Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zappiti 4K HDR (Mini, One & Duo)

604 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Zappiti One 4k HDR (Mediaspelare) 1 7 (1) Inga priser

#1

Postad 22 december 2016 - 18:22

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 2

Nya spelare från Zappiti med HDMI 2.0a, HDR, BT2020, 4k60p..har senaste SoC från Realtek (RTD1295).

Lansering i januari.

 

Blir nog en uppgradering för min del från nuvarande Zappiti 4k även om den fortfarande funkar bra. Lite oklart ännu om det endast är HDR10 eller om Dolby Vision stöd också ingår/kommer att ingå?

 

Zappiti Mini 4k HDR

Zappiti One 4k HDR

Zappiti Duo 4k HDR

 

Bifogad fil  zappiti2.JPG   61,04K   4 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  zappiti.JPG   89,1K   0 Antal nerladdningar

 

 

 

 



#2

Postad 29 december 2016 - 17:19

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Zappity one borde kanske kunna vara något o prova!



#3

Postad 29 december 2016 - 17:23

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Jag har en One på gång som borde vara här i början på nästa vecka. Återkommer med omdöme när jag hunnit testa lite.



#4

Postad 29 december 2016 - 19:52

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Jag har en One på gång som borde vara här i början på nästa vecka. Återkommer med omdöme när jag hunnit testa lite.

Super, ser fram emot o läsa dina åsikter!

Vilka filer ämnar du använda den till?

Var har du beställt den och till vilket pris?


Redigerat av Mikolino, 29 december 2016 - 19:53.


#5

Postad 29 december 2016 - 20:19

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Jag har rippat allt till MKV och lagt på en Western Digital 3.5" hdd som jag även kommer använda i nya One. 

 

Beställde direkt från Zappiti till priset som visas ovan.



#6

Postad 29 december 2016 - 22:32

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Hmm, Minin såg klart intressant ut då jag inte har behov av inbyggd HDD.



#7

Postad 30 december 2016 - 11:39

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

denna verkar ju intressant, samma specs men bra mycket billigare! http://www.zidoo.tv/...VViAFMcQ==.html



#8

Postad 30 december 2016 - 13:20

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

denna verkar ju intressant, samma specs men bra mycket billigare! http://www.zidoo.tv/...VViAFMcQ==.html

hoppas de lägger ner lika mycket tid i R&D på mjukvaran i boxen, som den flashiga hemsidan ....

#9

Postad 31 december 2016 - 14:43

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

hoppas de lägger ner lika mycket tid i R&D på mjukvaran i boxen, som den flashiga hemsidan ....


Ska man dra några slutsatser från de användarreviews som finns då är det just detta som är problemet, som de flesta andra med flashiga sidor. Många av dessa företag är hit and run, säljer på spec. men sen ser man inget mer av dom och speciellt avsaknaden av uppdatering av mjukvara. Har köpt ett antal Kinaspelare och ingen håller vad de lovat, inget stort problem då jag räknat med detta och ändå skickat in LibreELEC. Nvidia Shield, Roku, Dune och möjligtvis Zappati känns som säkrare alternativ.

Redigerat av lobo, 31 december 2016 - 14:46.


#10

Postad 31 december 2016 - 15:42

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

vad menar ni med mjukvaran ej uppdateras ofta? är det firmwaren för själva kortet/hårdvaran, eller menar ni android updates?

 

Vad spelar det för roll om man som exempel kör kodi 16.1, då är väl kodi vad den är och hårdvaran är den som stödjer film o ljud.....



#11

Postad 31 december 2016 - 17:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Ska man dra några slutsatser från de användarreviews som finns då är det just detta som är problemet, som de flesta andra med flashiga sidor. Många av dessa företag är hit and run, säljer på spec. men sen ser man inget mer av dom och speciellt avsaknaden av uppdatering av mjukvara. Har köpt ett antal Kinaspelare och ingen håller vad de lovat, inget stort problem då jag räknat med detta och ändå skickat in LibreELEC. Nvidia Shield, Roku, Dune och möjligtvis Zappati känns som säkrare alternativ.

Har du testat Venz V10 Pro? Sitter och klurar över Minin, den eller invänta nya Shield.

#12

Postad 31 december 2016 - 17:06

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

vad menar ni med mjukvaran ej uppdateras ofta? är det firmwaren för själva kortet/hårdvaran, eller menar ni android updates?

