Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TiDAL

148 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 05 januari 2017 - 20:31

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Det fungerar med vilken DAC som helst.

Lånade hem en DAC med MQA stöd för ett tag sen. När man spelade MQA filer så visade displayen MQA.

Skulle vara intressant att se om det blir detsamma via TIDAL.

 

Okej, men varför ska DAC:en ha stöd för det då? Vad tjänar man på det?



#52

Postad 05 januari 2017 - 20:34

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

MQA filer är ett helt eget format som MÅSTE ha en DAC som stöder dessa...trodde dessa Masters filer på Tidal skulle vara i MQA formatet men så verkar inte vara fallet.

 

Tror helt enkelt Tidal tycker det finns för lite hårdvara med MQA ute för att släppa filer i det formatet. . .o om inte Tidal släpper MQA tror jag nästan det är slutet för det formatet



#53

Postad 05 januari 2017 - 20:36

ninecats
  • ninecats
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Samma här, tror inte min DAC stödjer MQA, men kan se att det står 96 khz eller 88 khz i förstärkaren när jag spelar


Så klarar man sig med en AVR utan MQA-stöd ändå? Om den nu kör upp i 96/24 vad är det då den kör upp? MQA omvandlad till PCM?

Redigerat av ninecats, 05 januari 2017 - 20:37.


#54

Postad 05 januari 2017 - 20:43

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

MQA filer är ett helt eget format som MÅSTE ha en DAC som stöder dessa...trodde dessa Masters filer på Tidal skulle vara i MQA formatet men så verkar inte vara fallet.

 

Tror helt enkelt Tidal tycker det finns för lite hårdvara med MQA ute för att släppa filer i det formatet. . .o om inte Tidal släpper MQA tror jag nästan det är slutet för det formatet

 

Precis. Det är samma information jag får fram. Det var tidigare sagt att de skulle ha rena MQA filer..

Tror snarare tvärt om, känns som om det finns för lite MQA filer ute i världen för att tillverkare ska satsa helhjärtat på komponenter med MQA stöd. Samma problematik med DSD.

 

Skulle TIDAL släppa ett bibliotek med rena MQA filer skulle vi se mer MQA dacar ute på marknad.

 

Då behöver jag inte byta DAC , min T+A DAC 8 DSD lives to see another day.



#55

Postad 05 januari 2017 - 20:48

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Okej, men varför ska DAC:en ha stöd för det då? Vad tjänar man på det?

 

Skulle det vara så att TIDAL har riktiga MQA filer så måste dacen klara av det formatet. Så verkar fallet inte vara.

 

Kör på hihi/master idag, med exklusivt läge valt. Då låser min dac på 44k1 .

Testa exklusivt läge och kolla om du hör någon skillnad :)



#56

Postad 05 januari 2017 - 20:49

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

verkar rätt förvirrat ute på nätet om vad detta är för filer egentligen. . en gissning många verkar ha är att det ÄR MQA filer men att Tidals desktop app avkodar dessa till 96/24 filer

 

lite segt att det bara går att lyssna via datorn för oss som lyssnar på Tidal via andra plattformar



#57

Postad 05 januari 2017 - 20:55

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

verkar rätt förvirrat ute på nätet om vad detta är för filer egentligen. . en gissning många verkar ha är att det ÄR MQA filer men att Tidals desktop app avkodar dessa till 96/24 filer

 

lite segt att det bara går att lyssna via datorn för oss som lyssnar på Tidal via andra plattformar

 

Det kan mycket väl stämma. Då är det bara att vänta på en uppdatering.

Vet att det inte var länge sen Tidal släppte bit perfect stöd via TIDAL desktop.

Hoppas verkligen det är riktiga MQA filer :)



#58

Postad 05 januari 2017 - 21:00

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Lite segt bara att min McIntosh USB driver uppsamplar allt till 192/32 . ..lyckas inte få väck det



#59

Postad 05 januari 2017 - 21:07

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Lite segt bara att min McIntosh USB driver uppsamplar allt till 192/32 . ..lyckas inte få väck det

 

Hmm..kan du inte gå in i drivrutiner för ljud och bocka av ?

