Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

infravärmare till inglasad balkong

35 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 januari 2022 - 14:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Jag flyttar snart till en lägenhet med inglasad balkong. Jag skulle vilja ha någon typ av värme så jag kan sitta där även om det är kyligt ute. 

 

Någon som har erfarenhet av någon typ av värmare som skulle lämpa sig?

Vad ska man kika på?

 

Balkongstorleken är av normalstorlek. 



#2

Postad 22 januari 2022 - 15:46

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Jag flyttar snart till en lägenhet med inglasad balkong. Jag skulle vilja ha någon typ av värme så jag kan sitta där även om det är kyligt ute. 

 

Någon som har erfarenhet av någon typ av värmare som skulle lämpa sig?

Vad ska man kika på?

 

Balkongstorleken är av normalstorlek. 

Vi kör med Hortus 1000w 2 stycken på våran balkong som är ganska stor och de värmer med bravur, Dom är inte så dyra heller men det märks på elräkningen. https://www.gardenst...341F10221072ECB



#3

Postad 22 januari 2022 - 16:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vi kör med Hortus 1000w 2 stycken på våran balkong som är ganska stor och de värmer med bravur, Dom är inte så dyra heller men det märks på elräkningen. https://www.gardenst...341F10221072ECB

tack för tips.  vill eventuellt ha något som kan stå på golvet så jag slipper montera.

Märks det jättemycket på elräkningen? 



#4

Postad 22 januari 2022 - 16:43

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

 

Märks det jättemycket på elräkningen? 

Beror på hur länge och ofta du tänker använda den. Men kort svar ja det drar s*tan med el.



#5

Postad 22 januari 2022 - 16:47

k-i
  • k-i
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

"92 % av energin konverteras till värme"

Jag är lite nyfiken på var resten blir av. =)


Märks det jättemycket på elräkningen? 

"Fördelen" med direktverkande el är att det blir lätt att räkna.

Har du 2 som var drar 1000 Watt så kommer det gå åt 2 kWh per timme. Sen är det upp till vad du har för el-avtal, men säg att du totalt betalar 1 kr/kWh, då kostar de 2 kr per timme att ha igång.


Redigerat av k-i, 22 januari 2022 - 16:45.


#6

Postad 22 januari 2022 - 16:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Beror på hur länge och ofta du tänker använda den. Men kort svar ja det drar s*tan med el.

den är ju inte igång hela tiden men en kväll då och då typ. eller om jag får för mig att röka en cigarr eller så. 

det kan väl inte kosta flera tusen kr liksom?

 

en spis är väl på ca samma watt och den använder man ju varje dag.



#7

Postad 22 januari 2022 - 17:05

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

den är ju inte igång hela tiden men en kväll då och då typ. eller om jag får för mig att röka en cigarr eller så. 

det kan väl inte kosta flera tusen kr liksom?

 

en spis är väl på ca samma watt och den använder man ju varje dag.

På den jag la upp var driftkostnaden ca 4,60 kr/timmen vid full effekt , men med dagens el priser blir det närmre 20kr/h ;) och 2 st blir 40:-

Så har du igång dom 6 timmar i veckan så blir det knappt tusenlappen. Mina går ganska ofta och ligger på kanske 4k.


 

 


Redigerat av M johansson, 22 januari 2022 - 17:17.


#8

Postad 22 januari 2022 - 20:07

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

den är ju inte igång hela tiden men en kväll då och då typ. eller om jag får för mig att röka en cigarr eller så.
det kan väl inte kosta flera tusen kr liksom?

en spis är väl på ca samma watt och den använder man ju varje dag.

Detta är ju ändå superenkelt att räkna på Andreas. En värmare med 1 kW effekt kostar ditt pris för 1 kWh att ha igång i en timme.

Så en värmare på 1,5kW kostar 1.50:- i timmen om du betalar 100 öre / kWh.

 

EDIT: energiskatt tillkommer med 45 öre / kWh. Så 2.17:- / timmen blir det i exemplet ovan.

 

På den jag la upp var driftkostnaden ca 4,60 kr/timmen vid full effekt , men med dagens el priser blir det närmre 20kr/h ;) och 2 st blir 40:-
Så har du igång dom 6 timmar i veckan så blir det knappt tusenlappen. Mina går ganska ofta och ligger på kanske 4k.

40:- i timmen skulle ju innebära ett kWh-pris på 20sek. Det hoppas jag inte du betalar ;)

6x40 blir dessutom 240. Hur står det till med matematikkunskaperna?


Redigerat av Loco.spk, 23 januari 2022 - 15:47.