 

Vad spelar det för roll om man som exempel kör kodi 16.1, då är väl kodi vad den är och hårdvaran är den som stödjer film o ljud.....

 

 

Nu vet jag inte vilken spelare din fråga rörde men eftersom tråden handlar om Zappiti så utgår jag ifrån att det är den du frågar om?

Dom släpper regelbundet nya FWs för sina spelare och även deras egna mediacenter uppdateras ofta.



#13

Postad 31 december 2016 - 18:14

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

jo kan vara ganska viktigt med stöd för uppdateringar, speciellt om man ska nyttja boxen ut i fingerspetsarna.....   även om vissa boxar stöder vissa saker betyder det inte att de gör det bra..


Redigerat av hundrakg, 31 december 2016 - 18:32.


#14

Postad 02 januari 2017 - 17:00

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Jag har en One på gång som borde vara här i början på nästa vecka. Återkommer med omdöme när jag hunnit testa lite.

Vet att jag är tidigt ute, men den kanske kom till dig idag? :)

 



#15

Postad 02 januari 2017 - 17:19

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1

Vet att jag är tidigt ute, men den kanske kom till dig idag? :)


Japp den kom idag, håller på att packa upp den i skrivande stund. Får se om jag hinner testa lite senare ikväll. Annars senare i veckan eller till helgen.

#16

Postad 03 januari 2017 - 16:55

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 2

Japp den kom idag, håller på att packa upp den i skrivande stund. Får se om jag hinner testa lite senare ikväll. Annars senare i veckan eller till helgen.



Gört! Ser fram emot dina intryck 😀

#17

Postad 03 januari 2017 - 17:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Gört! Ser fram emot dina intryck

+1

#18

Postad 05 januari 2017 - 10:02

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Vet någon om denna kräver att man kör server separat på en PC eller kan man köra "servern" på boxen?



#19

Postad 05 januari 2017 - 12:55

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Vet någon om denna kräver att man kör server separat på en PC eller kan man köra "servern" på boxen?

Du ska kunna köra dina nas utan mellankoppling via pc (om det nu var så du menade?)

 

 

Ser att Nvidia lanserar sin Shield 2, verkar kunna samma saker och är ju troligen än mera "uppdateringssäker" då det är ett välronnomerat företag!?

Finns mycket att välja på märker jag!


Hur går det med testandet Mentos!?



#20

Postad 05 januari 2017 - 17:49

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Testade Shield med Plex för några månader sedan men blev aldrig nöjd med bilden. Hackade till ibland :(



#21

Postad 06 januari 2017 - 21:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1

@Mikolino

 

Här är lite intryck än så länge,

 

- Har som sagt filmsamlingen med största delen blu-rays i 1:1 kvalite rippat till MKV men även en del M2TS, MP4, Xvid osv. och den har svalt allt jag kastat till den än så länge vilket iofs föregångaren också gjorde så ingen större överraskning för mig åtminstone. Stöd för olika mediaformat & codecs verkar i alla fall vara bra.

 

- Bitstreaming av alla HD ljud funkar som det skall inklusive nya Atmos & DTS:X

 

- Film outputtas i rätt fram rate (23.98)

 

- Känns allmänt lite kvickare i navigeringen av menyer än föregångaren men det är ingen natt & dag skillnad.

 

- Kör trådat nätverk (fiber 100/100) in i spelaren och det funkar perfekt. Trådlöst däremot har jag tappat uppkopplingen några gånger och vet inte riktigt vad felet kan vara. Får återkomma om det.

 

- Mediacentret (Zappiti) är också märkbart snabbare när det gäller att starta filmer & avsnitt från den interna hårddisken. Med föregångaren kunde man ibland få vänta en kort stund innan filmen/avsnittet laddades för att sen starta men med nya One så startar det i princip direkt. En klar förbättring!

 

- Undertexter funkar precis som föregångaren bra, går att ändra position, storlek, färg & textkodning. Dock verkar den inte komma ihåg standardvalet för textning som man själv kan ställa in. Tanken är att den auto startar t.ex svensk sub om det finns till en film men jag har inte fått detta att fungera ännu.

 

 

 

 


Redigerat av Mentos, 06 januari 2017 - 21:09.