Man brukar kunna välja format. Testa kör Tidal i exklusivt läge. Hos mig hoppar den från 192 till 44k1 då.

Vet att min T+A omvandlar mycket till DSD internt via filter, inget negativt dock.



#60

Postad 05 januari 2017 - 21:11

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Hinner inte labba nu men för att köra datorns USB ljud i McIntoshen måste deras driver vara igång......o i den finns det inget läge för att få samma filformat in som ut....man måste välja utformat, korkat.

 

Hur kör man Tidal i exklusivt läge ?



#61

Postad 05 januari 2017 - 21:16

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Hinner inte labba nu men för att köra datorns USB ljud i McIntoshen måste deras driver vara igång......o i den finns det inget läge för att få samma filformat in som ut....man måste välja utformat, korkat.

 

Hur kör man Tidal i exklusivt läge ?

 

Det är lite konstigt ja..

Tryck på HIFI texten ner till höger. Under " Sound Output" Ska din McIntosh finnas. Bocka in din DAC. Lägg sedan markören på din DAC, då ska du se ett kugghjul till höger. Tryck på den , sedan bockar du in "Exklusivt läge"

 

Tidal har nu kontroll över dacen. Inget ljud kommer kunna spelas upp, bara från TIDAL.

Vill du Youtuba eller se film får du bocka av "Exklusivt Läge" :)



#62

Postad 05 januari 2017 - 21:25

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Tack.

 

Gör jag det kommer det upp ett medelade i Tidal att jag måste ändra till 44,1/16 i kontrollpanelen för att spela upp spåren korrekt. . .tyvärr kan jag inte det då det är gråmarkerat 192/32 o går inte att ändra



#63

Postad 05 januari 2017 - 21:29

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Hittade precis att det finns en ny inställning i Tidal som heter "Passthrough MQA" som "Inaktivera mjukvarudekodningen av MQA". Det måste vara det som gör att det funkar



#64

Postad 05 januari 2017 - 21:37

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Hittade precis att det finns en ny inställning i Tidal som heter "Passthrough MQA" som "Inaktivera mjukvarudekodningen av MQA". Det måste vara det som gör att det funkar

 

Kommer fungera i vilket fall. Har testat :)


Tack.

 

Gör jag det kommer det upp ett medelade i Tidal att jag måste ändra till 44,1/16 i kontrollpanelen för att spela upp spåren korrekt. . .tyvärr kan jag inte det då det är gråmarkerat 192/32 o går inte att ändra

 

Riktigt konstigt utav McIntosh . För mig blir det mycket bättre med 44k1. I början gillade jag det inte. Enligt forum är det också då man får bit perfect via tidal desktop.


Redigerat av Phonophilos, 05 januari 2017 - 21:35.


#65

Postad 05 januari 2017 - 21:39

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Exclusivt läge funkar inte för mig i alla fall...kör jag det så slocknar "master" i Tidal.

 

Får labba mer imorn..

 

Kan tycka att den där menyn med exklusivt läge i MQA aktivering skulle vara enklare att hitta



#66

Postad 05 januari 2017 - 22:13

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Exclusivt läge funkar inte för mig i alla fall...kör jag det så slocknar "master" i Tidal.

 

Får labba mer imorn..

 

Kan tycka att den där menyn med exklusivt läge i MQA aktivering skulle vara enklare att hitta

 

Skumt. Inte hos mig.

Gissar på att det kommer finnas mer info på forumen imorgon.

 

Trevlig kväll !



#67

Postad 05 januari 2017 - 22:17

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Hittade precis att det finns en ny inställning i Tidal som heter "Passthrough MQA" som "Inaktivera mjukvarudekodningen av MQA". Det måste vara det som gör att det funkar

 

Säger det igen. Diggar dina högtalare ! :D



#68

Postad 05 januari 2017 - 22:41

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Säger det igen. Diggar dina högtalare ! :D

 

Haha tack! Din anläggning är rätt fin den med... Har köpt ny förstärkare nu dock, blev en Devialet 220 Pro :)



#69

Postad 06 januari 2017 - 10:10

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Lyckades nu på morgonen att få in "Masters" albumen i Meridian Sooloos så nu kan jag spela dom via Sooloos o mina MS200 in i min DAC o då få in 96/24 :)