#9

Postad 22 januari 2022 - 20:11

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Jag flyttar snart till en lägenhet med inglasad balkong. Jag skulle vilja ha någon typ av värme så jag kan sitta där även om det är kyligt ute.

Någon som har erfarenhet av någon typ av värmare som skulle lämpa sig?
Vad ska man kika på?

Balkongstorleken är av normalstorlek.


Såg precis att det är en inglasad balkong du pratar om. Då hade jag helt enkelt köpt ett konvektorelement.

#10

Postad 22 januari 2022 - 20:23

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Detta är ju ändå superenkelt att räkna på Andreas. En värmare med 1 kW effekt kostar ditt pris för 1 kWh att ha igång i en timme.

Så en värmare på 1,5W kostar 1.50:- i timmen om du betalar 100 öre / kWh.
40:- i timmen skulle ju innebära ett kWh-pris på 20sek. Det hoppas jag inte du betalar ;)

6x40 blir dessutom 240. Hur står det till med matematikkunskaperna?

i månaden så klart

#11

Postad 22 januari 2022 - 22:52

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

i månaden så klart

 

Okej, fair enough.

 

Då återstår ju frågan varför du betalar 2000 öre / kWh ;)



#12

Postad 23 januari 2022 - 00:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Okej, fair enough.
 
Då återstår ju frågan varför du betalar 2000 öre / kWh ;)


Han kanske bor i södra Sverige?
Här i norr är elen billig å bra

#13

Postad 23 januari 2022 - 00:25

oakface
  • oakface
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
En värmefläkt kanske? Eller portabelt element?

#14

Postad 23 januari 2022 - 00:26

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Han kanske bor i södra Sverige?
Här i norr är elen billig å bra

 

Tjugo spänn per kWh är 10x mer än vad jag (som har rörligt avtal i elområde 4) betalade i december. Det är helt enkelt en orimlig siffra. I Sverige har det inte gått att komma upp i det om man ens har timdebitering och med flit matchat sin förbrukning med de högsta timpriserna.



#15

Postad 23 januari 2022 - 05:27

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Tjugo spänn per kWh är 10x mer än vad jag (som har rörligt avtal i elområde 4) betalade i december. Det är helt enkelt en orimlig siffra. I Sverige har det inte gått att komma upp i det om man ens har timdebitering och med flit matchat sin förbrukning med de högsta timpriserna.

Men jösses människa lär dig vad ironi är. Du kanske missade att det var en smille efter, Och du har kanske missat de sjuka elpriserna det är just nu på vissa ställen ?. Och sen var det även tydligen problem med att läsa för herren då jag skrev på full effekt, Bara för att jag kör mina på 1kw betyder inte det att det är full effekt.



#16

Postad 23 januari 2022 - 14:56

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 1

Men jösses människa lär dig vad ironi är. Du kanske missade att det var en smille efter

 

Jag förstår vanligtvis ironi men inte ens när jag läser om ditt inlägg med vetskapen att du försökte vara ironisk så tycker jag det är uppenbart.

 

 

Och du har kanske missat de sjuka elpriserna det är just nu på vissa ställen ?

 

Nej det har jag förstås inte. Jag bort i SE4 vilket är det dyraste elområdet i Sverige. Elen kostade 200 öre / kWh under december vilket varit den hittills i särklass dyraste månaden.

 

Så om du lyckats förbruka 4 000 kr med 2st 1000W värmare så hade du dem m.a.o. på 33 timmar om dygnet hela december. Låter minst sagt omöjligt.

 

EDIT: kom på att det ska till 45 öre energiskatt på kWh-priset så i rättvisans namn handlar det om ca 27 timmar om dygnet.

 

Och sen var det även tydligen problem med att läsa för herren då jag skrev på full effekt, Bara för att jag kör mina på 1kw betyder inte det att det är full effekt.

 

Nej, det är nog inte hos mig problemet ligger. När du skriver "Vi kör med Hortus 1000w" så antar jag förstås att det är märkeffekten du anger. Det spelar dessutom ingen roll om de är på 1000W eller 1500W, dina siffror är orimliga i båda fallen.

 

Nu släpper jag detta och hoppas att Andreas läser och tar till sig vad jag och k-i skrev och ignorerar dina inlägg.


Redigerat av Loco.spk, 23 januari 2022 - 15:45.


#17

Postad 23 januari 2022 - 20:42

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Jag förstår vanligtvis ironi men inte ens när jag läser om ditt inlägg med vetskapen att du försökte vara ironisk så tycker jag det är uppenbart.