#22

Postad 06 januari 2017 - 21:35

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Kan tillägga också att jag just nu testkör deras Media Control 4k iOS app som fortfarande är i beta stadiet. Tanken är att man ska kunna sköta allt i mediacentret från appen men det är som sagt fortfarande en hel del som inte fungerar. Det går bra att starta filmer från appen men övriga kommandon från fjärren verkar inte funka. Däremot går det bra att ändra omslag, synopsis, film info osv från appen som sen synkas via cloud till spelaren & PC/Mac.


Redigerat av Mentos, 08 januari 2017 - 02:33.


#23

Postad 06 januari 2017 - 22:16

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Kan tillägga också att jag just nu testkör deras Media Control 4k iOS app som fortfarande är i beta stadiet. Tanken är att man ska kunna sköta allt i mediacentret från appen men det är som sagt fortfarande en hel del som inte fungerar. Det går bra att starta filmer från spelaren men övriga kommandon från fjärren verkar inte funka. Däremot går det bra att ändra omslag, synopsis, film info osv från appen som sen synkas via cloud till spelaren & PC/Mac.

Tack, ska reflektera din text djupare imorrn (halvt party just nu)

Provat nån 4K fil(m) ännu? (om du har 4K bildvisare då)

Som sagt tack. jag återkommer :)



#24

Postad 06 januari 2017 - 22:39

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

tack för info, bra o veta.......

 

bluray iso?

kan den själv koda av DTS HD master och True HD och skicka ut som LPCM 5.1?

96Khz 5.1 från DTS HD master och True HD till LPCM 96Khz 5.1?


Redigerat av hundrakg, 06 januari 2017 - 22:41.


#25

Postad 06 januari 2017 - 22:59

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

tack för info, bra o veta.......

 

bluray iso?

kan den själv koda av DTS HD master och True HD och skicka ut som LPCM 5.1?

96Khz 5.1 från DTS HD master och True HD till LPCM 96Khz 5.1?

 

Står ju att BD ISO stöds under specs så jag antar att det funkar, kan tyvärr inte testa själv eftersom jag inte använder det formatet.

 

Nej, ingen avkodning av HD ljuden utan det är endast bitstream transport till receiver.


Redigerat av Mentos, 06 januari 2017 - 22:59.


#26

Postad 07 januari 2017 - 15:34

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

@Mikolino

 

Här är lite intryck än så länge,

 

- Har som sagt filmsamlingen med största delen blu-rays i 1:1 kvalite rippat till MKV men även en del M2TS, MP4, Xvid osv. och den har svalt allt jag kastat till den än så länge vilket iofs föregångaren också gjorde så ingen större överraskning för mig åtminstone. Stöd för olika mediaformat & codecs verkar i alla fall vara bra.

 

- Bitstreaming av alla HD ljud funkar som det skall inklusive nya Atmos & DTS:X

 

- Film outputtas i rätt fram rate (23.98)

 

- Känns allmänt lite kvickare i navigeringen av menyer än föregångaren men det är ingen natt & dag skillnad.

 

- Kör trådat nätverk (fiber 100/100) in i spelaren och det funkar perfekt. Trådlöst däremot har jag tappat uppkopplingen några gånger och vet inte riktigt vad felet kan vara. Får återkomma om det.

 

- Mediacentret (Zappiti) är också märkbart snabbare när det gäller att starta filmer & avsnitt från den interna hårddisken. Med föregångaren kunde man ibland få vänta en kort stund innan filmen/avsnittet laddades för att sen starta men med nya One så startar det i princip direkt. En klar förbättring!

 

- Undertexter funkar precis som föregångaren bra, går att ändra position, storlek, färg & textkodning. Dock verkar den inte komma ihåg standardvalet för textning som man själv kan ställa in. Tanken är att den auto startar t.ex svensk sub om det finns till en film men jag har inte fått detta att fungera ännu.

Sådär, nu har lugnet lagt sig :)

Fint att 1:1 funkar som du förväntar dig inkl. de nya ljudformaten :) samt i rätt rate! (Shield verkar ha problem med just detta)

När du kör dina 1:1 rippar, streamar du då eller har du kört in en hdd i den tomma platsen? att streamingen fungerar 100% är ju ett krav som måste tillgodoses till fullo! hur funkar själva streamingen isåf. bit by bit eller buffrar den nån gig? (jag vill ha det buffrat så inget kan bli tokigt där)

Du kör mkv, så inga menyer o sånt? och hur hanterar maskinen biblioteket, tar den hem omslag själv (typ plex)?

Själv använder jag aldrig undertexter, men kan kanske behövas så bra att det ska fungera manuellt iaf.!

har du nån mkv 4k du kan prova?