#70

Postad 06 januari 2017 - 10:56

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Lyckades nu på morgonen att få in "Masters" albumen i Meridian Sooloos så nu kan jag spela dom via Sooloos o mina MS200 in i min DAC o då få in 96/24 :)


Grymt! Ska försöka få igång det jag med. Hör du någon skillnad? :)

https://support.tida...9-TIDAL-MASTERS

#71

Postad 06 januari 2017 - 11:01

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Lånar en mall på hur man gör från Meridians forum

 

- go to Tidal website and download App for OS.
- sign in to App
- Search what's new - albums - masters
- click the blue star on each album you want to add to favourites
- go to controlmac
- go to play - explore - tidal - my library - my favourites - albums
- click on + sign and add to library

 

 

Ja skulle säga arr det låter VÄLDIGT bra detta :)
 



#72

Postad 06 januari 2017 - 11:18

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Ser att det redan kommer upp nya album också, riktigt nice!!



#73

Postad 06 januari 2017 - 11:20

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Lånar en mall på hur man gör från Meridians forum

 

- go to Tidal website and download App for OS.
- sign in to App
- Search what's new - albums - masters
- click the blue star on each album you want to add to favourites
- go to controlmac
- go to play - explore - tidal - my library - my favourites - albums
- click on + sign and add to library

 

 

Ja skulle säga arr det låter VÄLDIGT bra detta :)
 

Hänger inte med från och med controlmac hehe.

Kör windows..



#74

Postad 06 januari 2017 - 11:25

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Hänger inte med från och med controlmac hehe.

Kör windows..

 

Min dac låser på 88k2 . Ser att det står MASTER ner till höger.



#75

Postad 06 januari 2017 - 11:26

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Jag kör också Windows men det funkade på samma sätt... bara gå in i Control:PC istället

 

- go to play - explore - tidal - my library - my favourites - albums
- click on + sign and add to library

 

Bifogad fil  aaa.JPG   87,81K   1 Antal nerladdningar


Redigerat av Jolt, 06 januari 2017 - 11:28.


#76

Postad 06 januari 2017 - 11:35

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Jag kör också Windows men det funkade på samma sätt... bara gå in i Control:PC istället

 

- go to play - explore - tidal - my library - my favourites - albums
- click on + sign and add to library

 

attachicon.gifaaa.JPG

 

Jag har inte Meridian Sooloos. Verkar heller inte gå att ladda ner från deras hemsida ?



#77

Postad 06 januari 2017 - 11:36

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jag insåg nu att det va jag som inte hade fattat att allt inte ligger med på Nyheter - Masters, dom flesta av artisternas album finns ju tillgängliga i MQA :D. Alltså dom artisterna som har album som ligger där under Masters. Kanske bara jag som inte hade fattat att det fanns fler album... haha!



#78

Postad 06 januari 2017 - 11:41

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Jag har inte Meridian Sooloos. Verkar heller inte gå att ladda ner från deras hemsida ?

 

Ok, trodde du hade det

 

Har du inga Meridian prylar har du ingen nytta av Sooloos tyvärr


Jag insåg nu att det va jag som inte hade fattat att allt inte ligger med på Nyheter - Masters, dom flesta av artisternas album finns ju tillgängliga i MQA :D. Alltså dom artisterna som har album som ligger där under Masters. Kanske bara jag som inte hade fattat att det fanns fler album... haha!

 

Jo..det kommer bli ett JÄKLA pill att byta ut alla album till MQA varianten..tur att det är långhelg



#79

Postad 06 januari 2017 - 11:44

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jo som det är nu får man ju typ chansa för att se vilken av albumen som är MQA... Hoppas dom fixar det och skriver ut det tydligare ASAP, detta va rätt jobbigt.



#80

Postad 06 januari 2017 - 11:48

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Helt klart måste Tidal komma på nått här, en ny symbol eller nått för att göra det lättare att hitta alla MQA album

#81

Postad 06 januari 2017 - 11:48

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Ok, trodde du hade det

 

Har du inga Meridian prylar har du ingen nytta av Sooloos tyvärr


 

Jo..det kommer bli ett JÄKLA pill att byta ut alla album till MQA varianten..tur att det är långhelg

 

 

Alla låtar verkar inte vara 96/24. Vissa är 88k2. Båda under MASTER.