 

 

 

Nej det har jag förstås inte. Jag bort i SE4 vilket är det dyraste elområdet i Sverige. Elen kostade 200 öre / kWh under december vilket varit den hittills i särklass dyraste månaden.

 

Så om du lyckats förbruka 4 000 kr med 2st 1000W värmare så hade du dem m.a.o. på 33 timmar om dygnet hela december. Låter minst sagt omöjligt.

 

EDIT: kom på att det ska till 45 öre energiskatt på kWh-priset så i rättvisans namn handlar det om ca 27 timmar om dygnet.

 

 

Nej, det är nog inte hos mig problemet ligger. När du skriver "Vi kör med Hortus 1000w" så antar jag förstås att det är märkeffekten du anger. Det spelar dessutom ingen roll om de är på 1000W eller 1500W, dina siffror är orimliga i båda fallen.

 

Nu släpper jag detta och hoppas att Andreas läser och tar till sig vad jag och k-i skrev och ignorerar dina inlägg.

Märkligt att våran el låg på 422 öre/kwh om eran nu var dyrast på 200 öre kwh.



#18

Postad 23 januari 2022 - 21:58

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Märkligt att våran el låg på 422 öre/kwh om eran nu var dyrast på 200 öre kwh.

 

Ja, nästan omöjligt. För du har väl inte väldigt låg förbrukning och räknar med nätavgift eller andra fasta kostnader när du räknar ut ditt kWh-pris?


Redigerat av Loco.spk, 23 januari 2022 - 22:04.


#19

Postad 24 januari 2022 - 03:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Märkligt att våran el låg på 422 öre/kwh om eran nu var dyrast på 200 öre kwh.

422? För hela december?

#20

Postad 24 januari 2022 - 11:50

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Själv bor jag i S4 och gjorde åt 2087kWh i december, total räkning ca 6000kr = ca 3kr/kWh inkl allt.

#21

Postad 24 januari 2022 - 12:39

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Det beror väl mycket på vilken typ av avtal man har med. Har ett par vänner med rörligt elpris som fått räkning på 12K tex.



#22

Postad 24 januari 2022 - 13:04

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Såg precis att det är en inglasad balkong du pratar om. Då hade jag helt enkelt köpt ett konvektorelement.

 

finns det någon direkt fördel med det jämfört med en terassvärmare/infravärme?



#23

Postad 24 januari 2022 - 13:09

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Själv bor jag i S4 och gjorde åt 2087kWh i december, total räkning ca 6000kr = ca 3kr/kWh inkl allt.

 

Jag börjar misstänka att M johansson räknar som dig och inkluderar de fasta avgifterna.  Då kan ju kWh-priset bli väldigt högt. Har man fasta kostnader på 1500:- och gör av med 1kWh så kostar den ju över 1500:- ;)

 

Så går ju förstås inte att räkna om man ska avgöra hur dyrt det är att använda en infravärmare när man redan har ett elabonnemang.

 

 

Det beror väl mycket på vilken typ av avtal man har med. Har ett par vänner med rörligt elpris som fått räkning på 12K tex.

 

Nej, det högsta spotpriset utslaget på en månad (rörligt pris) var som sagt runt 200 öre / kWh under december i SE4.

En räkning på 12 000:- säger ju inget om priset per kWh om du inte samtidigt redovisar storleken på förbrukningen och de fasta avgifterna.



#24

Postad 24 januari 2022 - 13:14

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

finns det någon direkt fördel med det jämfört med en terassvärmare/infravärme?

 

Båda kommer fungera, men du kommer få en jämnare värme i rummet med en fläkt. Fläkten värmer upp luften medans infravärmaren strålar och värmer ytor istället. Därför är det att föredra när det inte finns väggar och tak som håller kvar luften.



#25

Postad 24 januari 2022 - 13:26

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

 

Nej, det högsta spotpriset utslaget på en månad (rörligt pris) var som sagt runt 200 öre / kWh under december i SE4.

En räkning på 12 000:- säger ju inget om priset per kWh om du inte samtidigt redovisar storleken på förbrukningen och de fasta avgifterna.

Snittpriset säger ju inte hela sanningen ändå eftersom det är olika priser på dygnet. 



#26

Postad 24 januari 2022 - 13:54

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Snittpriset säger ju inte hela sanningen ändå eftersom det är olika priser på dygnet. 

 

Nej, inte om man har rörligt avtal, då är det samma pris för samtliga timmar i månaden. Du tänker på timdebitering.