Tack för inputen herr testpilot :)



#27

Postad 07 januari 2017 - 16:05

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Sådär, nu har lugnet lagt sig :)

Fint att 1:1 funkar som du förväntar dig inkl. de nya ljudformaten :) samt i rätt rate! (Shield verkar ha problem med just detta)

När du kör dina 1:1 rippar, streamar du då eller har du kört in en hdd i den tomma platsen? att streamingen fungerar 100% är ju ett krav som måste tillgodoses till fullo! hur funkar själva streamingen isåf. bit by bit eller buffrar den nån gig? (jag vill ha det buffrat så inget kan bli tokigt där)

Du kör mkv, så inga menyer o sånt? och hur hanterar maskinen biblioteket, tar den hem omslag själv (typ plex)?

Själv använder jag aldrig undertexter, men kan kanske behövas så bra att det ska fungera manuellt iaf.!

har du nån mkv 4k du kan prova?


Tack för inputen herr testpilot :)

 

 

Nej, streamar inget alls utan kör allt från en HDD i tomma platsen. Har aldrig kört med NAS innan eftersom uppspelning från den interna HDDn funkar så bra så ser jag inget behov av det i dagsläget. Men när lediga utrymmet börjar ta slut så kanske man får titta på en sån lösning framöver.

Så tyvärr kan jag inte ge nån input på hur streaming funkar men från det jag läst på andra forum verkar det inte vara några problem.

 

Nej, kör bara remux så inga menyer eller annat. Mediacentret kommer scanna av din disk första gången du ansluter den och då laddar den ner omslag till allt men du kan ändra dessa och andra bakgrundsbilder senare om du vill. Detta görs smidigast från PC eller Mac och sen bara synca till molnet så har du alla nya förändringar även på spelaren.

 

Rippar undertexter och kör som externa .srt filer till mina MKVs. Det ska även gå att ladda ner subs direkt från mediacentret som jag förstår det men har inte testat detta ännu.

 

Ja, håller faktiskt på att ladda ner lite 4k videos för att testa hur den klarar HDR, BT2020, 10-bit osv. Återkommer när jag hunnit prova detta.


Redigerat av Mentos, 08 januari 2017 - 02:31.


#28

Postad 09 januari 2017 - 10:10

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Nej, streamar inget alls utan kör allt från en HDD i tomma platsen. Har aldrig kört med NAS innan eftersom uppspelning från den interna HDDn funkar så bra så ser jag inget behov av det i dagsläget. Men när lediga utrymmet börjar ta slut så kanske man får titta på en sån lösning framöver.

Så tyvärr kan jag inte ge nån input på hur streaming funkar men från det jag läst på andra forum verkar det inte vara några problem.

 

Nej, kör bara remux så inga menyer eller annat. Mediacentret kommer scanna av din disk första gången du ansluter den och då laddar den ner omslag till allt men du kan ändra dessa och andra bakgrundsbilder senare om du vill. Detta görs smidigast från PC eller Mac och sen bara synca till molnet så har du alla nya förändringar även på spelaren.

 

Rippar undertexter och kör som externa .srt filer till mina MKVs. Det ska även gå att ladda ner subs direkt från mediacentret som jag förstår det men har inte testat detta ännu.

 

Ja, håller faktiskt på att ladda ner lite 4k videos för att testa hur den klarar HDR, BT2020, 10-bit osv. Återkommer när jag hunnit prova detta.

:)

Tack igen!  Känner att det står mellan denna o "nya" Shielden.

Fått hem 4K material ännu? (hade jag haft snabbare lina upp så hade jag kunnat skicka några TB! demofilmer såklart  :))


Redigerat av Mikolino, 09 januari 2017 - 10:11.


#29

Postad 11 januari 2017 - 15:16

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Mentos, om du kan tänka dig prova lite vore jag tacksam.

 

Jag tar för givet att fil-uppspelning inte ska vara några som helst problem. Men finns det möjlighet att ändra ljudsync på ett smidigt sätt? Jag såg att du enbart har en intern disk som källa, men vet du hur externa diskar hanteras? Jag förmodar att explorer-funktionen inte är några problem, men hur gör man med filmsamlingar på externa diskar? Blir varje disk en egen samling i mediacentret? Jag har ju lite säkerhetskopior utspridda på ett gäng externa som jag har kategoriserat genom Yadis, hittar ingen bra information hur mediacenter hanterar multipla externa. (Kanske dags att göra iordning en server)

 

Väldigt sugen - så gott som övertygad om att jag behöver byta ut min Dune HD Base 3D till en One. 