Min dac låser på olika beroende på låt.

 

De som inte är under master låser dacen på 44k1. Hur som haver är det en enorm skillnad ! :D



#82

Postad 06 januari 2017 - 12:45

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Helt klart måste Tidal komma på nått här, en ny symbol eller nått för att göra det lättare att hitta alla MQA album

 

Verkligen ! 



#83

Postad 08 januari 2017 - 22:02

Unregistereda8bfb898
  • Unregistereda8bfb898
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Samma här få 88k på vissa låter, och andra 96k, men har inte fått det att funka helt 100 än, kör hegel och det låter bra  :)



#84

Postad 10 januari 2017 - 09:47

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Kan tips om denna, här listar dom alla album som finns i MQA:

 

https://community.ro...albums/17975/16

 

Här är direktlänken till dokumentet: https://docs.google....t#gid=945476039


Redigerat av Jacke89, 10 januari 2017 - 09:48.


#85

Postad 10 januari 2017 - 12:08

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Kan tips om denna, här listar dom alla album som finns i MQA:

 

https://community.ro...albums/17975/16

 

Här är direktlänken till dokumentet: https://docs.google....t#gid=945476039

 

Tack för info !

Dock verkar det inte stämma. Finns betydligt fler MQA album.

 :) 


Redigerat av Phonophilos, 10 januari 2017 - 12:10.


#86

Postad 10 januari 2017 - 12:13

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Skulle vilja prova tidal. Men hur är det att säga upp är det svårt?
Blir ju lite skeptisk när man måste lämna betaluppgift även på den så kallade prov månaden. Känns ju mer som kampanj än prov månad.

Skulle vilja prova pga. Musaic (mpl,mp5 och mp10) stödjer tidal och även allplay multirum. Skulle vara kul att prova om man kan spela tidal genom musaic app ut till andra allplay enheter som min panasonic all2.
Laddar jag ner appen så syns mina enheter som valbara enheter. Tidal syns som valbar tjänst. Verkar ju lovande.

#87

Postad 10 januari 2017 - 13:51

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Tack för info !

Dock verkar det inte stämma. Finns betydligt fler MQA album.

  :)

 

Jag tror att dom kompletterar listan hela tiden vartefter folk hittar album :)



#88

Postad 10 januari 2017 - 14:25

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Skulle vilja prova tidal. Men hur är det att säga upp är det svårt?
Blir ju lite skeptisk när man måste lämna betaluppgift även på den så kallade prov månaden. Känns ju mer som kampanj än prov månad.

Skulle vilja prova pga. Musaic (mpl,mp5 och mp10) stödjer tidal och även allplay multirum. Skulle vara kul att prova om man kan spela tidal genom musaic app ut till andra allplay enheter som min panasonic all2.
Laddar jag ner appen så syns mina enheter som valbara enheter. Tidal syns som valbar tjänst. Verkar ju lovande.

 

Det brukar vara så hos alla. Man lämnar alla uppgifter. Råkar man glömma säga upp prova på månaden så dras pengar automatiskt den månaden. 

 

Inga problem med att säga upp Tidal. Testa! Personligen tycker jag det är natt och dag i jämförelse med spotify :) 



#89

Postad 12 januari 2017 - 19:01

code
  • code
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Nu har även jag testat lite MQA :wub: 

Kör via Bluesound node - optiskt - Moon dac - MF M6si och det låter förbaskat bra!

Albumen i bluesound är inte märkta vilka som är MQA eller vanlig cd kvalité, som nämnts tidigare i tråden. Jag sökte på lite olika artister och där såg man ibland att det låg 2 likadana album var av den ena var MQA. Kollade även på datorn vilka album som låg under Masters för att lättare kunna söka rätt på dom i bluesound appen.

Bluesound appen i telefonen visar när man spelar en MQA låt genom att MQA loggan visas samt att det står MQA och en liten blå lampa lyser istället för den vanliga "CD".

