internskämt?

#139

Postad 02 juni 2011 - 16:08

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Det lät väldigt suspekt det där redan vid en första anblick men jag tänkte att det var värt att posta här :)

Men så var jag väldigt trött också och lade inte märke till "host" och så smileyn... :angry:

Aja ha en trevlig helt på er och alltid kul med spekulationer vare sig om dem är sanna eller inte :(

Redigerat av Juhan, 02 juni 2011 - 16:50.


#140

Postad 02 juni 2011 - 22:30

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
6995:-? Är detta ett skämt från Webhallen eller? Om priset ens blir i närheten så vore det självmord för Sonys speldivision. Någonting måste dom väl ha lärt sig efter PS3-releasen.

Redigerat av belzebubb, 02 juni 2011 - 22:31.


#141

Postad 02 juni 2011 - 22:39

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

6995:-? Är detta ett skämt från Webhallen eller? Om priset ens blir i närheten så vore det självmord för Sonys speldivision. Någonting måste dom väl ha lärt sig efter PS3-releasen.


Lärt sig? Sålde ju som smör i solsken när det begav sig, det lärde dom sig :(

#142

Postad 03 juni 2011 - 06:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Lärt sig? Sålde ju som smör i solsken när det begav sig, det lärde dom sig :(


Gjorde dom verkligen det? Hade dom sålt som smör i solsken så hade dom ju varit före Wii eller hur? :)

#143

Postad 03 juni 2011 - 08:43

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Gjorde dom verkligen det? Hade dom sålt som smör i solsken så hade dom ju varit före Wii eller hur? :)


Kanske lite överdrivet med smör i solsken, men det sålde inte dåligt i varje fall. Jag förövrigt jämför inte med andra konsoler. Folk köade i veckor för att få en Ps3 på releasedagen, folk blev tom mördade för en Ps3 så den var ju inte direkt opopulär. Håller med om att den var dyr då, jag hade inte ens råd med den. Jag punga ut 4000 för min första efter några år och det var dyrt, men värt varenda krona. Hade jag haft råd på releasedagen hade jag köpt den då, utan tvekan. Men jag väntade tålmodigt :(

Skulle inte betala 500 kr för ett Wii :angry:

#144

Postad 03 juni 2011 - 09:08

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

6995:-? Är detta ett skämt från Webhallen eller? Om priset ens blir i närheten så vore det självmord för Sonys speldivision. Någonting måste dom väl ha lärt sig efter PS3-releasen.


Att lägga upp en icke existerande vara, där det inte finns några som helst officiella indikationer på ens vilket år den kommer är ju ett "skämt". Klart som korvspad att de inte vet ett dyft om hur Sony när det väl blir dags kommer att prissätta enheten...

#145

Postad 03 juni 2011 - 10:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag hörde ett rykte på McDonalds att den skulle var 10 gånger kraftigare än nästa X-Box, kosta 2000 spänn och att man får med fyra handkontroller, två Logitech G27 med playseats och en 65" SONY LCD-TV. :(

#146

Postad 03 juni 2011 - 10:26

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Att Webhallen skulle samarbeta med Sonys ingenjörer är extremt osannolikt. Det är företag som Intel, Toshiba, IBM mfl som tar fram lösningar inte några hobbymänniskor på ett supportkontor.
Däremot är det inte en omöjlighet att ta del av insiderinformation...

#147

Postad 03 juni 2011 - 10:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag hörde ett rykte på McDonalds att den skulle var 10 gånger kraftigare än nästa X-Box, kosta 2000 spänn och att man får med fyra handkontroller, två Logitech G27 med playseats och en 65" SONY LCD-TV. :(


Det är tyvärr felaktigt. Playseats ingår inte.

#148

Postad 03 juni 2011 - 11:02

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Fan vad snålt!

Tycker nog också att 2000kr är i det högsta laget, 150kr är ett mer rimligt pris.
Tänk vad många dom skulle sälja då, hej då Wii!

:(

#149

Postad 03 juni 2011 - 11:05

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Jag hörde ett rykte på McDonalds att den skulle var 10 gånger kraftigare än nästa X-Box, kosta 2000 spänn och att man får med fyra handkontroller, två Logitech G27 med playseats och en 65" SONY LCD-TV. :(



Jag hörde att det var personalen på McDonalds som utvecklade PS4:ans hårdvara på lunchrasterna och andra tillfällen
när dom har mindre att göra. :)

Redigerat av Dr. Death, 03 juni 2011 - 12:57.


#150

Postad 03 juni 2011 - 12:19

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Jag hörde att det var personalen på McDonalds som utvecklade PS4:ans hårdvara på lunchrasterna och andra tillfällen
när dom har mindre att göra. :(



Fan vad sjukt! Det hörde jag också, från en rätt pålitlig källa!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.