Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Pro

2679 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 22 mars 2016 - 14:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Om det nu skulle komma en med inbyggd VR-låda och kanske USB-portar på baksidan redan någon månad/ett par månader efter VR så känns det som att det kommer bli en del avbokningar på klumpiga bas-VR... känns inte så vältajmat i så fall.

Det skulle ju innebära att personen i så fall köper en ny PS4 konsol, kan Sony nog leva med.

Några extra USB-portar på baksidan "behövs" ju inte längre om lådan är VR förberedd, btw.

 

Men ja, PS VR är ett av skälen till att jag inte vill tro att det är i år som gäller. Hoppas insidern du hitta snacka skit.

 

Plus att MS får det skönt med sin starkare konsol som plötsligt ligger före PS4. Känns som detta även kan vara ett motdrag från Sony.

Ja om det är aktuellt med en biff-PS4 så är det min tanke med. PS4.5 är ett svar på XboxTen, inte tvärtom. "Det var MS som börja!" kommer ungarna säga på skolgården. :)

 

 

Haha, överraskande kul att spekulera om apparater som kanske inte finns eller ens aldrig kommer finnas. :D


Redigerat av pacman, 22 mars 2016 - 14:26.


#52

Postad 22 mars 2016 - 14:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det skulle ju innebära att personen i så fall köper en ny PS4 konsol, kan Sony nog leva med.

Jo men jag menar för konsumenternas del skulle det inte vara särskilt vältajmat, vet inte hur jag skulle göra själv. Har förbokat, men om det skulle komma en utan låda så släpper jag nog förbokningen. Att betala 5 000 för något som kan göras smidigare genom att vänta är det inte värt. Känns som att VR-launchen får sig en rejäl törn om de meddelar att en sån släpps redan i år.

 

Ja insidern menar att det är för 4K-gaming. (Två insiders som bekräftat att något är i görningen)

 

So will the new ps4 produce a better framerate as well as a higher resolution?
So basically if I run game A that is 1080p at 30fps....
If I put it in this new ps4...will it do 4K at 30fps?
Will games start giving you Pc type graphic customization options?

 

 

basically, but no options this is still a console

 


Redigerat av Zoiler, 22 mars 2016 - 14:48.


#53

Postad 22 mars 2016 - 14:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Ja...saker och ting hänger inte ihop riktigt.

 

 

Det här var rätt kul

It could start a PS4 console war between CheaPS4 console warriors and PS4.5 fanboys
A console civil war, that will do gangbusters for NeoGaf traffic!

:D


Redigerat av pacman, 22 mars 2016 - 14:50.


#54

Postad 22 mars 2016 - 14:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Om de skippar inbyggd VR-box så känns det mer rimligt (kan komma senare). Och bara satsar på mer kraft för bättre upplösning och framerate i spelen. Men jag undrar om det är så MS har tänkt, de vill nog kunna erbjuda mer ögongodis.

 

Just seen Shuhei Yoshida taking his PS4 back to Walmart

Clearly knows the upgrade is releasing soon and no need to keep old tech.

 

 

 

Men iaf, ny hårdvara x 3 på E3 då :P



#55

Postad 22 mars 2016 - 15:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Ja, inbyggd VR-box är ju bara en sido-spekulation. Står ju inte och faller på den punkten.

 

Och bara satsar på mer kraft för bättre upplösning och framerate i spelen. Men jag undrar om det är så MS har tänkt, de vill nog kunna erbjuda mer ögongodis.

 

?

Hårdvarumässigt är ju dessa två exakt samma sak och en utvecklare borde få välja själv vad den vill göra med hårdvaran.



#56

Postad 22 mars 2016 - 15:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja, inbyggd VR-box är ju bara en sido-spekulation. Står ju inte och faller på den punkten.

 

?

Hårdvarumässigt är ju dessa två exakt samma sak och en utvecklare borde få välja själv vad den vill göra med hårdvaran.

Jag menar om den extra kraften bara används till att köra vanliga PS4-spel i högre upplösning/framerate med samma grafiska grund, eller om de kommer att göra spel som ser märkbart bättre ut på PS4.5 jämfört med PS4, men där man inte satsar på högre upplösning och/eller bättre flyt.