 

Har du möjligtvis hunnit testa möjligheten att köra Android-appar på din spelare än? Är ju klart sekundärt, men vore trevligt om jag kunde göra mig av med shielden för att titta på Youtube, Netflix och Svtplay på denna. Finns säkert många som undrar hur HBO, Viaplay, Amazon etc fungerar, om ens i huvud taget. Går det att köra 4k från apparna, HDR? Klarar den 4k från Google Play Filmer till exempel? 

 

Skulle du, eller om någon annan vet, kunna kolla något av detta så uppskattas det verkligen.



#30

Postad 11 januari 2017 - 22:02

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1

@Sir Mix Alot

 

Ska kolla upp det där med 4k stöd i apparna, har inte hunnit gräva så mycket i det ännu.

 

Externa diskar kan du såvitt jag vet bara komma åt via Explorer eller annan valfri filhanterare. Tror också det ingår nån sån 3:e part app som standard när man köper spelaren men Explorer funkar bra så finns egentligen ingen anledning att skaffa nåt annat.

Mao, om du har externa diskar med filmsamlingar så kommer dom inte att hanteras av Zappiti Media Center utan du får i så fall använda Explorer. Eller smidigast är kanske att skaffa en NAS.

Här är ett exempel på hur det ser ut:

 

Bifogad fil  IMG_7460.jpg   81,25K   3 Antal nerladdningar


Redigerat av Mentos, 11 januari 2017 - 22:05.


#31

Postad 18 januari 2017 - 00:31

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Mentos, om du kan tänka dig prova lite vore jag tacksam.

 

Har du möjligtvis hunnit testa möjligheten att köra Android-appar på din spelare än? Är ju klart sekundärt, men vore trevligt om jag kunde göra mig av med shielden för att titta på Youtube, Netflix och Svtplay på denna. Finns säkert många som undrar hur HBO, Viaplay, Amazon etc fungerar, om ens i huvud taget. Går det att köra 4k från apparna, HDR? Klarar den 4k från Google Play Filmer till exempel? 

 

 

 

Tyvärr inget stöd för 4k i de apparna jag testat, youtube & netflix och jag tvivlar på liknande stöd i andra appar också. Så om det är viktigt för dig är nog Zappiti inte det första valet utan skulle nog satsa på en Nvidia Shield istället. 1080p funkar dock bra i apparna jag testat.


Redigerat av Mentos, 18 januari 2017 - 00:37.


#32

Postad 18 januari 2017 - 00:36

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

:)

Tack igen!  Känner att det står mellan denna o "nya" Shielden.

Fått hem 4K material ännu? (hade jag haft snabbare lina upp så hade jag kunnat skicka några TB! demofilmer såklart  :))

 

Har provspelat en del 4k material i form av nerladdade demoklipp och det verkar funka bra, HDR, 10-bit, HEVC & BT2020 är inga konstigheter. Hade ett klipp som hackade lite och vet inte riktigt varför men av de ca 20-tal klipp jag provade så var det endast detta som inte funkade felfritt.

För er som vill prova finns en del material här & här.



#33

Postad 18 januari 2017 - 01:19

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Tyvärr inget stöd för 4k i de apparna jag testat, youtube & netflix och jag tvivlar på liknande stöd i andra appar också. Så om det är viktigt för dig är nog Zappiti inte det första valet utan skulle nog satsa på en Nvidia Shield istället. 1080p funkar dock bra i apparna jag testat.

 

Nope - inte viktigt för mig just nu. Jag är mest ute efter en fil-spelare då den jag har inte riktigt är 100% och sen är det ju alltid kul med något nytt.  



#34

Postad 18 januari 2017 - 23:52

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

En liten uppdatering gällande iOS appen, efter att ha snackat med supporten visade det sig att att man måste öppna "zappiti service" appen på spelaren för att det skall funka att styra med appen, det räcker att man startar den en gång. Efter jag startade den så funkar alla kommandon precis som på fjärren.

 

Riktigt smidigt!