Min Moon dac visar vid MQA låtar 96 KHz istället för 44.1 KHz



#90

Postad 12 januari 2017 - 22:32

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Intressant och informativ läsning om MQA, Tidal och dac:ar:
http://www.digitalau...ere-are-we-now/

#91

Postad 13 januari 2017 - 22:33

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Intressant och informativ läsning om MQA, Tidal och dac:ar:
http://www.digitalau...ere-are-we-now/


Tummen upp. Tack!

#92

Postad 14 januari 2017 - 10:11

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

En annan intressant sida om MQA: https://benchmarkmed...2855-is-mqa-doa



#93

Postad 17 januari 2017 - 11:38

rollan1
  • rollan1
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 1
Var och lyssnade på hifiklubben igår, det jag ville höra skillnaden mellan mqa och cd kvalité. Fick en demonstration och blev förvånad hur stor skillnad det var. bättre separation med instrumenten och mindre dist på äldre skivor. Blir nog en månad med Tidal.

#94

Postad 17 januari 2017 - 13:41

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Var och lyssnade på hifiklubben igår, det jag ville höra skillnaden mellan mqa och cd kvalité. Fick en demonstration och blev förvånad hur stor skillnad det var. bättre separation med instrumenten och mindre dist på äldre skivor. Blir nog en månad med Tidal.

 

Spelades musiken via Bluesound?



#95

Postad 17 januari 2017 - 19:38

code
  • code
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Det lär väl den gjort då Bluesounden har decoder för MQA.

 

Mvh



#96

Postad 17 januari 2017 - 20:31

rollan1
  • rollan1
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Yes genom bluesound

#97

Postad 17 januari 2017 - 23:14

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Gick ljudet vidare till en förstärkare eller var det en Powernode? Om det gick vidare, var det med rca, coaxial eller optisk?

Undrar bara för att jag själv kör MQA på en Node via coaxial till en förstärkare. Kul att veta hur de gjorde på Hifiklubben.

#98

Postad 18 januari 2017 - 21:57

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Var och lyssnade på hifiklubben igår, det jag ville höra skillnaden mellan mqa och cd kvalité. Fick en demonstration och blev förvånad hur stor skillnad det var. bättre separation med instrumenten och mindre dist på äldre skivor. Blir nog en månad med Tidal.

Vänta lite nu. Har jag missuppfattat helt. Är inte MQA ett sätt att få ner storleken så det blir lättare att streama. Har inget med upplösning att göra. Är nu bara lätt för tjänster som tidal att strömma full kvalitet dvs cd-kvaliet och uppåt. MQA kan ju vara cd-kvalitet.

Sedan dist från äldre skivor. Fanns det på orginalet så finns den även på MQA-filen.

Redigerat av Ochåäö, 18 januari 2017 - 21:58.


#99

Postad 18 januari 2017 - 22:55

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Vänta lite nu. Har jag missuppfattat helt. Är inte MQA ett sätt att få ner storleken så det blir lättare att streama. Har inget med upplösning att göra. Är nu bara lätt för tjänster som tidal att strömma full kvalitet dvs cd-kvaliet och uppåt. MQA kan ju vara cd-kvalitet.

Sedan dist från äldre skivor. Fanns det på orginalet så finns den även på MQA-filen.

Då har du i alla fall delvis missförstått det. Formatet MQA ska teoretiskt enligt Meridian själva kunna leverera högupplöst ljud motsvarande 24 bitar 96 kHz med ungefär samma förbrukning av bandbredd som streamad 16/44 vanligen tar upp. Formatet i sig ska dessutom kunna hantera ytterligare högre upplösningar motsvarande i alla fall 24 bitar 352,8  kHz vill jag minnas. Spelas filen upp med utrustning som inte stödjer MQA kommer filen kunna spelas, men den högupplösta informationen går man miste om. Ljudinformationen ska vara förlustritt komprimerat i det hörbara spektrumet men använder "förstörande" komprimering i de högre frekvenserna.  Då det hela är ganska komplext och denna beskrivning handlar om hur Meridian själv presenterat sin egen produkt, bör det inte tolkas som fakta rakt av, utan som marknadsföring som behöver granskas kritiskt innan slutsats dras.



#100

Postad 19 januari 2017 - 02:35

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0

Intressant diskussion om MQA: http://www.faktiskt....php?f=9&t=64960





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.