 

Ja utvecklarna borde få välja, men jag undrar hur de kommer att prioritera.



#57

Postad 22 mars 2016 - 15:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

På samma sätt som idag antar jag. Olika.



#58

Postad 22 mars 2016 - 16:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Om vi nu utgår från att de får välja och Sony inte vill pusha 4K enbart för den nya modellen, så är frågan vad som kommer bli det dominanta eftersom vi aldrig har haft en mellanuppgradering förut där man inte kan få både och som man får från PS3 till PS4. Det ska bli intressant att se hur Sony tänker och hur utvecklarna tänker.



#59

Postad 22 mars 2016 - 17:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Påtvingad 2160p rendering vore så dumt att det får Segas "vi satsar på kräm för 2D" i Saturn att framstå som ett genidrag. :D

Uppskalning kan ju alltid vara på så vi får verkligen hoppas de nöjer sig med det.

#60

Postad 22 mars 2016 - 17:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Insidern menade att det är native som gäller som jag förstod det.

 

Men jag vet inte hur pålitlig han är, det enda han gjort hittills verkar vara att ha förutspått Last Guardian på förra E3 och han är verifierad av Bish (de har rigorösa kontroller där om man är insider).



#61

Postad 22 mars 2016 - 19:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Såg oxå det. Det makes sense om det sitter ett Radeon Pro Duo i PS4.5, inte annars.

#62

Postad 23 mars 2016 - 18:10

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Men vart hamnar ps4.5 prismässigt om den skulle kunna leverera spel i native 4k? Visst diverse indiespel som lyckas kräma ut 60fps vid 1080p nu är väl en sak men lite mer sofistikerade titlar då, ska dom bli än mer "filmiska" framöver?



#63

Postad 24 mars 2016 - 14:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Eurogamer undersöker och spekulerar.

 

 

So what do we know about the rumoured PlayStation 4.5? In the wake of last week's post-GDC outing of the hardware by Kotaku, we have independently established that it's real and that Sony's R&D labs have prototype devices, and we also have more than one source referring to it as PlayStation 4K, the name we'll be using for now. And this is where things become slightly strange - because while more GPU power is being offered to developers, realistically it is nowhere near enough to provide native 4K gaming at the same quality level as current 1080p titles. The full extent of the spec is a current focus of enquiry for us, but realistically, it is simply impossible to cram the equivalent of today's top-end PC graphics hardware into a console-sized, mass-market box.

Everything we've heard positions PlayStation 4K as a machine capable of playing current and next-generation ultra HD media, while also offering support for other aspects of the 4K spec, such as high-dynamic range and a wider colour gamut - aspects of the 4K spec that could be introduced to gaming. However, in terms of additional computational power, we've got be realistic about what Sony can deliver with a mid-generation refresh.

We can say that with some degree of certainty because PlayStation 4K will almost certainly use an evolved version of the APU technology used in the current console. Once again we will see semi-custom versions of AMD's CPU and GPU technology integrated into a single, console-friendly processor, and thanks to the firm's openness with its technology roadmaps, we have a good idea of the base building blocks Sony has access to in building its next PlayStation.

We also know about the fabrication technologies available. PlayStation 4 and Xbox One arrived when 28nm microprocessors were firmly established, and right now the industry is moving on to 14nm and 16nm chips using 3D 'FinFET' transistors. Shrinking transistors and innovative new architecture are what make generational leaps in computational power possible.



#64

Postad 24 mars 2016 - 15:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Mmm, funderade på det jag med. Undra vad Polaris och ev annan CPU skulle göra för kompatibiliteten med PS 4.0.

Redigerat av pacman, 24 mars 2016 - 15:38.


#65

Postad 24 mars 2016 - 17:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

ok, så det verkar onekligen vara något på gång. och detta är onekligen intressant. undrar hur nintendo ser på det? :D samt att ms eventuellt planerade nytt också.

men 4k känns både för tidigt och för dyrt. såvida sonys ingenjörer inte har wörkat någon magikzzor eller något.

 

jag har kort och gott svårt att se vad den här konsolen ska göra så att säga. måste få en presentation. juni och e3 eller?



