Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem vid uppspelning av 3D blurayskivor

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 december 2015 - 16:52

Fixaraffe
  • Fixaraffe
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Har skaffat ny TV Samsung Curved 65 3D UE65JS8505XXE och Blurayspelare Sony BDP s7200  och får felmedelanden som går ut på att spelaren inte fattar att den har tillgång till en kompatibel TV.....första försöken med flera olika 3d skivor så spelades det hela upp, men var inte mkt till 3d effekt - nu kommer bara felmeddelanden, spelar inte upp något!

 

Om jag  däremot tankar hem en 3d film och spelar upp den via min blurayspelare som också funkar som mediaspelare så funkar det klockret - bilden blir precis som jag förväntar mig!

 

Har kolllat igenom alla inställningar i min TV och Blurayspelare men inget hjälper.....

Vad ska jag göra - kan väl knappast vara fel på nya apparater   ????

 

#2

Postad 04 december 2015 - 12:42

kecke
  • kecke
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Har du uppdaterat din Sony-spelare?

Kollat i något forum om det finns "handskakningsproblem" mellan apparaterna?



#3

Postad 04 december 2015 - 16:11

Fixaraffe
  • Fixaraffe
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Jodå, både tv och spelare...fundrar om hemmbioförstärkaren är för gammal....stöder inte 3d vad jag kan se i beskrivningen.......men hur kan det då funka bra när jag streamar nedtankade filmer.......?????



#4

Postad 04 december 2015 - 19:40

kecke
  • kecke
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Är det inte någon inställning i hemmbioförstärkaren som skall göras "passthrough" el liknande , för blurayspelaren kodar ju av signalen till bildvisaren.



#5

Postad 06 december 2015 - 16:44

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Jodå, både tv och spelare...fundrar om hemmbioförstärkaren är för gammal....stöder inte 3d vad jag kan se i beskrivningen.......men hur kan det då funka bra när jag streamar nedtankade filmer.......?????

 

Nedtankade filmer har oftast en blid som är skuren på mitten (side by side). Så det är ingen "korrekt" 3D-signal. Din TV fattar dock att den får en 3D bild på något magiskt/algoritmiskt sätt (min TV frågar mig om jag vill gå in i 3D-läge).



#6

Postad 06 december 2015 - 21:37

Fixaraffe
  • Fixaraffe
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Tja,någon sådan fråga får jag inte, säger däremot att 3d glasögonen är anslutna...

Stämmer nedtankat är side by side eller ovan över och tv har meny där jag kan välja vilket av dem...

Vidare finns meny där jag valt autodetectering av 3d filmer, auto 1 och 2  vet inte vilken skillnad på dem det är...

Kanske ska ta hem fullständiga bruksanvisningen över nätet om det nu kan hjälpa mig...

Men å andra sidan så blir det ju inte lika vass bild med 3d som med vanlig bluray som denna supertv skalar upp till 4k och då blir det kalasbild - så jag  prioriterar nog ändå högsta bildkvalitet....



#7

Postad 06 december 2015 - 22:15

Fixaraffe
  • Fixaraffe
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

OK, laddat hem bruksanvisning på 200 sidor och där sägs det att om smarthub används så stängs 3d funktionen av.....samt att det är viktigt med rätt tittavstånd till tv....efter beskrivning men jag har nog rätt avstånd sitter på under 3 meter.....ska
testa i morgon igen får vi se....



#8

Postad 08 december 2015 - 21:02

Fixaraffe
  • Fixaraffe
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Äntligen funkar allt som det ska och felet var simpelt...är ju inte ovanligt!

 

Berodde på att hdmi kabeln från blurayspelaren hade jag pluggat in i hemmabioförstärkaren, det funkade ju så länge jag bara körde bluray eller dvd...men inte för 3d!

 

Så kopplade jag in kabeln direkt i TV:n istället och vips så funkade det perfect!

Har ju på denna tv fristående connect box med ett antal ingångar så ljudet går då via optisk kabel. Får se sen hur com hem och Netflix via wifi funkar, så jag får ljud från alla dessa enheter....





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.