 

Har man fått betala 422 öre / kWh med rörligt abonnemang så ska man omedelbart byta till ett bolag som inte ägnar sig åt bedrägeri.

 

Och har man fått betala 422 öre / kWh i snitt med timdebitering ska man omedelbart inse att det är fel abonnemangstyp för sitt förbrukningsmönster :)



#27

Postad 24 januari 2022 - 15:24

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jag kör timdebitering (Tibber). 
För j*vla dyrt, men smidigt att se förbrukningen live i appen och kunna anpassa användandet av strömkrävande utrustning hemma till billigare timmar. 

Men...ett år kommer räcka, sen kör jag bundet från och med våren/sommaren i år tror jag, speciellt med tanke på elbilen som är på väg i maj månad.



#28

Postad 24 januari 2022 - 15:37

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Jag kör timdebitering (Tibber). 
För j*vla dyrt, men smidigt att se förbrukningen live i appen och kunna anpassa användandet av strömkrävande utrustning hemma till billigare timmar. 

Men...ett år kommer räcka, sen kör jag bundet från och med våren/sommaren i år tror jag, speciellt med tanke på elbilen som är på väg i maj månad.

 

Om det blir dyrare med timpris än med rörligt så är det fel abonnemangsform för dig. Tanken är ju att man ska anpassa förbrukningen till de timmar elen kostar minst och därmed komma ner på ett lägre kWh-pris än medelpriset.

 

Att man skaffar elbil är väl en av de vanligast anledningarna till att man väljer timdebitering och laddar när det är som billigast.

 

Att göra som dig är nog ovanligt :) Och jag är rädd att de bundna priserna kommer att vara skyhöga de närmsta åren. I.a.f. i södra Sverige.



#29

Postad 24 januari 2022 - 17:19

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 1

Verkar som inte alla har koll på de olika formerna av elavtal så här kommer en sammanfattning:

 

Rörligt avtal:

Avtalsformen rörligt pris är knutet till den nordiska elbörsen. Väljer du rörligt pris följer ditt pris utvecklingen på elbörsen Nord Pool – både uppåt och nedåt. Med rörligt pris tar du del av marknadens svängningar och får ett lägre elpris vid låga eller sjunkande priser. Men du måste också vara beredd på att priserna snabbt kan stiga. (Med rörligt pris betalar du genomsnittspriset för hela månaden. Det spelar ingen roll om du förbrukar mer el när priset är högt under dygnet. Det är lika billigt/dyrt att dammsuga oavsett tid på dygnet.

 

Fastprisavtal:

Fastprisavtal är ett avtal om pris per kilowattimme (kWh) inklusive elcertifikat och eventuella fasta avgifter under en viss period. Avtalet omfattar normalt inte skatter, vilket betyder att det kan bli en ändring av det totala priset som du betalar om momsen ändras under perioden.

 

Timprisavtal:

Om du har ett timbaserat avtal påverkas din kostnad av hur stor din elförbrukning är under dygnets olika timmar. Skillnaden mellan ett traditionellt rörligt elavtal och ett timprisavtal/timavtal är att du kan påverka ditt elpris genom din timförbrukning när du har ett timprisavtal.

 

Anvisat pris:

Om du inte aktivt har valt att ingå avtal om elpris anvisar elnätsföretaget dig till en elleverantör och du debiteras ett så kallat anvisat pris. Det förekommer även att du får ett anvisat pris när ditt elavtal har löpt ut och du inte gjort något nytt val.

Det anvisade priset är ofta högre än priset för andra alternativ. Priset kan förändras flera gånger under året, det brukar dock vara trögrörligare än ett avtalat rörligt pris (månadsbörspris).


Redigerat av PH2000, 24 januari 2022 - 17:24.


#30

Postad 24 januari 2022 - 21:12

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Om det blir dyrare med timpris än med rörligt så är det fel abonnemangsform för dig. Tanken är ju att man ska anpassa förbrukningen till de timmar elen kostar minst och därmed komma ner på ett lägre kWh-pris än medelpriset.

Att man skaffar elbil är väl en av de vanligast anledningarna till att man väljer timdebitering och laddar när det är som billigast.

Att göra som dig är nog ovanligt :) Och jag är rädd att de bundna priserna kommer att vara skyhöga de närmsta åren. I.a.f. i södra Sverige.


Ja, jo visst är det så. Men det är ju inte jättelätt att anpassa sin förbrukning när priserna vanligtvis peakar när man behöver det som mest - morgontimmarna 6-8 (dusch, hårfönar etc) och sen 16-19 (matlagning, tvättmaskin etc). När priset peakade på 800+ öre under en timme i vintras var iaf det som får mig att tänka om till fast avtal OM det är rimliga nivåer och om det blir lägre än mitt snittpris för 2021 (ca 115 öre / kWh).