#66

Postad 24 mars 2016 - 18:55

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

Äsch det blir väl 2tb lagring och nå annat trams. :). Känns bara tidigt och konstigt att "tvinga" konsumenterna köpa en till konsol. Vem vill behålla sin vanliga om polarens nya levererar fetare grafik? Iofs kanske lanseringen är rätt långt bort.


Redigerat av Unregistered1594247d, 24 mars 2016 - 19:02.


#67

Postad 24 mars 2016 - 19:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Även om de bara lägger till Ultra HD Blu-ray så är det värt ett köp. Är det dessutom inbyggd VR-Box så är det klockrent.

Äsch det blir väl 2tb lagring och nå annat trams. :). Känns bara tidigt och konstigt att "tvinga" konsumenterna köpa en till konsol. Vem vill behålla sin vanliga om polarens nya levererar fetare grafik? Iofs kanske lanseringen är rätt långt bort.


Knasigt resonemang. Är du tvingad att köpa senaste mobilen eller senaste OLED-TV:n bara för att de säljs?

#68

Postad 24 mars 2016 - 21:35

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Jag skulle bara köpa ifall det blir en flipp och tänker nog många så så blir det en flopp. Men spelutvecklarna kommer ju antagligen optimera spel för den konsol som flest äger. Frågan är ju hur mkt extra tid dom vågar lägga på en uppgraderad PS4k version. 



#69

Postad 24 mars 2016 - 21:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag kommer nog köpa nästan oavsett vad det är misstänker jag. så länge dom fixat tystare kylning :D



#70

Postad 24 mars 2016 - 22:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Värst av allt är att det är 2,5 månader kvar till E3. Outhärdligt =/



#71

Postad 24 mars 2016 - 22:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
g1ZVvKX.png

#72

Postad 25 mars 2016 - 08:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Lät inte jätteupphetsande måste jag erkänna. Fast det var kanske inget att förvänta sig heller. Bättre för VR, undrar om det skulle kunna bli bättre framerate på spel pga detta?

#73

Postad 25 mars 2016 - 10:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Lät inte jätteupphetsande måste jag erkänna. Fast det var kanske inget att förvänta sig heller. Bättre för VR, undrar om det skulle kunna bli bättre framerate på spel pga detta?

Om utvecklarna väljer (och tillåts...) att göra det valet så.

#74

Postad 25 mars 2016 - 10:17

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag känner att jag idagsläget skiter i allt annat än usb portar på baksidan vilket då er instabuy!



#75

Postad 25 mars 2016 - 10:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Haha, vilken härdsmälta det skulle bli om det var enda nyheten. "Now with USB on the back, only $599 baby"

#76

Postad 25 mars 2016 - 11:05

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 2
Hade vart gött med 60+ fps på bf4... jäklar vad dålig framerate det är där ofta... jobbigt när man kommer från pc och spelat med 120... tar ett tag att vänja sig varje gång 😒

Redigerat av Garrett, 25 mars 2016 - 11:06.


#77

Postad 26 mars 2016 - 16:59

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

I am calling it.

 

Det blir 2 versioner. En som ligger street på 249-299 och en som ligger på 399.

 

Båda kommer använda 16nm från TSMC och öka densiteten på GDDR5 chipen, still 8GB dock. Detta plus lite andra revisioner ger mycket lägre kostnad för "Basic" modellen.

 

Tror inte på en Polaris rakt av i "4K" modellen men en del funktioner. Blir lite kraftfullare i klock och antalet CU:s men inget som gör att den blir s¨snabb att 4K native mot de vanliga Ps4 spelen blir möjligt.

 

Dock så blir det fullt 4k stöd på mediasidan med ny BD spelare och HDMI 2.0.

 

Sen tror jag på någon form av uppskalning av gamla spel och lite boost på fps sidan.

 

Tror samtidigt att utvecklare får som option att lägga 2 grafik profiler på alla spel, en för Basic (Mandatory) och en för 4K modellen (optional).

 

Jag kommer iaf byta upp mig :)



#78

Postad 26 mars 2016 - 20:11

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Ja UHD Blu-ray spelare tror jag också på. Kan väl inte öka priset mycket?



#79

Postad 26 mars 2016 - 20:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Slog mig just, i och med att "the cat is out of the bag" måste den nästan släppas iår eller iaf utannonseras till senast E3. Risken är ju annars att playstation försäljningen skadas allvarligt.