 

Bifogad fil  zappiti1.JPG   74,72K   3 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  zappiti2.JPG   121,76K   1 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  zappiti3.JPG   86,9K   1 Antal nerladdningar

 

 



#35

Postad 19 januari 2017 - 20:40

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Snyggt med lite bilder och beskrivningar där Mentos! :thumbsup:

 

Såg just att My Movies lagt till metadata-lagring för Zappiti i version 5.23 PR1, om nu någon skulle vara sugen på att köra My Movies med sin Zappiti.

 

Jag kör My Movies ihop med min Dune HD Max sen ett antal år tillbaka och är väldigt nöjd med det, men det är viss startsträcka för att komma igång med det.



#36

Postad 22 januari 2017 - 09:58

ms0555
  • ms0555
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Hej

Då min Dune Hd la av har jag förbeställt en Zappiti 4K mini HDR.

Nu till min fråga har kört Zappiti media center v. 2.9.16 tills nu, om jag uppgraderar till Zappiti media center v. 4 behåller den min databas eller måste jag lägga upp den på nytt


Redigerat av ms0555, 22 januari 2017 - 11:18.


#37

Postad 26 januari 2017 - 19:02

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ny firmware finns nu tillgänglig.

 

Changes since the previous version:
- Added the 3D playback function of MVC MKVs and Full SbS / Top Bottom (support the MakeMKV tool and MKVmerge). Support of .mk3d extensions.
- Improved the display effect of external subtitle.
- Removed the popup window when user connect an external USB drive.
- Fixed the issue of accidental audio dropouts on Dolby TrueHD, Dolby Atmos, DTS-HD and DTS:X. Increased the buffer of HD audio.
- Removing unnecessary apps.
- Optimizing drive startup time.
- Added and updated more subtitle languages.
- Add the usb audio enable/disable function.



#38

Postad 28 januari 2017 - 22:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Attans, skulle precis lägga beställning på en mini från Zappitis hemsida, så är de slutsålda och förväntas in i mars :(

 

Ingen fått tag på en mini att byta mot Shield TV gen.2? :D



#39

Postad 28 januari 2017 - 23:50

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Hej

Då min Dune Hd la av har jag förbeställt en Zappiti 4K mini HDR.

Nu till min fråga har kört Zappiti media center v. 2.9.16 tills nu, om jag uppgraderar till Zappiti media center v. 4 behåller den min databas eller måste jag lägga upp den på nytt

 

Vill bestämt minnas att det finns nån typ av migrerings funktion från äldre ZMC versionen till nya, du bör ju i så fall få en förfrågan efter att du har fyllt i dina uppgifter.

Annars kan du alltid maila supporten och fråga, dom brukar vara snabba att svara.



#40

Postad 29 januari 2017 - 10:40

ms0555
  • ms0555
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Vill bestämt minnas att det finns nån typ av migrerings funktion från äldre ZMC versionen till nya, du bör ju i så fall få en förfrågan efter att du har fyllt i dina uppgifter.

Annars kan du alltid maila supporten och fråga, dom brukar vara snabba att svara.

Hej

Tack för ditt svar. Har mailat med supporten. Går bra att uppdatera dock måste man gå via v. 3 först



#41

Postad 30 januari 2017 - 13:14

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Vill man få lite mer information kring dessa spelare så kan man läsa:

 

http://www.avsforum....duo-4k-hdr.html   



#42

Postad 30 januari 2017 - 20:59

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Fick tag på en mini via UK, ska bli väldigt intressant och se om den fungerar bättre än Shielden. Hoppas den dyker upp innan helgen.

Drog precis in Media-servern på NAS'en också.

#43

Postad 30 januari 2017 - 21:00

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 940 inlägg
  • 0

Fick tag på en mini via UK, ska bli väldigt intressant och se om den fungerar bättre än Shielden. Hoppas den dyker upp innan helgen.

Drog precis in Media-servern på NAS'en också.

 

Nice... håll dig uppdaterad av intrycken här :P 



#44

Postad 31 januari 2017 - 13:08

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Fick tag på en mini via UK, ska bli väldigt intressant och se om den fungerar bättre än Shielden. Hoppas den dyker upp innan helgen.

Drog precis in Media-servern på NAS'en också.


Hej!

Har haft min nån vecka nu och är nöjd.

Finns dock vissa grejer med spelaren som stör mig till döds(nåja)

En fråga.

Finns det nån anledning att du kommer köra zappiti server på din NAS instället för att du som jag istället köra zappiri cloud som du har tillgång till när du nu köper en spelare?

//micke

#45

Postad 31 januari 2017 - 17:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ren okunskap. Såg några skriva om server-app och när jag gick in på deras sida fanns den för Synology.