PS: imorgon peakar det igen, 461 öre vid klockan....trumvirvel...17. Gissa om man lagar mat då efter jobbet osv?

#31

Postad 24 januari 2022 - 22:36

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Ja, jo visst är det så. Men det är ju inte jättelätt att anpassa sin förbrukning när priserna vanligtvis peakar när man behöver det som mest - morgontimmarna 6-8 (dusch, hårfönar etc) och sen 16-19 (matlagning, tvättmaskin etc). När priset peakade på 800+ öre under en timme i vintras var iaf det som får mig att tänka om till fast avtal OM det är rimliga nivåer och om det blir lägre än mitt snittpris för 2021 (ca 115 öre / kWh).

PS: imorgon peakar det igen, 461 öre vid klockan....trumvirvel...17. Gissa om man lagar mat då efter jobbet osv?


Laddar elbilen gör du ju dock när det är som billigast och där ger det ju mening med Tibber, funderar själv på Tibber (när väl bilen behagar dyka upp….) och har installerat en Easee laddbox.

#32

Postad 25 januari 2022 - 09:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Denna tråd handlar i första hand om infravärme/terassvärmare. 

Vi behöver väl inte låta detta enbart bli en tråd om elpriser ?


Båda kommer fungera, men du kommer få en jämnare värme i rummet med en fläkt. Fläkten värmer upp luften medans infravärmaren strålar och värmer ytor istället. Därför är det att föredra när det inte finns väggar och tak som håller kvar luften.

 

aha jag förstår. Även om det är snyggare med en Infravärmare (tex. som en golvlampa) så kanske det är mer praktiskt då med ett konvektorelement.


Redigerat av andreassofus, 25 januari 2022 - 10:16.


#33

Postad 25 januari 2022 - 11:43

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

aha jag förstår. Även om det är snyggare med en Infravärmare (tex. som en golvlampa) så kanske det är mer praktiskt då med ett konvektorelement.

 

 

Smaken är ju förvisso personlig, och det finns hyfsat stilrena fläktar också. Jag vet inte om jag tycker att infravärmarna är speciellt snygga heller.

 

Kanske en sådan här  ^_^

https://www.netonnet...k/1017838.9401/

 

Eller om du vill komma undan lite billigare: https://www.elgigant...misk-varmeflakt

 

Den har dessutom keramisk PTC-element vilket innebär att den inte konstant värmer med full effekt om det inte behövs.



#34

Postad 30 januari 2022 - 20:55

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

En liten lustig anekdot gällande infravärme.

En kompis berättade för ett gäng år sedan att en granne varit nöjd med att balkongen varit snöfri under vintern. Sedan upptäckte han elräkningen, han hade glömt infravärmen på efter en kräftskiva på senhösten. Infravärmen hade tinat snö på balkongen hela vintern, troligen ganska låg effekt men ändå. Nu var det inte samma elpriser som idag men en viss påverkan hade det visst varit på räkningen :) .



#35

Postad 01 februari 2022 - 12:45

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

En liten lustig anekdot gällande infravärme.

En kompis berättade för ett gäng år sedan att en granne varit nöjd med att balkongen varit snöfri under vintern. Sedan upptäckte han elräkningen, han hade glömt infravärmen på efter en kräftskiva på senhösten. Infravärmen hade tinat snö på balkongen hela vintern, troligen ganska låg effekt men ändå. Nu var det inte samma elpriser som idag men en viss påverkan hade det visst varit på räkningen :) .

 

Många infravärmare, speciellt de som brukar sitta fast monterade, är på runt 2kW. Så 24/7 i 4 månader ger ca 3000kWh. Även med tidigare års priser borde det blivit ca 3000:-

 

De flesta blir väl inte ruinerade av den summan, men irriterande hade det ju varit.

 

Jag lyckades själv av misstag komma åt brytaren till min i somras när jag pluggade i en sladd i uttaget precis bredvid. Som tur var upptäckte jag det på natten eftersom den modell jag har lyser rätt kraftigt när den är igång.

 

På dagen i 30 graders värme märktes den förstås inte. I efterhand kändes det komiskt att ha suttit och svettats i den värmen och dessutom haft infravärmaren på över huvudet :)



#36

Postad 01 februari 2022 - 15:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Haha "fan vilken sommar vi har, sjukt varmt juh" :lol:





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.