#80

Postad 26 mars 2016 - 20:55

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 1

Är det inte framförallt ett sätt för Sony att få ut nya Blu-ray ultra hd formatet. Mindre, billigare låda. Den har stöd för HDR när det kommer till alla streaming tjänster. HDMI 2.1, hdcp 2.2.

 

En console refresh framförallt för att sänka kostnaderna, samtidigt som man försöker stärka det nya blu-ray formatet. 

 

 

/C



#81

Postad 26 mars 2016 - 22:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ja, det blir garanterat att köpa den nya, nästan oavsett vad den kommer med. Så länge den är tystare :D

#82

Postad 26 mars 2016 - 22:35

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Ja, blir det slim + UHD Blu-ray med HDR etc. blir det köp. Annars räcker launch PS4 + PS VR för mig. 4K spel kan vi nog glömma i några år.



#83

Postad 26 mars 2016 - 23:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Är det inte framförallt ett sätt för Sony att få ut nya Blu-ray ultra hd formatet. Mindre, billigare låda. Den har stöd för HDR när det kommer till alla streaming tjänster. HDMI 2.1, hdcp 2.2.

En console refresh framförallt för att sänka kostnaderna, samtidigt som man försöker stärka det nya blu-ray formatet.


/C

Om det är en refresh så hade de inte behövt informera utvecklarna så det lär vara mer än så.

#84

Postad 26 mars 2016 - 23:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

I am calling it.

Det blir 2 versioner. En som ligger street på 249-299 och en som ligger på 399.

Båda kommer använda 16nm från TSMC och öka densiteten på GDDR5 chipen, still 8GB dock. Detta plus lite andra revisioner ger mycket lägre kostnad för "Basic" modellen.

Tror inte på en Polaris rakt av i "4K" modellen men en del funktioner. Blir lite kraftfullare i klock och antalet CU:s men inget som gör att den blir s¨snabb att 4K native mot de vanliga Ps4 spelen blir möjligt.

Dock så blir det fullt 4k stöd på mediasidan med ny BD spelare och HDMI 2.0.

Sen tror jag på någon form av uppskalning av gamla spel och lite boost på fps sidan.

Tror samtidigt att utvecklare får som option att lägga 2 grafik profiler på alla spel, en för Basic (Mandatory) och en för 4K modellen (optional).

Jag kommer iaf byta upp mig :)

Absolut rimligt. Edit: Hittade inget om 16 Gbit GDDR5 moduler hos vare sig Micron, Samsung eller Hynix så högre densitet kommer nog inte hända i år.

AMD R9 285 har en del bandbredds besparande teknik som gör att de kanske kan harva vidare med GDDR5 istället för GDDR5X. Edit: Micron har dock 8 Gbit GDDR5X moduler som i teorin skulle kunna användas.

Känns lite rörigt med två olika PS4:or (om nu inte nya modellen ersätter gamla helt, inte omöjligt) och PS VR i höst dock. Och jobbigt om det skulle visa sig att MS hade en Zen/Polaris/GDDR5X (HBM2 är nog för high end) kombo på G till 2017...

Tyckte först de yra men jag får nog hålla med Eurogamer, måttliga uppgraderingen känns numera mest troligt. Halv booring dock.

Vilket E3...

Redigerat av pacman, 27 mars 2016 - 11:05.


#85

Postad 27 mars 2016 - 11:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Hmm blir köpläge snart på gamla modellen då. Ser ingen vits med UHD då jag inte kommer köpa 4K tv inom överskådlig framtid. Då finns det säkert billigare bluray läsare att tillgå när det bli aktuellt.

 

Förutsatt att de inte muppar sig och tvingar återförsäljarna hålla priset uppe på gamla modellen för att sälja nya.



#86

Postad 27 mars 2016 - 14:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Absolut rimligt. Edit: Hittade inget om 16 Gbit GDDR5 moduler hos vare sig Micron, Samsung eller Hynix så högre densitet kommer nog inte hända i år.

AMD R9 285 har en del bandbredds besparande teknik som gör att de kanske kan harva vidare med GDDR5 istället för GDDR5X. Edit: Micron har dock 8 Gbit GDDR5X moduler som i teorin skulle kunna användas.