Vill bara ha tag i en bra box, med stöd för h.265, att spela upp filmer/serier från NAS.

#46

Postad 31 januari 2017 - 17:35

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Ren okunskap. Såg några skriva om server-app och när jag gick in på deras sida fanns den för Synology.

Vill bara ha tag i en bra box, med stöd för h.265, att spela upp filmer/serier från NAS.


Ok ja men då är det helt klart en väldigt bra spelare för dina ändamål.

Men som sagt kör Zappiti cloud och glöm inte skriva ner token som står på baksidan utav spelaren sen så är det faktiskt gsnska enkelt.

#47

Postad 31 januari 2017 - 18:47

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Tack för tipset :)

#48

Postad 01 februari 2017 - 23:56

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Zappitin kom idag, imponerande snabb leverans.

Pluggade in den och allt bara fungerade, till skillnad mot Shielden.
Har bara småtestat några olika filtyper samt kikat två serie-avsnitt och hittils har den svalt det jag testat.

Lite väl seg i reaktionen på knapparna kan jag tycka, men så ligger det också ett skräp-OS i bakgrunden.

Hittar ingen inställning att automatiskt stretcha 4:3 till 16:9, är det möjligt att få till?

#49

Postad 05 februari 2017 - 23:10

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Har använt minin ett par dagar nu och är generellt nöjd. Använder tyvärr inte Mediacenter då jag inte är vän med den ordning som filmerna är placerade. Detta pga jag har kategoriserat dem på ett "eget sätt" på NAS´en och tycker därför det är betydligt enklare att navigera mig rätt genom Explorer istället.

 

Jag har hitintills inte gått bet på några som helst filer och hevc käkar den utan bekymmer. Den automatiska FPS-justeringen i början av uppspelningen är verkligen guld!

 

Det jag har hunnit störa mig på är att vissa filmer tenderar att hacka till en kort stund efter ca 20-30 minuter.



#50

Postad 06 februari 2017 - 00:53

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Jag har haft min Duo 4K HDR i en vecka nu. Jag orkade ju inte vänta på att One-modellen skulle komma i lager och inte tillräckligt kompetent för att söka om det gick och köpa från någon annan. 

 

Jag har ett gäng externa diskar med säkerhetskopior, så jag har inte lagt någon energi att scrappa filmerna i media centret utan förlitar mig på Explorer. Fast här har jag lite funderingar. När jag startar en fil för uppspelning så kommer det upp en ruta som meddelar att spelaren skapar en spellista, men jag kan verkligen förstå hur denna lista skapas. Rationellt skulle man ju kunna tro att det är filen efter i listan som följer, men icke då. Det kan vara en fil från början av filerna i samma mapp, men det kan lika gärna vara en fil från en helt annan mapp som spelas upp. Helt vansinnigt. Sen har jag inte listat ut hur jag får fram spellistan medans en fil spelas upp(någon som vet?), så att jag kan välja en annan fil. Det kan vara smidigt om man har en massa musikvideos eller tv-avsnitt.

 

Sen finns det ingen stopp-knapp på fjärrkontrollen. Visst man kan trycka ok och sedan välja stopp eller trycka på "back-knappen" 2 gånger. Märkligt.

En annan sak som jag inte riktigt kommer överens med än är info-rutan där det finns väldigt mycket information, man kan bläddra ner och få redo på massor. Här skulle jag vilja ha en så enkel sak som tidsangivelse, hur lång tid har gått - hur lång tid är kvar. Visst, det går att trycka ok-knappen på fjärren för den informationen.

Avslutningsvis så tycker jag spelaren är lite seg i hanteringen, starta och stoppa filer tar lite tid, starta/avsluta Explorer tar lite tid. Androidapparna är helt meningslösa då det är appar anpassade för touchskärm, kanske funkar bättre med tangentbord med pekplatta, men med fjärrkontrollen är det inte ens värt att öppna dom.

 

Jag är verkligen inte övertygad,  men jag förstår att media centret är spelarens verkliga fördel. Men för min användning, med externa diskar för filmer och serieavsnitt lösa i en mapp innan jag sorterar dom så är jag inte helt nöjd. Jag ska fundera på om jag ska sätta in ett par stora diskar i spelaren för filmer så jag kan använda media centret eller om jag helt enkelt ska skicka tillbaka den - har ju 60 dagars returrätt enligt hemsidan.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.