Känns lite rörigt med två olika PS4:or (om nu inte nya modellen ersätter gamla helt, inte omöjligt) och PS VR i höst dock. Och jobbigt om det skulle visa sig att MS hade en Zen/Polaris/GDDR5X (HBM2 är nog för high end) kombo på G till 2017...

Tyckte först de yra men jag får nog hålla med Eurogamer, måttliga uppgraderingen känns numera mest troligt. Halv booring dock.

Vilket E3...

Visst ja, de gick från 4Gbit chip till 8Gbit i höstas.

Ser själv inga problem av att ha 2 SKUs där den ena är "4K". Dels kommer man folk som mig att uppgradera och dels kan man nå lägre pris för att nå en större massa.

Viktiga är att själva Contentet (Spel med mera) inte blir tvådelat samtidigt för då blir det rörigt.

Redigerat av PalmiNio, 27 mars 2016 - 14:55.


#87

Postad 28 mars 2016 - 00:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Kommer nu till julen (holiday 2016) och kostar 400 usd tydligen.
Kommer använda polaris men kommer inte ha så mycket kraft att den klarar av att köra native 4K. Den kommer däremot att skala upp allt till 4K, även gamla spel. Spel som utvecklats till ps4.5 kommer att fungera på ps4 men med signifikant skillnad i performance.

Redigerat av Zartok, 28 mars 2016 - 00:36.


#88

Postad 28 mars 2016 - 01:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Förstår verkligen inte varför man påstår något sådant som fakta utan att lägga in en länk så andra lätt kan kolla, jättemärkligt. Så svårt är det inte att kopiera in en länk och underlätta för oss andra.

 

Här är ryktena som finns hittills vad jag vet, inga officiella uttalanden från Sony.

 

Big sources so far:

Kotaku [Scoops, Totilo & Press Sneak Fuck] - confirmed PS4K existence from their sources, will offer 4K support for games&multimedia, better GPU, better perfromance for PSVR
Digital Forundy [Leadbetter] - confirmed PS4K existence from their sources, confirms more GPU power being given to devs, offers speculation on 3 versions of PS4K
Venture Beat - they have insiders "who are not suprised by this" and few who were unable to comment due to NDAs


And few smaller ones:

Zoetis - GAF insider that insists PS4K is real, all games will still be targeted for PS4 but new console will run PS4 games at higher fidelity
Zhuge - claims that PS4K is possibly a smaller replacement for current PS4 [essentially PS4 Slim], will offer mostly more processing power for PSVR and some TV games
The Know - claims that PS4K will be premium console, sold alongside cheaper traditional PS4. Gives more processing power to devs, enabling faster/better looking PSVR content, one big TV game scheduled to be released in mid 2017 will get a lot of optimizations for PS4K.

 



#89

Postad 28 mars 2016 - 11:14

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Mina personliga känslor är inte lika positiva som alla andra verkar vara. Att det ska finnas 2 versioner varav den ena ser lite bättre ut kanske stabilare fps i krävande spel som bf är precis motsatsen till vad jag vill.

Är konsolpojke istället för pc just för att slippa att det ska finnas olika versioner och uppgraderingar.

Skulle 4.5 ha stöd för 4k uppspelning och kräm för vr men spelen desamma skullle jag vara nöjd. Nu känner jag mig tvingad att byta fast jag inte har någon 4k tv eller vr intresserar mig.

#90

Postad 28 mars 2016 - 12:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 2

Ingen som tvingar dig i ditt fall borde du kunna avstå. Det här gör ju inte att din PS 4 presterar sämre.



#91

Postad 28 mars 2016 - 16:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
http://youtube.com/watch?v=4f1xmoz99tU
Det är jävligt jobbigt om man sitter på platta vill jag meddela.

#92

Postad 28 mars 2016 - 16:21

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 1

Ingen som tvingar dig i ditt fall borde du kunna avstå. Det här gör ju inte att din PS 4 presterar sämre.

 

Nej men den presterar inte lika bra som den nya. Som det verkar just nu måste man köpa den nya för att kunna få ut fullt av nya spel. Skit enligt mig men dom som har pengar över är säkert sugna :)


Redigerat av Unregistered1594247d, 28 mars 2016 - 16:22.


#93

Postad 28 mars 2016 - 16:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

@Zartok: Fast varför tror du att just de vet bättre än andra? Det är ju fortfarande rykten.


Redigerat av Zoiler, 28 mars 2016 - 16:22.


#94

Postad 28 mars 2016 - 16:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Nej men den presterar inte lika bra som den nya. Som det verkar just nu måste man köpa den nya för att kunna få ut fullt av nya spel. Skit enligt mig men dom som har pengar över är säkert sugna :)

Jag har pc så jag är van att det alltid finns de som har värre saker. Rör mig inte i ryggen ärligt talat :)



#95

Postad 28 mars 2016 - 16:36

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Nej men den presterar inte lika bra som den nya. Som det verkar just nu måste man köpa den nya för att kunna få ut fullt av nya spel. Skit enligt mig men dom som har pengar över är säkert sugna :).

Du måste ju ändå köpa en dyr pc för att få ut max ur spelen. Så att få lite fler fps med en ny ps4 kanske inte många tycker är ekonomiskt försvarbart. Men jag är positiv pga att jag som gillat konsolspelande kan få fler fps förhoppningsvis, om dom inte väljer att bara bumpa drawdistance typ...

Fps över upplösning/grafik alla dagar.

#96

Postad 28 mars 2016 - 16:49

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Fast spelar jag ex nya battlefield och kompisen sitter med 4.5an och har högre fps eller flyt i spelet "känner" jag mig tvingad att byta upp mig oxå. Hoppas på någon superkampanj a la windows 8 för med den gamla versionen

#97

Postad 28 mars 2016 - 17:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Fast spelar jag ex nya battlefield och kompisen sitter med 4.5an och har högre fps eller flyt i spelet "känner" jag mig tvingad att byta upp mig oxå. Hoppas på någon superkampanj a la windows 8 för med den gamla versionen

Ja bf4 skulle bli riktigt najs i 60fps. Är verkligen under all kritik i 32vs32

Redigerat av SKIBBE, 28 mars 2016 - 17:09.


#98

Postad 28 mars 2016 - 19:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

@Zartok: Fast varför tror du att just de vet bättre än andra? Det är ju fortfarande rykten.

det är min episkt korrekta magkänsla, come e3 och jag får antingen ge den rätt eller äta upp min hatt. men det lät som något som faktiskt är rimligt, till skillnad från dom första tankarna om att det skulle bli någon form av 4k-native. att bara skala upp och ge någon form av boost tror jag är realistiskt.

 

hela e3 lär ju vara fett intressant i år (igen) med tanke på vad som flyger i luften. nintendo kommer säkert att avslöja sin nya enhet då, även om dom ju nobbat e3 i några år om jag inte missminner mig. eller har ett eget event, typ nintendo treehouse. ms ska, om man vågar tro på lite lösare rykten, en upphottad konsol på ingående dom med (det ryktet är ju äldre än ps4.5, men samtidigt så har jag sett mindre om den. inte för att jag sökt så mycket, men på FB brukar det ju dyka upp endel, följer exempelvis kotaku mfl =))

 

oavsett vad som händer så blir det, i vanlig ordning numera, ett sjujädrans e3. magkänslan igen =D



#99

Postad 28 mars 2016 - 19:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

@Zartok: Fast varför tror du att just de vet bättre än andra? Det är ju fortfarande rykten.

 

Jo men källorna gör tillräckligt stor sak av det för att jag ska tro det kommer hända. Det kommer inte heller röra sig om en enkel revision där man gör komponenterna billigare för det hade inga utvecklare behövt vara informerade om.

 

Det är just faktumet att källorna ska vara utvecklare som gör att man faktiskt tror på någon ändring på GPU fronten.

 

Att det dessutom pratas om att "vanliga" PS4 ska vara kvar gör att jag dessutom inte tror det bara handlar om 4K uppdatering ala HDMI för att klara det vad gäller vanlig mediauppspelning för då hade man prata om att ersätta den befintliga ganska snabbt.

 

Därför lägger jag alla mina mynt på någon form av märkbar uppgradering. 



#100

Postad 29 mars 2016 - 00:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
På tal om 4k, när vi ändå är i det området. Har inte ps4 stöd för 4k även om den inte kan användas till det?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.